جدیدترین اختراعات
نوشته شده توسط : mj

با موبایل عکس‏های متحرک روی کفش خود بگذارید

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که برای ست کردن لباس های خود، چندین جفت کفش در رنگ‌ها و طرح های مختلف دارید، بدانید خبر خوبی در راه است و شاید در آینده نه چندان دور دیگر لازم نباشد برای خرید کفش های گوناگون، پول زیادی هزینه کنید. دیوید کوئلهو کتانی‌هایی تولید نموده که ShiftWear نام دارند.

 

اختراعات جدید,کفش ShiftWear,ویژگی های کفش شیفت ور

کتانیshiftwear را می توانید در ماشین لباسشویی بشویید

 

شیفت ور (shiftwear) کفش کتانی مجهز به لایه‏ ای از جوهر الکترونیکی/ E-ink است که می ‏توان تصاویر دلخواه متحرکی را روی آن نقش ‏بست. نمایشگر تعبیه ‏شده روی کتانی shiftwear به‏ صورت رنگی ساخته‏ شده و از طریق اپلیکیشنی مخصوص، به موبایل متصل شده و کاربر می‌تواند عکس موردنظر را پس از انتخاب، روی کتانی shiftwear از روی موبایل ست کند. یک باتری مخصوص نیز در کتانی نصب‏ شده و می‏تواند به مدت 30 روز تصویر موردنظر را روی کتانی نمایش دهد، البته اگر تصویر متحرک و رنگی باشد، عمر باتری زودتر تمام می‏شود.

 

کفش کتانی,کفش ShiftWear,ویژگی های کفش شیفت ور

کفش کتانی ShiftWear

 

قرار است در نسخه بعدی شارژ بی‏سیم با روش Walk-N-Chareg انجام شود تا کاربر بتواند حین حرکت باتری را به‏ طور خودکار شارژ کند. اپلیکیشن تعریف ‏شده با سیستم ‏عامل‌ آی‌ او اس، ویندوز و اندروید و با هر نوع موبایل و تبلتی کار می‏کند و تصاویری که قرار است روی کتانی درج شود، به ‏صورت فایل به ‏روز رسانی از طریق اپلیکیشن آپدیت می‏شود. حداقل قیمت تعیین ‏شده برای کتانی شیفت ور 150 دلار است.

تلفن همراهتان را با پا جواب دهید!

گروهی از دانشمندان دانشگاه MIT امکان کنترل کردن تجهیزات الکترونیکی با استفاده از پا را فراهم آورده اند.
پیشتر شرکت خودروسازی فورد آمریکا فناوری پیشرفته ای ارایه کرده بود که طی آن صاحب خودرو با ضربه مختصری که به پشت خودروی خود وارد می کرد، با بازشدن درب عقب، آن هم بدون استفاده از دست مواجه می شد و حالا دانشمندن دانشگاه MIT نیز از نگرش مشابهی در نوآوری خود بهره برده اند.


در واقع آنها تلاش کرده اند تا امکانی را فراهم آورند که افراد در زمانی که نمی توانند از دستهایشان استفاده کنند، کنترل تجهیزات الکترونیکی را با پاهایشان انجام دهند. این دانشمندان که در آزمایشگاه MIT Media مشغول به کار هستند نسخه پیش ساخته فناوری جدیدی موسوم به KickSoul را ارایه کرده اند که به کاربر اجازه می دهد رایانه، تلفن همراه و سایر تجهیزات الکترونیکی خود را با استفاده از حرکات پا کنترل کند.


آنها تجهیزات الکترونیکی ویژه را را به بخش میانی یک کفش معمولی متصل کرده اند. این تجهیزات شامل میکرو رایانه Arduino، بلوتوث و سیستمی متشکل از شتاب سنج و ژیروسکوپ هستند که کاربر با استفاده از آنها می تواند تلفن همراه هوشمند خود را نیز کنترل کند.


این دانشمندان تمامی حرکات پا را الگوبرداری و ثبت کرده و امکانی را فراهم کرده اند که طی آن با استفاده از الگوریتم مخصوصی ارتباط میان تلفن همراه و سایر تجهیزات الکترونیکی مشابه با کفش برقرار می شود. بدین ترتیب می توان فرمانهای لازم را از طریق حرکات پا صادر کرد.

دوربین نظارتی Yi، مراقب هوشمند خانه و محل کار شما
هنوز هم راه‌اندازی یک سیستم مداربسته و یا دوربین امنیتی در منزل یا محل کار شما، کاری پیچیده و البته پرهزینه محسوب می‌شود اما در این میان شرکت شیائومی یک راه حل ساده و ارزان برای شما دارد. با استفاده از دوربین نظارتی Yi Smart Camera که محصول جدید شرکت Xiaomi (با تلفظ شیائومی) هست، شما می‌توانید در هر کجا که هستید با اتصال به اینترنت، به راحتی بر منزل، اتاق خواب کودک، مغازه یا محل کار خود نظارت داشته باشید.


دوربین Yi مجهز به سیستم Motion Detection است به این معنی که نسبت به حرکت حساس بوده و در صورتی که جسمی در مقابل آن حرکت کند به صورت خودکار فیلم گرفته و روی گوشی شما نوتیفیکیشن ارسال می‌کند. تمام فیلم‌های ضبط شده روی کارت حافظی جانبی Micro SD ذخیره می‌شوند تا هر زمان که خواستید به راحتی به آرشیو خود دسترسی داشته باشید، شما می‌توانید هر نوع کارت حافظه Micro SD تا سقف 64 گیگابایت را به این دستگاه متصل کنید.

 

دوربین,دوربین نظارتی Yi,ویژگیهای دوربین Yi شیائومی

دوربین Yi می‌تواند تا ۴ برابر بزرگنمایی دیجیتال را ایجاد کند

 

شرکت شیائومی در دوربین Yi یک سنسور تصویر با کیفیت HD که معادل رزولوشن 1280×720 یا همان 720p به کار برده تا تصاویر محیط را ضبط کند. زاویه دید لنز نیز در حالت افقی 92.7 درجه، در حالت عمودی 48.7 درجه و در حالت قطری 111.2 درجه است که نسبتا فضای دید مناسبی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. همچنین دهانه دیافراگم این دوربین f/2.0 در نظر گرفته شده است که در نتیجه ثبت تصاویری با روشنایی بیشتر را امکان‌پذیر می‌سازد. به عنوان یک ویژگی مطلوب برای دوربین‌های حفاظتی می توان به این نکته اشاره کرد که دوربین Yi می‌تواند تا ۴ برابر بزرگنمایی دیجیتال را ایجاد کند.

 

اختراعات جدید,دوربین نظارتی Yi,ویژگیهای دوربین Yi شیائومی

دوربین Yi مجهز به سیستم Motion Detection است

 

طریقه نصب و راه‌اندازی این محصول بسیار ساده بوده و کافی است پس از اتصال دوربین به برق شهری یا پاور بانک، ابتدا اپلیکیشن مخصوص اندروید یا iOS این دوربین را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کرده و سپس با اتصال دوربین به WiFi از طریق گوشی خود، کنترل آن را در دست بگیرید. با استفاده از این اپلیکیشن که اخیرا نسخه به روز شده آن منتشر شده و روی سایت اولنز برای دانلود قرار گرفته، می‌توانید کنترل، هدایت و یا دریافت نوتیفیکیشن از دوربین را مدیریت کنید. دوربین Yi علاوه بر داشتن میکروفون برای شنیدن صدای محیط، دارای اسپیکر نیز می‌باشد که قابلیت مکالمه دو طرفه بین شما و افراد حاضر در محیط را فراهم می‌آورد.

 

دوربین,دوربین نظارتی Yi,ویژگیهای دوربین Yi شیائومی

مهم‌ترین ویژگی به کار رفته در دوربین Yi سیستم Night Vision یا دید در شب می‌باشد

 

دوربین نظارتی Yi,دوربین,ویژگیهای دوربین Yi شیائومی

دوربین Yi

 

کلمات کلیدی چیستند؟
کلمات کلیدی می توانند به عنوان موضوع برای مطالب سایت تعریف شوند.همچنین این کلمات را می طاقت کلمات یا عباراتی تعریف کرد که مردم آنها را وارد تقدیر جستجوی موتورهای جستجو می کنند.هر صفحه که در تارنما شما وجود دارد باید تمرکزش تنها روی یک جستار باشد، که این موضوع اصلی، واژه یا کلمات کلیدی اصلی شما را ساختن می دهد.


تفاوت وسط واژه ها کلیدی بلند (Long tail ) با کوتاه (Short tail ) در چیست؟
کلمات کلیدی کوتاه یا دم کوتاه به کلماتی گفته می شود که از یک کلمه یا بیشینه دو واژه ساختن شده باشد؛ برای مثال “قهوه” کلمه کلیدی کوتاهی می باشد ولی در حالی که “دانه های قهوه ارگانیک” یک کلمه کلیدی بلند محسوب می شود چرا که از 3 حرف برپایی می شود.کلمات کلیدی اختصار تر از کلیدواژه های بلندتر می توانند مبهم تر و دارای معانی اکثریت باشد، چرا که هر چه کلمات اغلب باشند، ویژه تر هستند و رساندن منظور راحت تر خواهد بود.برای مثال اگر عبارت جستجو شده واژه “خانه” باشد، خب در این چهره جستجو کننده به تعقیب منزل می گردد؟ یا عکس خانه؟ بها خانه؟ روش ساخت و نقشه کشی و بسیاری از سوالات مبهم دیگر که از این کلمه تک حرفی نمی توان چیز زیادی فهمید.
کلمات کلیدی کوتاهی حجم جستجوی بسیار فوقانی دارند، و به این معنی است که چشم وهمچشمی بسیار زیادی در کسب رتبه برای نتایج موتورهای جستجو براساس این کلمات وجود دارد.برای مثال اگر همین اکنون واژه “سئو” که یک کلمه کلیدی کوتاهی است را جستجو کنید، خواهید دید که شرکت های بسیاری از آنگونه دارکوب بر سر این کلمه مهم در حال چشم وهمچشمی می باشند.
در مورد جستجوی معنایی در کلیدواژه های دم اختصار و دم بلند اندیشه کنید.کلمات کلیدی بلند تر، به کلماتی می گویند که از ترکیب 3 کلمه به بالا تشکیل شده باشد.این کلمات از کلمه های کلیدی کوتاه موثرتر می باشند چرا که جستجوهای ریزبین تری را هدف پیمان می دهند که به شما کمک می کند الی کاربران را آسان به اهدافشان برسانید و گستره تکاپو سایتتان توسط موتورهای جستجو بهتر فهم می شود.
الگوریتم “مرغ ماهی خوار” گوگل هم در این امر به سایت ها یاری رسانده و معانی و ابهامات برخی کلمات را مشخص و فیلتر می کند و در نتایج مختص آن قرار می دهد.

چگونه از واژه ها کلیدی برای کمک به سئو سایت خویش کاربرد کنم؟
کلمات کلیدی در سال 2018 هم راهکار بسیار قدرتمندی برای سئو می باشد ولی اگر صحیح و حرفه ای از آنها کاربرد کنیم.
“جایگاه” و “میزان و غلظت استفاده” از آنها دو فاکتور کلیدی است که باید آنها را بدانید.
به جایگاه این عبارات کلیدی نگاه بیاندازید.منطقا شما باید در عنوان صفحه عبارت یا کلمه ای داشته باشید، یگانه از جاهایی که باید از این واژه ها استفاده کنید در عناوین می باشد؛ وانگهی از این واژه ها کلیدی، کلمات پیوسته با آن و هم خانواده های این واژه ها در متن اصلی استفاده کنید.اگر ویدئو یا عکسی هم در صفحات خود دارید، نوشته های آن هم باید به جستار پیوسته باشد.URL صفحه هم باید کلیدواژه صفحه را دربرگیرنده شود.همه این عوامل به گوگل سیگنال می فرستند که صفحه شما معتبر می باشد.
نکته مهم و جالب: هر چه کلیدواژه به ابتدای URL یا عنوان صفحه نزدیک تر باشد بهتر می باشد.همچنین باید این کلیدواژه در پاراگراف اول صفحه تان وجود داشته باشد (البته چنانچه طبیعی باشد و لطمه ای به پاراگراف نخست نزند).
خب بیایید یک نمونه بزنیم الی بهتر متوجه موضوع شوید.در همان نمونه قهوه بمانیم.وب سایتی که برای درست کردن قهوه اسپرسو صفحه ای را به این سوژه گزین کردن می دهد باید واژه ها و عباراتی همچون “طرز تعبيه قهوه اسپرسو” ، “تهیه بهترین قهوه اسپرسو”، “درست کردن قهوه اسپرسو” را در متن اصلی و بدنه مقاله خود کاربرد کند که اگر صفحه سایت های چیره دست را هم نگاه کنید از این تکنیک کاربرد کرده اند و عبارات مهم و احتمالی جستجو شونده بدست کاربران را به طور طبیعی در متن به شغل برده اند.یکی از این عبارات یا تک واژه کلیدی اصلی را هم در عنوان و URL باید به کار برد.
زمانی که کسی به تعقیب جاسازی قهوه می گردد، با هر عبارتی که جستجو کند، موتور جستجو سایت شما را به جستار درخواستی کاربر بسیار پیوسته می بیند و آن را به کاربر ارائه می دهد.
خب در باره غلظت و میزان به کارگیری این واژه ها چه کنیم؟ چند بار باید از این Keywordها بهره‌گیری کنیم؟ استجابت این است که شمار مشخص و معینی هستی ندارد.تا زمانی که درونمایه روی یک سوژه متمرکز است، می توانید به صورت طبیعی از این واژه ها سهم بگیرید، ضمن اینکه واژه ها مرتبط را در متن نباید فراموش کنید.کلمات کلیدی در عنوان سئو  منظور از بهره‌گیری طبیعی از این عبارات کلیدی این است که متن از حالت اصلی خویش خارج نشود و کاربر به دفعات کلیدواژه ها را مشاهده نکند و محتوا حالت طبیعی و آگاهی رسانی خود را داشته باشد.
برای رسیدن به این قصد و داشتن یک محتوای خوب طبیعی، متن طولانی تر به شما کمک می کند؛ متن طولانی تر کلمات کلیدی بیشتری را هم در خود جای می دهد.توصیه می شود در هر صفحه، برای درونمایه دست کم از 300 کلمه استفاده کنید.
با به کارگیری این راهبرد ها در سایت خود، می توانید رتبه خویش را در نتایج موتورهای جستجو حتی در سنه 2018 بهبود دهید.

SEO چگونه تغییر کرده است؟
تاثیر واژه کلیدی در تعیین رتبه وب سایت هنوز از بین نرفته و در حال آماده یگانه از 200 فاکتور و حتی اغلب گوگل برای تعیین رتبه در نتایج خویش محسوب می شود.تمام این فاکتورها از آنگونه واژه کلیدی بدست گوگل تجزیه و تحلیل شده و صلاحیت سایت ها بر پای بست، آنها تعیین می شود.این عوامل مهم مانند کیفیت محتوای صفحات، لینک های ورودی (از سایت سایر به سایت ما)، لینک های خروجی (از سایت ما به سایت های دیگر)، اشتراک در رسانه های اجتماعی، بهره‌گیری راحت از سایت توسط کاربران و حتی ارزشمندی سایت طبق اینکه آیا ارائه اطلاعات بر پای بست، موضوع سایت به چهره مناسب و مفید چهره می گیرد یا خیر؛ کل این عوامل درتعیین رتبه سایت دخیل می باشند.

از چه چیزی پرهیز شود – سئو کلاه سیاه
یکی متعلق به چیزایی که در سال 2018، گوگل در آن ترقی خواهد داشت و آن را درمان خواهد بخشید، تشخیص سئو کلاه سیاه (Black hat SEO ) یا همان سئو غیر قانونی می باشد.سئو کلاه سیاه به گردآور ای از تکنیک ها برای افزایش رتبه در نتایج موتور جستجو می گویند که در واقع قوانین این موتورها را دور می زند و آنها را فریب می دهد.این انحاء در روبرو شیوه های سئو کلاه سفید و قانونی پیمان می گیرند.وب سایت هایی که با کاربران خود راستی-راستگویی ندارند و صرفا به پیگیری سودجویی برای خویش می باشند از این روش کلاه سیاه بهره‌گیری می کنند که البته موتورهای جستجو و به خصوص گوگل با جریمه کردن این سایت ها از شرمساری آنها در می آیند!
سئو کاه سیاه با استفاده از کلمات کلیدی:

1-استفاده بیش از بی گمان واژه ها کلیدی
این روش که احد از زیرمجموعه های رایج کلاه سیاه می باشد، در دنیای وب به Keyword Stuffing شهره است.کاربرد آن دقیقا همان چیزی است که از اسم لاتین آن هم مشخص است.استفاده بیش از بی گمان از کلمات و عبارات که نوشته را تبدیل به هرزنامه و هجو می کند و باعث می شود تا تجربه کاربری (UX ) ضعیفی نصیب کاربر شود.این روش الی قبل از سنه 2000 روش بسیار محبوبی برای افزایش رتبه در نتایج بود.اما امروزه این دست از صفحات بدست الگوریتم پاندای گوگل معرفی شده و مجازات خواهند شد.


مهم‌ترین ویژگی به کار رفته در این دوربین سیستم Night Vision یا دید در شب می‌باشد که با به‌کارگیری نور مادون قرمز امکان پذیر شده است. یک برد نوری شامل 8 سنسور IR که وظیفه انتشار امواج مادون قرمز برای روشن کردن محیط در هنگام تاریکی را بر عهده دارد در این دوربین نصب شده است.

 

همانگونه که می‌دانید چشم انسان قادر به دیدن امواج مادون قرمز نیست و به همین دلیل فعالیت این برد، به هیچ وجه توسط چشم انسان تشخیص داده نمی‌شود. طبق ادعای کمپانی شیائومی، برد نوری مادون قرمز به کار رفته در دوربین Yiمی‌تواند تا شعاع ۵ متری را تحت پوشش خود قرار دهد و محیطی روشن را برای فیلمبرداری مهیا سازد. بدین ترتیب می‌توانید از طریق موبایل خود، اتاق کودکتان را بدون اینکه مزاحم خواب او شوید، تحت نظر داشته باشید.

عینک هوشمند برای احساس‏ خوانی افراد
شرکت مایکروسافت یک طرح را برای عینک هوشمند ثبت اختراع کرده که به کاربران اجازه می ‏دهد احساسات افراد پیش‌رو را تشخیص داده و تعبیر کنند. درخواست ثبت اختراع برای سیستم بازخورد شناسایی احساسات قابل پوشش در اکتبر 2012 ثبت و به‌تازگی با آن موافقت شده است.


کاربر این عینک می‏تواند فرد موردنظر را برای بررسی – فرد یا گروه - بدون اینکه آنها متوجه شوند، تعیین کند. حسگرهایی مانند دوربین عمقی و میکروفون روی پل بینی به ثبت اطلاعات صوتی و بصری از موضوع می‏پردازند. این اطلاعات برای چیزهایی مانند تغییرات دقیق و ظریف در ریتم و دایره گفتار، انتخاب کلمات، نوع و سرعت حرکات، تمرکز چشم و حالت‏های بدنی پردازش خواهند شد.

 

اطلاعات نهایی سپس به پایگاه داده مایکروسافت ارسال شده و یک تعریف عاطفی از طریق عینک به کاربر بازگردانده خواهد شد. اگر فرد مورد نظر برای مثال در یک موقعیت اجتماعی با موهایش بازی کند، این رفتار می‏تواند نشانگر حالت دوستانه یا علاقه‏ مندی باشد؛ اما همین رفتار در موقعیت کاری می‏تواند نشان از بی‏ حوصلگی و خستگی باشد.

 

برخی کاربردهای این عینک‏های هوشمند می‏تواند شامل بازپرسی در مرزها باشد که طی آن، حسگرهای روی عینک به اندازه‏ گیری تغییرات در دمای بدن فرد پرداخته یا تغییرات ظریف در کیفیت صدای وی را ثبت می‏ کنند. البته هنوز تایید نشده که آیا مایکروسافت در واقع قصد ساخت این عینک را دارد یا خیر. این غول فناوری آمریکایی به طور منظم برای مقاصد کاری خود، درخواست‏هایی برای ثبت اختراع ارائه می‏دهد اما همه این اختراعات در محصولات مایکروسافت استفاده نمی‏شوند.

ساخت دستکش متفاوت برای لمس اشیاء در بازی‌های واقعیت مجازی
دستکش  Hands Omni، دستکش هایی هستند که تجربه متفاوتی را در اختیار کاربرانی قرار می دهند که به بازی های واقعیت مجازی علاقه مند هستند.


واقعیت مجازی به معنای تجربه ای متفاوت در دنیای مجازی است که کاربران قادر به درک همه چیز در این فضا بوده و می توانند با محیط اطراف خود تعامل برقرار کرده و تجربه متفاوتی را داشته باشند.

 

چنین رویایی با هدست های واقعیت مجازی در حال محقق شدن است. کاربران با زدن این هدست در دنیای واقعی و مجازی غوطه ور خواهند بود.

 

در سال های اخیر، کمپانی های مختلف هدست های واقعیت مجازی بسیاری را طراحی کرده اند که کاربران با زدن آنها بر چشم می توانند تجربه متفاوتی از دنیای مجازی و اطراف خود داشته باشند.

 

اما اکنون محققان دانشگاه رایس موفق به ساخت دستکش متفاوتی شده اند که به کاربران اجازه می دهد تا با پوشیدن این دستکش قادر به لمس اشیا و محیط مجازی در بازی های واقعیت مجازی باشند.

 

مشخصات دستکش Hands Omni,قابلیت های دستکش Hands Omni,اختراعات جدید

دستکش واقعیت مجازی Hands Omni در حدود ۳۵۰ گرم وزن داشته

 

دستکش «Hands Omni»   برای افرادی ساخته شده که به بازی های واقعیت مجازی علاقه دارند. این دستکش بر روی دست راست کاربران قرار گرفته و با اتصال آن به یک بازی ویدئوی می توان قادر به لمس اشیاء به صورت مجازی بوده گویی که یک شی را به صورت واقعی در دست گرفته اید.

 

این دستکش بازخوردهای لمسی را با کمک پره هایی روی انگشتان ایجاد و برای القای حس در کاربران می تواند باز یا بسته شود. دستکش واقعیت مجازی Hands Omni در حدود ۳۵۰ گرم وزن داشته و مخترعان آن معتقدند این دستکش برای بازی در ساعات متوالی سبک بوده و کاربران را اذیت نمی کند.

این باتری یک‌دقیقه‌ای شارژ می‌شود
دانشمندان دانشگاه استندفورد موفق به اختراع یک باتری موبایل آلومینیومی شده‌اند که علاوه بر آن‌که تنها طی یک دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود نسبت به باتری‌های لیتیومی معمول در موبایل‌ها عمر بیشتری نیز دارد.

 

امکان شارژ سریع یکی از ویژگی‌های این باتری آلومینیومی است. درواقع برخلاف باتری‌های آلومینیومی مرسوم باتری آلومینیومی در صورت خم یا شکسته شدن آتش نمی‌گیرد و باتری امن‌تری به حساب می‌آید. مخترعان این باتری ادعا می‌کنند که عمر آن از باتری‌های دیگر بیشتر خواهد بود و بنابراین تعداد دفعات بیشتری آن هم در عرض تنها یک دقیقه شارژ می‌شود.

 

با اهمیت یافتن منابع انرژی قابل بازیافت، به نظر می‌رسد که این تکنولوژی می‌تواند مهمترین دستاورد در حوزه ذخیره الکتریسیته باشد.
هونگجی‌دای، پرفوسور شیمی دانشگاه استندفورد درباره این اختراع جدید ادعا کرده است که احتمالا باتری‌های آلومینیومی جایگزین باتری‌های فعلی در دستگاه‌های مختلف خواهند شد چرا که باتری‌های قلیایی برای محیط زیست مضر هستند و باتری‌های لیتیومی نیز معمولا در صورت هرگونه صدمه‌ای آتش می‌گیرند. وی ادامه داد:‌ باتری‌های جدید حتی در صورتی که سوراخ شوند، نیز آتش نخواهند گرفت و این درحالی‌ است که باتری‌های لیتیومی ممکن است در هر شرایطی در هوای باز داخل جیب یا داخل ماشین آتش بگیرند.

 

در حالیکه آزمایش‌ها نشان می‌دهد باتری‌های لیتیومی بعد از 100 باز شارژ شدن از بین خواهند رفت، باتری‌های آلومینیومی تا 7500 بار قابلیت شارژ مجدد دارند. علاوه بر زمان کم برای شارژ مجدد این نوع باتری‌ها، با توجه به ارزان‌تر بودن آلومینیوم احتمالا باتری‌های آلومینیومی ارزان‌تر خواهند بود.

 





:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: