نوشته شده توسط : mj

۱- افسردگی 

شکی نیست که بیماری افسردگی شخص مبتلا را از داشتن یک زندگی رضایت بخش محروم می کند. اما تحقیقات جدید نشان داده است که افکار منفی می توانند منجر به مرگ زودرس سلول ها و در نتیجه پیری شوند. بخشی از طول عمر یک سلول به ساختار سلولی آن به نام «تلومر» وابسته است که از داده های ژنتیکی محافظت و به تقسیم سلولی کمک می کند. با این حال، با هر بار تقسیم سلولی، تلومر تحلیل می رود و در نهایت به قدری کوچک می شود که سلول می میرد. در پژوهشی که بر روی بیش از ۷ هزار نفر انجام شد، محققان پی بردند تلومر افراد مبتلا به افسردگی به میزان قابل توجهی کوچک تر از افراد شادتر بود.

 

۲- پرخاشگری 

حفظ خونسردی در برابر راننده ای که به ماشین شما زده یا مزاحم تلفنی ای که شما را از خواب شبانه محروم کرده کار ساده ای نیست. اما تحقیقات کالج لندن نشان می دهد پرهیز از پرخاشگری به طول عمر ما اضافه می کند. در حقیقت، افکار خصمانه باعث تحلیل رفتن ساختارهای سلولی یعنی تلومرها و در نتیجه پیری زودرس سلول ها می شوند.

 

۳- بددلی 

برخی افراد تصور می کنند احساس شک و بی اعتمادی نسبت به انگیزه های دیگران و تردید در برابر هر عقیده ی جدیدی، با بالا رفتن سن تبدیل به امری اجتناب ناپذیر می شود. اما نباید اینطور باشد چون وقتی اجازه می دهید بددلی شما را تحت کنترل خود درآورد، این مسأله سال های طلایی زندگی تان را نابود می کند. طبق تحقیق منتشر شده در نشریه ی Behavioral Medicine، خطر حمله ی قلبی و سکته ی مغزی در مردان بددل بیشتر از مردانی است که کمتر شکاک هستند. ترکیب بددلی / و خصومت تأثیر منفی دو چندانی بر تلومرها دارد. افرادی که بددلی و خصومت زیادی دارند به افسردگی، اشکال پیشرفته ی بیماری های قلبی عروقی و بیماری های متابولیک مبتلا می شوند و در سنین پایین تر از دنیا می روند.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: