آموزش غیر فعال کردن ویژگی AUTORUN در ویندوز 7
نوشته شده توسط : mj

 

 



صفحه AutoRun, آنتی ویروس, رجیستری ویندوز

بعضی مواقع ساده ترین و پیش پا افتاده ترین چیزها ، برای کاربران ممکن است مشکلاتی ایجاد کند . اگر دقت کرده باشید وقتی CD ، DVD یا فلش مموری را به رایانه متصل می کنید ، صفحه AutoRun نمایش داده می شود که بعضی از کاربران علاقه به این صفحه ندارند و دوست دارند به صورت مستقیم وارد Computer شده و درایو مورد نظر را باز کنند.

 

صفحه اتوران در زمانیکه سیستم شما دارای آنتی ویروس قوی نمی باشد می تواند خطرناک باشد ، دلیل خطرناک بودن هم این هست که ممکن است یک فایل exe بر روی آن وجود داشته باشد که با باز کردن درایو به صورت Auto Run ویروس فعال می شود .


1. برای غیر فعال کردن Auto Run کلیدهای ترکیبی پنجره + R را بفشارید تا صفحه RUN نمایش داده شود .
در کادر باز شده دستور GPEDIT.MSC را تایپ کرده و بر روی کلید اینتر کلیک کنید .

 

صفحه AutoRun, آنتی ویروس, رجیستری ویندوز

 

صفحه AutoRun, آنتی ویروس, رجیستری ویندوز

 

2. به ترتیب بر روی گزینه های زیر کلیک کرده و صفحه Turn Off Autoplay را باز کنید .

Computer Configuration >> Administrative Templates > Windows Components > AutoPlay Policies

2 بار بر روی فایل مورد نظر کلیک کنید .

 

صفحه AutoRun, آنتی ویروس, رجیستری ویندوز

 

3. در پنجره باز شده ابتدا گزینه «Enable» و سپس در منوی کشویی گزینه «All Devices» را انتخاب نموده و در پایان بر روی «Ok» کلیک نمایید.
از این به بعد ویژگی Auto Play اجرا نخواهد شد

 


در این ترفند قصد داریم به معرفی یک ترفند کاربردی جهت ادغام فایل‌های تکه تکه شده به وسیله Command Prompt موجود در ویندوز بپردازیم.
حتما تابه حال فایل های مختلف مانند بازی را دانلود کرده اید و می دانید که این فایل های به صورت مجزا از هم قرار دارند. این فایل‌ها در اصل یک فایل هستند که به چند قطعه تبدیل شده‌اند تا دانلود آنها برای کاربران آسان‌تر باشد. عموم این فایل‌ها توسط نرم‌افزاری به نام HJSplit تکه تکه شده‌اند و به وسیله همین برنامه هم می‌توان آن‌ها را هم چسباند و در نهایت از فایل مورد نظر استفاده کرد.

 

اما ممکن است به هر دلیلی امکان استفاده از این برنامه وجود نداشته باشد، در نتیجه در این ترفند قصد داریم به معرفی یک ترفند کاربردی جهت ادغام فایل‌های تکه تکه شده به وسیله Command Prompt موجود در ویندوز بپردازیم.

 

مراحل انجام کار:
از منوی Start به قسمت سرچ رفته و کلمه cmd را تایپ کنید و پس از فشردن دکمه Enter صفحه برنامه باز می شود

 

 ترفندهای کامپیوتری, زیپ کردن فایل ها

 

با کمک دستور cd به پوشه‌ای که فایل‌ها در آن می‌باشد بروید. به عنوان مثال:

cd C:\Users\ACER\Downloads\Compressed

 

 ترفندهای کامپیوتری, زیپ کردن فایل ها

 

اکنون فرض می‌کنیم ما 3 تکه فایل با اسامی File.rar.002 ،File.rar.001 و File.rar.003 در اختیار داریم و قصد داریم این سه تکه فایل را به یک فایل واحد با نام دلخواه مثلاً sobhaneh.rar تبدیل کنیم. از دستور زیر استفاده خواهیم کرد:

 

copy  /b  File.rar.001  +  File.rar.002  +  File.rar.003  sobhaneh.rar

 

 ترفندهای کامپیوتری, زیپ کردن فایل ها

 

پس از فشردن Enter، چند لحظه صبر کنید تا پیغام 1file(s) copied ظاهر شود.

 

 ترفندهای کامپیوتری, زیپ کردن فایل ها

 

اکنون در صورتی که به محلی که فایل‌ها در آنجا قرار داشتند بروید خواهید دید که فایل یکپارچه ایجاد شده است و قابل استفاده است.

 

به این نکته دقت داشته باشید که پسوند نهایی فایل‌ با پسوند فایل‌ها یکسان باشد. به عنوان مثال در این دستور پسوند ما rar. بود.

همچنین محدودیتی در درج فایل‌های تکه شده وجود ندارد و بایستی آن‌ها را به وسیله کاراکتر + از هم جدا کرد.

در این آموزش که با عنوان آموزش حذف پس زمینه تصویر در پاورپوینت، ورد و اکسل منتشر شده است، قصد داریم به بررسی مراحل حذف زمینه تصاویر در پاورپوینت بپردازیم. تا پایان همراه ما باشید.

 

مقدمه:
برخی از تصاویری که توسط کاربر نرم افزار آفیس ورد در اسناد تدوین شده، در پرزنتیشن های پاورپوینت و کاربرگ های اکسل وارد میکنند دارای پس زمینه های رنگی میباشد اما کاربر نیاز دارد تا پس زمینه این تصاویر را حذف نموده و تصویر اصلی را بدون بک گراند در این اسناد بکار ببرد. راه های زیادی از جمله استفاده از نرم افزار فتوشاپ و نرم افزارهای دیگری برای انجام این کار وجود دارد اما شاید این نرم افزارها در دسترس کاربر قرار نداشته باشد و یا حذف پس زمینه ها در آنها (مانند نرم افزار فتوشاپ) احتیاج به دانش کار با این نرم افزار را دارد.

 

شرکت مایکروسافت برای حل این مشکل و اتلاف وقت کمتر برای کاربران آفیس قابلیتی دیگر را در نرم افزار آفیس خود قرار داده است که با استفاده از آن کاربر در کمترین زمان قادر خواهد بود تا به حذف بک گراند تصویر وارد شده به سند بپردازد. در این آموزش به بررسی روش های انجام این کار خواهیم پرداخت.

 

در ابتدا سند ورد، پرزنتیشن پاورپوینت یا کاربرگ اکسل مورد نظر خود را باز کنید.

سپس برای وارد کردن تصویر مورد نظر به سند و یا اسلاید مورد نظر خود اقدام کنید.

 

یاد آوری: در ورد برای وارد کردن تصاویر ابتدا از سربرگ INSERT به کادر گروه Illustration مراجعه کرده و گزینه pictures را انتخاب نمایید.

در پاورپوینت پس از انتخاب سربرگ INSERT به کادر گروه Images بروید و گزینه pictures را انتخاب کنید.

 

در اکسل پس از انتخاب سربرگ INSERT به ناحیه Illustration بروید و بر روی این گزینه کلیک کنید. حال با باز شدن کادر زیر مجموعه ها گزینه Pictures را انتخاب نمایید.

 

در سه نرم افزار بالا پس از رجوع به مسیرهای ذکر شده پنجره مربوط به جستجوی فایل های سیستمی باز خواهد شد که میتوانید در این پنجره اقدام به انتخاب تصویر مورد نظر کرده و وارد سند جاری نمایید.

 

من در این آموزش از کلیپ آرت زیر در یک اسلاید با زمینه آبی استفاده خواهم کرد.

 

حذف بک گراند تصویر, ویرایش تصاویر, ترفندهای پاورپوینت

تصویر ۱


پس از وارد کردن تصویر به سند یا اسلاید مورد نظر، سربرگی جدید با نام FORMAT باز شده و در حالت انتخاب شده قرار خواهد گرفت.

 

حذف بک گراند تصویر, ویرایش تصاویر, ترفندهای پاورپوینت

تصویر ۲


نکته: اگر قبلا تصویر را وارد سند یا پرزنتیشن و یا کاربرگ کرده اید، ابتدا بر روی آن کلیک کنید تا تصویر انتخاب شده و حال سربرگ FORMAT باز شده است و میتوانید این سربرگ را انتخاب کنید.

سپس در کادر گروه Adjust بر روی گزینه Remove Background کلیک کنید.

 

حذف بک گراند تصویر, ویرایش تصاویر, ترفندهای پاورپوینت

تصویر ۳


در این حالت تصویر همانند شکل زیر خواهد شد که رنگ بنفش ایجاد شده در زمینه، به منزله ی قسمت هایی از تصویر است که بعنوان بک گراند توسط برنامه حذف میگردد.

 

حذف بک گراند تصویر, ویرایش تصاویر, ترفندهای پاورپوینت

تصویر ۴

 

پس از انتخاب گزینه Remove Background و انتخابی شدن حذفیات تصویر، سربرگی جدید با نام BACKGROUND REMOVAL باز خواهد شد.

 

حذف بک گراند تصویر, ویرایش تصاویر, ترفندهای پاورپوینت

تصویر ۵


نکته: توجه داشته باشید که گاهی قسمت های انتخاب شده از تصویر بزرگتر و یا کوچکتر میباشد که این حالت باعث حذفیات کم پس زمینه و یا در صورت بزرگ بودن محدوده باعث حذف شدن قسمت های اصلی تصویر خواهد شد. در این حالت رنگ بنفش (که نشان دهنده حذفیات است) بر روی تصویر اصلی قرار میگیرد (در تصویر ۴ نشان داده شده).

 

در این حالت میتوانید با استفاده از ۸ دستگیره ای که در اطراف کادر انتخاب قرار دارد، کادر انتخاب را به گونه ای کوچک و یا بزرگ کنید که تنها پس زمینه بصورت انتخابی (هایلایت) شود و قسمت های اصلی تصویر از حالت انتخاب خارج شوند.

 

حذف بک گراند تصویر, ویرایش تصاویر, ترفندهای پاورپوینت

تصویر ۶


حال پس از تنظیم محدوده حذفیات، از سربرگ باز شده BACKGROUND REMOVAL و از کادر گروه Close برروی گزینه Keep Changes کلیک کنید تا قسمت های انتخاب شده حذف گردند.

 

حذف بک گراند تصویر, ویرایش تصاویر, ترفندهای پاورپوینت

تصویر ۷


نکته: در حالتی که محدوده حذفیات را مشخص کرده باشید، با کلیک بر روی گزینه Discard ALL Changes مراحل انتخاب و ادامه کار حذف کردن زمینه تصویر پایان خواهد پذیرفت و تصویر بدون تغییر باقی مانده و از ادامه کار خارج خواهید شد.

در نهایت پس زمینه تصویر وارد شده به سند ورد، پرزنتیشن پاورپوینت و یا کاربرگ اکسل حذف شده و بصورت زیر خواهد شد.

 

حذف بک گراند تصویر, ویرایش تصاویر, ترفندهای پاورپوینت

تصویر ۸


اگر مقایسه ای بین تصویر بالا (تصویر نهایی ساخته شده) و تصویر اولیه وارد شده به اسلاید داشته باشید، مشاهده میکنید که داخل چشم ها نیز به این روش حذف شده است.

 

در صورتی که محدوده انتخاب (هایلایت) پس زمینه بگونه ای باشد که قسمت هایی از تصویر اصلی حذف شود، و یا بگونه ای باشد که قسمتی از پس زمینه برای حذف انتخاب نشده باشد، راهی برای حل این مشکلات وجود دارد.

 

برای حل این مشکل یکبار تصویر را به حالت اولیه برگردانید و دوباره مراحل بالا را انجام دهید تا پس زمینه تصویر هایلایت شود. حال از کادر گروه باز شده BACKGROUND REMOVAL به کادر گروه Refine بروید.

 

گزینه های موجود در این کادر گروه در رفع این مشکل به شما کمک خواهند کرد.

 

گزینه های موجود در این کادر گروه عبارتند از:
Mark Areas to Keep : با انتخاب این گزینه میتوانید قسمت های دلخواه را از حالت انتخابی خارج کرده تا از حذف آن ها جلوگیری شود.

 

Mark Areas to Remove:  با انتخاب این گزینه میتوانید قسمت های جدیدی را به حالت انتخاب در آورده و حذف کنید. این کار با کلیک و دراگ کردن بر روی قسمت های مورد نیاز انجام میپذیرد.

 

اگر به یکی از دو روش بالا قسمت هایی از تصویر را از حالت انتخاب خارج کرده اید و یا به قسمت های انتخاب شده برای حذف کردن اضافه نموده اید، پس از انتخاب قسمت های دلخواه خط هایی با علامت مثبت و منفی بر روی این قسمت ها ظاهر میگردد که علامت های مثبت نشان دهنده استفاده از گزینه Mark Areas to Keep و علامت های منفی نشان دهنده استفاده از گزینه Mark Areas to Remove میباشد.

 

Delete Mark: با کلیک بر روی این گزینه و سپس کلیک بر روی نقاط مثبت و منفی میتوانید این نقاط را حذف کرده و به حالت قبل برگردانید.

 

مثال: همانطور که در تصویر شماره ۸ مشاهده میکنید، چشمهای موجود در تصویر نیز در حالت انتخاب شده برای حذف قرار دارد. حال برای خارج کردن این قسمت از تصویر از حالت انتخابی Mark Areas to Keep کلیک کرده تا انتخاب شود. سپس بر روی چشم ها بگونه ای اشاره گر ماوس را کلیک و دراگ کنید که تنها محدوده چشمها از حالت انتخاب خارج شود.

 

حذف بک گراند تصویر, ویرایش تصاویر, ترفندهای پاورپوینت

تصویر ۹


حال برای حذف بک گراند کافیست بر روی گزینه Keep Change کلیک کرده تا بکگراند حذف گردد.

 

حذف بک گراند تصویر, ویرایش تصاویر, ترفندهای پاورپوینت

تصویر ۱۰

 

نکته: در صورتی که قصد دارید قسمت هایی از تصویر را به حالت انتخاب شده و حذفیات اضافه کنید، با انتخاب گزینه Mark Areas to Remove و کلیک و دراگ بر روی آن قسمت به حالت انتخاب اضافه نمایید.

USB Device Not Recognized؛ پیغامی بسیار آزاردهنده که مطمئناً خیلی از افراد با آن روبرو شده‏اند. این پیغام که در هنگام کار کردن با ویندوز در معرض دید قرار می‏گیرد، نشان‏ دهنده‏ ی آن است که یکی از پورت‏هایی که به ‏تازگی استفاده شده، بصورت کامل توسط کامپیوتر و سیستم عامل شناخته نشده و ممکن است بطور ناقص کار کند. خوب، قطعاً اولین واکنشی که باید توسط یک کاربر صورت پذیرد، اطمینان از سالم بودن دستگاهی است که قصد برقراری ارتباط با کامپیوتر را دارد.

 

اما مشکلی که خود من هم چند روز پیش با آن درگیر بودم، پیغام عدم شناسایی دستگاه وصل شده است؛ درصورتی که دستگاه تقریباً بصورت خوب کار ‏می‏کند؛ حتی هنگام اتصال دستگاه موبایل‏، بطور کامل شارژ می‏شود؛ یعنی برق به آن ها میرسد! خوب، پس راه حل آن چیست؟

 

سیستم عامل, خطاهای ویندوز, درایور

 

راه حلی که ارائه شده، بسیار بسیار ساده بوده و هیچ نیازی به Un-Install کردن درایور دستگاه، اعمال تغییرات در ریجستری و… نیست! فقط و فقط کامپیوتر خود را از منبع برق جدا کنید! دقت کنید که خاموش کردن به تنهایی چاره‏ ساز نیست؛ کامپیوترهای مدرن اگرچه در ظاهر خاموش می‏شوند، اما درواقع هنوز MotherBoard در حال استفاده از منبع برق می‏باشد.

 

البته لازم به ذکر است که بدلیل آنکه MotherBoard -همانطور که از نامش هم پیداست- محلی است که تمامی قطعات سخت‏ افزاری به آن متصل می‏شوند که پورت‏های USB هم یکی از آن‏هاست، بعضی مواقع نیاز دارد که خاموش-روشن شود. (اصطلاحاً reboot شود.) درواقع این reboot شدن، باعث می‏شود که Micro-Processor، درایوهای لازم را از نو اجرا کند و پورت‏های USB مجدداً شروع بکار کنند.

پس برای جمع ‏بندی، کافیست که کامپیوتر خود را خاموش کرده، اگر سیستم شما از نوع Desktop PC است، آن را از پریز برق جدا کنید و اگر از نوع Laptop است، علاوه بر جدا سازی از پریز برق (درصورت اتصال،) حتی باطری آن را نیز از دستگاه جدا کرده و مجدداً وصل نمایید. سپس مجدداً سیستم را راه ‏اندازی کنید و متوجه خواهید شد که مشکل کاملاً حل شده است.

دورانی که کامپیوترها مستقل و جدا از هم بودند خیلی وقت است که تمام شده است و الان همه ما بارها و بارها برایمان پیش آمده است که می خواهیم بدون استفاده از فلش درایو و یا بلوتوث بین دو کامپیوتر ارتباط برقرار کنیم و یا شاید برای یک بازی تحت شبکه دنبال راه حلی گشته ایم. ما در این مقاله قصد معرفی چندین روش برای رسیدن به این منظور را داریم.

 

اگر حجم اطلاعاتی که می خواهید انتقال دهید کم باشد شما میتوانید از  فلش دیسک استفاده کنید اما اگر اطلاعات زیاد باشند و شما بخواهید دائما اطلاعات را بین کامپیوتر ها انتقال دهید این روش بسیار کسل کننده و وقت گیر می باشد.  این روش در مقایسه با روش کابلی بسیار کندتر عمل می کند. روش دیگر اتصال دو کامپیوتر ایجاد یک شبکه خانگی بدون سیم است که این روش هم مزایا و معایب خودش را دارد.

 

پس فعلا بهترین پیشنهاد اتصال دو کامپیوتر از طریق کابل اترنت است که به روشی مطمئن و سریع بین کاربران رواج یافته است. کابل اترنت چیزی بیش از یک کابل ساده که سر و ته آن با کانکتورهای Rj45 بسته شده است نیست. اما دو نوع کابل اترنت وجود دارد که شما میتوانید از آن ها با توجه به نیاز خود استفاده کنید. اولین مورد به کابل Straight معروف است و دومین کابل نیز Crossover نام دارد. (در شکل زیر میتوانید نمودار پیکربندی هر یک از کابل ها را مشاهده کنید).

 

کارت های شبکه, پیکربندی کامپیوتر

 

به طور خلاصه باید گفت که با کابل کراس(crossover) تنها میتوانید به انتقال اطلاعات بپردازید اما کابل استرایت(straight) چندین کاربرد مختلف دارد.

 

در این مقاله ما قصد نحوه اتصال دو کامپیوتر تحت شبکه LAN  با استفاده از کابل کراس برای انتقال اطلاعاتی از قبیل فایل ها ویدوئوها و تصاویر را داریم.

 

مواد موردنیاز:
۱- یک کابل کراس یا استرایت که در اینجا ما از کابل کراس استفاده میکنم
۲- کارت های شبکه از پیش نصب شده روی هر دو کامیپوتر
۳- در ضمن هر دو کامپیوتر نیز باید درایور مناسب کارت شبکه خود را در حالت نصب داشته باشند که معمولا به طور پیشفرض نصب شده اند.


پیکربندی کامپیوترها :
۱-برای شروع باید برای هر کامیپیوتر آدرس آیپی مختلفی تنظیم شود برای این کار
وارد کنترل پنل خود شوید و روی گزینه Network and Sharing Center کلیک کنید و در صفحه نمایان شده مطابق شکل زیر روی گزینه Change adapter settings  کلیک کنید.

 

کارت های شبکه, پیکربندی کامپیوتر

 

در پنجره Network Connections مطابق زیر روی گزینه مورد نظر راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.

 

کارت های شبکه, پیکربندی کامپیوتر

 

سپس از پنجره Local Area Connection Properties به زبانه Network بروید و روی گزینه Internet Protocol Version 4 کلیک کرده و روی دکمه Properties کلیک کنید. حال آدرس هر یک از کامیپوتر ها (در این جا دو کامپیوتر با ویندوز۷) را مطابق زیر تعیین کنید.

 

کارت های شبکه, پیکربندی کامپیوتر

 کامپیوتر اول :

(IP address: (192.168.0.1
(Subnet mask: (255.255.255.0

 

کامپیوتر دوم :

        (IP address: (192.168.0.2
        (Subnet mask:(255.255.255.0

 

کارت های شبکه, پیکربندی کامپیوتر

 

کار تمام است، حالا کافی است که فایل های موردنظرتان را به اشتراک بگذارید و تحت شبکه بازی کنید.

 


همان‌طور که می‌دانید در سیستم‌های‌عامل‌ ویندوز به‌طور پیش‌فرض هنگامی که نرم‌افزاری جدید نصب می‌کنید، پوشه Program Files در درایوی که ویندوز روی آن نصب شده است به‌عنوان پوشه محل نصب نرم‌افزار انتخاب می‌‌شود.

 

اگر یک کاربر حرفه‌ای باشید یا ظرفیت درایو حاوی سیستم‌عامل رو به اتمام باشد، ممکن است بخواهید نرم‌افزارها را روی درایو و مسیر دیگری نصب کنید. در این شرایط هنگام نصب هریک از نرم‌افزارهای موردنظر ‌باید محل نصب برنامه را تغییر داده و مسیر جدید را انتخاب کنید. برای انجام خودکار این کار و تغییر مسیر پیش‌فرض Program Files به مسیر دلخواه خود می‌توانید از این ترفند کمک بگیرید:

 

جهت سئو سایت فروشگاه اینترنتی باید موارد زیر را رعایت کنیم
۱٫لینک های با کیفیت: مهمترین فاکتور گوگل لینک های باکیفیت است. گرد از اعضای تیم باید ساخت بک لینک (LINK BUILDING) را برای سایت اتمام دهد. ساخت بک لینک تکنیک هایی دارد که در مقالات نیاکان در باره آن توضیح می دهیم. ۹۰ درصد کامیابی جهت چند مساوی شدن ترافیک، اعمال لینک های باکیفیت می باشد. احتمالاً شما با خودتان فکر کنید که خیلی از سایتها هستند که به صورت رایگان بک لینک می فروشند ولی در صورتی که دقت کنید اکثر این سایتها بر روی یک سرور قرار دارند و سایتهایشان برای فروش بک لینک طراحی شده اند نه برای درج مطلب. در مقالات بعدی روشهایی به شما تعلیم دیتا می شود که بتوانید با چندین ip ، سایتها و روشهای متفاوت عمل لینک سازی رو اتمام بدهید و شدامد سایت خویش را چندین برابر کنید. بی گمان با افزایش شدامد و بازدید سایت، فروش نیز افزایش پیدا می کند.

۲٫بهینه بودن صفحه محصولات: جهت بهینه سازی محصولات از کلمات کنجاو کننده در تیتر محصول استفاده کنید مثلا فرض کنید که تمیز کننده لپ تاپ فرآورده سایت شما باشد بهتر است یگانه از واژه ها بهترین، آنلاین، ارسال رایگان، مشخصات، ارزان، قیمت، خرید، بررسی را به تیتر فرآورده اضافه کنید. مثلا: بهترین و ارزانترین تمیز کننده لپ تاپ .سئو سایت حرفه ای و خدمات پشتیبانی میموس اکنون که فرض کنید یکتا تمیز کننده لپ تاپ را در اینترنت سرچ کند و این گزینه سوم خط باشد ناخداگاه کاربر به جای کلیک بر روی گزینه اول بر روی این خط کلیک می کند بنابر این نرخ کلیک بالا می رود و رتبه اول میشه.

۳٫برای محصولات اصلی باید بالای ۱۰۰۰ واژه بنویسید. شما باید چند محصول اصلی داشته باشید که به آن محصولات مهم می گویند ۱۰۰۰ کلمه اول صفحه محصول شما به گوگل می فهماند که صفحه شما در مورد چیست.

۴٫نمایان بودن کلمه کلیدی در صفحه: حتما کلمه کلیدی در هر پاراگراف باشد و در کل تصاویر محصولات کلمات کلیدی را به کار ببرید. گوگل باید بفهمد که شما در مورد این واژه کلیدی گسترده و کامل توضیح دیتا اید.

۵٫معماری سایت فروشگاهی: جهت سئو سایت فروشگاه اینترنتی باید ساختار نمایش بخش بندی را تغییر دهید علاوه بر رعایت قانون صفحات مهم که با یک کلیک باید به آنها دسترسی داشته باشیم کاربر باید در بخش بندیهای محصولات با سه کلیک از صفحه اصلی به آن فرآورده برسیم. گوگل عمق رسیدن به آن صفحه را نگاه می کند. طی تحقیقات انجام شده توسط سئوکاران خارجی، سایتهایی که آدرس دهی کوتاهی تری دارندبهتر رتبه می گیرند. آدرسهای بلند را به آدرس کوتاهتر تبدیل کنید و با ریدایرکت کردن آدرس کوتاهی را جایگزین آدرس بلند کنید.

۶٫برای محصولات خارجی هم نام انگلیسی و هم اسم فارسی در تیتر، url، اولین پاراگراف باشد چون جستجوها به صورت ترکیبی هست.

۷٫در صفحه فرآورده از کلمات مرتبط بخوبی استفاده کنید: مثلا اگر در محصول لپ تاپ هست در باره سرعت، صفحه نمایش، کارت گرافیکی، پردازنده، بلندگوها و … بنویسید چون شدنی است کاربر سرچ کند سرعت لپ تاپ و این شانس برای سرچ در واژه ها بلند سرچ گوگل به محصول شما برگزیدن دیتا شود.

1- کلیدهای Win key + R را فشار داده و در پنجره به‌نمایش درآمده عبارت regedit را وارد‌کرده و کلید اینتر را فشار دهید.

 

2ـ پس از اجرای ویرایشگر رجیستری به این مسیر مراجعه کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE|SOFTWARE|Microsoft |Windows|CurrentVersion

 

3ـ اکنون در ستون سمت راست گزینه‌ای با عنوان ProgramFilesDir قابل مشاهده است. (چنانچه این گزینه وجود ندارد در بخشی خالی از ستون سمت راست کلیک راست ماوس را فشار داده و پس از مراجعه به New روی String Value کلیک کرده و عنوان ProgramFilesDir را به آن اختصاص دهید)

 

توجه: چنانچه سیستم‌عامل رایانه شما ویرایش 64 بیت است گزینه (ProgramFilesDirX86) نیز در این بخش وجود خواهد داشت که محل پیش‌فرض نصب برنامه‌های 32 بیت روی رایانه است.

 

4ـ برای تغییر محل پیش‌فرض نصب برنامه‌ها ‌باید روی هریک از گزینه‌های فوق دوبار کلیک کرده و در کادر Value Data مسیر دلخواه خود را جایگزین مسیر قبلی کنید. (به‌عنوان مثال D:/beytoote)

 

ویرایشگر رجیستری, ترفندهای کامپیوتری, سیستم‌عامل

 

5 ـ در پایان برای مشاهده تغییرات ‌باید یک‌بار رایانه خود را ری‌استارت کنید.

 

 

حتما شما نیز از قابلیت های charm bar که در ویندوز ۸ و ویندوز ۸٫۱ مایکروسافت تعبیه شده است استفاده میکنید.منظورم از charm bar همان نوار عمودی که در سمت راست صفحه واقع شده است ، می باشد.این نوار در زمانی که شما از دستگاه های تاچ اسکرین مبتنی بر پلتفرم ویندوز استفاده می کنید بسیار به شما کمک می کند و بسیار کارا و پرکاربرد ظاهر می شود.

 

اما اگر شما از لپ تاپ ها و تبلت های معمولی استفاده می کنید ، charm bar به جای یک ابزار کارا تبدیل به ابزاری حوصله سر بر می شود که شاید چندان باب میل شما نباشد.امروز قصد دارم تا به شما ، نحوه غیر فعالسازی آن را شرح دهم.

 

لپ تاپ  تاچ اسکرین, تنظیمات رجیستری

 

اما چه زمانی  charm bar برای ما ایجاد مزاحمت می کند ؟ هنگامی که از اسکرول صفحه استفاده می کنید ؛ charm bar بسیار راحت بر روی اعصاب شما پیاده روی می کند !!! بنابراین اینجاست که ترجیح می دهیم charm bar نداشته باشیم.

غیرفعال کردن گوشه سمت‌ راست و بالا صفحه نمایش
یکی از راه هایی که شما پیش روی خود دارید ؛ عدم غعال سازی  charm bar  در گوشه سمت راست و بالا صفحه نمایش است.

نکته) این راه تنها در ویندوز ۸٫۱ قابل اجراست و کاربران ویندوز ۸ از این راه نمی توانند به نتیجه ای برسند.

 

لپ تاپ  تاچ اسکرین, تنظیمات رجیستری

 

حال برویم به سراغ ادامه آموزش ! روی قسمت خالی موجود در Taskbar یا همان نوار وظیفه ؛ راست کلیک فرمایید و گزینه Properties را انتخاب کنید.

 

حال در پنجره Taskbar and Navigation properties ؛ باید تب Navigation را انتخاب فرمایید.در قسمت Corner Navigation ؛ شما یک گزینه تحت عنوان نام When I point to the top-right corner show the charms مشاهده می فرمایید که باید آن را غیر فعال سازید.حال نتیجه این کار چیست ؟! شما با انجام این عملیات ساده ؛ هنگامی که با ماوس در گوشه سمت راست و بالای صفحه نمایش حرکت کنید و به قول خودم ماوس پیمایی کنید !!!  دیگر charm bar  برای شما ایجاد مزاحمت نخواهد کرد.

 

لپ تاپ  تاچ اسکرین, تنظیمات رجیستری

 

غیرفعال کردن کامل Charm Bar
جهت انجام این کار ؛ باید به سراغ تنظیمات رجیستری برویم.اما به جای سر و کله زدن با تنظیمات رجیستری ؛ من به شما توصیه می کنم تا از نرم افزار Charm Bar Killer کمک بگیرید و با پنبه سر Charm Bar را ببرید !!!

 

لپ تاپ  تاچ اسکرین, تنظیمات رجیستری

 

هنگامی که شما از نرم افزار Charm Bar Killer ؛ استفاده می کنید این نرم افزار در حالت Minimize ران ( اجرا ) می شود.آیکون آن نیز در بخش Tray ویندوز قابل مشاهده است.به یاد داشته باشید که تا زمانی که نرم افزار Charm Bar Killer در حال اجراست ؛ خبری هم از Charm Bar نیست ؛ به محض بسته‌شدن این نرم‌افزار ؛ دوباره سر و کله Charm Bar پیدا می شود.

 

حال به شما یک راهنمایی کلیدی می کنم ! اگر شما گزینه ”  Run at Startup  ” را در Charm Bar Killer فعال کنید ؛ نرم افزار Charm Bar Killer به صورت کاملا خود جوش و البته همیشگی برای شما ران می شود و بدین ترتیب دیگر شما Charm Bar را نخواهید دید.در حقیقت این نرم افزاری که به شما معرفی کردم ؛  Hot Corner ها را در ویندوز غیر فعال می کند.بنابراین اگر زمانی به Charm Bar نیاز داشتید کافیست دو کلید Windows + C را از روی کیبردتان فشار دهید تا دوباره Charm Bar مانند غول چراغ جادو ظاهر گردد !
» لینک دانلود نرم افزار معرفی شده

 





:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: