نوشته شده توسط : mj

در مصاحبه های شغلی، سر خود را بالا نگه دارید
دستان باز، ارتباط چشمی مناسب، لبخند فراوان، طرز ایستادن یا نشستن مناسب، احترام به فضای شخصی دیگران: این ها همه بخشی از بسته ارتباطی خوب هستند. همه این ها نشان دهنده نگرش مثبت شما است و کمک می کند که شما را به عنوان فردی قابل اعتماد معرفی کند. داشتن زبان بدن مناسب ایجاد اعتماد و توافق می کند و به این معنی است که آدم ها نه تنها به شما اعتماد بیشتری خواهند داشت، بلکه می خواهند به شما گوش دهند و با شما کار کنند.


توانایی صحبت به آسانی در مصاحبه های شغلی
زبان خوب لزوماً به این معنی نیست که شما به مهارت های سخنرانی وینستون چرچیل احتیاج دارید. بلکه به این معنی است که طرز بیان شما شفاف و رسا باشد، جملاتتان مختصر باشند، فرایند فکری شما منطقی باشد و انتقال پیام شما حالت شناور داشته باشد. سخنران مطمئن و دوستانه بودن منجر به برقراری اعتماد با مخاطبان شما می شود و به شما کمک می کند که اطلاعات را استخراح کنید و مقدمه های خوبی داشته باشید. این کار به حفظ روابط قوی در محیط کار با همکاران و مشتریان کمک می کند.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

عکاسی به روش عکاس ماتیاس فست

 

این ترفند عکاسی را به راحتی می توانید اجرا کنید. به این صورت که صفحه موبایل را به صورت افقی زیر لنز دوربین نگه دارید و با نگاه کردن به داخل دوربین متوجه می شوید که بخشی از عکس در پایین تصویر منعکس شده است. بر اساس چیزی که از داخل دوربین می بینید جای موبایل را مشخص کنید تا به انعکاسی که می خواهید برسید. بهتر است هنگام استفاده از موبایل قاب آن را در بیاورید.

 

پیشنهاد “فست” این است که از عناصر معماری در این ترفند استفاده کنید زیرا پنجره ها و چارچوب ها انعکاس زیباتری در عکس ایجاد خواهند کر

منبع



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

 

بیل گیتس این 5 کتاب را برای تابستان امسال به شما پیشنهاد می کند 

مؤسس مایکروسافت و یکی از رؤسای مؤسسه "بیل و ملیندا گیتس" به‌شدت اهل مطالعه است. بله، درست حدس زدید، صحبت از بیل گیتس بزرگ است. وی در سال حدود 50 کتاب در موضوعت گوناگون مطالعه می‌کند و بیشتر اوقات نکاتی را درباره کتاب‌های محبوبی که خوانده است در وبلاگ Gates Notes می‌نویسد. این هم لیست کتاب‌های او برای تابستان امسال.

 

بیل گیتس اخیرا لیستی از کتاب های پیشنهادی خود را برای مطالعه در فصل تابستان 2018 منتشر کرده است. این کتاب ها در زمینه های مختلف هستند از داستان‌های تخیلی و خاطرات شخصی گرفته تا تاریخ و بیوگرافی.

 

وی می‌گوید لیست انتخابی او "سئوالات مهمی را مطرح می‌کند"، مانند: "چه چیزی باعث شعله‌ور شدن نیوغ یک نابغه می‌شود؟ چرا برای انسان‌های خوب اتفاقات بد می‌افتد؟ انسانیت از کجا سرچشمه می‌گیرد و ما به‌کجا می‌رویم؟"

 

به رغم موضوعات و مباحث سنگینی که گیتس مطرح می‌کند، بر این عقیده است که تمام این کتاب‌های پیشنهادی جالب و جذاب هستند به‌طوری که خیلی سریع آن‌ها را می‌خوانید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

نکاتی برای داشتن محیط کاری مثبت و بدون استرس



 

خوش قول باشید و سر وقت در جلسات حاضر شوید

 

با توجه به این که افراد زمان طولانی را هر روز در محیط کاری خود سپری می کنند بنابراین لازم است که فضای کاری، سالم و رضایت بخش باشد. به این بهانه ما به شما 20 نکته کلیدی که باعث می شود بتوانید محیط کاری خود را به فضایی امن و بدون استرس تبدیل کنید را معرفی می نماییم.

 

20 نکته کلیدی برای داشتن محیط کاری مثبت و بدون استرس

اشتباه نکنید، اینجا حرفی از تملق از آقا یا خانم رئیس و یا بدگویی از دیگران نیست. این اعمال منفی در دراز مدت برعکس عمل کرده و باعث می شوند در میان همکاران به فردی منفور تبدیل شوید. چه رئیس هستید و چه کارمند، با رعایت این نکات، علاوه بر اینکه موقعیت فعلی خود را به یک موقعیت تثبیت شده تبدیل کرده اید، فردی موثر، با لیاقت و دوست داشتنی شناخته می شوید. 

 

خوش قول باشید و سر وقت در جلسات حاضر شوید

خوش قولی در محیط کار، از شما برای همکارانتان فردی دقیق و قابل اعتماد می سازد.

 

برنامه هایتان را زودتر از موعد زمان بندی کنید

برای اینکه کارهایتان به تعویق و تاخیر نیفتند، قبلاً آنها را در برنامه ماهانه، هفتگی و یا روزانه خود ثبت کنید.

 

سعی کنید کارهایتان را بدون ایراد انجام دهید

البته این مورد به تمرین بسیار نیاز دارد. اما کم کردن خطاها و ایرادات کار نهایی شما، بر تاثیرگذاری تان روی سایر افراد بسیار موثر است.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

انجام کارهای ساده در روزهای تعطیل



 

روزهای جمعه نباید خسته کننده ترین و دردآورترین روز هفته باشد

 

برنامه ریزی هفته در روز تعطیل یکی از مهم ترین کارها برای برنامه ریزی هفته ی شماست. روزهای جمعه نباید خسته کننده ترین و دردآورترین روز هفته باشد.

 

امروز شما تصمیم می گیرید چطور هفته ی را سپری کنید. اولویت های خود را تنظیم می کنید. اهداف خود را یادآوری می کنید. عادت های خود را به کار می اندازید تا شما را زودتر به اهدافتان برسانند.

 

8 کاری که باید انجام دهید تا روز تعطیل شما موثرترین روز هفته ی شما باشد

این 8 کار را انجام بدهید و شما وارد مسابقه شده اید.

 

 لیستی از کارهایی که در هفته می خواهید انجام دهید تهیه کنید و کارهای مشابه را گروه بندی کنید

من این را از تونی رابینز دزدیده ام. این یک تکنیک فوق العاده است و خوب جواب می دهد. کارهای از یک گروه را در یک زمان مشخص و پشت هم انجام دهید. از نظر ذهنی اینکار بهترین جواب را برای شما می دهد.

 

 صبح جمعه، سریعا یک کار راحت را انجام بدهید

اینکار برای این است که شما حس خوبی برای انجام وظایفتان در اول صبح داشته باشید. شما ممکن است کار راحتتان جواب دادن به یک ایمیل و یا آپلود کردن پستی در بلاگ باشد. کاری را بکنید که ناخودآگاه شما را حالت خوبی قرار بدهد.

 

 برنامه های اجتماعی خود را برای هفته تنظیم کنید، از قبل

اگر قرار است کاری اجتماعی را انجام دهید، آنرا باید برنامه ریزی کنید و اجازه ندهید چیزی خارج از برنامه ی شما اتفاق بیفتد. بسیاری از مردم اجازه می دهند برنامه ها به آنها دیکته شوند، در حالی که باید ما آنها را تنظیم کنیم. کار اشتباه بسیاری اینست که زمان زیادی را قرار می دهند که دیگران هر جوری خواستند آنرا پر کنند. مسئولیت را به عهده ی کس دیگری واگذار نکنید.

 

 یک هدف اصلی را برای هفته ی بعد در نظر بگیرید و موفقیت خود را بر اساس آن بسنجید

این هدف نباید یک هدف بزرگ باشد. نگویید این هفته می خواهم یک کتاب بنویسم. یک فصل را برای نوشتن تعیین کنید. ممکن است هدف شما مرتب کردن کمد لباستان باشد. مهم این نیست که هدف شما چیست، مهم اینست که عادت درست کنید برای خود. عادت به اینکه اول هفته برای خود هدفی معین کنید. اول آن یک هدف کوچک است. اما وقتی عادت شد، شما می توانید آنرا بزرگتر کنید و به اهداف بزرگتری برسید. از کوچک شروع کنید.

 

 خرید های فروشگاهی خود را روز جمعه انجام بدهید

"شکست برای آمادگی در واقع آمادگی برای شکست است." برای نمونه در مورد غذا. به جای اینکه برنامه ی شما بگوید کی غذا بخورید برنامه ی غذایی خود را تنظیم کنید. به فروشگاه بروید و برای غذای هفته ی خود خرید کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

با شرکت در مسابقه رمضان سامانه سفارش غذا ریحون، ۲۰۶ برنده شوید
ریحون برای مسافران و معذوران شرعی در ماه رمضان باز است. همین حالا با مراجعه به صفحه لندینگ ریحون، می توانید از بین دو خوراکی محبوب ماه رمضان یکی را انتخاب کنید و به آن رای دهید. با این کار هم کلی کد تخفیف برنده می شوید و هم در قرعه کشی هفتگی ریحون شرکت داده خواهید شد.


ریحون، سامانه سفارش آنلاین غذا با بیش از 3500 رستوران خوب در شهرهای بزرگ ایران مثل تهران، کرج، اصفهان، مشهد، شیراز و رشت، امکان سفارش صبحانه، نهار، شام و حتی عصرانه را در کمتر از 2 دقیقه برای شما فراهم می کند. با کمک ریحون می توانید با تنوع غذایی بسیار زیاد، غذایتان را به صورت آنلاین سفارش دهید و در محل دلخواه تحویل بگیرید.


ماه رمضان، همیشه حال و هوای خاص خود را دارد. خوردن سحری، جمع شدن کنار خانواده برای افطار و خیلی چیزهای دیگر، زیبایی ماه رمضان را دوچندان می کند. اما خبر خوب برای کاربرای دوست داشتنی ریحون این که از اول تا آخر ماه رمضان، با شرکت در مسابقه هفتگی و همچنین مسابقه بزرگ «ریحون بازه»، می توانید کلی جایزه و کد تخفیف برنده شوید.


شرکت در مسابقه ریحون

 

همین حالا با مراجعه به صفحه لندینگ ریحون، می توانید از بین دو خوراکی محبوب ماه رمضان یکی را انتخاب کنید و به آن رای دهید؛ با این کار هم کلی کد تخفیف برنده می‌شوید و هم در قرعه کشی هفتگی ریحون شرکت داده خواهید شد. در قرعه کشی هفتگی، هر هفته 9 نفر برنده جایزه ویژه می‌شوند.


 شما با ثبت هر سفارش آنلاین غذا از ریحون و شرکت در مسابقه ساده و جذاب «ریحون بازه» ، 1 امتیاز دریافت می کنید و در پایان ماه رمضان، قرعه کشی بزرگ ریحون انجام داده خواهد شد و شما شانس برنده شدن جایزه بزرگ ریحون یعنی یک دستگاه خوردو 206 را خواهید داشت.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

راهنمای عکس گرفتن از کودک برای اینستاگرام

عکس گرفتن از کودک بسیار مهم است. چه به تازگی مادر شده باشید و چه مانند من مادر 3 فرزند باشید، از مشاهده و مرور این عکس ها غرق لذت خواهید شد و بعدها از این که توانسته اید این لحظات تکرار نشدنی را ثبت کنید غرق در حس رضایت خواهید شد. یادتان باشد این روزهای شیرین به چشم برهم زدنی خواهد گذشت.

 

من به یاد دارم اوایل دوران بارداری فرزند سومم به شدت نگران این موضوع بودم که آیا کودکانم به ورود نوزاد تازه وارد عکس العملی مثبت نشان خواهند داد یا خیر. اما به محض تولد، میزان عشق و علاقه ای که کودکانم به برادر تازه واردشان نشان دادند شگفت زده ام کرد.

 

تلاش من این بود که تا جای ممکن آن ها ( 2 فرزند بزرگتر ) در رسیدگی به نوزاد نقش داشته باشند. حال چه آن فعالیت عکس گرفتن از نوزاد بود یا استحمامش و یا حتی خریدن لباس های جدید. آن دو عاشق این نقش جدیدشان در زندگی برادر کوچک تر شده بودند.

 

عکس گرفتن از کودک بسیار مهم است

 

من از ایفای نقش مادری لذت می بردم و همه تلاشم این بود که هرچه بیشتر در زندگیشان حاضر باشم. می خواستم در هر کاری که می کردند نقشی داشته باشم و هر موفقیتی که به دست می آوردند را مشاهده کنم. اما هر روزی که می گذشت تقسیم زمان بین شغل و 3 کودکم سخت تر می شد. چرا که 2 کودک بزرگترم هم به همان میزان زمانی احتیاج داشتند که صرف رسیدگی به برادر کوچکشان می شد و ایفای نقش مادری برای این سه، به ازای هر یک روزی که بزرگتر می شدند نیاز به تلاش بیشتری داشت. و این هدفی بود که البته خودم را موظف می دانستم به آن دست یابم در نتیجه انگار حجم مغزم هر روز پرتر و پرتر می شد.

 

فرآیند ساده سازی نقش مادرانه کمک شایانی بود و باعث شد به مرور به این احساس دست یابم که مادر بهتری هستم. یکی از خصوصیات این فرآیند این بود که مسایل و جزییات را به سادگی فراموش می کردم. هر اطلاعاتی که مربوط به دیروز می شد و سودی نداشت از مغز من به عنوان یک مادر پاک می شد. و این موضوع یکی از دلایلیست که به ثبت کردن لحظات علاقه دارم، تا بعدها بتوانم به پشت سر نگاه کنم و از تک تک لحظات مادر بودنم لذتی مجدد ببرم. از اولین باری که لب هایشان به لبخند گشوده شد تا اولین قدمی که برداشتند. یک عکس خوب بدل به خاطره ای خوب می شود و به همین خاطر خوب عکس گرفتن اهمیت می یا

منبع



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

چگونه پس انداز کنیم؟
پس انداز را هیجان انگیز کنید
برای من، پس انداز کردن همیشه جذاب بوده است چرا که ماهیتی رمزآلود دارد. زمانی که کوچک تر بودم، به من یاد داده شد که 10 درصد از هر درآمدی که دارم را در حسابی جداگانه قرار دهم و به آن دست هم نزنم. من این نصیحت را آویزه گوش خود کردم و متوجه شده ام که وقتی این پول را دور از دسترس قرار دهم، اصلاً به چشم هم نمی آید. ولی پولی که به مرور زمان از این راه روی هم جمع می شود واقعاً قابل توجه است.


تمام فروش ها با هم برابر نیستند
همه دوست دارند که به معامله شیرینی دست پیدا کنند، ولی من هنر مخصوص خودم را در آن ایجاد کرده ام: هنر صبر و زمانبندی. شهر نیویورک سیتی با حراج های متنوع خود من را وسوسه می کند، ولی من باید حواسم جمع باشد. فقط به این دلیل که چیزی در حراج قرار دارد به این معنی نیست که ارزش پول خرج کردن دارد. بعضی از با کیفیت ترین لباس ها و کفش هایی که من در کمدم دارم کمتر از یک کافه لاته برایم خرج در بر داشته اند.


با خرج کمتر به چیزی که می خواهید برسید
من همیشه از آن زنانی بودم که به موهایم خیلی اهمیت می دهم و محصولات زیبایی موی زیادی دارم که این موضوع را اثبات می کند. ولی از کی تا حالا خرج یک کوتاه کردن ساده مو این همه زیاد شده است؟ وقتی هزینه بعضی از روش های مراقبت مو را می بینم شگفت زده می شوم اصلاً برایم توجیه پذیر نیست که به اندازه پول بلیت هواپیما برای درست کردن موهایم خرج کنم، و به همین دلیل است که به سراغ آرایشگران کارآموز می روم.


در بیشتر شهرهای بزرگ، آرایشگران تازه کار که به دنبال تمرین و یادگیری هستند به دنبال مدل های مویی می گردند که روی آن تمرین کنند. به طور ساده بخواهم بگویم، شما می توانید در سالن زیبایی موی پر زرق و برقی موهای خود را به صورت حرفه ای با هزینه ای اندک درست کنید.


از آفرهای آنلاین استفاده کنید
یکی از سرگرمی های مورد علاقه من این است که مهرهای پاسپورت را جمع آوری کنم. از نوامبر سال گذشته، من از ایسلند، کپنهاگن، بلژیک، جزایر تورکس و کایکوس، فرانسه، کانادا، و ایالت های وایومینگ، کلرادو، مینه سوتا و نیومکزیکو در آمریکا دیدن کرده ام. بهترین بخش سفر این است که بتوانید آن را ارزان و به تعداد دفعات زیاد انجام دهید.


این روزها تعداد شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت بسیار بیشتر از قبل شده و سفرهای هوایی ارزان تر از هر زمان دیگری است. برای دستیابی به آفرهای خوب هواپیمایی می توانید سایت های پر تعداد رزرو پرواز را چک کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

با این چیزها هیچ وقت پولدار نمی شوید!



 

فقر و بی پولی برنامه ای است که بدون فکر کردن برای زندگی مان می سازیم

 

فقر و بی پولی فقط به معنای محدودیت در امور مالی نیست بلکه برنامه ای است که بدون فکر کردن برای زندگی مان می سازیم. آدم های فقیر زیادی هستند که بدون ارث و میراث و بدون کمک دیگران ثروتمند شده اند. گاهی اوقات انسان اراده و توانایی بالایی برای پول درآوردن دارد اما حس نا امنی به او اجازه قدم برداشتن نمی دهد. به علاوه قبل از این که بخواهید در امور مالی پیشرفت کنید باید یکسری عادت ها را برای همیشه کنار بگذارید.

 

اگر کار نداشته باشید بیشتر از ۳ ماه نمی توانید دوام بیاورید

باید ببینید تا چه مدت می توانید فقط به پس اندازتان تکیه کنید؟ یک فرد ثروتمند می تواند ۱ سال دوام بیاورد اما اگر بیشتر از ۳ ماه نکشید جای نگرانی وجود دارد. مطمئن شوید که پولی برای روز مبادا کنار گذاشته اید. بنابراین باید هر ماه مقداری پول پس انداز کنید و مهم تر از آن یک منبع درآمد منفعل مثل ملک یا سهام برای خودتان بسازید.

 

یک منبع درآمد منفعل مثل ملک یا سهام برای خودتان بسازید

 

خریدهای بی هدف

دائم به دنبال حراجی ها هستید تا بتوانید چیزی را به رایگان یا قیمت پایین بخرید و یا نیروی رایگان با هزینه پایین پیدا کنید. ثروتمندها بهای واقعی هر چیزی را می پردازند و زحمات کارمندانشان را جبران می کنند. چون ارزش واقعی یک کالا یا حقوق مناسب را می داند. این همان چیزی است که از دیگران انتظار دارند.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

اهمیت دادن به کارهای شخصی مدیران

اگر برای مدیری کار می کنید که تمامی هم‌ و غمش مسائل اطرافش است و همواره به دنبال ارضای نیازهای شخصی خود مانند حرص، طمع و قدرتش می گردد، این می تواند نشانه ای واضح از یک رهبری سمی باشد.

 

کارمندان از دیکتاتوری به ستوه آمده اند

در چنین محیط هایی، مدیران می خواهند که روی همه‌ چیز و همه‌ کس کنترل داشته باشند. تحت تمامی شرایط، او تیم را بی اعتماد کرده و مسئولیت های لازم را به آن ها تفویض نمی کند. هیچ محیط امنی برای بحث و گفتگوی گروهی وجود ندارد، زیرا سبک رهبری خودکامه است.

 

احتکار اطلاعات توسط مدیران

دلیلی واقعی و مبرم برای ذخیره اطلاعات توسط مدیران و محروم کردن دیگران از این اطلاعات وجود دارد و آن قدرت و کنترل مدیر است. کنترل یکی از موثرترین راه های از بین رفتن اعتماد است. رهبری که برای کنترل محیط کار و افراد درون آن، مدام اطلاعات را جمع آوری می کند نمی تواند قابل اعتماد باشد. رهبران آینده باید با مسئولیت کامل اطلاعات را به اشتراک بگذارند و شفافیت شخصی و سازمانی را به کارمندان خود نشان دهند.

 

مدیران پشت درهای بسته هستند

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که مدیرتان کجاست؟ اگر در ساختمان باشد، آن‌ها اغلب پشت درهای بسته هستند تا از تعاملات شخصی، به‌خصوص در مواقع بحرانی، اجتناب کنند. این مدیران در زمان‌های حیاتی و مواقعی که به بازخوردهایشان نیاز است، به راحتی خود را مشغول می کنند و اغلب اوقات خود را با جلسات سرگرم می‌کنند تا ناامنی‌های درون سازمان را به چشم نبینند و همچنین با ترس تضادها یا مناقشه ها نیز روبرو نشوند. این دست از مدیران فقط به اخبار خوب علاقه دارند، زیرا نمی توانند کاری بیشتر از آن را انجام دهند. مشکلی پیش آمده است؟ برو با کسی دیگر در موردش حرف بزن.

 

نمایش رفتارهای مخرب و ضد بهره وری توسط کارمندان

بازی سرزنش کردن توسط افراد به راه افتاده است، شایعات و صفحه گذاری ها وجود دارد، رقابت های داخلی شدت یافته است و همکاران هیچ گونه پاسخگویی شخصی ندارند. حتی ممکن است داستان از این هم بدتر شده و محل کار به محلی برای اظهار نظر و تضادهای سیاسی تبدیل شود. مدیران و برخی از کارمندان ممکن است که بخواهند همکاران و زیردستان خود را در مقابل هم قرار دهند. اگر در چنین محلی کار می کنید، هرگز به فکر افشای اطلاعات نباشید و هیچ همکاری نزدیکی را با سایر افراد ترتیب ندهید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()