نوشته شده توسط : mj

انفجار اینترنت موبایل درایران



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, انفجار اینترنت

 

جادوی هزاره جدید حالا بیش از آنچه انتظار داشتیم ما را تسخیر کرده و جایی در جیب‌ها، دستان و همراه ما قرار گرفته و همچنان با سرعت بیشتری در این راه پر فتوح در حرکت است. جدیدترین آمار مصرف اینترنت در ایران نشان می‌دهد که اینترنت موبایل به شدت محبوب کاربران است و ۶۰ میلیون ایرانی از اینترنت موبایل به جهان مجازی متصل می‌شوند، آماری که نشان می‌دهد استفاده از اینترنت سیار به مراتب طرفداران بیشتری داشته و با فاصله فاحشی نسبت به مشترکان اینترنت ثابت و شرکت‌های اینترنتی قرار دارد.

 

این موضوع سال‌ها پیش مورد اشاره مجامع جهانی نیز بود و اتحادیه جهانی مخابرات»(ITU) وابسته به سازمان ملل متحد در ارزیابی وضعیت دسترسی ساکنان کره خاکی به فضای مجازی اعلام کرده بود که در آینده نزدیک بیش از نیمی از مردم جهان آنلاین خواهند شد و به زودی خطوط پهن‌باند موبایلی مخصوص گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی عنوان «سریع‌ترین فناوری در حال رشد را در تاریخ حیات بشر» به خود اختصاص می‌دهند.

 

حالا آن پیش‌بینی‌ها در حال واقعی شدن است و درحال حاضر بیش از ۶۰ میلیون کاربر در ایران هستند که از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند. آخرین آمار وضعیت استفاده ایرانی‌ها از اینترنت پرسرعت تا پایان خرداد امسال (سال ۹۷) که از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده نشان می‌دهد که تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت به ۷۲ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۸۷۷نفر رسیده است که از این تعداد، ۱۲ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۵۰ نفر مشترک اینترنت ثابت (ADSL) و ۶۰ میلیون و ۵۳ هزار و ۸۲۷ نفر کاربر اینترنت پرسرعت موبایل هستند. 

 

منبع





:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: