AMP
نوشته شده توسط : mj

3# AMP دقیقا چیست؟
AMP توسط AMP Project به عنوان “یک پروژه متن باز ابتکاری است که دستور میدهد تا ناشرین درونمایه در وب بتوانند محتوایی را شکل دهند که برای دستگاه های موبایل بهینه سازی شده و آنها میتوانند هر جایی به طور آنی بارگذاری شوند.”

مقصد پایانی AMP اینست که تجربه کاربری را دستگاه های موبایل بهینه سازی کند و پیشه با موبایل در اینترنت را برای کاربران با افزایش سرعت و برخی دگرگونی ها در درونمایه راحت کند. AMP برای بهینه سازی یک محتوا بعضی منابع آن را حذف کرده و چه بسا تقسیم ای از آنها را به کلی از محتوای اصلی برای کاربر حذف کند، این موارد میتوانند شامل ویدیو، اشکال، انیمیشن ها و … باشند که بارگذاری برگه را افزایش میدهند. AMP از HTML و برخی مشخصات سایر بدست پروژه AMP، جاوا اسکریپ (تحویل دهنده های سرعت،) و کش گوگل (کش پرکار شده ی AMP برای تحویل سریعتر محتوا) که به کسب و کارها کمک میکند لغایت برگه هایی با کمترین حجم را ایجاد کنند.

برگه های مشخصی هستند که سرعت بارگذاری آنها به طور کاملا محسوسی زیاد است. مثلا فیش های لایک فیسبوک و یا Apple News که ازین جمله هستند. همانطور که گفتیم AMP برای این گسترش پیدا کرده تجربه اینترنت در موبایل را برای کل در همه جا بهتر کند و البته گفتیم یک پروژه متن مفتوح است، پس کل میتوانند از آن استفاده کنند. محتواهای شتابدهی شده امروز در جستجوهای گوگل، توئیتر، پینرست، لینکدین و بعضی وبسایت های دیگر… فعال است. و پلتفرم های دیگری کماکان در حال تمایل به سمت این پروژه هستند.

در ویدیوی ذیل میتوانید پیش نمایشی از AMP را نگریستن کنید. البته به سرعت دقت کنید که این درونمایه با میانگین سرعت اینترنت جهانی و حتی ذیل تر متعلق به مشاهده میشود. اگر بخواهید در این مورد بیشتر بدانید باید به منابع انگلیسی و دانشنامه گوگل در این باره مراجعه کنید.

[aparat id=”0w1rh”]
مورد مهمی که باید در این گویه بدانید مربوط به کش گوگل است. وقتی کاربران لینک فیش AMP را که از طریق جستجوی گوگل گرفته اند به اشتراک میگذارند، امتیازی برای گوگل ثبت می شود و صرفا برای وبسایت شما نخواهد بود. این یک ابزار برای تغییر طریق کار گوگل است. این سرویس درونمایه و کاربران وبسایت شما را در سرورهای گوگل نگه میدارد، که البته از روش معمول و منطقی انتقال مستقیم کاربران از گوگل به وبسایت شما نیز مخالفت دارد.

یکی از کارهای جالبی که گوگل در خصوص AMP انجام داده اینست که شرایطی را فراهم کرده تا بتوان چگونگی AMP را در وبسایت خویش تحت تعقیب داشته باشید.

یکی از باورهای اشتباهی که در مورد AMP وجود دارد اینست که بعضی میپندارند تعویض برای طراحی رسپانسیو است. حتی اگر شما فیش هایی با توانایی AMP داشته باشید، کاربران موبایل همچنان به نسخه موبایل وبسایت شما دسترسی خواهند داشت و متعلق به کاربرد خواهند کرد. و حتی نیاز نیست که تمام برگه های وبسایت شما AMP پرکار شده داشته باشد، به طور معمول AMP برای تقسیم وبلاگ وبسایت شما در دسترس خواهد بود.

 

4# سود پروژه AMP برای چه کسی خواهد بود؟
گفتیم این پروژه از ابزارهایی برای بهینه سازی محتوای وبسایت استفاده میکند. با به کارگیری ویژگی هایی که تو آن توسعه داده شده است این سرویس میتواند هر نوع محتوای سنگینی را که بخشی از یک محتوای کلی هستند حذف کند. کل وبسایت ها هم نمیتوانند استفاده مفیدی از AMP داشته باشند. اگر در وبسایت هایی که به فروش محصول و سرویس مشغول هستند از سرویس AMP بهره‌گیری کنند قطعا بخشی از طراحی و المان هایی که در وبسایت خود دارند را از دست خواهند داد اما در مقابل آن عملکرد پذیری و تجربه عملی متفاوتی را برای کاربران خویش ارائه خواهند داد. ب رای اطلاعات بیشتر به سایت مانگو مراجعه فرمایید.

اما بزرگترین دسته کاربران که از این پروژه نفعی عاید آنها خواهد شد، ناشران و فرآوری کنندگان درونمایه هستند، کبیر یا حقیر فرقی نمیکند. اگر شما هم فرآوری کننده درونمایه بوده یا از طریق بازاریابی محتوا در وب حضور دارید بهترین شغل اینست که حتما آن را پرکار کنید.





:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: