پشتیبانی سایت چیست ؟
نوشته شده توسط : mj

پشتیبانی سایت چیست ؟
قبل از این که بخواهیم به موضوع اصلی یعنی ” پشتیبانی وب سایت ” بپردازیم لازم میدونیم مختصرا به مفهوم واژه ی پشتیبانی بپردازیم :

یا ساده تر پشتیبانی چیست ؟

پشتیبانی سایت چیست : حمایت محدوده ای از خدمات است که با کمک نرم اسباب ها و یا سخت انگیزه ها های کامپیوتری یا سایر وسایل الکترونیکی یا مکانیکی ارائه می شود. به طور کلی سرویس های حمایت سعی دارند مشکلا کاربران یا محصولات را برطرف کنند

حال میتوانیم به سوژه اصلی نوشتار ( پشتیبانی تارنما چیست ؟ ) بپردازیم :

پشتیبانی سایت گردآور اقداماتی است که بدست مدیر سایت و یا پشتیبانی تارنما جهت بقای وب سایت چهره میگرد ، که حمایت وب سایت معمولا به دو بخش تقسیم می شود

انواع حمایت تارنما چیست – انواع پشتیبانی سایت چیست ؟
۱) حمایت فنی سایت – ۲) حمایت محتوایی سایت

تمامی مسائل فنی سایت همانند : رفع مشکلات وب سایت ، بروزسانی فنی و امنیتی وب سایت در تقسیم پشتیبانی فنی سایت قرار می گیرند و تمامی مسائل محتوایی سایت مانند : برپایی مطالب و مقالات جدید ، بروز رسانی مطالب پیشین و…. نیز در دسته حمایت محتوایی سایت قرار میگرند اگر مایل هستید درباره انواع  پشتیبانی سایت اطلاعات اکثریت را کسب کنید رهنمود میکنم ، نوشتار ” انواع حمایت وب سایت ” را رسیدگی بفرمایید .

مطئنا تا این جا با مفهوم حمایت تارنما آشنا شده اید ، اما حمایت وب سایت بدست چه کسانی انجام میشود ؟

۱) مدیر یا مدیران وب سایت

۲) تیم حمایت وب سایت

که در پیوستگی هدف داریم به مزایا و معایت هر کدام بپردازیم :
۱) مدیر یا مدیران وب سایت : معمولا ناچیز خرج ترین حالت حمایت وب سایت ، پشتیبانی تارنما بدست مدیر وب یا مدیران سایت است ، و در اصل مهم ترین مزیت این حالت توجیه اقتصادی آن است

باتوجه به فراهم شدن بستر های لازم در مملکت امکان ایجاد یک تارنما به تنهایی و حتی بدون داشتن اطلاعات کافی در این زمینه نیز فراهم شده است و هر شخصی حتی بدون داشتن کوچک ترین اطلاعات در این زمنیه و با کم ترین هزینه میتواند مدیر یک وب سایت باشد

تا این جا همه چیز خوب است و مطئنا همین روند مایه گسترش روز افزون وب فارسی شده است .

اما این روند یک مشکلی دارد :
حفط و بقای تارنما احتیاج به حمایت و بروز رسانی همیشگی دارد ، و باتوجه به این که مدیر تارنما شدنی است اطلاعات کافی در این زمینه را نداشته باشد ، در این مرحله حفط و بقای تارنما مبتلا چالش می شود

یا یک نمونه ساده تر ، تماشای تلویزیون نیاز به هیچ دانشی ندارد

و معمولا تمامی توضیحات لازم توسط فروشنده ارائه خواهد شد اما آیا مراقبت از آن هم به همین صورت است ؟

پاسخ بی گمان خیر است :

در صورتی که مراقبت های لازم بر اساس اصول آن انجام نشود

حتما پس از مدتی مشکلاتی رخ خواهد داد و امکان تماشای تلویزیون وجود نخواهد داشت

که معمولا مدیر یا مدیران وب سایت در این مرحله کوشش میکنند

خود با جستجو و طرح سئوال دشواری ها خویش را حل کنند ولی این راه حل نیازمند صرف وقت زیاد جهت کسب تجربه است .

که اگر بخواهیم این مرحله را نیز با نمونه قبل توضیح دهیم :

معمولا باتوجه به این که دانش لازم را ندارید باید دوره های آموزش های لازم را بگذارنید

و یا اگر وقت کافی جهت گذراندن دوره هارا نداشته باشید سعی میکنید

خودتان با امتحان و خطا نسبت به رفع مشکلات اقدام کنید ، که برخی مواقع امکان موفقیت وجود دارد

و گاهی امکان بدتر شدن سخت و یا حتی از بین رفتن وسیله خواهد شد

پس پشتیبانی به این حالت معایبی زیادی خواهد داشت .
۲) تیم حمایت وب سایت : در این حالت همانگونه که مشخص است تیم حمایت یا شخص پشتیبان به بروز رسانی و یا ارائه آموزش های لازم می پردازد

تیم حمایت و یا فرد پشتیبان راستین مطئنا دوره های لازم و تجریبات لازم را توسط آورده است

و توانایی رفع مشکلات و ارائه آموزش در تند ترین سررسید ممکن را دارد

اما معمولا این طریق به معنای واقعی به صورت رایگان نخواهد بود

و فرد یا تیم مربوطه هزینه هایی را دریافت خواهند کرد

که شاید تنها عیب آن نیز همین باشد ولی در این شیوه باتوجه به این که برای رفع دشواری ها موعد اقلیت صرف خواهد شد .

مطئنا مزایای بیشتری نسبت به حالت قبلی دارد





:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: