فناوری روز
نوشته شده توسط : mj

در این مطلب پس از بررسی سرعت اینترنت به شما آموزش می‌دهیم چگونه سرعت آن را افزایش دهید.

سرعت اینترنت یکی از فاکتورهای مهم و تاثیر گذار دنیای ارتباطات است. هنگامی که نمی‌توانید از تمام توان اینترنت خود استفاده کنید سرعت آن کاهش پیدا می‌کنید. روش‌هایی برای افزایش سرعت اینترنت وجود دارد که ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

سرعت اصلی اینترنت 

سرعت اینترنت در گوشی

این که ما یک سرعت مشخص برای همه‌ی سرویس‌های اینترنت ارایه دهیم کار غیرممکنی است. سرعت اینترنت در اپراتورهای مختلف متفاوت است و این تفاوت برای نوع خدمات آن‌ها است. هرکسی برای یک سرعت مشخص پول پرداخت می‌کند و از دستگاه‌های مختلف برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کند. برای همین تخمین سرعت اینترنت دریافتی در دستگاه‌ها مختلف اشتباه است. عموما اینترنتی که از طریق کابل LAN به سیستم شما متصل است سرعت بیشتری نسبت به اینترنت بی‌سیم دارد. اما در ادامه متوسط سرعت اینترنت را بررسی می‌کنیم.

 

متوسط سرعت اینترنت تلفن‌همراه از 14 مگابیت در ثانیه تا 34 مگابیت در ثانیه است. بسته به محلی که در آن زندگی می کنید، سن گوشی شما و اینکه آیا دستگاهتان از استاندارد 4G LTE پشتیبانی می کند یا خیر، این مقدار تغییر می‌کند.

 

همه اینترنت‌های گوشی در مناطق روستایی سرعت کمتری را نشان می دهند، بدون تردید 80 درصد جمعیت در مناطق شهری زندگی می کنند. در اغلب موارد، اختلاف سرعت کمتر از 10 درصد است. با این حال، این اعداد تقریبی هستند؛ برخی از کاربران سرعت بیشتری و برخی سرعت کم‌تر را تجربه می‌کنند.

 

سرعت متوسط ​​پهنای باند

شبکه‌های اینترنت مدرن چه کابلی، فیبری یا DSL همچنان در حال افزایش سرعت اینترنت خود هستند. به طور معمول می‌توانید سرعت دانلود را در محدوده 50 مگابیت در ثانیه تا 150 مگابیت در ثانیه مشاهده کنید ولی سرعت آپلود آن بسیار کندتر است.

 

بررسی سرعت فعلی اینترنت

برای این که سرعت اینترنت خود را افزایش دهید ابتدا باید سرعت فعلی آن را بررسی نمایید. برای این کار سایت‌های بسیاری هستند. برای مثال سایت Speedtest یا SpeedOf.Me این کار را برای شما انجام می‌دهند.

در ادامه طرز کار این سایت ‌ها را مشاهده می‌کنید. 

ابتدا وارد سایت می‌شوید، سپس گزینه GO را کلیک می‌کنید. 

 

فزایش سرعت اینترنت اندروید, برنامه افزایش سرعت اینترنت

افزایش سرعت اینترنت گوشی

 

ابتدا سایت سرعت دانلود اینترنت شما را محاسبه می‌کند.

 

فزایش سرعت اینترنت اندروید, برنامه افزایش سرعت اینترنت

 برنامه افزایش سرعت اینترنت

 

سپس سرعت آپلود شما را نشان می‌دهد.

 

فزایش سرعت اینترنت اندروید, برنامه افزایش سرعت اینترنت

راه های افزایش سرعت اینترنت

 

در ادامه نیز در یک تصویر سرعت آپلود و دانلود شما را نشان می‌دهد.

 

فزایش سرعت اینترنت اندروید, برنامه افزایش سرعت اینترنت

 افزایش سرعت اینترنت موبایل

 

این روش برای باقی سایت‌‌ها نیز به همین شکل است.

 

افزایش سرعت اینترنت

افزایش سرعت اینترنت در تلفن‌همراه

برای افزایش سرعت اینترنت هنگامی که از تلفن‌همراه استفاده می‌کنید روش زیر را انجام دهید. این روش برای گوشی‌های اندرویدی است. با این روش‌ها جلوی افت سرعت اینترنت در گوشی خود را بگیرید.

 

1. نرم افزار هایی که بر روی گوشی خود نصب می کنید، به خصوص برنامه هایی که مستقیما به اینترنت متصل می شوند مانند مرورگر ها و شبکه های اجتماعی، به مرور زمان فایل هایی را در گوشی شما ایجاد می کنند که باعث می شود تا مقداری از اینترنت شما صرف فایل های ذخیره شده شود. برای حذف این فایل ها مراحل زیر را دنبال کنید:

تنظیمات – مدیریت برنامه‌ها – انتخاب برنامه مورد نظر – پاکسازی حافظه پنهان

 Settings – Application Manager – [Select an App] – Clear Cache

 

2. نرم افزار هایی که از آن ها استفاده نمی کنید را حذف کنید چون این نرم افزار ها پنهانی از اینترنت تغذیه می کنند و در صورت زیاد بود تعداد این برنامه ها، مصرف اینترنت شما را بالا می رود و باعث کند شدن سرعت می شوند. برای حذف برنامه ها مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا وارد قسمت Settings تنظیمات شوید.

 

فزایش سرعت اینترنت اندروید, برنامه افزایش سرعت اینترنت

 

از قسمت مدیریت برنامه‌ها Application Manager نرم‌افزار مورد نظر را انتخاب کنید.

 

فزایش سرعت اینترنت اندروید, برنامه افزایش سرعت اینترنت

 

برنامه را حذف (Uninstall ) کنید.

 

فزایش سرعت اینترنت اندروید, برنامه افزایش سرعت اینترنت

 

3. تبلیغات را مسدود کنید. به اجرا درآمدن این تبلیغات نیاز به اینترنت دارد و باعث می شود تا حجم اینترنت شما را مصرف کند. شما می توانید با استفاده از مرورگر های ضد تبلیغ، از اجرا شدن تبلیغات در صفحه مرورگر جلوگیری کنید و سرعت باز شدن صفحات را بالا ببرید. نرم افزارهایی مانند  Free adblocker Browser، Brave browser و Blokada برای این کار طراحی شده اند.

 

بالا بردن سرعت اینترنت در ویندوز

برای این کار دو روش به شما معرفی می‌کنیم. 

1. روش اول محدود کردن بروزرسانی‌های ویندوز است. آپدیت‌هایی که مایکروسافت برای ویندوز خود ارائه می‌دهد، میزان قابل توجهی از پهنای باند شبکه شما را اشغال کرده و باعث کاهش سرعت اینترنت می‌شود.

 

راه حل این مشکل، محدود کردن دریافت این بروز‌رسانی‌ها است. در ویندوز ۱۰، بروز‌رسانی به‌صورت پیش‌فرض انجام می‌شود. جهت اعمال تنظیمات لازم، در منو Start عبارت Update را تایپ کرده و گزینه Check for Updates را کلیک کنید.

 

به قسمت Update & Security بروید و گزینه Advanced options را انتخاب نمایید. در زیر قسمت Choose how updates are installed، گزینه Notify to schedule restart را انتخاب کنید. با اعمال این تغییر، آپدیت‌ها فقط در صورت تایید شما نصب می‌شوند. سپس بر روی Choose how updates are delivered کلیک کرده و گزینه موجود در این صفحه را در حالت خاموش (Off) قرار دهید. این عمل، سرعت دریافت آپدیت‌ها را محدود کرده و باعث بهبود سرعت اینترنت شما می‌شود.

 

2- روش دوم تغییر سرور DNS است. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

1- ابتدا کلیدهای پنجره و R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود.

 

2-  ncpa.cpl را تایپ و  OK  را کلیک کنید.

 

فزایش سرعت اینترنت اندروید, برنامه افزایش سرعت اینترنت

 

3- در ادامه لیست کارت شبکه‌های شما نمایش داده خواهد شد.

 

فزایش سرعت اینترنت اندروید, برنامه افزایش سرعت اینترنت

 

کارت شبکه‌ای برای ما مهم است که از طریق آن به اینترنت متصل هستید. Ethernet یعنی کارت کابلی که علامت ضربدر روی آن یعنی کارت شبکه کابلی من به هیچ شبکه‌ای متصل نیست. سیستم از طریق کارت شبکه Wi-Fi به اینترنت متصل است.

 

4- روی کارت شبکه‌ی خود کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید تا تنظیمات کارت شبکه مشاهده شود.

در این پنجره، مطابق تصویر زیر، روی Internet Protocol Version 4 کلیک و سپس روی دکمه Properties کلیک کنید.

 

فزایش سرعت اینترنت اندروید, برنامه افزایش سرعت اینترنت

 

۵- در این پنجره تنظیمات IP را مشاهده خواهید کرد.

 

فزایش سرعت اینترنت اندروید, برنامه افزایش سرعت اینترنت

 

Use the following SND server addresses را انتخاب کنید و آی‌پی‌های 8.8.8.8 و 4.2.2.4 را وارد کنید و سپس Ok را بزنید.

توجه: بالای این پنجره (سه فیلد بالای پنجره) را دستکاری نکنید.

 

اگر در اتصال اینترنت خود دچار مشکل شدید، می‌توانید مجددا به این صفحه وارد شده و گزینه Use DNS server address automatically را تیک بزنید تا تنظیمات به حال پیشین بازگردد.

ابتدا به صفحه اصلی گوگل بروید و سپس بر روی دکمه sign in در بالا سمت چپ کلیک کنید.

شما به یک صفحه ورود هدایت می شوید که در آن باید نام کاربری فعلی خود را (یا شماره تلفن مورد استفاده برای ایجاد حساب کاربری) ارائه دهید و بر روی Next کلیک نمایید.

 

رمز عبور فعلی خود را تایپ کنید و دوباره “Next” را فشار دهید.

 

نکته: اگر گذرواژه خود را فراموش کرده اید، باید بر روی Forgot password کلیک کنید.

 

پس از ورود به سیستم، به صفحه اصلی Google بازگشته اید.

 

در بالا سمت راست ، روی تصویر نمایه خود کلیک کنید، سپس روی دکمه «My Account» کلیک نمایید.

 

در بخش Sign In & Security وارد گزینه ی Signing in to Google شوید.

 

سپس بر روی Password کلیک کنید.

 

از آنجایی که گذرواژه شما تنها راه دسترسی به حساب شماست، گوگل از شما می خواهد تا رمز عبور خود را یک بار دیگر تأیید کنید.

 

سرانجام شما می توانید یک رمز عبور جدید را تایپ کرده و آن را تایید کنید.

 

در نهایت بر روی Change Pasword کلیک کنید تا عملیات تغییر رمز عبور انجام شود.

 

تغییر رمز عبور از صندوق Gmail

اگر می خواهید گذرواژه خود را از صندوق Gmail تغییر دهید، روی دکمه تنظیمات در گوشه سمت راست صفحه Gmail کلیک کنید و سپس وارد گزینه Settings شوید.

 

در صفحه تنظیمات، روی لینک «Accounts And Import» کلیک کنید.

 

سپس بر روی Change Password کلیک نمایید.

 

بقیه مراحل مشابه موارد ذکر شده است و مجددا تکرار خواهد شد. در نتیجه به دو روش ساده می توانید رمز عبور جیمیل خود را تغییر دهید. فقط توجه داشته باشید که رمز عبوری قوی و مناسب را انتخاب کنید.

یکی از قابلیت‌های پنهان و جذاب مرورگر کروم که بسیاری از شما با آن آشنا هستید بازی ساده، اما پرطرفدار دایناسور (Dinosaur) در این مرورگر است. حتما می‌دانید چنانچه ارتباط اینترنتی شما قطع باشد و کروم نتواند صفحه سایت موردنظر شما را باز کند، پیام No Internet را در صفحه‌ای به‌نمایش در می‌آورد و یک دایناسور نیز در این صفحه وجود دارد. در صورتی که کلید فاصله مجازی (Space) را در این صفحه فشار دهید، دایناسور شروع به حرکت کرده و باید با پریدن از روی موانع موجود در صفحه، امتیاز کسب کنید. این بازی در شرایطی که اینترنت قطع است کاملا شما را سرگرم می‌کند و تا اتصال مجدد اینترنت زمان بسرعت می‌گذرد.

 

دوست دارید این بازی را هنگامی که اتصال اینترنتی شما برقرار است نیز اجرا کنید؟ به‌عنوان مثال فرض کنید قصد دارید این بازی را برای کودکی که به‌عنوان مهمان در جمع‌تان حضور دارد، اجرا کنید.

 

دایناسور کروم با اینترنت, قابلیت‌های پنهان مرورگر کروم

یکی از قابلیت‌های پنهان و جذاب مرورگر کروم بازی ساده دایناسور (Dinosaur) در این مرورگر است

 

با یک ترفند ساده بدون آن‌که لازم باشد تا اینترنت رایانه یا دستگاه هوشمندتان را قطع کنید قادر به اجرای این بازی جذاب هستید.

 

مرورگر کروم را روی رایانه یا دستگاه هوشمندتان اجرا کنید.

 

در نوار نشانی عبارت chrome://dino را تایپ کنید و کلید اینتر را فشار دهید.

 

صفحه No internet برای شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید با فشار کلید Space (یا فشار روی تصویر دایناسور در دستگاه‌های هوشمند) بازی را آغاز کنید.

اغلب کاربران هر روز حجم عظیمی از اطلاعات را از متن گرفته تا کلیپ و عکس در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهند و البته نگران از بین رفتن این اطلاعات هم نیستند، زیرا این شرکت‌ها چنان عظیم و پرنفوذ شده‌اند که کسی احتمال ورشکستگی یا از بین رفتن اطلاعاتشان را هم به ذهن راه نمی‌دهد! با این حال، بجز داشتن بک‌آپ، مواردی پیش می‌آید که به دریافت این داده‌های آپلود شده نیاز می‌شود. 

 

مثلا ممکن است بخواهید قبل از بستن حساب کاربری‌تان، کل داده‌هایتان را دریافت کنید یا در گذشته با دوستی در ارتباط بوده‌اید و دوباره می‌خواهید اطلاعات تماسش را پیدا کنید. این دلیل هرچه باشد، این شبکه‌ها از چند سال پیش، امکان دانلود آرشیو کل اطلاعات کاربری را در اختیار گذاشته‌اند که در این مطلب روش دریافت آن را توضیح می‌دهیم.

 

گوگل 

هنگامی که برای دریافت داده‌هایتان به صفحه takeout.google.com بروید، اگر داخل حساب کاربری‌تان باشید، گوگل فهرستی از 50 سرویس را جلویتان می‌گذارد تا انتخاب کنید داده‌های کدام را می‌خواهید! سرویس‌هایی از گوگل پلاس گرفته تا نقشه گوگل و یوتیوب، هرگونه سرویسی که گوگل ارائه می‌کند. تیک سرویس‌های مورد نظرتان را می‌گذارید (همه را هم می‌توانید انتخاب کنید) و دکمه رفتن به مرحله بعد را در پایین صفحه می‌زنید.

 

در صفحه بعد گزینه‌هایی مربوط به نوع آرشیو (zip یا tgz)، حداکثر اندازه آن از 1 تا 50 گیگ و همچنین نحوه ارائه این آرشیو (ارسال لینک از طریق ایمیل، اضافه کرده به گوگل درایو یا ...) نمایش داده می‌شود. در صورت بیشتر بودن اندازه آرشیو از حداکثر اندازه، آرشیو به چند فایل شکسته می‌شود.

 

هنگامی که آرشیو آماده شود، با ورود دوباره رمز عبورتان می‌توانید آن را دانلود کنید. اینجا هم با یک فایل index.html طرف هستید که به سرویس‌های مختلف و داده‌های مربوط به هر کدام لینک دارد. مثلا می‌توانید روی سرویس کروم بزنید و از فایل Bookmarks.html فهرست بوک‌مارک‌هایتان را مشاهده کنید. البته متاسفانه همه داده‌ها آن‌چنان که باید و شاید واضح نیستند که بتوان به‌راحتی آنها را باز کرد.

 

آرشیو داده‌های شبکه اجتماعی, آرشیو فیسبوک

اینستاگرام تمام اطلاعات اینستاگرامی را در یک فایل آرشیو جمع‌آوری کرده

 

اینستاگرام

اینستاگرام که این روزها از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌رود اخیرا در راستای تبعیت از قوانین اتحادیه اروپا، ابزار دانلود داده‌ها را در اختیار کاربران گذاشته است. دسترسی به این ابزار هم از طریق وب و هم از راه اپ به این صورت امکان‌پذیر است: در پروفایلتان به قسمت تنظیمات (آیکون چرخ‌دنده) می‌روید و از بخش Privacy and Security امنیت و حریم خصوصی)، گزینه دانلود داده Data Download را انتخاب می‌کنید. حال با ورود ایمیل و سپس رمز عبور حساب کاربری، درخواستتان را با زدن روی دکمه Request Download تایید می‌کنید.

 

پس از آن اینستاگرام تمام اطلاعات اینستاگرامی را در یک فایل آرشیو جمع‌آوری کرده و لینکش را به شما ایمیل می‌کند. وقتی این فایل را دانلود و باز می‌کنید، با حجم عظیمی از داده‌ها مواجه می‌شوید! از تمام تصاویر، ویدئوها و استوری‌ها تا نام کاربری فالوئرها و کسانی که بلاکشان کرده‌اید تا حتی پست‌هایی که لایک کرده‌اید. همه چیز را اینجا پیدا می‌کنید!

 

خبر بد این است که این اطلاعات به‌صورت فایل‌های JSON به شما داده می‌شود. برای این‌که خواندن این فایل‌ها کمی راحت‌تر شود، می‌توانید متن آنها را در این سایت

konklone.io/json کپی کنید (نگران نباشید، این سایت کاملا آفلاین است) تا به فرمتی خواناتر نمایش داده شود.

 

فیس‌بوک

برای دریافت اطلاعاتتان از فیس‌بوک از طریق رایانه به این سایت بروید و وارد حساب کاربری خود شوید. سپس از منوی دست راست بالا (آیکون مثلث رو به پایین) تنظیمات را انتخاب کنید. حال در قسمت تنظیمات عمومی (General Settings) روی لینک دانلود یک کپی از داده‌ها (آخرین مورد در تنظیمات) کلیک کنید.

 

اکنون فیسبوک پیامی می‌دهد مبنی بر این‌که جمع‌آوری اطلاعات ممکن است کمی زمان ببرد. با زدن دکمه Start My Archive به صفحه بعد می‌روید و در آنجا هم دوباره روی همین دکمه می‌زنید تا جمع‌آوری داده‌ها آغاز شود. هنگامی که این کار به انجام برسد، اعلانی به شما داده می‌شود تا کل داده‌هایتان در فیسبوک را به‌صورت یک فایل زیپ دانلود کنید. (ایمیلی هم با لینک دانلود برایتان ارسال خواهد شد)

 

در آرشیو زیپ دانلود شده، یک فایل index.htm وجود دارد که با باز کردن آن، تمام اطلاعات در صفحات مختلف به‌صورت دسته‌بندی شده و مرتب نمایش داده می‌شود: پیام‌ها، تصاویر، ویدئوها و دیگر محتواهای شما و البته داده‌های دیگری که می‌دانستید فیسبوک جمع‌آوری می‌کند، ولی نمی‌خواستید به آنها فکر کنید! زمان‌های ورود، اطلاعات مکانی، آدرس IPهایی که با آنها به حسابتان وارد شده‌اید، کلماتی که براساس آنها به شما تبلیغات هدفدار نشان داده می‌شد و همچنین داده‌های تشخیص چهره شما به‌صورت سه عدد رمزنگاری شده!

 

آرشیو داده‌های شبکه اجتماعی, آرشیو فیسبوک

آرشیو داده‌های توییتر هم مانند آرشیو فیسبوک دارای یک فایل index.html است 

 

توییتر

توییتر هم مانند فیسبوک مسیر تقریبا سرراستی را برای دریافت داده‌ها در اختیارتان می‌گذارد. در صفحه اصلی روی آواتارتان در قسمت بالا سمت راست بزنید و با کلیک روی تنظیمات وارد این بخش شوید. در صفحه تنظیمات، از منوی سمت چپ، گزینه یکی مانده به آخر، یعنی Your Twitter Data را انتخاب و رمز ورودتان را وارد کنید.

 

در این قسمت اطلاعات مختلف مربوط به حسابتان، چه عمومی و چه شخصی را مشاهده می‌کنید. در پایین صفحه دو دکمه درخواست داده‌ها (Request Data) یکی برای خود توییتر و یکی برای پریسکوپ وجود دارد. با زدن روی این دکمه، توییتر شروع به جمع‌آوری داده‌هایتان می‌کند که چند دقیقه‌ای به طول می‌انجامد. پس از اتمام این عمل، پیامی به شما برای دانلود داده‌های آماده شده داده می‌شود.

 

آرشیو داده‌های توییتر هم مانند آرشیو فیسبوک دارای یک فایل index.html است که یک صفحه تمیز حاوی توییت‌ها، تصاویر، لینک‌ها و ... را به شما نمایش می‌دهد. علاوه بر این، امکان یافتن سریع توییت‌ها براساس تاریخ به کمک یک ابزار جالب وجود دارد. موارد دیگری چون اطلاعات حساب کاربری (تاریخ ایجاد، تعداد توییت و ...) را هم می‌توانید در این صفحه ببینید. توییتر برای آنهایی که علاقه به تحلیل داده دارند قابلیت دریافت آرشیو به فرمت JSON و CSV را فراهم کرده است، به همراه یک فایل ReadMe برای راهنمایی نحوه کار کردن با آنها.

 

حجم ترسناک داده!

بگذارید کمی بترسانمتان! فکر می‌کنید فیسبوک یا سرویس‌های گوگل چقدر اطلاعات از شما در اختیار دارند؟ به نظرتان حجم این داده‌ها چقدر است؟ از هنگامی که امکان دریافت داده‌های شخصی ذخیره شده توسط این شبکه‌ها در اختیار عموم قرار گرفته، کاربران زیادی اقدام به دانلود و بررسی آن کرده‌اند و خروجی قضیه واقعا ترسناک است! حجم اطلاعاتی که فیسبوک از یک کاربر عادی در اختیار دارد، حدود 500 مگابایت است، معادل تقریبا 400 هزار صفحه متن! برای گوگل با 50 سرویسش، خیلی بیشتر از این است.

 

آن‌قدری که جمع‌آوری‌اش روی سرورهای گوگل ممکن است چند ساعت طول بکشد! و البته محتوای این داده‌ها از ابعاد آنها بسیار ترسناک‌تر است. گوگل نه فقط سایت‌هایی که جست‌وجو کرده‌اید بلکه خیلی از سایت‌هایی که عادی بازدید کرده‌اید (از طریق شبکه تبلیغاتی خود)، مکان‌هایی که رفته‌اید) با اطلاعات GPS، همه ایمیل‌هایتان (حتی آنهایی که پاک کرده‌اید) را می‌داند و حتی آمار استفاده از اپ‌های روی گوشی اندرویدی‌تان را هم دارد!

اگر یکی از کاربران فیسبوک هستید احتمالا مایل باشید که برخی از پیام های خود در آن را حذف کنید. پیشنهاد می‌شود با ما همراه باشید تا در ادامه نحوه آرشیو کردن و حذف پیام ها در فیسبوک را با هم مرور کنیم.

 

احتمالا همه کاربران ترجیح می‌دهند که یکسری از پیام‌های خود را در فیسبوک پاک کنند. خوشبختانه انجام این کار در پلتفرم موبایل و نسخه دسکتاپ آن بسیار آسان و ساده است. البته این نکته را درنظر داشته باشید که با پاک کردن پیام‌های خود، پیام‌های موجود در صندوق ورودی دوستتان حذف نخواهد شد. با ما همراه باشید تا در ادامه نحوه حذف پیام ها در فیسبوک را با هم مرور کنیم.

 

حذف پیام ها از نسخه دسکتاپ فیسبوک

1- در ابتدا وارد فیسبوک خود شوید.

 

2- روی گزینه چت که در گوشه بالا سمت راست قرار دارد، کلیک کنید.

 

حذف پیام فیسبوک, حذف پیام‌های فیسبوک در اندروید

پاک کردن پیام‌ها در فیس بوک

    

3- برای آنکه کل چت موردنظر خود را حذف کنید روی آیکون چرخ‌دنده که در گوشه پایین سمت راست قرار دارد کلیک کرده و گزینه Delete را انتخاب کنید.

 

حذف پیام فیسبوک, حذف پیام‌های فیسبوک در اندروید

    

4- در این قسمت سه گزینه را مشاهده خواهید کرد: Cancel ،Delete و یا Archive. روی Delete کلیک کنید.

 

حذف پیام فیسبوک, حذف پیام‌های فیسبوک در اندروید

    

5- برای آنکه بخشی از مکالمه موردنظر خود را پاک کنید، به چت موردنظر مراجعه کرده و آن‌دسته از پیام‌هایی را که مایل هستید پاک کنید، انتخاب کنید. سپس روی آیکون سه نقطه افقی کلیک کرده و گزینه Delete را انتخاب کنید.

 

حذف پیام فیسبوک, حذف پیام‌های فیسبوک در اندروید

    

حذف پیام ها در پلتفرم موبایل فیسبوک

1- در ابتدا اگر این اپلیکیشن را روی گوشی خود ندارید، آن برای اندروید و iOS دانلود کرده و سپس لاگین کنید.

 

2- اگر قصد دارید که تمام یک مکالمه و چت را پاک کنید، از منوی باز شده پنجره چت موردنظر، گزینه Delete Conversation را انتخاب کنید.

 

حذف پیام فیسبوک, حذف پیام‌های فیسبوک در اندروید

    

3- اگر قصد دارید که تنها یک پیام مشخص را حذف کنید، پیام مربوطه را در پنجره چت مشخص کرده و از منوی باز شده گزینه Delete را که در انتهای منو قرار دارد، انتخاب کنید.

 

حذف پیام فیسبوک, حذف پیام‌های فیسبوک در اندروید

    

اگر قصد دارید فعلا یکسری از پیام‌ها را از دیدرس خارج کرده و در فرصت مناسب آن‌ها را حذف کنید، کافی است آن‌ها را آرشیو کنید.

 

چگونه فالوورهای اینستاگرام خود را حذف کنیم؟

1- فیسبوک را باز کنید.

2- روی تب Home که در سمت چپ قرار دارد، ضربه بزنید.

3- از میان مکالمه انجام شده، پیام‌هایی را که مایل هستید حذف کنید را انتخاب کنید.

4- به آرامی روی پیام مربوطه ضربه زده و انگشت خود را روی آن نگه دارید.

5- در این قسمت گزینه More را انتخاب کنید.

6- Archive را انتخاب کنید.

 

چگونه پیام‌های فیسبوک در اندروید را آرشیو کنیم؟

1- فیسبوک را باز کنید.

 

2- روی تب Home ضربه بزنید تا لیست چت‌های خود را مشاهده کنید.

 

3- روی پیام مربوطه که مایل هستید آن را آرشیو کنید، ضربه زده و انگشت خود را نگه دارید.

 

4- Archive را انتخاب کنید.

اغلب کاربران هر روز حجم عظیمی از اطلاعات را از متن گرفته تا کلیپ و عکس در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهند و البته نگران از بین رفتن این اطلاعات هم نیستند، زیرا این شرکت‌ها چنان عظیم و پرنفوذ شده‌اند که کسی احتمال ورشکستگی یا از بین رفتن اطلاعاتشان را هم به ذهن راه نمی‌دهد! با این حال، بجز داشتن بک‌آپ، مواردی پیش می‌آید که به دریافت این داده‌های آپلود شده نیاز می‌شود. 

 

مثلا ممکن است بخواهید قبل از بستن حساب کاربری‌تان، کل داده‌هایتان را دریافت کنید یا در گذشته با دوستی در ارتباط بوده‌اید و دوباره می‌خواهید اطلاعات تماسش را پیدا کنید. این دلیل هرچه باشد، این شبکه‌ها از چند سال پیش، امکان دانلود آرشیو کل اطلاعات کاربری را در اختیار گذاشته‌اند که در این مطلب روش دریافت آن را توضیح می‌دهیم.

 

گوگل 

هنگامی که برای دریافت داده‌هایتان به صفحه takeout.google.com بروید، اگر داخل حساب کاربری‌تان باشید، گوگل فهرستی از 50 سرویس را جلویتان می‌گذارد تا انتخاب کنید داده‌های کدام را می‌خواهید! سرویس‌هایی از گوگل پلاس گرفته تا نقشه گوگل و یوتیوب، هرگونه سرویسی که گوگل ارائه می‌کند. تیک سرویس‌های مورد نظرتان را می‌گذارید (همه را هم می‌توانید انتخاب کنید) و دکمه رفتن به مرحله بعد را در پایین صفحه می‌زنید.

 

در صفحه بعد گزینه‌هایی مربوط به نوع آرشیو (zip یا tgz)، حداکثر اندازه آن از 1 تا 50 گیگ و همچنین نحوه ارائه این آرشیو (ارسال لینک از طریق ایمیل، اضافه کرده به گوگل درایو یا ...) نمایش داده می‌شود. در صورت بیشتر بودن اندازه آرشیو از حداکثر اندازه، آرشیو به چند فایل شکسته می‌شود.

 

هنگامی که آرشیو آماده شود، با ورود دوباره رمز عبورتان می‌توانید آن را دانلود کنید. اینجا هم با یک فایل index.html طرف هستید که به سرویس‌های مختلف و داده‌های مربوط به هر کدام لینک دارد. مثلا می‌توانید روی سرویس کروم بزنید و از فایل Bookmarks.html فهرست بوک‌مارک‌هایتان را مشاهده کنید. البته متاسفانه همه داده‌ها آن‌چنان که باید و شاید واضح نیستند که بتوان به‌راحتی آنها را باز کرد.

 

آرشیو داده‌های شبکه اجتماعی, آرشیو فیسبوک

اینستاگرام تمام اطلاعات اینستاگرامی را در یک فایل آرشیو جمع‌آوری کرده

 

اینستاگرام

اینستاگرام که این روزها از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌رود اخیرا در راستای تبعیت از قوانین اتحادیه اروپا، ابزار دانلود داده‌ها را در اختیار کاربران گذاشته است. دسترسی به این ابزار هم از طریق وب و هم از راه اپ به این صورت امکان‌پذیر است: در پروفایلتان به قسمت تنظیمات (آیکون چرخ‌دنده) می‌روید و از بخش Privacy and Security امنیت و حریم خصوصی)، گزینه دانلود داده Data Download را انتخاب می‌کنید. حال با ورود ایمیل و سپس رمز عبور حساب کاربری، درخواستتان را با زدن روی دکمه Request Download تایید می‌کنید.

 

پس از آن اینستاگرام تمام اطلاعات اینستاگرامی را در یک فایل آرشیو جمع‌آوری کرده و لینکش را به شما ایمیل می‌کند. وقتی این فایل را دانلود و باز می‌کنید، با حجم عظیمی از داده‌ها مواجه می‌شوید! از تمام تصاویر، ویدئوها و استوری‌ها تا نام کاربری فالوئرها و کسانی که بلاکشان کرده‌اید تا حتی پست‌هایی که لایک کرده‌اید. همه چیز را اینجا پیدا می‌کنید!

 

خبر بد این است که این اطلاعات به‌صورت فایل‌های JSON به شما داده می‌شود. برای این‌که خواندن این فایل‌ها کمی راحت‌تر شود، می‌توانید متن آنها را در این سایت

konklone.io/json کپی کنید (نگران نباشید، این سایت کاملا آفلاین است) تا به فرمتی خواناتر نمایش داده شود.

 

فیس‌بوک

برای دریافت اطلاعاتتان از فیس‌بوک از طریق رایانه به این سایت بروید و وارد حساب کاربری خود شوید. سپس از منوی دست راست بالا (آیکون مثلث رو به پایین) تنظیمات را انتخاب کنید. حال در قسمت تنظیمات عمومی (General Settings) روی لینک دانلود یک کپی از داده‌ها (آخرین مورد در تنظیمات) کلیک کنید.

 

اکنون فیسبوک پیامی می‌دهد مبنی بر این‌که جمع‌آوری اطلاعات ممکن است کمی زمان ببرد. با زدن دکمه Start My Archive به صفحه بعد می‌روید و در آنجا هم دوباره روی همین دکمه می‌زنید تا جمع‌آوری داده‌ها آغاز شود. هنگامی که این کار به انجام برسد، اعلانی به شما داده می‌شود تا کل داده‌هایتان در فیسبوک را به‌صورت یک فایل زیپ دانلود کنید. (ایمیلی هم با لینک دانلود برایتان ارسال خواهد شد)

 

در آرشیو زیپ دانلود شده، یک فایل index.htm وجود دارد که با باز کردن آن، تمام اطلاعات در صفحات مختلف به‌صورت دسته‌بندی شده و مرتب نمایش داده می‌شود: پیام‌ها، تصاویر، ویدئوها و دیگر محتواهای شما و البته داده‌های دیگری که می‌دانستید فیسبوک جمع‌آوری می‌کند، ولی نمی‌خواستید به آنها فکر کنید! زمان‌های ورود، اطلاعات مکانی، آدرس IPهایی که با آنها به حسابتان وارد شده‌اید، کلماتی که براساس آنها به شما تبلیغات هدفدار نشان داده می‌شد و همچنین داده‌های تشخیص چهره شما به‌صورت سه عدد رمزنگاری شده!

 

آرشیو داده‌های شبکه اجتماعی, آرشیو فیسبوک

آرشیو داده‌های توییتر هم مانند آرشیو فیسبوک دارای یک فایل index.html است 

 

بهینه سازی برای موتورهای جستجو را فراموش کنید و تمرکز خویش را بر روی فرآوری محتوای ارزشمند برای کاربر پایانی بگذارید.

قوانین سئو همواره درحال تغییر هستند و شما برای سئو سایت خود نیاز به یک برنامه مدون دارید. به بعضی آمارها در مقوله سئو نگاهی بی اندازید:

93 درصد از فعالیت های آنلاین با جستجو در موتورهای جستجو شروع می شود
75 درصد از کاربران هرگز به صفحه دوم گوگل مراجعه نمی کنند.
70 لغایت 80 درصد کاربران گوگل به تبلیغات کلیکی گوگل اهمیتی نمی دهند.
آیا اصلا سئو کردن سایت بایستگی دارد؟ قطعاً بله

سئو به زبان ساده به معنی؛ برگردان وب سایت شما به زبانی است که توسط موتورهای جستجو به سادگی درک می شود. با سئو شما می توانید کاربرانی که بدنبال کالا و خدمات و اطلاعات و استجابت های ارائه شده در سایت شما هستند را به سایت خود جذب کنید. شما می توانید با سئو حرفه ای رتبه مناسبی در گوگل توسط بیاورید.

از طرفی ساختاره های رتبه بندی در گوگل یا دیگر موتورهای جستجو به صورت کامل مشخص نیست. از طرف دیگر الگوریتم هایی مثل رنک برین RankBrain گوگل، شناوری رتبه های جستجو را بالاتر برده اند. و قوانین موجود برای درج محتوا و اخذ بک لینک به شدت سخت گیرانه شده اند.

 

اشتباهات پدیدار در تکنیک های سئو که باید از آنها دوری کرد


اشتباهات رایج در سئو و روشهای دوری از آن
در این نوشتار با رسیدگی چندین سایت، چنیدن اشتباه در اجرای تکنیک های سئو را که بارها و بارها در سایت های مختلف تکرار شده است را فهرست کرده ایم الی شما از این اشتباهات دوری کنید.

1- کلمات کلیدی
کلمات کلیدی در محتوا بسیار اهمیت دارند و خود درونمایه سلطان سئو است.

اشتباهی که مبتدیان و حرفه ای های سئو به یک میزان در هنگام به پیشه بردن واژه ها کلیدی اتمام می دهند. پر کردن محتوای صفحه با کلمات کلیدی و استفاده از واژه ها کلیدی اشتباه است.

هدف از پر کردن محتوا با کلمات کلیدی به کارگیری خویش واژه ها کلیدی بصورت دقیق در درونمایه و استفاده از بیش از کران آن در درونمایه به قصد فریب موتورهای جستجو است.

مشاهده:

"ماشین لهستانی ما بهترین ماشین لهستانی در بازار ماشین های لهستان است. اگر به پیگیری خرید یک ماشین خوب لهستانی می گردید، به ماشین لهستانی ما هم نگاهی بیاندازید. ماشین ما بهترین بها ماشین لهستانی را دارد"

جمله بالا از نظر سئو ترسناک است. این جمله از نظر گوگل هیچ ارزشی ندارد و شایستن پنالتی شدن سایت توسط گوگل بسیار بسیار است.با چنین محتوایی شما تنها منظور دارید که سیستم را فریب دهید.

گوگل از Latent Semantic Indexing-LSI برای آنالیز صفحات سایت و اشتباهات رایج سئو در قابل اعتماد بودن تعدد واژه ها کلیدی سهم می برد. در این سیستم گوگل کلماتی مترادف با واژه کلیدی را در صفحه جستجو می کند. در یک متن طبیعی شما باید از تکرار بی جهت کلمه کلیدی به پرهیزید و از مترادف های آن کاربرد کنید الی جملات زیباتری داشته باشید. پس گوگل این سوژه را به عنوان رفرنسی برای تعیین متن طبیعی تعیین کرده است.

نکته: در زبان فارسی با تهیدستی- نداری واژه مقابل هستیم و یافتن همچم در پارسی بسیار سخت است. نمونه سرشناس شیر جنگل، شیر پاکتی و شیر آب، که همگی از یک کلمه شیر برای بیان سه مفهوم مختلف کاربرد کرده اند. در پارسی هر واژه برای ساختن کلمه جدید به واژه دیگری مانند لگو می چسبد و کلمات جدید برپایی می کند. مشابه شیرخوار، شیرخوارگان، شیرخوارگاه، که همگی بر پایه همان کلمه شیر فرآوری شده اند و به کلمه دیگری برای تولید معنی متفاوتی متصل گشته اند. نمونه سایر کلمه پرستار بچه و عبارت انگلیسی همچم آن babysitter است همانطور که می بنید در هر دو زبان از ویژگی پیوستگی دو کلمه برای تولید کلمه جدید بهره‌گیری شده است اما در انگلیسی واژه Sitter از کلمه Sit به معنی نشستن گرفته شده و با er معنای فاعلی یا مفعولی پیدا میکند یعنی نشاننده یا شخص نشانده شده، در نقش فاعلی به معنای پرستار (به گزیده تر پرستار بچه)، در نقش مفعولی به معنای شخصی که در ازاء اخذ پول روی صندلی نشسته الی نقاشی انگاشت او را نقاشی بکشد، به پیشه می رود. در حالیکه واژه پرستار در پارسی کاملاً عام است و از پرستار بچه لغایت پرستار بیمارستان را دربرگیرنده می شود و کلمه بدون توضیح فاقد بار معنایی کامل خود است.

هنگام تولید درونمایه بر روی کلمات کلیدی تمرکز داشته باشید، اما در استفاده از آن زیاده روی نکنید. در عنوان صفحات از واژه کلیدی استفاده کنید. شروع پاراگراف اول خویش را با واژه کلیدی نخست کنید. در متا تگ توضیحات از واژه ها کلیدی استفاده کنید.

برای یافتن کلمات کلیدی می توانید از افزار Keyword Planner گوگل بهره بگیرید. این ابزار به شما کلماتی که جستجوی بالایی دارند را معرفی خواهد کرد. شما باید واژه ها کلیدی طولانی یا Long tail keyword که با محتوای شما پیوسته هستند را نیز مکشوف و به کار ببرید.

 

توییتر

توییتر هم مانند فیسبوک مسیر تقریبا سرراستی را برای دریافت داده‌ها در اختیارتان می‌گذارد. در صفحه اصلی روی آواتارتان در قسمت بالا سمت راست بزنید و با کلیک روی تنظیمات وارد این بخش شوید. در صفحه تنظیمات، از منوی سمت چپ، گزینه یکی مانده به آخر، یعنی Your Twitter Data را انتخاب و رمز ورودتان را وارد کنید.

 

در این قسمت اطلاعات مختلف مربوط به حسابتان، چه عمومی و چه شخصی را مشاهده می‌کنید. در پایین صفحه دو دکمه درخواست داده‌ها (Request Data) یکی برای خود توییتر و یکی برای پریسکوپ وجود دارد. با زدن روی این دکمه، توییتر شروع به جمع‌آوری داده‌هایتان می‌کند که چند دقیقه‌ای به طول می‌انجامد. پس از اتمام این عمل، پیامی به شما برای دانلود داده‌های آماده شده داده می‌شود.

 

آرشیو داده‌های توییتر هم مانند آرشیو فیسبوک دارای یک فایل index.html است که یک صفحه تمیز حاوی توییت‌ها، تصاویر، لینک‌ها و ... را به شما نمایش می‌دهد. علاوه بر این، امکان یافتن سریع توییت‌ها براساس تاریخ به کمک یک ابزار جالب وجود دارد. موارد دیگری چون اطلاعات حساب کاربری (تاریخ ایجاد، تعداد توییت و ...) را هم می‌توانید در این صفحه ببینید. توییتر برای آنهایی که علاقه به تحلیل داده دارند قابلیت دریافت آرشیو به فرمت JSON و CSV را فراهم کرده است، به همراه یک فایل ReadMe برای راهنمایی نحوه کار کردن با آنها.

 

حجم ترسناک داده!

بگذارید کمی بترسانمتان! فکر می‌کنید فیسبوک یا سرویس‌های گوگل چقدر اطلاعات از شما در اختیار دارند؟ به نظرتان حجم این داده‌ها چقدر است؟ از هنگامی که امکان دریافت داده‌های شخصی ذخیره شده توسط این شبکه‌ها در اختیار عموم قرار گرفته، کاربران زیادی اقدام به دانلود و بررسی آن کرده‌اند و خروجی قضیه واقعا ترسناک است! حجم اطلاعاتی که فیسبوک از یک کاربر عادی در اختیار دارد، حدود 500 مگابایت است، معادل تقریبا 400 هزار صفحه متن! برای گوگل با 50 سرویسش، خیلی بیشتر از این است.

 

آن‌قدری که جمع‌آوری‌اش روی سرورهای گوگل ممکن است چند ساعت طول بکشد! و البته محتوای این داده‌ها از ابعاد آنها بسیار ترسناک‌تر است. گوگل نه فقط سایت‌هایی که جست‌وجو کرده‌اید بلکه خیلی از سایت‌هایی که عادی بازدید کرده‌اید (از طریق شبکه تبلیغاتی خود)، مکان‌هایی که رفته‌اید) با اطلاعات GPS، همه ایمیل‌هایتان (حتی آنهایی که پاک کرده‌اید) را می‌داند و حتی آمار استفاده از اپ‌های روی گوشی اندرویدی‌تان را هم دارد!





:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: