نوشته شده توسط : mj

تصویر در دست گوشی هوشمند Oppo K1 دیده شد /عکس



اخبار,اخبار تکنولوژی,گوشی هوشمند Oppo K1

اخیرا تصویر تازه‌ای از محصول جدید شرکت اوپو منتشر شده است که طراحی آن را بیش از پیش نشان می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شرکت اوپو سال ۲۰۱۸ را بسیار طوفانی آغاز کرد و حتی در حاضر نیز هنوز شایعاتی درباره رونمایی و عرضه گوشی هوشمند جدید این شرکت به گوش می‌رسد، شرکتی که مدت زمان کمی از آغاز به کار آن می‌گذرد اما همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده است.

در همین رابطه به تازگی گوشی هوشمندی متعلق به شرکت اوپو در گیک‌بنچ به ثبت رسیده است، از طرفی تصویر و برخی اطلاعات سخت‌افزاری آن نیز از طریق TENAA اعلام شده است.

ظاهر این گوشی هوشمند شبیه به دو گوشی Oppo R17 Pro و Oppo R15 است و بر اساس گزارش‌ها مجهز به تراشه قدرتمند Snapdragon 660 به عنوان پردازنده مرکزی است.

درباره مشخصات فنی این گوشی باید گفت که صفحه نمایش آن یک گلس Full HD+ است و نسبت تصویر آن ۱۹.۵ به ۹ اعلام شده است. به لطف تصویر در دستی که به تازگی از گوشی هوشمند جدید اوپو فاش شده است، می‌توان طراحی ناچ یا همان حاشیه بالای صفحه نمایش را به وضوح دید.

گفتنی است؛ در بنچمارک‌های منتشر شده این گوشی هوشمند با نام Oppo K1 به ثبت رسیده است، اما مشخص نیست که آیا این نام به عنوان نظر قطعی و نهایی مسئولان اوپک به ثبت رسیده و یا صرفا یک نامگذاری احتمالی است. و اما تصویر منتشر شده از این گوشی اطلاعات زیادی را به ما نمی‌دهد اما می‌توان به صورت قطعی گفت که طراحی این محصول دقیقا شبیه گوشی Oppo F9 باشد، البته با این تفاوت که در پنل پشتی مجهز به حسگر اثر انگشت نیست

منبع



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

رکورد جدید تولید کوچک ترین رایانه جهان شکسته شد



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, کوچک ترین رایانه
یک شرکت چینی رایانه تازه ای تولید کرده و مدعی است این رایانه کوچک تر از کوچک ترین رایانه جهان موسوم به «لافریت» است که توسط شرکت راسپبری پی زیرو تولید شده بود. 

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، شرکت Libre Computer مدعی است رایانه تولیدی آن که در واقع یک برد سخت افزاری کوچک است تا ۱۰ برابر سریع تر از لافریت (La Frite) است.

 

ابعاد این برد ۶.۴ در ۵.۵ سانتیمتر بوده و شرکت سازنده تصریح کرده آزمایش های انجام شده و مقایسه این رایانه با نمونه های مشابه و کوچک برتری آن را ثابت می کند.

 

این رایانه کوچک مجهز به پردازنده چهارهسته ای ARM Cortex-A۵۳ و ۶۴ بیتی ۱.۲ گیگاهرتزی و پردازنده گرافیکی Mali-۴۵۰ است و همراه با یک گیگابایت رم DDR۴ SD  عرضه می شود. پشتیبانی از پخش ویدئو با دقت ۱۰۸۰ پیکسل و خروجی هایی با فرمت های H.۲۶۵/H.۲۶۴/VP۹ از جمله مزایای آن است

منبع



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

به گزارش  مهر به نقل از اسلش گیر، امروزه بسیاری از رایانه های شخصی و لپ تاپ ها به امکانات امنیتی بیومتریک مجهز شده اند و رایانه های جدید مجهز به ویندوز ۱۰ از قابلیت شناسایی چهره هلو فیس برخوردارند. علاوه بر این بسیاری از گوشی های هوشمند جدید هم به اسکنر اثرانگشت مجهز هستند و لذا استفاده از این اسکنرها برای بازکردن قفل رایانه های شخصی ویندوزی می تواند ایده ای بسیار جذاب باشد.

 

این ایده با استفاده از برخی برنامه ها و اپلیکیشن های ثالث عملیاتی شده تا کاربران رایانه های مجهز به سیستم عامل ویندوز و گوشی های اندرویدی بتوانند از خدمات مذکور استفاده کنند.

 

خدمات مذکور تا پیش از این تنها برای کاربران برخی گوشی های سری گالکسی سامسونگ و با استفاده از نرم افزار Samsung Flow در دسترس بوده است. اما برنامه جدید Remote Fingerprint Unlock دسترسی به این خدمات را برای کاربران گوشی های هوشمند بیشتری ممکن می کند.

 

از این پس  کاربران تمامی گوشی های هوشمند مجهز به اسکنر اثر انگشت که تلفن همراه آنها مجهز به سیستم عامل اندروید Android ۶.۰ Marshmallow به بالاست می توانند از خدمات یادشده استفاده کنند. در مورد کاربران سیستم عامل ویندوز نیز خدمات یادشده دیگر محدود به ویندوز ۱۰ نبوده و از ویندوز ویستا به بعد را در بر می گیرد.

 

نسخه پایه ای این برنامه رایگان است و کاربران با پرداخت ۱.۹۹ دلار می توانند از خدمات بیشتری مانند راه اندازی شبکه های LAN، پشتیبانی از بازگشایی قفل چند رایانه، پشتیبانی از چند کاربر برای هر رایانه و حذف تبلیغات بهره بگیرن

منبع



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به این که زمان زیادی تا معرفی نسل جدید Moto G، از پرچمداران موتورولا مانده است، هنوز زود است که در مورد مشخصات آن بحث و جدل شود. هرچند، شایعات درباره این گوشی به سرعت در حال انتشار هستند که یکی از آن‌ها خبر از رونمایی از آن در سه ماهه اول سال 2019 را می‌دهد. در این میان، رندرهایی هم بر اساس این شایعات طراحی شده‌اند که تصاویری هم از آن‌ها به تازگی لو رفته است.

 

تصاویر تازه لو رفته در فضای مجازی از Moto G7 موتورولا در صفحه‌ای معتبر در توئیتر که به لو دادن مشخصات گجت‌ها شهرت دارد، دیده شده‌اند و نام آن OnLeaks است. به نظر می‌رسد رندرهای لو رفته از این گوشی، ویژگی‌های طراحی مدرن گوشی‌های حال حاضر بازار جهان را در خود دارد. این صفحه دارای تعداد زیادی از تصاویر رندر است که اعلام کرده این تصاویر منتسب به Moto G7 است. این رندرها شامل یک شیشه خمیده در پشت بدنه خود است و صفحه نمایش آن یک بریدگی به شکل قطره آب دارد. گفته می‌شود Moto G7 دارای یک صفحه نمایش 6 اینچی خواهد بود که در Moto G6 هم به کار رفته است. همچنین انتظار می‌رود Moto G7 نسبت نمایشگر به بدنه بهتری داشته باشد. در این رندرها، حاشیه پایینی صفحه نمایش بزرگی دیده می‌شود چرا که سری Moto G دارای گوشی‌های اقتصادی است.

 
 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,موتورولا Moto G7

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,موتورولا Moto G7

 

با نگاه دقیق‌تر به صفحه نمایش این گوشی دیده می‌شود که دو حفره در بالا و یک حفره در قسمت میکروفون Moto G7 دیده می‌شود که نسبت به رندرهای قبلی توجه به جزئیات را ثابت می‌کند. علاوه بر این، این تصاویر جدید از رندرهای Moto G7 نشان می‌دهند که این گوشی دارای یک پورت USB-C است و در کنار آن جک 3.5 میلیمتری صدا دیده می‌شود یعنی هنوز موتورولا قصد ندارد جک صدا را از گوشی‌های خود حذف ک

منبع



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj
به تازگی عینکی ساخته شده که می تواند نوری که از نمایشگرهای ال سی دی و ال ای دی خارج می شود را خاموش و به این ترتیب تصاویر و ویدئوهای مزاحم را حذف کند.

به گزارش  مهر به نقل از نیواطلس، در دنیا نمایشگرهای زیادی در اطراف انسان وجود دارد. گروهی از هنرمندان و طراحان این سوال را مطرح کردند که چگونه می توان عینکی ابداع کرد که تصاویر و ویدئوهای مزاحم را حذف کرد. به هرحال آنها IRL Glasses را پس از یک سال تحقیق و نمونه اولیه ساختند و اکنون عینک مذکور را در وب سایت Kickstarter عرضه کرده اند.

 

فناوری ورای این عینک بسیار ساده  و براساس ایده horizontal polarized optics  بنا شده است. این عینک ها با مسطح کردن و چرخش لنزهای پلاریزه شده می توانند نوری که از نمایشگرهای ال سی دی یا ال ای دی خارج می شود را خاموش کنند. به این ترتیب نمایشگر مذکور سیاه می شود. نخستین نمونه IRL Glasses به عنوان نسخه بتا  نامگذاری شده است. مبدعان این عینک ها ادعا می کنند گجت مذکور برای بیشتر تلویزیون های «ال سی دی» یا «ال ای دی» و برخی از نمایشگرهای رایانه کارآمد است. البته عینک نمی تواند تصاویر نمایشگرهای «او ال ای دی» یا «آمولد» و بیلبورد های خیابانی را مسدود کند.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

هندزفری‌های بی‌سیم نوکیا معرفی شدند +تصاویر



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, هندزفری‌
شرکت HMD Global برای گوشی‌های نوکیای خود هندزفری‌های بی‌سیم معرفی کرد. 

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسیاری از تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند به سمت حذف کردن جک 3.5 میلیمتری صدا رفته‌اند. این در حالی است که HMD Global اعلام کرده است Nokia 7.1 با جک هدفون 3.5 میلیمتری تولید خواهد شد. این شرکت در کنار این خبر، از دو هندزفری بی‌سیم برای آن‌ها که دوست دارند نادیده به دستگاه خود نصب شوند، معرفی کرد.

 

هندزفری‌های True Wireless آسانی حمل را برای مشتریان خود به ارمغان خواهند آورد. هر کدام از این earbudها فقط 5 گرم وزن دارند و در برابر تعریق و آب مقاوم هستند پس هر جایی که لازم باشد آن را می‌توان برد. همانند دیگر هندزفری‌ها از این نوع، True Wirless با یک کیس تولید می‌شود که وظیفه شارژ آن‌ها را هم بر عهده دارد. با این هندزفری‌ها، یک شخص می‌تواند تا 16 ساعت به موسیقی گوش کند.

 

دیگر محصولی که HMD Global معرفی کرده، هندزفری مغناطیسی Pro Wireless است تا زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، دو سر هندزفری را به هم بچسبانید. چسباندن دو سر هندزفری همچنین آن‌ها را خاموش خواهد کرد و دوباره با جدا کردن آن‌ها، Pro Wireless روشن خواهد شد. باتری این هندزفری تا 10 ساعت شارژ نگه خواهد داشت.

 

این دو هندزفری بلوتوث همراه با Nokia 7.1 فروخته خواهند شد و پیش فروش آن‌ها هم از روز گذشته آغاز شده است. هندزفری بلوتوث True Wireless حدود 130 یورو و Pro Wireless حدود 70 یورو فروخته خواهد شد.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

دستبند فیت‌بیت، به شناسایی قاتل کمک می‌کند!



اخبار,اخبار تکنولوژی

داده‌های مربوط به ضربان قلب کاربران "فیت‌بیت"، می‌توانند کمک بزرگی برای شناسایی مظنونین به قتل باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از انگجت، ممکن است دستبندهای شرکت "فیت‌بیت" (Fitbit) بتوانند در حل معمای قتل کاربر خود، به نیروی پلیس کمک کنند.

 

دستبندهای فیت‌بیت، ابزاری برای کمک به تناسب اندام هستند که داده‌هایی مانند تعداد گام‌ها، ضربان قلب، کیفیت خواب و مواردی از این دست را گردآوری می‌کنند. پلیس می‌تواند با بررسی داده‌های مربوط به ضربان قلب کاربر، قاتل را شناسایی کند.

 

در هشت سپتامبر سال جاری، مردی به نام "آنتونی آیلو" (Anthony Aiello)، به دیدن دخترخوانده خود، "کارن ناوارا" (Karen Navarra) رفت. پنج روز پس از این ملاقات، یکی از همکاران کارن، جسد او را پیدا کرد. آیلو ادعا ‌کرد که یک پیتزای خانگی و کمی بیسکوئیت برای کارن برده و کارن نیز برای تشکر، دو شاخه گل رز به او داده است اما داده‌های فیت‌بیت کارن، از ماجرای دیگری حکایت داشتند.

اخبار,اخبار تکنولوژی

 

بازرسان پس از گرفتن حکم تفتیش، داده‌های فیت‌بیت کارن را با کمک شرکت سازنده بررسی کردند. داده‌ها نشان داد که ضربان قلب کارن، به شکل قابل‌توجهی افزایش یافته؛ سپس به سرعت کاهش یافته و متوقف شده است. همه این اتقافات، در طول 15 دقیقه حضور آیلو در خانه کارن، رخ داده بود.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

پای فیس‌بوک لایت به آیفون هم باز شد



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,
اپلیکیشن فیس‌بوک‌ لایت برای کاربران گوشی‌های آیفون و سیستم‌عامل iOS نیز به‌زودی عرضه خواهد شد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت phonearena، بسیاری از اپلیکیشن‌های مختلف هم‌چون شبکه‌های اجتماعی از نسخه لایت (Lite) نیز علاوه بر نسخه اصلی، بهره می‌گیرند که برای آن دسته از کاربرانی که سرعت اینترنت کشورشان پایین است و یا حافظه گوشی بسیار کم و محدود است، توسعه داده شده است تا آن‌ها نیز بتوانند از قابلیت‌های اصلی و محوری بسیاری از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های متعدد استفاده کنند و اخبار و گزارش‌های موردنظر خود را در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

 

اما از شبکه‌های اجتماعی که نسخه لایت خود را توسعه داده‌اند، می‌توان به فیس بوک لایت، فیس بوک مسنجر لایت، توییتر لایت، اسکایپ لایت و اینستاگرام لایت اشاره کرد و کاربران باید به منظور دریافت این نسخه به فروشگاه آنلاین و اینترنتی گوگل پلی‌استور مراجعه کنند.

 

پیش‌تر بسیاری از کاربران اهل کشورهای درحال توسعه و به اصطلاح جهان سومی در فضای مجازی از مشکلات متعدد در اجرای اپلیکیشن‌های مختلف که حجم سنگین و مصرف باتری و اینترنت بالایی داشتند، شکایت خود را اعلام کرده بودند. شبکه‌های اجتماعی نیز به‌منظور استفاده همگانی و تسهیل دسترسی به اینترنت تصمیم گرفتند که با انتشار نسخه لایت از اپلیکیشن‌های محبوب و پرطرفدار خود به این دسته از کاربران نیز کمک کنند تا مطالب و پست‌های موردنظر خود را در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

 

با توجه به آنکه اپلیکیشن فیس‌بوک لایت از سال 2015 تاکنون برای کاربران اندروید در دسترس قرار گرفته بود، حالا به نظر می‌رسد که با توجه به استقبال بی‌نظیری که ازسوی کاربران صورت پذیرفته است، برروی پلت‌فرم آی‌اواس (iOS) نیز قرار است در دسترس کاربران گوشی‌های غیراندرویدی نظیر آیفون قرار بگیرد.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj
 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,هدفون جدید
مایکروسافت به‌تازگی از یک هدفون جدید رونمایی کرده که به کاربرانش اجازه می‌دهد صدای محیط پیرامون خود را حذف کرده و تنها از صدای موسیقی لذت ببرند.

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت the verge، با توجه به آنکه این روزها ابزار و گجت‌های هوشمند متعددی توسط شرکت‌های تکنولوژی مختلف رونمایی می‌شوند، به‌تازگی شرکت مایکروسافت از یک هدفون جدیدی تحت عنوان سرفیس هدفون (Surface Headphones) پرده‌برداری کرده است که از مهم‌ترین قابلیت‌های آن می‌توان به امکان خاموش و حذف کردن صدای محیط اطراف اشاره کرد.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,هدفون جدید

 

این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند بدون اصوات مزاحمی که در محیط پیرامون خود می‌شوند، به صدای موسیقی و آهنگ موردنظر خود گوش فرا دهند و از آن لذت بیش‌تری ببرند.

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,هدفون جدید

 

این هدفون هم‌چنین وایرلس و بی‌سیم بوده و از قابلیت adjustable noise cancellation نیز بهره می‌برد تا تمامی نویزهای ممکن موجود در فایل موسیقی موردنظر خود را حذف کنند و صدای آهنگ با کیفیت‌تری را بشنوند.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

تلگرام دسکتاپ آی پی آدرس کاربران را فاش کرد



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,تلگرام
یک محقق امنیتی کشف کرده نسخه های قدیمی تر دسکتاپ پیام رسان تلگرام هنگام برقراری تماس صوتی، اطلاعات مربوط به نشانی پروتکل اینترنت کاربران را فاش می کرده است.

به گزارش مهر به نقل از انگجت، تلگرام همیشه ادعا می کند حریم خصوصی کاربران را حفظ کرده است. اما به نظر می رسد این پیام رسان بدون اشکال نیست. «دیراج میشرا» محقق امنیتی کشف کرده نسخه های قبلی اپلیکیشن دسکتاپ تلگرام حین برقراری تماس صوتی  IP آدرس های عمومی و خصوصی( نشانی پروتکل اینترنت) را فاش کرده است. دلیل این امر چارچوب کاری همتا به همتای (peer-to-peer ) تلگرام بوده است.

 

 کاربران موبایل می توانند تماس های همتا به همتا را خاموش کنند و اطلاعات خود را ایمن نگهدارند. اما هنگام استفاده از این فناوری در دسکتاپ رایانه هیچ راهی برای حفظ اطلاعات خصوصی کاربران وجود نداشته است

منبع



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()