دنیای تکنولوژی
نوشته شده توسط : mj

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد که دعوا و کشمکش‌های میان کوالکام و اپل به شدت بالا گرفته است و سریال درگیری‌های این دو غول تکنولوژی آمریکایی نیز پایانی ندارد.

 

چندی پیش بود که اخبار و گزارش‌های متعددی مبنی بر پرونده شکایت کوالکام از اپل، این تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند منتشر شد که گفته شده بود شرکت اپل قصد داشته برای تامین تراشه‌های پردازنده موردنیاز برای تولید و مونتاژ گوشی های آیفون ایکس اس، آیفون ایکس اس مکس و آیفون ایکس آر از تراشه‌های مودم و پردازنده‌های کوالکام استفاده کند، اما این شرکت به دلیل تشکیل پرونده شکایت اپل از این شرکت در خصوص حق امتیاز و پتنت، از فروش تراشه به اپل خودداری کرده است و اپل از تراشه‌های LTE شرکت اینتل بدین منظور استفاده کرده است.

 

کوالکام و اینتل که دو شرکت آمریکایی بزرگ تولیدکننده تراشه‌های پردازنده و مودم به شمار می روند، در رقابت تنگاتنگی برای جلب توجه اپل در تامین تراشه های موردنیاز آن در تولید آیفون به سر می‌برند.

 

بر اساس گزارش وب سایت سی‌نت، کوالکام در حال حاضر به اقدامات انحصارگرایانه متعددی متهم شده است که از مهم ترین آنها می‌توان به مواردی همچون دریافت حق پتنت بیشتر، ممانعت و خودداری از فروش پتنت ها به سایر تولیدکنندگان و اجبار اپل و سایر تولیدکنندگان به همکاری انحصاری با خود اشاره کرد.

 

حالا به نظر می‌رسد که کوالکام به تازگی مدعی شده است که بدون فناوری و تراشه های مودم و پردازنده کوالکام، اپل قادر نخواهد بود به تولید و توسعه گوشی‌های آیفون با همین کیفیت بپردازد.

 

اپل در صورت عدم همکاری با کوالکام، مجبور خواهد بود با شرکت های دیگری همچون اینتل، سامسونگ و مدیاتک که در مقایسه با تراشه‌های ساخت کوالکام از کیفیت نسبتا کمتری برخوردارند، استفاده کند.

به نقل از رددیت، موبایل «گلکسی اس ۱۰» به نظر می رسد دستگاهی شکیل از ترکیب فلز و شیشه باشد اما گران قیمت ترین نسخه آن با برچسب ۱۵۰۰ دلاری عرضه می شود و احتمالا نکته ای متمایز از بقیه دارد.

 

در همین راستا طبق اطلاعات Ice_Universe  این موضوع صحت دارد.  

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گلکسی اس ۱۰

 

این کاربر توئیتر که همیشه اطلاعاتی از سامسونگ را فاش می کند، در پست جدید خود نوشته است: پوشش پشت موبایل «گلکسی +S۱۰» (با ۱۲ گیگابایت RAM و یک ترابایت حافظه) از جنس سرامیک است. این سرامیک طی فرایند خاصی ساخته شده که محصول نهایی نه تنها ضد خش است، بلکه در مقابل افتادن نیز مقاوم است. اما وزن دستگاه افزایش می یابد. این پیشرفته ترین نسخه +S۱۰ است.  

 

 البته سامسونگ نخستین شرکتی نیست که قاب سرامیکی می سازد، «اپل واچ۳»، گرانقیمت ترین ساعت هوشمند اپل نیز قاب سرامیکی داشت که در نسخه ۴ آن حذف شد.

به گفته وب‌سایت AppleInsider یک حساب‌کاربری با شناسه iCTech گزارشی خارج از کشور چین را در شبکه اجتماعی Weibo منتشر کرد. وی ادعا می‌کند که به اطلاعاتی پیرامون آی‌فون‌های جدید اپل برای سال جاری دست یافته است. بر اساس این گزارش، آی‌فون‌های جدید از باتری‌های ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده خواهند کرد که در مقایسه با ظرفیت باتری آی‌فون‌های کنونی پیشرفت قابل‌توجهی را نشان می‌دهند؛ چرا که آی‌فون XS مکس از یک باتری ۳۱۷۵ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌گیرد.

 

همچنین گزارش مذکور مدعی است که آی‌فون‌های جدید احتمالا به‌همراه یک لنز تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی ۳ برابری تولید شده و از قابلیت شارژ بی‌سیم سریع‌تر با توان ۱۵ وات پشتیبانی خواهند کرد. بعلاوه گزارش با طرح ادعایی مشکوک معتقد است که آی‌فون‌های جدید از نمایشگرهایی با نرخ نوسازی ۹۰ تا ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کنند. آی‌پد پروهای اپل مجهز به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی هستند؛ لذا در صورت صحت این خبر، به‌کارگیری چنین نمایشگرهایی در آی‌فون بدون افزایش قابل‌توجه هزینه‌های تولید پدیده بسیار مطلوبی به‌نظر می‌رسد.

 

 وب‌سایت AppleInsider خاطرنشان کرده که iCTech شهرت بسیار پایینی دارد و در بسیاری از موارد، اطلاعات نادرستی را منتشر می‌کند؛ اگرچه صحت برخی از آن‌ها نیز به اثبات رسیده است. در این مورد نیز توصیه می‌شود که اخبار مطرح شده را چندان جدی نگیرید.

به گزارش مهر به نقل از انگجت، این شرکت بی سروصدا فروش آیفون اس ای را از سر گرفته و مدل ۳۲ گیگابایتی گوشی یادشده را به قیمت ۲۴۹ دلار و مدل ۱۲۸ گیگابایتی آن را به قیمت ۲۹۹ دلار به فروش می رساند.

 

دو گوشی یادشده در ابتدا به قیمت های ۳۴۹ و ۴۴۹ دلار روانه بازار شده بودند و عرضه ارزان قیمت آنها تا به حال سابقه نداشته است. آیفون اس ای اولین بار در سال ۲۰۱۶ به بازار آمد و با استقبال کم و بیش خوبی مواجه شد.

 

گوشی یادشده مجهز به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و پردازنده ای ۹ است و البته قادر به اجرای تازه ترین نسخه از سیستم عامل آی او اس می باشد که برای آن مزیتی قابل توجه محسوب می شود. تا به حال کمتر سابقه داشته که اپل گوشی های خود و حتی گوشی های قدیمی خود را با چنین تخفیف بالایی روانه بازار کند.

 سری A شرکت سامسونگ یکی از محبوب‌ترین خانواده‌های این شرکت است که از ۴ سال پیش تولید می‌شود و مدل‌های مختلف آن نیز فروش بسیار بالایی دارند. کاهش فروش گوشی‌های سامسنگ و افزایش تولید هوآوی این شرکت را مجبور کرده تا در تولید مدل‌های جدید این سری تغییرات مثبتی ایجاد کند تا محبوبیت این سری را حفظ کند و حتی فروش آن‌ها را نیز افزایش دهد. به تازگی سایت ET News جزئیات جدیدی از روند تولید این سری در سال ۲۰۱۹ منتشر کرده که حاوی نکات قابل توجهی برای طرفداران این شرکت کره‌ای است.

سامسونگ برنامه دارد تا در سال جاری ۹ مدل جدید از سری A گوشی‌های گلکسی را تولید کند که با نام‌های Galaxy A10 تا Galaxy A90 شناخته خواهند شد. به احتمال زیاد مدل‌های بالارده این سری مانند Galaxy A8s به صفحه نمایش Infinity-O مجهز می‌شوند. باقی مدل‌ها نیز با صفحه نمایش Infinity-O یا Infinity-U به همراه شکاف دوربین سلفی معرفی می‌شوند. (Infinity-O به صفحه نمایش‌هایی گفته می‌شود که دارای یک حفره دایره‌ای برای دوربین سلفی هستند درحالی که صفحه Infinity-U دارای یک بریدگی U. شکل در بالا صفحه برای دوربین سلفی است)

 

اخبار,اخبارتکنولوژی,سامسونگ


همانطور که چندی پیش اخبار مربوط به این سری A Galaxy فاش شده بود، اولین مدل‌هایی که به بازار می‌آیند، Galaxy A50، Galaxy A70 و Galaxy A90 خواهند بود. سامسونگ در هر سه مدل یاد شده از اسکنر اثرانگشت زیر صفحه نمایش (مانند پرچم دار گلکسی اس ۱۰) استفاده خواهد کرد، هرچند به جای روش دقیق‌تر فراصوتی، مانند OnePlus 6T از روش نوری برای شناسایی اثر انگشت استفاده خواهد شد تا هزینه ساخت کاهش یابد. در طول سال شرکت سامسونگ مدل‌های دیگر خانواده Galaxy A را به بازار خواهد فرستاد، اما این مدل‌ها به فناوری اسکنر زیر صفحه نمایش مجهز نمی‌شوند.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی,سامسونگ


همه مدل‌ها بسته به نوع قیمت‌گذاری، از دوربین‌های دوگانه یا سه‌گانه بهره می‌برند که برای بهبود عکاسی واقعیت افزوده و پرتره، استفاده از دوربین ToF (دوربین‌هایی با حسگر سه بعدی) برای همه مدل‌ها در دستور کار شرکت سامسونگ قرار گرفته است. این شرکت در حال حاضر زمان ارائه و قیمت دقیق محصولات سری را مشخص نکرده است، اما انتظار مدل اولین مدل آن در سه ماهه دوم سال جاری معرفی شود.

 

ایندکس نشدن مطالب در گوگل یکتا از معظلات اساسی کسب و کارهای اینترنتی است. کمپانی ها و مالکان کسب و کارهای اینترنتی ساعت ها زمان صرف می‌کنند و محتوای پسندیده تعبيه می‌کنند ولی در پایان می‌فهمند که بخش زیادی از محتوای سایت آن‌ها نمایه نشده است (اگر با مفهوم نمایه شدن آشنایی ندارید مقاله نمایه شدن در گوگل را ببینید).

ایندکس نشدن مطالب در گوگل مایه می‌شود که محتوای شما در گوگل قابل پیدا شدن نباشد. فلذا شدامد زیادی که می‌توانستید از گوگل بگیرید به صفر می‌رسد.

در این مقاله ۱۰ علت رایج برای ایندکس نشدن مطالب در گوگل را به شما شناسایی می‌کنیم. همچنین گذرگاه حل ها و چگونگی رفع این دشواری ها را نیز بیان می‌کنیم.


اگر فرصت خواستن این مقاله را ندارید، می‌توانید پادکست آن را گوش کنید:


این یک نمونه از پادکست های ما بود، برای داشتن تمام پادکست ها کافی‌ست تنها آدرس ایمیل خویش را وارد کنید:


همه پادکست ها را در ایمیل خویش داشته باشید

تمامی پادکست ها را به مجانی در ایمیل خود دریافت کنید و اولین نفری باشید که پادکست های جدید ما را می‌شنود



:: بازدید از این مطلب : 86

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: