نوشته شده توسط : mj

چگونه احساس ثروتمند بودن کنید؟



 

با این کارها احساس ثروتمندی کنید

 

کارهایی که باعث می شود احساس ثروتمندی کنید
برای اینکه ثروتمند باشید همیشه لازم نیست یک حساب بانکی پر از پول داشته باشید! با لذت بردن از کوچک ترین چیزها در زندگی می توان احساس ثروتمند بودن کرد. پس امروز نگران حساب بانکی خود نباشید و کارهایی که باعث می شود احساس کنید ثروتمندترید را انجام دهید.

 

مرتب کردن و سازماندهی کمدها
حتما برای شما هم پیش آمده که با تماشای کمد لباس های افراد ثروتمند به آنها حسادت کرده باشید! کمدی پر از لباس های شیک و رنگارنگ که زندگی آنها را لوکس تر نشان می دهد. بد نیست بدانید چیزی که بیش از پول در این مساله مطرح است یک زندگی مرتب و منظم است، کمدی که لباس ها در آن به ترتیب، اتوکشیده و منظم چیده شده اند جلوه بیشتری از کمد نامرتب با لباس های چروک دارد وقتی به چنین کمدی نگاه می کنید ناخودآگاه آن شخص را ثروتمندتر می بینید در حالیکه می توانید با مرتب کردن کمد لباسها و نظم و ترتیب دادن به آن، از خود چهره ثروتمندتری بسازید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

با مشاغلی آشنا شوید که به حضور در شرکت نیازی ندارند

درست است که اغلب خانواده تمایل دارن فرزاندانشان مشاغلی که موقعیت اجتماعی بالایی دارند همانند پزشک و مهندس و وکیل را برای خود انتخاب کنند. اما دیگر دوره اعمال فشار والدین روی فرزندان گذشته و نوجوان ها و جوان های الان ترجیح می دهند خودشان برای آینده خود تصمیم گیری کنند. که اتفاقا بسیار قابل تحسین است.

 

وقتی از همان ابتدا جوان بداند که چه از زندگی می خواهد و دوست دارد عمر خود را چگونه سپری کند، بدون شک موفق تر و خلاق تر خواهد بود و چه بسا درآمد بیشتری هم نسبت به دکتر و مهندس خواهد داشت.

 

این حرف ها را مطرح کردم تا در زیر به معرفی برخی مشاغل بپردازم که می توان از راه دور انجامشان داد. یعنی اگر فردی دوست دارد بیشتر زندگی خود را در سفر سپری کند، می تواند با این انتخاب رشته های دانشگاهی مرتبط با مشاغل زیر، برای آینده خود برنامه ریزی درست و کاملی داشته باشد.

 

به طور مثال اگر رشته هنری دوست دارید، می توانید تدوین گر شوید یا اگر کارهای کامپیوتری را می پسندید، بد نیست به سراغ یادگیری برنامه نویسی بروید.

 

مترجمی زبان هم از دیگر مشاغلی است که می توانید در هر کجای دنیا که هستید آن را انجام دهید و پول در بیاورید.

 

اما پیش از معرفی این مشاغل، بد نیست در مورد کار کردن از راه دور برایتان توضیحاتی بدهم.

 

خوشبختانه اینترنت تحول بزرگی در زندگی بشر ایجاد کرده است.

به واسطه دنیای مجازی می توان حتی در ساحل نشست و در کنار حمام آفتاب گرفتن، کار کرد و پول درآورد. از این بهتر هم مگر می شود؟

منبع



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

 

1. راهکارهای اضطراری مخصوص خانه خودتان را پیش بینی کنید

نواحی مختلف مشکلات متفاوتی را در قطعی برق پیش رو دارند. نواحی سرد و یخبندان با نواحی استوایی که معمولا دستخوش طوفان می شود فرق می کند. همین طور مشکلاتی که در این مواقع گریبانگیر مناطق شهری می شود با نواحی روستایی تفاوت می کند. پس با توجه به این که خانه شما در چه منطقه و شرایطی واقع شده است، باید راهکارهای مخصوص به خودتان را از قبل پیش بینی و برای انجام آنها آماده باشید.

 

نواحی مختلف مشکلات متفاوتی را در قطعی برق پیش رو دارند

 

2. غذاهای فاسد شدنی را بپزید

اگر در ناحیه ای هستید که با قطع برق افزایش دمای هوا مشکل ساز خواهد شد، ابتدا مواد غذایی که احتمالا سریع تر از بقیه فاسد خواهند شد را از فریزر خارج کرده و بپزید و مصرف کنی

منبع



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

دوازده تله اتلاف وقت را بشناسیم

اولویت یا اولویت ها را مشخص نمی کنید

اولین قدم برای این که زمان را از دست ندهید، مشخص کردن اولویت ها است. ترجیح شما با انجام دادن هر کاری است، باید آن را مقدم بر همه امور زندگی قرار دهید. درگیری ذهنی یا عملی با کاری که زمان مناسب انجام آن در زمان مورد نظر نیست، شما را از صرف وقت برای کار اصلی باز می دارد. برای مثال اگر تصمیم به ورزش کردن دارید، باید بعد از صبحانه روز تعطیل، برای بیرون رفتن و ورزش کردن اقدام کنید. اولویت شما، ورزش است.

 

منتظرید تا الهام شود

سنگ بزرگ علامت نزدن است! خیلی مواقع، منتظریم تا به ما ایده ای، کاری، فرصتی و ... الهام شده و یا پیشنهاد شود. بنابراین زمان مناسب را از دست می دهیم. در واقع به جای خلق فرصت، فرصت و وقت را می سوزانیم.

 

همه کارها را خودتان انجام می دهید

در مقابل نقطه مقابل افراد مورد قبل، آنهایی هستند که می خواهند از صفر تا صد هر کاری را فقط خودشان انجام داده و از کسی هم کمک نگیرند. هر چقدر هم که منظم باشید، نمی توانید همه کارها را خودتان انجام دهید. برای مثال امروز ناهار مهمان دارید. طبیعی است که نمی توانید از نظافت منزل تا پختن ناهار و چیدن سفره را به عهده بگیرید، بنابراین باید از دیگران کمک بگیرید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

جام جهانی، بزرگ‌ترین رویداد ورزشی در جهان است. این رویداد بزرگ با برنامه‌های ویژه‌ی سامانه سفارش آنلاین غذای ریحون برای کاربران همراه است.


در طول برگزاری مسابقات جام جهانی، به صفحه‌ی ویژه‌ی جام جهانی ریحون سر زده و نتیجه هر بازی را پیش بینی کنید؛ با پیش بینی درست نتیجه هر بازی، شانس برنده شدن جایزه‌های بسیار جذابی مثل اعتبارهای 120 هزار تومانی ریحون و پلی‌استیشن 4 را خواهید داشت. همچنین با ثبت هر سفارش از ریحون، 1 امتیاز گرفته و شانس برنده شدن پلی‌استیشن 4 به همراه بازی FIFA و جایزه بزرگ ریحون یعنی یک دستگاه خودرو را  دارید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

تعطیلات آخر هفته افراد موفق



تعطیلات آخر هفته نقش بسیار مهمی در بازدهی ما در طول هفته دارد. اما اگر تمام تعطیلات خود را صرف خوابیدن، تماشای تلویزیون و گشت زدن در اینترنت کنیم این زمان طلایی را از دست می دهیم و استفاده ی لازم را از آن نمی بریم. افراد موفق از این نکته و اهمیت تعطیلات آخر هفته به خوبی آگاهند. اشتباه نکنید، آن ها در تعطیلات خود لزوما کار نمی کنند بلکه با ترفندهایی ساده تلاش می کنند از این زمان به مؤثرترین شکل ممکن استفاده کنند. در ادامه به ۸ کاری می پردازیم که افراد موفق در تعطیلات آخر هفته ی خود انجام می دهند.

 

۱- کارهای متفاوتی انجام می دهند

تعطیلات آخر هفته باید با روزهای دیگر هفته متفاوت باشد و این در صورتی خواهد بود که در تعطیلات آخر هفته ی خود فعالیت ها و سرگرمی های متفاوتی داشته باشید که در طول هفته فرصت انجام آن ها را ندارید. برای مثال، در تعطیلات آخر هفته یک آشپز می تواند فوتبال بازی کند یا یک کارمند آشپزی کند و یا یک مهندس معمار ساز بزند. انجام کارهای متفاوت به ذهن و بدن این فرصت را می دهد تا بتوانند خود را در برابر فشارهای معمول روزهای دیگر هفته ترمیم کنند. به علاوه اگر در طول هفته فرصت ورزش کردن ندارید، می توانید این کار را در تعطیلات آخر هفته انجام دهید.

 

در تعطیلات آخر هفته ی خود فعالیت ها و سرگرمی های متفاوتی داشته باشید

 

۲- برای تعطیلات خود برنامه ریزی می کنند

اگر برای تعطیلات آخر هفته ی خود برنامه ای نداشته باشید احتمالا تمام وقت خود را صرف تماشای تلویزیون یا گشت زدن در اینترنت خواهید کرد. اگر به کارهایی که دوست دارید در تعطیلات آخر هفته انجام دهید فکر نکنید ممکن است تسلیم احساس خستگی تان شوید و با این توجیه تمام تعطیلات، خود را در خانه حبس کنید. نیازی نیست برنامه ریزی خیلی دقیقی برای لحظه لحظه ی تعطیلات داشته باشید، اما یک برنامه ریزی کلی برای انجام چند کار مفید کنید. به علاوه، برنامه ریزی باعث می شود در طول هفته لذت انتظار کشیدن برای یک فعالیت لذت بخش را تجربه کنید. تحقیقات حوزه ی روانشناسی نشان می دهد لذت انتظار برای یک کار (مثل سفر) بیشتر از لذتی است که در حین یا بعد از آن کار می بریم.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

اولین مهارت برای موفقیت شغلی : انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی به طور کلی به این معناست که ژیمناستیک کاری ذهنی باشید. اگر فرض کنید که مغز شما زمین ژیمناستیک است و تمام ابزارهای مختلف (حلقه ها، میله ها و چوب ها) را به عنوان روش های مختلف تفکر تصور کنید (مغز خلاق، مغز ریاضیاتی، مغز تفکر انتقادی و...)، انعطاف پذیری شناختی این است که چقدر سریع و راحت می توانید بین روش های مختلف فکر خود را جابه جا و حرکت کنید. هر چه منعطف تر باشید، راحت تر می توانید الگوهای جدید را ببینید و ارتباطی منحصر به فرد بین ایده ها ایجاد کنید.

 

خب ما چگونه باید اندام شناختی خود را منعطف کنیم؟ با آموختن موضوعات جدید و به ویژه، آموختن روش های جدیدی از فکر کردن. اگر شما از نوع افراد خلاق نیستید، سعی کنید حضور در یک کلاس هنری را امتحان کنید. اگر آدم خلاقی هستید ولی وقتی کلماتی مثل «بازارهای مالی» یا «اقتصاد» را می شنوید سرتان را می خارانید، خود را موظف به خواندن مجلات اقتصادی کنید. علاقه های خود را گسترش دهید، خارج از کنج راحتی خود پا بگذارید و از افرادی که دیدگاه های شما درباره جهان را به چالش می کشند استقبال کنید. حرفه شما (و مغز شما) برای این موضوع ممنون شما خواهد بود.

 

دومین مهارت برای موفقیت شغلی : خلاقیت

با انبوه محصولات جدید، فناوری های جدید و روش های جدید کار کردن، کارکنان لازم است که خلاق تر شوند تا بتوانند از این تغییرات بهره ببرند. پیش بینی می شود که خلاقیت، تبدیل به مهارتی کلیدی تر در آینده شود بنابراین پیش از این که برچسب «غیر خلاق» را به خودتان بزنید، به یاد داشته باشید که خلاقیت فقط حوزه تخصصی افراد هنری مثل موسیقی دان ها و نویسندگان نیست. اگر بتوانید اطلاعات ظاهراً پراکنده و نامرتبط را به یکدیگر ارتباط دهید و تمام ایده ها را در کنار هم قرار دهید تا چیزی «جدید» را معرفی کنید، پس شما آدمی خلاق هستید. مشکل اصلی در فرایند خلاقیت، ماهیت طبیعی غیر فرایندی آن است. هیچ راه یکسان و مشخصی برای حل خلاقانه یک مشکل وجود ندارد. با وجود این، روش هایی هست که با تمرین کنجکاوی و بیان ایده های خود به صورت پیوسته، می توانید خلاقیت درون خود را بروز دهید

منبع



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

امکانات پلاگین سئو Yoast نسخه پریمیوم:

پلاگین سئو Yoast نسخه پریمیوم

همون طور که در عکس بالا میبینید، امکانات پلاگین نسخه پریمیوم افزونه وردپرس سئو به چند دسته کلی تقسیم میشه که در هر بخش چندین امکان در کمر بستن شما پیمان میگیره.
تنظیمات کلی:

در این بخش امکانات کلی سایت پیمان داره. احتمالاً به تنها چیزی که برای این تقسیم بتونیم اشاره کنیم، هستی فیلدهای وارد کردن کد شناسایی الکسا، بینگ و گوگل وبمستر باشه.
عنوان ها و متاها:

این دسته مهمترین بخش موجود در پنل تنظیمات پلاگین سئو Yoast هست! در این بخش میتونید عنون اصلی سایت، واژه ها کلیدی و قالب متا تگ های سایت رو مشخص کنید. و وانگهی میتونید تعیین کنید کدوم بخش ها در موتورهای جستجو نمایه بشه و کدوم دسته ها ایندکس نشه! تنظیمات این دسته رو کاملا باید جدی بگیرید و عناوین پسندیده رو بهره‌گیری کنید چون تاثیر مستقیمی در سئو سایت شما و رتبه شما در نتایج گوگل داره.
اجتماعی:

در این بخش هم میتونید آدرس صفحه های اجتماعی فیسبوک، گوگل پلاس و … رو وارد کنید تا سایت شما وابستگی اکثریت با شبکه های اجتماعی مجازی پیدا کنه. ارسال مطالب در شبکه های مجازی به خصوص ارسال مطلب در google plus کارایی بسیار نکویی در رتبه سایت شما خواهد داشت.
نقشه های xml سایت:

در این بخش میتونید نقشه سایت رو پرکار کنید. نقشه به صورت خودکار ساخته میشه. نقشه ی سایت یاعث میشه موتور جستجو همانند گوگل، زودتر از انتشار مطالب سایت شما آگاه بشه و زودتر مطالب سایت نمایه بشه.
پیشرفته:

این دسته شامل تنظیماتی برای ریز دانه ها ، پیوندهای یگانه و دیگر تنظیمات مترقی سئو می باشد .
ابزارها :

در این تقسیم شما می توانید فایل robot و htaccess  را ویرایش کنید ، از تنظیمات برنامه خروجی بگیرید یا درون ریزی کنید و در ضمن می توانید به صورت کلی تنظیمات سپریدن دهید.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

افراد مدام یکدیگر را سرزنش می کنند

در فرهنگ ما همیشه به ما گفته  اند: «از هر دستی بدهی از همان دست پس می گیری». در ادارات بسیار مشاهده می کنیم که کارمندان بقیه را سرزنش می کنند. پس  اگر ما نیز این کار را انجام می دهیم، باید منتظر باشیم بقیه هم همین رفتار را با ما داشته باشند. پس اگر در محل کار با این وضعیت مواجه اید و شما هم در این معرکه گرفتار شده اید، بهترین واکنش این است که خود را از این جو بیرون بکشید و سعی کنید موضوع را شخصی نکنید، با تمام تلاش به کارتان ادامه دهید، واقعیت را بگویید و هر کاری را که انجام دادید به صورت مستند ثبت کنید.

 

شما نمی توانید به دیگران اعتماد کنید، بلکه می توانید آن ها را متهم کنید

در محیطی سرشار از بی اعتمادی و دوز و کلک، جایی که هر یک از کارکنان سایرین را در نظر مدیر تخریب می کند، بروز دادن اطلاعات و شفاف کار کردن ناممکن است. در این محیط رقابتی ناسالم، امنیت شغلی را نمی توان پیش بینی کرد. اعتماد به همکاران خطرناک است، زیرا آن ها ممکن است دشمن شما باشند. در این صورت تنها می توانید به مدیر اعتماد کنید. شما باید رزومه خود را مرتب به روزرسانی کنید، زیرا اگر دیگران درباره شما بدانند، ممکن است شغلتان را از دست بدهید.

 

شایعه پراکنی اخلاق را نابود می کند

شما می دانید چه کسانی به این کار علاقه دارند. کارمندانی که حس می کنند لیاقت بیشتری دارند یا از کارشان ناراضی اند یا آن هایی که سیری نزولی داشته اند. این افراد سریعا به شایعات دامن می زنند و در تصمیم گیری های نادرست به سرعت رهبری جمع را به دست می گیرند. این افراد ویروس خود را به بقیه کارکنان نیز منتقل کرده و از سایرین استفاده ابزاری می کنند و نیز درباره افراد تازه وارد حس بدی به شما القا می کنند.

 

محیط کار سرشار از نفاق و دورویی است

آیا تاکنون دیده اید برخی از افراد برای کسب محبوبیت به شدت نزد مدیران چاپلوسی و پاچه خاری می کنند؟ شما چنین افرادی را خوب می شناسید. آن ها از راه درست منحرف می شوند. پا را زا حد و مرز خود فراتر می گذارند. با مدیر دوست می شوند و در امور مدیریتی نفوذ کرده و آن ها را تحت کنترل خود در می آورند. چیزهایی مانند افزایش حقوق، آموزش های اضافی، ساعات اضافه کاری و اموری که هیچ کس دیگری از آن ها خبر ندارد و نمی تواند آن موقعیت ها را بگیرد. نگاهی به کسانی که بیش از سایر همکاران با مدیر معاشرت دارند و بیش از حد معمول با او وقت می گذارند بیندازید. چرخ زندگی آن ها بهتر از دیگران می گردد، زیرا آن ها نزد مدیر محبوب ترند.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

قانون موجر و مستاجر، هزینه تعمیرات

هزینه های مربوط به تعمیرات ساختمان یکی از موارد مهم اختلافی میان مالک و مستاجر بوده است که تمام این موارد از سوی قانونگذار پیش بینی شده است مگر آنکه مالک و مستاجر با توافق طرفین شروط دیگری را برای این هزینه ها تعیین کرده باشند. در ادامه به مهم ترین سوالات و پاسخ ها مطابق قانون روابط موجر و مستاجر در زمینه سهم هزینه های تعمیر ساختمان از سوی طرفین می پردازیم.

 

تعمیر دستگاه های حرارت مرکزی و تهویه و آسانسور

طبق ماده 10 قانون روابط بین موجر (مالک) و مستاجر، تعمیرات کلی و اساسی از قبیل دستگاه های حرارت مرکزی و تهویه و آسانسور به عهده مالک است و تعمیرات جزئی و همچنین تزئین و تعمیری که مربوط به استفاده بهتر از مورد اجاره باشد با مستاجر خواهد بود. مگر آنکه در قرارداد به صورت دیگری شرط شده باشد.

 

مرجع رسیدگی به اختلاف در مورد هزینه تعمیرات

طبق ماده 11 قانون روابط مالک و مستاجر، رسیدگی به اختلافات در خصوص تعمیرات با دادگاه است. در صورتی که مالک تعمیرات مورد حکم دادگاه را در مهلتی که از طرف دادگاه تعیین می شود انجام ندهد، مستأجر می تواند حق فسخ خود را اعمال کند یا دادگاه به مستأجر اجازه دهد که تعمیرات مزبور را به قدر متعارف با نظارت دائره اجرا انجام بدهد.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()