برنامه های برتر کنترل دسکتاپ از راه دور
نوشته شده توسط : mj

 

نرم‌افزار تیم ویور,کروم ریموت دسکتاپ

فرض کنید در کلاس درس دانشگاه نشسته‌اید و ناگهان یادتان می‌افتد، فایل پاورپوینتی را که قرار بود امروز در کلاس ارائه کنید و روی فلش مموری ریخته بودید، با خود نیاورده‌اید.

نمی‌توانید به مادرتان که در خانه است بگویید آن را برایتان ایمیل کند، چون هر بار که دستش به رایانه و صفحه کلید خورده، تنها برای گردگیری خانه بوده و از فناوری دیجیتال سر در نمی‌آورد. فاصله تا خانه هم زیاد است و گزینه رفتن به خانه را باید از ذهنتان حذف کنید. ناگهان یادتان می‌افتد قبلا از یکی از نرم‌افزارهای کنترل از راه دور دسکتاپ استفاده کرده‌اید.

 

بسرعت با گوشی خود به اینترنت وصل می‌شوید، نرم‌افزار مربوطه را باز و فایل مورد نظر را از راه دور روی حافظه گوشیتان کپی می‌کنید و همه چیز ختم به خیر می‌شود. اگر چنین تجربه‌ای را نداشته‌اید یا می‌خواهید در آینده دچار چنین کابوسی نشوید، بد نیست این مطلب را تا آخر بخوانید تا با نرم‌افزارهای کنترل دسکتاپ از راه دور بیشتر آشنا شوید.


امروزه به لطف وجود اینترنت لازم نیست حتما در برابر رایانه خود باشیم تا بتوانیم از آن استفاده کنیم. ابزارهایی موسوم به کنترل دسکتاپ از راه دور (Remote Desktop Control) این امکان را فراهم می‌کنند که در صورت لزوم از هر جایی به رایانه خود متصل شویم و حتی در صورت بروز مشکل بتوانیم آن را از راه دور حل و فصل کنیم.

 

نرم‌افزارهای زیادی برای کنترل دسکتاپ از راه دور وجود دارد. بسیاری از این نرم‌افزارها دارای ویژگی‌های مشترک زیادی هستند و البته هر یک، مشخصات ویژه‌ای دارند. برای انتخاب نرم‌افزار مناسب باید به نیازهای خود و نیز عوامل دیگری نظیر سیستم‌عامل مورد استفاده دقت کنیم. در ادامه به بررسی پنج نرم‌افزار محبوب کنترل دسکتاپ از راه دور می‌پردازیم.

 

تیم ویور
نرم‌افزار تیم ویور (Teameviewer) یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای کنترل دسکتاپ از راه دور است که به دلیل ویژگی‌های جذاب و البته رایگان بودن، طرفداران زیادی در دنیا دارد. این نرم‌افزار روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس، اندروید و آی.او.اس نصب می‌شود و امکان کنترل و مدیریت دسکتاپ از راه دور را به کاربر می‌دهد.

 

همچنین نیازی نیست آن را روی رایانه‌ای که قرار است کنترل شود نصب کنید. این نرم‌افزار از ویژگی‌هایی نظیر روشن کردن رایانه دوری که در حالت خواب (sleep) قرار دارد و برگرداندن آن به حالت خواب پس از اجرای عملیات، انتقال فایل و نیز قابلیت ارتباط از طریق گوشی هوشمند و تبلت برخوردار است.

 

تیم ویور امکان برقراری جلسه آنلاین بین چند کاربر را فراهم می‌کند. به این ترتیب در مواردی که کار با رایانه دور، پیچیده است، چند کاربر می‌توانند همزمان ارتباط داشته باشند و نظراتشان را با یکدیگر در میان بگذارند.

بر خلاف بسیاری از نرم‌افزارها که چنین قابلیت‌هایی را رایگان در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند، تیم ویور کاملا رایگان است و شاید این عامل، یکی از اصلی‌ترین دلایل جذب کاربران به آن در سراسر دنیا باشد. (هرچند در ایران خودمان اهمیت چندانی ندارد!) نصب این برنامه ساده است و می‌توان با استفاده از آن چند رایانه را به صورت همزمان از راه دور کنترل کرد.

 

اسپلش تاپ
این برنامه نیز از سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس، اندروید و آی.او.اس پشتیبانی می‌کند و استفاده از آن برای اتصال به پنج رایانه رایگان است. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار را باید قابلیت برقراری ارتباط تصویری و صوتی بین رایانه‌ها با سرعت خوب دانست. بنابراین اگر می‌خواهید فیلمی را که روی هارد رایانه‌تان ذخیره است روی تبلت‌ تماشا کنید و در عین حال حوصله کپی کردن یا پیدا کردن اپلیکیشن مناسب برای خواندن فرمت خاص آن فیلم را ندارید، می‌توانید براحتی از این نرم‌افزار استفاه کنید.

 

استفاده از این نرم‌افزار به همین جا ختم نمی‌شود و می‌توانید از همه فایل‌ها و نرم‌افزارهای موجود در یک رایانه دیگر نیز روی رایانه، گوشی یا تبلتی دیگر استفاده کنید. مشکل اصلی استفاده از این نرم‌افزار در این است که استفاده تخصصی‌تر از آن رایگان نیست.

 

کروم ریموت دسکتاپ
این نرم‌افزار از سیستم‌عامل‌های ویندوز و برخی نسخه‌های لینوکس پشتیبانی می‌کند و کاملا رایگان است. کروم ریموت دسکتاپ، یکی از اپلیکیشن‌هایی است که می‌توانید روی مرورگر کروم رایانه خود نصب کنید. برای استفاده از این برنامه باید به حساب کروم خود در رایانه‌ای که قصد کنترل آن را دارید وارد شوید. با این‌که این کار سبب افزایش امنیت روند کنترل می‌شود، اما بر دشواری استفاده از آن می‌افزاید.

 

اصلی‌ترین مزیت این برنامه را باید امکان نصب آن روی مرورگر دانست و به همین دلیل نصب آن بسیار ساده و البته سریع است. این برنامه، ویژگی‌های افزوده چندانی ندارد و بیشتر برای رفع مشکل در رایانه مقصد یا دسترسی به فایل‌های آن به کار می‌رود.


در مقابل، پشتیبانی نکردن از تلفن‌های همراه و تبلت و نبود اپلیکیشن ویژه آن برای اندروید و آی.او.اس را باید اصلی‌ترین نقطه ضعف آن برشمرد. همچنین نباید انتظار کارهایی نظیر انتقال فایل، تماشا یا گوش دادن به فیلم‌های تصویری و صوتی به صورت استریم یا ابزارهای پشتیبانی دیگر را از این برنامه داشت. خلاصه این‌که این برنامه نصب و کاربرد ساده‌ای دارد و در عین حال عملکردهای آن بسیار محدود است.


ریموت دسکتاپ مایکروسافت و اپل
مایکروسافت و اپل هر کدام نرم‌افزار ویژه‌ای برای سیستم‌های خود دارند که با استفاده از آنها می‌توان از هر نقطه‌ای به رایانه وصل شد، به فایل‌ها دسترسی داشت و با نرم‌افزارهای مختلف کار کرد.

 

اگر سیستم‌عامل رایانه شما ویندوز است، فعال کردن نرم‌افزار کنترل از راه دور رایانه مایکروسافت روی سرور و ارتباط با آن از طریق شبکه LAN به مراتب ساده‌تر از نصب یک نرم‌افزار دیگر برای این کار است. البته برای اتصال از طریق اینترنت به رایانه باید یک سری تنظیمات انجام دهید. همچنین نسخه ویژه تلفن همراه این نرم‌افزار طراحی شده است.

 

نرم‌افزار کنترل از راه دور اپل اندکی پیچیده‌تر از محصول مایکروسافت است و در عوض امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مدیریت کامل رایانه و انجام کارهایی نظیر به روزرسانی نرم‌افزارها، نصب نرم‌افزار و مدیریت کاربران از جمله قابلیت‌هایی است که این نرم‌افزار در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

 

البته این نرم‌افزار با قیمت 180 دلار به کاربران عرضه می‌شود، در حالی که نرم‌افزار مایکروسافت رایگان است. با این حال نباید فراموش کرد کاربردهای نرم‌افزار اپل به مراتب گسترده‌تر از محصول مایکروسافت است.

 

اصلی‌ترین ویژگی هر دو نرم‌افزار این است که پس از نصب اولیه روی رایانه مقصد، دیگر نیازی به انجام تنظیمات آن چنانی نیست و از آن پس بدون دردسر می‌توان به آن دسترسی یافت.

اگر در منزل شبکه وایرلس، اکسس‌پوینت و مسیر‌یاب وای ـ فای ندارید، برقراری ارتباط و انتقال و به اشتراک‌گذاشتن فایل‌ها بین لپ‌تاپ و رایانه دسکتاپ به‌صورت بی‌سیم برای شما غیرممکن نیست. شما می‌توانید با استفاده از پشتیبانی تعبیه شده درونی شبکه بی‌سیم اد.

 

هاک ویندوز (integrated ad hoc wireless-network) یک شبکه لن کوچک بی‌سیم بین سیستم‌های خود که به کارت شبکه وایرلس (Wi-Fi network adapter) مجهز هستند، بسازید. حتی بدون استفاده از اکسس پوینت و روتر هم می‌توانید دو رایانه را بدون نیاز به هیچ سخت‌افزار دیگری، فقط از طریق کارت‌های شبکه وای ـ فای با یکدیگر شبکه کرده و به هم متصل سازید.

 

نصب کارت شبکه وای ـ فای یو. اس. بی
برای سیستم دسکتاپ‌تان که کارت شبکه وای ـ فای ندارد، یک کارت شبکه (دانگل) وای ـ فای یو. اس. بی تهیه کنید.

 

درایو نوری سیستم را باز کرده لوح فشرده کارت شبکه وای- فای را داخل آن می‌گذاریم. صبر می‌کنیم تا پنجره مربوط به نرم‌افزار کارت شبکه روی صفحه نمایش پدیدار شود. روی Install کلیک کرده سپس Install Driver را می‌زنیم و در مرحله بعد روی Setup Driver کلیک می‌کنیم. با دنبال کردن راهنمایی‌هایی که روی صفحه ظاهر می‌شود، Wi-Fi adapter device driver را روی رایانه نصب کرده و سیستم را ری‌استارت می‌کنیم.

 

کابل یو.اس.بی کارت شبکه را به یک درگاه یو.اس.بی روی سیستم وصل می‌کنیم.

 

اگر پنجره‌ای روی صفحه باز شد و از شما پرسید آیا می‌خواهید درایور مربوط به USB wireless adapter را نصب کنید،OK را بزنید. پس از چند لحظه درایور کارت شبکه از روی سی. دی نصب می‌شود و چراغ روی دانگل (اگر چراغ ال. ای. دی داشته باشد) شروع به چشمک‌زدن می‌کند.

 

پیکربندی کارت شبکه روی گیت وی رایانه میزبان
به ترتیب روی start‌/‌ Contro Panel‌/‌ Network and sharing Center‌/‌change Adapter Setting کلیک کنید. حال روی آیکون مربوط به کارت شبکه لپ‌تاپ کلیک راست کرده و Properties را روی منوی پدیدار شده انتخاب کنید.
روی تب Network کلیک کرده و سپس Internet Protocol Version 4 (TCP‌/‌Ipv4) را از فهرست داخل کادر پنجره انتخاب کنید.

 

گزینه Use the following IP address را روی General tab انتخاب کرده سپس آی.پی 192.168.0.2 را در فیلد آدرس آی.پی وارد کنید. به مقدار فیلد Subnet Mask را که 255.255.255.0 است دست نزید و پس از آن در فیلد Default Gateway شماره کد 192.168.0.1 را تایپ کنید. حالا OK را بزنید.

 

ایجاد شبکه اد. هاک
روی منوی Start‌/‌Control Panel کلیک کرده و سپس روی لینک‌های Network and sharing Center و بعد Set Up a New Connection یا Network کلیک کنید. در پنجره باز شده روی گزینهSet Up a Wireless Ad Hoc Computer-to-Computer network کلیک کرده و Next را بزنید.

 

پس از این‌که پنجره Set Up a Wireless Ad Hoc Network باز شد، دکمه Next را زده و نام شبکه را در پنجره Give Your Network a Name and Choose Security Options مثلا My Wireless Network یا هر نام دیگری بگذارید.

 

پسورد امنیتی را در فیلد security key وارد کنید. سپس گزینه Save the Network را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید. حالا صبر کنید تا ویندوز، شبکه اد. هاک را بسازد. پس از دریافت پیام مبنی بر برقراری موفقیت‌آمیز شبکه، Close را بزنید تا پنجره بسته شود.

 

دسترسی به رایانه دیگر از طریق اد. هاک
روی رایانه دیگر کارت شبکه وای-فای را فعال کنید.
روی آیکون سیگنال وایرلس در Quick launch سمت راست پایین صفحه دسکتاپ کلیک کنید تا شبکه‌های قابل دسترس را ببینید. حالا نام شبکه اد . هاکی را که روی رایانه میزبان ایجاد کرده‌اید یافته و Connect را بزنید.

 

پسورد امنیتی شبکه اد. هاک را که قبلا ساخته‌اید وارد سپس OK را کلیک کنید. در اینجا ویندوز رایانه دوم را به شبکه اد. هاک متصل ساخته و به گیت وی رایانه میزبان دسترسی پیدا می‌کند.

 

به ترتیب روی منوی Start‌/‌computer‌/‌Network رایانه دیگر کلیک کنید آیکون مربوط به رایانه دیگر را بیابید و سپس با دابل کلیک کردن وارد فولدرها و فایل‌های رایانه دیگر شوید. حالا رایانه‌های شما بدون استفاده از هیچ کابل و سخت‌افزار، به‌صورت بی‌سیم از طریق اد. هاک به هم وصل شده‌اند.

تبديل صفحات اينترنتی و يا فايل هاي متني و تصويري به PDF اغلب از طريق نرم افزارهاي مختلف قابل انجام است.
راه های زیادی برای تبدیل فایل های متنی و یا تصویر به فرمت PDF وجود دارد.راه هایی از قبیل استفاده از برنامه های تبدیل فرمت و یا استفاده از تبدیل آنلاین بصورت ایمیلی در دسترس شما هست.

 

در این مطلب می خواهیم روشی دیگر برای تبدیل فایل های متنی و یا تصاویر خود به فرمت PDF ارائه دهیم. در این روش فقط کافیست که از مرورگر گوگل کروم استفاده نمایید.

 

برای این کار ابتدا باید کلید ترکیبی CTRL+ P را فشار دهید تا پنجره مربوط پرینت باز شود.سپس برروی گزینه Change که در سمت چپ و بالای صفحه قرار دارد کلیک نمایید.

 

 فایل پی دی اف, ترفندهای مرورگر کروم

 

حال در پنجره جدید بر روی گزینه Save as PDF که در تصویر زیر نیز مشخص است کلیک نمایید.

 

 فایل پی دی اف, ترفندهای مرورگر کروم

 

به همین راحتی شما توانستید یک فایل PDF تهیه نمایید.

شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که با ورود گوشی های اندروید جدید به بازار یکی از آنها را خریداری کرده باشید در حالی که دلتان نمی آید گوشی قدیمی را هم دور بیندازید. چون آن هم در زمان خود یک گوشی اندروید فوق العاده بوده است!

 

می باشد.

فاکتورهای مختلفی برای کمی سازی رفتار بازدیدکنندگان از یک وبسایت تعریف شده است که احد از این فاکتورها نرخ پرش (bounce rate) یا نرخ برونرفت وبسایت می باشد. نرخ پرش از دسته مهمترین مواردیست که کل وبمستران باید به چهره ادامه آن را ذیل ذره بین پیمان دهند و نسبت به کاهش مداوم آن اقدام نمایند.

 

نرخ پرش (Bounce Rate) یا نرخ برونرفت وبسایت چیست؟
ابزارهای مختلفی برای پروا آنلاین سایت وجود دارد. این افزارها که اطلاعات عمومی و نیمه تخصصی خود را به چهره رایگان در برگزیدن مخاطبین خود قرار می دهند، نقش زیاد مهمی در شفا وضعیت وبسایت ها ایفا می کنند. بی گمان سرویس گوگل آنالیز (google analytics) یگانه از بهترین و کامل ترین این افزارها می باشد. احد از فاکتورهای مهمی که از راه این سرویس قابل استخراج می باشد، نرخ پرش است. با پروا به اهمیت موضوع نرخ پرش یا همان Bounce Rate، ابزارهای تحلیلگر سعی می کنند الی آماری ریزبین از این فاکتور مهم در اختیار مدیران وبسایت ها قرار دهند. در پیوستگی به تعریف نرخ پرش و عوامل موثر بر آن می پردازیم الی اغلب به اهمیت جستار پی ببرید.

 

نرخ پرش چیست و چگونه محاسبه می شود؟
نرخ پرش با اندازه گیری تعداد پرش یا برونرفت کاربران از وبسایت شما بدون اتمام هیچ گونه تکاپو و واکنشی محاسبه می شود. در واقع قصد از Bounce یا پرش این است که وقتی کاربری وارد یک صفحه از وبسایت شما می شود بدون وارد شدن به هیچ صفحه دیگری از وبسایت شما خارج شود.

اگر شمار این کاربران بالا باشد، یعنی عمده کاربران سایت شما تنها با ورود به یک صفحه، با یا بدون مطالعه محتوای آن صفحه (دقت کنید که میزان ماندگاری در صفحه پارامتر دیگری به اسم Time On Site است و در اینجا جستار بحث ما نیست) از سایت بیرون شوند، نشان دهنده این است که بانس ریت سایت شما بالاست. گوگل و سایر موتورهای جستجو، این عمل مخاطب سایت شما را به اثر عدم علاقه وی به سایت در نظر گرفته و به سایت شما نمره منفی می دهند. بالعکس، ذیل بودن نرخ پرش یک نقطه قوت برای وبسایت شما محسوب می شود و در سئو سایت شما تأثیر مثبت خواهد داشت. در اینجاست که اهمیت لینک سازی درونی روشن می شود. به کارگیری لینک سازی درونی هدفمند به سادگی هرچه تمام تر می تواند Bounce Rate سایت شما را کاهش دهد.

 

حتماً بخوانید: لینک سازی چیست و چه تأثیری بر روی چگونگی سئوی وبسایت ما دارد؟

اگر سایت شما با وردپرس تاسیس شده است برای سهم گیری از سرویس گوگل آنالیز (google analytics) می توانید از افزونه های وردپرسی ویژه اینکار بهره‌گیری نمایید. شما در آغاز باید یک اکانت gmail داشته باشید. پس از ورود به گوگل آنالیز و تکمیل اطلاعات، یک Tracking ID به شما دیتا می شود که لازم است آن را در داخل افزونه وارد کنید تا اکانت گوگل آنالیز شما پرکار شود. سرویس گوگل آنالیز یک کد اسکریپتی را نیز در کنار Tracking ID به شما ارائه می نماید. تدبیر دیگر فعالسازی اکانت گوگل آنالیز استفاده از این اسکریپت است. شما باید اسکریپت را در بخش هدر یا فوتر وبسایت خود کپی کنید. با اینکار گوگل به چهره سر راست به صفحات وبسایت شما دسترسی پیدا کرده و از این به بعد رفتار کاربران ورودی را به صورت ریزبین ثبت می نماید.

پس از پرکار شدن گوگل آنالیز می توانید وارد اکانت خویش شوید و گزارش ها بسیار دقیق و نموداری از وضعیت بازدید از سایت خود را در هر بازه زمانی دلخوه اخذ نمایید. نرخ پرش تنها گرد از فاکتورهای متعدد قابل استخراج از سرویس گوگل آنالیز می باشد.

 

نرخ پرش باید چقدر باشد؟
نرخ پرش به عوامل مختلفی ارتباط دارد که هر کدام از این عوامل می توانند به بالا رفتن این نرخ و یا پایین آمدن آن کمک کنند. مشخص است که هرچه نرخ پرش کمتر باشد، وبسایت شما در شرایط مناسب تری پیمان گرفته است. کیفیت محتوای صفحات سایت، گرافیک صفحات، عکس های به کار رفته شده در صفحات، UX سایت و یا صفحه باره نظر، داشتن لینک های درونی و … از عواملی هستند که می توانند باعث بهبود نرخ پرش شوند. مشخص است که اگر شما در صفحات سایت خویش لینک داخلی قرار ندهید، کاربر اگر بخواهد هم نمی تواند به صفحه ای دیگر مراجعه کند و در نتیجه نرخ پرش سایت افزایش پیدا می کند.

یکی از کاربردی ترین لینک ها برای کاهش بانس ریت، دکمه ادامه مطلب است. اگر کاربر شما محتوای جذابی را در قسمتی از وبسایت بخواند و پیوستگی آن در صفحه دیگری پیمان بگیرد، ناچار به مطالعه آن در پیوستگی مطلب خواهد بود و به همین منوال بانس ریت کاهش پیدا می کند. بنابر این اگر شما در صفحه اصلی وبسایت خود بخشی از مقالات یا نوشته های خود را قرار دهید و لینک صفحه ی نوشته را در پیوسته هر نوشته پیمان دهید عملاً یک لینک سازی درونی خوب برای صفحه اصلی وبسایت داشته اید.

 

نرخ پرش

 

یکی از انگیزه ها پایین بودن نرخ پرش در سایت های فروشگاهی، علاقه مراجعه کنندگان به دید دیگر محصولات مانند و سنجش کردن آن ها با هم است که درصد زیر بانس ریت را رقم می زند.

نرخ پرش عددی بین ۰ تا ۱۰۰ می باشد. میزان نرمال بانس ریت معمولاً بین ۴۰ الی ۵۰ درصد است ( نرخ پرش ۴۰% یعنی ۴۰ درصد مخاطبان شما بعد از ورود، بدون هیچ کلیکی از سایت بیرون شده اند). اگر نرخ پرش از ۵۰ درصد بالاتر برود، باید سریعاً به اندیشه گذرگاه چاره بود؛ چرا که بانس ریت بالای ۵۰ نشانگر وجود مشکل در قسمتی از صفحات یا همه وبسایت می باشد. این مشکل می تواند مربوط به UX صفحه باشد، می تواند مرتبط با محتوای غیر جذاب یا غیرکاربردی آن باشد و همچنین می تواند به موارد مختلف دیگر مربوط شود. اما آنچه که مشخص است، رسیدگی اورژانسی به صفحاتی که بانس ریت بالای ۵۰ درصد دارند بایسته است.

همانطور که نرخ پرش بالای ۵۰ درصد خطرناک و بد است، نرخ پایین ۴۰ درصد اثر می دهد که کاربران دید نکویی نسبت به وبسایت داشته و آماده شده اند از صفحات دیگر نیز بازدید کنند.

یکی سایر از عوامل مهم تأثیرگذار بر نرخ پرش، ارتباط موضوعی بین تبلیغات شما با صفحات سایت می باشد. دقت کنید که وقتی کاربران شما از طریق کلیک بر روی تبلیغات گوگل، بنرهای تبلیغاتی، بک لینک ها و یا حتی نتایج موتورهای جستجو (سئو) وارد وبسایت شما می شوند چشمداشت دارند دقیقاً موضوعات مورد عقیده خود را پیدا کنند. اگر متن آگهی شما هیچ ارتباطی با محتوای داخلی صفحه نداشته باشد کاربر به سرعت صفحه را ترک می کند.

 

آنالیز نرخ پرش
شما باید برای درمان چگونگی سئو وبسایت و رفتار کاربران همگی موارد مربوط به بانس ریت را به صورت دقیق آنالیز و رسیدگی نمایید. همانطور که ذکر شد عوامل مختلفی در بانس ریت تاثیرگذار هستند.

یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی میزان بانس ریت، مدت زمانی است که کاربران در وبسایت شما سپری می کنند. نرخ پرش (bounce rate) یا نرخ خروج وبسایت چیست این مدت سررسید با ابزار گوگل آنالیز به دقت قابل اندازه گیری است. اگر با رسیدگی Time On Site(میزان ماندگاری کاربر در صفحه) به این نتیجه رسیدید که کاربر موعد کمی را برای مطالعه مطالب سایت شما برگزیدن می دهد، احتمالا محتوای موجود در صفحات سایت جذاب نیستند و یا مشکلات نگارشی در آن ها وجود دارد. البته اگر موعد ابقاء کاربران در سایت خوب و قابل قبول است، احتمالاً روش چینش صفحه سخت دارد و کاربر نمی تواند لینک های درونی را پیدا کند و یا لینک های درونی به واقعیت و در جای مناسب پیمان دیتا نشده اند.

 

آنالیز نرخ پرش

 

سخن پایانی

نرخ پرش (bounce rate) یا نرخ برونرفت وبسایت گرد از فاکتورهای مهم و تأثیرگذار بر روی چگونگی سئو سایت می باشد. نزاکت کافی برای آنالیز بانس ریت می تواند نقش مهمی در درمان کسب و کارهای دیجیتال و در ضمن افزایش کارایی وبسایت ایفا کند. به کارگیری نرخ پرش به شما خوب یا بد بودن درونمایه را پرتو می دهد. در ضمن بررسی UX و رابط کاربری سایت از این طریق مشخص شده و شاید شما را به این نتیجه برساند که قالب و طراحی سایت را تغییر دهید. وانگهی بدترین صفحات و بهترین صفحات مشخص شده و شما را در برگزیدن نویسندگان سایت و یا مواردی از این دست مدد می دهد. پایش و آنالیز بانس ریت باید به صورت جدی و مداوم مورد توجه و بررسی قرار گیرد؛ آن را دست کم نگیرید.

 

خوب می توانید استفاده متخلفی از گوشی خود ببرید می توانید از آن به عنوان جی پی اس استفاده کنید می توانید برای گشت و گذار در اینترنت از آن استفاده کنید و… اما یک استفاده خوب و کاربردی هم می توانید از گوشی اندروید قدیمی خود ببرید و آن تبدیل گوشی به وب کم است! که در ادامه به روش کار می پردازیم:


تنظیمات مربوط به شبکه
وارد تنظیمات گوشی خود شوید و به قسمت wireless and networks بروید و WiFi گوشی را آن کنید.
گوشی شما یک شماره آی پی برای خودش خواهد ساخت و اگر از قبل تنظیمات لازم را انجام داده باشید به شبکه خانگی شما متصل خواهد شد. اگر این اتصال ایجاد نشد وارد تنظیمات WiFi شوید و Add WiFi network را انتخاب نمایید. سپس می توانید جزییات شبکه مانند نام شبکه (که با SSID شناخته می شود) و رمز عبور را وارد نمایید. این همان تنظیماتی است که برای اتصال یک لپ تاپ به شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.
با باز کردن یک مرورگر می توانید شبکه خود را آزمایش نمایید.

 

یک اپلیکشن وب کم دانلود کنید.
می توانید از google play store استفاده کنید و به دنبال یک نرم افزار مناسب برای نمایش وب کم بگردید.

 

روی Install کلیک کنید تا اپلیکیشن شما نصب شود.

 

روی Start Server یا similar کلیک کنید و مشاهده خواهید کرد در گوشی، ویدیوی زنده نمایش داده خواهد شد.


تنظیمات لازم برای نمایش در لپ تاپ
در لپ تاپ خود مرورگر کرم یا فایر فاکس را باز کنید توجه داشته باشید که لپ تاپ شما باید به همان روتری که گوشی متصل است، وصل باشد. آدرس آی پی مربوط به گوشی خود را در مرورگر خود وارد کنید.

 

نکته: IP Webcam به شما می گوید که آدرس IP گوشی چیست برای این منظور کافیست روی How Do I Connect در این اپلیکشن کلیک کنید. آدرس باید چیزی مانند این باشد: http://192.168.1.3:8080 که :8080 پورت مربوطه است . و گوشی مانند یک وب سایت صدا و تصویر را نمایش می دهد.

 

در لپ تاپ خود روی Enter  را بزنید و صفحه مربوط به سرور وب کم گوشی نمایش داده می شود.
اگراز مرورگر کرم یا فایرفاکس استفاده می کنید Browser Built-in Viewer را انتخاب نمایید. به کرات از شما پرسیده می شود که آیا با استفاده از پلاگین جاوا در مرورگر خود موافق هستید به این قبیل پرسش ها و اخطار ها پاسخ مثبت بدهید. یا ممکن است به نصب پلاگین جاوا نیاز پیدا کنید.

 

بعد از چند لحظه باید ویدیو مورد نظر شما نمایش داده شود.
از این وب کم می توانید به شکل های مختلف استفاده کنید وقتی که در خانه نیستید مراقب فرزندانتان باشید یا مانند یک دوربین امنیتی از آن استفاده کنید و…
همچنین با این نرم افزار قابلیت ارسال صوت را هم دارد و می توانید به راحتی صدا و تصویر را همزمان ارسال نمایید.

آیا می‌دانید فعال و غیرفعال کردن ارتباطات بی‌سیم همچون وایرلس و بلوتوث در ویندوز 8 به چهار روش مختلف امکان‌پذیر است؟

با استفاده از هر یک از این روش‌ها گزینه‌های وایرلس یا حالت پرواز را می‌توان فعال و غیرفعال کرد. (با فعال شدن حالت پرواز همه ارتباطات بی‌سیم غیرفعال خواهد شد)

 

نوار Charm :

1- ماوس خود را به سمت راست صفحه‌نمایش برده و به سمت چپ جارو کنید تا نوار Charm به‌نمایش درآید.

 

2ـ روی settings فشار داده و در ادامه روی آیکون Wi-Fi از پایین ـ سمت چپ کلیک کنید.

 

3ـ در این بخش می‌توانید با فعال کردن گزینه (Flight mode AirPlane Mode) ارتباطات وایرلس را قطع و با غیرفعال کردن این گزینه، هریک از ارتباطات بی‌سیم مورد نظرتان را فعال کنید.

 

منوی تنظیمات:

1ـ کلید ویندوز را فشار دهید تا محیط مترو به‌ نمایش درآید.

 

2- در کادر جستجو عبارت Wireless را تایپ کرده و از فهرست نتایج در سمت راست روی Settings فشار دهید.

 

3ـ اکنون از سمت چپ روی گزینه دوم یعنی Turn wireless communication on or off کلیک کرده و در پنجره به‌نمایش درآمده هریک از گزینه‌های موردنظرتان را فعال یا غیرفعال کنید.

 

کنترل پانل:

1ـ یک پنجره فایل اکسپلورر باز کرده و روی Control Panel کلیک کنید.

 

2ـ در صفحه کنترل پانل گزینه Network and Internet را کلیک کرده و در ادامه از سمت راست روی لینک Connect to a network کلیک کنید.

 

3- ادامه مراحل همچون فعال‌سازی با منوی تنظیمات است.

 

دسکتاپ:

1ـ این روش را می‌توان ساده‌ترین روش برای یادگیری به‌شمار آورد؛ زیرا بسیاری از کاربران از این روش برای مدیریت ارتباطات بی‌سیم کمک می‌گیرند. هنگامی که در محیط دسکتاپ قرار گرفته‌اید ‌باید در کنار ساعت ویندوز روی نوار وظیفه (Taskbar) آیکون وایرلس را مشاهده کنید.

 

2ـ روی این آیکون کلیک کنید تا فهرستی از ارتباطات موجود برای شما به‌نمایش درآید.

 

3ـ اکنون می‌توانید براحتی ارتباطات موجود را مدیریت کنید.

قابلیت BitLocker To Go که در ویندوز 7 ارائه شده قابلیتی فوق العاده جذاب و کارآمد بوده با استفاده از این قابلیت ویندوز سون شما می توانید داده های خود را که در ابزار قابل حمل ذخیره کرده اید رمز دار کنید در این اموزش نحوه رمز دار کردن(پسورد گذاری) درایو فلش خود را توسط این قابلیت، نحوه اینکه آیا داده ها رمز دار شده اند و این که رمز را از درایو پاک کنید خواهید آموخت.

 

رمز دار کردن درایو فلش
برای رمز دار کردن درایو فلش خود اعمال زیر را انجام دهید


1-فلش خود را به کامپیوتر متصل کنید.


2-بر روی کلید شروع (start) کلیک کنید و BitLocker را تایپ کنید سپس بر روی BitLocker Drive Encryption کلیک کنید.


3-در مرحله بعد بر روی Turn On BitLocker کلیک کنید.


4-اگر درایو فلش شما سازگاری داشته باشد BitLocker ان را برای رمز گذاری اماده می نماید.


5- رمز را انتخاب کنید و بر روی next کلیک کنید.


6-یکی از دو گزینه را انتخاب کنید اگر بعدها رمز عبور خود را فراموش کردید می توانید با استفاده از کلید بازیافت ( recovery key) ان را باز گردانید. گزینه ی اول کلید بازیافت را در یک فایل ذخیره میکند و گزینه ی دوم یک پرینت از ان می گیرد.


7-بر روی next کلیک کنید.


8-تنظیمات انتخابی و رمز عبور خود را تایید کنید و بر روی start encrypting کلیک کنید.

 

9-درایو شما هم اکنون رمز دار شد.


نکته: اگر حجم درایو شما زیاد باشد ممکن است مدتی طول بکشد

 

بررسی رمز دار شدن فلش
حالا برای اینکه ببیند ایا واقعا رمزدار شد و میشه بهش اعتماد کرد کافیه فلش خودتون را از کامپیوتر جدا کنید و روی یک کامپیوتر دیگه که ویندوزی غیز از سون داره و باید از ویستا سرویس پک یک (SP1 ) یا ایکس پی سرویس پک سه (SP3)یا ورژنهای بالاتر داره وصل کنید چون ویندوز های قدیمی درایو رمز دار شده را یک درایو فرمت نشده می شناسند خوب حالا برید و فایلهاتونو باز کنید اگر از شما رمز عبور خواست پس میشه بهش اعتماد کرد اگر با کلیک روی فلش فایل bitlocker را مشاهده کردید یعنی bitlocker روی اون سیستم نصب نیست و نمیشه روی این سیستم تست کرد.

 

برداشتن رمز از روی فلش
1-فلش را به کامپیوتر وصل کنید.


2-بر روی کلید شروع (start) کلیک کنید و BitLocker را تایپ کنید سپس بر روی BitLocker Drive Encryption کلیک کنید.


3-در مرحله بعد بر روی Turn Off BitLocker کلیک کنید و بعد بر روی Decrypt Drive کلیک کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: