نمایش روز هفته در نوار TASKBAR
نوشته شده توسط : mj

همان‌طور که می‌دانید به طور پیش‌فرض در نوار Taskbar ویندوز، علاوه بر ساعت جاری، تاریخ روز نیز درج می‌گردد. قالب این تاریخ نیز بر اساس شماره‌ی روز، ماه و سال میلادی است. در صورتی که مایل باشید تا بدانید در کدام روز از هفته هستید بایستی بر روی این ساعت کلیک کنید تا در پنجره‌ی کوچکی که نمایش داده می‌شود روز هفته را ببینید. اما شما می‌توانید به سادگی روزهای هفته را نیز مستقیماً در نوار Taskbar مشاهده کنید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

 

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را بزنید.
اکنون در پنجره‌ی Run عبارت Control Panel را وارد نموده و Enter بزنید.
حال در محیط Control Panel ابتدا بر روی Clock, Language, and Region و سپس بر روی Change date, time, or number formats کلیک کنید.
در پنجره‌ی بازشده بر روی دکمه‌ی Additional Settings کلیک نمایید.
اکنون در پنجره‌ی جدید به تب Date بروید.


خواهید دید که در قسمت Short date عبارت M/d/yyyy درج شده است. اکنون کافی است عبارت dddd را به ابتدای این قسمت اضافه کرده و یک فاصله نیز تایپ کنید (dddd M/d/yyyy).
سپس بر روی OK کلیک کنید.
خواهید دید که بلافاصله روز هفته نیز در کنار تاریخ نمایش داده می‌شود.

 

لازم به ذکر است عباراتی که در این قسمت درج می‌شوند هر کدام بیان‌گر نوع و حالت نمایش تاریخ هستند. به عنوان مثال اگر در این قسمت ddd را وارد کنید، روز هفته به صورت مخفف نمایش داده می‌شود.
در ذیل لیست کامل هر عبارت و نتیجه‌ی آن را قالب یک مثال ملاحظه می‌کنید:
• d = 9
• dd = 09
• ddd = Wed
• dddd = Wednesday
• M = 7
• MM = 07
• MMM = Jul
• MMMM = July
• y - yy = 14
• yyy - yyyy = 2014

منبع:tarfandestan.com

یکی از امکاناتی که این برنامه در اختیار کاربران قرار می‌دهد، برقراری ارتباط میان چند فایل اکسل، مقادیر موجود در سلول‌های ذخیره شده در هر فایل و دسترسی سریع به هر صفحه (Sheet) در فایل‌های مختلف اکسل است.


نرم‌افزار اکسل از مجموعه نرم‌افزاری آفیس، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها برای محاسبات ریاضی و کار با فرمول‌ها و اعداد و ارقام است. از این نرم‌افزار در بسیاری موارد برای انجام محاسبات ساده استفاده می‌شود و در برخی موارد نیز با آن فرم‌های پیچیده و تو در تو طراحی می‌شود.

 

یکی از امکاناتی که این برنامه در اختیار کاربران قرار می‌دهد، برقراری ارتباط میان چند فایل اکسل، مقادیر موجود در سلول‌های ذخیره شده در هر فایل و دسترسی سریع به هر صفحه (Sheet) در فایل‌های مختلف اکسل است.

 

تابه‌ حال از قابلیت لینک در این نرم‌افزار استفاده کرده‌اید؟ با استفاده از این قابلیت می‌توانید یک یا تعداد دلخواهی از سلول‌های موردنظرتان را به فهرستی تبدیل کنید تا با کلیک روی آنها عملیات پرش به صفحه‌ دیگر، اجرای یک فایل اکسل دیگر و حتی نمایش محتوا از یک سلول مشخص در یک صفحه‌ خاص از یک فایل اکسل دیگر صورت گیرد.

 

نرم افزار آفیس, فایل اکسل

 

لینک کردن در اکسل به روش زیر صورت می‌گیرد:
1- ابتدا عبارت موردنظر به‌عنوان گزینه‌ فهرست را در یکی از سلول‌های دلخواه وارد کنید. برای مثال می‌توانید بنویسید: عملکرد سه ماهه اول سال 1393

 

2- سلول بالا را برگزیده و روی آن کلیک راست کنید سپس گزینه‌ hyperlink را انتخاب کنید.

 

3- اکنون می‌توانید به روش‌های مختلفی عملیات لینک‌دهی را انجام دهید.

برخی از این روش‌ها عبارت است از:
لینک به سلول مشخص در همان فایل: در پنجره‌ افزودن لینک به Place in This Document بروید و در کادر Type the Cell reference نام سلول موردنظر را وارد و از فهرست صفحات در کادر زیرین آن، همان صفحه‌ فعلی را انتخاب کنید.

 

لینک به صفحه‌ دیگر و سلول مشخص در همان فایل: در پنجره‌ افزودن لینک به Place in This Document مراجعه و در کادر Type the Cell reference نام سلول موردنظر را وارد کرده و از فهرست صفحات در کادر زیرین آن، هریک از صفحات دیگر را که قصد دارید به آنها لینک شوید، انتخاب کنید.

 

لینک به فایل دیگر: در پنجره‌ افزودن لینک، گزینه‌ Existing File and Web page را انتخاب کرده و با استفاده از ابزار مسیردهی، مسیر فایل اکسل موردنظر را برگزیده و در پایان روی Ok کلیک کنید.

 

لینک به صفحه‌ و سلول مشخص شده در فایل دیگر: در حالت فوق، لینک‌دهی به فایل دیگر صورت گرفته است، اما به‌طور پیش‌فرض اولین صفحه برای شما به‌نمایش درمی‌آید. چنانچه قصد دارید صفحه‌ دیگری به‌نمایش درآید، باید پس از تکرار مراحل بالا و انتخاب فایل اکسل موردنظر، نام صفحه‌ مورد نظر را به‌صورت زیر در انتهای مسیر فایل وارد کنید:

’sheet’!A1#

توجه داشته باشید عبارت sheet عنوان صفحه‌ و A1 نیز سلول موردنظر در آن صفحه به‌شمار می‌رود.

 

سئو سایت فروشگاهی
بخش عظیمی از محیط مجازی را فروشگاه های اینترنتی در بر گرفته اند و به همین علت سئو سایت فروشگاهی اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. شماری قبل احتمالاً تعداد فروشگاههای اینترنتی آنقدر بسیار فقدان که برای هر قلم کالایی که میخواهیم بفروش برسانیم احتیاج باشد بر روی سئو فروشگاه شغل کنیم اما اکنون و در سنه 2018 تعدد فروشگاههای اینترنتی مایه شده که کل این فروشگاهها به مقوله سئو دیدن اخص ای داشته باشند. ما در این نوشتار به بررسی زوایای سئو سایت فروشگاهی خواهیم پرداخت. شما با مطالعه این نوشتار قادر به درک چگونگی انجام سئو فروشگاه اینترنتی خویش خواهید بود. بعد با ما به اتفاق باشید.

چرا سئو سایت فروشگاهی الزامی است؟
اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید احتمالا خودتان هم فهمیده اید که بهترین گذرگاه جذب مشتری، سئو فروشگاه اینترنتی است. چرا و چگونه آن چیست؟

برای داشتن مشتری، باید شناخته شوید. برای شناخته شدن هم باید تبلیغات کنید. بزرگترین فروشگاههای اینترنتی ایران و گیتی نیز بدون تبلیغات از راه ترقی بعید می شوند. تبلیغات راههای گوناگونی دارد که هر کدام از آنها با پروا به نوع تکاپو شما و کالایی که می فروشید بازخورد متفاوتی دارد. در ذیل چند نمونه تبلیغات را برای شما شناسایی خواهیم نمود

تبلیغات در وب سایت های دیگر
به این چهره است که شما تبلیغات خویش را داخل تارنما های با بازدید بالا قرار می دهید، این گونه تبلیغ با توجه به هزینه نسبتا بالا و بازخورد کم برای کسانی رهنمود می شود که بودجه تبلیغاتی بزرگواری در گزین کردن دارند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی
این نوع تبلیغ با توجه به کالای شما ممکن است بازخورد مناسب داشته باشد و یا نداشته باشد. برای مشخص شدن این موضوع، تبلیغات خویش را محیط یک محیط کوچک و تبلیغات ارزان قیمت آزمایش کنید. داشتن تبلیغات در شبکه های اجتماعی به نوعی می تواند به سئو سایت نیز کمک کند.

تبلیغات در گوگل
یکی از راههای خوب کسب درآمد و پیدا کردن مشتری تبلیغات در گوگل است. تبلیغات در گوگل در واقع همان سئو سایت است که شما خرج های خود را مستقیم به گوگل می پردازید. این موضوع دو جنبه منفی دارد؛ مورد اول اینکه در طویل مدت شما هزینه بسیار هنگفتی نسبت به سئو پرداخت خواهید نمود. هزینه طراحی استراژی فروشگاه اینترنتی میموس باره دیگر جنبه انسانی آن است که اگر سئو را برگزیدن کنید کمک کرده اید یک هموطن مشغول به شغل شود. جنبه مثبت این موضوع نیز تسریع در جذب بیننده است.

نکته: رهنمود ما این است که از تبلیغ گوگل الی زمانی که سایت شما در سئو پیشرفت نکرده است، کاربرد نمایید تا بتوانید درآمد مختصری کسب نمایید.
تبلیغات با سئو سایت فروشگاهی
این شیوه که منجر به نمایش سایت شما در نتایج گوگل می گردد، بهترین شیوه برای افزایش فروش است. علت این جستار نیز، ورود مخاطبانی به سایت شما است که غربال شده هستند و به کالای شما بیچارگی دارند. به راستی کاربرانی به سایت شما مراجعه می کنند که از قبل مشتری هستند و دربایستن نیست شما آنها را به مشتری تبدیل کنید! تنها کافیست با خدمات پسندیده آنها را خوشنود به خرید کنید.

چرا سئو سایت فروشگاهی مقرون به صرفه است
اگر دید کلی نسبت به سوژه سئو داشته باشید و آینده را نیز در عقیده بگیرید سئو سایت برای شما زیاد ارزان تمام می شود. چرا که سئو هنگام شروع به توان زیادی نیاز دارد الی بتوانید سایت های رقیب را احد بعد از دیگری جا بگذارید و هنگامی که به نتیجه دلخواه رسیدید سایر نیازی به این حجم پیشه و هزینه وجود ندارد و این نقطه صریح شغل است. با سئو، اکنون شما با خرج ناچیز، در نتایج ابتدا گوگل پیمان دارید و این سوژه منجر به افزایش هوده شما می گردد.

برای مثال چنانچه فایلی با نام beytoote.xlsx در درایو D ذخیره شده باشد و قصد داشته باشیم به سلول E5 از صفحه‌ 03-93 لینک دهیم، مسیر وارد شده در پنجره‌ افزودن لینک به شکل زیر خواهد بود:

اگر با برخی از برنامه‌ها خیلی سروکار دارید و می‌خواهید بدون ایجاد آیکن جدید روی دسکتاپ، سریع به آنها دسترسی پیدا کنید، کافی است نرم‌افزار خود را با یک ترفند ساده رجیستری به منوی کلیک‌راست دسکتاپ اضافه کنید.

 

برای شروع، در نظر می‌گیریم که می‌خواهید از نرم‌افزار Notepad در منوی کلیک‌راست خود استفاده کنید، به ‌یاد داشته باشید این ترفند را برای هر نرم‌افزاری می‌توان به ‌کار برد. نخستین اقدام، باز کردن ویرایشگر رجیستری از طریق ورود به منوی استارت و تایپ عبارت زیر است:

regedit.exe

حال به مسیر زیر بروید:‌

HKEY_CLASSES_ROOT/Directory/Background/shell

 

حالا باید کلیدی زیر کلید shell بسازید، نام آن دقیقا برابر با نامی خواهد بود که در منوی دسکتاپتان نشان داده می‌شود. روی کلید Shell کلیک‌راست و سپس گزینه New Key را انتخاب کنید. حال به کلید جدید نامی را بدهید که تمایل دارید در منو نشان داده شود. در این مثال از Notepad استفاده کردیم.

 

اگر می‌خواهید به این آیتم، کلید Alt را هم نسبت بدهید تا دسترسی سریع‌تری داشته باشید، می‌توانید مقدار Default را در سمت راست تغییر داده و کاراکتر & و کلیدی که می‌خواهید برای آن استفاده شود را تایپ کنید. برای مثال اگر بخواهید با فشردن کلیدهای ترکیبی ALT+N پس از باز شدن منوی کلیک‌راست، نت‌پد باز شود، کافی است کاراکتر N& را وارد کنید.

 

در مرحله بعدی باید دستوری را بنویسیم که برنامه را باز می‌کند. برای این کار روی کلیدی که ساخته‌اید کلیک‌ راست و از منوی باز شده New Key را انتخاب کنید.

 

نام این کلید را command بگذارید. برای کامل کردن این مرحله، باید مسیر کامل نرم‌افزاری که قرار است اجرا شود را وارد کنید. حال روی command در سمت چپ کلیک و سپس روی کلید Default در سمت راست دوبار کلیک کنید تا مقدار آن را ویرایش کنید. حالا می‌توان مسیر فایل را در این محل قرار داد. از این به بعد با کلیک‌ راست کردن روی دسکتاپ، می‌توانید برنامه خود را مشاهده کنید.

مجموعه ابزارهای troubleshoot در ویندوز 8 و ویندوز 8.1 به شما این امکان را می‌دهد که براحتی و بدون نیاز به صرف زمان طولانی، عیوب احتمالی در سیستم‌عامل را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام کنید.

 

به‌کارگیری این ابزار در ویندوز، با روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که در ادامه شما را با دو روش دسترسی به این ابزارها و ترفندی برای دسترسی سریع‌تر به آن آشنا می‌کنیم:

روش اول: نوار Charm
1 ـ نوار Charm را باز کنید (می‌توانید از کلیدهای میانبر Winkey+C نیز کمک بگیرید.)

 

2 ـ روی Settings کلیک کنید.

 

3 ـ گزینه‌ Power را انتخاب کنید.

 

4 ـ در منوی به‌نمایش درآمده کلید Shift سمت چپ را پایین نگه‌ داشته، همزمان روی گزینه‌ Restart کلیک کنید.

 

5 ـ اکنون پنجره‌ دسترسی به ابزار Troubleshoot در اختیار شما قرار گرفته و می‌توانید با انتخاب این گزینه به مجموعه ابزارهایی برای Refresh و Reset دسترسی یابید. همچنین با کلیک روی Advanced options گزینه‌های بیشتری برای رفع مشکلات احتمالی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

 

روش دوم: خط فرمان
1 ـ کلید‌های میانبر Winkey+X را از روی صفحه‌ کلید فشار دهید تا منوی کاربران حرفه‌ای به‌ نمایش درآید.

 

2 ـ گزینه‌ Command Prompt را انتخاب کنید.

 

3 ـ در خط فرمان دستور زیر را تایپ کنید و کلید اینتر را فشار دهید:

shutdown. exe ‌/‌r ‌/‌o ‌/‌f ‌/‌t 00

 

4 ـ با اجرای دستور فوق، رایانه ری‌استارت شده و پنجره‌ دسترسی به ابزار Troubleshoot دراختیار شما قرار خواهد گرفت.

 

میانبر دسترسی سریع
در روش دوم، برای دسترسی به ابزار Troubleshoot از دستوری برای ورود به پنجره‌ بوت حرفه‌ای (Advanced Startup) کمک می‌گیریم. در صورتی‌که شما به‌طور مرتب از این قابلیت استفاده کنید و بخواهید سریع‌تر به پنجره‌ بوت حرفه‌ای دسترسی یابید، می‌توانید یک میانبر از دستور فوق ایجاد کنید. برای انجام این کار این مراحل را دنبال کنید:

 

1 ـ روی بخش خالی دسکتاپ کلیک راست و از منوی New گزینه‌ Shortcut را انتخاب کنید.

 

2 ـ در کادر مربوط به Type the location of the item دستور زیر را وارد کنید:

shutdown. exe ‌/‌r ‌/‌o ‌/‌f ‌/‌t 00

 

3 ـ روی گزینه‌ Next کلیک کرده، یک عنوان دلخواه برای میانبر جدیدتان انتخاب کنید.

 

4 ـ با کلیک روی Finish مراحل کار به اتمام می‌رسد. چنانچه از این پس روی میانبر ایجاد شده در دسکتاپ کلیک کنید، رایانه ری‌استارت می‌شود و صفحه‌ بوت حرفه‌ای برای شما به‌نمایش در می‌آید.

چنانچه از آفیس 2013 استفاده می‌کنید و با مشکل مسدود شدن فایل‌ها مواجه شده‌اید، می‌توانید با استفاده از روشی ساده فایل‌هایتان را باز کنید.
در ابتدای کار لازم است بر روی فایل مسدود شده تان راست کلیک کرده و properties را از منوی به نمایش در آمده انتخاب کنید. Ok را بزنید.

 

از این پس، پس از اجرای فایل با پیغام خطا روبرو نخواهید شد.

 

ولی چنانچه قصد دارید چندین فایل و یا یک پوشه را از حالت مسدود خارج کنید، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید.

 

در ابتدا لازم است نرم افزار مورد نظرتان را از مجموعه‌ی آفیس اجرا کنید.

 

سپس Option را از منوی File انتخاب کنید.

 

سپس Trust center را بزنید.

 

بر روی دکمه‌ی Trust center setting کلیک نمایید.

 

فایل مسدود, نرم افزار آفیس

 

سپس Trusted locations را انتخاب کنید. جهت اضافه کردن یک مسیر جدید بر روی دکمه‌ی Add new location کلیک کنید.

 

در قسمت Path نیز می‌توانید مسیر مورد نظرتان را وارد کنید.

در این مقاله چگونگی اتصال کامپیوتر به تلویزیون، از طریق بلوتوث را به شما آموزش می‌دهیم.

تلویزیون‌ها در چند دهه‌ی اخير پيشرفت بسيار زیادی داشته‌اند. در حقيقت، آن‌ها از دستگاه‌های سرگرمی خیلی ساده تولیدکننده محتوا از نوارهای ویدئویی، به دستگاه‌های بسیار پیچیده‌ی الكترونيكي تبدیل شده‌اند. بسیاری از آن‌ها قابلیت‌هایی چون اتصال به اينترنت، دانلود برنامه‌ها و اتصالات بی‌سیم را دارند. در اين بين بلوتوث يكي از قابلیت‌های بی‌سیم است كه در تلویزیون‌هاي جديد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

درحالی که برخی کاربردهای معمول آن، اتصال به کنترل از راه دور و یا صفحه کلید است، شما می‌توانید بسیاری از تلویزیون‌ها را به کامپیوتر شخصیتان متصل کنید. تلویزیون‌هاي مختلف داراي ویژگی‌های متفاوتي براي استفاده از اين امكان هستند، اما راه اندازي همه‌ی آن‌ها اساساً يكسان است.

 

دستوالعمل ها
1. تلويزيون خود را روشن و بلوتوث آن را فعال كنيد. تقريباً هر تلويزيون براي فعال كردن بلوتوث خود نيازمند به‌کارگیری يك روش متفاوت است، پس اگر نمی‌دانید بلوتوث دستگاهتان کجاست، برای خواندن توضیحات به دفترچه تلویزیون مراجعه کنید.

 

2. بلوتوث تلويزيون خود را بر روی حالت قابل کشف (Discoverable) تنظيم كنيد، اگر پیشاپیش در این حالت تنظیم نشده است.

 

3. در كامپيوتر خود بر روي دکمه‌ی " Start"  و سپس " Control Panel" كليك كنيد.

 

4. در قسمت " Hardware and Sound" بر روي گزینه‌ی " Add a device" كليك كنيد.

 

5. كمي صبر كنيد تا كامپيوترتان دستگاه‌های اطراف را شناسایی کند. اگر نام تلويزيون خود را در ليست مشاهده نكرديد، مطمئن شوید که بلوتوث در حالت discoverable قرار دارد و فاصله دو دستگاه از هم خیلی زیاد نباشد. برای مشخص کردن برد تقریبی بلوتوث، ممکن است نیاز باشد به دفترچه راهنمای تلویزیون خود مراجعه کنید.

 

6. نام تلويزيون خود را وقتی در پنجره "Add a device" ظاهر شد، انتخاب كنيد.

 

7. بر روي دکمه‌ی " Next" كليك كرده و صبر کنید تا کامپیوتر وصل شود.

 

8. اگر تلويزيون از شما درخواست ورودی می‌کند، از طريق ریموت کنترل يا دكمه هاي تلویریون اتصال با کامپیوتر را برقرار كنيد. معمولاً دستگاه‌های داراي بلوتوث، براي اتصال به چنین ورودی‌هایی نیاز دارند؛ در غير این صورت هر كسي که يك دستگاه داراي بلوتوث داشته باشد، می‌تواند حتی بدون اجازه‌ی شما به تلويزيونتان متصل شود. پس از چند لحظه تلویزیون و کامپیوتر شما باید به هم متصل شده باشند.

 

نكات و هشدارها
 تلویزیون‌های مختلف قابلیت‌های متفاوتي از طريق بلوتوث در اختیار شما قرار می‌دهند، پس شما باید دفترچه راهنماي تلویزیون خود را برای دانستن جزییات مطالعه کنید. از برخی از قابلیت‌های رایج، می‌توان به انتقال رسانه نظير موزيك براي پخش زنده و يا حتي ذخيره سازي (در صورتی که تلویزیون شما حافظه داخلی داشته باشد) اشاره کرد.

 

بسياري از اين تلویزیون‌ها به شما اجازه می‌دهند تا قابلیت‌های آن‌ها مانند عوض کردن کانال‌ها، تغییر تنظيمات، و حتی نصب بروز رساني سيستم را از طريق كامپيوترتان و کاملاً بدون نیاز به سیم‌کشی اضافی كنترل كنيد. برخی از گزینه‌های دیگر، همانند کنترل دستگاه‌هایی که به تلویزیون متصل شده‌اند (همانند دستگاه‌های بازی و دستگاه‌های ضبط و پخش ویدئویی)، از طریق این اتصال ممکن نیست.

 

 دستگاه‌های قدیمی‌تر بلوتوث، هنگامی‌که نزديك به هم استفاده می‌شدند، در کار یکدیگر تداخل ايجاد می‌کردند كه اين باعث كاهش شدید نرخ انتقال داده‌ها می‌شد. تمام كامپيوترها و تلویزیون‌هاي مدرن، حداقل از بلوتوث 2.0 استفاده می‌کنند که این مشکل را برطرف کرده است.

 

 يكي از مشكلاتی که ممکن است با آن روبه رو شوید، وجود سیگنال‌های ضعيف مابين كامپيوتر و تلويزيون است، به‌ویژه هنگامی‌که فاصله‌ی دو دستگاه زياد باشد. دسته‌های مختلف دستگاه‌های بلوتوث، بردهای متفاوتي دارند، بنابراين اگر در اتصال دستگاه‌ها دچار مشكل شديد بهتر است آن دو را كمي به هم نزدیک‌تر كرده و يا به‌جای استفاده از کامپیوتر رومیزی، از دستگاه ديگري، مثل يك لپ تاپ، براي برقراري ارتباط استفاده كنيد.

• جداسازی تصویر از متن در word
چنانچه فایلی با فرمت word در اختیار دارید که فایل ترکیب متن و تصویر است، می‌توانید این دو را از هم جدا کنید و در فایلی جداگانه در اختیار داشته باشید.
در ابتدای کار لازم است دکمه آفیس (کلید گردی که در بالای سمت چپ قرار دارد را بزنید تا فهرست آن باز شود.

 

سپس Other formats را بزنید. 
Web pages را از میان فرمت‌ها انتخاب نمایید. 
مکان مورد نظر را برای ذخیره فایل مشخص کرده و save‌ را بزنید. 
اکنون به پوشه‌ای که فایل خود را در آن ذخیره کرده‌اید، بروید. 
در این پوشه می‌توانید تمامی عکس‌های موجود را فایل word را مشاهده کنید.

 

 

• نحوه ایجاد نیم فاصله در word
یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که کاربران word را درگیر می‌کند، ایجاد نیم فاصله در میان حروف و کلمات است که این فاصله نصف فاصله‌ای است که توسط دکمه space وارد می‌شود.
برای ایجاد نیم فاصله در متون فایل word کافی است پس از تایپ متن مورد نظرتان به جای کلید space کلیدهای ترکیبی ctrl+shift+z را همزمان بفشارید و یا از ترکیب کلیدهای ctrl + - استفاده کنید.

 

 

• نحوه‌ی نوشتن فرمول‌های ریاضی در Word
ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که هنگام کار با ابزار ورد نیازمند نوشتن فرمول‌های پیچیده‌ ریاضی باشید ولی این قابلیت بطور پیش فرض در ابزار ورد غیر فعال است.
در ابتدای کار لازم است وارد ابزار  Word شوید، سپس Toolbars را از منوی View انتخاب نمایید.

 

در پنجره‌ جدید به سربرگ Commands بروید و Insert‌ را از قسمت Categories به حالت انتخاب درآورید.
و از سمت راست Equation Editor را انتخاب نمایید.
روی آن کلیک کرده و کلید موشواره را نگه دارید.
سپس آن را کشیده و در جایی مناسب از نوار ابزار صفحه‌ی اصلی رها کنید.
حالا باید بر روی دکمه‌ مربوطه کلیک کرده و به سوال مبنی بر نصب آن پاسخ Yes  را انتخاب نموده تا عملیات نصب تکمیل گردد.

از این پس این قابلیت پرکاربرد برایتان فعال خواهد گشت. 
منبع:yjc.ir

 





:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: