نوشته شده توسط : mj

ریشه افکار منفی

داشتن یک روحیه ی شاد و مثبت اندیش ، در زندگی روز مره افراد تاثیر بسیار مهمی دارد. کسانی که روز خود را با افکار مثبت آغاز می کنند و تا پایان شب هرگونه فکر منفی را از خود دور می کنند ، زندگی شاد تری نسبت به دیگران دارند. اما دلیل به وجود آمدن افکار منفی چیست؟

  

افکار منفی از پیدایش تا ریشه کنی 

مثل هر روز در آشپزخانه مشغول به کار بود. روی اجاق گاز هم غذا داشت قل قل می زد. او هم سخت مشغول شستن ظروف بود. هرکس او را می دید، حس می کرد که حسابی مشغول کار است اما واقعیت امر چیز دیگری بود.

  

او جسمش در آشپزخانه بود اما روح و فکرش در جای دیگری مشغول بود. داشت فکر می کرد. البته فکر داریم تا فکر. قرار بود با اعضای خانواده به مسافرت بروند و او چند روز بود که مشغول فکرکردن بود: <اگر تصادف کنیم چه می شود؟ اگر ماشین خراب شد؟ حتما باز هم پسرمان مثل دفعه قبل در راه مریض می شود… مگر توی این مسیر دکتر پیدا می شود؟! اگر دکتر نبود چه؟ حتما کار به جای باریک می کشد و حال پسرمان بدتر می شود. با این اوضاع به جز دردسر چیز دیگری نیست…>

 

دانشمندان و محققان دائم اخبار جدیدی در مورد تاثیر افکار منفی بر روی زندگی انسان اعلام می کنند. چندی قبل محققان آمریکایی اعلام کردند افکار منفی حتی باعث بیماری جسم می شود.

  

در این تحقیق به وضوح بیان شده است فعالیت منفی مغز (ناشی از فکر منفی) باعث ضعف سیستم ایمنی می شود، جالب اینکه عکس این مطلب هم صادق است. افکار مثبت باعث تقویت سیستم ایمنی می شود. حتی در تحقیقی دیگر مشخص شد افرادی که افکار مثبت، روشن و خوش بینانه دارند بیشتر عمر می کنند و حتی متوسط عمر این افراد ۵/۷ سال بیشتر از افراد منفی نگر است که دائم افسوس گذشته را می خورند.

  

نکته مهم اینکه این محققان اعلام کردند تاثیر فکر مثبت بیشتر از پایین بودن فشارخون؛ کنترل کلسترول و یا کاهش وزن است! در مطالعات بعدی مشخص شد قلب و عروق افرادی که منفی نگر هستند به استرس پاسخ مناسبی نمی دهد و به این ترتیب امید به زندگی در این افرادکمتر است. شاید باور نکنید که حتی دانشمندان نقاطی را در مغز که به افکار منفی و مثبت پاسخ می دهد، شناسایی کردند و افرادی که نقاط مثبت مغزشان بیشتر فعال است سرحال تر بوده و زندگی شادابی دارند .

 

منبع





:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: