نوشته شده توسط : mj

وقتی در فکر برپایی یک سوداگری آنلاین و ورود به دنیای بزرگ دیجیتال مارکتینگ هستید، مطمئنا مهمترین و نخستین هدفتان جذب مشتری و کسب درآمد است. این زمینه در آغاز نیازمند این است که بازدیدکنندگان نسبت به خدمات شما دریافتن خوشنودی کرده و محتویات سایت آنقدر جذاب باشد که در کمترین موعد ممکن آنها را برای سفارش متقاعد سازد. بی دلیل نیست که مدیران موفق و پایه گذاران بازرگانی آنلاین از تجربه کاربری(احساس بازدیدکننده نسبت به سایت) و کیفیت محتوا(کلیه مطالب درج شده در سایت) بعنوان دو بازوی اصلی و زیاد تاثیرگذار در سئو اسم می برند. لذا با پروا به اهمیت این دو ایتم، در این مقاله به نقش کارساز آنها بر موقعیت و رتبه سایت های فروش آنلاین در نتایج موتورهای جستجو پرداخته ام.

 

 

در قدم اول، ساپورت وردپرس فرض کنید مشتریانی برای جستجوی "کفش زنانه" که از محصولات شما است وارد ساییتان میشوند. موعد ورود به دنبال چه چیزی هستند؟ کفش کتانی، کفش مجلسی، کفش طبی، صندل و...؟ تمام این نمونه ها باید بطور جداگانه با مشخصات کامل، در سایت شما طبقه بندی شده باشند لغایت علاوه بر بازداری از سردرگمی کاربران، از مدت موعد طولانی برای جستجو نیز جلوگیری نماید. ولی فقط این کافی نیست، زیرا بسیاری از رقبای شما نیز این طور امکانات را فراهم کرده اند، فلذا نیاز دارید لغایت فراتر بیاندیشید، یعنی پیش از اینکه شخصی تبدیل به مشتری شود او را بشناسید و فراتر از نیازهایش تفکر کنید.

از پروا بیش از حد به کلمات کلیدی بپرهیزید. این بدان معنا نیست که به کارگیری کلید واژه اهمیت ندارد اما در برخی از سایتها بهره‌گیری بیش از حد از واژه کلیدی هدف، موجب میشود که عبارات و خدمات اصلی تحت شعاع پیمان بگیرد و علاوه بر آن به چشم کاربر ناخوش آیند آمده و سایت را خلاص خواهد کرد.

بلافاصله تفکر کاربر را به فعلیت برسانید. برای ثبت سفارش، علاوه بر راههای ارتباطی همانند تماس تلفنی، ارسال ایمیل و... بخشی از سایت را برای "ثبت سفارش آنلاین"در عقیده بگیرید. از این طریق، زمینه ها رضایت و راحتی مشتریان را فراهم کرده و به آنها فرصت فکر کردن برای اینکه کالا را سفارش بدهند یا خیر؟ به آن احتیاج دارند یا ندارند؟ و اینکه میزان بودجه شان چقدر است؟ نداده اید.

امروزه تجربه کاربری یکی از ارکان اصلی بازاریابی است. شما نیاز دارید لغایت در باره عکس العملی که کاربران نسبت به سایت شما خواهند داشت و درصد خوشنودی آنها تفکر کنید. اگر موتورهای جستجوگر صدها کاربر را به سایت شما برگشت دادن دهند چه شمار از این کاربران از محتویات، خدمات و هرچیز دیگری در صفحه احساس رضایت خواهند داشت؟ بیایید مثالی بزنیم، فرض کنید سایتی بصورت آنلاین به فروش گل می پردازد، ولی وقتی بعنوان کاربر وارد می شوید، فقط صفحه ای مربوط به گلهای آپارتمانی مشاهده خواهید اما در رابطه با درختچه و یا گلهای باغچه ای و ... چیزی نمی یابید، چنانچه بسیاری از مشتریان شدنی است متقاضی خرید و یا کسب اطلاعات از گونه ها گلها باشند. نتیجتا این سایت نتوانسته در جلب عقیده تمام کاربرانش بخوبی عمل نماید.





:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: