نوشته شده توسط : mj

در علم روانشناسی خواص و نیروی رنگ ها به اثبات رسیده است. هر رنگی انرژی و طول موج متفاوتی دارد که بر روح و جسم تأثیر می گذارد. زنگ آبی هم از این قاعده مستثنا نیست. آبی رنگی سرد محسوب می شود و دارای خاصیت آرامش دهی فوق العاده محسوب می شود.

 

اما آبی نیلی تنها رنگی است که با انرژی فوق‌العاده خود، تمامی بدن را تحت پوشش قرار می‌دهد. رنگ نیلی خاصیت آرام بخشی بسیار قوی دارد و در رفع و درمان تب‌های شدید بسیار مؤثر است.

 

این رنگ خواص زیادی دارد آرام کننده، تسکین دهنده و صلح طلب است. همچنین خلاقیت و تحرک را در انسان فعال می کند. بهداشت، طراوت، خنکی و پاکی از خصوصیات جدانشدنی آبی هستند، به طوری که در مواد شوینده و بهداشتی هم از رنگ آبی استفاده می شود؛ مثلا در پودرهای پاک کننده با دانه های آبی رنگ، شیشه شوی، مایع های نرم کننده و انواع صابون.

 

در پرچم بسیاری از کشورها و همچنین ملل متحد هم از رنگ آبی استفاده شده که نشانه صلح و دوستی است.

 

از نظر روان شناسی خواص رنگ آبی بیش از رنگهای دیگر موجب آرامش می شود و باعث رفع خستگی روحی و جسمی است و اعتماد به نفس و احساس امنیت را تشدید می کند. افرادی که به رنگ آبی علاقه مند هستند، عناصر آب و طبیعت را دوست دارند و بسرعت متوجه اشتباهات دیگران می شوند.

 

روانشناسی رنگ آبی 

برای اتاق کار یا مطالعه خواص رنگ آبی بسیار ایده آل است؛ اما بهتر است از رنگ زرد هم به عنوان مکمل استفاده کرد، زیرا رنگ زرد ذهن را تحریک می کند و اثر مطلوبی دارد. برای اتاق خواب رنگ آبی تیره بسیار مناسب است، چون خوابی عمیق و راحت را به دنبال دارد، ولی برای اتاقی که در تمام مدت روز آنجا هستید نباید از خواص رنگ آبی استفاده کنید، زیرا اثرات آرام بخشی این رنگ قوی است و ممکن است تأثیر مطلوبی نداشته باشد و شخص به افسردگی متمایل شود.

 

آبی یکی از رنگ‌هایی است که باعث کاهش اشتها می‌شود 

بعضی از رنگ ها مثل رنگ قرمز گرم هستند و جریان انرژی را افزایش می دهند، ولی رنگ آبی به علت سردی باعث کند شدن جریان انرژی می شود. رنگ آبی رنگ وسعت، بزرگی و عظمت است، به طوری که رنگ استخرها را هم مثل دریا آبی می کنند. نور آبی حشرات را به سوی خود جذب می کند. به همین دلیل برای از بین بردن حشرات از قبیل پشه ها، از لامپهای آبی با جریان برق استفاده می شود. از نمونه بارز جواهرات و سنگهای زینتی هم می توان فیروزه را نام برد. همچنین برای اتاق های عمل و زایمان هم از رنگ آبی و سبز استفاده می شود.

http://www.beytoote.com/psychology/khanevde-m/blue7-psychology-color.html





:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: