نوشته شده توسط : mj

کورتانا، دستیار صوتی شما در ویندوز 10 قادر است کارهای بسیاری را انجام دهد، اما یکی از این کارها که بسیاری از کاربران نیز آن را به کورتانا محول می‌کنند، جستجو در اینترنت است. از آنجا که کورتانا نیز روی ویندوز نصب شده و از محصولات مایکروسافت به‌شمار می‌رود عجیب نیست این جستجو در سایت بینگ صورت گیرد و قابلیتی برای تغییر آن به موتور جستجوگر دلخواه وجود نداشته باشد. اگر شما نیز همچون نگارنده مطلب، جستجو را در گوگل خلاصه می‌کنید و هیچ موتور جستجوگر دیگری نمی‌تواند نیازهایتان را برآورده کند، پیشنهاد می‌کنیم از این ترفند برای تغییر جستجوگر کورتانا در ویندوز کمک بگیرید. به کمک این ترفند کورتانا مجبور به استفاده از گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر همچون DuckDuckGo و یاهو خواهد شد.

 

1ـ به بخش Settings در ویندوز مراجعه کرده و پس از ورود به بخش System، روی Default apps کلیک کرده و از فهرست برنامه‌های پیش‌فرض در بخش Web browser روی آیکون نرم‌افزار فعلی کلیک کرده و مرورگر کروم را از فهرست به‌نمایش درآمده انتخاب کنید.

 

توجه: در صورتی‌که مرورگر کروم روی ویندوز نصب نشده ابتدا عملیات دانلود و نصب مرورگر را اجرا کنید.

 

2ـ مرورگر کروم را اجرا کرده و پس از مراجعه به لینک زیر، افزونه کرومتانا (Chrometana) را دانلود و روی مرورگر نصب کنید.

http://j.mp/click_chrometana

 

3ـ پس از نصب افزونه در مرورگر، در صفحه به‌نمایش درآمده توسط افزونه روی لوگوی گوگل یا هریک از دو موتور جستجوگر دیگر کلیک کنید.

 

منبع



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

خرید اینترنتی یا خرید آنلاین مزایای فراوانی دارد، شما محدودیت زمانی در انتخاب ندارید، امکان بررسی و مقایسه‌ی طیف وسیعی از محصولات را دارید، از ترافیک خلاص می‌شوید و مزایایی از این دست. اما مشکلاتی هم وجود دارد که فروشگاه‌های اینترنتی در اینکه چطور این مشکلات را مرتفع کرده‌اند از هم متمایز می‌شوند.


مشکلاتی مثل این‌که مصرف‌کنندگان تا چه میزان می‌توانند به این فروشگاه‌ها اعتماد کنند؟ آیا کالایی که به دست ما می‌رسد همانی است که در سایت دیده‌ایم؟ می‌توانیم به اصالت یا اصل بودن کالا اعتماد کنیم؟ قیمت‌ها چطور؟ در مورد کالاهایی مثل لباس چطور می‌توان خرید اینترنتی انجام داد؟ فرض کنید کت یا کفشی خریدید و دیدید که اندازه‌تان نیست و یا اصلا به شما نمی‌آید، اینجور وقت‌ها چه می‌توان کرد؟ کالا چطور و در چه زمانی به دست شما می‌رسد؟ اگر از کالایی به هر دلیلی خوش‌تان نیاید تکلیف چیست؟


واقعیت این است که اگر یک فروشگاه اینترنتی بخواهد به تمام جزییاتی از این دست بپردازد، به زیرساخت و سرمایه‌‌گذاری گسترده و وسیعی نیاز دارد و همچنین متخصصان فراوانی از حوزه‌ی آی ‌تی، انبارداری و صنایع گرفته تا مارکتینگ و گرافیک و تولید محتوا باید در آن فعالیت کنند و مدام به روز باشند.


در میان فروشگاه‌های اینترنتی متعددی که در این دو سه سال اخیر در ایران راه‌اندازی شدند، فروشگاه اینترنتی مدیسه واقعا متمایز و خاص است و به نظر می‌رسد متخصصان آن به تمام نکاتی که در بالا اشاره شد، فکر کرده‌اند و راهکاری ارائه داده‌اند. البته وقتی یکی از معتبرترین برندهای داخلی مثل گروه تجاری گلستان، وارد این عرصه می‌شود انتظاری جز این هم نمی‌رود.


اعتماد به مدیسه با یکی از بزرگترین و معتبرترین گروه‌های تجاری کشورمان پیوند خورده که در طول بیش از نیم قرن اخیر ارائه کننده‌ی برترین برندهای بین‌المللی و ملی در ایران بوده است، گروهی که تجارب موفقی مانند، اطلس‌خوردو (Kiamotors)، آسان‌موتور (Hyundai)، محور ماشین(komatsu)، جیلران موتور (Geely)  را در کارنامه‌ی خود دارد این‌‌بارهم  فروشگاه اینترنتی مدیسه را راه‌اندازی کرده‌است. در حقیقت مدیسه میرا‌ث‌دار تجربه‌ی قوی و حرفه‌ای لجستیک شرکت گلستان است.

 
فروشگاه‌ اینترنتی مدیسه طیف وسیعی از محصولات را بصورت آنلاین می فروشد، پوشاک، کیف و کفش، اکسسوری، محصولات ورزشی، اسباب‌بازی، لوازم‌التحریر، محصولات کودک، نوزاد و سیسمونی، لوازم خانه، خوراکی و آشامیدنی و کتاب بخشی از این طیف وسیع است و به نظر می‌رسد که مدیسه به سرعت در حال گسترش تنوع محصولات خود است.


تمایز مدیسه در همان نگاه اول به سایت آن مشخص می‌شود. مجموعه‌ای از کالاهای پریمیوم و برترین برندها در کنار هم جمع شده‌اند. اما در کنار این‌ها، چهار ویژگی مدیسه را واقعا نسبت به رقیبان خود منحصربفرد ساخته است. از کالایی به هر دلیلی خوش‌تان نیامده؟ بدون هیچ قید و شرطی 7 روز فرصت دارید آن را پس دهید! مدیسه نام این مزیت خود را امکان بازگشت کالا گذاشته است. تضمین اصالت کالا ویژگی دیگری است که مدیسه را متمایز کرده، یکی از نگرانی‌های ما در ایران اصل نبودن کالاست، فروشگاه اینترنتی مدیسه تضمین می‌کند که محصول اصل به دست شما می‌رسد. تضمین قیمت کالا و تحویل رایگان (سراسر کشور) دو ویژگی دیگر از آن چهار ویژگی است.


حراج‌های فصلی و روزانه، قیمت‌های باورنکردنی از معتبرترین برندها، طرح‌های فروش‌ ویژه مانند سرندپیتی، زیبایی محیط کاربری، آسان بودن خرید، اطلاعات و محتوای کامل درباره‌ی تک تک محصولات و ده‌ها ایده‌ی واقعا هیجان‌انگیز دیگر مواردی است که مدیسه ارائه می‌دهد و با نگاهی به این فروشگاه متفاوت بودن آن را کاربران در همان نگاه اول حس می‌کنند.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

با رعایت تمام اصول امنیتی، احتمال نفوذ هکرها کمتر خواهد شد اما هرگز از بین نمی رود. از سوی دیگر، پروسه حفاظت از حساب های شخصی تنها به کاربران محدود نمی شود و تا به امروز بارها خبرهایی از افشا شدن اطلاعات و کلمه های عبور کاربران سرویس های بزرگ با هک شدن سرورهای آنها شنیده ایم. با این وجود در صورت هک شدن حساب های شخصی چه باید کرد و راه های جلوگیری از تبعات آن چیست؟

واکنش سریع با استفاده از پست الکترونیکی
اگر برخی از حساب های اینترنتی شما هک شده و با تغییر کلمه عبور توسط هکر، امکان ورود به آنها وجود ندارد، امید خود را از دست ندهید؛ زیرا در صورت واکنش سریع احتمال بازگرداندن حساب های از دست رفته همچنان وجود دارد.

 

در هنگام ثبت نام در سرویس های اینترنتی، آدرس پست الکترونیکی خود را ثبت کرده اید و در صورتی که این آدرس از دسترس هکرها در آمان مانده باشد، می توان از آن برای بازگرداندن کلمه عبور استفاده کرد.

این اقدام نخستین گام در مقابله با نفوذ هکرها و بازیابی حساب های از دست رفته محسوب شده و توصیه می شود هر چه زودتر به استفاده از آن اقدام کنید.

 

در زمان ثبت نام سرویس های ایمیل نیز از شما درخواست می شود به شکل دلخواه آدرس دیگری را به عنوان پست الکترونیکی پشتیبانی معرفی کنید. همواره از این پیشنهاد برای مقابله با هک شدن ایمیل خود و بازیابی کلمه عبور در آینده، بهره بگیرید.

 

هک سیستم های رایانه ای , حفره امنیتی

نرم افزار آنتی ویروس و ضد بدافزار برای اسکن کامل رایانه

 

اسکن کامل رایانه
دومین گام، جلوگیری از دسترسی های بعدی و نفوذ مجدد هکرها به اطلاعات شخصی خواهد بود که برای انجام این کار ابتدا باید حرفه امنیتی یا راه نفوذ هکرها را پیدا کنید. برای انجام این کار باید از یک نرم افزار آنتی ویروس و ضد بدافزار برای اسکن کامل رایانه یا تلفن همراه استفاده کنید.

 

در این مرحله باید از ضد بدافزار و آنتی ویروس هایی کمک بگیرید که مورد تایید کارشناسان بوده و از اعتبار و قدرت کافی در زمینه کاری خود برخوردار باشند. ورود یک تروجان یا نصب Keylogger روی رایانه می تواند به ثبت اطلاعات ورودی و ارسال آنها به هکرها منجر شود و آنتی ویروس های قدرتمند قادر به تشخیص بدافزارها و حذف آنها خواهند بود.

 

اطلاع از مسیر بدافزارها و ویروس های پیدا شده می تواند به یافتن ریشه آلودگی و رفع آن نیز کمک کند. یک فایل دانلود شده، داده های آپلود شده توسط سایت یا نرم افزارهای بی نام و نشان، همه به نوبه خود می توانند منشأ آلودگی و راه نفوذ هکرها باشند.

 

هک حساب های شخصی , حفره امنیتی

 

نفوذ هکرها به منبع اطلاعات
همان طور که گفته شد، نفوذ هکرها به حساب های شخصی افراد تنها به بی احتیاطی اشخاص حقیقی و کاربران اینترنت مربوط نمی شود. در مواردی هکرها به سرورهای سرویس های بزرگ نظیر یاهو یا جی میل نفوذ می کنند و حجم انبوهی از اطلاعات محرمانه و شخصی افراد را به سرقت می برند.

 

حتی اگر تمام نکات امنیتی را رعایت کنید، ممکن است سرویس مورد استفاده شما در ابعاد بزرگ مورد دستبرد هکرها قرار بگیرد و در این حالت هیچ کاری از دست کاربران معمولی برنخواهد آمد. برای اطلاع از این گونه اتفاقات باید روی اینترنت نام سرویس خود را با عبارت Password Leak جستجو کنید و با پیگیری اخبار مرتبط مطلع شوید آیا واقعا سرویس مورد استفاده شما با سرقت اطلاعات محرمانه توسط هکرها مواجه شده است یا خیر.

 

برای نمونه در جولای سال 2012 سرویس پست الکترونیکی یاهو، هک و میلیون ها کلمه عبور کاربران این سرویس جهانی در فضای اینترنت پخش شد. با این اتفاق سایر حساب های افراد مانند حساب فیس بوک یا توییتر آنها نیز با خطر مواجه شد و مقابله با این مشکل کاملا خارج از قدرت کاربران بود.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

هر یک از سیستم های نرم افزاری وب، موبایل یا دسکتاپ برای صحت اجرا و ارائه خدمت به روش دلخواه نیازمند سرویس خدمات پشتیبانی و حفاظت می باشد.

طراحی وب ایران توانسته است با ارائه یک بستر بر پایه وب با اسم نظام کاربران طراحی وب ایران همگی درخواست های مشتریان را به چهره آنلاین، 24 روز و 7 روز هفته و در تمام روزها سنه به سرعت اخذ کرده سریعا نسبت به رفع سخت یا استخدام پشتیبان سایت توسط کارشناسان چیره دست اقدام نماید.

هزینه افزودن خاصیت های جدید، توسعه سیستم، گسیل خبره به محل، نصب و راه اندازی در محل، آموزش، مشاوره و یا سایر مواردی که در سیستم درج نشده است یا بیرون از پروسه حمایت و نگهداری می شود، بر بنیاد واپسین تعرفه نرخ پایه خدمات فنی - تخصصی انفورماتیک نظام صنفی کامپیوتر ای کشور قابل محاسبه است. کلیدهای زیر لینک های سازمان نظام صنفی کامپیوتر ای مملکت است و در صورت وجود مشکل عبارت تعرفه نرخ پایه خدمات فنی - تخصصی انفورماتیک نظام صنفی کامپیوتر ای کشور را گوگل کنید.



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

هنگام اجرای مرورگر وب Microsoft Edge، برای چند لحظه یک صفحه‌ی آبی‌رنگ با نشان این مرورگر ظاهر می‌شود. با استفاده از این ترفند، شما می‌توانید رنگ پشت‌زمینه‌ی این صفحه که اصطلاحاً Splash نام دارد را با استفاده از رجیستری ویندوز تغییر دهید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

 

برای این کار ابتدا در منوی Start ویندوز عبارت regedit را تایپ کرده و Enter بزنید.
 

 

مرورگر ویندوز 10 , ویژگی های مرورگر Edge

مرورگر Edge یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های موجود در ویندوز ۱۰ به شمار می‌رود

 

سپس به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppModel\SystemAppData\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\SplashScreen\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe!MicrosoftEdge

 

در محدوده‌ی سمت راست پنجره، بر روی BackgroundColor دوبار کلیک کنید.

 

مرورگر ویندوز 10 , ویژگی های مرورگر Edge

 

خواهید دید که مقدار #0078D7 در قسمت Value data به چشم می‌خورد. این عبارت در واقع کد HEX رنگ آبی است. شما کافی است کد HEX رنگ دلخواه خود را جای‌گزین کد موجود کنید. برای دریافت کد HEX رنگ مورد نظر خود می‌توانید به http://www.w3schools.com/colors/colors_picker.asp مراجعه نمایید.

 

مرورگر ویندوز 10 , ویژگی های مرورگر Edge

تغییر رنگ صفحه ی ورود مروگر Edge

 

به عنوان مثال در صورتی که از کد #aabbcc برای رنگ خاکستری استفاده کنیم، ظاهر صفحه‌ی اولیه‌ی مرورگر Edge به صورت زیر درخواهد آمد

منبع



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

نخستین ماشین محاسبه ماشین مکانیکی ساده ای بود که بلز پاسکال آن را ساخته بود و به وسیله چند اهرم و چرخ دنده، می توانست عملیات جمع و تفریق را انجام بدهد. پس از آن لایب نیتز با افزودن چند چرخ دنده به ماشین پاسکال ماشینی ساخت که میتوانست ضرب و تقسیم را هم انجام بدهد و آن را (ماشین حساب) نامید.

 

بعدها چارلز بابیج ماشینی برای محاسبه چند جمله ای ها ابداع کرد که آن را ماشین تفاضلی نامیدند و سپس به فکر ساخت وسیله ی محاسباتی کاملتری افتاد که می شد به آن (برنامه) داد این ماشین شباهت فراوانی به کامپیوترهای امروزی داشت و به همین دلیل نام بابیج به عنوان پدر کامپیوتر در تاریخ باقی مانده است.

 

در گذشته دستگاه‌های مختلف مکانیکی ساده‌ای مثل خط‌کش محاسبه و چرتکه، نیز کامپیوتر خوانده می‌شدند. در برخی موارد از آن‌ها به‌عنوان کامپیوتر آنالوگ نام برده می‌شود. چراکه برخلاف کامپیوتر رقمی، اعداد را نه به‌صورت اعداد در پایه دو بلکه به‌صورت کمیت‌های فیزیکی متناظر با آن اعداد نمایش می‌دهند. چیزی که امروزه از آن به‌عنوان «کامپیوتر» یاد می‌شود در گذشته به عنوان «کامپیوتر رقمی (دیجیتال)» یاد می‌شد تا آن‌ها را از انواع «کامپیوتر آنالوگ» جدا سازند.

 

کامپیوتر یکی از دو چیز برجسته‌ای است که بشر در سدهٔ بیستم اختراع کرد. دستگاهی که بلز پاسکال در سال ۱۶۴۲ ساخت اولین تلاش در راه ساخت دستگاه‌های محاسب خودکار بود. پاسکال آن دستگاه را که پس از چرتکه دومین ابزار ساخت بشر بود، برای یاری رساندن به پدرش ساخت. پدر وی حسابدار دولتی بود و با کمک این دستگاه می‌توانست همه اعداد شش رقمی را با هم جمع و تفریق کند.

 

لایبنیتز ریاضی‌دان آلمانی نیز از نخستین کسانی بود که در راه ساختن یک دستگاه خودکار محاسبه کوشش کرد. او در سال ۱۶۷۱ دستگاهی برای محاسبه ساخت که کامل شدن آن تا ۱۹۶۴ به درازا کشید. همزمان در انگلستان ساموئل مورلند در سال ۱۶۷۳ دستگاهی ساخت که جمع و تفریق و ضرب می‌کرد.

 

در سده هیجدهم میلادی هم تلاش‌های فراوانی برای ساخت دستگاه‌های محاسب خودکار انجام شد که بیشترشان نافرجام بود. سرانجام در سال ۱۸۷۵ میلادی استیفن بالدوین نخستین دستگاه محاسب را که هر چهار عمل اصلی را انجام می‌داد، به نام خود ثبت کرد.

 

از جمله تلاش‌های نافرجامی که در این سده صورت گرفت، مربوط به چارلز بابیچ ریاضی‌دان انگلیسی است. وی در آغاز این سده در سال ۱۸۱۰ در اندیشهٔ ساخت دستگاهی بود که بتواند بر روی اعداد بیست و شش رقمی محاسبه انجام دهد. او بیست سال از عمرش را در راه ساخت آن صرف کرد اما در پایان آن را نیمه‌کاره رها کرد تا ساخت دستگاهی دیگر که خود آن را دستگاه تحلیلی می‌نامید آغاز کند.

 

او می‌خواست دستگاهی برنامه‌پذیر بسازد که همه عملیاتی را که می‌خواستند دستگاه بر روی عددها انجام دهد، قبلا برنامه‌شان به دستگاه داده شده باشد. قرار بود عددها و درخواست عملیات بر روی آن‌ها به یاری کارت‌های سوراخ‌دار وارد شوند. بابیچ در سال ۱۸۷۱ مرد و ساخت این دستگاه هم به پایان نرسید.

 

کارهای بابیچ به فراموشی سپرده شد تا این که در سال ۱۹۴۳ و در بحبوحه جنگ جهانی دوم دولت آمریکا طرحی سری برای ساخت دستگاهی را آغاز کرد که بتواند مکالمات رمزنگاری‌شدهٔ آلمانی‌ها را رمزبرداری کند. این مسئولیت را شرکت IBM و دانشگاه هاروارد به عهده گرفتند که سرانجام به ساخت دستگاهی به نام ASCC در سال ۱۹۴۴ انجامید.

 

این دستگاه پنج تنی که ۱۵ متر درازا و ۲٫۵ متر بلندی داشت، می‌توانست تا ۷۲ عدد ۲۴ رقمی را در خود نگاه دارد و با آن‌ها کار کند. دستگاه با نوارهای سوراخدار برنامه‌ریزی می‌شد و همهٔ بخش‌های آن مکانیکی یا الکترومکانیکی بود از زمان کامپیوتر های اولیه که در سال ۱۹۴۱ ساخته شده بودند تا کنون فناوری‌های دیجیتالی رشد زیادی نموده‌است.

 

انواع کامپیوتر (رایانه)

کامپیوتر ها به چهار دسته ابر کامپیوتر ها، کامپیوترهای بزرگ، کامپیوتر های کوچک، ریز کامپیوتر ها تقسیم می شوند. کامپیوتر ها از نظر نوع پردازش داه ها به سه نوع / کامپیوتر های آنالوگ، کامپیوتر های دیجیتال و کامپیوتر های ترکیبی تقسیم می شوند.

 

- ابر کامپیوترها

ابرکامپیوتر (در زبان انگلیسی: Supercomputer) به کامپیوتری اطلاق می‌گردد که در زمان معرفی آن در زمینه میزان ظرفیت محاسبه در واحد زمان در دنیا پیشرو باشد. این عبارت برای اولین بار توسط مجله «نیویورک ورلد» برای اشاره به جدول‌سازهای آی‌بی‌ام در دانشگاه کلمبیا به کار رفت.

 

تاریخچه صنعتی ابرکامپیوتر

تاریخچه اختراع کامپیوتر,تاریخچه کامپیوتر,کامپیوتر

واژه ابر کامپیوتر برای اولین بار توسط مجله «نیویورک ورلد»به کار رفت

 

 سوپرکامپیوترهایی را که در دههٔ ۱۹۶۰ ساخته و ارائه شدند سیمور کری از بنگاه کنترل اطلاعات (CDC) طراحی کرده بود و تا دههٔ ۱۹۹۰ هم بازار در دست این سوپرکامپیوترها بود. زمانی که سیمورکری جدا شد و رفت تا شرکت خودش به نام تحقیقات سیمور را راه اندازی و اداره کند با طرح های جدیدش بازار سوپرکامپیوترها را در دست گرفت و تا پنج سال (۱۹۸۵-۱۹۹۰) یکه تاز بازار ابرمحاسبه بود. خود کری هرگز واژهٔ سوپرکامپیوتر را استفاده نکرد و کمتر کسی به خاطر دارد، او تنها کلمهٔ کامپیوتر را استفاده می‌کرد.

 

در سال ۱۹۸۰ هم زمان با ظهور بازار مینی کامپیوترها که یک دهه قبل به وجود آمده بودند تعداد زیادی رقبای کوچک وارد بازار شدند. اما بسیاری از این ها در دههٔ ۱۹۹۰ با بروز مبارزات بازار سوپرکامپیوتر حذف شدند. امروزه سوپرکامپیوترها طراحی های سفارشی کم نظیری هستند که شرکت های صنعتی مثل IBM و hp تولید می‌کنند. همان شرکت هایی که بسیاری کمپانی های دههٔ ۹۰ را خریدند تا از تجربه شان استفاده کنند. البته بنگاه کری هنوز به صورت حرفه‌ای به ساخت سوپرکامپیوتر ادامه می‌دهد. اصطلاح سوپرکامپیوتر چندان پایدار و ثابت نیست. ممکن است سوپرکامپیوتر امروز فردا تبدیل به یک کامپیوتر معمولی شود.

 

اولین دستگاه‌های CDC پردازنده‌های نرده‌ای (اسکالر) خیلی سریع بودند؛ ده برابر سریع تر از سریع ترین ماشین های سیر شرکت ها. در دههٔ ۱۹۷۰ اکثر سوپرکامپیوترها به انجام محاسبات برداری پرداختند و بسیاری رقبا و تولید کنندگان جدید پردازنده‌های خودشان را با قیمت پایین با همان روش کار به بازار ارائه کردند تا در بازار حاضر شوند. در ابتدا و میانهٔ دههٔ ۱۹۸۰ کامپیوترهایی با پردازنده‌های اندک برداری که به صورت موازی کار می‌کردند تبدیل به استاندارد شدند.

 

هر ماشینی معمولا چهارده تا شانزده پردازندهٔ برداری داشت. در اواخر دهٔ ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ مجددا توجه‌ها از پردازنده‌های برداری به سیستم های پردازندهٔ موازی معمول معطوف شد که هزاران ریزپردازنده معمولی داشتند و برخی از آن ها نمونه‌های آماده و برخی هم سفارش های مشتریان بودند (در اصطلاح کاری این را حملهٔ میکروهای کشنده می نامند).

 

امروزه طرح های موازی بر اساس میکروپروسسورهای آمادهٔ نوع سرور ساخته می‌شوند از جمله power pc, Itanium, x86-64 و مدرن ترین سوپرکامپیوترها بسته (کلاستر) های کامپیوتری با تنظیمات دقیق هستند که پردازنده‌های کم حجم و رابط های داخلی سفارشی و بسته به مورد دارند.

 

- کامپیوتر های بزرگ و کوچک (چند کاربر و تک کاربر)

مینی کامپیوتر یا کامپیوتر کوچک واژه ای منسوخ برای گونه ای از رایانه است که محدوده ی میانی طیف ماشین های محاسبه، میان بزرگترین سیستم های چند کاربره کامپیوتر های بزرگ و کوچکترین سیستم های تک کاربره ( ریز کامپیوتر ها یا کامپیوتر های شخصی)، را تشکیل می دهد. کلمه های جدید تر برای این ماشین ها شامل سیستم های میانی (در IBM)، ایستگاه کاری (در Sun Microsystems و LINUX/Linux عمومی) و خدمتگذار می شود.

 

تاریخچه مینی کامپیوترها

واژه ی مینی کامپیوتر در دهه ۱۹۶۰ برای توصیف رایانه های کوچک نسل سوم که بر فن آوری ترانزیستور و حافظه ی هسته ای بنا شده بود گسترش یافت. در مقایسه با کامپیوتر های بزرگ که معمولاً تمام اتاق را پر می کنند آنها معمولاً چند قفسه بیشتر جا ی نمی گرفتند. اولین مینی کامپیوتر موفق PDP-8 دوازده بیتی شرکت Digital Equipment Coporation بود که هنگام شروع به کار در سال ۱۹۶۴م از ۱۶۰۰۰ دلار امریکا به بالا قیمت داشت.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

آیا می‌دانید در مواردی امکانات جدید ویندوز 10 پهنای باند اینترنتی شما را سرقت کرده و در بخش‌هایی نیز ترافیک اینترنتی شما بیهوده و بدون اجازه مصرف می‌شود؟ اگر می‌خواهید ارتباطات اینترنتی ویندوز 10 را بهبود ببخشید و با ممانعت از هدر رفت ترافیک و پهنای باند ارتباط اینترنتی خود سرعت را تا بیش از 80 درصد افزایش دهید با ما همراه شوید.

 

به‌روزرسانی‌های خودکار
طبق اعلام مایکروسافت، ویندوز 10 آخرین نسخه از سری ویندوز خواهد بود، اما این به معنای آن نیست که به‌روزرسانی جدیدی برای این ویندوز منتشر نمی‌شود، بلکه مایکروسافت بر این عقیده است که تمام به‌روزرسانی‌های موردنیاز و حتی تغییرات بزرگ در سیستم‌عامل ویندوز در قالب بسته‌های به‌روزرسانی برای ویندوز 10 عرضه می‌شود و ویندوز جدیدتری عرضه نخواهد شد. مایکروسافت برای دستیابی به این هدف و بهره‌مندسازی کاربران از آخرین به‌روزرسانی‌ها به‌طور پیش‌فرض قابلیت به‌روزرسانی در ویندوز را فعال کرده و غیرفعال کردن آن را نیز با محدودیت‌هایی مواجه کرده است.

 

بسیاری از کاربران نیز به‌دلیل آشنایی نداشتن با روش غیرفعال‌سازی به‌روزرسانی‌ها، آن را به حال خود رها کرده و به‌ این‌ ترتیب ترافیک اینترنتی خود را برای دانلود بسته‌های به‌روزسانی از دست می‌دهند و در مواردی که دانلود بسته‌های به‌روزرسانی در حال انجام است با افت سرعت اینترنت مواجه می‌شوند.

 

برای غیرفعال کردن به‌روزرسانی خودکار باید از روش‌های غیرمعمولی کمک بگیرید که معمولا در صفحه ترفند آنها را معرفی می‌کنیم. در این شرایط نیز یکی از دو روش زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

 

استفاده از Group Policy Editor
1- کلیدهای Start+R را از روی صفحه‌کلید فشار داده و عبارت gpedit.msc را تایپ کرده کلید اینتر را فشار دهید.

 

2- در پنجره Group Policy Editor مسیر زیر را دنبال کنید:

Computer Configuration>
Administrative Templates>
All Settings

 

3- Configure Automatic Updates را پیدا کرده و پس از دوبار کلیک روی آن، گزینه‌ Disabled را انتخاب و Apply کنید.

 

4- برای بررسی اعمال تغییرات، از بخش تنظیمات ویندوز (Settings) به بخش Windows update رفته و در ادامه گزینه‌ Advanced Options را کلیک کنید. چنانچه تغییرات به‌درستی اعمال شده باشد به‌روزرسانی خودکار در وضعیت Never check for updates، (not recommended) قرار دارد.

 

استفاده از سرویس‌ها
1- روی منوی استارت کلیک کرده و پس از جستجوی عبارت services کلید اینتر را فشار دهید.

 

2- در پنجره سرویس‌ها می‌توانید گزینه Windows Update را پیدا کرده و روی آن دوبار کلیک کنید.

 

3- در بخش Startup type گزینه‌ Disable را انتخاب کرده و پس از کلیک روی Stop، گزینه‌ OK را برای اعمال تغییرات کلیک کنید.

 

4- با اجرای این عملیات هرگاه بخواهید عملیات بررسی برای به‌روزرسانی را اجرا کنید با خطا مواجه خواهید شد و به‌روزرسانی‌های خودکار متوقف می‌شوند.

 

نکته: برای فعال‌سازی مجدد به‌روزرسانی توسط سرویس‌ها کافی است مراحل اشاره شده را تکرار کرده و در بخش Startup type گزینه‌ Manual را انتخاب و روی Start کلیک کنید.

 

اشتراک به‌روزرسانی‌ها
ویندوز 10 بیش از 2.4 میلیون کاربر فعال دارد و ارائه فایل‌های به‌روزرسان برای این تعداد از کاربران با پیچیدگی‌های فنی زیادی همراه است. مایکروسافت برای رهایی از این مشکل، ویندوز 10 را به‌گونه‌ای طراحی کرده که هر کاربر آن در ارتباطی نظیر به نظیر، فایل‌های به‌روزرسان را در اختیار دیگر کاربران قرار می‌دهد.

 

به‌ عبارت دیگر شما نه تنها سرویس گیرنده هستید و فایل‌های به‌روزرسانی را دانلود می‌کنید، بلکه به‌عنوان سرویس‌دهنده بخشی از فایل‌ها را در اختیار دیگر کاربران قرار می‌دهید. این شرایط دقیقا همان سرقت پهنای باند به‌شمار می‌رود. برای ممانعت از این سرقت نیز می‌توانید به روش زیر عمل کنید:
1- به منوی استارت مراجعه کرده و پس از کلیک روی Settings مسیر زیر را دنبال کنید:

Update & Security >> Advanced options >> Choose how updates are delivered

 

2- کلید موجود در پنجره به‌نمایش درآمده را به حالت Off تغییر وضعیت دهید.

 

پهنای باند رزرو شده
احتمالا نمی‌دانید ویندوز 10 حدود 80 درصد از پهنای باند ارتباط اینترنتی شما را برای سیستم‌عامل و برنامه‌های نصب شده در آن رزرو می‌کند و تنها 20 درصد از آن را در زمان اوج مصرف در اختیار شما قرار می‌دهد. برای آزادسازی این پهنای باند رزرو شده نیز می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید:

 

1- کلیدهای Start+R را فشار دهید تا ابزار Run اجرا شود.

 

2- عبارت gpedit.msc را تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید.

 

3- مسیر زیر را دنبال کنید:

Computer Configuration »»
Administrative Templates »»
Network »» QoS Packet Scheduler

 منبع



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

متاسفانه این بخش فقط گروه‌های موجود در بخش مخاطبان شما را به‌نمایش در می‌آورد که این گروه‌ها ممکن است توسط ابزارهای مختلف ایجاد یا در فراخوانی از سرویس‌هایی همچون سرویس ایمیل و... به فهرست مخاطبان شما اضافه شده باشند.

 

در این شرایط چنانچه کاربران بخواهند گروه جدیدی را ایجاد کنند و مخاطبان موردنظرشان را در گروه موردنظر قرار دهند، آیفون هیچ ابزاری را در اختیارشان قرار نخواهد داد، اما نکته جالب این است که شما با استفاده از یک ترفند ساده و به‌کارگیری حساب کاربری آی‌کلاود می‌توانید این کار را نیز انجام دهید.

 

1- به حساب کاربری iCloud در آیفون خود وارد شوید. روی Settings فشار داده و پس از ورود به بخش Mail, Contacts, Calendars گزینه‌ Add Account را فشار داده و اطلاعات حساب کاربری آی‌کلاود را وارد کنید، همچنین در صورتی‌که حساب کاربری آی‌کلاود ندارید می‌توانید با جستجو در گوگل چگونگی ساخت این حساب کاربری را فرا گرفته و یک حساب کاربری آی‌کلاود برای خودتان ایجاد کنید.

 

2- در ادامه پس از مراجعه مجدد به بخش Mail, Contacts, Calendars روی گزینه‌ iCloud فشار داده و کلید مقابل گزینه‌ Contacts را در وضعیت فعال قرار دهید تا هماهنگ‌سازی اطلاعات مخاطبان سرویس آی‌کلاود با تلفن همراه شما فعال شود.

 

3- با استفاده از یک رایانه به لینک www.icloud.com مراجعه کنید. (توجه داشته باشید این کار نباید با استفاده از مرورگر سافاری روی آیفون انجام شود)

 

4- پس از ورود به محیط کاربری سرویس آی‌کلاود روی Contacts کلیک کرده و در ادامه از پایین سمت چپ صفحه روی گزینه‌ افزودن که با علامت «+» به‌نمایش درآمده است کلیک کنید.

 

5- گزینه‌ New Group را انتخاب کرده و نام دلخواهتان را به گروه جدید اختصاص دهید. (به‌عنوان مثال گروه دوستان یا خانواده)

 

6- روی All Contacts کلیک کرده و پس از به‌نمایش درآمدن فهرست مخاطبان، با استفاده از عملیات کشیدن و رها کردن، مخاطبان موردنظرتان را به گروه جدیدی که در مرحله 5 ایجاد کرده‌اید، منتقل کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

این نیاز تایپ صوتی است؛ تایپ کردن برای بسیاری از کاربران آن‌قدر دردسرساز و وقتگیر است که بسیاری از کاربران آرزو دارند یک نرم‌افزار صحبت‌هایشان را به‌صورت مکتوب در نرم‌افزارهای ویرایشگر متنی تایپ کند. خوشبختانه این نیاز به لطف خدمات رایگان و بسیار مناسب گوگل رفع شده و امروز کاربران فارسی زبان نیز هرجای دنیا که باشند می‌توانند بدون نیاز به صفحه‌کلید فارسی و بدون خسته کردن انگشتان خود صحبت کرده و صحبت‌های خود را به‌صورت متن تایپ شده روی صفحه‌نمایش مشاهده کنند.

 

این قابلیت در سرویس گوگل داک فعال شده و کاربران با استفاده از مرورگر کروم و یک میکروفن مناسب و البته دسترسی به اینترنت می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. در صورتی‌ که شما نیز قصد دارید همین حالا استفاده از این قابلیت را مورد بررسی قرار دهید، می‌توانید از روش زیر برای انجام این کار کمک بگیرید:

 

1ـ ابتدا به محیط کاربری خود در سرویس گوگل داک وارد شوید.

 

2ـ روی گزینه‌ New کلیک کرده و صفحه جدیدی را ایجاد کنید. (همچنین می‌توانید فایل‌های موجود را نیز کلیک کرده و آنها را آماده ویرایش کنید)

 

3ـ به منوی Tools رفته و روی گزینه Voice Typing کلیک کنید.

 

4ـ اکنون آیکون تایپ صوتی در سمت چپ صفحه برای شما نمایش داده می‌شود. در بالای این آیکون نوار کوچکی وجود دارد که با کلیک روی آن می‌توانید زبان موردنظر برای صحبت کردن را انتخاب کنید. (شما می‌توانید با اسکرول کردن این فهرست به پایین، زبان فارسی را از میان زبان‌های موجود انتخاب کنید)

 

تایپ صوتی به زبان فارسی, تایپ صوتی

 

5 ـ در ادامه پس از اتصال میکروفن به رایانه و اطمینان از صحت عملکرد و کیفیت آن، روی آیکون میکروفن کلیک کرده و صحبت کردن را آغاز کنید. (پیشنهاد می‌کنیم در محیطی ساکت و بدون صداهای مزاحم، این قابلیت را مورد استفاده قرار داده و کلمات را به‌صورت شمرده و آرام بیان کنید)

 

6 ـ مشاهده می‌کنید که صحبت‌های شما بسرعت به متون تایپی تبدیل می‌شود و می‌توانید این متون را در هر برنامه یا بخش دیگری کپی و استفاده کنید.

 

منبع



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

روش اول ( استفاده از نسخه وب ) :
نسخه وب تلگرام هم مثل نسخه دسکتاپ است و برای راه اندازی روی مرورگر طراحی شده است. شما می توانید علاوه بر نسخه نصب شده روی کامپیوتر، با مرورگرتان از نسخه وب استفاده کنید. برای استفاده از نسخه وب به آدرس زیر بروید، مثل سایر نسخه ها شماره خود را وارد کنید و منتظر کد تایید باشید. کد را وارد کنید و وارد اکانت خود شوید:

web.telegram.org

 

 تلگرام, نصب همزمان چند تلگرام

راههای نصب همزمان چند تلگرام روی کامپیوتر

 

 نصب همزمان چند تلگرام روی کامپیوتر, ترفندهای اینترنتی

شما می توانید علاوه بر نسخه نصب شده روی کامپیوتر، با مرورگرتان از نسخه وب استفاده کنید


روش دوم ( استفاده از نسخه پرتابل)
اکثر برنامه های امروزی از نسخه پرتابل بهره می برند و تلگرام هم از این قاعده مستثنا نیست. برای دانلود نسخه پرتابل تلگرام ویندوز به desktop.telegram.org بروید و روی Portable Version For Windows کلیک کنید تا دانلود نسخه پرتابل شروع شود. سپس فایل اجرایی تلگرام را اجرا و از آن استفاده کنید.

 

منبع



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()