محتوای صفحه (Content)
نوشته شده توسط : mj

محتوای صفحه (Content)
محتوای صفحه اساساً چیزی است که کاربر به خاطر آن از صفحه نتایج موتور های جستجو به صفحه شما وارد شده است و به همین علت برای موتور های جستجو اهمیت زیادی دارد.

بحث محتوا گسترده است و باید به طور جداگانه به آن پرداخت اما به طور خلاصه باید نکات پایین را مد نظر داشت:

طبق تحقیقات سایت Backlinko، محتوای بلندتر به مراتب رتبه بالاتری در صفحه نتایج موتورهای جستجو می آورد. یادتان باشد که گوگل پسندیده ترین نتایج برای مخاطبان را نشان می دهد و اگر محتوای شما بتواند جواب های مناسبی برای کاربران داشته باشد، گوگل می خواهد که شما در رتبه اول صفحه نتایج جستجو باشید.
یکی از نکاتی که هنگام تولید درونمایه باید مد نظر داشت این است که مانند (یا بدتر از آن، دقیقاً کپی) محتوای شما در سایت خودتان یا سایت های سایر نباشد. چرا که اگر گوگل متوجه این همانندی یا کپی برداری شود، امتیاز منفی زیادی برای آن صفحه از سایت در عقیده می گیرد.
به چنین محتوایی که همانند یا دقیقاً کپی آن در سایت خودتان یا سایت (های) دیگری وجود دارد،Duplicate Content گفته می شود. (می توانید برای تشخیص Duplicate Content خود در سایت تان از آلت siteliner در ابزارهای سئو استفاده کنید)

 

[لینک مرتبط: نقطه شروع به تجارت آنلاین ] مهم

تولید محتوای بلند (Long – Form content)
بحث فرآوری محتوای بلند از زمانی داغ شد که سایت Backlinko با بررسی یک میلیون سایت و مقایسه عوامل مثل در لینک ها، به طور میانگین، به عدد 1890 واژه در مطالب آنها دریافتی بود، البته سایت serpIQ هم چنین بررسی را اتمام داد و به عدد 2450 رسید. منابع مختلفی چنین اعدادی را نقل کرده اند. اما سوال اینجا است، آیا برای هر مطلبی باید محتوای بلند فرآوری کنیم؟

محتوای بلند زمانی معنا پیدا می کند که :

پیام غنی باشد
زمانی که ما تشخیص دهیم باید بیشتر توضیح دهیم الی بتوانیم منظورمان را برسانیم یا این مطلب ما به قدری زوایا و زاویه های مختلف دارد که برای رساندن منظورمان به چهره کامل، باید در باره آن بیشتر توضیح دهیم. مثلاً شماری مطلب مرتبط، سودمند و داده هایی که شدنی است مخاطب به تعقیب آن ها بگردد (پیام غنی، نه پیام مهم)

 

در نظر دریافت موضوع و صنعت
در عقیده داشته باشید که صبر و زمان کسی که در باره مسائل مالی مطالعه می کند و کسانی که در باره گجت ها مطالعه دارند به یک میزان نیست. به همین دلیل موضوع همه سایت و حتی جستار همان پست بخصوص برای هر بیننده باید از لحاظ بلندی یا خلاصه بودن در آن دسته بندی که در دیاگرام ذیل می بینید (به صورت پیشنهادی) پیمان بگیرد.

 

 

برای Gadgets ، Web News و Health می توان به ترتیب zoomit.ir ، asriran.com و Hidoctor.ir را در وب فارسی مثال زد. به طور میانگین این سایت ها نیز از دیاگرام بالا فرمانبرداری کرده اند.

در باره گونه مطلب باید روشنگری عدل که منظور این است اگر شما در حال تولید صفحه ای برای سایت هستید که قرار است محتوای بنیادین باشد (cornerstone) بحث “محتوای بلند” می تواند در این قسمت سودمند باشد.(اولین بار سنه 2007 سایت copyblogger بحث محتوای اساسی را پیش کشید. در سنه های گذشته آنقدر این بحث مهم شد که سایت copyblogger در سنه های 2015 و 2016 شش مطلب سایر را در این زمینه منتشر کرد. ) چون در محتوای بنیادی شما باید هرآنچه که بیچارگی به روشنگری اولیه دارد را با لینک، نمودار، شکل، جدول، عکس، فیلم، فایلی برای دانلود و … بیان کنید، منطقی است که محتوای بنیادی، محتوای بلند باشد. (یعنی اگر به آن جامعیتی که محتوای بنیادین تعریف می شود نباشد، دیگر محتوای بنیادین نیست) برای کلیه ی این امور شما نیازمند به یک سئو کار خواهید بود.

محتواهای بنیادی شاکله های اصلی یک تارنما هستند. (محتوای اساسی پس از پیدا کردن واژه ها کلیدی مهم سوداگری آنلاین، باید ساخته شود. شما باید طبق مهمترین واژه ها کلیدی، محتوای بنیادین خود را بسازید.)





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: