چگونه فایل‌های حجیم را انتقال دهیم
نوشته شده توسط : mj

اگر به‌دنبال سرویسی هستید که به کمک آن بتوانید بسرعت و البته در امنیت کامل فایل‌های اطلاعاتی را برای دیگران ارسال کنید، می‌توانید از Firefox Send کمک بگیرید.

روزانه برای انجام کارهای مختلف خود در محل کار باید اطلاعات مختلفی با همکاران، مشتریان و... رد و بدل کنیم. راه‌های گوناگونی برای انتقال فایل‌های مختلف از عکس و فیلم گرفته تا فایل‌های ورد، پاورپوینت و... وجود دارد.

 

یکی از این راه‌ها استفاده از ایمیل است. اما ارسال فایل از طریق ایمیل محدودیت‌هایی دارد و شما تا میزان مشخصی امکان اتچ کردن فایل به ایمیل و ارسال آن به دیگران را دارید. بنابراین اگر فایل حجیمی را بخواهید بسرعت برای فرد یا افرادی ارسال کنید به مشکل بر می‌خورید.

 

پس باید از یک راه حل پرسرعت و البته کم هزینه استفاده کنید. یکی از این راه‌ها استفاده از سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های کمکی است. اگر به‌دنبال سرویسی هستید که به کمک آن بتوانید بسرعت و البته در امنیت کامل فایل‌های اطلاعاتی را برای دیگران ارسال کنید، می‌توانید از Firefox Send کمک بگیرید. این سرویس علاوه بر اینکه به سادگی امکان ارسال اطلاعات را برای کاربرانش فراهم می‌کند از نظر امنیتی نیز از بهترین روش برای حفظ حریم خصوصی کاربرانش استفاده می‌کند.

 

به این صورت که وقتی شما فایل‌های خود را در بخش مخصوص سایت آپلود کردید در نهایت  لینک مشخصی در اختیار شما گذاشته می‌شود که با افرادی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید. در نهایت نیز این لینک ساخته شده بعد از ۲۴ ساعت از دسترس خارج می‌شود.

 

درست است که این برنامه توسط شرکت موزیلا و سازنده مرورگر فایرفاکس توسعه پیدا کرده اما این به معنی این نخواهد بود که استفاده از این سرویس تنها از طریق مرورگر فایرفاکس امکان پذیر خواهد بود. شما به کمک هر مرورگری امکان استفاده از امکانات سرویس send.firefox.com را خواهید داشت.

 

 نرم افزار انتقال فایل حجیم فلش, آپلود فایل حجیم

 ارسال فایل حجیم 

 

برای انتقال فایل‌های حجیم راه پرسرعت دیگری هم وجود دارد و آن هم استفاده از سرویس ماهی تند و تیز یعنی fastest fish است. شاید به این دلیل این نام روی این سرویس گذاشته شده که فایل‌های شما بدون نیاز به آپلود شدن با کمک تکنولوژی نقطه به نقطه برای افرادی که می‌خواهید ارسال می‌شود.

 

برای کمک از این سرویس باید نکات مشخصی را رعایت کنید از جمله اینکه حتماً فردی که قرار است برای او فایلی از این طریق ارسال کنید آنلاین باشد و هر دو نیز از مرورگر کروم استفاده کنید. این برنامه از طریق آدرس fastest.fish در دسترس است و برای افرادی که سرویس اینترنت پرسرعت ندارند می‌تواند بسیار نجات بخش باشد.

پسوردهای ذخیره شده در مرورگر کروم در محلی باقی مانده و در مواقع لزوم به کارتان می آیند، برای آشنایی با نحوه مدیریت آنها ادامه مطلب را بخوانید.

همان طور که می دانید، رمز عبور اکانت های مختلف شما در مرورگرهای مختلف ذخیره می شوند و هنگامی که مجددا قصد ورود به اکانت خود را داشته باشید، دیگر نیازی به تایپ کردن مجدد آنها نیست. پسوردهای ذخیره شده در مرورگر کروم به صورت رمزنگاری شده و مخفیانه در آن باقی می مانند و هر زمان که به آنها نیاز داشته باشید، همیشه در دسترس هستند، اما مطمئنا برای شما نیز پیش آمده که قصد ورود به اکانت خود روی دستگاه جدیدی را داشته باشید، اما رمزتان را فراموش کرده اید. در این حالت می توانید از پسوردهای ذخیره شده در مرورگر کروم استفاده کنید.

 

تنها کافی است مراحل زیر را برای دسترسی به رمزهای عبور طی کنید:

نرم افزار گوگل کروم را باز کرده و اگر از قبل وارد اکانت خود نشده اید، روی آیکون شخص در نوار بالایی کلیک کنید و از منوی باز شده Sign in to Chrome را انتخاب کنید.

 

آدرس جیمیل و رمز عبور خود را وارد کنید و به این ترتیب وارد اکانت خود شوید.

 

روی آیکون سه نقطه در نوار بالایی کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه Settings را انتخاب کنید.

 

پسوردهای ذخیره شده در مرورگر کروم, مرورگر کروم

پسوردهای ذخیره شده در مرورگر کروم

 

در پنجره جدید به انتها رفته و روی Advanced کلیک کنید.

 

پسوردهای ذخیره شده در مرورگر کروم, مرورگر کروم

پسوردهای گوگل کروم

 

در قسمت Passwords and forms روی گزینه Manage passwords کلیک کنید.

 

پسوردهای ذخیره شده در مرورگر کروم, مرورگر کروم

 

در این صفحه لیستی از پسوردهای ذخیره شده در مرورگر کروم را مشاهده می کنید. با کلیک روی آیکون سه نقطه در کنار هر اکانت و انتخاب گزینه Details می توانید وارد جزئیات آن شوید.

 

به این ترتیب صفحه ای جدید باز شده و آدرس وب سایت مورد نظر، نام کاربری و رمز عبور در آن دیده می شود که البته همان طور که مشاهده می کنید، پسورد همچنان دیده نمی شود. روی آیکون چشم قرار گرفته در کنار رمز عبور کلیک کنید.

 

آموزش رایگان سئو وردپرس
آموزش رایگان سئو وردپرس رو برای مدیران سایت و دیجیتال مارکتر های بازپسین شغل گذاشتیم و هرآنچه که احتیاج دارین برای سئوی سایت وردپرسی خودتون اینجا یاد میگیرین .

دوره جامع آموزش سئو به دلیل درخواست مکرر رفقا بصورت مجزا روی سایت قرار گرفت .

سئو وردپرس چیست ؟!
وردپرس یکتا از پرطرفدارترین سیستم های مدیریت درونمایه در گیتی هست . به علت اینکه هسته وردپرس بر اساس تارنگار بوده به همین انگیزه سئوی وردپرس نسبت به سایر سیستم ها آسان تر بوده و همچنین نتیجه گیری در آن سریع تر بوده و توان بسیار بالایی در سئو دارد،وردپرس در ایران جزء دوست داشتنی ترین سیستم های رایگان هست
مخصوصا از سال ۹۵ به پس پیشباز بیشتری قرارگرفت و وانگهی سئوی وردپرس باره اهمیت پیمان گرفت

به همین انگیزه ما تصمیم گرفتیم در این بخش آموزش مجانی سئو وردپرس قرار بدیم ، سئو و بهینه سازی به این معناست که تکاپو هایی داشته باشیم روی درونمایه و ساختار سایت تا اینکه در نتایج گوگل افزایش رتبه داتشه باشیم و شدامد ارگانیک و رایگان دریافت کنیم .

چرا وبسایت وردپرسی من دربایستن به سئو دارد ؟!
چرا سئو وردپرس

اکثر ترافیک در وب بدست توسط موتور های جستجو گوگل هدایت میشوند، گرچه رسانه های اجتماعی و سایر شیوه های افزایش ترافیک دیگری هم میتواند به افزایش ترافیک سایت شما کمک کنند. اما گوگل طریق اصلی برای اخذ ترافیک کاربران اینترنت هست، گوگل بی نظیره ! چون شدامد هدفمندی رو برای شما میاره و به افرادی که دنبال محصولات و خدمات شما هستند شما را توصیه میکند.

اگر موتور های جستجوی گوگل وبسایت شما را پیدا نکند یا محتوای شما را به پایگاه داده های شما اضافه نکند، باید بگم بدبختانه شوربختانه شما فرصت های باورنکردنی را برای افزایش درآمد خود از دست دیتا این.

چرا گوگل نمیتواند وبسایت ورپرس من را بدون سئو ببیند ؟!
گوگل بسیار هوشمند هست اما هنوز بیچارگی به کمک دارد، گوگل همواره کوشش میکند لغایت با الگوریتم های جدید بهترین نتایج را به کاربران خود پیشنهاد بدهد. با این حال شما باید با رعایت فاکتور هایی که گوگل تعیین کرده خود را در نتایج گوگل بالا بیاورید.

میتوانید در مقاله تغییرات جدید الگوریتم ۲۰۱۸ با پسینیان بروزرسانی ها آشنا شوید.

باید بدونین که سئو وردپرس اگر درست باشد میتواند هزاران تن از بازدیدکنندگان شما را افزایش دهد، پروا کنید که جنبش اشتباه مایه میشود سایت شما پنالتی میشود و از نتایج گوگل محو میشود. علاوه بر فرآوری محتوای پسندیده برای گوگل، سئو کمک میکند الی محتوا در رتبه ای پیمان بگیرد که جستجگو گران به راحتی آن را پیدا کنند .

آیا میتوانم خودم سئو را سپریدن دهم ؟!
دنیای گوگل کمی پیچیده هست اما اکثر مردم به راحتی میتوانند اصول اولیه را یادبگیرند. حتی مقدار کمی از ادب میتواند موجب تفاوت بزرگی شود شما با همین آموزش مجانی سئو وردپرس میتوانید بازدید قابل توجهی به سمت سایت خویش بفرستین ، بازهم اگر بیچارگی به مشاوره دارین میتوانید در دسته مشاور دیجیتال مارکتینگ یک برنامه و راهبرد برای سئوی خویش درسافت کنید و بر اساس برنامه قبل برین لغایت ترافیک پولساز و هدفمند اخذ کنید.

حتما باید نوشتار تعلیم مجانی سئو وردپرس را لغایت انتها بخوانم ؟!
اگر در باره درمان شدامد وبسایت خویش جدی هستین و با گوگل آشنا نیستین حتما این نوشتار را تا پایان بخوانید، ما سعی کردیم مطالب ابتدایی و کاربردی رو تماما در این مقاله جمع آوری نماییم بعد تا خاتمه به اتفاق ما باشید.

موتور های جستجو گوگل چگونه شغل میکنند ؟!
گوگل چگونه شغل مکیند

۱)crawling و indexing
کرال مربوط به رسیدگی سایت شما توسط خزنده ها و ربات های گوگل میباشد، بررسی کردن و به نمایش گذاشتن میلیاردها صفحه، فیلم، رسانه های اجتماعی در شبکه جهانی وب.

۲)ارایه استجابت به جستجوگران
پاسخ دادن به جستجوی کاربران اغلب توسط لیستی از صفحات مربوط که آنها را رسیدگی و رتبه بندی کرده اند.

قدرت راستین بازاریابی جاذبه ای جستجوگر گوگل
همانطور که در تقسیم بازاریابی جاذبه ای گفتیم یگانه از مهمترین بخش های این روش بازاریابی سئو و بهینه سازی سایت هست، در واقع جستجوگر گوگل سکوی پرتابی در بازاریابی جاذبه ای هست که به شما کمک میکند حجم عظیمی از مخاطبان منظور خویش را کاملا رایگان جذب کنید.

و حتما میدانید که سئو بدون محتوا غیر ممکن هست بعد توصیه میشه به آموزش رایگان بازاریابی محتوا هم نگاهی داشته باشین چراکه مثلا تولید محتوای همش سبز در سئوی سایت شما نیز زیاد موثر هست و خب همانطور که در بازاریابی جاذبه ای گفتیم پس از مرحله جذب (بازاریابی محتوا، سئو، بازاریابی شبکه های اجتماعی) باید فرایند تبدیل پیاده سازی شود. این سوژه مهمتر از سئو نباشد اهمیت اقلیت ندارد! پس حتما تبدیل و ایمیل مارکتیگ رو جدی بگیرید برای همین بعد از یادگیری سئو به آموزش رایگان ایمیل مارکتینگ سر بزنید و در سایت خویش پیاده سازی کنید.

شروع آموزش رایگان سئو وردپرس
برای شروع نکاتی که باید بدانید در مورد گزینش اسم دامنه، کارایی هاست بر سئو، آدرس گذاری مناسب سئو وردپرس در تنظیمات وردپرس و معرفی دامنه بدون www در گوگل

اهمیت اسم پهنه و کارایی آن در سئو
در ماضی استفاده کردن از واژه کلیدی در اسم گستره زیاد اهمیت داشته ولی از سنه ۲۰۱۳ با دگرگونی ها در گوگل اینکار کارایی آنچنانی ندارد و مهمترین سوژه محتوای درون سایت شما میباشد.

پس روی این جستار وسواس زیادی نداشته باشین و میتوانید اسم کمپانی و بازرگانی خودتون رو برای پهنه گزینش کنید اما نکات زیر را رعایت کنید :

هر چه نام گستره اختصار تر باشد بهتر است ،حداکثر هم ۱۵ کارکتر باشد
از کلماتی که به چندین مدل نوشته میشود بپرهیزید (مثلا masoud یا masood)
از کلماتی که تلفظ آنها سخت هست بپرهیزید
از کلماتی که مثل آنها وجود دارد بپرهیزید
سعی کنید از کارکتر (-) در دامنه بهره‌گیری نکنید
تاثیر هاست روی سئوی سایت وردپرسی
با توجه به اینکه گوگل فاکتور های زیادی را باره بررسی پیمان میدهد که یگانه از این فاکتور ها سرعت سایت هست ، آموزش رایگان 0 تا 100 سئو وردپرس در برگزیدن هاست مهمترین موضوعی که اهمیت دارد این هست که سرعت سایت شما پسندیده باشد و در صورتی که از هاست اشتراکی کاربرد میکنید زمانی گرد از کاربران که با شما هاست اشتراکی دارد به دلایلی جریمه شود و ip بن شود ip شما نیز بن میشود و تاثیر منفی ای برای شما دارد . بعد کوشش کنید از کمپانی معتبر و متعهدی هاست تهیه کنید .

معرفی کردن سایت برای گوگل بدون www در سرچ کنسول
اینکه از www کاربرد کنید یا بدون آن باشید تقریبا سلیقه ای هست. گرچه فرضیه هایی هست بر پایه اینکه اگر www داشته باشید ساب دامنه هستید ولی بازهم نمیتونه تاثیری روی سئو شما داشته باشه بر پایه تحقیقی که داشتم.

ولی برای زیبایی گستره های بلند پیشنهاد میشه که www رو حذف کنند اما برای پهنه های کوتاهی و چند حرفی بهتره که با www باشه و فقط از لحاظ زیبایی هست، انگاشت کنید گستره شما rty هست، اکنون که rty.ir قشنگ تر هست یا www.rty.ir ؟ من به نظرم دومی خیلی بهتره

 

در این قسمت از شما رمز عبور سیستم عامل (مک یا ویندوز) درخواست می شود و تا زمانی که آن را وارد نکنید، قادر به مشاهده پسورد نخواهید بود.

 

پسوردهای ذخیره شده در مرورگر کروم, مرورگر کروم

 

بعد از وارد کردن پسورد دستگاه، به صفحه قبل منتقل شده و رمز عبور انتخاب شده نمایان می شود.

اگر پسورد اینستاگرام خود را فراموش کرده‌اید، نگران نباشید؛ اینستاگرام راه‌حل بسیار آسانی به شما ارائه می‌کند که به کمک آن قادر خواهید بود اکانت خود را بازیابی کرده و مجددا وارد حسابتان شوید. با ما همراه باشید.

 

پیدا کردن پسورد اینستاگرام, پسورد اینستاگرام

 مدیریت پسورد اینستاگرام

 

اگر از برنامه مدیریت پسورد استفاده نمی‌کنید، باید گفت که پسوردهای پیچیده به‌راحتی فراموش شده و خیلی سخت در ذهن کاربر باقی می‌مانند. اگر پسورد اینستاگرام خود را فراموش کرده‌اید، قادر نخواهید بود که دقیقا همان رمز را بازیابی کنید اما کافی است که اکانت خود را با تغییر پسورد قبلی و ایجاد یک پسورد جدید، ریکاوری کرده و مجددا بازیابید.

 

اگر پسورد اینستاگرام خود را فراموش کرده‌اید و یا شخصی بدون اجازه شما رمزتان را تغییر داده است، اینستاگرام روش بسیار ساده‌ای به شما ارائه می‌دهد که قادر خواهید بود پسورد خود را بازیابی کنید. در واقع تغییر پسورد اینستاگرام کمی با این مسئله تفاوت دارد؛ تعویض پسورد زمانی اتفاق می‌افتد که رمز فعلی خود را به خاطر داشته باشید و تنها بخواهید آن را با یک پسورد جدید، عوض کنید.

 

پسورد خود را از روی وبسایت ریست کنید

به وبسایت اینستاگرام مراجعه کرده و روی Login In که در پایین صفحه قرار دارد، کلیک کنید.

 

پیدا کردن پسورد اینستاگرام, پسورد اینستاگرام

فراموشی پسورد اینستاگرام

 

در صفحه بعد، در زیر کادر Log In روی لینک Forgot Password کلیک کنید.

 

پیدا کردن پسورد اینستاگرام, پسورد اینستاگرام

پیدا کردن پسورد اینستاگرام

 

در این قسمت نام کاربری، آدرس ایمیل و شماره تلفنی که با آن اکانت خود را باز کرده‌اید، وارد کنید. پس از عبور از مرحله بررسی امنیت روی گزینه Reset Password کلیک کنید.

 

پیدا کردن پسورد اینستاگرام, پسورد اینستاگرام

 

در این مرحله ایمیلی به آدرسی که قبلا در سایت وارد کردید، ارسال خواهد شد که حاوی یک لینک برای ریست کردن پسورد شما خواهد بود. هرگاه این پیغام را دریافت کردید، روی گزینه Reset Password کلیک کنید.

 

پیدا کردن پسورد اینستاگرام, پسورد اینستاگرام

 

پسورد جدید خود را وارد کنید. در کادر بعدی نیز جهت تایید پسورد، مجددا رمز جدید را وارد کنید و سپس روی Reset Password کلیک کنید.

 

پیدا کردن پسورد اینستاگرام, پسورد اینستاگرام

 

در این مرحله قادر خواهید بود که با اکانت خود در اینستاگرام وارد شده و به فید اینستاگرام خود هدایت خواهید شد.

 

پسورد خود را با استفاده از اپلیکیشن ریست کنید

ریست کردن پسورد از روی اپلیکیشن اینستاگرام نیز بسیار ساده است. ما این آموزش را برای نسخه اندروید منتشر کردیم اما باید گفت که این روش به‌ خوبی روی آیفون و یا آیپد نیز جواب خواهد داد.

اپلیکیشن اینستاگرام را روی موبایل خود باز کرده و در صفحه ورود، روی لینک Get Help Signing In کلیک کنید.

 

پیدا کردن پسورد اینستاگرام, پسورد اینستاگرام

 

در این قسمت نام کاربری، آدرس ایمیل و شماره تلفنی که با آن اکانت خود را باز کرده‌اید، وارد کنید و سپس روی گزینه Next کلیک کنید.

 

پیدا کردن پسورد اینستاگرام, پسورد اینستاگرام

 

در این قسمت سه گزینه برای انتخاب وجود دارد: اینکه اینستاگرام برای شما از طریق ایمیل، یک پیغام ارسال کند، یا به‌واسطه SMS یک پیام بفرستد و یا از طریق وارد شدن به اکانت فیسبوک (البته اگر قبلا آن را تنظیم کرده باشید) این کد را دریافت کنید. در ادامه آموزش، ما ارسال پیام از طریق ایمیل را بررسی خواهیم کرد اما روش ارسال پیام با SMS نیز بسیار مشابه با ایمیل بوده و اگر آن را انتخاب کنید، یک کد برای شما فرستاده خواهد شد که با تایپ آن در اپلیکیشن، قادر خواهید بود تنظیمات مربوط به پسورد جدید را انجام داده و وارد اکانت خود شوید.

 

پیدا کردن پسورد اینستاگرام, پسورد اینستاگرام

 

پس از انتخاب گزینه ارسال پیام از طریق ایمیل، پیامی به آدرس ایمیلی که قبلا در اپلیکیشن وارد کرده‌اید، دریافت خواهید کرد.

 

پیدا کردن پسورد اینستاگرام, پسورد اینستاگرام

 

در پیغامی که به‌واسطه ایمیل دریافت کرده‌اید روی گزینه {Login In As {Username کلیک کنید. همچنین قادر خواهید بود که روی لینک  Reset Your Instagram Password کلیک کنید. در واقع هر دو روش، شما را به صفحه ریست پسورد هدایت خواهد کرد.

 

پیدا کردن پسورد اینستاگرام, پسورد اینستاگرام

 

حال رمز جدید خود را تایپ کنید (در نظر داشته باشید که آن را از نظر امنیت، قوی انتخاب کنید) و سپس بر روی گزینه Reset Password کلیک کنید.

 

پیدا کردن پسورد اینستاگرام, پسورد اینستاگرام

 

در این مرحله قادر هستید که با اکانت خود در اینستاگرام وارد شوید و به فید اینستاگرام خود هدایت خواهید شد.

مرورگر موزیلا فایرفاکس (Mozilla Firefox) از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین مرورگر‌ها محسوب می‌شود، البته هنوز در رتبه پایین‌تری از مروگر گوگل کروم (Google Chrome) و به‌طور قابل توجهی بالاتر از مروگر پیش‌فرض ویندوز 10 یعنی Microsoft Edge قرار دارد.

 

محبوبیت این مرورگر چندان هم عجیب نیست، با بروزرسانی‌ها و ارتقا‌های گوناگون، این مرورگر جایگاه خود را ثابت کرده است و هر روز با اضافه کردن امکانات و قابلیت‌های بیش‌تر و همچنین بهبود آنها جای پای خود را محکم‌تر می‌کند.

 

البته کاربران ویندوز 10 با مشکل عدم سازگاری موزیلا فایرفاکس و سیستم عامل روبرو شدند. یک باگ (ایراد) قدیمی در Windows Defender باعث افزایش مصرف دیسک شده که نتیجه‌ی آن کندی سیستم و اختلال در کار مرورگر بود.

 

یکی از کاربران این مرورگر در این باره توضیح می‌دهد:

«بدلیل کار من، اکثر اوقات نیاز به باز نگه داشتن فایرفاکس دارم و برنامه‌ای به نام “Antimalware Service Executable” چیزی حدود 30 درصد از پردازنده‌ی من را مشغول به خود می‌کرد و در پوشه  Windows/Temp مشغول خواندن و نوشتن اطلاعات می‌شد که همه‌ی آنها با ‘eilqs_’ شروع می‌شدند. همه‌ی این ها باعث کند و آزاردهنده شدن فایرفاکس می شدند»

 

مرورگر موزیلا فایرفاکس, عدم سازگاری موزیلا فایرفاکس

استفاده بیش‌ ازحد Firefox از حافظه

 

در حال حاضر، برنامه‌ی یاد شده دارای مشکلاتی در سازگاری است و بدون انتشار یک راه حل رسمی، کاربران خودشان به دنبال یک راه حل رفته اند که البته بی حاصل هم نبوده است.

در اولین مرحله اطمینان حاصل کنید با حساب administrator وارد سیستم عامل شده‌اید، چرا که می‌خواهیم روی تنظیمات سیستمی دستکاری‌هایی انجام دهیم، از این رو یک حساب استاندارد این امکان را ندارد.

 

اولین کاری که باید انجام بدهید، خارج کردن فایرفاکس از لیست بررسی های Windows Defender است. برای این کار لازم است برنامه Windows Defender Security Center را باز کرده و به محل مسیر بروید :

 Virus & Threst protection > Virus & threat protection settings > Manage settings > Exclusions > Add or remove exclusions > Add an exclusion > File

 

سپس به محل نصب مروگر بروید و firefox.exe را انتخاب کنید، برای نمونه:

 C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe

 

فایل اجرایی مرورگر که در این مرحله انتخاب شد در لیست قرار خواهد گرفت، از این پس ویندوز دیگر به این فایل اهمیتی نمی‌دهد و هنگام اسکن سیستم آن را نادیده می گیرد.

 

مرورگر موزیلا فایرفاکس, عدم سازگاری موزیلا فایرفاکس

 

بخش اضافه کردن exclusion در آنتی‌ویروس 

اکنون باید قابلیت Run with highest privilages را در بخش Windows Defender scheduled scans غیر فعال کنید، در این بخش آنتی‌ویروس برای خود برنامه‌ریزی کرده تا طی زمان های مشخص به چک کردن سیستم بپردازد. برای غیرفعالسازی با جستجوی Task Scheduler در منوی استارت به محل زیر بروید:

 Task Scheduler Library > Microsoft > Windows > Windows Defender

 

در سمت راست  پنجره باز شده، روی Windows Defender Scheduled Scan دو بار کلیک کنید و در بخش پایینی تیک گزینه Run with highest privilages را برداشته و OK را بزنید.

 

مرورگر موزیلا فایرفاکس, عدم سازگاری موزیلا فایرفاکس

 

بخش برداشتن تیک

هرچند راه اندازی مجدد سیستم ضروری نیست، اما در برخی موارد کاربران پس از راه اندازی مجدد شاهد رفع مشکل مصرف بیش از اندازه دیسک بوده‌اند. البته در برخی موارد مصرف دیسک به 3 درصد و در برخی دیگر به 30 درصد رسیده است.

تنها زمان می‌تواند نشان دهد مایکروسافت و موزیلا چگونه این مشکل را برطرف می‌کنند.

از جذاب‌ترین آپشن‌های اینستا می توان به استوری در اینستاگرام اشاره کرد، این بخش ویژه از شبکه اجتماعی در بین کاربران بسیار محبوب و کاربردی است و در هر آپدیت یک امکان جدید به استوری اضافه می‌شود.

 

با پیشرفت تکنولوژی انواع مختلف شبکه های اجتماعی طراحی شده اند که هر کدام با ویژگی ها و امکانات مختلف خود کاربران و طرفدارانی را برای خود دارد. یکی از شبکه های اجتماعی که بعد از فیس بوک رواج پیدا کرد، اینستاگرام است که با قابلیت های خاص خود طرفداران و کاربران زیادی را برای خود جذب کرده است.

 

افراد می توانند در این شبکه اجتماعی عکس های خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. اما یکی از مهم ترین قابلیت های آن که به تازگی سبب شده است کاربران به شدت به این برنامه علاقه مند شوند گذاشتن "استوری در اینستاگرام" می باشد. این قابلیت به این معنی است که می توانند فعالیت های روزمره را به صورت عکس یا فیلم به اشتراک بگذارند. برای آشنایی بیشتر با این موضوع توصیه می کنیم مطالب زیر را مطالعه کنید.

 

استوری در اینستاگرام به چه معنی می باشد؟

قبل از آن که با گذاشتن استوری در اینستاگرام آشنا شوید بهتر است با مفهوم استوری و کاربرد آن آشنا شوید. استوری یا همان (STORIES) به معنی داستان می باشد که می توانید اتفاقات و حوادث روزمره خود را با افرادی که در فالو های شما هستند به اشتراک بگذارید . در واقع این قابلیت جایگزینی برای ویدیو های طولانی مدت است که باید آن ها را پست می کردید و زمان آپلود آن ها بسیار زیاد بود و کاربران احساس ناخوشایندی از این موضوع داشتند.

 

استوری در اینستاگرام این توانایی را به شما می دهد که عکس یا فیلم به اشتراک گذاشته را به مدت 24 ساعت در استوری خود داشته باشید، یعنی فالوور های شما تا مدت 24 ساعت توانایی مشاهده آن را دارند.

 

نحوه گذاشتن استوری در اینستاگرام 

یکی از آسان ترین کارهایی که می توان با برنامه اینستاگرام انجام داد گذاشتن استوری در اینستاگرام می باشد. برای انجام این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

 

در ابتدا باید به قسمت Home بروید. سپس در بالا سمت چپ علامت + قرار دارد که باید این علامت را لمس کنید.

 

وقتی وارد آن شدید، می توانید دکمه دایره را فشار دهید و عکس بگیرید یا با نگه داشتن آن ویدئو ضبط کنید.

در صورتی که تمایل دارید عکس یا ویدئو را از گالری خود ارسال کنید، باید صفحه را از پایین به بالا بکشید و تصاویری در که در طی 24 ساعت گذشته ذخیره کرده اید برای شما نمایش داده شود.

برای انتخاب کردن افکت مورد نظر می توانید صفحه را به سمت چپ یا راست بکشید تا انواع افکت ها را مشاهده کنید.

 

در نهایت پس از انجام کار ویرایش تصویر، برای ارسال استوری در اینستاگرام، باید دکمه send to که در پایین صفحه قرار دارد را لمس کنید. سپس صفحه ای برای شما باز خواهد شد که این تصویر برای استوری خودتان ارسال شود یا به دایرکت فالو های خود، که در این قسمت باید اکانت خود را انتخاب کنید.

 

استوری در اینستاگرام, شبکه اجتماعی, گذاشتن استوری در اینستاگرام

نحوه گذاشتن استوری در اینستاگرام 

 

امکانات و قابلیت های استوری در اینستاگرام  برای کاربران 

در آخرین نسخه جدید اینستاگرام، امکانات زیادی برای استوری در نظر گرفته شده است. هنگام قرار دادن استوری در اینستاگرام می توانید به روش های مختلفی عکس یا ویدئو مورد نظر خود را ویرایش دهید. می توانید از طریق گزینه Aa روی عکس خود متن تایپ کنید یا از طریق گزینه ایموجی مانند که در قسمت بالا قرار دارد انواع ایموجی ها و شکلک ها را روی عکس قرار دهید. البته در آخرین نسخه اینستاگرام امکان اضافه کردن گیف در بخش استوری در اینستاگرام نیز اضافه شده است که بسیار مورد پسند کاربران می باشد.

 

نحوه گذاشتن استوری در اینستاگرام به صورت زنده چگونه امکان پذیر است؟

علاوه بر این که می توانید ویدئو هایی را که از قبل ذخیره کرده اید از طریق استوری در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، می توانید اتفاقات روزه مره خود را به صورت زنده که به آن live نیز گفته می شود با دوستان خود به اشتراک بگذارید. این قابلیت یکی از جذاب ترین ویژگی های استوی در اینستاگرام می باشد که از طرف کاربران پسندیده شده است و می توان گفت که بیشترین استفاده استوری در اینستاگرام این مورد می باشد.

 

برای این کار کافی است از بین گزینه های موجود live را انتخاب کنید و سپس دکمه start live video را فشار دهید. سپس فیلمی که می گیرید به صورت زنده می باشد و دوستان شما می توانند آن را مشاهده کنند.

 

استوری در اینستاگرام, شبکه اجتماعی, گذاشتن استوری در اینستاگرام

در شبکه اجتماعی اینستاگرام عکس های خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارند

 

چگونه می توان اطلاع یافت که چه کسانی استوری اینستاگرام شما را مشاهده کرده اند؟

معمولا افراد بعد از گذاشتن پست در اینستاگرام علاقه مند هستند تا بدانند چه کسانی پست آن ها را مشاهده کرده است که این عمل با لایک کردن از طرف افراد مشاهده کننده امکان پذیر است. در بحث استوری در اینستاگرام نیز این قابلیت وجود دارد و می توانید پس از ارسال استوری در اینستاگرام اطلاع یابید که چه افرادی استوری شما را مشاهده کرده اند. تنها کافی است وارد صفحه استوری شوید و سپس با کشیدن صفحه با سمت بالا افرادی که view کرده اند را مشاهده کنید.

 

از دیگر موارد قابل توجه به هنگام ارسال استوری در اینستاگرام

استوری در اینستاگرام قابلیت های فوق العاده جذاب و متعدد دیگری را در اختیار شما قرار داده است. در زیر به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم:

می توانید استوری خود را برای افرادی که تمایل ندارید آن را مشاهده کنند پنهان کنید. بعد از ارسال استوری می توانید از طریق سه نقطه ای که در صفحه قرار دارد گزینه story settings را انتخاب کنید و از این بخش استوری خود را برای افراد مورد نظر پنهان کنید.

بعد از ارسال استوری اگر پشیمان شدید می توانید از طریق همان گزینه سه نقطه، گزینه حذف را انتخاب کنید و استوری شما کلا حذف شود.

اگر به‌دنبال سرویسی هستید که به کمک آن بتوانید بسرعت و البته در امنیت کامل فایل‌های اطلاعاتی را برای دیگران ارسال کنید، می‌توانید از Firefox Send کمک بگیرید.

روزانه برای انجام کارهای مختلف خود در محل کار باید اطلاعات مختلفی با همکاران، مشتریان و... رد و بدل کنیم. راه‌های گوناگونی برای انتقال فایل‌های مختلف از عکس و فیلم گرفته تا فایل‌های ورد، پاورپوینت و... وجود دارد.

 

یکی از این راه‌ها استفاده از ایمیل است. اما ارسال فایل از طریق ایمیل محدودیت‌هایی دارد و شما تا میزان مشخصی امکان اتچ کردن فایل به ایمیل و ارسال آن به دیگران را دارید. بنابراین اگر فایل حجیمی را بخواهید بسرعت برای فرد یا افرادی ارسال کنید به مشکل بر می‌خورید.

 

پس باید از یک راه حل پرسرعت و البته کم هزینه استفاده کنید. یکی از این راه‌ها استفاده از سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های کمکی است. اگر به‌دنبال سرویسی هستید که به کمک آن بتوانید بسرعت و البته در امنیت کامل فایل‌های اطلاعاتی را برای دیگران ارسال کنید، می‌توانید از Firefox Send کمک بگیرید. این سرویس علاوه بر اینکه به سادگی امکان ارسال اطلاعات را برای کاربرانش فراهم می‌کند از نظر امنیتی نیز از بهترین روش برای حفظ حریم خصوصی کاربرانش استفاده می‌کند.

 

به این صورت که وقتی شما فایل‌های خود را در بخش مخصوص سایت آپلود کردید در نهایت  لینک مشخصی در اختیار شما گذاشته می‌شود که با افرادی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید. در نهایت نیز این لینک ساخته شده بعد از ۲۴ ساعت از دسترس خارج می‌شود.

 

درست است که این برنامه توسط شرکت موزیلا و سازنده مرورگر فایرفاکس توسعه پیدا کرده اما این به معنی این نخواهد بود که استفاده از این سرویس تنها از طریق مرورگر فایرفاکس امکان پذیر خواهد بود. شما به کمک هر مرورگری امکان استفاده از امکانات سرویس send.firefox.com را خواهید داشت.

 

 نرم افزار انتقال فایل حجیم فلش, آپلود فایل حجیم

 ارسال فایل حجیم 

 

برای انتقال فایل‌های حجیم راه پرسرعت دیگری هم وجود دارد و آن هم استفاده از سرویس ماهی تند و تیز یعنی fastest fish است. شاید به این دلیل این نام روی این سرویس گذاشته شده که فایل‌های شما بدون نیاز به آپلود شدن با کمک تکنولوژی نقطه به نقطه برای افرادی که می‌خواهید ارسال می‌شود.

 

برای کمک از این سرویس باید نکات مشخصی را رعایت کنید از جمله اینکه حتماً فردی که قرار است برای او فایلی از این طریق ارسال کنید آنلاین باشد و هر دو نیز از مرورگر کروم استفاده کنید. این برنامه از طریق آدرس fastest.fish در دسترس است و برای افرادی که سرویس اینترنت پرسرعت ندارند می‌تواند بسیار نجات بخش باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: