نوشته شده توسط : mj

روز نخست: سه هدف اصلی خودتان را تعیین کنید

می خواهید با زندگی مالی خود چکار کنید؟ اولین کاری که باید انجام دهید این است که سه اولویت اول خود را یادداشت کنید این کار به شما کمک می‌کند که تمرکز بیشتری برای ۳۰ روز پیش رو داشته باشید.

 

روز دوم: انگیزه های خود را موشکافی کنید

اهداف سه گانه خود را تعیین کردید، اما هنوز به نیروی محرکه ای نیاز دارید که در یک ماه آینده تقویتتان کند. مثلاً فرض کنیم هدف شما این باشد که یک بار برای همیشه از شر بدهی ها خلاص شوید.این هدف هیجان انگیزی است اما باید با خودتان فکر کنید که چرا چنین چیزی می‌خواهید. شاید خواسته واقعی شما این باشد که با پرداخت بدهی ها بتوانید از این به بعد پول های خود را برای گردش و سفر پس انداز کنید. بنابراین ببینید که رسیدن به این سه هدف، چه چیزهایی را در زندگی شما  تغییر خواهد داد، بدین ترتیب می‌توانید انگیزه های واقعی خود را پیدا کنید.

 

روز سوم: یک شبکه حمایتی ایجاد کنید

صحبت کردن در مورد مسائل مالی چندان ساده نیست، اما اگر اهداف و مسائل مالیتان را با افراد نزدیک و تاثیرگذار زندگی خود در میان نگذارید، آن ها به سختی می‌توانند از شما حمایت کنند.

 

روز چهارم: یک دفتر مالی روزانه داشته باشید

هر روز، هر پولی را که به دست می‌آورید یا خرج می‌کنید را یادداشت نمایید. در مورد پول هایی که خرج می‌کنید آیتم خریداری شده و مقدار و قیمت آن را هم بنویسید. برای این که بینش بهتری به دست آورید بهتر است یک خط راجع به این بنویسید که قبل و بعد از این خرید چه احساسی داشتید.

 

روز پنجم: چشم انداز مالی خود را دنبال کنید

حالا چیزهایی را که یادداشت کرده اید بررسی کنید. مسائلی که باید بررسی کنید این ها است:

 

آیا قبل از این که چیز خاصی بخرید احساس گناه می‌کردید؟ آیا عذاب وجدان موجب تردید شما در خرید شد؟ آیا حس می‌کردید پول کافی برای پرداخت ندارید؟ یادداشت کنید که چه زمان هایی نسبت به خریدهایی که می‌کردید احساس مثبتی داشتید و چه زمان حسی منفی به شما دست می‌داد.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: