نوشته شده توسط : mj

محصولات آلوده ای که هر روزه از آنها استفاده می کنیم

 

ما در طول روز، از صبح که بیدار می شویم تا شب لوازم و وسایل بسیاری را استفاده می کنیم  که ممکن است خطرات بسیاری برای سلامتی و بدن ما داشته باشد.

 

در دنیای امروز به نظر می‌رسد همه نگران مواد سمی پیرامون خود در زندگی روزمره‌شان هستند. از غذاهایی که می‌خوریم گرفته تا لباس‌هایی که می پوشیم و محصولاتی که استفاده می‌کنیم. انگار همه‌ی ما نسبت به مواد مصرفی‌مان بینهایت حساس و دقیق شده‌ایم. اما محصولاتی هستند که هر روز از آنها استفاده می‌کنیم و هنوز نسبت به سمی بودن آنها آگاه نیستیم.

 

تشک‌

فکر می‌کنید کمرتان تنها چیزی است که می‌تواند قربانی یک تشک نامناسب شود؟ اینطور نیست، بسیاری از تشک‌ها، مخصوصا قدیمی‌ترها، حاوی مواد شیمیایی مضری به نام PBDE هستند. به مرور زمان این مواد شیمیایی شروع به خرد شدن و پخش شدن کرده و موجب اختلال در کار هورمون‌ها، عملکرد حافظه، توانایی باروری، سرطان و ... می شوند. برخی از PBDE های خاص در آمریکا ممنوع شده اند، اما ممکن است هنوز در بسیاری از خانه‌ها موجود بوده و در بدن افراد تجمع یافته باشند.

 

خمیر دندان

اگر تا به حال نگاه دقیقی به خمیر دندان‌تان انداخته باشید حتما متوجه هشدارهایی که در صورت خورده شدن محصول داده است شده‌اید. البته این ویژگی برای محصولات پاک کننده و شوینده کاملا استاندارد است، اما محصولی که قرار است درون دهان‌تان را تمیز کند چطور؟! اگر خمیر دندان‌تان حاوی فلوراید یا تری کلوزان باشد می‌تواند بدن‌تان را مسموم کند. هرگز خمیر دندان را نخورید (البته معلوم است که این کار را نمی‌کنید!) و سعی کنید نوع بدون فلوراید یا بدون تری کلوزان را انتخاب کنید.

 

منبع





:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: