نخست در مورد سئو بخش بندی و برچسب؟
نوشته شده توسط : mj

# نخست در مورد سئو بخش بندی و برچسب؟
وقتی از دسته بندی ها و برچسب ها به طریق راستی بهره‌گیری کنید، میتوانید از آنها برای درمان سئوی سایت به 3 شکل کاربرد کنید:

لینک های داخلی کمک میکنند الی خزنده های موتورهای جستجو محتوای مربوط به هم داخل وبسایت شما را پیدا کنند، به عبارتی، به گوگل و بینگ فرمان میدهد تا محتوای کل وب سایت شما را ایندکس کرده و تمام پست های شما را در نتایج جستجو قرار دهند، پس برای سئو درونی سایت مفید هستند
نام برچسب ها و تقسیم بندی های وبسایت شما، یک انکر تکست در لینک سازی محسوب میشوند، که به موتور جستجو هم صراحتا اعلام میکنند محور وبسایت شما چیست. این مورد به شما کمک میکند لغایت رتبه محتوای خود را برای آن کلمه های کلیدی بار ارزش افزایش دهید.
پست های دوست داشتنی و داغی که لینک های مترادف می سازند، از دسته بندی ها و برچسب ها برای لینک شدن به دیگر پست ها کاربرد میکنند، که به محتوای وبسایت شما کمک میکنند بخت اکثریت در رتبه بندی نتایج موتور جستجو داشته باشند.
2# بخش بندی ها دقیقا چه هستند؟
تا قبل از انتشار نسخه 2.3 وردپرس، دسته بندی ها فقط برای سازمان دهی نوشتجات در وردپرس بودند، بنابراین شما الی پیش از اینکه از آنها بشنوید از آنها کاربرد می کردید. در اصل، شما نمیتوانید حتی یک پست را بدون تقسیم بندی منتشر کنید (حتی پست های تقسیم بندی نشده هم بخش بندیِ “دسته بندی نشده” خویش را دارند).

این جریان ولی تغییر کرد، نگاه کارآزموده های سئو به دسته بندی ها بیشتر معطوف شد و با افزایش قابلیت های سئو در وردپرس، سئوکار ها تصمیم گرفتند بهتر از آن بهره‌گیری کنند.

خب مجدد میپرسیم که دقیقا هدف بخش بندی ها در سئو چیست؟

دسته بندی ها برای گروه بندی عناوین مثل است، مواردی که مشابه هم هستند مثل فصل های یک کتاب.

پلتفرم مانگو عنوان فصل کتاب برای خواننده مشخص میکند که این فصل و عناوین و حوادث داخل آن مختص این فصل است، و البته کل عناوین یک فصل در کتاب کاملا با هم پیوسته هستند. و این ساختار کلی همه کتاب هایی است که حائز عناوین گوناگون و فصل های چندگانه هستند. اگر نویسنده کتاب بخواهد آرایش فصل ها را تغییر دهد یا آنها را حذف کند، ساختار کلی کتاب دسخوش تغییر خواهد شد، و البته شاید همه حکایت کتاب تغییر کند. البته احتمالاً احتیاج داشته باشید اثناء رشد وبسایت و گسترش بیشتر بخش بندی های فرعی و حقیر به تقسیم بندی های اصلی اضافه کنید که به آنها زیر بخش هم میگویند.

بذارید یک وبلاگ سلامتی را نمونه بزنیم. اگر شما یک تارنگار جامع رو ارائه میکنید، شما میتوانید دسته بندی های خودتون رو از بین گویه های اصلی سلامتی برپایی کرده یا برگزیدن کنید: تمرینات، تغذیه، انگیزش و … . شما میتوانید پایین تقسیم های خودتون رو به هر کدوم که میخواهید اضافه کنید، مثلا (سبزیجات زیردسته تغذیه و …) اما قوانینی وجود دارند که بهتر است در دستور کار پیمان دهید:

دسته بندی ها فقط برای نوشتار و پست قابل استفاده هستند اما در فیش ها نمیتوانید از آنها بهره‌گیری کنید.
هر پست باید به یک دسته بندی الصاق شود (گاهی موارد نیاز است که در دو دسته بندی الصاق شود ولی توصیه میشود اینکار را نکنید)
از محدوده یک دسته بندی برای بیشتر پست ها بهره‌گیری کنید
دسته بندی های وبسایت شما نباید برای موضوعاتی برپایی شوند که مبحث مورد عقیده آن ها موقتی یا زودگذر باشد، بلکه شما باید برای موضوعات اصلی که همش مورد بحث هستند و کاربران به دنبال اطلاعات در آن ها هستند، بخش بندی ایجاد کنید.
در زمینه توسعه دهندگی و اشاعه وبسایت، شما باید از آنگونه بندی ها در زیردسته بندی ها و زنجیره مراتب و بخش های گوناگون وبسایت کاربرد کنید. شما میتوانید تقسیم بندی ها را در این تقدیر از وبسایت وردپرس خویش برپایی کنید.

 

نام

از نامش مشخص است، در اسم دسته بندی های خود اسم های کوتاه و ویژه استفاده کنید، اسم های کوتاه که به راحتی در ذهن کاربر هم قرار میگیرند و پذیرفته میشوند.

نامک

این همان پیوند یگانه یا آدرس URL اسم تقسیم بندی است. این مورد در آرشیو احزاب و البته آدرس نوشتجات پیدا میشود، البته به شرطی که از پیوندهای سفارشی کاربرد کنید.

مادر

شما میتوانید یک زیردسته ایجاد کنید، کافیست برای آن بخش بندی دیگری به عنوان مادر برگزیدن کنید. اگر آن را روی “none” پیمان دهید، این خود یک بخش بندی ردیف بالا خواهد بود.

توضیحات

این سرنوشت همان جایی است که توضیحات دسته بندی پیمان میگیرد، اگر میخواهید برای تقسیم بندی های خود متنی اضافی بنویسید، اینجاست. ولی به طور پیشفرض نمایش داده نمیشوند، اگرچه برخی قالب های وردپرس آن را نمایش میدهند. شما میتوانید هر تعداد دسته بندی که میخواهید ایجاد کنید، ولی هر چه کمتر بهتر.

البته اگر در تارنگار خویش از دو جین یا دوازده تقسیم بندی اغلب دارید، محتوای شما آنطور که میخواهید احتمالاً نتواند متمرکز باشد. گوگل شاید بخواهد اعداد کبیر دسته بندی های یک تارنگار را به عدم تمرکز معنی کند. کسی چه میداند. این پیشه شما، دریافت رتبه ای که محتوای شما لایق آن است را دشوار تر میکند و شانس اقلیت برای محتوای وبسایت شما قرار میدهد. و یه علت سایر اینکه، چرا شما باید بخواهید این کل تقسیم بندی داشته باشید، باید در انتخاب یا برپایی تقسیم بندی های وبسایت خود کمال دقت را داشته باشید، حتی اگر زمانی بخواهید دسته بندی را تغییر دهید یا دسته بندی یک نوشته را بردارید باید این موضوع را در عقیده داشته باشید که در آدرس URL پست وبسایت، آدرس دسته بندی هم وجود دارد و این شدنی است باعث برپایی فیش های 404 زیادی شود.

3# برچسب ها دقیقا چه هستند؟
برچسب ها برای تولید جزئیات ویژه نوشته استفاده میشوند، البته یک لینک پست مرتبط هم در تارنگار به حساب می آیند. و همین علت تعدد برچسب های یک نوشتار است (در سنجش با تقسیم بندی ها). برچسب ها همانند صفحه بندی یک کتاب هستند، یک لیست پیوسته دار از عناوین ویژه نسبت به جلدی که کتاب دارد.
و البته وقتی یک سوژه در فهرست باشد، یعنی در بیشتر قسمت های کتاب آمده است، و اضافه کردن یا حذف کردن آن از صفحه بندی کتاب، خط محور کتاب را تغییر نمیدهد یا ساختمان کتاب را دستخوش تغییر نمیکند.

 

خب بذارید برگردیم سراغ نمونه اول، همون وبلاگ سلامتی که شروع کردیم. برچسب های شدنی و معقول برای تناسب اندام، تحرک، سلامتی، سلامت اعضا و … باشد. شما باید برچسب ها را به بهترین شکل ممکن، خاص، پسندیده و البته اختصار بنویسید.

به یاد داشته باشید که برچسب های نمونه ما فقط مثال بوده و اگر کمک میکنند به کارگیری آنها هم اختیاری است. شما میتوانید برای سلامتی برچسب های دیگری بهره‌گیری کنید. اما شما باید زمانی از آنها بهره‌گیری کنید که به ارزش وبسایت شما اضافه میکنند. در این جا تعدادی از قوانین مربوط به برچسب ها را یادآوری میکنیم لغایت معیار پیشه شما باشند:

سعی کنید هیچ کدام از مقالات شما اغلب از 5 برچسب نداشته باشند. توجه: شما میخواهید آنها را برای کاربران ساده و روشن کنید لغایت آن چه را که دقیقا به دنبالش هستند پیدا کنند. از برچسبی که تنها میتواند برای یک پست استفاده شود بهره‌گیری نکنید (برچسبی عمومی تر استفاده کنید نه تخصصی). برای بخش بندی های خود برچسب های مخصوص تری بسازید، دقت کنید که اگر از چند برچسب برای نوشته های خود استفاده کنید که در بخش بندی های گوناگون و متفاوتی پیمان دارند در این چهره با این شغل خویش اوضاع را بیشتر از پیش پیچیده تر کرده اید.

اگر از برچسب های لاتین بهره‌گیری میکنید، کوشش کنید همه کاراکتر ها کوچک باشند، اگر از برچسب های عربی کاربرد میکنید کوشش کنید با الفبای پارسی اینکار را اتمام دهید و اِعرابی برای کلمات برچسب ها نداشته باشید. برچسب ها خودشون بست و یک بعدی هستند، و این یعنی اینکه شما نمیتوانید یک سلسله ساختار با برچسب ها بسازید و زیربرچسب داشته باشید.

دسته بندی ها و برچسب ها در وبسایت به هدف استفاده رک و راست هستند. وقتی تفاوت بین برچسب و تقسیم بندی را دریافتید و ارزش هرکدام را در جای خود دانستید. بخش بندی ها و برچسب های وبسایت شما، حاضر هستند که تعامل شما با کاربران را بهبود بخشند (دسته بندی سپس برچسب ها) و البته مهره های مهمی در سئو هستند. پس کار خود را در این مورد شروع کنید، حال میتوانید بهترین تئوری های خویش را برای برچسب و تقسیم بندی مطالب وبسایت روی کاغذ بنویسید. سپس تحقیقات خویش را کامل کرده و بهترین ها را برگزینید.





:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: