نوشته شده توسط : mj

۱- هر سال تابستان ها گرفتار افسردگی می شوید 

علائم افسردگی تابستانی شبیه به نشانه های نوع عادی افسردگی است با این تفاوت که این علائم در پاییز و زمستان کمتر می شوند و در بهار و تابستان دوباره بروز پیدا می کنند. افسردگی تابستانی مانند نوع زمستانی آن، هر سال در همان زمان همیشگی دوباره به سراغ شخص می آید.

  

۲- در خانواده ی شما سابقه ی افسردگی وجود دارد 

تفاوتی ندارد ژنتیکی باشد یا اکتسابی (یعنی در دوران کودکی در معرض آن بوده باشید)، افسردگی و اختلالات خلقی مربوط به آن مثل افسردگی فصلی، ممکن است در میان اعضای خانواده وجود داشته باشد. به والدین و بستگان خود دقت کنید. آیا آن ها هم در روزهای گرم و پرنور تابستان روحیه ی خوبی ندارند؟ محققان گمان می کنند احتمالاً ژنتیک در افسردگی فصلی نقش دارد. بیش از دو سوم افرادی که دچار افسردگی فصلی هستند، خویشاوندی دارند که دچار یک اختلال خلقی عمده است.

 

۳- بیش از اندازه در معرض نور خورشید هستید 

نور خورشید و تاریکی به تنظیم ریتم طبیعی بدن، به ویژه تولید ملاتونین یا همان هورمون شب کمک می کند. بدن ملاتونین را شب ها تولید می کند و این هورمون نقش مهمی در خواب ما دارد. اگر تمام روز در معرض آفتاب قرار داشته باشید و شب پیش از خواب از تلفن همراه، تبلت یا کامپیوتر استفاده کنید، خود را مدت بیشتری در معرض نور درخشان قرار می دهید. این مسأله تولید ملاتونین را با اختلال رو به رو می کند در حالی که این هورمون برای خواب ضروری است.

  

۴- خواب منظمی ندارید 

سیستم های درون بدن از مجموعه الگوهای بیست و چهار ساعته پیروی می کنند، به گونه ای که دمای بدن، سوخت و ساز و خواب شما، همگی به ساعت زیستی بدن وابسته هستند. اگر در شب های تابستان تا دیر وقت بیدار بمانید، این کار ساعت زیستی بدن تان را مختل می کند. نداشتن خواب مناسب یکی از ریسک فاکتورهای افسردگی است، بنابراین اگر در تابستان خواب تان نامناسب یا ناکافی باشد در حقیقت، به استقبال افسردگی فصلی خواهید رفت.

 

۵- در مناطق گرم زندگی می کنید 

تحقیقات نشان می دهد، کسانی که در مناطق کم ارتفاع با روزهای طولانی تر (نور بیشتر آفتاب)، دمای بالاتر و شب های گرم تر (که خواب را دشوارتر می کند) زندگی می کنند، خطر بروز افسردگی تابستانی در آن ها بیشتر است.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: