3 راه برای افزایش سرعت ویندوز 10 بدون ارتقا سخت‌افزار
نوشته شده توسط : mj

 

ممکن است شوکه شوید، وقتی بفهمید چند برنامه هنگام بوت ویندوز شما، لود می‌شوند. هر کدام مقدار کمی از سرعت فرآیند بوت می‌کاهند و همچنین ممکن است در ادامه سرعت ویندوز پس از بوت را نیز کاهش دهند.

 

هیچ‌کس دوست ندارد هنگام کلیک برروی یک لینک، باز‌کردن یک برنامه، تایپ یک کلمه و … صبر کند تا کامپیوترش زمان زیادی را صرف انجام این کارهای کوچک نماید. اگر ویندوز زمان زیادی را برای انجام وظیفه خود صرف می‌کند، چند تغییر ساده می‌تواند موجب افزایش سرعت ویندوز شود.

 

1- غیرفعال‌کردن برنامه‌های شروع خودکار غیرضروری
ممکن است شوکه شوید، وقتی بفهمید چند برنامه هنگام بوت ویندوز شما، لود می‌شوند. هر کدام مقدار کمی از سرعت فرآیند بوت می‌کاهند و همچنین ممکن است در ادامه سرعت ویندوز پس از بوت را نیز کاهش دهند.

 

برای اینکه متوجه بدبودن ماجرا شوید، در تسک‌بار، کلیک راست کرده و تسک منیجر را انتخاب کنید. برروی تب استارتاپ کلیک کنید (اگر چنین تبی را در پنجره تسک منیجر نمی‌بینید، بروی More Details در گوشه پایین سمت چپ کلیک کنید).

 

تب استارتاپ تمام برنامه‌هایی را که بطور خودکار اجرا می‌شوند، به شما نشان می‌دهند. همانطور که لیست را بررسی می‌کنید، فکر کنید واقعا کدام‌یک از برنامه‌ها باید همیشه در حال اجرا باشند. خب آنتی‌ویروس شما قطعا جزو این موارد است. اما بعضی برنامه‌ها، حتی خوب‌هاشون، نیاز نیست که همیشه در حال اجرا باشند. برای جلوگیری از اجرای خودکار یک برنامه، برروی ورودی آن برنامه در تب استارتاپ، کلیک راست کرده و Disable را انتخاب کنید.

 

سرعت ویندوز 10, ارتقا سخت‌افزار

غیرفعال‌کردن برنامه‌های شروع خودکار غیرضروری از راههای افزایش سرعت ویندوز است

 

اگر شما نمی‌دانید این برنامه چه نقشی در کامپیوتر شما دارد، برروی آن کلیک راست کرده و گزینه Search Online را انتخاب کنید.

 

2- تنظیمات پاور را تغییر دهید
ممکن است ویندوز فرض کند، شما یک کامپیوتر کارآمد و قدرتمند را به یک کامپیوتر سریع ترجیح می‌دهید، مخصوصا اگر لپتاپ داشته‌باشید. دلایل زیاد و قانع‌کننده‌ای برای استفاده حداکثری از قدرت و داشتن یک کامپیوتر قدرتمند و کارآمد وجود دارد، اما نه زمانی که از سرعت کم ویندوز عصبانی هستید.

بر روی دکمه استارت، کلیک راست کرده و از منوی نه‌چندان زیبای آن، Power Option را انتخاب کنید.
در صفحه نتایج کنترل پنل، فلش کنار گزینه Show additional Plans را بزنید.

 

ارتقا سخت‌افزار, غیرفعال‌کردن برنامه‌های شروع خودکار

 

سپس، High Performance را انتخاب کنید.

 

 تسک منیجر, آنتی‌ویروس

 

3- خلاصی از دست انیمیشن‌های فانتزی
کدهای زیادی در ویندوز وجود دارد که چیزها را زیباتر می‌کنند. اگر قدرت کامپیوتر شما کم است، بهتر است کمی از زیباشناسی بکاهید و کمی سرعت دریافت کنید.
بر روی استارت کلیک راست کرده و System را انتخاب کنید. در سمت چپ پنجره نتایج کنترل پنل، Advanced system settings را انتخاب کنید.

 

با این کار جعبه دیالوگ System Properties بالا می‌آید. برروی تب Advanced و بعد برروی دکمه تنظیمات در جعبه Performance کلیک کنید (سومین دکمه تنظیمات در این جعبه).

 

سرعت ویندوز 10, ارتقا سخت‌افزار

غیرفعال کردن انیمیشن‌های فانتزی در ویندوز 10

 

جعبه دیالوگ دیگری باز خواهد شد. گزینه Adjust for best performance را انتخاب کنید.

 

مایکروسافت امکان انتقال از ویندوز Home به ویندوز Pro را فراهم ساخته است تا کاربران ویندوز Home بتوانند به قابلیت‌های بیشتر دسترسی داشته و بهتر و با آزادی بیش‌تر به‌روزرسانی‌ها را مدیریت کنند. به‌علاوه با امکان انتقال مستقیم ویندوز Home به ویندوز Pro دیگر تمامی نرم‌افزارهای نصب‌شده از دست نمی‌روند. در نتیجه دیگر نیازی به حذف ویندوز 10 Home و نصب مجدد نسخه‌ی Pro نخواهد بود. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این ارتقا خواهیم پرداخت.

 

قابلیت‌های نسخه‌های Pro و Home را می‌توان این‌گونه قیاس کرد:

 

به‌روزرسانی ویندوز Home , فعال‌سازی ویندوز 10

 

البته نباید فراموش کرد که پک ویندوز 10 Pro، قیمتی معادل با 99.99 دلار دارد.

برای به‌روزرسانی ویندوز Home به Pro، ابتدا اطمینان یابید که از نسخه‌ی ساخت 1511 (یا نسخه‌ی جدیدتر) ویندوز 10 بهره می‌برید. اگر این گونه نیست ابتدا ویندوز خود را Update نمایید.

 

در این روش انتقال در واقع تنها باید کلید فعال‌سازی ویندوز 10 Home را به کلید فعال‌سازی ویندوز Pro تغییر داد.

 

برای این‌کار در منوی Start بر روی Settings کلیک کنید.
در محیط Settings بر روی Update & Security کلیک نمایید.

 

به‌روزرسانی ویندوز Home , فعال‌سازی ویندوز 10

به‌روزرسانی ویندوز Home به Pro بدون از دست دادن اطلاعات

 

سپس به تب Activation مراجعه کنید.

حال در سمت راست این پنجره روی Change product key کلیک نمایید.

 

به‌روزرسانی ویندوز Home , فعال‌سازی ویندوز 10

 

پس از باز شدن پنجره‌ی جدید، در صورتی که کلید فعال‌سازی ویندوز 10 Pro را قبلاً خریداری کرده‌اید، آن را وارد نمایید. در صورتی که در حال حاضر آن را خریداری نکرده‌اید، می‌توانید از یک کلید موقت 30 روزه استفاده کنید. با این فرض که پس از 30 روز، ویندوز را به طور دائم فعال می‌کنید. این کلید موقت بدین شرح است:

VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T

 

پس از وارد نمودن کلید موقت، می‌توانید ویندوز Home 10 را بدون از دست دادن نرم‌افزارهای نصب‌شده مستقیماً به ویندوز 10 پرو انتقال دهید.

ساعت، وضعیت آب و هوا، ماشین‌حساب و حتی بازی فکری پازل از جمله گجت‌هایی است که می‌توانید آنها را به دسکتاپ ویندوز 7 اضافه کنید تا بدون نیاز به برنامه‌های جانبی اطلاعات موردنظر را در زمینه‌های مختلف کسب کرده یا خودتان را سرگرم کنید.

 

این گجت‌ها که برای استفاده از آنها باید روی دسکتاپ کلیک راست کرده و گزینه‌ Gadgets را انتخاب کنید، برای بسیاری از کاربران مفید است و هیچ‌گونه مزاحمتی نیز ندارد، زیرا در صورت فعال‌ نکردن هر یک از گجت‌ها، هیچ تغییر محسوسی در دسکتاپ ویندوز مشاهده نمی‌شود.

 

با این حال برخی کاربران علاوه بر تمایل نداشتن به استفاده از این گجت‌ها، وجود گزینه Gadgets را در منوی کلیک راست ویندوز اضافه می‌دانند. چنانچه شما نیز این گزینه را مزاحم می‌دانید یا به هر دلیل دیگر قصد دارید آن را به‌طور کامل حذف کنید، می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید:

 

1ـ به کنترل‌پنل ویندوز مراجعه کرده و در کادر جستجوی موجود در بالا سمت راست صفحه، عبارت features را تایپ کرده سپس از فهرست نتایج روی گزینه‌ Turn Windows features on or off کلیک کنید.

 

یکی از سوالاتی که دائم درباره سئو سایت های فروشگاهی از کاربران و مشتریانمان می شنویم این است که سایت های فروشگاهی، کلمات کلیدی متعددی دارند.در نتیجه باید برای کدام کلمات آن سرمایه گذاری و خرج کنیم؟ یا باید سایت های فروشگاهی را با واژه ها کلی مشابه فروشگاه اینترنتی ، بهینه سازی کنیم؟

جواب این است که کاملا بستگی به نوع فروشگاه شما دارد.قبل از هر چیزی باید رسیدگی کنید که کدام یک از آنگونه های سایت فروشگاهی شما، نرخ تبدیل (Conversion Rate) اکثریت دارد و زودتر شما را به فایده می رساند؟بدون شک اولویت با کلمات کلیدی است که نرخ تبدیل فوقانی دارند و تندتر و راحت تر، به صدر نتایج گذرگاه پیدا می کنند.برای این امر، حتما آموزش برگزیدن کلمات کلیدی را مطالعه نمایید.

بهترین روش سئو و بهینه سازی سایت های فروشگاهی و افزایش رتبه کلمات کلیدی آنها، ترکیب شیوه سئوی سایت های دانلود با دیگر شیوه هاست. خدمات سئوی وردپرسی میموس یعنی سئو در سطح برند و دامنه، با قدرت زیاد زیادی انجام شود که بسیاری از کلمات کلیدی، خود به خود، به صدر نتایج گوگل گذرگاه یابند و در کنار آن، برای دیگر کلمات کلیدی رقابتی فروشگاه، اقدام و هزینه شود.

توجه: واژه ها کلیدی کلی مانند “فروشگاه اینترنتی” دارای کمترین نرخ تبدیل هستند و افرادی که این واژه ها را جستجو می کنند، کمتر به خریدار تبدیل می شوند.در عوض، افرادی که موضوعی را جستجو می کنند (مثل “خرید ساعت دیواری Cat”)، افرادی هستند که شایستن خرید آنها، زیاد بالاست.

2ـ در پنجره‌ به‌نمایش درآمده فهرستی از امکانات فعال یا غیرفعال در سیستم‌عامل قابل مشاهده است.

برای غیرفعال کردن گجت‌های دسکتاپی کافی است گزینه‌ Windows Gadget Platform را پیدا کرده و علامت چک‌مارک کنار آن را غیرفعال کنید.

 

3ـ در پایان با کلیک روی OK تغییرات را ذخیره کرده و با فشار کلیک راست ماوس روی دسکتاپ، نبود گزینه‌ Gadgets را در منوی به‌نمایش درآمده بررسی کنید.

اکنون پس از انتشار ویندوز 10 و استفاده میلیون‌ها نفر از آن، نگاهی می‌اندازیم به برخی از بهترین ویژگی‌های مخفی، نکات و ترفندهای این سیستم‌عامل محبوب! اگر هنوز هم مایل نشده‌اید تا از این سیستم‌عامل استفاده کنید، با وجود بسیاری از محدودیت‌های اولیه آن در ما‌ه‌های اخیر، بهتر است که هم‌اکنون دست به کار شوید و فایل ISO مربوط به آن را دریافت و نصب نمایید. این نسخه از ویندوز بهترین‌های ویندوز 8 (مانند امنیت و راه‌اندازی سریع) را به همراه بسیاری از خصوصیات محبوب ویندوز 7 درخود جای داده‌ است، با این حال شما را مجبور به خرید صفحه‌نمایش لمسی و یادگیری مجموعه‌ای از حرکات مربوط به رابط کاربری نمی‌کند.

 

برای کسانی که کاربر همیشگی کامپیوتر هستند، بهینه‌سازی سیستم‌عامل همیشه در اولویت ‌آن‌ها قرار دارد. در اینجا شما را با راهنمایی‌هایی که لازم است تا بعد از نصب ویندوز 10 بدانید، آشنا می‌کنیم.

 

نصب GodMode
قابلیت شگفت‌آوری که GodMode نامگذاری شده‌است، منوی خاصی را ایجاد می‌کند که توسط آن بسیاری از تنظیمات در یکجا قرار می‌گیرند. برای فعال‌سازی آن، یک پوشه جدید را در مسیر اصلی درایو خود ایجاد کرده و نام آن را به GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C} تغییر دهید. این کار آیکون خاصی را ایجاد می‌نماید که هنگام کلیک روی آن کنترل‌پنل زیبایی به نمایش در می‌آید.

 

Task View و دسکتاپ مجازی
یکی از بهترین مواردی که در ویندوز 10 وجود دارد، چگونگی کنترل دسکتاپ مجازی است. در واقع به‌وسیله این قابلیت همه چیز با یکدیگر اداره می‌شوند. دورنمای دسکتاپ‌ها، گام بزرگی است که پیش از این، آن‌ها را در سیستم‌عامل‌های مک و لینوکس دیده‌‌ بودیم. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا یک‌سری از وظایف و پنجره‌ها را روی دستکاپ خود راه‌اندازی کنید. به‌طور مثال، پنجره‌های ایمیل و توییتر در سمتی جدا و مرورگر وب نیز در قسمت دیگر قرار داشته‌ باشد. برای شروع، روی آیکون Task View در تسک‌بار(قرارگرفته بعد از گزینه سرچ) کلیک کنید، یا دکمه‌ ویندوز (که به‌طور مختصر با Win مشخص شده‌ است) و Tab را همزمان فشار دهید. همچنین شما می‌توانید برنامه‌ای را به‌وسیله گزینه New Desktop+ در سمت راست، به یک دسکتاپ مجازی جدید، درگ کنید.

 

پیکربندی تنظیمات خصوصی
هنگامی که برای اولین بار ویندوز 10 را راه‌اندازی می‌کنید، مطمین شوید که گزینه Custom install را بجای Express install انتخاب کرده‌ باشید تا بدین وسیله بتوانید تنظیمات خصوصی را اعمال نمایید. (اگر نصب آن را به پایان رسانده‌اید، نگران نباشید؛ می‌توانید در بخش Settings آن را انجام دهید). درغیر این‌ صورت شما باید خودتان برای اشتراک‌گذازی تمام داده‌های خصوصی، آن‌ها را تایید کنید. بنابراین اگر نیازی به اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی خود ندارید، لازم نیست این کار را انجام بدهید.

 

زیباسازی بهتر دسکتاپ
ویندوز 10 به شما اجازه می‌دهد تا دسکتاپ خود را بهتر از قبل شخصی‌سازی کنید. به بخش Start > Settings > Personalization > Colors رفته و گزینه Show color on taskbar and Start Menu را انتخاب نمایید. می‌توانید این گزینه را طوری تنظیم کنید که به‌طور خودکار رنگی را برای والپیپر انتخاب کند و آن را در آیکون‌های زیرین برنامه‌های باز اعمال نماید. همچنین می‌توانید گزینه شفاف‌سازی منوی استارت را از این بخش غیرفعال کنید.

 

پرینت به فایل PDF
با این خصوصیت می‌توانید بدون نیاز به نصب برنامه جداگانه اسناد خود را در قالب PDF ذخیره نمایید. این قابلیت موجب می‌شود تا ذخیره‌سازی و توزیع اسنادی که ویرایش پیچیده‌ای دارند، راحت‌تر انجام شود.

 

زمان‌بندی بروزرسانی‌های ویندوز
درعوض جلوگیری از تصمیم اجباری مایکروسافت برای این کار، می‌توانید ری‌استارت‌ها را برای نصب بروزرسانی‌ها زمان بندی کنید. بدین منظور به مسیر Start > Settings > Updates and Recovery > Windows Update بروید. می‌توانید این کار را برای آپدیت‌های آینده نیز به همان شکل با انتخاب Notify to Schedule Restart زمان‌بندی نمایید.

 

تب Home در Windows Explorer و Quick Access
پنجره ویندوز اکسپلورر اکنون به لطف تب Home جدید بسیار کارآمدتر شده‌است. اگر نگاهی به بخش بالای سمت چپ ویندوز بیندازید، می‌توانید گروه جدید Quick Access را ببنید که به شما اجازه می‌دهد تا به آخرین پوشه‌های دردسترس قرارگرفته مراجعه کنید. این مورد به حفظ گردش‌ کاری که برای دسترسی به فایل‌های خود انجام می‌دهید، کمک زیادی می‌کند. در صورتی که از نمای پیش‌فرض Quick Access در مرورگر فایل خود ناراضی هستید، می‌توانید آن را به بخش This PC با انتخاب گزینه View > Options > Open File Explorer > This PC برگردانید.

 

ذخیره‌ساز باتری
اگر از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید و باتری شما زود خالی می‌شود، ویندوز 10 به‌اندازه کافی برای جلوگیری از سرویس‌های پس‌زمینه و برنامه‌های دیگر هوشمند است، بنابراین می‌توانید از حداکثر انرژی باتری خود برای سرپا نگه‌داشتن سیستم استفاده کنید. برای فعال‌سازی این قابلیت روی منوی استارت کلیک کنید و به مسیر Setting > Systems > Battery Saver بروید.

 

اسکرول کردن پیش‌زمینه
آیا تا به حال پیش آمده که نشانگر ماوس را روی پنجره‌ای ببرید ولی قابلیت اسکرول کردن را نداشته باشید؟! این مورد به این دلیل است که ویندوز آن را غیرفعال نموده‌ است. برای برگرداندن این قابلیت به مسیر Settings > Devices > Mouse and Touchpad رفته و آن را فعال کنید.

 

میانبرهای صفحه‌کلید
در اینجا برخی از میانبر‌های کیبورد را که ممکن است برای کار‌های روزمره شما مفید باشد معرفی می‌کنیم:

(Task View)> کلید ویندوز
(انتقال برنامه به یک‌چهارم گوشه راست بالا) > کلید ویندوز- راست- بالا
(دسکتاپ مجازی) > کلید ویندوز- Ctrl چپ یا راست
(دسکتاد مجازی جدید) > کلید ویندوز-Ctrl – D
(جستجوی کورتانا) > کلید ویندوز- Ctrl – C
(نگاه روزانه به آب‌وهوا، اخبار و رویداد‌های ورزشی) > کلید ویندوز- S
(بستن دسکتاپ مجازی) > کلید ویندوز- Ctrl – F4
(انتقال برنامه‌ها به بالا یا پایین صفحه) > کلید ویندوز- بالا- پایین


ضبط ویدیویی بازی‌ها و برنامه‌ها
اکنون با این ویژگی می‌توانید به‌وسیله تابع Game DVR برنامه‌ها وبازی‌های مورد استفاده خود را ضبط کنید. دکمه ویندوز + G را فشار دهید و روی Yes در پنجره بازشده کلیک کنید.
منبع:itresan.com

 

 

همانطور که می دانید، ویندوز در حالت عادی به شما اجازه ی ساخت یک پوشه ی بدون نام را نمی دهد. اما جالب است بدانید که ساخت یک پوشه بدون نام در ویندوز با یک ترفند ساده امکان پذیر است.

 

لازم به ذکر است که ترفند ساخت یک پوشه ی بدون نام شاید کاربردی برای کاربران نداشته باشد اما شما می توانید با برداشتن آیکون پوشه مورد نظر یک روش مخفی سازی را تجربه کنید.

 

مخفی سازی پوشه, ترفندهای ویندوز

ترفند ساخت پوشه بدون نام در ویندوز

 

مرحله اول: ابتدا یک پوشه (New Folder) ایجاد کنید.

 

مرحله دوم: نام پوشه را پاک کنید.

 

مرحله سوم: کلید Alt را نگه داشته و عدد ۲۵۵ را با استفاده از صفحه کلید عددی تایپ کنید.

 

مرحله چهارم: اکنون کلید Alt را رها کرده و کلید Enter را فشار دهید.

 

کار تمام است و اکنون شما یک پوشه.بدون نام خواهید داشت.
 

برای مخفی سازی پوشه بدون نام مراحل زیر را نیز طی کنید:
مرحله اول: بر روی پوشه راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

 

مرحله دوم: به سربرگ Customize مراجعه نموده و بر روی گزینه Change icon کلیک کنید.

 

مرحله سوم: اکنون یک آیکون مخفی یافته و آن را برای پوشه ی مورد نظر انتخاب کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: