نحوه حذف کردن فايلهاي غير قابل حذف!
نوشته شده توسط : mj

هم‌اکنون به معرفی این کلیدهای میانبر جدید در ویندوز 7 می‌پردازیم. لازم به ذکر است کلیدهای میانبر سابق که در ویندوزهای قبلی کارایی داشت نیز همچنان برقرارند.

 

 

لیست کلیدهای میانبر جدید در کل محیط ویندوز 7 :

 

کلید Windows + ↑: بیشینه ساختن (Maximize) پنجره.


کلید Windows + ←: حرکت پنجره به سمت چپ. با انجام این عمل به صورت متمادی، کل پنجره به سمت چپ خواهد چرخید!


کلید Windows + →: حرکت پنجره به سمت راست. با انجام این عمل به صورت متمادی، کل پنجره به سمت راست خواهد چرخید!


کلید Windows + ↓: کمینه ساختن (Minimize) پنجره و بازگردانی پنجره از حالت بیشینه.


کلید Ctrl + Windows + ←: پرش به مانیتور سمت چپ.


کلید Ctrl + Windows + →: پرش به مانیتور سمت راست.


کلید Ctrl + Windows: کمینه ساختن (Minimize) و بازگردانی کلیه پنجره‌های باز.


کلید T + Windows: متمرکز شدن بر روی اولین پنجره موجود در Taskbar. با فشردن مجدد به پنجره بعدی موجود خواهید رفت و این گردش ادامه دارد. همچنین با فشردن کلید T + Shift+ Windows این گردش عقبگرد خواهد شد.


کلید Space + Windows: مشاهده دزدانه صفحه دسکتاپ! با این عمل، کلیه پنجره‌های باز، شفاف می‌شود به طوریکه صفحه دسکتاپ دیده شود.


کلید G + Windows: مرتب کردن کلیه Gadgetهای موجود به ترتیب حروف الفبا.


کلید P + Windows: تنظیمات نمایش خارجی نظیر Mirror ،Extend Desktop و غیره.


کلید X + Windows: صفحه Mobility Center مشابه ویندوز ویستا.


کلید Windows + #: باز نمودن پنجره شماره # موجود در Taskbar. به عنوان مثال برای باز نمودن اولین پنجره Taskbar کلیدهای Win+1 و برای باز نمودن سومین پنجره کلیدهای Win+3 را وارد می‌کنیم.


کلید Windows + +: بزرگ‌نمایی پنجره.


کلید Windows + -: کوچک‌نمایی پنجره.


Alt + P: نمایش و یا عدم نمایش صفحه پیش‌نمایش در هر پنجره.

 

همچنین کلیدهای ترکیبی زیر که به کمک ماوس صورت میگیرد مختص محیط Taskbar هستند:


Shift + کلیک بر روی یک آیکن: باز نمودن یک مورد جدید.


کلیک وسط ماوس بر روی یک آیکن: باز نمودن یک مورد جدید.


Shift + Ctrl + کلیک بر روی یک آیکن: باز نمودن یک مورد جدید با دسترسی ادمین.


Shift + راست کلیک بر روی یک آیکن گروهی شده: نمایش منوی پنجره شامل Restore All ،Minimize All ،Move All و غیره.


Ctrl + کلیک بر روی یک آیکن گروهی شده: گردش بر روی پنجره‌های موجود در این گروه.

 

 

توجه: کلید Windows بین دو کلید Alt و Ctrl در سمت چپ کیبورد قرار دارد.

اين اتفاق حتماً تابحال براي شما پيش آمده است.قصد داريد فايل و يا پوشه اي را حذف کنيد ولي با خطاي زير مواجه ميشويد :

 

!! Cannot remove folder temp It is being used by another person or program


اگر شما مطمئن هستيد که بر خلاف ادعاي اين پنجره فايل و يا پوشه مورد نظر شما در حال استفاده نيست ميتوانيد در اينگونه مواقع براي رهايي از اين مشکل بجاي راه اندازي مجدد سيستماز روش زير استفاده کنيد:


1- تمام برنامه هاي باز خود را ببنديد


2- Command Prompt را باز کنيد


3- Task Manager را با Right-Click کردن بر روي Taskbar و انتخاب گزينه Task Manager و يا فشردن ترکيب Ctrl-Shift-Esc باز کنيد


4- به برگه Processes برويد، Explorer.exe را انتخاب کنيد و دکمه End Process را بزنيد .


5- بدون اينکه Task Manager را ببنديد به پنجره Command Prompt برويد


6- در خط فرمان فايل مورد نظرتان را با دستور Del حذف کنيد


7- دوباره به Task Manager رجوع کنيد در برگه Applications دکمه New Task را بزنيد و Explorer.exe را اجرا کنيد .

اضافه کردن متن دلخواه درکنار ساعت ویندوز
شما با این روش می تونید یه متن یا کلمه به دلخواه خودتون در کنار ساعت ویندوزتون داشته باشید . برای اینکه این کار رو کنید و متنی در کنار ساعت ویندوزتون داشته باشید ، کار های زیر رو به ترتیب انجام بدید.

1- در دیسکتاپ کامپیوترتان روی Start کلیک کرده و گزینه ی Run رو انتخاب کنید .

 

2- در کادر درون پنجره ی Run دستور Regedit رو تایپ کنید و اینتر بزنید.

 

3- به آدرس زیر بروید :

 

Control Panel > International

 

4- در سمت راست پنجره به دنبال فایلی با نام S1159 و از نوع String بگردید ( اگر نبود خودتان ایجاد کنید) و آن را اجرا کنید و در کادر درون آن متن دلخواه خود را بنویسید . متنی که در این کادر می نویسید قبل از ظهر نمایش داده می شود .

 

5- فایل دیگری با نام S2359 ایجاد کرده ( اگر وجود نداشت) و متن دلخواه دیگری را در آن وارد کنید. متنی که در این کادر وارد می کنید بعد از ظهرها نمایش داده می شود .

 

چرا طراحی سایت فروشگاهی ؟!
طراحی سایت فروشگاهی: با توجه به فراهم شدن بستر خرید اینترنتی و افزایش تمایل مشتریان به این سخیف از سفارش، حضور پر رنگ فروشندگان کالا در محیط مجازی به امری قابل توجه تبدیل شده است. عوامل زیادی هستی دارد که مایه میشود یک سایت فروشگاهی را “خوب” قلمداد کنیم. طراحی یک فروشگاه آنلاین باید به نوع ای باشد که حس امنیت در خرید و اعتماد را به کاربر القا کرده و او را به مشتری همیشگی تبدیل کند.همیشه نخستین مراجعه مشتری به فروشگاه و هچنین روش استقبال فروشنده، نقشی مهم در تصمیم گیری وی برای خرید دارد؛ این نکته در باره یک فروشگاه آنلاین نیز راستگو است. سایتی که بر پایه اصول روانشناسی خرید، عناصر بصری پسندیده و راهبرد ریزبین فروش طراحی شده باشد، به عنوان یک فروشنده آنلاین حرفه ای و مستحضر برای شما عمل میکند. در دنیای جدید حضور پر رنگ در فضای مجازی و تجارت الکترونیک و داشتن یک تارنما فروشگاهی از ملزومات رقابت جهانی می باشد. بدون داشتن یک تارنما فروشگاهی حرفه ای نمی توان وارد رقابت با کسان و شرکت های ملی و بین المللی شد. ضمن اینکه دارا بودن یک وب سایت حرفه ای قبل نیاز و سرآغاز ی ورود به این چشم وهمچشمی فشرده است. بنابراین سوالاتی برای ما برپایی می شود. سوالاتی از قبیل اینکه یک وب سایت فروشگاهی چیره دست به چه معناست و چه چیزی باعث شده است که با سایر سایت ها متفاوت باشد.یک سایت حرفه ای باید دربرگیرنده ویژگی های مناسبی از آنگونه این موارد باشد: طراحی آن مطابق با الگوریتم های گوگل باشد و در نتایج گوگل به نکوداشتن دیده شود، امنیت بالا داشته باشد، سرعت لود پسندیده داشته باشد، کاربردی بوده و کاربران بتوانند به سادگی اطلاعات پسندیده را پیدا کنند، گرافیک خلاقانه و جذاب داشته باشد و ریسپانسیو باشد و بتواند در مقیاس های مختلف از نظر دشوار افزاری و حجم کاربر استجابت مناسبی را ارائه دهد و از کل مهمتر قرار اخذ در نتایج بالای گوگل نسبت به سایت های مثل (سئو) است. تیم سایت مارک به عنوان یگانه از شرکت های پیشرو و با تجربه در گویه طراحی سایت فروشگاهی، به تمام این ویژگی ها مسلط هستند و یگانه از اصول کاری ما در سایت مارک این است که مشاور مشتری باشیم و نهایت تلاش خود را برای کامیابی و رشد سوداگری مشتریان خویش به شغل بندیم.

سئو مهمترین فاکتور طراحی سایت فروشگاهی!!
بسیاری از اقدامات در طراحی سایت جدای از نما گرافیکی است بدین معنا که یک سایت با ظاهری زیبا الزاما سایتی موفق نخواهد بود. امروز همگان از اهمیت حضور در رتبه های بالا و سود سرشار از یک سایت چیره دست واقف اند ، اما آیا کل ی شرکت های طراحی سایت برای شما قوانین گوگل در طراحی را رعایت می کنند؟!! مواردی از فبیل سئو و بهینه سازی عنوان صفحات، واژه ها کلیدی و متا تگ ها (Description، Robots و …) ، سئو و بهینه سازی هدینگ صفحات (تگ های H1 و H2 و … ) ، ساخت و بهینه سازی سایت مپ ، فعال کردن Htaccess. و تصحیح تنظیمات آن ، ترکیب و فشرده سازی فایل های جاوا اسکریپت ، رسیدگی یو آر ال های سایت و تصحیح آنها در چهره امکان ، رسیدگی و ویرایش کدهای منسوخ شده HTML ، پرکار کردن Gzip در سایت به هدف فشرده سازی دیتا های سایت ،خدمات سئو تضمینی معتبر میموس پرکار کردن کش سایت ، بازدارندگی از اجرا شدن فایل های جاوا اسکریپت در سررسید رندر شدن سایت ، رسیدگی وجود محتوای Flash و پنجره های Iframe در سایت ، مرتب سازی ترتیب بارگزاری و اجرای فایل های CSS و Javascript ، بهینه سازی عکس ها سایت (کاهش حجم تصاویر و نگارش متن جایگرین (Alt) برای تصاویر) ، ترکیب فایل های CSS ، افزودن Expires Headers برای انواع فرمت فایل های سایت ، ثبت وبسایت در وبمستر گوگل ، بهینه کردن حجم سایت ، لینک بیلدینگ داخلی در صفحات سایت ، بررسی ریداریکت های اعمال شده در سایت ، بررسی خاصیت Keep Alive ، افزایش سرعت سایت ، رسیدگی و تصحیح ایندکس و فالو بودن صفحات ، بسط دادن حساب گوگل وبمستر و معرفی اختصاصی سایت شما به موتور جستجوی گوگل و موارد بسیاری که در صفحه سئو و بهینه سازی به طور گسترده بدان پرداخته ایم. تمام این امکانات باید قابل درستی ازمایی توسط سایت های معتبر جهانی باشد و این تفاوت طراحی سایت در کمپانی سایت مارک با سایر کمپانی ها است. برای اخذ مشاوره ی رایگان در باره طراحی سایت حرفه ای به صفحه ی تماس با ما مراجعه بفرمایید.

تغيير نام دسته جمعی فايلها
با استفاده از این ترفند میتوانید نام کلیه فایل ها اعم از عکس ، متن ، آهنگ و... را تغییر دسته جمعی دهید. به این شکل که یک نام به فایل تخصیص یافته و بقیه فایل شماره های بعدی آن فایل میشوند به عنوان مثال: (Picture(۱) , Picture(۲) , Picture(۳ , ....


برای این کار :
1- ابتدا تمام عکسهايی را که ميخواهيد تغيير نام دهيد انتخاب کنيد.


2- روی اولين عکس کليک سمت راست کرده سپس آنرا Rename کنيد.مثلا MyPicture

 

3- در حالی که Shift را نگه داشته اید،بين فضای خالی بين عکس اول و دوم کليک کنيد.


5- نتيجه را ببينيد.

 

حذف گزینه Properties از راست کلیک.
برای این منظور مراحل زیر را به دقت دنبال کنید :

1.وارد registry شوید.


2.مسیر زیر را دنبال کنید :

 

HKEY_CURRENT_USERSoftware Microsoft WindowsCurrentVersionPoliciesExplore

 

3.روی پنل سمت راست ،کليک سمت راست کرده و New را انتخاب کنيد.


4.روی REG_DWORD Value کليک کنيد.


5.اسم آنرا NoPropertiesMyComputer بگذارید.


6.حالا برای نشان دادن Properties مقدار 0 و برای نشان ندادنش مقدار 1 را انتخاب کنيد. برای نشان داده شدن اين تغییر ،بايد ويندوز را ریستارت کنيد.

اگربراي خريد کامپيوتر از دوستان و اطرافيان خود سوال کرده ايد کدام سيستم بهتر است، حتماً نام Cache را شنيده ايد شايد نام هايي مثل L2يا L1را هم شنيده باشيد. يا شايد دوستي به شما گفته باشد که «Celeron نخر ‍!Celeron روي خودش Cache نداره!»
با تمام اين صحبت ها و پرس و جوها به نظر مي رسد که Cache در کار کامپيوتر اهميت زيادي دارد. با يک مثال ساده شروع مي کنيم و اهميت کار Cache را بررسي مي کنيم.
يک کتابخانه را فرض کنيد که براي دريافت کتاب بايد از مسئول کتابخانه بخواهيد تا آن کتاب را براي شما از مخزن بياورد. (کتابخانه هاي مهم به اين صورت کار مي کنند). اولين فرد وارد کتابخانه مي شود و کتاب «موبي ديک» را از مسئول کتابخانه مي خواهد. مسئول به مخزن مي رود و کتاب را براي او مي آورد. مراجعه کننده کتاب را باز مي گرداند. مسئول کتاب را به مخزن باز مي گرداند و دوباره باز مي گردد و منتظر نفر بعدي مي شود. اگر مشتري دوم هم به دنبال کتاب «موبي ديک» باشد، مسئول بايد دوباره به مخزن برود. حال اگر در کنار پيش خوان يک قفسه با ظرفيت 10 کتاب قرار دهيم مسئول کتابخانه مجبور نيست براي پيدا کردن کتاب هايي که قبلاً از مخزن آورده شده به مخزن بازگردد. Cache هم به اين صورت کار مي کند.Cache در لغت به معني ذخيره و مخزن است.
اگر از اساس کار حافظه کامپيوتر اطلاع داشته باشيد، در مي يابيد که اين کار مي تواند سرعت کامپيوتر را افزايش دهد. به اين ترتيب که با ذخيره کردن اطلاعاتي که بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد مي توان زمان مورد نياز براي جستجو در تمام اطلاعات حافظه را از بين برد.
حال فرض کنيد که مسئول کتابخانه از يک الگوريتم استفاده مي کند. به اين ترتيب که وقتي کسي براي دريافت کتاب مراجعه مي کند، او بايد ابتدا درون قفسه را نگاه کند و اگر کتاب مورد نظر آنجا نباشد به مخزن مراجعه کند. زماني که مسئول صرف مي کند تا داخل قفسه را بگردد و سپس به مخزن برود، ممکن است نظرتان را براي قرار دادن آن قفسه عوض کند و از خير خريدن قفسه بگذريد.
مهم ترين قسمت ساختن Cache همين است. اين که چگونه مي توان با وجود Cache و با وجود اين زمان اضافي، به بهترين نحو و به صورت بهينه از اين سيستم استفاده کرد.
در کامپيوتر زمان در مقياس نانو ثانيه و شايد کمتر از آن سنجيده مي شود. پردازشگر فقط 60 نانو ثانيه زمان مي خواهد که به اطلاعات داخل RAM دسترسي پيدا کند. ولي با وجود Cache اين زمان تنها 2 نانوثانيه طول مي کشد. به همين دليل 60 نانو ثانيه خيلي طولاني به نظر مي رسد.
اگر يک حافظه کوچک بين RAM و پردازشگر قراربگيرد و کار Caching را انجام دهد و دسترسي به اطلاعات آن با سرعت انجام شود، اين کار به نظر خوب مي رسد.
اگر فقط 30نانوثانيه طول بکشد، يعني نصف زمان لازم براي دسترسي مستقيم پردازشگر به RAM. اين همان L2يا Level 2 Cache است.
اگر اين حافظه را داخل پردازشگر قرار دهيم زمان دسترسي به اين حافظه مساوي زماني است که پردازشگر صرف مي کند تا اطلاعات را پردازش کند. اين همان L1يا Level 1 Cache است. اين نوع Cache در يک پردازشگر پنتيوم 223 مگاهرتزي با 5.3برابر L2کار مي کند که آن هم 2 برابر سريع تر از دسترسي بدون Cache به RAM است.
بعضي از پردازشگر ها هر دو Cache را در داخل خود دارد. اين Cache که بين پردازشگر و RAM قرار داده مي شود و از اجزاي Motherboard است، L3 ناميده مي شود.
زمان اتصال به اينترنت، کمترين سرعت در سرعت هاي موجود در کار با کامپيوتر است. هربار که از اينترنت استفاده مي کنيد، مرورگر اطلاعات صفحه وب را در فايلي ذخيره مي کند و در صورتي که دوباره به همان صفحه برويد (Back) به جاي اتصال به سرور مستقيماً به فايل ذخيره شده مي رود و زمان کمتري صرف مي شود.
Cache تنها در پردازشگر وجود ندارد و مي توان آن را در داخل اجزاي ديگر قرار داد. براي مثال هارد ديسک شما داراي Cache بسيار سريع است. هر بار که اطلاعات خوانده مي شود در Cache هارد ديسک نيز ذخيره مي شود. CD Drive دستگاه شما نيز داراي Cache است.
سالهاست که فلاپي ديسک ديگر کاربرد ندارد. ولي اگر هنوز هم از فلاپي ديسک هايي قديمي خود داريد، مي توانيد با انجام يک عمليات ساده کار Cache را دقيقاً در فلاپي ببينيد.
يک فايل متن به فرض مثال به بزرگي 300کيلوبايت را روي فلاپي بريزيد. يک بار کامپيوترتان را خاموش و روشن کنيد. فايل را از روي فلاپي اجرا کنيد. چراغ فلاپي درايو روشن مي شود و شروع به خواندن فايل مي کند. يک بار ديگر فايل را از روي فلاپي باز کنيد. مشاهده خواهيد کرد که ديگر فلاپي درايو کار نمي کند و فايل به سرعت اجرا مي شود. اين همان ذخيره اطلاعات روي Cache است.
سوال معمولي که در ذهن همه مي تواند باشد اين است که چرا تمام حافظه ها را آنقدر پر سرعت نمي سازند که ديگر نيازي Cache نباشد. در جواب بايد گفت که اين کار کاملاً عملي است ولي قيمت کامپيوتر به شدت زياد مي شود. هدف اصلي استفاده از تمام اين قطعات اين است که کاري را که مي توان با يک قطعه گران انجام داد با تعداد بيشتري قطعه ارزان انجام داد.
در معماري کامپيوتر هدف اين است که پردازشگر با تمام سرعت خود کار کند. براي مثال يک پردازشگر 500 مگاهرتزي، 500 ميليون بار در يک ثانيه يک پردازش را انجام مي دهد. که به عبارتي يک پردازش را در 2 نانو ثانيه انجام مي دهد. بدون Cache هر بار دسترسي به RAM 30 نانوثانيه طول مي کشد. اين امر به اين معني است که براي هر بار دسترسي به RAM ،60 نوبت پردازش به تأخير مي افتد.
اين که چطور اطلاعات هر برنامه Cache (ذخيره) مي شود، به قسمتي از علوم کامپيوتر برمي گردد که Locality Of Reference نام دارد. اين روش يا بهتر بگوييم، تئوري، بيان مي کند که فقط بخش بسيار کوچکي از هر برنامه؛ عامل اصلي اجرا شدن تمام برنامه است. به همين دليل فقط همين قسمت کوچک است که در Cache ذخيره مي شود. توضيح اين تئوري و اينکه دقيقاً چطور از اين تئوري در Caching استفاده مي شود از بحث ما خارج است. حال بهتر در مي يابيد که چرا استفاده از حافظه هاي سريع در کامپيوتر به صرفه نيست و با استفاده از همين سيستم هاي کوچک و ارزان مي توان به سرعت مطلوب نزديک شد.

 

همان‏طور که مي‏دانيد در تمامي محيط‏ها و برنامه‏هاي ويندوز، براي رفتن به کادر بعدي، گزينه بعدي و يا مورد بعدي، مي‏توان از کليد Tab استفاده کرد. همچنين يکي از پر‏استفاده‏ترين کليدهاي کيبورد به ويژه به هنگام چرخ‏زني در محيط اينترنت، کليد Tab است. با استفاده از اين کليد شما مي‏توانيد با سرعت بيشتري فرم‏هاي اينترنتي را پر کنيد و از کادري به کادر ديگر برويد. اما در صورتي که در هنگام پر کردن يک فرم، کادري را به اشتباه تايپ کنيد و کليد Tab را بلافاصله بزنيد، ناچاراً براي بازگشت به کادر قبلي از ماوس استفاده خواهيد کرد. اين مورد شايد براي کاربران آماتور موضوعي ساده باشد اما براي حرفه‏اي‏ها آزار‏دهنده است. در اين ترفند قصد داريم به معرفي کليد ترکيبي بپردازيم که عملکردي عکس کليد Tab دارد؛ بدين صورت که با بهره‏گيري از آن به هنگام پر کردن يک فرم اينترنتي در مرورگر يا هر جاي ديگر مي‏توانيد مستقيماً و بدون نياز به ماوس به کادر قبلي بازگرديد.

 

بدين منظور:
کافي است از کليد ترکيبي Shift+Tab استفاده کنيد. 
قابل ذکر است که با فشار اين کليد ترکيبي، علاوه بر انتقال به کادر بالا، متن داخل آن نيز هاي‏لايت شده و نياز به Backspace نيز برطرف مي‏شود.





:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: