اقدامات اساسی پس از خرید کامپیوتر و لپ تاپ
نوشته شده توسط : mj

خیلی از افراد پس از خرید کامپیوتر و لپ تاپ جدیدشان با سرعت هرچه تمام، آنرا روشن کرده و مشغول کار و استفاده از آن میشوند و ساعات های زیادی را پشت سیستمی که به تازگی آنرا خریداری کرده اند سپری میکنند. برای اطمینان صحت و همچنین لذت بردن هر چه بیشتر از این کامپوتر و لپ تاپ جدیدتان بهتر است اقداماتی را نیز رعایت کنید .


اقدامات اساسی پس از خرید لپ تاپ
اولین سوالی که در ذهن مان ایجاد میشود پس از خرید یک لپ تاپ جدید چه کارهایی لازم است انجام دهیم ؟!


باتری
امروزه اکثر لپ‌تاپ‌ها به باتری‌های لیتیوم ـ یونی و لیتیوم ـ پلیمری مجهز شده اند . این باتری‌ها برخلاف باتری‌های قدیمی نیکل ـ متال و نیکل ـ کادمیوم نیازی به شارژ طولانی مدت ندارند. در این باتری‌ها عملیات شارژ پس از رسیدن به صد درصد، متوقف می‌شود و فرقی ندارد شما پس از آن چندین ساعت دیگر نیز باتری را به شارژر وصل کنید یا خیر.

 

پارتیشن‌بندی, آپدیت ویندوز

 

برای شارژ اولیه بهتر است باتری را یک‌بار شارژ کامل کنید. توجه داشته باشید باتری‌های لیتیوم ـ یونی و لیتیوم ـ پلیمری بهتر است پیش از تخلیه کامل شارژدوباره شارژ شوند و عملیات شارژ نیز تا صد درصد کامل انجام نشو (حدودا بین ۵۰ تا ۸۰ درصد شارژ تخلیه شده باشد) . هرچه این باتری‌ها بیشتر و در فواصل زمانی کوتاه‌تر شارژ شوند، عمر آنها بیشتر می‌شود. چنانچه قصد دارید دستگاه را به‌طور مداوم به برق وصل کنید، نیازی به جداکردن باتری ندارید ؛ زیرا باتری بیش از حد شارژ نمی‌شود.


سیستم عامل
درصورتی که لپ‌تاپ جدید شما بدون سیستم عامل است، با توجه به سلیقه‌ خود و امکانات سخت‌افزاری دستگاه یکی از نسخه‌های ۳۲ یا ۶۴ بیت ویندوز ۷ یا ۸ یا سیستم عامل موردعلاقه تان را روی آن نصب کرده و پس از آن عملیات به روزرسانی سیستم عامل را انجام دهید.

 

پارتیشن‌بندی, آپدیت ویندوز

 

در صورتی که دستگاه به همراه سیستم‌عامل اورجینال خریداری شده است، کافی است به‌روزرسانی های موجود را روی آن اعمال کنید ( در صورتی که سیستم عامل اورجینال شما ویندوز است برای آپدیت آن به کنترل پنل رفته و سپس به System and Security > Windows Update > Check for Updates بروید)‌ .


درایورها

 

پارتیشن‌بندی, آپدیت ویندوز

 

در اکثر موارد درایورهایی که همراه با دستگاه عرضه می‌شود یا سخت‌افزارهایی که با سیستم‌عامل شناسایی می‌شوند، به‌روز نیستند. توصیه می‌کنیم با مراجعه به سایت سازنده لپ‌تاپ خود، آخرین نسخه از درایورهای موجود را با توجه به سیستم‌عامل دستگاهتان دانلود کنید و ضمن به‌روزرسانی درایورهای نصب شده، یک نسخه از آنها را ذخیره و برای استفاده در آینده نگهداری کنید.


پارتیشن‌بندی

 

پارتیشن‌بندی, آپدیت ویندوز

 

هارد‌دیسک لپ‌تاپ در بیشتر مواقع به یک درایو تقسیم می‌شود که در این درایو نیز سیستم‌عامل نصب شده است. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلات احتمالی و تقسیم‌بندی بهتر اطلاعات روی هارد‌دیسک، بهتر است آن را پارتیشن‌بندی کنید. نرم‌افزارهایی همچون EaseUS Partition Master Free قابلیت پارتیشن‌بندی بدون از دست دادن اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید به‌ صورت رایگان به استفاده از آن بپردازید.


حذف و اضافه ها
اگر لپ‌تاپ شما همراه با سیستم‌عاملی عرضه شده باشد، به احتمال زیاد نرم‌افزارهای زیادی بر روی آن نصب شده که برخی از آنها برای شما کاربردی ندارند و برخی دیگر نیز نصب شان به‌صورت موقت و آزمایشی بوده است. پیشنهاد می‌کنیم نرم‌افزارهای نصب شده را با دقت بررسی کرده و هر کدام را که به آن نیازی ندارید، حذف کنید.

 

پارتیشن‌بندی, آپدیت ویندوز

 

ابزار امنیتی
اولین برنامه هایی که ‌باید روی سیستم‌عامل دستگاه خود نصب کنید، ابزارهای امنیتی‌ است. آنتی‌ویروس و دیواره‌ آتش (فایروال) از جمله نرم افزار هایی به شمار می‌رود که در ابتدای کار و پیش از نصب دیگر نرم‌افزارها ‌باید روی سیستم‌عامل خود نصب کنید تا مانع اجرای بدافزارهای احتمالی حین عملیات نصب شوند.

 

پارتیشن‌بندی, آپدیت ویندوز

 

برنامه کاربردی
اکنون ویندوز رایانه بروز شد، عمل پارتیشن بندی صورت گرفته و همچنین ابزار های امنیتی نیز در سیستم نصب شده است . اکنون دیگر نوبت استفاده از لپ تاپ شما فرارسیده است . اکنون میتوانید نرم افزار های کاربردیتان مانند افیس،مرورگر مورد علاقه تان، مجموعه افیس و … را بر روی لپ تاپ خود نصب کنید !


پشتیبان گیری
در نهایت وقتی همه چیز به پایان رسید، برای آن‌که هنگام نصب مجدد سیستم‌عـــامل خود مجبوربه نصب دوباره  تمام برنامه ها و تنظیمات اعمال شده بر روی سیستم نباشید پیشنهاد میکنیم از آن با استفاده از نرم افزارهایی چون Acronis True Image  نسخه پشتیبان تهیه کنید !
اقدامات اساسی پس از خرید کامپیوتر جدید

 

پس از ذکر اقدامات اساسی از خرید لپ تاپ اکنون نوبت گفتن اقدامات اساسی که پس از خرید یک کامپیوتر جدید باید انجام دهیم را دکر میکنیم که تفاوت انچنانی با نکته های قبل ندارد !


آپدیت ویندوز
خوب اگر ویندوز سیستمتان اورجینال است حتما ان را آپدیت کنید ! برای اپدیت آن به کنترل پنل رفته و سپس به System and Security > Windows Update > Check for Updates بروید.

 

نکته : پس از اتمام دانلود و نصب سیستم را ریستارت کنید .

 

پارتیشن‌بندی, آپدیت ویندوز

 

نصب آنتی ویروس و ابزار امنیتی
به سراغ افزایش امنیت سیستم خود بروید، ویندوز ۸ به طور پیش فرض با Windows Defender همراه است اما کافی نیست بهتر است آنتی ویروس های قدرتمند تری را بیابید !


موارد اضافه سیستم را پاک کنید !

 

پارتیشن‌بندی, آپدیت ویندوز


وقتی سیستم جدیدی می‌خرید خواهید دید که سازندگان آن را از بلاتورها پر کرده‌اند. خوشبختانه برای حذف بلاتورها ابزارهایی چون PC Derapifier  وجود دارند که با نصب آنها می‌توانید کامپیوتر خود را برای پیدا کردن موارد اضافه جستجو کنید.
در صورتی که ویندوز ۸ دارید باید بدانید که ابزارهای اینچنینی نمی‌توانند بلاتورهای مرتبط به برنامه‌های مترو یا همان کاشی‌های زنده را پاک کنند. اگر برنامه‌ای را نمی‌خواهید، باید روی آن راست کلیک کرده و حذفش کنید.


نرم افزار های کاربردی تان را نصب کنید !
همانطور که در قبل توضیح داده شد نرم افزار های مورد نیاز خود را نصب کنید !

 

از هارد خود بکاپ بگیرید


درایورها را بروزرسانی کنید
 

 

 

 

به عنوان یک کاربر ویندوز قطعا از میانبرهای صفحه کلید در محیط سیستم عامل و سایر برنامه‌های کاربردی آن استفاده کرده‌اید. اینها باعث می‌شوند‌ سرعت کار شما به شدت افزایش پیدا کند. در حالی که همه ما با میانبرهای اصلی در ویندوز آشنایم، مواردی نیز یافت می‌شود که یا از آن‌ها بی‌اطلاعیم‌ یا به ندرت از آن‌ها بهره می‌بریم. در اینجا پنج مورد از آن‌ها را برای شما فهرست می‌کنیم.

 

هر برنامه و سیستم عامل دارای میانبرهای صفحه کلید خاص است که زندگی با ‌آن‌ها بسیار ساده‌تر می‌شود. اگر یاد بگیریم ‌با صفحه کلید و میانبر‌ها در برنامه‌ها و سیستم عامل به خوبی کار کنیم، سرعت کار ما چندین برای افزایش می‌یابد.

 

اما هر چقدر ‌از این میانبر‌ها به یاد داشته باشیم، اغلب مواردی یافت می‌شود که یا از آن‌ها به کلی بی‌خبریم‌، یا به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنیم. پیش از این نیز ما در چند گزارش به میانبرهای پر کاربرد ویندوز پرداخته‌ایم و اکنون پنج مورد دیگر از آن‌ها را ـ که کمتر کسی از آن‌ها با خبر است ـ به شما معرفی می‌کنیم.

 

میانبرهای ویندوز , رجیستری ویندوز

 

۱ – Win + Pause / Break
می‌توانید به اطلاعات سیستم خود از طریق Control Panel دسترسی داشته باشید؛ اما در ویندوز 8، راه آسان‌تر این است که کلید‌های Win + X را فشار داده و گزینه System را انتخاب کنید. حتی ساده‌تر از این می‌توانید به سرعت و با استفاده از کلید‌های Win + Pause / Break به اطلاعات جزئی سیستم دسترسی پیدا کنید.

 

میانبرهای ویندوز , رجیستری ویندوز

 

۲– Alt + Print Screen
کلید Print Screen یا‌‌ همان Prt Scr برای عکسبرداری از کل صفحه نمایش شما به کار برده می‌شود. اما اگر بخواهید به سرعت از پنجره‌ای که ‌فعال است ‌و تنها از‌‌ همان پنجره و نه همه صفحه‌ عکاسی کنید، کافی است کلید‌های Alt + Prt Scr را فشار دهید. این کار نیاز به هر گونه ویرایش تصویر گرفته شده از صفحه نمایش را از بین می‌برد.

 

۳– Win + E
اکسپلورر ویندوز، یکی از ابزارهایی است که روزانه چندین بار به آن مراجعه می‌کنیم. این ابزار را می‌توان از طریق منوی Start یا به شکل عمومی‌تر با استفاده از آیکون Computer فعال کرد؛ اما راه ساده‌تر برای اجرای آن، استفاده از کلیدهای Win + E است که به این طریق از هر کجای سیستم عامل می‌توانید به سرعت به اکسپلورر دسترسی داشته باشید.

 

میانبرهای ویندوز , رجیستری ویندوز

 

۴ – Ctrl + Shift + N
حال که در اکسپلورر هستید، شاید به آن نیاز دارید که در مسیر فعلی یک پوشه جدید ایجاد کنید. برای این کار می‌توانید از Toolbar اکسپلورر کمک بگیرید و یا با کلیک راست، گزینه New Folder را انتخاب کنید؛ اما راه ساده‌تری نیز وجود دارد و آن استفاده از کلید‌های ترکیبی Ctrl + Shift + N است.

 

۵ – Win + Right Arrow + Enter
برای خاموش کردن سیستم خود چند گزینه وجود دارد، ولی ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از ساده‌ترین راه ممکن که عبارت ‌از ‌کلید‌های ترکیبی Win + Right Arrow + Enter است، استفاده کنید. در واقع با فشار همزمان دادن کلید‌های Win و کلید جهت‌دار سمت راست و در ‌‌نهایت کلید Enter سیستم شما بدون نیاز به هیچ کار اضافی Shut Down خواهد شد.

چک‌باکس (Check Box) یا همان کادرهای مربع کوچک، از جمله مواردی است که هنگام طراحی فرم‌های نظرسنجی، پرسشنامه و حتی فرم‌های استخدامی کاربرد زیادی دارند.

 

گاهی ایجاد این چک‌باکس‌ها برای کاربران خیلی سخت است؛ زیرا از ابزار text Box یا Shape برای ایجاد مربع‌های کوچک کمک می‌گیرند که با انجام این کار مرتب کردن مربع‌ها و جانمایی آنها در صفحه زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

 

این کادرهای مربع می‌توانند به دو دلیل در فرم‌های شما وجود داشته باشند. دلیل اول، پر کردن آنها توسط دیگر افراد به‌صورت دیجیتال است و دلیل دوم نمایش آنها در نسخه چاپی. برای مثال در حالت اول فرم را با ایمیل برای کاربران ارسال می‌کنید و از ایشان می‌خواهید با پر کردن گزینه‌های موردنظر، آن را ذخیره کرده و دوباره برای شما ارسال کنند. در حالت دوم نیز فرم را چاپ می‌کنید و کاربران به‌صورت دستی آن را تکمیل می‌کنند.

 

برای ایجاد چک‌باکس در هر دو حالت اشاره‌ شده می‌توانید از ابزار موجود برای انجام این کار در نرم‌افزار ورد کمک بگیرید. این ابزار علاوه بر افزایش سرعت و سهولت انجام کار، افزایش دقت و بهره‌وری شما را نیز به همراه دارد.

 

حالت اول: ایجاد چک‌باکس برای اسناد الکترونیک
1 ـ برای ایجاد فرم‌های الکترونیک با قابلیت تکمیل از سوی کاربر ‌باید از ابزار توسعه‌دهندگان استفاده کنید. برای انجام این کار ابتدا به منوی File بروید سپس روی Options کلیک کنید.

 

2 ـ از سمت چپ گزینه Customize Ribbon را انتخاب کنید و در ادامه از بخش Customize the Ribbon در سمت راست، روی Main Tabs کلیک کنید.

 

نرم‌افزار ورد, ایجاد چک‌باکس

 

3 ـ اکنون علامت چک‌مارک گزینه‌ Developer را فعال کرده و روی Ok کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

 

نرم‌افزار ورد, ایجاد چک‌باکس

 

4 ـ حالا تب Developer به فهرست تب‌های موجود در ریبون بالای نرم‌افزار اضافه شده و شما می‌توانید با کلیک روی آیکون افزودن چک‌باکس (Check Box Content Control) به هر تعداد که تمایل داشته باشید چک‌باکس در صفحه ایجاد کنید. (نمونه‌ای از این چک‌باکس را در زیر مشاهده می‌کنید.)

جنیست: مرد ☐ زن ☐

 

حالت دوم: ایجاد چک‌باکس برای چاپ
1 ـ برای ایجاد چک‌باکس‌هایی که فقط در فرم چاپی شما نمایش داده شوند، روش کار ساده‌تری را پیش رو دارید. این کار با یک ترفند ساده (استفاده از نشان‌ها) انجام می‌گیرد. ابتدا روی علامت پیکان کوچکی که کنار آیکون Bullets در تب Home قرار دارد، کلیک کنید. (این آیکون در کنار آیکون ایجاد فهرست‌های عددی است.)

 

2 ـ از منوی به‌نمایش درآمده گزینه‌ Define New Bullet را انتخاب کرده و در پنجره‌ جدید روی Symbol کلیک کنید.

 

3 ـ در بخش Font از صفحه‌ به‌نمایش درآمده فونت Wingdings2 را انتخاب کنید.

 

4 ـ ابتدای فهرست یک مربع سفید با زمینه سفید را مشاهده می‌کنید. آن را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید.

 

نرم‌افزار ورد, ایجاد چک‌باکس

 

5 ـ اکنون مربع چک‌باکس به فهرست Bullet‌ها اضافه شده و هر زمان که تمایل داشته باشید می‌توانید با کلیک روی آیکون Bullets و انتخاب این مربع تو خالی، تصویر چک‌باکس را به متن موردنظرتان اضافه کنید. (نمونه‌ای از این چک‌باکس را در زیر مشاهده می‌کنید.)

این ترفند را می‌پسندم ☐
این ترفند را نمی‌پسندم ☐

کر میکنم یادتان هست که وقتی اولین فلش دیسکتان را خریداری میکردید چقدر به شما تاکید میکردند که برای سالم ماندن فلشتان بهتر است از Safely Remove استفاده نمایید. سیستم عامل های گذشته این امکان را برای عدم خرابی فلش دیسک ها و از بین رفتن اطلاعات موجود در آن دارا بودند. اما زمان زیادی از آن دوران گذشته است و سیستم عامل ها نیز با گذر زمان پیشرفت های زیادی کرده اند و گزینه Safely Remove بیشتر جنبه فرمالیته پیدا کرده است.

 

به جز زمانی که فلش دیسکتان را در حین انتقال اطلاعات خارج کنید ، در مواردی که فلش دیسک به صورت بدون استفاده به رایانه تان متصل است، بیرون کشیدن آن بدون Safely Remove کردن هیچ مشکلی برای فلشتان به وجود نخواهد آورد.


اما برای اینکه خیالتان از هر بابتی راحت شود ، امروز قصد دارم امکانی را در ویندوز 7 به شما معرفی کنم تا بدون زدن Safely Remove هم ، هیچگونه مشکلی برای فلشتان به وجود نیاید. ما در این مقاله به آموزش نحوه فعالسازی این امکان خواهیم پرداخت.

 

در ابتدا توجه داشته باشید که فلش یا هارد اکسترنال مورد نظرتان باید به کامپیوترتان متصل باشد.

 

قدم اول: باز کردن Device Manager
برای اینکار کافی است در منوی استارت کلمه Device Manager را جستجو نمایید.

 

خرابی فلش دیسک, سیستم عامل ویندوز

 

قدم دوم: دنبال USB Device ها بگردید
زمانی که Device Manager باز شد، کافی است روی Disk Drives کلیک کنید تا باز شود. دستگاه های USB همواره در نام خود عبارت "USB" را دارا میباشند.

 

خرابی فلش دیسک, سیستم عامل ویندوز

 

قدم سوم: انتخاب گزینه Quick Removal
روی وسیله مورد نظرتان دابل کلیک نمایید و به تب Policies بروید و اولین گزینه را انتخاب نمایید

 

خرابی فلش دیسک, سیستم عامل ویندوز

 

به همین سادگی ! از این به بعد با خیال راحت و بدون نگرانی از هرگونه مشکلی میتوانید فلش یا هارد اکسترنالتان را بدون Safely Remove کردن خارج نمایید. فقط توجه داشته باشید که بهتر است در حین انتقال اطلاعات از اینکار اجتناب کنید.

حتما تاکنون برای شما پیش آمده است که احتیاج به یک زیر فولدر از منوهای Start داشته باشید و برای لود شدن این زیر فولدر ها اندکی وقفه رو مشاهده کرده باشین که این وقفه وقتی به دفعات و در روزهای متوالی تکرار می شود آزار دهنده میشوند. در این مقاله ترفندی را آموزش می دهیم که با اجرای آن می توانید تا حدود زیادی از شر این وقفه ها خلاص شده و سرعت کار با منوها و زیر منوها را افزایش دهید.این روش در ویندوزهای اکس پی و ویستا و ۷  کاربردی می باشد.

 

سئو سایت فروشگاهی
سئو سایت فروشگاهی یا بهینه سازی هیچکسی از مهم ترین موضوعات قابل پروا برای فروشگاه های اینترنتی می باشد. سئوسایت فروشگاهی می تواند شدامد اکثریت برای شما به ارمغان آورد، بنابراین نباید فقط به روی تبلیغات و لینک ها تمرکز کرد. باانجام تکنیک های بهینه سازی می توانید به سطحی از سئو دست پیدا کنید و جایگاه خویش را در نتایج جستجو ارتقا دهید.

خدمات سئو سایت فروشگاهی “هنروب” به انگیزه اهمیت بالای سوژه و تفاوت آن با دیگر خدمات سئو در یک سرویس جداگانه عرضه می شود. همانطور که اطلاع دارید ساختارسایت های فروشگاه اینترنتی با سایر سایت ها متفاوت است.

سایت های فروشگاه اینترنتی غالبا دارای محتوای تکراری و تقریبا به هم هستند که این جستار مشکل محتوای تکراری را در سئو ایجاد می کند. محصولات در حال تغییر و جابجایی هستند و درواقع Activity سایت فروشگاه اینترنتی بالاست. در این شرایط حتما باید سئو سایت بر پای بست، شرایط سایت فروشگاهی باشد.

ویژگی های سئو سایت فروشگاهی:
سئو سایت فروشگاهی
افزایش سرعت بارگزاری تارنما و نمایش محصولات
بهینه سازی تمام محصولات فروشگاه
بهینه سازی تمام تقسیم بندی های فروشگاه
سئوی کلمات کلیدی و افزایش رتبه در آن ها
تغییر چارچوب بندی وب سایت فروشگاه اینترنتی طبق قوانین جستجوگرها
انتشار محتوای دقیق و فنی و کاملا تولیدی
لینک سازی های کاملا تندرست و قانونی
ایجاد کمپین های تبلیغاتی جهت فروش بیشتر
تحلیل آماری از فروش و بازدیدهای اتمام شده
تسریع در اتمام عملیات سئو
برخی مزایای سئو سایت فروشگاهی عبارتند از:
افزایش سرعت سایت
ایجاد نسخه Mobile Friendly و امکان خرید آسان از راه تلفن همراه توسط کاربران
بهینه بودن تصاویر و تفریق حجم نگارخانه تصاویر محصولات
استفاده از نقشه گوگل در سایت فروشگاهی در سئو و افزایش رتبه سایت کارایی بسزایی دارد.
همچنین مایه آسانی دسترسی کاربران به بخش های گوناگون سایت می شود.
برای درک بهتر بهینه سازی سایت فروشگاهی، به شما توصیه می کنم که به عنوان یک کاربر اینترنتی کالایی را در نظر بگیرید که منظور خرید آن را دارید حال آن کالا را در سایت های فروشگاهی متنوع جستجو کنید روی چند سایت نخست نتایج جستجو کلیک کرده و احدی یکی آن ها را مورد بررسی قرار دهید. سوالاتی که برای بهتر و زودتر به نتیجه رسیدن جستجوی شما کمک می کند را مطرح کنید. حال راجب معایب آن ها اندیشه کنید و یادداشت بردارید. سایت فروشگاهی خود را با آنها قیاس کنید و ببینید که سایت شما به کدام یک نزدیک تر است؟

با این شیوه بهتر متوجه این امر می شوید که چه مزایا و معایبی در سایت شما نتیجه بهتری را برایتان به ارمغان می آورد.

بهترین روش سئو و بهینه سازی سایت های فروشگاهی وافزایش رتبه واژه ها کلیدی آن ها، ترکیب طریق سئوی سایت های دانلود با سایر روش هاست. خدمات بهینه سازی سایت ووکامرسی میموس یعنی سئو در سطح برند و دامنه، با توان بسیاربالا انجام شود که بسیاری از کلمات کلیدی، خویش به خود، به صدر نتایج گوگل مسیر پیدا کنند و در کنار آن، برای سایر واژه ها کلیدی رقابتی فروشگاه، اقدام و هزینه شود.

برای شروع در قسمت search منوی استارت کلمه run را تایپ کرده و enter کنید. در پنجره باز شده regedit.exe را تایپ کرده و ok کنید. User account control را هم yes کنید.

 

ترفندهای کامپیوتری, منوهای Start

 

در پنجره باز شده از بخش سمت چپ پنجره فولدر های زیر را به ترتیب باز کنید.

HKEY_CURRENT_USER
Control Panel
Desktop

 

ترفندهای کامپیوتری, منوهای Start

 

حالا اگر از بین زیر فولدرهای Desktop فولدری به نام menu Show Delay وجود داشت که آن را انتخاب کنید در غیر این صورت روی فولدر Desktop راست کلیک کرده و از بخش new قسمت DWORD (32 bit) value را بسازید.

 

ترفندهای کامپیوتری, منوهای Start

 

با این کار یک REG_DWORD در سمت راست پنجره ساخته می شود که اسم پیش فرض آن new Value 2# است.بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه modify را انتخاب کنید.

 

ترفندهای کامپیوتری, منوهای Start

 

در پنجره باز شده در قسمت value data عدد ۱۰۰ را وارد کنید. این عدد میزان تاخیر را به میلی ثانیه بیان می کند.

 

ترفندهای کامپیوتری, منوهای Start

 

عدد ۱۰۰ معمولا مقدار مناسبی است که برای اکثر سیستم ها هم امتحان شده است. البته می توانید با تغییر آن کندی و تندی حرکت بین منوها را تغییر دهید . برای افزایش سرعت باید این عدد را کم کرده و برای کند باز شدن منوها باید عدد را افزایش دهید. در صورتی که عددی کمتر از ۵۰ را انتخاب کنید احتمالا در حرکت بین فولدر ها دچار مشکل خواهید شد.

تعداد برنامه هایی که در سیستم های شخصی نصب میشوند رو به افزایش هستند برخی از این برنامه ها بعد از نصب یک آیتم در بخش right click ایجاد می کنند که گاهی ضروری نیست و در مواقعی که عجله داریم ما را دچار سردرگمی می کنند.

 

مثلا برای یک edit یا send to ساده باید تمامی گزینه های مربوط به برنامه هایی مثل winrar یا اسکن آنتی ویروس ها را مشاهده کنیم که این گاهی آزار دهنده است.

 

برای حذف این گزینه ها از right Click ماوس مراحل زیر را دنبال کنید.
در بخش search منوی Start کلمه run را تایپ کرده enter کنید. در پنجره باز شده تایپ کنید regedit.exe و ok کنید.

 

رجیستری ویندوز, آموزش کامپیوتر

 

فولدر های زیر را دنبال کنید.

HKEY_CLASSES_ROOT
*
Shellex
ContextMenuHandlers

 

رجیستری ویندوز, آموزش کامپیوتر

 

روی برنامه ای که می خواهید حذف شود راست کلیک کرده و delete را انتخاب کنید.

 مثلا ESET Smart Security
به این ترتیب برنامه مورد نظر دیگر در گزینه های موجود در کلیک راست ماوس ظاهر نمی شود.

 





:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: