نوشته شده توسط : mj

نوار Charm :

1- ماوس خود را به سمت راست صفحه‌نمایش برده و به سمت چپ جارو کنید تا نوار Charm به‌نمایش درآید.

 

2ـ روی settings فشار داده و در ادامه روی آیکون Wi-Fi از پایین ـ سمت چپ کلیک کنید.

 

3ـ در این بخش می‌توانید با فعال کردن گزینه (Flight mode AirPlane Mode) ارتباطات وایرلس را قطع و با غیرفعال کردن این گزینه، هریک از ارتباطات بی‌سیم مورد نظرتان را فعال کنید.

 

منوی تنظیمات:

1ـ کلید ویندوز را فشار دهید تا محیط مترو به‌ نمایش درآید.

 

2- در کادر جستجو عبارت Wireless را تایپ کرده و از فهرست نتایج در سمت راست روی Settings فشار دهید.

 

3ـ اکنون از سمت چپ روی گزینه دوم یعنی Turn wireless communication on or off کلیک کرده و در پنجره به‌نمایش درآمده هریک از گزینه‌های موردنظرتان را فعال یا غیرفعال کنید.

 

کنترل پانل:

1ـ یک پنجره فایل اکسپلورر باز کرده و روی Control Panel کلیک کنید.

 

2ـ در صفحه کنترل پانل گزینه Network and Internet را کلیک کرده و در ادامه از سمت راست روی لینک Connect to a network کلیک کنید.

 

3- ادامه مراحل همچون فعال‌سازی با منوی تنظیمات است.

 

دسکتاپ:

1ـ این روش را می‌توان ساده‌ترین روش برای یادگیری به‌شمار آورد؛ زیرا بسیاری از کاربران از این روش برای مدیریت ارتباطات بی‌سیم کمک می‌گیرند. هنگامی که در محیط دسکتاپ قرار گرفته‌اید ‌باید در کنار ساعت ویندوز روی نوار وظیفه (Taskbar) آیکون وایرلس را مشاهده کنید.

 

2ـ روی این آیکون کلیک کنید تا فهرستی از ارتباطات موجود برای شما به‌نمایش درآید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

پشتیبانی سایت وردپرسی:
یک سایت برای این که بتواند همیشه به کاربران خود سرویس دهی داشته باشد احتیاج به حمایت و بروزرسانی افزونه و قالب سایت خویش دارد ، تا بتواند بقای خویش را در وب حفظ نماید ، اگر از تارنما خویش حفاظت نکنید و مشکلات و خطاهای ان را مدام رفع نکنید، مشکلات سایت شما مداوم بیشتر خواهد شد و زمانی متوجه خواهید شد که این مشکلات کوچک تبدیل به دشواری ها ابهت شده اند و وب سایت شما را وارد یک چالش کبیر کرده اند.

از این رو شما همش به صورت مقطعی و یا همیشگی نیاز به ساپورت وردپرس خواهید داشت ، وب سایت شما امثال یک انسان میتواند مبتلا بیماری شود ، این مرض ها درباره سایت شما ، ویروسی شدن و یا به وجود آمدن خطا‌ها و… هستند ، در این زمان شما به یک پزشک بیچارگی خواهید داشت که مرض تارنما شما را تشخیص و درمان نماید، در دنیای راستین برای بهبود بیماری به یک پزشک دربایستن خواهید داشت و در دنیای مجازی شما برای رفع دشواری ها سایت خویش به کارآزموده پشتیبانی سایت وردپرسی بیچارگی خواهید داشت، و در این اثناء همیار پشتیان در کنار شماست.



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

فایرفاکس Firefox, مرورگر کروم

حتما برای شما اتفاق افتاده که در حال جستجوی یک موضوع خاص هستید و برای تحقیق خود به چند سایت مختلف رجوع می کنید، بعضی از سایت ها به دلیل فونت زیبا و خوانایی که دارند توجه شما را جلب می کنند و بعضی دیگر به خاطر فونت در هم ریخته مطالبشان اصلا در همان لحظه اول بسته می شوند. اما اگر گاهی اوقات این فونت به اندازه ای زیبا باشد ممکن است حتی به سرتان بزند که بخواهید آن فونت را داشته باشید و بدانید نام آن چیست. در این مطلب ما به شما کمک می کنیم که این آرزو را تحقق بخشید، با ما باشید.

 

فایرفاکس Firefox
ابتدا وارد صفحه موردنظر شوید

سپس راست کلیک کنید و Inspect Element  را انتخاب کنید.

و به زبانه Fonts بیایید

 

فایرفاکس Firefox, مرورگر کروم

 

حال نام فونت و لینک دانلود را خواهید دید.
 

کروم Chrome

وارد صفحه مورد نظر شوید.

بر روی محلی که می خواهید بدانید چه فونتی در آن استفاده شده راست کلیک کنید و گزینه Inspect Element  را انتخاب کنید.

در کادر Find In Styles عبارت Font را تایپ کنید و به در ناحیه های زرد رنگ به دنبال نام فونت ها بگردید.

 

فایرفاکس Firefox, مرورگر کروم

 

کروم Chrome (با افزونه)
ابتدا افزونه  What Font را نصب کنید پس از نصب با عکس زیر در بالا سمت راست کروم (در کنار آدرس بار) به نمایش در می آید.

حال روی آیکون افزونه کلیک کنید تا این پیغام زیر آیکون به نمایش در آید.

حال بر روی نوشته مورد نظر بیاید تا نام فونت را مشاهده کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

با ما همراه شويد تا با نکاتي کاربردي براي انتخاب يک مودم WiFi مناسب آشناشويد.

بيشتر مودم هاي WiFi داراي ۴ پورت LAN هستند، يعني مي توان ۴ سيستم PC يا لپ تاپ را به صورت مستقيم به آن ها وصل کرد. البته مودم هاي بي سيم تک پورت هم در بازار وجود دارد که نسبت به مدل هاي 4 پورت ارزان تر است.

 

در ضمن برخي از مودم هاي بي سيم داراي ۲ يا ۳ آنتن هستند که عملکرد آن ها را بهتر مي کند، اين نوع مودم ها اگرچه کمي گران تر هستند اما براي محيط هاي بزرگ مانند شرکت ها يا خانه هاي بزرگ مناسب ترند.

 

همه مودم هاي بي سيم و روترها در محدوده فرکانسي ۲٫۴ گيگاهرتز کار مي کنند. مودم هاي بي سيم به لحاظ برد و محدوده پوشش، سرعت انتقال اطلاعات و کيفيت ارسال سيگنال باهم فرق دارند؛ ما در زير براي انتخاب بهتر، مشخصات اين نوع مودم ها را شرح مي دهيم:

 

مودم هاي بي سيم سري A و B: اين مودم ها قديمي ترين نوع مودم هاي بي سيم هستند که پوشش داخلي آن ها بسيار ضعيف تر از مودم هاي بي سيم سري N و G است و محدوده پوشش داخلي اين مودم ها حدود ۱۵ متر و پوشش خارجي آن ها ۲۳ متر است.

 

مودم سري G: حرف G در مودم هاي بي سيم مخفف کلمه Good است. مودم هاي بي سيم سري G در حال حاضر در بسياري از موارد قابل استفاده هستند و مي توانند گزينه مناسبي براي استفاده خانگي باشند.

 

پوشش داخلي مودم هاي بي سيم اين سري حدود ۴۶ متر و پوشش خارجي اين نوع مودم ها حدود ۹۱ متر است که تقريبا ۲ برابر محدوده اي است که مودم هاي سري A و B مي توانند پوشش دهند. مودم هاي بي سيم سري G همچنين مي توانند اطلاعات را با حداکثر سرعت ۱۲۸ مگابايت در ثانيه انتقال دهند و از نظر قيمت نسبت به سري A و B گران تر اما نسبت به سري N ارزان تر ند.

 

مودم هاي سري N: حرف N در مودم هاي بي سيم مخفف Newest Generation به معني جديدترين نسل است. اين مودم ها بهترين گزينه براي استفاده کاربران خانگي و تجاري و شرکت ها و محيط هاي بزرگ تر هستند. پوشش داخلي مودم هاي بي سيم سري G حدود ۷۶ متر و پوشش خارجي ۸۲ متر است که در مقايسه با سري هاي ديگر بهتر و با کيفيت تر ند.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

در این پست هم ما تصمیم گرفتیم این نرم افزار را معرفی کنیم و همچنین یک اموزش تصویری هم برای گوشی های اندرویدی 4.0 به بالا که در بعضی از نرم افزار ها امکان استفاده از روش USB نیست را قرار داده ایم که هم اکنون می توانید از این مطلب استفاده نمایید.

 

توجه : این نرم افزار و انتقال اینترنت کامپیوتر به گوشی فقط در صورت Root بودن گوشی امکان پذیر است.

 

اول از همه طریقه ی استفاده از این نرم افزار در اندروید 4 به بالا  :
خب نرم افزار را که دانلود کنید.

در یک پوشه روی AndroidTool.exe که دارای ایکون ربات اندروید هست کلیک کنید.

 

بعد اجرا گوشی را با کابل usb به کامپیوتر وصل نمایید و از سربرگ ها مطابق شکل به Tools رفته و روی Install Hack کلیک کنید مطابق شکل :

 

مودم وای فای, انتقال اینترنت کامپیوتر به گوشی

 

خب چند دقیقه صبر کنید تا دو نرم افزار به نام های Xposed Installer و Hack Connectivity service در منوی گوشی ظاهر می شود.

 

حالا گوشی از کابل جدا کرده و وارد برنامه ی Xposed Installer بروید.مطابق شکل زیر :

 

مودم وای فای, انتقال اینترنت کامپیوتر به گوشی

 

بعد وارد شدن به برنامه روی Farmework کلیک کنید. بعد کلیک کردن در صفحه ی بعد روی Install / Update کلیک کنید.بعد برگردید به صفحه برنامه.

 

دوباره روی به بخش Mudules بروید.بعدش تیک برنامه ی Hack Connectivity service را بزنید.

 

بعد از برنامه خارج شوید و گوشی را یکبار ریبوت کنید. ( گوشی را خاموش و روشن کنید )

 

بعد دوباره به برنامه ی Xposed Installer بروید.  باید بخش Farmework در حال اجرا باشد به صورت زیر :

 

مودم وای فای, انتقال اینترنت کامپیوتر به گوشی

 

و حالا از برنامه خارج شوید و به برنامه ی Hack Connectivity service بروید. و مطابق شکل زیر صفحه ای می اید که باید در بخش Hack روی Mobile کلیک کنید.و در بخش Traces روی Active کلیک کرده و در بالای صفحه در بخش Hack state روی Refresh کلیک کنید.تا فعال شود .مطابق شکل زیر :

 

مودم وای فای, انتقال اینترنت کامپیوتر به گوشی

 

بعد حالا وارد برنامه ی AndroidTool.exe شوید و بعد روی refresh  , check DNS در برنامه مطابق شکل کلیک کنید تا برنامه گوشی شما را چک کند.

 

مودم وای فای, انتقال اینترنت کامپیوتر به گوشی

 

بعد روی Connect کلیک کنید تا برنامه ی Usb tunnel در گوشی شما نصب شود. بعد نصب کردن وارد برنامه شوید و منتظر وصل شدن گوشی به اینترنت باشید. مطابق شکل زیر وقتی وصل شد شکل به صورت زیر خواهد بود :

 

منبع



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

در این شرایط فقط دو راه برای ارتقای لپ‌تاپ باقی می‌ماند؛ اول ارتقای دیسک سخت لپ‌تاپ با درایو وضعیت جامد و دوم، ارتقای حافظه دستگاه است. اما بهترین راه بالا بردن کارایی یک لپ‌تاپ، افزودن یک درایو وضعیت جامد به منظور ارتقای فضای ذخیره داده است. البته ارتقا به فضای ذخیره SSD نمی‌تواند سرعت اجرای نرم‌افزارها را افزایش دهد، بلکه این کار بالا آمدن آنها را تسریع می‌کند که باعث می‌شود شما احساس کنید رایانه‌تان خیلی سریع‌تر کار می‌کند. نصب یک درایو وضعیت جامد به‌هیچ‌وجه کار پیچیده و مشکلی نیست. تنها چیزی که برای انجام این کار به آن نیاز دارید، یک پیچ‌گوشتی مناسب و یک میز کار است. در این کارگاه روش ارتقای دیسک سخت لپ‌تاپ به یک درایو پر سرعت وضعیت جامد آموزش داده می‌شود.

 

چگونه یک درایو وضعیت جامد مناسب انتخاب کنیم؟
در بازار دو نوع درایو وضعیت جامد موجود است؛ نوع 5‌/‌2 اینچی و نوع 8‌/‌1 اینچی. نوع 5‌/‌2 اینچی بیشتر در لپ‌تاپ‌های معمولی و نوع 8‌/‌1 اینچی در لپ‌تاپ‌های فرا قابل حمل و فوق‌باریک (اولترابوک‌ها) که به فضای ذخیره‌ای به باریکی هفت میلی‌متر نیاز دارند، به کار گرفته می‌شود. چون مطلب ما در اینجا در مورد لپ‌تاپ‌های معمولی است، بنابراین درایو‌های وضعیت جامد 5‌/‌2 اینچی مدنظر ماست.

 

افزایش سرعت لپ تاپ, ارتقای لپ‌تاپ

 

آماده شدن برای نصب
دو راه برای حفظ و نگهداری اطلاعات موجود در دیسک سخت فعلی لپ‌تاپ شما وجود دارد؛ اول سیستم عامل جدیدی را روی درایو تازه وضعیت جامد نصب کنید و پس از آن با اتصال دیسک سخت قدیمی لپ‌تاپتان با یک کابل تبدیل IDE‌/‌SATA به یو. اس. بی به یکی از درگاه‌های اتصال یو. اس. بی لپ‌تاپ، فایل‌ها و فولدرهای موجود در دیسک سخت خارج شده از لپ‌تاپ را به درایو وضعیت جامد لپ‌تاپ ارتقا یافته منتقل کنید که این روش بسیار وقتگیر است.

 

روش دوم که آسان‌تر و سریع‌تر است، گرفتن یک کپی دقیق از دیسک سخت روی درایو وضعیت جامد است که کل اطلاعات موجود در دیسک سخت را به درایو جدید وضعیت جامد منتقل می‌کند. البته این کار نیازمند داشتن اطلاعات فنی کافی و وجود فضای ذخیره‌ای مساوی با دیسک سخت فعلی لپ‌تاپی است که می‌خواهیم فضای ذخیره‌اش را ارتقا دهیم.

 

برای کپی دقیق داده نیز به همان کابل تبدیل ساتا به یو. اس. بی که پیشتر ذکر کردیم، نیاز دارید. برای آغاز کار درایو وضعیت جامد را با این کابل تبدیل ساتا به یو. اس. بی به یک پورت یو. اس. بی لپ‌تاپ متصل کنید. لپ‌تاپ شما باید درایو وضعیت جامد را به‌عنوان یک فضای ذخیره داده خارجی شناسایی کند. کار کلون کردن فضای ذخیره مانند درگ دراپ‌کردن فایل‌ها و فولدرها ساده نیست. همه داده‌های موجود که شامل بخشی از ویندوز که برای بوت شدن سیستم استفاده می‌شود، باید در درایو وضعیت جامد کپی شود.

 

تعداد زیادی نرم‌افزار برای این کار موجود است که از جمله آنها می‌توان نرم‌افزارهای کاربردی Norton Ghost، Acronis true Image و Paragon Drive Copy و همچنین نرم‌افزارهای رایگان ShadowCopy، XXClone و MiniTool را نام برد. پیش از کلون کردن از اطلاعات ارزشمند خود فایل پشتیبان بگیرید؛ زیرا عمل کلون کردن همیشه 100 درصد موفقیت‌آمیز نیست.

 

مراحل نصب
یک میز با سطح صاف و تراز در یک محیط دارای روشنایی کافی برای کار انتخاب کنید. لپ‌تاپ را خاموش کرده و کابل برق آن را از پریز کشیده و در صورت امکان باتری آن را جدا کنید. سپس لپ‌تاپ را پشت و رو، روی میز گذاشته و اگر درپوش پشتی لپ‌تاپ شما یکپارچه نیست و دریچه جداگانه‌ای برای دسترسی به داخل لپ‌تاپ دارد، پیچ‌های آن را باز و جدا کنید.

 

اگر درپوش پشتی یکپارچه باشد، مجبورید تعداد بیشتری پیچ‌ باز کنید. جای بستن پیچ‌ها را به خاطر سپرده و آنها را در جای مطمئنی نگه‌دارید تا گم نشوند. هنگامی که پیچ‌ها را برداشتید، درپوش را با استفاده از یک پیچ‌گوشتی تخت با نوک ظریف یا جسم تیز از بدنه کیس لپ‌تاپ جدا کرده و کنار بگذارید. این کار را با دقت و ملایمت انجام و از فشار آوردن و اعمال زیاد اجتناب کنید؛ زیرا ممکن است موجب شکستن درپوش پشتی و قاب کیس لپ‌تاپ شوید. اگر در قسمتی برای جدا ساختن درپوش دچار مشکل شدید از قسمت‌های دیگرش این کار را شروع کنید.

 

هنگامی که درپوش را جدا کردید، می‌توانید دیسک سخت دستگاه را ببینید. در لپ‌تاپ‌های مدرن امروزی، معمولا دیسک سخت با چهار پیچ در داخل یک چهارچوب فلزی بسته شده سپس با این قاب فلزی روی شاسی لپ‌تاپ پیچ و ثابت می‌شود. پیچ دیسک سخت را باز کرده و به آرامی و با دقت هارد دیسک را از سوکت ساتا و پاور (برق) روی بدنه مادربورد لپ‌تاپ جدا کنید و آن را همراه قاب فلزی نگهدارنده‌اش از داخل کیس لپ‌تاپ بیرون بیاورید و کنار بگذارید. در برخی مدل‌های لپ‌تاپ دیسک سخت به جای سوکت با استفاده از کابل ساتا به مادربورد متصل می‌شود که در این صورت باید برای بیرون آوردن فضای ذخیره لپ‌تاپ، اتصال کابل ساتا از دیسک سخت را قطع کنید.

 

وقتی که دیسک سخت را بیرون آوردید، باید چهار عدد پیچ را از روی چهارچوب فلزی باز کرده و هارد را از داخل قاب فلزی بیرون بیاورید. حالا درایو وضعیت جامد را به جای هارد داخل قاب فلزی گذاشته و چهار عدد پیچ آن را محکم سر جای خودش ببندید. حالا وقتش رسیده است که اتصالات داده و برق لپ‌تاپ را که قبلا دیسک سخت را به مادربورد لپ‌تاپ متصل می‌کرده است، به درایو ذخیره جدید وضعیت جامد متصل کنید.

 

اتصال کابل‌های ساتا شکل حرف بزرگ L انگلیسی را دارند که باعث می‌شود هرگز به‌صورت اشتباه متصل نشوند. هنگام اتصال آنها به این نکته توجه داشته باشید اگر نحوه اتصال شما صحیح باشد، بدون فشار اضافی ممکن است باعث شکسته شدن سر سوکت کابل ساتا یا درایو وضعیت جامد شود. حال اگر تسمه یا نوار نگه‌دارنده‌ای برای ثابت نگهداشتن فضای ذخیره وجود دارد، آن را سر جایش گذاشته و پیچ‌هایش را ببندید. اگر هم فضای ذخیره با پیچ سر جایش ثابت می‌شود، آن پیچ را با پیچ‌گوشتی ببندید. در اینجا باید درپوش پشتی یا اگر احتمالا دریچه‌ای برای دسترسی به فضای ذخیره دارد، سر جایشان گذاشته و پیچ‌هایشان را ببندید. کار ارتقای فضای ذخیره لپ‌تاپ تقریبا تکمیل شده است.

 

آزمایش و استفاده از درایو جدید وضعیت جامد
زمان آن رسیده است که دست به کار شوید و OS را از روی لوح فشرده روی درایو ارتقا یافته وضعیت جامد لپ‌تاپ نصب کنید. اگر هم از دیسک سخت خود لوح فشرده پشتیبان تهیه کرده‌اید، آن را داخل درایو نوری لوح فشرده لپ‌تاپ بگذارید و عمل نصب فایل‌های پشتیبان را از روی آن در درایو وضعیت جامد انجام دهید. مراحل ریکاوری فایل‌های بک‌آپ گرفته شده را با استفاده از گزینه ریکاوری همان نرم‌افزاری که پیشتر برای پشتیبان‌گیری مورد استفاده قرار دادید، انجام داده و طبق دستورالعمل‌هایی که در پنجره باز شده نرم‌افزار ظاهر می‌شوند، دنبال کرده و پیش بروید تا کار بازیافت داده تکمیل شود.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

1-نرم افزار wifi file explorer رو نصب کنید.

 

۲-hotspot گوشی خود را روشن کنید.(برای  استفاده از این برنامه اول باید اونو نصب کنید بعد به قسمت “Wireless & network” بروید  و  “terthering & portable hot spot”  را انتخاب کنید و تیک گزینه “portable Wi-Fi hotspote” را بزنید.در این بخش می توانید نام شبکه وایرلس ایجاد شده توسط گوشی را ببینید.)

 

۳-بعد از رایانه خود به hotspot گوشی خود وصل شوید.

 

۴-نرم افزار را اجرا کنید .

 

۵-جلوی کلمه URL یه لینک داده شده است ان را در مرورگر رایانه  وارد کنید .

 

 گوشی های اندروید, شبکه وایرلس

 

6- حالا شما می توانید از روی کارت حافظه گوشی اطلاعات را روی رایانه خود دانلود کنید.(قرمز رنگ در عکس)

 

 گوشی های اندروید, شبکه وایرلس

 

7-برای فرستادن اطلاعات بر روی کارت حافظه گوشی پایین صفحه روی upload کلیک کنید.(ابی رنگ در عکس)

منبع



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

معمولا شاید کمتر این موقعیت پیش آید که نیاز به کپی کردن متنی در یک تصویر باشیم؛ اما گاهی نیازی شدید به این موضوع احساس می‌شود و مثلا باید متن مورد نظر ـ که شاید طولانی هم باشد ـ عینا در جایی وارد شود یا نیاز به ترجمه یا جستجوی آن باشد.

 

در این صورت به ابزاری نیاز دارید که این کار را برای شما به آسانی انجام دهد؛ هرچند نرم افزارهای OCR تخصصی این کار را انجام می‌دهند، افزونه‌ای که در اینجا به شما معرفی می‌کنیم، با سهولت و بدون هیچ دردسری این مهم را برای شما عملی می‌کند. افزونه Project Naphtha:

 

انتخاب متون در درون صفحات وب, افزونه کروم

 

البته این افزونه هم اکنون تنها برای مرورگر کروم تولید شده اما طراحان آن اشاره کرده اند که دیگر مرورگرها همچون فایرفاکس نیز درآینده به این افزونه مجهز خواهند شد.

 

برای نصب این افزونه به فروشگاه رفته و گوگل آن را روی کروم نصب کنید.

کافی است پس از نصب این افزونه که نشانگر ماوس را روی متنی که از داخل تصویر درصدد کپی کردن آن هستید، نگه دارید. پس از یک دیرکرد چند ثانیه ای، نشانگر ماوس به حالت نشانگر متنی تغییر می کند و می توانید متن مورد نظر را برای کپی کردن برگزینید.

 

انتخاب متون در درون صفحات وب, افزونه کروم

 

نکته قابل ذکر در اینجا این است که در آزمایش ما، کپی کردن متن با کلیک راست و منوی محتوایی، گاهی منجر به افزودن بخشی از کد Html تصویر و متن در Clipboard می شود؛ اما کپی کردن متن به تنهایی با کلیدهای میانبر صفحه کلید یعنی Ctrl + C منجر به کپی شدن متن انتخابی به تنهایی خواهد بود.

 

انتخاب متون در درون صفحات وب, افزونه کروم

 

این امکان به ویژه برای ترجمه برخی عبارات و لغات در تصاویر کاربردی است. اقدامی که مترجم‌هایی نظیر Babylon آن هم در نسخه‌های اصلی و غیر هک شده صورت می‌دهند، ولی با این افزونه شما می‌توانید به سادگی اقدام به انتخاب متن و سپس کلیک راست بر آن و انتخاب Translate برای ترجمه کنید یا آن را به سادگی کپی کرده و در داخل نرم افزار مترجم خود وارد کنید.

 

انتخاب متون در درون صفحات وب, افزونه کروم

 

همچنین از موارد کاربردی دیگر برای این افزونه، می توان به کپی کردن متون تصاویر اسکن شده با باز کردن تصاویر در کروم اشاره کرد. حتی این مورد می تواند شامل برچسب نمودارها و ... نیز شود.

http://www.beytoote.com/computer/sundries-web/text-images2-pages.html



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

چرا نیازمند حمایت سایت هستیم؟
این روزها اینترنت در ایران معنای تجاری اکثریت پیدا کرده و کسب و کار های آنلاین زیادی را گواه هستیم که روز به روز اجل و موفق تر از پیش عرض اندام می کنند. تارنما های تجاری برای حضور در رتبه های بالای کامیابی و کسب درآمد بیشتر به سرویس های گوناگون و کثرت دربایستن دارند که بعضی متعلق به سرویس ها را میتوان در قالب خدمات پشتیبانی تارنما شناسایی کرد. به این ترتیب بازرگانی آنلاینی توانا است در چرخه چشم وهمچشمی باقی بماند که از تمامی این خدمات و یا سرویس ها به نحوی لایق و هوشمندانه, بهترین بهره ها را ار آن خویش نماید.

پشتیبانی تارنما ممکن است در نگاه اول ساده به نظر برسد ولی مستلزم پروا و رسیدگی زیادی است که فقط از عهده کسان متخصص این پیشه بر می آید. در این مطلب نگاهی اجمالی خواهیم داشت به مواردی که باید در پشتیبانی سایت لحاظ شود.

تولید محتوای جدید و اخیر , احد از کلیدی ترین فاکتور های پشتیبانی سایت


اگر دقت کرده باشید همگی رستوران های درجه یک، در کنار غذاهای ابدیت خویش سعی می کنند غذایی را نیز به صورت اخص و به اصطلاح توصیه سرآشپز در اختیار مشتریان قرار دهند. انگیزه این پیشه ساده است، رستوران باید همیشه برای مشتریان دائمِ خود غذای جدید داشته باشد تا احساس یکنواختی در مشتری برپایی نشود. در پروسه حمایت تارنما و بازار یابی محتوایی هم باید این نکته رعایت شود، کاربران شما همش باید با محتوای جدید و بازپسین مقابل شوند. این امر مایه می شود کاربر دانستن کند با مجموعه ای طرف است که به ذائقه کاربر اهمیت می دهد.

فاکتور بهینه سازی سرعت سایت در حمایت سایت


حتماً برای شما پیش آمده که با عجله زیاد به پیگیری پیدا کردن شماره تلفن یکتا از رفقا خود باشید، در این وقت ها، ثانیه ها هم برای شما مهم هستند. این فرمایش برای کاربران سایت شما هم صدق می کند، گوگل با ارائه موتور جستجوی زیاد سریع خویش کاربران را بدعادت کرده است و میل دارند هرچه سریع تر به مطلب، سرویس یا کالای دلخواه خویش برسند. از طرف دیگر این روزها کاربران صبر و طاقت کمی دارند و اگر به نتیجه مد نظر خویش در تارنما شما نرسند به سرعت تارنما شما را به سمت تارنما های رقیب ترک می کنند. به این ترتیب باید در پشتیبانی وب سایت نکاتی اعمال شود تا سایت شما سرعت احسان داشته باشد. پروا به حجم تصاویری که در تارنما پیمان می دهید، پهنای باند مناسب سروری که اطلاعات سایت شما بر روی آن پیمان دارد از مواردی هستند که باید در فرآیند پشتیبانی تارنما در نظر داشته باشید.

تهیه نسخه های پشتیبانی از وردپرس و نگه داری آن ها در دنیای اطلاعات حیات می نماییم و به جرأت می طاقت گفت بزرگترین سرمایه هر وب سایتی اطلاعاتی است که در دراز مدت در آن ذخیره شده است، در این بین، اطلاعاتِ کاربران تارنما اهمیتی بیشتری دارد چرا که به راحتی می نا با داشتن آدرس ایمیل کاربران، در آینده با آن ها در ارتباط بود. با این حساب به هر اندازه که وب سایت شما عمر و کاربرِ بسیار تری داشته باشد، پروسه حمایت سایت اهمیت اکثریت پیدا می کند. در این بین کمپانی های ارائه دهنده هاست (Host) مدعی هستند که اطلاعات تارنما ها را در بهترین شرایط محافظت می کنند؛ ولی رعایت اصول حمایت تارنما دستور می کند که این کار را به صاحبنظر ودیعه و از گردآور هایی که خدمت حمایت سایت ارائه می کنند برای تعبيه نسخه های حامی کمک بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

 

 

یکی از نرم‌افزارهایی که همواره کاربران ایرانی حسرت داشتن آن را می‌خوردند، اسکن صفحات متنی و تبدیل آن به متن تایپ شده بوده است. فناوری OCR مخفف عبارت Optical Character Recognition تکنیکی است که در آن یک نرم‌افزار رایانه‌ای، متون موجود در تصاویر دیجیتال را تشخیص می‌دهد و آنها را به فایل‌های متنی قابل ویرایش تبدیل می‌کند.

 

این تکنیک در موارد بسیاری کاربرد دارد. به‌عنوان مثال فرض کنید مقاله‌ای 100 صفحه‌ای یا یک پایان‌نامه دانشگاهی چاپ شده را در اختیار دارید و قصد دارید بخشی از آن را ویرایش کنید. مطمئنا تایپ مجدد تمام محتوا نیازمند صرف وقت و هزینه بسیار است، اما در صورتی‌که بتوانید با اسکن صفحات موردنظر، متون موجود را به متن‌های تایپ شده تبدیل کنید، عملیات ویرایش بسیار سهل و آسان خواهد شد.

 

فناوری OCR در بیشتر زبان‌های دنیا بخصوص زبان انگلیسی با دقت بسیاری قابل استفاده است ولی استفاده از این فناوری برای تبدیل متون زبان فارسی مشکلات بسیاری داشت. این مشکلات به حدی بود که تقریبا انجام این کار در زبان فارسی به امری غیرممکن تبدیل شده بود، اما خوشبختانه گوگل به منظور ارائه خدمات رایگان خود به کاربران، این مشکل بزرگ را نیز رفع کرده است.

 

پس چنانچه قصد دارید OCR فارسی را آزمایش کنید یا کتاب، مقاله، پایان‌نامه و هرگونه محتوای دیگر را به متن تایپ شده تبدیل کنید، می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید:

 

گوگل درایو, سرویس جدید گوگل

آموزش کار با سرویس گوگل درایو

 

1- ورود به گوگل درایو
برای تبدیل متون موجود در تصاویر اسکن شده به متون تایپ شده باید از سرویس گوگل درایو کمک بگیرید. همان‌طور که می‌دانید برای استفاده از همه سرویس‌های گوگلی نیازمند عضویت در این سایت و داشتن یک کاربری گوگل هستید.

 

چنانچه قبلا در یکی از سرویس‌های گوگل (همچون جیمیل) عضو شده‌اید و کاربری در این سایت دارید، با مراجعه به لینک drive.google.com به محوطه کاربری خود وارد شوید. در غیر این‌صورت ضمن ورود به این لینک، روی Create account کلیک کرده و یک کاربری جدید در سایت گوگل برای خودتان ایجاد کنید.

 

2- آپلود فایل
پس از ورود به محوطه کاربری خود در سرویس گوگل درایو، از بالا سمت چپ روی my drive کلیک کرده و در پنجره به‌نمایش درآمده گزینه File Upload را کلیک کنید.

در این مرحله باید فایل اسکن شده (فایل شما می‌تواند در یکی از فرمت‌های استاندارد عکس یا PDF باشد) را از روی هارد‌دیسک رایانه انتخاب کرده و با کلیک روی گزینه Open عملیات آپلود در سرویس گوگل درایو را آغاز کنید.

 

 آموزش کامپیوتر, تبدیل متن اسکن شده به متن تایپی

فناوری OCR تکنیکی است که در آن متون تصاویر دیجیتال را به فایل‌های متنی تبدیل می کند.

 

3- تبدیل به متن تایپ شده
اکنون فایل شما در سرویس گوگل درایو ذخیره شده و با یک ترفند ساده می‌توانید آن را به متن تایپ شده تبدیل کنید. برای اجرای این ترفند کافی است روی فایل موردنظر با کلیک راست پس از انتخاب گزینه Open With روی Google Docs کلیک کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()