نصب و به‌روزرسانی نرم‌افزارها از طریق خط فرمان ویندوز
نوشته شده توسط : mj

 

همان‌طور که می‌دانید در صورت نیاز به یک نرم‌افزار، ابتدا بایستی آن را در اینترنت جستجو کنید. پس از یافتن یک لینک سالم، آن را دانلود نمایید. سپس مراحل نصب نرم‌افزار شامل فشردن چندباره‌ی کلید Next را طی کنید. این روند روتینی است که تمامی کاربران ویندوز آن را انجام می‌دهند.

 

اما بایستی بدانید می‌توان از روشی حرفه‌ای‌تر نیز برای نصب و به‌روزرسانی نرم‌افزارهای مورد نیاز استفاده کرد. روشی که شاید روال آن به این اندازه کاربرپسند نباشد، اما قطعاً سریع‌تر است و علاوه بر آن شما را از کاربران مبتدی جدا می‌کند. در این ترفند به نحوه‌ی نصب و به‌روزرسانی نرم‌افزارها از طریق Command Prompt ویندوز خواهیم پرداخت.

 

این روش از طریق یک ابزار جانبی به نام Chocolatey Nuget صورت می‌پذیرد. Chocolatey Nuget در اصل یک ماشین مدیریت بسته‌های نرم‌افزاری است و عملکردی مشابه با apt-get در لینوکس دارد.
در قدم اول، Chocolatey NuGet را بر روی ویندوز نصب کرده و سپس از طریق آن اقدام به نصب و به‌روزرسانی نرم‌افزارها خواهیم کرد.

 

بدین منظور:
ابتدا از اتصال خود به اینترنت مطمئن شوید.
حال کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره‌ی Run پدیدار شود.
در Run دستور cmd را وارد کرده و Enter بزنید.
اکنون دستور زیر را در محیط Command Prompt را وارد نمایید:


@powershell -NoProfile -ExecutionPolicy unrestricted -Command "iex ((new-object net.webclient).DownloadString('http://bit.ly/psChocInstall'))" && SET PATH=%PATH%;%systemdrive%\chocolatey\bin

 

اکنون اندک‌زمانی صبر کنید تا Chocolatey NuGet از اینترنت دانلودشده و به طور خودکار و بدون هیچ پرسش‌ و پاسخی بر روی ویندوز نصب شود.
پس از نصب Chocolatey NuGet، می‌توانید نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را از این طریق جستجو کرده و سپس نصب کنید.

برای جستجوی نرم‌افزارها بایستی از دستور زیر استفاده کنید:

choco search application

 

به جای application بایستی نام نرم‌افزار مورد نظر خود را وارد کنید. به عنوان مثال اگر ما به دنبال نصب مرورگر Firefox باشیم از این دستور استفاده می‌کنیم:

choco search firefox

 

خواهید دید که پس از چند لحظه، علاوه بر آخرین نسخه‌ی مرورگر فایرفاکس، سایر افزونه‌ها و نرم‌افزارهای مرتبط با فایرفاکس نیز لیست خواهند شد.
برای نصب هر نرم‌افزار نیز کافی است از این دستور استفاده نمایید:

cinst application

 

که به‌ جای عبارت application بایستی نام دقیق نرم‌افزار مورد نظر را وارد کنید. به عنوان مثال:

cinst firefox
cinst VisualStudioExpress2012Windows8

 

هم‌چنین در صورتی که قبلاً نرم‌افزاری را نصب کرده‌اید و قصد به‌روزرسانی آن را دارید می‌توانید از این دستور استفاده کنید:

cup application

مثال:
cup firefox

هم‌چنین اگر مایلید تمامی نرم‌افزارهای نصب‌شده روی ویندوز را یک‌باره به‌روز نمایید از این دستور استفاده کنید:

cup all

 

پایگاه Chocolatey در حال حاضر شامل بیش از 1500 نرم‌افزار مهم و رایگان است که همگی آن‌ها آخرین نسخه نهایی می‌باشند.
هم‌چنین این پایگاه هر روز در حال غنی‌تر شدن است.
برای حذف Chocolatey NuGet کافی است Chocolatey موجود در درایو C را به صورت دستی Delete نمایید.


برای مشاهده‌ی لیست تمامی برنامه‌های موجود، فرمان‌ها و سایر اطلاعات بیش‌تر به نشانی www.chocolatey.org مراجعه نمایید.
لازم به ذکر است Chocolatey NuGet از کلیه‌ی نسخه‌های ویندوز پشتیبانی کرده و برای نصب آن نیاز به نصب بودن NET Framework 4. (به بالا) و هم‌چنین PowerShell 2.0 (به بالا) است.

اگر از یک سیستم نسبتاً قدیمی ویندوزی استفاده می‌کنید، احتمالاً سرعت پایین بوت شما را آزار می‌دهد. حتی در سیستم‌های جدیدتر هم ممکن است بعد از مدتی استفاده با کاهش سرعت بوت مواجه شوید. در ادامه به بررسی راهکارهای افزایش سرعت بوت شدن سیستم‌های ویندوزی خواهیم پرداخت.

 

اگر از کاربران قدیمی ویندوز باشید حتماً به یاد دارید که در سیستم‌های ضعیف ویندوزی گاهی سرعت بوت آنقدر پایین بود که خیلی‌ها برای فرار از انتظار بالا آمدن ویندوز ترجیح می‌دادند هنگام بیدار شدن از خواب کامپیوتر خود را روشن کرده و پس از صرف صبحانه به سراغ سیستم خود بروند.


هرچند با بهبودهای چشمگیر در سخت‌افزارها و نسخه‌های جدید ویندوز کمتر شاهد بوت بالای ۲ دقیقه هستیم، اما اگر حتی همین یکی دو دقیقه زمان بالا آمدن ویندوز هم برایتان قابل قبول نیست، می‌توانید با انجام چند ترفند ساده آن را به طرز چشمگیری کاهش دهید.

 

فرآیند بوت

 

 سرعت بوت ویندوز, افزایش سرعت بوت شدن سیستم‌های ویندوزی

 

اگر علاقه دارید بدانید هنگام بوت شدن کامپیوترتان دقیقاً چه اتفاقی می‌افتد، این قسمت از مطلب جزئیات جالبی از سازوکار این فرآیند را در بر دارد. اما اگر علاقه‌ای به جزئیات فنی بالا آمدن ویندوز ندارید و تنها می‌خواهید سرعت بالا آمدن سیستم‌تان را افزایش دهید، می‌توانید با رد شدن از این قسمت به مطالعه‌ی ادامه‌ی مطلب بپردازید.

 

وقتی کامپیوتر خود را روشن می‌کنید، پردازنده‌ی شما پس از سپری کردن یک سری مراحل ابتدایی به دنبال یک آدرس حافظه‌ی خاص در رام بوت لودر می‌گردد. سپس پردازنده کدی که در این مکان پیدا کند را اجرا می‌کند. این کد همان بوت لودر سیستم است. رام بوت همه‌ی سخت‌افزارهای متصل به سیستم را می‌شمارد و چندین تست تشخیص عیب انجام می‌دهد. آنگاه به دنبال مکانی خاص روی هارد می‌گردد و کدی که در آن بیابد را اجرا می‌کند. این تازه آغاز فرآیند لود شدن سیستم عامل است.

 

در مورد ویندوز، کدی که پردازنده اجرا می‌کند Windows Boot Manager است. بوت منیجر سپس فرآیند لود شدن ویندوز را آغاز می‌کند. در طول این فرآیند هسته‌ی (kernel) سیستم عامل ویندوز را به همراه درایورهای کلیدی و لایه انتزاعی سخت‌افزاری (Hardware Abstraction Layer یا HAL) روی رم بارگذاری می‌شوند. HAL به عنوان رابطی بین سیستم عامل و سخت افزار عمل می‌کند. بعد از این Windows Executive که مجموعه‌ای از سرویس‌های ضروری مثل virtual memory manager و I/O manager است اجرا می‌شود و رجیستری ویندوز را بارگذاری می‌کند.

 

رجیستری شامل اطلاعاتی درباره‌ی اینکه چه سرویس‌ها، درایورها و اپلیکیشن‌هایی طی فرآیند بوت بارگذاری شوند، است. رجیستری در حقیقت یک دیتابیس است که تنظیمات پیکربندی، گزینه‌ها و مکان‌های کلیدی مربوط به همه چیز، از نرم‌افزارهای سطح بالا گرفته تا سرویس‌های سطح پایین سیستم عامل را در خود ذخیره می‌کند. با گذشت زمان و نصب و پاک کردن نرم‌افزارهای متعدد توسط کاربر، اندازه‌ی رجیستری افزایش پیدا می‌کند که موجب کاهش سرعت بوت شدن سیستم می‌شود. بارگذاری نرم‌افزارها و سرویس‌هایی که با شروع ویندوز آغاز به کار می‌کنند (startup applications) هم زمان بوت شدن سیستم را افزایش می‌دهد.

 

آنچه در بالا گفته شد به هیچ وجه فرآیند بوت شدن کامپیوتر را کاملاً توضیح نمی‌دهد؛ بلکه خلاصه‌ای مختصر برای درک بهتر چگونگی بالا آمدن ویندوز است. برای اطلاعات بیشتر از نحوه‌ی بوت شدن ویندوز می‌توانید اینجا کلیک کنید.

 

حالا که اطلاعات کافی درباره‌ی فرآیند بوت شدن ویندوز داریم، می‌توانیم راه‌های افزایش سرعت این فرآیند را بررسی کنیم.

 

۱. غیر فعال کردن اپلیکیشن‌های استارت‌آپ
همانطور که توضیح داده شد، اپلیکیشن‌های استارت‌آپ برنامه‌هایی هستند که با آغاز به کار ویندوز، آن‌ها هم به صورت اتوماتیک اجرا می‌شوند. بسیاری از این برنامه‌ها آنچنان ضروری و حیاتی نیستند و می‌توانید بعد از شروع به کار ویندوز خودتان به صورت دستی آن‌ها را اجرا کنید. در حقیقت بعضی از این اپلیکیشن‌ها در حالت عادی اصلاً به کار نمی‌آیند و تنها منابع سیستمی را بیهوده مصرف می‌کنند.

برای غیر فعال کردن اپلیکیشن‌های استارت‌آپ عبارت msconfig را در Run نوشته و اجرا کنید (در ویندوز ۱۰ می‌توانید این عبارت را در کورتانا جستجو کنید). پس از بالا آمدن پنجره‌ی تنظیمات سیستم، به زبانه‌ی Startup بروید.

 

 سرعت بوت ویندوز, افزایش سرعت بوت شدن سیستم‌های ویندوزی

غیر فعال کردن اپلیکیشن‌های استارت‌آپ یکی از راههای افزایش سرعت بوت ویندوز است

 

برای غیر فعال کردن هر کدام از برنامه‌ها کافی است تیک جلوی آن را بردارید. مشخص است برنامه‌هایی مثل سیستم آپدیت نرم افزارهای ادوبی و QuickTime نیازی نیست با بالا آمدن ویندوز اجرا شوند و تنها در عملکرد سیستم شما تاثیر منفی خواهند گذاشت.
در ویندوز ۱۰ هنگامی که به مسیر گفته شده در بالا بروید با پیغامی مبنی بر اینکه "برای مدیریت برنامه‌های استارت‌آپ باید به تسک منیجر بروید" مواجه خواهید شد.

 

 سرعت بوت ویندوز, افزایش سرعت بوت شدن سیستم‌های ویندوزی

 

با کلیک روی Open Task Manager، تسک منیجر اجرا شده و لیستی از برنامه‌های استارت‌آپ را مشاهده خواهید کرد. برای غیر فعال کردن برنامه‌ها از طریق تسک منیجر کافی است روی نام هر برنامه راست کلیک کرده و گزینه‌ی Disable را انتخاب کنید.

 

 سرعت بوت ویندوز, افزایش سرعت بوت شدن سیستم‌های ویندوزی

پاک کردن رجیستری، سرعت بوت شدن سیستم عامل ویندوز را افزایش می دهد

 

۲. تمیز کردن رجیستری
در بیشتر مواقع وقتی نرم افزاری را از سیستم خود پاک می‌کنید، تعدادی از کلید‌های آن بدون استفاده در رجیستری باقی مانده و تنها موجب سنگین‌تر شدن آن می‌شوند. پاک کردن رجیستری از این کلیدهای اضافه نه تنها سرعت بوت شدن سیستم شما را افزایش می‌دهد، بلکه در بهبود عملکرد کلی سیستم هم تاثیرگذار است.
برای تمیز کردن رجیستری می‌توان از برنامه‌های بسیاری استفاده کرد که یکی از بهترین آن‌ها نرم‌افزار CCleaner است.

 

 سرعت بوت ویندوز, افزایش سرعت بوت شدن سیستم‌های ویندوزی

 

۳. تاخیر در آغاز سرویس‌ها هنگام شروع به کار ویندوز
علاوه بر نرم‌افزارها، یک سری سرویس‌ها هم همزمان با بالا آمدن ویندوز آغاز به کار می‌کنند. اگر با سرویس‌های مختلف ویندوز آشنایی ندارید، توصیه می‌شود به تنظیمات مربوط به این بخش دست نزنید. اما اگر سرویس‌های غیر ضروری و تشنه‌ی منابع سیستمی را از سرویس‌های حیاتی تشخیص می‌دهید، می‌توانید با مراجعه به Computer Management > Services and Applications > Services نوع آغاز به کار سرویس‌های مورد نظرتان را روی "(Automatic (Delayed Start” تنظیم کنید.

 

 سرعت بوت ویندوز, افزایش سرعت بوت شدن سیستم‌های ویندوزی

مدیریت درایورهای ویندوز

 

۴. غیر فعال کردن درایورهای بدون کاربرد
برای دسترسی به مدیریت دستگاه در ویندوز عبارت "device manager” را در نوار جستجوی ویندوز یا کورتانا جستجو کنید. پس از پیدا کردن درایورهایی که مربوط به سخت‌افزارهای قدیمی یا تعویض شده می‌شود و دیگر کاربردی ندارند، با راست کلیک روی آن و انتخاب گزینه‌ی Disable درایور موردنظر را غیر فعال کنید.

 

 سرعت بوت ویندوز, افزایش سرعت بوت شدن سیستم‌های ویندوزی

 

دقت کنید که درایور در حال استفاده‌ای را غیرفعال نکنید.

 

 سرعت بوت ویندوز, افزایش سرعت بوت شدن سیستم‌های ویندوزی

با استفاده از تنظیمات بایوس می توان سرعت بوت ویندوز را افزایش داد

 

۵. تغییرات در بایوس
قبل از هرچیز توجه داشته باشید که تغییر دادن تنظیمات بایوس می‌تواند کار خطرناکی باشد. اگر در این زمینه تجربه‌ی قبلی ندارید، این مورد را نادیده بگیرید.

 

مواردی از تنظیمات بایوس هستند که با تغییر دادن آن‌ها می‌توان چند ثانیه‌ای از زمان بوت شدن سیستم کاست. اگر مادربورد شما بیش از یک اتصال اترنت (Ethernet) دارد و شما فقط از یکی از آن‌ها استفاده می‌کنید، می‌توانید از طریق بایوس همه‌ی آن‌ها به جز آن یکی را غیر فعال کنید. همچنین اگر در ترتیب چک کردن برای بوت DVD درایو در اولویت قرار دارد، آن را به هارد دیسک تغییر دهید. در آخر اگر از کنترلر SATA ثانویه‌ای استفاده نمی‌کنید، گزینه‌ی discrete SATA controller را غیر فعال کنید.

 

۶. تغییر دادن وقفه‌ی بوت
وقفه‌ی بوت (Boot Timeout) مدت زمانی است که در منوی بوت فرصت برای انتخاب سیستم عامل دارید. حتماً با خود فکر می‌کنید در صورتی که تنها یک سیستم عامل بیشتر ندارید و اصلاً چنین منویی برای شما نمایش داده نمی‌شود، تغییر دادن این گزینه تاثیری بر سرعت بوت نداشته باشد. اما آزمایش‌های وبسایت PC World چیز دیگری را نشان می‌دهد.

 

زمان وقفه‌ی بوت به صورت پیش‌فرض ۳۰ ثانیه است. PC World با تغییر این زمان به ۱۰ ثانیه متوجه تاثیر ۳ ثانیه‌ای آن بر مدت زمان بوت شدن سیستم عامل شده است.

 

 سرعت بوت ویندوز, افزایش سرعت بوت شدن سیستم‌های ویندوزی

 

برای دسترسی به پنجره‌ی بالا باز هم عبارت msconfig را جستجو کرده و این دفعه به زبانه‌ی Boot بروید.

 

۷. استفاده از نرم‌افزارهای افزایش سرعت بوت
اکثر این نرم‌افزارها همان کارهایی که تا به حال به آن‌ها اشاره شده است (مانند تمیز کردن رجیستری و حذف برنامه و سرویس‌های غیر ضروری از استارت‌آپ سیستم) را انجام می‌دهند. از مهمترین این نرم‌افزارها می‌توان به Soluto، BootRacer اشاره کرد.

 

در انتها اگر هیچکدام از این راه حل‌های نرم‌افزاری شما را راضی نکرده، می‌توانید سراغ راه حل سخت‌افزاری و استفاده از SSDبروید. تاثیر SSD بر مدت زمان بالا آمدن ویندوز احتمالاً از تمام موارد بالا بیشتر خواهد بود. اگر قیمت بالای SSD شما را از انجام این ارتقاء باز می‌دارد، در صورتی که از PC استفاده می‌کنید، می‌توانید با تهیه‌ی یک SSD با ظرفیت ۶۴ گیگابایت که قیمت نسبتاً ارزان‌تری دارد و استفاده از آن در کنار هارد دیسک قدیمی‌تان از مزایای SSD بهره‌مند شوید و در عین حال به لطف هارد قدیمی‌تان فضای کافی برای ذخیره‌ی فایل‌هایتان هم داشته باشید. فقط کافی است سیستم عامل و نرم‌افزارهای کاربردی خود را روی SSD نصب کنید تا علاوه بر بالا رفتن سرعت بوت، تاثیر چشمگیری در عملکرد کلی سیستم شاهد باشید.

بسیاری از صفحه‌کلیدهای امروزی کلیدهایی را برای افزایش یا کاهش شدت صوت و قطع و وصل سریع صدا در اختیار شما قرار می‌دهند، اما همچنان کاربرانی وجود دارند که صفحه‌کلیدشان از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند و به‌دلایلی همچون از کار افتادن کلیدهای مالتی‌مدیا روی صفحه‌کلید خود قادر به استفاده از این قابلیت نیستند.

 

دلایل بسیاری وجود دارد که ممکن است بخواهید در کم‌ترین زمان ممکن صدای پخش شده در رایانه را قطع یا دوباره وصل کنید. در این شرایط چنانچه صفحه‌کلید شما از کلید قطع (Mute) یا پخش مجدد (Unmute) پشتیبانی نکند، می‌توانید از ترفندی که آموزش خواهیم داد کمک بگیرید. به‌ کمک این ترفند می‌توانید با استفاده از هر صفحه‌کلید، یک کلید میانبر به قطع و وصل صدا اختصاص دهید تا با فشار آن، به‌سرعت عملیات پخش صدا متوقف شود یا ادامه یابد.

 

نکته: این روش در سیستم‌عامل ویندوز قابل استفاده است.
1 ـ به لینک زیر مراجعه کرده و فایل Muter.exe را در محلی دلخواه از هارد‌دیسک رایانه خود ذخیره کنید:

http://jjo.ir/hSXhRF

 

2 ـ به محل ذخیره‌سازی فایل دانلود شده روی هارد‌دیسک بروید و پس از انتخاب فایل موردنظر و کلیک راست ماوس روی آن گزینه‌ Copy را انتخاب کنید.

 

3 ـ به دسکتاپ ویندوز مراجعه کرده و پس از کلیک راست ماوس، گزینه‌ Paste Shortcut را کلیک کنید تا میانبری از فایل اجرایی این ابزار در دسکتاپ ایجاد شود.

 

4 ـ اکنون روی فایل میانبر کلیک راست کرده و گزینه‌ Properties را انتخاب کنید.

 

5 ـ به تب Shortcut بروید و نشانگر ماوس خود را در کادر مقابل Shortcut key قرار دهید.

 

6 ـ کلیدی را به‌دلخواه فشار دهید تا به‌عنوان کلید میانبر برای عملیات قطع یا وصل صدا اختصاص داده شود. توجه داشته باشید این کلید نباید پیش از این به‌عنوان میانبر برای ابزارهای دیگر انتخاب شده باشد. (به‌عنوان مثال کلید F1 میانبری برای دسترسی به ابزار کمک در ویندوز است، اما کلید F7 در بیشتر موارد به ابزار خاصی اختصاص ندارد)

 

سئو سایت فروشگاهی
سئو کردن سایت های فروشگاه اینترنتی شغل آسانی نیست، شما نیازمند چند راهبرد پسندیده برای انجام سئو سایت فروشگاهی خود هستید. پیاده سازی این استراتژی ها هم زمانبر و هم تخصصی است که ما کوشش می کنیم به آنها اشاره کنیم و لغایت جای شدنی راهبرد های مربوط را برای شما مفتوح کنیم. حال بریم سراغ راهبرد های سئو سایت های فروشگاهی:

استراتژی سئو برای سایت های فروشگاه اینترنتی
برای اینکه بتوانیم سایت فروشگاهی خویش را به نکوداشتن سئو نماییم باید مثل هر شغل دیگری در آن برنامه ریزی صحیح و هدفمندی سپریدن دهیم که در اینجا ما به این برنامه ریزی برای بهینه سازی سایت، استراتژی سئو برای سایت های فروشگاهی می گوییم. این راهبرد خود به استراتژی های ذیل بخش می شود:

استراتژی فرآوری محتوا
استراتژی لینک سازی
استراتژی سوشیال مدیا
استراتژی برگزیدن صحیح کلمات کلیدی هر مطلب
استراتژی تولید محتوا در سئو سایت فروشگاهی
اگر هنوز اطلاعاتی درباره تولید درونمایه و بازاریابی محتوا نمی دانید می توانید با کلیک بر روی مقالات پایین اطلاعات لازم را توسط آورده و بعد به مطالعه پیوسته نوشتار بپردازید:

چطور تولید درونمایه کنیم؟

چطور با فرآوری درونمایه بازاریابی کنیم؟

ده نکته در تولید محتوا

پرسونای مخاطب

البته برای کسانی که حوصله خواستن مطالب بسیار را ندارند باید بگویم منظورم از تولید درونمایه این است که شما مطالبی را در سایت خویش برپایی کنید تا مخاطبان شما به سایت جذب شده و این جذب شدن منجر به فروش اغلب شود. اگر مقالات پیشنهادی ما را در این مقوله بخونید می توانید فهم اکثریت از این جستار داشته باشید.

استراتژی درست ترسیم کنید
برای اینکه شما در تولید محتوای خود موفق شوید باید استراتژی درستی در زمینه تولید درونمایه داشته باشید. شما برای چیدن این راهبرد نخست باید در خصوص مخاطبین خود اطلاعات کاملی توسط آورید(پرسونای مخاطب). اینکه جنسیتشان چیست؟ اغلب در چه بازه سنی ای هستند؟ علایق آنها چیست؟ و… پس از پیدا کردن اطلاعاتی کامل درباره مخاطبین که امکان مشتری شدنشان بیشتر است باید ببینید با چه مطالبی می توانید آنها را به سایت خویش بکشانید.

مطالب مربوط به فرآورده را کامل کنید
در سایتهای فروشگاهی یک سری از مطالبی که شما باید تولید کنید، مربوط به توضیحات در خصوص فرآورده ارائه دیتا شده است. خدمات طراحی فروشگاه سئو شده میموس در خیلی از سایت ها دیده ام که برای فروش فرآورده فقط نام آن، یک عکس و مشخصات کاملا محدودی را به بیننده می دهند و توقع دارند با این شیوه فروش اینترنتی خویش را افزایش دهند.

شما برای فروش یک فرآورده حتما باید در خصوص آن الی می توانید تحقیق کنید و مطالب زیادی را به بیننده درباره محصول، شیوه به کارگیری آن، کشور سازنده، کارخانه سازنده، اینکه این محصول کجاها استعمال دارد، چه ویژگی هایی دارد، محصولات هم ردیف آن چی هستند و … ارائه دهید. اگر این شغل ها را نکنید گمان کردن فروش محصولتان به صفر می رسد!

تنبلی در تولید محتوا یعنی شکست در فروش اینترنتی
شاید بگویید وای من اگه صد فرآورده داشته باشم و بخواهم برای همه ی آنها این همه اطلاعات جمع کنم که نمی شود! همین نمی شود ها شما را از فروش بعید کرده است. اگر می خواهید اینترنتی چیزی را بفروشید باید راجع به آن کلی توضیح بدهید. از زوایای گوناگون برای مشتری عکس بگذارید (اون هم تصاویر یونیک (برای این قصد پیشنهاد می کنم مقاله سئو عکس ها را مطالعه کنید)).

نتیجه گیری در خصوص استراتژی درونمایه در سئو سایت فروشگاهی
پس در استراتژی تولید درونمایه باید تا می توانید به بیننده خویش اطلاعات درباره فرآورده بدهید. چه تصویری، چه متنی ، چه ویدئویی. هر چه اطلاعات شما تکمیل تر باشد گمان کردن فروش شما بیشتر می شود و روی سئو سایت فروشگاهی شما کارایی اکثریت می گذارد.

استراتژی لینک سازی در بهینه سازی سایتهای فروشگاهی
لینک های خارجی اهمیت بسیار فوقانی در دادن اعتبار به سایت دارند. این لینک ها اگر از وب سایتهای مهم و منبع به سایت ما دیتا شوند، سایت معتبر تر شناخته شده و در نتایج جستجو بالاتر نمایش دیتا می شود. اما حتی همین لینک سازی هم باید با آگهی از الگوریتمهای موتور جستجو و آشنایی با شیوه لینک سازی صحیح باشد. اگر در این استراتژی اشتباه کنید سایت شما به جای اغلب دیده شدن، از جستجوها حذف می شود. در این باره رهنمود می کنم در آغاز مقالات مربوط به لینک سازی را مطالعه فرمایید:

7 ـ با کلیک روی Apply, Ok تغییرات را ذخیره کرده و با فشار کلید میانبر اختصاص یافته در مرحله 6، نتیجه کار را مشاهده کنید.

 

نکته: شما می‌توانید ضمن کلیک راست روی میانبر این ابزار در دسکتاپ و مراجعه به بخش Properties و انتخاب تب General علامت چک‌مارک کنار گزینه‌ Hidden را فعال کنید تا آیکون برنامه پنهان شده و از روی دسکتاپ رایانه شما حذف شود.

 

 

در برخی از مواقع افرادی که به طور اشتراکی از یک سیستم یا سرور استفاده می‌کنند، خواهان آن هستند که برخی محتویات خاص علی‌رغم حذف نشدن از دید عمومی مخفی بمانند. در همین راستا اگر می‌خواهید بدون هیچ نرم‌افزاری یک فولدر واقعاً مخفی و پنهان در ویندوز بسازید.

 

یکی از روش‌هایی که می‌توان فایل‌های خاص را در حالت عادی مخفی کرد این است که روی آن راست کلیک کرده و سپس گزینه Properties را انتخاب کنید. این مرحله به دنبال عبارت hide یا hidden بگردید و تیک آن را پر کنید. به این ترتیب فایل شما پنهان می‌شود. این روش هرچند در وهله اول اگر تیک گزینه don’t show hidden file در قسمت folder option پُر شده باشد می‌تواند فایل مورد نظر را از دید مخفی نگه دارد، با این حال با یک تغییر ساده در تنظیمات folder option می‌توان آن را به حالت اولیه بازگرداند.

 

 خط فرمان ویندوز, رجیستری ویندوز

ساخت فولدر مخفی بدون نرم افزار

 

هرچند نرم‌افزارهای مختلفی همچون Hide Folders و WinMend Folder به منظور ساخت پوشه‌های مخفی در سیستم‌عامل ویندوز توسعه یافته‌اند، با این حال اگر به هیچ یک از آن‌ها دسترسی ندارید ابتدا منوی Run را از طریق شورت‌کات Win + R key فراخوانید سپس برای باز کردن خط فرمان ویندوز عبارت cmd را در آن تایپ نمایید و سپس گزینه enter را انتخاب کنید.

 

سیستم‌عامل ویندوز, آموزش کامپیوتر

آموزش ساخت پوشه های مخفی در ویندوز 10

 

البته اگر از ویندوز 10 استفاده می‌کنید تنها کافی است عبارت تایپ "Command Prompt" در منوی جستجوی ویندوز (کورتانا) تایپ نمایید. در هر حال اکنون برای دسترسی به فرمان attrib، عبارت "attrib +s +h "C:\Users\Taylor Gibb\Desktop\Top Secret" را تایپ نمایید. ( attrib یکی از دستورهای سیستم‌عامل داس و خط فرمان ویندوز است. با استفاده از این دستور می‌توان خصوصیت‌هایی که به هر فایل نسبت داده شده مشاهده کرد و یا این خواص را تغییر داد)

 

سیستم‌عامل ویندوز, آموزش کامپیوتر

 

لازم به ذکر است که در این روش ما می‌خواهیم پوشه‌ ساخته شده به نام Top Secret در دسکتاپ را مخفی نماییم از این رو اگر پوشه‌های شما در مکانی غیر از دسکتاپ قرار دارند بایستی مسیر آن را جایگزین  "C:\Users\Taylor Gibb\Desktop\Top Secret” نمایید. خب کار تمام است و اگر هرچند بار هم که گزینه show hidden files در تنظیمات folder option را فعال نمایید باز هم پوشه مدنظر نمایان نخواهد شد.

 

برای بازگردان شیوه نمایش پوشه Top Secret به حالت اولیه تنها کافی است دستور "attrib -s -h "C:\Users\Taylor Gibb\Desktop\Top Secret” را بار دیگر در خط فرمان Command Prompt اعمال کنید.

ویندوز در گذر زمان کمی کند می‌شود؛ این نظری است که بسیاری از کاربران ویندوز با مقایسه سرعت عمل کار ویندوز در روزهای اول نصب سیستم‌ عامل و عملکرد آن بعد از گذشت زمانی نسبتا طولانی به آن رسیده‌اند.

 

می‌توان با انجام چند کار کوچک، سرعت را به سیستم‌عامل بازگرداند:

 

برنامه‌های پرمصرف را حذف کنید
با مراجعه به Task Manager میزان مصرف پردازش، هارددیسک و رم برنامه‌ها را بررسی کنید.
برنامه‌هایی که به شکل نامناسبی از منابع استفاده می‌کنند، یکی از دلایل کند شدن سیستم‌ عامل هستند. در صورت امکان، برخی از آن‌ها را حذف کنید.

 

برنامه‌های مقیم را از کار بیندازید
برنامه‌های مقیم در هنگام شروع سیستم‌عامل فعال می‌شوند، بدون آن‌که همیشه مورد استفاده قرار گیرند. در Task Manager با مراجعه به Startup برنامه‌های غیرضروری را در وضعیت Disable قرار دهید.

 

برنامه‌های System Tray را ببندید
روی فلش کوچک سمت چپ نوار وظیفه کلیک کنید. برنامه‌هایی را که فعال هستند اما به آن‌ها نیازی ندارید، ببندید.

 

انیمیشن‌ها را از کار بیندازید
اگر چه کمی از زیبایی ویندوز کاسته می‌شود اما می‌توان با کاهش زیبایی‌های گرافیکی به راندمان افزود. برای این کار، با راست کلیک روی دکمه استارت و عبور از مسیر

System>Advanced System Setting> Advanced> Performance

 

تنظیمات انیمیشن‌ها را تغییر داد. با برداشتن تیک‌ها، سرعت ویندوز افزایش می‌یابد.

 

افزونه‌های مرورگر را کاهش دهید
با کاهش تعداد افزونه‌های مرورگرتان، در هنگام کار در اینترنت، می‌توان تا مقدار قابل ملاحظه‌ای از مصرف بیش از حد منابع توسط مرورگر جلوگیری نمود.

 

مراقب بدافزارها باشید
همیشـه ایـن طـور نیسـت امـا گاهی بدافزارها دلیل اصلی کاهش راندمان رایانه هستند. مراقب باشید که رایانـه شمـا بـه بدافزار مبتلا نشده باشد.

 

هارددیسک را کنترل کنید
هارددیسک‌های کاملا پر یا مملو از فایل‌های چند پاره شده باعث کاهش راندمان ویندوز می‌شوند. بخشی از فضای هر درایو را خالی نگه دارید و رایانه را به شکل مرتب Defragment نمایید.

 

برنامه‌های غیرضروری را Uninstall کنید
به فهرست برنامه‌ها نگاهی بیندازید. برخی از آن‌ها هرگز به کار شما نمی‌آیند و دلیلی برای نگه داشتن آن‌ها وجود ندارد.
با حذف آن‌ها، ساختار رجیستری سبک‌تر شده، حافظه بیشتری در اختیار خواهید داشت و شاید حتی از دست برخی از سرویس‌ها یا Startupها نیز راحت شوید.

 





:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: