نوشته شده توسط : mj

1- شکستن صفحه ‌نمایش رایانه
فرض کنید صفحه ‌نمایش لپ‌تاپ شما با لیوانی که به سویتان پرتاپ شده، شکسته است! چه باید کرد؟ در صورتی که فقط صفحه ‌نمایش آسیب دیده باشد، با این‌که کمی غیرعادی است، اما هنوز می‌شود از لپ‌تاپ استفاده کرد. در این مرحله از حل مشکلات رایانه اگر مانیتور دیگری دارید، می‌توانید به ‌صورت موقت به لپ‌تاپ وصل کنید.

 

از تلویزیون نیز می‌شود استفاده کرد؛ فقط باید یک پورت خروجی مناسب (HDMI، mini-HDMI، DisplayPort، mini-Display، DVI یا VGA) داشته باشید تا به دستگاه خود وصل کنید. بعضی لپ‌تاپ‌ها نیز حالت صفحه ‌نمایش اضافی دارند که در این صورت باید آن را فعال کنید که این کار معمولا از طریق کلیدهای Function انجام می‌شود. اگر خروجی لپ‌تاپ‌ شما در صفحه‌ نمایش دیگر بدون مشکل بود، احتمالا فقط مشکل رایانه شما صفحه‌ نمایش داریدآن است و دچار مساله دیگری نشده‌اید.

 

اگر صفحه‌ نمایش ترک مویی در کنار لبه برداشته باشد، باید حواستان باشد رایانه خود را بدقت حرکت دهید؛ چون ممکن است با هر فشاری که به آن وارد شود، ترک آن به شکستگی بزرگ‌تری تبدیل شود. خیلی با احتیاط آن را به مرکزی منتقل کنید تا یک کارشناس آن را تعمیر کند.

 

2- پاک شدن تصادفی اطلاعات مهم
دو نوع فایل مهم داریم؛ یکی فایل‌هایی که برای کاربر مهم است، مانند عکس‌ها و آرشیو موسیقی، دسته دیگر فایل‌هایی است که برای رایانه اهمیت دارد مثل فایل‌های سیستم. خوشبختانه در این مرحله از مشکلات رایانه فایل‌های اصلی به گونه‌ای نیست که به‌‌صورت تصادفی پاک شود، اما گاهی برخی فایل‌های مهم آن پاک می‌شود که خرابی سیستم را در پی دارد.

 

در این مرحله از حل مشکلات رایانه اگر به‌ صورت تصادفی عکس یا سند مهمی پاک شد، ابتدا ویندوز اکسپلورر را باز کرده و نام فایل را در باکس جستجو تایپ کنید. ممکن است آن را پاک نکرده و فقط اشتباهی به پوشه دیگری منتقل کرده باشید که در این صورت با این جستجو پیدا می‌شود. اگر آن را پیدا نکردید، سطل آشغال را باز کنید شاید به‌طور کلی هنوز پاک نشده باشد، اگر هم فایل‌های زیادی درون آن بود با کلیک راست کردن داخل این پنجره، Sort by را انتخاب کرده و روی Date Deleted کلیک کنید. فایل‌هایی که اخیرا پاک شده‌اند، در بالای پنجره ظاهر خواهند شد.

 

اگر در این مرحله از حل مشکلات رایانه به نتیجه نرسیدید، باید از ابزار ریکاوری فایل‌های پاک شده مانند نرم‌افزار Recuva استفاده کنید تا اطلاعات پاک شده شما بازیابی شود. اگر فایل‌های شما باز هم پیدا نشد احتمالا می‌توانید از بک‌آپ آنها را بازیابی کنید.یرای حل مشکل رایانه شما ویندوز 7 نسخه‌های قبلی فایل‌ها را به‌طور خودکار ایجاد می‌کند، به ‌این صورت که باید روی ویندوز اکسپلورر کلیک راست و بعد از انتخاب properties، پوشه‌ای را که شامل فایل است پیدا کنید، سپس روی پوشه کلیک راست کرده و Restore previous را انتخاب کنید. در اینجا فهرستی از بک‌آپ‌های پوشه را که براساس تاریخ فهرست شده‌اند، مشاهده خواهید کرد و این مشکل رایانه به راحتی حل می شود.

 

اما برای حل مشکلات رایانه در ویندوز 8 باید به‌طور دستی ویژگی File History را روشن کنید. بعد منوی File History را باز و روی Restore personal files کلیک کنید. توجه داشته باشید اگر نتوانستید فایل پاک شده خود را بیابید یا از هیستوری فایل ویندوز بازیابی کنید، هنوز هم نباید ناامید شوید.

 

در این مرحله از حل مشکلات رایانه اگر پیش از این از سیستم خود بک‌آپ گرفته باشید، می‌توانید در درایو بک‌آپ به دنبال آن بگردید و اگر درایو بک‌آپ، سرویس کلود مانند دراپ باکس یا وان درایو باشد، احتمالا می‌توانید فایل خود را از وبسایت سرویس کلود بازیابی کنید. اما در غیر این صورت،رایانه شما به مشکل برمی‌خورید و باید از نرم‌افزارهای حرفه‌ای ریکاوری مانند DriveSavers استفاده کنید که درایوهای شما را با دقت اسکن می‌کنند تا فایل پاک شده پیدا شود. اگر فایل پاک شده، فایل مهمی از سیستم بود، باید با System Restore آن را تعمیر کنید. شاید هم مجبور شوید برای رفع مشکل رایانه، ویندوز را دوباره نصب کنید.

 

مرجع حل مشکلات رایانه ای,مشکلات اصلی رایانه,رفع مشکلات رایانه

 برای پیشگیری از ریختن مایعات روی سسیستم از محافظ استفاده کنید

 

3 - ریختن مایع روی سیستم
برای همه پیش می‌آید که فنجان چای یا آب روی کیبورد سیستم‌شان ریخته شود. باید بدانید مایعات به دلیل داشتن نمک و کانی موجب خرابی وسایل الکترونیکی می‌شود.برای حل این مشکل اگر دستگاه شما روشن بود و این اتفاق افتاد، اول آن را خاموش کنید، از برق بکشید و باتری آن را دربیاورید. بعد از آن تمام کابل‌ها، کارت‌های رسانه و درایوهای قابل جابه‌جایی را بیرون بکشید و روبه پایین بگیرید تا مایع ریخته شده از آن بیرون بیاید. اگر رایانه شما لپ‌تاپ بود، نگذارید مایع نزدیک صفحه نمایش شود. اگر دستگاه‌تان دسکتاپ بود باید تمام کلیدهای کیبورد سیستم خود را به‌زور هم شده در بیاورید تا مایع درون آن بیرون بریزد، اجزای درون کیس مانند کارت گرافیک را هم خارج کنید. بعد یک هفته صبر کنید و دوباره آن را روشن کنید. امیدواریم رایانه شما مثل سابق کار کند!

 

4 - دسترسی نداشتن به اینترنت
شاید هیچ چیز بدتر از این نباشد که بخواهید وبگردی کنید، اما اینترنت قطع شود. در این صورت اول از همه با سرویس‌دهنده خود تماس بگیرید، به جرات می‌توان گفت 80 درصد مواقع مشکل از آی.اس.پی‌هاست. اگر تمام آنچه اپراتور سرویس‌دهنده گفت که مثل همیشه با روشن و خاموش شدن مودم شروع می‌شود، انجام دادید و اینترنت شما وصل نشد، ممکن است مشکل از روتر وایرلس یا از رایانه شما باشد.

 

از دیگر حل مشکلات رایانه در این مرحله این است که روتر و مودم خود را یک بار از پریز برق بکشید، 30 ثانیه صبر و دوباره مودم را وصل کنید. بعد دوباره ‌30 ثانیه صبر و روتر را وصل کنید. رایانه خود را ری‌استارت کنید. باید مشکل برطرف شده باشد اما اگر نشد، چک کنید که آیا مشکل از روتر است یا نه، به ‌این صورت که مستقیما رایانه خود را با استفاده از کابل اترنت به مودم وصل کنید. اگر بعد از این مرحله اینترنت وصل شد، روتر شما مشکل دارد. اما در غیر این صورت، مودم یا کابل اترنت دچار مشکل شده، کابل اترنت دیگری امتحان کنید.

 

اگر تمام این موارد را چک کردید و هنوز نتیجه نگرفتید، پس مشکل از رایانه است، آسان‌ترین روش امتحان، اتصال به اینترنت از طریق تبلت یا گوشی موبایل است، اگر به‌وسیله آنها به اینترنت وصل شدید دیگر صددرصد مشکل از رایانه است.در این مرحله از حل مشکلات رایانه برای این‌که مطمئن شوید آداپتور شبکه شما وصل است، به کنترل پنل بروید، وارد Device Manager شوید و Network adapters را انتخاب کنید. روی آن کلیک راست کنید، اگر فعال نبود، Enable را بزنید وگرنه Properties را کلیک کرده و وضعیت دیوایس را چک کنید، اگر کار نمی‌کرد، شاید مجبور شوید درایور آن را به‌روزرسانی کنید. روی تب Driver کلیک کرده و Update Driver را انتخاب کنید.

 

اگر از وای فای استفاده می‌کنید، اول چک کنید وای فای‌تان روشن باشد، بعضی لپ‌تاپ‌ها دکمه سوئیچ یا Function دارند تا وای ـ فای روشن یا خاموش شود.

 

حل مشکلات رایانه,مشکل رایانه,راه های حل مشکلات رایانه

 برای حل مشکلات رایانه ابتدا اینتر نت را قطع کنید

 

5 - ویروسی شدن سیستم
اگر رایانه شما به دلیل منقضی شدن آنتی‌ویروس یا دانلود فایل ویروسی آلوده شود، تبلیغات pop upهای ناخواسته‌ای می‌بینید یا سیستم شما کند کار می‌کند یا شاید کرش کند. ابتدا در برای حل مشکلات رایانه خود اینترنت دستگاه را قطع کنید، سیستم را پس از ری‌استارت کردن، در حالت Safe Mode بوت کنید، بعد کلید F8 را چند بار بزنید تا منوی Advanced Boot Options را ببینید، سپس از کلیدهای فلش روبه بالا و پایین استفاده کنید و روی حالت Safe Mode with Networking قرار دهید و دکمه اینتر را بزنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

گاه شده همه ی ما پسورد وای فای خود را فراموش کرده، در ویندوز ۸.۱ برای اینکه رمز شبکه Wi-Fi خود را بدست آورید بایستی از طریق کامپیوتر خود که به ویندوز ۸.۱ مجهز می باشد به شبکه مورد نظر متصل شده (اگر شبکه خودتان است و تاکنون از آن استفاده میکردید پسورد آن بر روی سیستم شما ذخیره شده و میتوانید از طریق آن متصل شوید.)

 

۱- در صفحه دسکتاب، نوار ابزار را باز کرده و با کلیک بر روی Settings به قسمت Control Panel بروید.

 

۲- در زیر گزینه Network and Internet بر روی View network status and tasks کلیک کنید.

 

۳- اکنون در بخش Connections شما می‌توانید آیکون Wi-Fi و نام آن را مشاهده نمایید.

 

۴- بر روی Wi-Fi network کلیک کرده تا صفحه Wi-Fi Status به‌صورت پاپ‌آپ باز شود. بر روی Wireless Properties کلیک نمایید.

 

ویندوز ۸.۱, بازیابی پسورد وای فای

 

۵- در پنجره جدید  بر روی سربرگ Security کلیک نمایید. حال شما می‌توانید پسورد شبکه Wi-Fi خود را مشاهده نمایید (سومین گزینه).

منبع



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

استفاده از آنتی ویروس بر روی سیستم‌عامل ویندوز می‌تواند درجه‌ی بهتری از امنیت را برای شما به ارمغان بیاورد و همینطور این روزها تعداد بسیار زیادی آنتی ویروس رایگان وجود دارد که برخی قادر هستند امنیت سیستم شما را در سطح بسیار خوبی تامین نمایند. این آنتی ویروس های رایگان امنیتی قادر هستند شما را از شر بدافزارها، تروجان‌ها و ویروس‌ها و حتی تبلیغات مزاحم اینترنتی در امان نگاه دارند. تنها مساله‌ای که باقی می‌ماند این است که بهترین آنتی ویروسبرای شما کدام است؟

 

 بهترین آنتی ویروس,آنتی ویروس رایگان,مقایسه آنتی ویروس ها

 

در صورت استفاده از ویندوز، پیشنهاد می‌کنیم حتما یکی از موارد زیر را برای حفظ امنیت سیستم خود دریافت و نصب کنید. همچنین در صورتی که هنوز از آنتی ویروس Microsoft Security Essentials بر روی ویندوز خود بهره می‌برید، مطمئن باشید که زمان ارتقای آن به یک گزینه‌ی بهتر فرا رسیده است. این ساخته‌ی دست مایکروسافت، در آزمایشات صورت گرفته توسط مرجع معتبر AV-Test یکی از بدترین امتیازها را در زمینه‌های شناسایی بدست آورده که آن را پشت سر تمامی این آنتی ویروس‌های رایگان قرار می‌دهد.

 

1- آنتی ویروس رایگان Bitdefender Antivirus

 

قویترین آنتی ویروس,بهترین آنتی ویروس,آنتی ویروس

آنتی ویروس بیت دفندر یکی از بهترین آنتی ویروس ها برای کاربران خانگی

 

آنتی ویروس بیت‌دفندر موفق شد در آزمایشات سال 2013 مرجع AV-Test رتبه برتر بازدهی و حفاظت را از آن خود کند که آن را به قویترین و بهترین آنتی ویروس برای کاربران خانگی بدل می‌کند. این آنتی ویروس رایگان بسیاری از ویژگی‌هایی که از یک نرم‌افزار آنتی ویروس انتظار دارید را حذف کرده که البته در صورتی که چندان بر روی قابلیت‌های ویژه حساس نیستید کمبودی برای شما محسوب نخواهند شد.

 

این آنتی ویروس رایگان در عرض چند ثانیه نصب می‌شود اما از خصوصیت اسکن برنامه‌ ریزی شده، استفاده از اعلان‌ها یا تغییر هرگونه تنظیمات بر اساس نیاز کاربر برخوردار نیست. هدف این آنتی ویروس سادگی و سرراستی بوده و قابلیت‌های اساسی همچون اسکن اتوماتیک و دستی و نیز محافظت دائمی آنتی ویروس و آنتی فیشینگ را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

 

در صورتی که به پکیج ویژگی‌های کامل‌تری نیاز داشته باشید لازم است نگاهی به گزینه‌های بعدی داشته باشید اما اگر تنها خواهان حفظ امنیت پایه‌ای و سطح حفاظت بالا هستید در انتخاب بیت‌دفندر درنگ نکنید. چرا که یکی از بهترین آنتی ویروس ها برای سیستم شما خواهد بود.

 

2- آنتی ویروس رایگان Avast

 

بهترین آنتی ویروس,قویترین آنتی ویروس جهان,آنتی ویروس

آنتی ویروس Avast برای مدت طولانی یکی از بهترین آنتی ویروس های موجود بوده است.

 

آنتی ویروس Avast سال‌هاست که یکی از بهترین آنتی ویروس های رایگان به شمار می‌رود. شاید آن علامت تعجب قرار گرفته در انتهای نام این نرم‌افزار، کنایه‌ای بر هیجان‌انگیز بودنش باشد. شاید هم به این خاطر شاهد این علامت هستیم که Avast برای مدت طولانی یکی از بهترین آنتی ویروس های موجود بوده است. خصوصیت اصلی این آنتی ویروس را می‌توان در قدرتمندی، آپشن‌های بسیار و استفاده‌ی ساده و آسان جستجو کرد.

 

این آنتی ویروس از نظر حفاظت، بازدهی و استفاده از منابع سیستم در تست‌های AV-Test جایی در میانه‌ی جدول را به خود اختصاص داده اما همچنان قادر است 97 درصد از بدافزارها را بر اساس آزمایش AV Comparitives قلع و قمع کرده و در عین حال هیچ‌گاه یک فایل سالم را به اشتباه مورد تعرض قرار ندهد. Avast همچنین مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و امکانات جانبی را نیز برای کاربران خود فراهم می‌آورد که ابزار بروز رسانی نرم‌افزار، پاکسازی مرورگر، و طبیعتا ضد جاسوس‌ افزار و محافظت در مقابل برنامه‌های مخرب از آن جمله هستند.

 

3- آنتی ویروس رایگان Panda Cloud

 

بهترین آنتی ویروس رایگان,مقایسه آنتی ویروس ها,انواع آنتی ویروس

قویترین و بهترین آنتی ویروس های جهان

 

مدت‌ها پیش زمانی که آنتی ویروس پاندا همچنان از یک خرس پاندا بعنوان نماد خود استفاده می‌کرد، از ابزار آنلاین آن برای از میان برداشتن بدافزاری که به نظر می‌رسید هیچ برنامه‌ی دیگری قادر به یافتن آن نیست استفاده کردم. امروزه نرم‌افزار امنیتی Panda Cloud Antivirus Free یکی از بهترین آنتی ویروس‌ های رایگان در لیست امتیازات AV-Test محسوب می‌شود.

 

این آنتی ویروس رایگان اخیرا شاهد تغییرات اساسی در رابط کاربری خود بوده و برخی ویژگی‌ها نظیر اسکن USB و اسکن برنامه‌ریزی شده که پیش‌تر مختص نسخه‌ی Pro بود در آن ارائه شده است. پاندا موفق شده در تست AV Comparatives بالاترین امتیاز را به خود اختصاص داده و 99.9 درصد از ویروس‌هایی که در سیستم مورد آزمایش وجود داشته را شناسایی و مسدود سازد. پس گزینه ی بعدی برای بهترین آنتی ویروس جهان میتواند این نرم افزار باشد.

 

4- آنتی ویروس رایگان Avira

 

بهترین آنتی ویروس,آنتی ویروس رایگان,آنتی ویروس Avira

آنتی ویروس Avira با شناسایی 99.7 درصد ویروس ها جز بهترین آنتی ویروس ها قرار گرفته است.

 

با وجود اینکه Avira در لیست کوتاه آنتی ویروس‌ های رایگان در AV-Test در رده‌های آخر حفاظت قرار گرفته، اما در عمل موفق شده در آزمایش AV Comparatives با شناسایی و مسدود سازی 99.7 درصد ویروس‌ها و بدافزارها جز بهترین آنتی ویروس ها قرار گرفته است. Avira حفاظت مداوم را به کاربر ارائه نموده و اسکن دستی و حفاظت وب را نیز در اختیارش قرار خواهد داد.

 

همچنین Avira به تازگی ویژگی جدیدی تحت عنوان Protection Cloud را در نرم‌افزار رایگان خود ادغام نموده که فایل‌ها را در آن واحد و در لحظه با دیتابیس موجود بر روی سرور مورد قیاس قرار داده و سلامت آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. هدف از این ویژگی شناسایی فوری هرگونه ویروس یا بدافزار جدید برای مقابله با حملات روز است. و این یکی از ویژگی هایی ست که این نرم افزار را در زمره بهترین آنتی ویروس ها قرار داده است.

 

5- آنتی ویروس رایگان AVG

 

قویترین آنتی ویروس جهان,مقایسه آنتی ویروس ها,بهترین آنتی ویروس

آنتی ویروس AVG یکی از بهترین آنتی ویروس ها از نظر مصرف منابع سخت افزاری می باشد.

 

آنتی ویروس AVG در تست حفاظتی AV-Test دقیقا رتبه‌ی پس از Avast را از آن خود کرده اما در عین حال یکی از بهترین آنتی ویروس ها از نظر مصرف منابع سخت‌افزاری می باشد که به ندرت عملیات روزمره‌ی شما با سیستم ویندوزی خود را دچار کندی یا مشکل خواهد کرد. چنین عملکردی خصوصا برای اجرای بازی‌های رایانه‌ای که در بسیاری موارد بخاطر بازدهی بهتر، کاربر را مجبور به خاموش کردن آنتی ویروس می‌نماید بسیار ارزشمند است.

 

AVG مدت‌هاست که در میان بهترین آنتی ویروس های رایگان موجود حضور دارد و همه مدل ویژگی اساسی و جانبی را به رایگان به کاربران خود هدیه می‌کند. خصوصیات این آنتی ویروس از حفاظت دائمی آنتی ویروس و دیوار آتش گرفته تا اسکن ایمیل، حفاظت وب، و حتی حفاظت دستگاه موبایل را شامل می‌شود. آنتی ویروس AVG موفق شده در آخرین آزمایش AV Comparitives حدود 97.2 درصد از ویروس‌ها و بدافزارها را شناسایی و مسدود نماید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

آموزش تصویری کانفیگ مودم حالت دستی

یکی از دغدغه های مشترکان Adsl کانفیگ مودم می باشد، که در این مطلب آموزش کاملکانفیگ مودم حالت دستی را ارائه میدهیم. اگر می خواهید از این پس کانفیگ مودم را خودتان انجام دهید، با ما همراه باشید.

 

ابتدا اتصالات مودم را به خوبی چک کنید:

•اتصال کابل شبکه به یکی از خروجی های مودم

•اتصال سیم تلفن به ورودی Line splitter و خروجی آن به مودم 

 

در ابتدا برای آموزش کانفیگ مودم لازم است با Bridging و PPPoE آشنا شوید:

Bridging: (کانفیگ مودم حالت دستی) در این حالت باید یک کانکشن روی سیستم عامل(Windows/Linux/Mac) خود ساخته و هر بار پس از روشن کردن کامپیوتر خود، برای اتصال به اینترنت تلاش نمایید، درست مثل زمانی که کارت اینترنت خریداری کرده و از Dial-Up استفاده می کنید، مزیت این روش کانفیگ مودم آن است که چنانچه به اینترنت متصل نشوید، یک Error به نمایش در می آید که با استفاده از عدد ِ Error می توانید مشکل را تشخیص داده و یا با اعلام آن به پشتیبانی فنی، آنها را در تشخیص مشکلتان یاری نمایید!

 

PPPoE: (کانفیگ مودم حالت اتوماتیک) در این حالت کانکشن روی مودم ساخته می شود، بنابراین در حین تنظیم مودم، از شما Username و Password خواسته می شود و دیگر نیازی به ساخت کانکشن روی سیستم عامل وجود نخواهد داشت، مزیت این روش آن است که زمانی که کامپیوتر خود را روشن می کنید، به اینترنت متصل هستید، معمولا در جایی که بیش از یک کامپیوتر قرار داشته و یا از مودم Wireless استفاده می شود، از این روش برای کانفیگ مودم بهره می برند.

 

در این مقاله کانفیگ مودم حالت دستی و ساخت کانکشن در ویندوز را آموزش می دهیم.

 

وارد شدن به صفحه ی تنظیمات مودم:

خب برای شروع شما باید وارد تنظیمات مودمتان بشوید، به این صورت که در آدرس بار مرورگرتان آی پی ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ را وارد نمایید، سپس User name و Password مودمتان را وارد کنید که به صورت پیشفرض هر دو admin می باشند.

 

کانفیگ مودم حالت دستی,تنظیمات مودم,صفحه تنظیمات مودم

وارد شدن به صفحه تنظیمات مودم

 

نحوه کانفیگ مودم ADSl

حالت دستی یا همان Bridging:

پس از زدن یوزر و پسورد مودم، وارد صفحه ی تنظیمات مودم می شوید، سپس روی Advanced Setup کلیک کنید.

 

آموزش کانفیگ مودم,تنظیمات مودم وایرلس,کانفیگ مودمd link

 

در مرحله ی بعد کانفیگ مودم حالت دستی که Wan Setup نام دارد، باید کانکشن مربوط به مودم را تنظیم کنید، برای شروع گزینه ی Add را انتخاب کنید.

 

نحوه کانفیگ مودم adsl,تنظیمات مودم,کد تنظیمات مودم

 

در این مرحله باید اطلاعات مربوط به شرکت ارائه دهنده اینترنت تان را وارد کنید، که شامل دو عدد Vpi و Vci می باشد که می توانید با برقراری تماس با شرکت مورد نظرتان این دو عدد را دریافت نمایید.

 

آموزش کانفیگ مودم,تنظیمات مودم وایرلس,کانفیگ مودم d link

 

در مرحله ی بعد برای کانفیگ مودم، شما باید حالت مودم را تنظیم کنید که برای حالت دستی تنظیم مودم باید گزینه ی Bridging را انتخاب کنید، و قسمت بعد را روی LLC تنظیم نمایید.

 

تنظیمات مودم,کانفیگ مودم,آی پی تنظیمات

 

مرحله ی بعد همان طور که در تصویر می بینید، next بزنید.

 

نحوه کانفیگ مودم adsl,کد تنظیمات مودم,مودم d link

 

خب ساخت کانکشن به پایان رسید، اکنون روی Save کلیک کنید.

 

کانفیگ مودم,طریقه کانفیگ مودم وایرلس,کد تنظیمات مودم

 

سپس مودم خود را Reboot کنید.

 

آموزش کانفیگ مودم,تنظیم مودم,کانفیگ مودم حالت دستی

 

پس از آن با پیغام زیر مواجه می شوید که برای این کار تقریبا یک تا دو دقیقه باید صبر کنید.

 

کانفیگ مودم,آموزش کانفیگ مودم,کد تنظیمات مودم

 

حالت دستی کانفیگ مودم نیاز به ساخت کانکشن Broadband در سیستم عامل دارد.

 

ساخت کانکشن Broadband در ویندوز:
این کانکشن برای کانفیگ مودم حالت دستی باید ساخته شود، در غیر این صورت مودم به اینترنت وصل نمیشود، برای این کار ابتدا بر روی آیکون Network روی تاسکبار کلیک راست کنید و Open Network and Sharing Center را بزنید.

 

تنظیمات مودم,کانفیگ مودم وایرلس,ساخت کانکشن

 

پس از آن روی Setup a new connection or network کلیک کنید.

 

آموزش کانفیگ مودم,تنظیمات مودم ای دی اس ال,کانفیگ مودم d link

 

در مرحله ی بعد Connect to the Internet را انتخاب کنید.

 

طریقه کانفیگ مودم وایرلس,کد تنظیمات مودم,نحوه اتصال به اینترنت

 

سپس روی Broadband یا همان PPPoE کلیک کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

و ولی سوال اول: حمایت سایت چیست؟
پشتیبانی سایت دربرگیرنده یک سری خدمات از قبیل: انجام کارهای روزمره سایت، انجام کارهای فنی سایت، سپریدن بروزرسانی های مرتب، رفع مشکلات احتمالی که شدنی هست در سایت به هستی آید، مراقبت و نگهداری از سایت، اتمام تغییرات و اصلاحات در سایت و…
به این سری از کارها که لازم هست برای سایت انجام شود خدمات پشتیبانی سایت گفته می شود. در ضمن خدمات حمایت تنها به این چند موردی که اشاره کردیم ختم نمی شود، بلکه می تواند باتوجه به بیچارگی مشتری افزایش پیدا کند.

سوال دوم: پشتیبانی سایت به چند بخش دسته می شود؟
پشتیبانی سایت به دو تقسیم یا به دو شاخه بخش می شود:

پشتیبانی فنی سایت
پشتیبانی محتوایی
پشتیبانی فنی سایت به کلیه کارهایی گفته می شود که برای اتمام آنها بیچارگی به تخصص، تجربه و چیرگی هست. اینکارها معمولا با فعالیت زندگی اصلی سایت بستگی سر راست دارند. به این معنی که اگر کار در موعد خود اتمام نشود ممکن هست سایت از دسترس کاربر بیرون شود. و دیگر نتواند خدماتی را به مراجعه کننده ارائه دهد. (زمان سپریدن کارها از اهمیت بالایی برخوردار هست)

پشتیبانی وردپرس محتوایی سایت به کلیه کارهایی گفته می شود که بستگی مستقیم به فرآوری محتوا دارد. مثل: قرار دادن نوشتار در سایت، تنظیم و فرآوری درونمایه برای صفحات مختلف سایت و مواردی از این قبیل.

امیدواریم که از این نوشتار نهایت بهره‌گیری را ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

حتما برای باز کردن سایت مورد نظر خود از مرورگرها استفاده می کنید. شاید در برخی مواقع برای کاربران پیش آمده باشد که به دلیل ویروسی شدن سیستم یا پاک شدن مرورگر، کمی سردرگم شوید. در چنین مواقعی تنها فکری که به ذهن شما می رسد این است که مرورگر جدیدی بر روی سیستم خود نصب کنید.

 

در این مقاله به شما آموزش داده میشود که از طریق cmd می توانید سایت مورد نظر خود را باز کنید. حتما از خود می پرسید که چگونه می توان از طریق command prompt یک سایت را در ویندوز اجرا کرد. خب بهتر است وقت را از دست ندهیم و آموزش را شروع کنیم و سایت های خود را با command prompt باز کنید و وب گردی کنید. لازم به ذکر است که اجرا شدن وب سایت ها از طریق command prompt از مرورگر پیش فرض استفاده می شود.

 

مرحله 1: ابتدا دو کلید WIN+R را برای اجرا شدن RUN فشار دهید و بعد در کادر RUN عبارت cmd را تایپ کنید و Enter را بزنید.

 

مرورگر پیش فرض , سایت اینترنتی

 command prompt

 

مرحله 2: پس از اجرای command prompt عبارت start نوشته و یک فاصله بگذارید سپس آدرس سایت مورد نظر خود را بنویسید به تصویر زیر توجه کنید.

 

مرورگر پیش فرض , سایت اینترنتی

باز کردن سایت اینترنتی با  command prompt

 

مرحله 3: پس از نوشتن دستور مورد نظر و زدن کلید Enter پس از چند ثانیه بصورت خودکار سایت مورد نظر شما باز شده و می توانید از مطالب آن استفاده کنید. از این طریق سایت مورد نظر شما توسط مرورگر پیش فرض شما باز می شود.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

وایبر یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در سراسر دنیا است که در ایران نیز به عنوان محبوب‌ترین اپلیکیشن در این حوزه به شمار می‌رود.

 

در جدیدترین بروزرسانی این اپلیکیشن امکانی به آن اضافه شده است که می‌توانید برای گروه‌های خود یک ادمین (مدیر) انتخاب کنید.

 اگرچه با شروع سال 94، تعداد بسیاری از کاربران ایرانی با افت سرعت شدید این اپلیکیشن، به حدی که استفاده از آن را غیر ممکن می‌کند مواجه شده‌اند، اما با این حال هنوز کاربران در حال استفاده از آن هستند و همین موضوع نشان از محبوبیت بالای این اپلیکیشن در داخل کشور دارد.

 

بخش بزرگی از این محبوبیت وایبر، به گروه‌ها، چه از نوع فامیلی، چه دوستانه اختصاص دارد و به احتمال زیاد شما هم حداقل یک گروه وایبری را در لیست گفتگوهای خود دارید. تا پیش از جدیدترین بروزرسانی وایبر، این گروه‌ها به طور کامل یک مکان عمومی به حساب می‌آمدند به طوری که اگر شخصی را به آن دعوت می‌کردید، دیگر هیچ راهی برای برگشت از این تصمیم و خارج کردن آن فرد از گروه نداشتید.

 

درواقع امکانات تاسیس‌کننده‌ی گروه با اشخاصی که بعد از آن اضافه می‌شوند یکسان بود که این موضوع در مواقعی موجب مشکلاتی می‌شد. اما با امکان جدیدی که وایبر در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید یک ادمین برای گروه خود انتخاب کنید تا در صورت نیاز، بتوانید فردی را از گروه خود خارج کنید. امکانات ادمین گروه تنها در حد حذف افراد از گروه خلاصه خواهد شد و همچنان افراد دیگر نیز می‌توانند عضو‌های جدید به گروه دعوت کنند.

 

ادمین شدن در گروه‌های دوستانه,گروه وایبری

 چگونه در گروه‌های وایبر ادمین شویم؟


این امکان به صورت پیش‌فرض در گروه‌های جدید قرار خواهد گرفت به این صورت که، شخصی که گروه را تاسیس می‌کند، به طور پیش‌فرض ادمین گروه نیز خواهد بود. اما برای گروه‌هایی که پیش از این ساخته شده‌اند و البته به آخرین نسخه‌ی وایبر به روزرسانی کرده‌اند، گزینه‌ای در منوی کناری با عنوان Add Me As Admin اضافه می‌شود که با کلیک روی آن می‌توانید ادمین گروه شوید.

نکته‌ی جالب و شاید حاشیه‌سازی که در این بخش قرار دارد این است که شخصی که زودتر این گزینه را ببیند و روی آن کلیک کند به ادمین گروه تبدیل می‌شود حتی اگر جدیدترین عضو گروه باشد و بعد از آن نیز شخص دیگری قادر به انتخاب این گزینه نخواهد بود و تنها در صورتی امکان وجود ادمین دوم وجود دارد که ادمین اصلی او را تایید کند. این موضوع مورد انتقاد جدی برخی از کاربران قرار گرفته است بخصوص در گروه‌های عمومی که افراد داخل گروه شناخت چندانی از هم ندارند. در این گروه‌ها شخصی که به طور اتفاقی ادمین می‌شود به طور سلیقه‌ای می‌تواند افراد دیگر را از گروه حذف کند.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

۱- روی اسلاید اول کلیک کنید.

۲- در تب Insert روی دکمه Audio و سپس روی Audio on My PC کلیک کنید:

 

 اسلایدهای پاورپوینت,آموزش گذاشتن صدا بر روی اسلایدهای پاورپوینت

 
۳- روی آیکون فایل صوتی که روی اسلاید ظاهر شده کلیک کنید و به تب PLAYBACK بروید.

۴- مطابق تصویر زیر، تیک گزینه‌های مشخص شده را بزنید:

 

 اسلایدهای پاورپوینت,آموزش گذاشتن صدا بر روی اسلایدهای پاورپوینت


توضیح گزینه‌ها:

Start Automatically : باعث می‌شود به محض شروع SlideShow پخش صدا نیز شروع شود.

Play Across Slides : باعث می‌شود صدا در کل اسلایدها شنیده شود.

Loop until Stopped : باعث می‌شود اگر صدا به انتها رسید، دوباره از ابتدا پخش شود.

Hide During Show : باعث می‌شود آیکون صدا در اسلاید دیده نشود.

نکته جالب:
این موضوع سؤال خیلی‌ها بوده و هست بنابراین همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، در آفیس ۲۰۱۳ مایکروسافت گزینه‌ای در نظر گرفته با عنوان Play in Background که با انتخاب آن، در حقیقت همه تیک‌های بالا را زده‌اید! یعنی کافی بود همان ابتدا بگویم که روی این گزینه کلیک کنید! کار را خیلی راحت‌تر کرده است!

منبع



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

1- شکستن صفحه ‌نمایش رایانه
فرض کنید صفحه ‌نمایش لپ‌تاپ شما با لیوانی که به سویتان پرتاپ شده، شکسته است! چه باید کرد؟ در صورتی که فقط صفحه ‌نمایش آسیب دیده باشد، با این‌که کمی غیرعادی است، اما هنوز می‌شود از لپ‌تاپ استفاده کرد. در این مرحله از حل مشکلات رایانه اگر مانیتور دیگری دارید، می‌توانید به ‌صورت موقت به لپ‌تاپ وصل کنید.

 

از تلویزیون نیز می‌شود استفاده کرد؛ فقط باید یک پورت خروجی مناسب (HDMI، mini-HDMI، DisplayPort، mini-Display، DVI یا VGA) داشته باشید تا به دستگاه خود وصل کنید. بعضی لپ‌تاپ‌ها نیز حالت صفحه ‌نمایش اضافی دارند که در این صورت باید آن را فعال کنید که این کار معمولا از طریق کلیدهای Function انجام می‌شود. اگر خروجی لپ‌تاپ‌ شما در صفحه‌ نمایش دیگر بدون مشکل بود، احتمالا فقط مشکل رایانه شما صفحه‌ نمایش داریدآن است و دچار مساله دیگری نشده‌اید.

 

اگر صفحه‌ نمایش ترک مویی در کنار لبه برداشته باشد، باید حواستان باشد رایانه خود را بدقت حرکت دهید؛ چون ممکن است با هر فشاری که به آن وارد شود، ترک آن به شکستگی بزرگ‌تری تبدیل شود. خیلی با احتیاط آن را به مرکزی منتقل کنید تا یک کارشناس آن را تعمیر کند.

 

2- پاک شدن تصادفی اطلاعات مهم
دو نوع فایل مهم داریم؛ یکی فایل‌هایی که برای کاربر مهم است، مانند عکس‌ها و آرشیو موسیقی، دسته دیگر فایل‌هایی است که برای رایانه اهمیت دارد مثل فایل‌های سیستم. خوشبختانه در این مرحله از مشکلات رایانه فایل‌های اصلی به گونه‌ای نیست که به‌‌صورت تصادفی پاک شود، اما گاهی برخی فایل‌های مهم آن پاک می‌شود که خرابی سیستم را در پی دارد.

 

در این مرحله از حل مشکلات رایانه اگر به‌ صورت تصادفی عکس یا سند مهمی پاک شد، ابتدا ویندوز اکسپلورر را باز کرده و نام فایل را در باکس جستجو تایپ کنید. ممکن است آن را پاک نکرده و فقط اشتباهی به پوشه دیگری منتقل کرده باشید که در این صورت با این جستجو پیدا می‌شود. اگر آن را پیدا نکردید، سطل آشغال را باز کنید شاید به‌طور کلی هنوز پاک نشده باشد، اگر هم فایل‌های زیادی درون آن بود با کلیک راست کردن داخل این پنجره، Sort by را انتخاب کرده و روی Date Deleted کلیک کنید. فایل‌هایی که اخیرا پاک شده‌اند، در بالای پنجره ظاهر خواهند شد.

 

اگر در این مرحله از حل مشکلات رایانه به نتیجه نرسیدید، باید از ابزار ریکاوری فایل‌های پاک شده مانند نرم‌افزار Recuva استفاده کنید تا اطلاعات پاک شده شما بازیابی شود. اگر فایل‌های شما باز هم پیدا نشد احتمالا می‌توانید از بک‌آپ آنها را بازیابی کنید.یرای حل مشکل رایانه شما ویندوز 7 نسخه‌های قبلی فایل‌ها را به‌طور خودکار ایجاد می‌کند، به ‌این صورت که باید روی ویندوز اکسپلورر کلیک راست و بعد از انتخاب properties، پوشه‌ای را که شامل فایل است پیدا کنید، سپس روی پوشه کلیک راست کرده و Restore previous را انتخاب کنید. در اینجا فهرستی از بک‌آپ‌های پوشه را که براساس تاریخ فهرست شده‌اند، مشاهده خواهید کرد و این مشکل رایانه به راحتی حل می شود.

 

اما برای حل مشکلات رایانه در ویندوز 8 باید به‌طور دستی ویژگی File History را روشن کنید. بعد منوی File History را باز و روی Restore personal files کلیک کنید. توجه داشته باشید اگر نتوانستید فایل پاک شده خود را بیابید یا از هیستوری فایل ویندوز بازیابی کنید، هنوز هم نباید ناامید شوید.

 

در این مرحله از حل مشکلات رایانه اگر پیش از این از سیستم خود بک‌آپ گرفته باشید، می‌توانید در درایو بک‌آپ به دنبال آن بگردید و اگر درایو بک‌آپ، سرویس کلود مانند دراپ باکس یا وان درایو باشد، احتمالا می‌توانید فایل خود را از وبسایت سرویس کلود بازیابی کنید. اما در غیر این صورت،رایانه شما به مشکل برمی‌خورید و باید از نرم‌افزارهای حرفه‌ای ریکاوری مانند DriveSavers استفاده کنید که درایوهای شما را با دقت اسکن می‌کنند تا فایل پاک شده پیدا شود. اگر فایل پاک شده، فایل مهمی از سیستم بود، باید با System Restore آن را تعمیر کنید. شاید هم مجبور شوید برای رفع مشکل رایانه، ویندوز را دوباره نصب کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

این تکنیک در موارد بسیاری کاربرد دارد. به‌عنوان مثال فرض کنید مقاله‌ای 100 صفحه‌ای یا یک پایان‌نامه دانشگاهی چاپ شده را در اختیار دارید و قصد دارید بخشی از آن را ویرایش کنید. مطمئنا تایپ مجدد تمام محتوا نیازمند صرف وقت و هزینه بسیار است، اما در صورتی‌که بتوانید با اسکن صفحات موردنظر، متون موجود را به متن‌های تایپ شده تبدیل کنید، عملیات ویرایش بسیار سهل و آسان خواهد شد.

 

فناوری OCR در بیشتر زبان‌های دنیا بخصوص زبان انگلیسی با دقت بسیاری قابل استفاده است ولی استفاده از این فناوری برای تبدیل متون زبان فارسی مشکلات بسیاری داشت. این مشکلات به حدی بود که تقریبا انجام این کار در زبان فارسی به امری غیرممکن تبدیل شده بود، اما خوشبختانه گوگل به منظور ارائه خدمات رایگان خود به کاربران، این مشکل بزرگ را نیز رفع کرده است.

 

پس چنانچه قصد دارید OCR فارسی را آزمایش کنید یا کتاب، مقاله، پایان‌نامه و هرگونه محتوای دیگر را به متن تایپ شده تبدیل کنید، می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید:

 

گوگل درایو, سرویس جدید گوگل

آموزش کار با سرویس گوگل درایو

 

1- ورود به گوگل درایو
برای تبدیل متون موجود در تصاویر اسکن شده به متون تایپ شده باید از سرویس گوگل درایو کمک بگیرید. همان‌طور که می‌دانید برای استفاده از همه سرویس‌های گوگلی نیازمند عضویت در این سایت و داشتن یک کاربری گوگل هستید.

 

چنانچه قبلا در یکی از سرویس‌های گوگل (همچون جیمیل) عضو شده‌اید و کاربری در این سایت دارید، با مراجعه به لینک drive.google.com به محوطه کاربری خود وارد شوید. در غیر این‌صورت ضمن ورود به این لینک، روی Create account کلیک کرده و یک کاربری جدید در سایت گوگل برای خودتان ایجاد کنید.

 

2- آپلود فایل
پس از ورود به محوطه کاربری خود در سرویس گوگل درایو، از بالا سمت چپ روی my drive کلیک کرده و در پنجره به‌نمایش درآمده گزینه File Upload را کلیک کنید.

در این مرحله باید فایل اسکن شده (فایل شما می‌تواند در یکی از فرمت‌های استاندارد عکس یا PDF باشد) را از روی هارد‌دیسک رایانه انتخاب کرده و با کلیک روی گزینه Open عملیات آپلود در سرویس گوگل درایو را آغاز کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()