مخفی کردن فایلها در عکس !
نوشته شده توسط : mj

تصحیح خطای VirtualBox
ایمن‌ترین روش برای امتحان ویندوز 8 ، نصب آن بر روی یک کامپیوتر مجازی VirtualBox است. روش نصب تقریباً آسان است و نیاز به نگرانی درباره‌ی جزءبندی یا موارد دیگر برای آن نخواهید داشت. اگر این روش بنا به هر دلیلی کار نکرد، شما چیزی بیش از کمی زمان را از دست نخواهید داد.

 

اگرچه، ممکن است بعد از اتمام نصب، مشاهده  کنید که ویندوز 8 مجازی شما، پیغام "کامپیوتر شما نیاز به تعمیر دارد" را به شما بدهد. اما با وجود دادن پیغام های Press Enter to try again یا Press F8 for alternate boot options ، این گزینه کار نخواهد کرد.

 

خوشبختانه پاسخ راحتی وجود دارد. پنجره‌ی ویندوز 8 را بسته و در قسمت VirtualBox کامپیوتر مجازی خود را انتخاب کنید. Settings > System > Processor را کلیک کرده و کادر کنار Enable PAE/NX را تیک بزنید. OK را زده و ماشین مجازی خود را مجدد راه‌اندازی کنید. این بار احتمالاً به درستی آغاز خواهد شد.

 

بوت شدن سیستم, ترفند ویندوز, آموزش کامپیوتر

 

تعمیر برنامه هایی که باز نمی شوند
اگر روی یک برنامه‌ی ویندوز 8 کلیک کردید و هیچ‌چیزی اتفاق نیفتاد، اغلب مشکل از موارد نمایشی است. به طور خاص، برنامه‌های ویندوز 8 رزولوشن صفحه‌ی کمتر از 768×1024 را پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین در صورت امکان رزولوشن خود را افزایش دهید. (دسکتاپ را بازکرده و راست کلیک کنید. Screen Resolution را انتخاب کنید.)
اگر این کار به شما کمکی نکرد، درایو ویدئویی خود را آپدیت کنید.

 

حل مشکلات حافظه کش (Cache)
نصب یا به‌روزرسانی برنامه‌های ویندوز 8 در حالت عادی تنها چند لحظه طول می‌کشد. اما اگر رایانه‌ی شما دیگر نمی‌تواند این دو کار را انجام دهد ، چندین عامل بالقوه ممکن است وجود داشته باشد.

 

برای مثال حافظه‌ی کش (Cache) آسیب‌دیده از محتمل‌ترین دلایل است. خوشبختانه مایکروسافت ابزاری را برای کمک تدارک دیده است. Win+R را فشار داده، wsreset را تایپ کرده و ENTER را بزنید. حافظه برای شما پاک خواهد شد.

 

اگر بروز رسانی ویندوز غیرفعال یا متوقف شده باشد نیز ممکن است برنامه های شما دچار مشکل شوند. Control Panel Troubleshooting را بازکرده و (Win+W را فشرده، مشکل را تایپ کرده و Troubleshooting را بزنید) روی Fix problems with Windows update برای شناسایی و حل مشکل کلیک کنید.

 

بوت شدن سیستم, ترفند ویندوز, آموزش کامپیوتر

 

حل مشکلات اجرایی
اگر ویندوز 8 شما کند کار می کند، Task Manager جدید ممکن است راه حل هایی به شما ارائه دهد. برای بررسی این بخش  Ctrl+Shift+Esc را فشار دهید.
روی More Details کلیک کنید. تب ساده‌شده‌ی Processes نشان می‌دهد در حال حاضر چه برنامه‌ای از CPU، RAM، HARD DRIVE و پهنای باند شما استفاده می‌کند. ( هر اطلاعاتی که در نسخه‌ی قدیمی Task Manager در دسترس بود اکنون به وسیله‌ی تب Details قابل مشاهده است.)

 

تب Performance نمایی گرافیکی از منابعی که در طول چند ثانیه‌ی قبل استفاده می شده‌اند به شما می دهد، درحالی‌که App History تاریخچه قدیمی تر برنامه ها را به شما نشان می دهد و مشخص می کند که کدام برنامه ها بیشتر از منابع سیستم استفاده می کرده اند.

 

آیا زمان بوت شدن سیستم شما زیاد است؟ روی تب جدید Startup کلیک کنید تا برنامه‌هایی را مشاهده نمایید که زمان بوت شدن ویندوز، سیستم آن‌ها را آغاز می‌کند.  Startup impact نشان می‌دهد که هر کدام از آن‌ها به چه میزان بر روی زمان بوت شدن سیستم موثرند. اگر برنامه‌هایی با مصرف زیاد را یافتید که به آن‌ها نیاز ندارید، روی آن‌ها راست کلیک کرده و Disable را انتخاب کنید تا آن برنامه ها دفعه بعد اجرا نشوند.

 

اگرچه این task manager بسیار قوی است، اما اگر دلیلی برای استفاده از Task Manager قدیمی دارید، هنوز هم می توانید به آن دسترسی داشته باشید. کلید ویندوز را نگه داشته و R را بزنید.  TaskMGR را تایپ کنید. برای باز شدنش Enter را فشار دهید. ( تایپ کردن TM سبب باز شدن ورژن جدید خواهد شد.)

 

بوت شدن سیستم, ترفند ویندوز, آموزش کامپیوتر

 

تشخیص مشکلات با  Device Manager Event
اگر مشکلی درباره درایور یا سخت‌افزار در ویندوز 8 دارید، Device Manager را بازکرده و به دنبال قطعه‌ی  مورد نظر بگردید. روی آن راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید. روی تب جدید Events کلیک کنید. اگر ویندوز، درایو جدید نصب کرده، ابزارهای مرتبط را متصل کرده ، و یا اقدامات مهم دیگری روی این قطعه داشته است، آن‌ها را اینجا مشاهده خواهید کرد. این قابلیت در زمان عیب‌یابی بسیار مفید است.

 

افزایش سرعت chkdsk
اگر گمان می‌کنید که یکی از سخت‌افزارهای ویندوز 8 شما آسیب دیده است، ممکن است نسبت به استفاده از chkdsk /f وسوسه شوید. این گزینه هنوز هم کار می‌کند اما به به طرز وحشتناکی کند است و تا زمانی که سیستم را راه‌اندازی مجدد نکنید هیچ کاری نمی‌کند. بعلاوه، ممکن است دیگر به آن نیازی نباشد.

 

ویندوز 8 مرتباً chkdsk را در پس زمینه اجرا می‌کند، به دنبال مشکلات می‌گردد و آن‌ها را ضبط می‌کند. سپس، زمان اجرایشان در هنگام بوت، مجبور به اسکن هر بخش در هارد به صورت مجزا نیست. بنابراین تنها در چند ثانیه، مشکلات شناخته‌شده را رفع می‌کند.

 

اولین درس این است که احتمالاً دیگر نیاز به استفاده از chkdsk  ندارید.
اگر می‌خواهید به هر حال آن را امتحان کنید در ابتدا از chkdsk /f استفاده نکنید. به جای آن chkdsk /spotfix را وارد کرده و با بررسی دوباره در زمان بوت شدن موافقت کنید. سیستم خود را مجدداً راه‌اندازی کرده تا تغییرات اعمال شوند، آن هم به سرعت خیلی بالا.

 

این قابلیت با وجودی که بیشتر اوقات کار می‌کند اما هیچ ضمانتی در باره آن وجود ندارد. اگر به گزینه‌ی دیگری دسترسی ندارید، chkdsk /f را امتحان کنید.

 

ترمیم سیستم
ویندوز 8 به خوبی برای ما اجرا می‌شود، اما اگر زمانی دیدید که بالا نیامد ، باید در طول فرآیند بالا آمدن، کلیدهای Shift+F8 را برای دسترسی به ابزار recovery بفشارید.

 

به منو Troubleshoot و سپس Advanced Option بروید. در اینجا می‌توانید ابزار Automatic Repair را امتحان کنید که ممکن است مشکلات شما را رفع کند. فایده نداشت؟ همان منو به شما قابلیت استفاده از آخرین  سری  System Restore و تغییر تنظیمات Windows Startup را می‌دهد. حتی اگر تمایل به حل مشکل سیستم به صورت دستی را دارید، می‌توانید command prompt را باز کنید.

 

اگر همه‌ی این کارها برای شما خسته‌کننده به نظر می‌رسد، گزینه‌ی Refresh your PC در منوی Troubleshoot ممکن است بهتر باشد. زیرا این گزینه ویندوز 8 را مجدداً نصب می‌نماید اما فایل های شما را نگه داشته و بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

 

اگر این گزینه کار نکرد، گزینه قوی تر Reset your PC را دارید که همه‌ی فایل های شما را پاک‌کرده و نسخه‌ی تازه‌ای از ویندوز 8 را نصب می‌کند.

 

شما لازم نیست که حتماً از منوی بوت به این گزینه ها دسترسی پیدا کنید. اگر ویندوز 8 بالا آمد اما زیاد پایدار نبود، در قسمت Control Panel گزینه‌ی Recovery را برای دسترسی راحت به Refresh، Reset و دیگر قابلیت‌های عمده‌ی recovery انتخاب کنید.

خب احتمالا متوجه نشدید این یعنی چی!خب براتون میگم ما می خوایم یه سری فایل رو پشت یه عکس قایم کنیم مثل عمل Hidden در ویندوز! در این روش شما ابتدا فایل های که قصد دارید مخفی شوند را فشرده کرده و سپس فایل فشرده شده را به یک فایل تصویری می چسبانید .

 

به این ترتیب اطلاعات محرمانه شما در دل یک عکس مخفی می شوند و زمانی که کسی بر روی عکس کلیک کند تنها تصویر را مشاهده می کند و متوجه فایل های مخفی نخواهد شد. البته توجه داشته باشید که نباید حجم فایل های مخفی شده زیاد باشد چون در اینصورت ممکن است دیگران به دلیل حجم غیر معمول فایل، به آن شک کنند.مگه نه؟

 

برای مخفی کردن
1- عکس و فایل های که میخواهید آنها را مخفی کنید در دسکتاپ (یا هر مکان دیگر)قرار دهید حال فایل هایی که قصد دارید مخفی شوند را توسط نرم افزار winrar فشرده کنید. مثلاً من فایل موزیک با نام Music رو می خوام پشت عکس Baby قایم کنم شما می توانید هر تعداد فایلی که دوست دارید را با این روش مخفی کنید.

 

مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر

 

2- فایلی که می خواهید مخفی شوند (Music) را انتخاب کرده و فشرده کنید و نامی دلخواه برای اون بزارید البته شما باید مطمئن باشید که یک برنامه فشرده سازی مثل Win Zip or Zip Genius و یا ۷Zip را در سیستم خود نصب کرده اید. در غیراینصورت نمی توانید فایل را فشرده کنید

 

مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر

 

مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر

 

3- حال برای اتصال فایل فشرده شده به تصویر ابتدا کلید های Win + R را بزنید تا پنجره Run برای شما باز شود و سپس در آن CMD را تایپ کنید.

 

مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر


4- پنجره خط فرمان باز می شود. برای اینکه به درایو ریشه برویم دستور CD Desktop را وارد نموده و کلید Enter را بزنید

 

مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر

 

5- حال این دستور را بنویسید copy /b Baby.jpg + Music.rar Fenjon.jpg

 

مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر

 

6- توجه داشته باشید بین حرف copy فاصله می باشد. سپس /b سپس فاصله نام عکس را می نویسیم به همراه پسوند .jpg سپس از روی صفحه کلید + را میزنیم بدونه فاصله در این قسمت نباید فاصله قرار داده شود سپس نام فایلی که می خواهیم مخفی شود Music.rar سپس یک فاصله قرار می دهیم و یک نام برای فایل جدید خود قرار میدهیم که ما  نام خروجی Fenjon.jpg گذاشته ایم توجه داشته باشید که نام خروجی باید با پسوند jpg باشد ودر اخر اینتر را فشار می دهیم. یک فایل جدید ساخته شد و در Desktop نمایش داده میشود.

 

مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر

 

7- حال می توانید موارد اضافی را پاک کنید. دیگر نیازی به باقی فایل ها ندارید.

 

مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر

 

برای دیدن فایل مخفی شده در پشت عکس
حال که فایل خود را مخفی کردیم چگونه آن را باز کنیم؟
برای اینکار کافیست برنامه Winrar یا هر برنامه فشرده ساز دیگری را باز کرده وبه محل فایل بیایید و روی فایل مورد نظر دبل کلیک کنید.

 

مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر

 

آیا نگران این هستید که در نبود شما چه کسی یا چه کسانی از کامپیوتر شما استفاده می کنند؟ شما باید بسیار مراقب باشید چون کاربران غیر مجاز می توانند با ورود به سیستم عامل شما هر نوع عملیات خرابکاری که دوست دارند را انجام دهند. به عنوان مثال درصورتی که کاربر خرابکاری به کامپیوتر شما دسترسی داشته باشد می تواند از طریق آن به تمامی اطلاعات شما دسترسی داشته و از آن سواستفاده نماید، و یا از طریق ایمیل شما به ارسال نامه های جعلی اقدام کند و یا عملیات بانکی جعلی انجام دهد و… فکر می کنید این کارها برای چه کسی دردسر درست خواهد کرد!؟

 

سئو فروشگاه
در این آموزش همراه حرفه ای ترین سئو کاران ایران باشید تا سئو سایت های فروشگاهی را باهم رسیدگی کرده و تعلیم ببینیم که چطور در سئو فروشگاه خود کامیاب شویم.

اول از کل این نکته را باید گفت که سئو فروشگاه ها به چند دو بخش تقسیم می شوند:

سئو فروشگاه های چند محصولی (منظور چند بخش محصول است)
سئو فروشگاه های تک محصولی (منظور یک تقسیم محصول است)
سئو فروشگاه های تک محصولی
سایت هایی که یک نوع محصولات دارند ، بی گمان کار ساده تری برای سئو قبل رو دارند ، یگانه از این سایت ها که مثال خوبی هم هست سایت ایران هدفون است، که یک سایت خوب برای فروش گونه ها هدفون به سراسر نقاط ایران است.

نکات سئو سایت فروشگاه
برای سئو این بخش از فروشگاه ها باید چندین مرتبه نام سرشاخه محصولات را در منو سایت بیاورد : مثال : گونه ها هدفون ، خرید هدفون ، برند های هدفون
حتما در تمام متا های اصلی سایت مشابه متا دسکریپشن و متا کی ورد بر روی کلمه قصد سایت تمرکز و تکرار شود. (البته این تکرار ها خیلی نباید بسیار باشد که اسپم نیز نشود)
بجای واژه نگریستن فرآورده از واژه منظور بهره‌گیری کنید : مشاهده هدفون
حتما محصولات خویش را چیره دست منتشر کنید کنید (منظور از چیره دست این است که با سئوی حرفه ای آنها را منتشر نمایید)
برای سایت خود بلاگ بسازید
بلاگ را به صفحات اصلی دسته بندی متصل نمایید
موضوعات گوناگون در وبلاگ را به محصولات مرتبط متصل نمایید.
برای محصولات خود توضیحات کافی و وانگهی منجصربفرد بنویسید
حتما از مخاطبان به گونه ای بخواهید راجع به محصولات کامنت بذارند ، حتی اگر از فروشگاه شما خرید نکرده اند.
هر روز محصولات خویش را بروز کنید.
برای محصولات پر پیرو و پر search که گاها trends می شوند لندینگ بسازید
سعی کنید کاربران خویش را عوض خبرنامه سایت خویش کنید و برای آنها پیام دعوت به مشاهده محصولات اخص یا تخفیف های ویژه ارسال کنید و از این موضوع برای سئو سهم ببرید و آنها را به لندینگ های خود هدایت کنید.
به kpi سایت خود توجه داشته باشید و برای بهبود آن کوشش کنید
اگر هزینه برندینگ و تبلیغات دارید، می توانید به نوع ای این کمپین های تبلیغاتی را انجام دهید که مخاطبین شما را در گوگل جستجو کنند.
برای تارنما خویش لینک سازی حرفه ای انجام دهید.
تمام لینک ها را به صفحه اصلی سایت متصل نکنید.
بر روس سئو محصولات هم تمرکز نمایید
سئو عکس ها را جدی بگیرید ، چرا که خیلی کسان با جستجوی تصاویر به فرآورده مورد نظر خود میرسند.
سایت های فروش گاهی بهتر است بر روی کلمه قیمت هم پیشه کنند.
سئو چیره دست فروشگاه
سئو فروشگاه

سئو فروشگاه های چند محصولی
بهترین مثال برای این سایت ها ، سایت دیجی کالا می باشد که همه نوع محصولی برای فروش دارد و اتفاقا در سئو هم موفق است.یادگیری تکنیک های سئوی فروشگاهی میموس البته این موفقیت اتفاقی نیست و برای رسیدگی سئو سایت دیجی کالا حتما وقت بذارید.

نکات سئو سایت فروشگاه چند محصولی
سئو فروشگاه های بزرگ به این انگیزه که در چندین پهنه پرکار می شوند ، کاملا متفاوت از فروشگاه های تک فرآورده است.

حتما تقسیم بندی های مهم را منو سایت پیمان دهید.
برای تمام تقسیم بندی ها بر بنیاد توانایی فروش بیشتر در بازار و سودی که سایت می کند، برای خودتان تعیین اولویت داشته باشید.(تا بتوانید برای سئو برنامه ریزی کنید)
دقت کنید تمرکز بیشتر خویش را بر روی محصولات پرفروش تر بگذارید و این سوژه به تاب تهیه آن کالا برای شما هم بر می گردد.
برای حوزه های مهم تر حتما درونمایه تولید کنید.
برای محصولات استراتژیک تر همش صفحات آنها را بروز نگه دارید. چه از عقیده محتوا و چه تصویر و چه بها و بررسی با محصولات مشابه.
محصولات کلیدی خود را در متا های سایت اصلی مثل meta description فیش اصلی سایت پیمان دهید.
برندینگ خویش را (مانند تبلیغات بنری) به صفحات بخش های اصلی محصولات مهم خود متصل نمایید.
صفحات نمایش بخش های هر فرآورده را سئو کنید . (از heading ها و سایر امکانات نوشتاری و رسانه ای بهره‌گیری کنید).

و یا شاید شما پدر یا مادر چند کودک هستید و می خواهید ببینید آیا فرزندانتان به قوانین و مقررات استفاده از کامپیوتر احترام می گذارند؟ دانستن زمان های ورود و استفاده از کامپیوتر به شما کمک خواهد کرد تا متوجه وفاداری آنها به قوانین استفاده از کامپیوتر شوید.

 

خوشبختانه کنترل اینکه کامپیوتر شما در چه زمان هایی مورد استفاده قرار گرفته است بسیار ساده و آسان است. در پست امروز قصد داریم این کار را بدون نصب هیچ برنامه اضافه ای در ویندوز ۸ انجام دهیم. پس با ما باشید.

 

Windows Event Viewer
همان طور که از نام این نرم افزار مشخص است، Windows Event Viewer برنامه ای است که به شما اجازه می دهد تا به بررسی رویدادهای مختلف و یا فعالیت هایی که برروی کامپیوتر شما انجام شده بپردازید. برای اجرای نرم افزار Windows Event Viewer در گوشه پایین و سمت چپ صفحه دسکتاپ راست کلیک کرده و run را انتخاب کنید.

 

سيستم عامل ويندوز, مدیریت کامپیوتر

 

درون پنجره Run عبارت eventvwr را تایپ و اینتر را فشار دهید.

 

سيستم عامل ويندوز, مدیریت کامپیوتر

 

در پنجره ظاهر شده از ستون سمت چپ برروی Windows Log کلیک کنید تا زیرمجموعه آن باز شود و از این بخش System را انتخاب کنید.

 

سيستم عامل ويندوز, مدیریت کامپیوتر

 

ستون Source نشان دهنده نوع رخدادهایی است که در کامپیوتر شما اتفاق افتاده و در این بخش قابل دسترس است. ستون Date and Time نشان می دهد که این رخداد در چه زمان و تاریخی اتفاق افتاده است. در ستون Source به دنبال عبارات Power Troubleshooter و Winlogon بگردید. عبارات Power Troubleshooter و Winlogon اطلاعاتی درباره ورود کاربران به ویندوز را در خود جای داده اند. این دو معمولا پشت سر هم قرار گرفته اند. به کمک اینها می توانید بفهمید کاربر در چه زمان و تاریخی وارد سیستم شده است.

هنگامی که قصد ورود به محیط ویندوز را دارید در صفحه‌ای که حساب کاربری ویندوز جهت انتخاب و وارد نمودن رمز عبور نمایان می‌شود، دکمه‌ی Shutdown جهت خاموش کردن سیستم وجود دارد. این دکمه در کلیه نسخه‌های ویندوز نیز موجود است و تنها ظاهر آن متفاوت است. در صورتی که مایل نیستید این دکمه در این صفحه نمایش داده شود می‌توانید آن را از طریق 2 راه مختلف حذف کنید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

 

حساب کاربری ویندوز , رجیستری ویندوز

 

راه اول: ویرایش‌گر رجیستری ویندوز
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره‌ی Run باز شود.
در محیط Run عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید.
پس از باز شدن پنجره‌ی ویرایش‌گر رجیستری ویندوز، به مسیر زیر بروید:

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System

اکنون در قسمت سمت راست پنجره، بر روی مقدار shutdownwithoutlogon دوبارکلیک کنید.
حال در پنجره‌ی باز شده، در قسمت Value data به جای عدد 1، عدد 0 را وارد نموده و روی OK کلیک کنید.


با این کار دکمه‌ی Shutdown از صفحه‌ی ورود به ویندوز حذف خواهد شد.
برای مشاهده‌ی این موضوع کافی است یک‌بار ویندوز را نو راه‌اندازی کنید.
برای بازگردانی این دکمه کافی است به shutdownwithoutlogon مقدار 1 را بدهید.

 

حساب کاربری ویندوز , رجیستری ویندوز

 

راه دوم: ویرایش‌گر Group Policy ویندوز
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره‌ی Run باز شود.
در محیط Run عبارت gpedit.msc را وارد نموده و Enter بزنید.
در پنجره‌ی Local Group Policy Editor به مسیر زیر بروید:

 

Computer Configuration\Windows Settings\Security Settings\Local Policies\Security Options

 

اکنون در قسمت سمت راست پنجره، آیتم Shutdown: Allow system to be shut down without having to log on را بیابید و بر روی آن دوبارکلیک کنید.
حال در پنجره‌ی باز شده، گزینه‌ی Disabled را انتخاب نموده و روی OK کلیک کنید.
با این کار دکمه‌ی Shutdown از صفحه‌ی ورود به ویندوز حذف خواهد شد.

برای مشاهده‌ی این موضوع کافی است یک‌بار ویندوز را نو راه‌اندازی کنید.
برای بازگردانی این دکمه کافی است گزینه‌ی Shutdown: Allow system to be shut down without having to log on را بر روی Enabled تنظیم کنید.

کاری که هایبرنیت می‌کند این است که اطلاعات از حافظه‌ی دسترسی تصادفی یا RAM (مخفف Random Access Memory) به هارد دیسک منتقل می‌شود. لذا نیازی به برق نیست و ادامه‌ی کار با نرم‌افزارها ممکن می‌شود.

 

در Windows 8 مایکروسافت گزینه‌ی جدیدی روی میز قرار داده، منظور ما Fast Boot یا Fast Startup است که با استفاده از آن زمان بوت شدن ویندوز به یک دهم زمان بوت نسخه‌های قبلی ویندوز کاهش می‌یابد. اما مشکل اینجاست که قابلیت Hibernate از گزینه‌های موجود حذف شده، Fast Boot گزینه‌ی خوبی است اما مثل هایبرنیت قادر به ذخیره کردن کارهای در حال انجام نمی‌باشد. لذا اگر شما هم با این موضوع مشکل پیدا کردید، با ما همراه شوید تا نحوه‌ی فعال کردن گزینه‌ی هایبنیت را بررسی کنیم.

 

قدم اول: اگر ویندوز ۸ را روی لپ‌تاپ نصب کرده‌اید، روی آیکون باتری در سینی ویندوز کلیک کنید و گزینه‌ی More Options را انتخاب نمایید تا تنظیمات مربوط به خاموش و روشن کردن ویندوز ۸ نمایش داده شود.

 

 صفحه‌ی استارت ویندوز ۸, آموزش کامپیوتر, هارددیسک

 

اگر از دسکتاپ استفاده می‌کنید، صفحه‌ی استارت ویندوز ۸ را باز کنید و با جست‌وجوی power گزینه‌ی Power Options را پیدا کنید.

 

 صفحه‌ی استارت ویندوز ۸, آموزش کامپیوتر, هارددیسک

 

قدم دوم: در Power Options روی لینک Choose what closing the lid does (انتخاب کردن عملکرد سیستم در صورت بستن در لپ‌تاپ) کلیک کنید تا Windows 8 Power System Settings باز شود.

 

قدم سوم: در تنظیمات سیستم در بخش Shutdown settings گزینه‌ی Hibernate را می‌بینید، اما نافعال است و نمی‌توان آن را تغییر داد لذا روی لینک Change Settings that are currently unavailable به معنی تغییر دادن گزینه‌هایی که در حال حاضر موجود نیستند، کلیک کنید.

 

 صفحه‌ی استارت ویندوز ۸, آموزش کامپیوتر, هارددیسک

 

قدم چهارم: حالا می‌توانید جلوی گزینه‌ی Hibernate تیکی گذاشته و آن را فعال نمائید.

 

 صفحه‌ی استارت ویندوز ۸, آموزش کامپیوتر, هارددیسک

 

حالا هایبرنیت فعال است و می‌توانید آن را به عنوان عملکرد کلید خاموش یا بستن در لپ‌تاپ تنظیم نمائید. البته با فشار دادن کلید ویندوز هم منوی Power نمایش داده می‌شود و می‌توان از آن هم استفاده کرد.

 

 صفحه‌ی استارت ویندوز ۸, آموزش کامپیوتر, هارددیسک

 

در نهایت یادتان باشد که وقتی هایبرنیت را فعال می‌کنید، بخشی از فضای هارد برای آن در نظر گرفته می‌شود ولی نگران نباشید، این فضا در حد رم سیستم و بسیار کمتر از فضای هارد دیسک شماست.

 





:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: