نوشته شده توسط : mj

تنها یک دهم ثانیه زمان لازم است تا ذهن ما در مورد اعتماد به یک غریبه تصمیم گیری کند. دانشمندان دانشگاه پرینسون امریکا طی یک آزمایش به نکات جالبی پی بردند. آن ها به گروه اول تحقیق به مدت یک دهم ثانیه تصاویری از غریبه ها نشان دادند، اما گروه دوم فرصت نامحدودی برای تماشای عکس ها داشتند. اعضای هر دو گروه نظر خود را در مورد قابل اعتماد بودن یا نبودن افراد داخل تصاویر بیان کردند. جالب آنکه نظرات هر دو گروه یکسان بود.

 

بنابراین دوست جدیدتان قبل از آنکه چیزی بگویید ناخودآگاه در مورد اعتماد کردن به شما تصمیم می گیرد.

 

۲- چقدر مستعد رهبری هستید؟ 

قضاوت عجولانه

 

خبرهای خوبی برای مردان طاس داریم! مردان طاس از نظر دیگران شخصیت بااراده ای دارند و از مهارت های مدیریتی و توانایی رهبری دیگران و محیط پیرامون خود برخوردارند. دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیای امریکا طی آزمایشی به این مسأله پی بردند. آن ها در این آزمایش به گروهی از داوطلبان شرکت در تحقیق تصاویری از مردان طاس و مودار نشان دادند. از نظر شرکت کنندگان آزمایش، مردان طاس جسورتر ، مقتدرتر، بلندقدتر و قوی تر بودند. با این حال، شرکت کنندگان سن آن ها را ۴ سال بیشتر از سن واقعی شان تشخیص داده بودند.

 

این مسأله در مورد مردانی صدق می کند که به طور کامل طاس هستند. مردانی که بخشی از موهایشان ریخته شامل این گروه نمی شوند. بنابراین اگر مردی که بخش هایی از موهایش را از دست داده بخواهد مقتدرتر به نظر برسد باید تمام موهایش را بزند.

 

۳- چقدر موفق هستید؟

قضاوت کردن

 

اگر می خواهید این برداشت را از خود به وجود آورید که مرد موفقی هستید، لباسی بپوشید که کاملا اندازه ی بدن تان باشد. بهترین گزینه لباسی است که برای شخص شما دوخته شده باشد. دیگران به جزئیاتی مانند دوخت زیبا و دقیق لباس تان و اینکه چقدر در آن راحت به نظر می رسید توجه می کنند. آن ها با توجه به این نکته در مورد موفق بودن شما قضاوت می کنند. دانشمندانی از بریتانیا و ترکیه به این نکته پی بردند.

 

جالب آنکه زنانی که در محیط های کاری لباس های کوتاه با یقه های باز می پوشند در مقایسه با زنانی که اصول پوشش سازمانی را رعایت می کنند و لباس های محافظه کارانه تری می پوشند، کارکنان رده پایین تری به نظر می رسند. دانشمندان این مسأله را ناشی از این نکته می دانند که مردم از گذشته محافظه کارانه بودن زبان بدن را با قدرت مرتبط دانسته اند. درواقع نمایندگان ساختارهای حکمفرما بر جامعه همیشه لباس های موقر و سنگین به تن کرده اند.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: