نوشته شده توسط : mj

بیشتر ما از میانبرها استفاده می‌کنیم، اما تمام آنها و حتی بهترین‌هایشان را نمی‌شناسیم. در این مطلب قرار است با میانبرهای مفید و کاربردی ویندوز آشنا شویم تا کارمان را سرعت ببخشیم و مثل یک حرفه‌ای رفتار کنیم. با ما همراه باشید:

 

Windows Key+Arrow: حرک دادن صفحه به طرفین
یکی از بهترین ویژگی‌های ویندوز ۷ که در ویندوز ۸ هم تکرار شده است، قابلیت روانه کردن صفحه‌ها به کناره‌هاست که با اینکار می‌توان بدون دردسر صفحه نمایش را دقیقا از نیم بین دو برنامه تقسیم کرد. برای انجام اینکار با موس زحمت زیادی باید بکشید، اما بهتر است تنها با فشردن کلیدهای ترکیبی Windows + Left Arrow و  Windows + Right Arrow اینکار را براحتی انجام دهید. در ضمن با ترکیب دو کلید Window + Down Arrow می‌توانید صفحه را کوچک و با ترکیب Windows + Up  Arrow صفحه را بزرگ کنید.

 

Shift+Arrow: هایلایت کردن متن
با وجود تاچ پدهای غیر دقیق امروزی و پرشهایی که هنگام استفاده از آنها رخ می‌دهد، معمولا انتخاب متن مورد نظر کمی با دشواری روبروست، اما برای انجام اینکار راه ساده‌تری هم وجود دارد، تنها کافیست هنگامی که کلید شیفت را پایین نگه داشته‌اید با کلیدهای جهتی به هر قسمتی که می‌خواهید حرکت کنید و متن مورد نظرتان را انتخاب کنید. بعلاوه با دکمه‌های CTRL + B و CTRL + I هم می‌توانید به ترتیب متن انتخاب شده را Bold  یا Italic کنید.

 

Alt+F4: بستن پنجره
چه نیازی است که به بالاترین قسمت هر پنجره برویم و برای بستنش روی ضربدر کلیک کنیم؟ تنها کافیست با ترکیب این دو دکمه با هم پنجره‌های باز را ببندیم، به یاد داشته باشید که  CTRL + W هم تمام اپلیکیشنهای باز را می‌بندد.

 

CTRL+SHIFT+T: بازگرداندن تب بسته شده مرورگر
خیلی وقتها شده که در یک مرورگر تب‌های زیادی را باز کرده‌ایم و از آنهمه شلوغی کلافه شده و شروع به بستن این تب‌ها می‌کنیم، اما ناگهان متوجه می‌شویم که تب مهمی را بسته‌ایم. در این مواقع می‌توانید با فشردنCTRL + SHIFT + T در هر یک از مرورگرهای مشهور چون کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر آخرین تب بسته شده را بازگردانید.

 

Windows Key+L: قفل کردن کامپیوترتان
این کلیدهای میانبر برای زمانهایی مناسب است که در محیطی از کامپیوتر خود استفاده می‌کنید که نمی‌خواهید کس دیگری از آن استفاده کند، پس هنگام ترک سیستم خود تنها با فشردن کلید  Windows Key + L می‌توانید سیستم را به حالت قفل ببرید.

 

Windows Key+M: کوچک کردن تمام پنجره‌ها
فرقی نمی‌کند که چند تا درایو دارید و چقدر فضای خالی برایتان مانده است، تقریبا همه ما از تنبلی یا هر دلیل دیگری کلی فایل روی دسکتاپ خود ذخیره داریم که وقتی تعداد زیادی پنجره باز باشد دسترسی به آنها دشوار خواهد بود، پس تنها با فشردن Windows Key+M می‌توانید تمام پنجره‌های باز را به یکباره کوچک کنید.

 

صفحه کلید , کلید میانبر ویندوز 7 , انواع کلید میانبر

 

Shift+Space: انتخاب ردیف در اکسل
وقتی که در حال ویرایش یک صفحه گسترده مثل اکسل یا Google Docs هستید، هایلایت کردن سلولها با موس زمان بر و اعصاب خورد کن است، پس بهتر است به جای آن کلیدهای ترکیبی Shift + Space را برای انتخاب یک ردیف کامل بفشارید. برای انتخاب ردیفهای بالایی و پایینی هم می‌توانید از CTRL + Shift + Up یا  CTRL + Shift +Down استفاده کنید. برای خارج کردن ردیف از حالت انتخاب نیز می‌توانید از CTRL + Del استفاده کنید.

 

Alt+Left Arrow: برگشتن به صفحه قبل در مرورگر
قطعا همه ما از دکمه بک و فوروارد روی مرورگر خود بیشترین استفاده(البته برای ما کاربران ایرانی رفرش بیشتر استفاده می‌شود) را داریم. خیلی راحت با وجود دکمه‌های ترکیبی ALT + Left Arrow برای بازگشت و ALT + Right Arrow برای فوروارد می‌توانیم این عملیات را سریعتر انجام دهیم.

 

CTRL+D: بوک مارک کردن یک صفحه
بوک مارک کردن به کار خیلی‌ها می‌آید و می‌توانید با فشردن این دو کلید به صورت همزمان در مرورگرهای کروم، فایر فاکس و اینترنت اکسپلورر ، صفحه مورد نظر خود را به علاقه‌مندی‌های خود بی‌افزایید.

 

CTRL+Shift+B/O: نشان دادن منوی بوک مارکها
پس از بوک مارک کردن سایت مورد نظرتان، پیدا کردن آن در بین آنهمه صفحه دشوار است. پس با فشردن کلیدهای CTRL + Shift + O می‌توانید تنها در کروم، صفحه کاملی از منوی بوک مارکها داشه باشید، اما با فشردن CTRL + Shift + B می‌توانید در سه مرورگر کروم، فایرفاکس و IE نوار بوک مارکها را ببینید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

1. بلوتوث را غیرفعال کنید

بلوتوث, Airplane Mode, ویندوز 8

 

درست مثل هر وسیله دیگری اگر قرار نیست از بلوتوث تبلت یا لپ‌تاپ خود استفاده کنید، خاموشش کنید. تبلت یا لپ‌تاپ ویندوز 8.1 شما به احتمال زیاد دارای بلوتوث است و باز هم به احتمال زیاد، به‌صورت پیش‌فرض روشن است. برای خاموش کردن آن صفحه را از سمت راست بکشید (Swipe from the Right)، یا موس را در گوشه‌ی بالا و راست صفحه نگهدارید و یا روی کیبوردتان دکمه‌های ویندوز و C را همزمان بفشارید تا به Charms Bar دسترسی پیدا کنید. حالا Settings را انتخاب کنید، به PC and devices بروید و وارد صفحه‌ی Bluetooth شده و آن را خاموش کنید. بدیهی است برای روشن کردن آن باید همین مسیر را طی کنید.

 

2. تنظیم درخشندگی تصویر

 

بلوتوث, Airplane Mode, ویندوز 8

 

درخشندگی صفحه‌ی تمامی دستگاه‌های الکترونیکی مقدار زیادی انرژی مصرف می‌کنند که کم کردن آن باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری می‌شود. ویندوز 8.1 در دستگاه‌هایی که حس‌گر (سنسور) نوری دارند، درخشندگی صفحه را خودبه‌خود تنظیم می‌کند. اما شما هم به‌صورت دستی می‌توانید این کار را انجام دهید.

 

به Charms Bar رفته و وارد Settings شوید. Change PC settings را انتخاب کنید و به صفحه‌ی Power and Sleep بروید و دکمه‌ی Adjust My Screen Brightness Automatically را خاموش کنید. حالا در Charms Bar اگر موس را روی Brightness ببرید می‌توانید میزان درخشندگی را به‌صورت دستی تنظیم کنید.

 

3. یک Power Plan مناسب انتخاب کنید

 

بلوتوث, Airplane Mode, ویندوز 8

 

ویندوز 8.1 هم مثل نسخه‌های قبلی ویندوز دارای قسمتی برای انتخاب یک برنامه مدیریت انرژی برای کنترل بهتر استفاده از باتری‌ست. به‌صورت پیش‌فرض این تنظیمات در حالت بالانس قرار دارد. اما درصورتی‌که نیاز به صرفه‌جویی بیشتر دارید، می‌توانید Power Saver را انتخاب کنید. البته در اینجا می‌توانید تنظیمات پیشرفته‌تری را نیز انجام دهید که توصیه می‌کنیم اگر آشنایی کافی با آن‌ها ندارید، تغییرشان ندهید.

 

برای تغییر برنامه کنترل انرژی به desktop Control Panel بروید (روی کیبورد: دکمه‌ی ویندوز + X) و بعد Control Panel را انتخاب کنید و به مسیر Hardware and Sound > Power Options رجوع کرده و برنامه انرژی مناسب خود را انتخاب کنید و یا تنظیمات دلخواه را اعمال نمایید.


4. تغییر زمان خاموش شدن صفحه و یا به خواب رفتن دستگاه

 

بلوتوث, Airplane Mode, ویندوز 8

 

ممکن است نخواهید زیاد وارد ریز تنظیمات مربوط به Power Plan شوید اما احتمالاً به این فکر خواهید افتاد که مدت زمانی را که طول می‌کشد تا صفحه دستگاهتان (وقتی استفاده‌ای از آن نمی‌شود) خاموش شود را تغییر دهید و آن را کمتر کنید تا باتری کمتری استفاده شود.

 

در مسیری که پیش‌تر هم رفته بودید (Control Panel > Hardware and Sound > Power Options)، بر روی Change plan settings کلیک کنید. در این صفحه به‌سادگی می‌توانید این زمان‌ها را دست‌کاری کنید.

 

5. دستگاه‌های متصل به رایانه را قطع کنید

 

بلوتوث, Airplane Mode, ویندوز 8

 

دستگاه‌های جانبی که به رایانه خود وصل می‌کنید هم از باتری لپتاپتان نیرو می‌گیرند؛ پس اگر استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌کنید، بهتر است آن‌ها را از لپ‌تاپ جدا کنید. البته مسلماً مقدار انرژی که یک موس USB مصرف می‌کند بسیار ناچیز است و مصرف یک هارد اکسترنال با یک فلش مموری کوچک قابل مقایسه نیست.

 

6. از Airplane Mode استفاده کنید

 

بلوتوث, Airplane Mode, ویندوز 8

 

با استفاده از این قابلیت تمام دسترسی‌های رایانه یا تبلت شما به هرگونه شبکه‌ای (موبایل، بی‌سیم و یا بلوتوث) قطع خواهد شد و نیازی نیست از تأثیر این کار در کم کردن مصرف باتری بگوییم. پس اگر به‌صورت آفلاین با دستگاهتان کار می‌کنید، بهتر است این قابلیت را فعال کنید.

 

برای این که این قابلیت را روشن کنید، روی علامت بی‌سیم (wireless) در سینی (tray) دسکتاپ خود کلیک کنید و دکمه Airplane Mode را روشن کنید. همچنین می‌توانید از Charms Bar به Settings رفته و با کلیک بر روی نشانه‌ی Wi-Fi این‌ کار را انجام دهید.

 

7. به‌روزرسانی‌های خودبه‌خودی برنامه‌ها را غیرفعال کنید

 

بلوتوث, Airplane Mode, ویندوز 8

 

اگر از آن دسته افرادی هستید که تمایل دارید خودتان شخصاً برنامه‌هایتان را بروز و یا اصطلاحاً آپدیت کنید، بهتر است قابلیت آپدیت خودکار را خاموش کنید تا قدری در مصرف خودبه‌خودی انرژی صرفه‌جویی کرده باشید. برای این کار به Windows Store بروید و با کشیدن از راست و باز کردن Charm Bar به Settings و سپس App updates بروید و دکمه‌ی مربوطه را خاموش کنید. البته این کار تأثیر محسوسی در مصرف باتری نخواهد داشت.

 

ویندوز RT و بعضی دستگاه‌های ویندوز 8.1ی که به پردازنده‌ی Intel Antom مجهز هستند، یک ویژگی به نام Connected Standby دارند که به آن‌ها این قابلیت را می‌دهد تا مثل گوشی‌های هوشمند، iPadها و تبلت‌های اندرویدی، در حالتی که صفحه‌شان خاموش و در حالت آماده‌باش (standby) هست نیز، پیام‌ها و ایمیل‌ها را دریافت کنند.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

مجموعه آفیس مایکروسافت یکی از پر قدرت ترین و مشهور ترین مجموعه ابزارهای Office در بین کاربران است. مجموعه ای که اکنون در ایران نسخه های تجاری آن اغلب به شکل غیر قانونی مورد استفاده قرار میگیرد.
اما مایکروسافت در ادامه حرکت بزرگ خود به سمت دنیای Cloud چندی پیش Office Online را معرفی کرد که رسما جدی ترین حرکت مایکروسافت به سمت ابزارهای تحت وب بود. این ابزار که در راستای استفاده آسان تر و بهتر برای کاربران طراحی شده است، ابزارهای مجموعه آفیس را به شکلی ابتدایی و با امکانات اصلی و اولیه در مرورگر شما به شکل رایگان در اختیار قرار میدهد.

اما این نسخه تحت وب Office تا چه حد کاربردی است و آیا استفاده از آن به جای نسخه های تجاری Office برطرف کننده نیازهای کاربران است یا خیر :

 

آفیس مایکروسافت, نرم افزار آفیس

 

اگر از قبل یک حساب کاربری مایکروسافت ایجاد کرده اید، اکنون میتوانید مستقیما از Office Online استفاده کنید و اگر نه، تنها کاری که باید بکنید ایجاد یک حساب کاربری رایگان مایکروسافت است. بعد از آن به آدرس زیر مراجعه کنید  تنها کافی است که ابزار مورد نظر خود را برای کار انتخاب کنید:

https://www.office.com

 

آفیس مایکروسافت, نرم افزار آفیس

 

همانگونه که مشاهده میکنید این مجموعه ابزارهای Word، Powepoint، Excel و OneNote را در اختیار کاربران میگذارد که همه آنها البته با امکانات ابتدایی و اصلی ارائه شده اند و 100% مبتنی بر مرورگر بوده و در نتیجه به سادگی مفهوم Portable را تداعی کرده اند. 

 

البته این نسخه از Office به شدت وابسته به هماهنگی با OneDrive مایکروسافت که سیستم حافظه Cloud این شرکت است، میباشد اما به شکل مستقیم فایلها را در آن ذخیره کرده و مجددا بارگذاری میکند. همچنین به خوبی با مرورگرهایی به جز Internet Explorer همچون Firefox و Google Chrome همخوانی دارد:

 

آفیس مایکروسافت, نرم افزار آفیس

 

به هنگامی که در صفحه اول Office Online اقدام به انتخاب ابزار مورد نظر خود - برای مثال Word - میکنید، از شما سوال میپرسد که آیا میخواهید یک فایل مستند جدید را ایجاد کنید یا آنکه فایلی مستند را از حساب OneDrive دانلود و اجرا کنید؟

 

همچنین زمانی که اقدام به باز کردن یک فایل مستند در این ابزار میکنید، شما را با انواع مختلفی از Quick View مواجه میسازد که این امکان را فراهم میکند که قبل از باز کردن فایل مستند آن را بررسی کنید. همچنین در صورتی که نسخه Office را بر روی سیستم خود نصب کرده باشید، میتوانید فایل را مستقیما با آن اجرا کرده و باز کنید.

 

در واقع ایجاد فایل جدید و باز کردن فایلهای موجود به همان سادگی معمول قابل انجام است. Office Online توازن بسیار خوبی میان یک نسخه رایگان و ابزارهایی که در این نسخه در اختیار کاربر قرار میدهد برقرار کرده و همچنین واسط کاربری این ابزار آنلاین تماما شبیه به نسخه اصلی آن است:

 

آفیس مایکروسافت, نرم افزار آفیس

 

البته این نکته را در نظر داشته باشید که همانگونه که ذکر شد، Office Onlline با امکانات اصلی و ابتدایی برای هر کدام از ابزارهای خود ارائه میشود و نباید انتظار آن را داشت که ابزارهای اصلی و حرفه ای که در نسخه اصلی آن وجود دارند را در نسخه تحت وب یافت. 

 

اما Office Online تقریبا تمام ابزارهایی که قشر عظیمی از کاربران برای انجام امور روزانه خود نیاز دارند در اختیار میگذارد و اگر شما صاحب یک گوشی هوشمند یا تبلت هستید، استفاده از Office Online را لذت بخش خواهید یافت.

 

برای مثال در ابزار Word بسیاری از امکانات اصلی همچون Header و Footer و ابزارهای ویرایش متن Document Comment و بسیاری از ابزارهای دیگر را میتوان پیدا کرد. همچنین میتوانید با انتخاب زبان مورد نظر خود Spell Checker را متناسب با آن زبان تنظیم کنید که این اقدام از طریق کلیک راست بر روی متن و انتخاب گزینه Set proofing language امکان پذیر است:

 

آفیس مایکروسافت, نرم افزار آفیس

 

البته این نسخه نقاط ضعف خود را نیز دارد و مثلا باز کردن فایلهای خارج از شبکه Cloud در آن کمی کند است. همچنین در خصوص پرینت گرفتن از اسناد نیز شاهد همین روند کند و سرعت پایین هستیم زیرا از آنجایی که این نسخه پرینتر شما را به شکل مستقیم شناسایی نمیکند، ناچار به ذخیره فایل به شکل PDF و سپس دانلود آن و در نهایت پرینت گرفتن از آن هستید. البته این موضوع مربوط به تحت Cloud بودن Office Online است. 

 

اما صرف نظر از برخی کاستی ها که ناشی از رایگان بودن و همچنین مبتنی بر Cloud بودن این نسخه از Office است، عملکرد کلی آن بسیار قابل قبول و فرایند کار با آن به همان سادگی Office است. این نسخه به خوبی فاصله میان یک نسخه Office دسکتاپ با همه امکانات و نسخه موبایل با حداقلی از امکانات اولیه را پر کرده است. این نسخه واجد همه امکاناتی است که اغلب کاربران برای کار با مستندات خود به آنها احتیاج دارند به ویژه اگر از سیستم خود دور باشند:

 

آفیس مایکروسافت, نرم افزار آفیس

 

همچنین از ویژگیهای آن که مختص به تحت Cloud بودن آن است عبارتند از داشتن یک حافظه و حساب کاربری Cloud مایکروسافت، ذخیره خودکار تغییرات در مستندات حین کار با آنها و از همه مهتر دسترسی به فایلها از هر نقطه ای. 

منبع



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

اگر شما یک وبگرد باشید حتما دانلود را هم یکی از ملزومات خود می دانید.در دنیای مجازی ،اصولا فایل های  را فشره یا zip  می کنند.شاید دیده باشید فایل های بالای ۱ گیگ به چند فایل تقسیم می شوند.جدا از دلیل این کار شاید شما یک بخش ان را داشته باشید و بخواهید ان را به تنهایی انزیپ(unzip)کنید.حتما متوجه می شوید که به سادگی نمی توانید یک پارت را انزیپ کنید.در این مقاله به انزیپ کردن یک بخش از یک فایل چند پارتی خواهیم پرداخت.

 

برای این کار شما دو راه حل دارید:
داشتن قسمت اول و تا قسمتی که می خواهید انزیپ شود.

 

در این روش اگر شما بخواهید پارت ۴ از یک فایل ۶ پارتی را انزیپ کنید باید از پارت های اول تا چهارم را دانلود کنید.

 

پارت اول فایل زیپ را باز کنید

 

۱-مانند شکل بر روی extract to  کلیک کنید.

 

۲-keep broken files را فعال کنید.

 

۳-بر روی ok کلیک کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

پشتیبانی سایت چیست ؟
عموما یک وب سایت پس از طراحی به دلایلی همانند : ویرایش متون، تغییرات سلیقه ای پیرامون وب، مشکلات عمومی طراحی، اتمام هاست، تمدید دامنه و خیلی موارد دیگری که باعث به وجود آمدن سوال برای صاحب وب سایت از طراح و یا کمپانی مسئول طراحی وب می شود، احتیاج به حمایت دارد. معمولا شرکت هایی که طراحی وب سایت سپریدن می دهند پس از انجام طراحی، این مسئولیت ( حمایت سایت ) را پذیرفته و توسط یک تیم چیره دست که کل آموزش های تخصصی طراحی وب را گذرانده، وارد عمل می گردند. آن ها در چارچوبی مشخص و پایین سایه قوانین و تعرفه هایی که برای کمپانی خویش مشخص نموده اند، برای مشتری قراردادی مدت دار را تنظیم نموده که در آن تمامی شرایط مربوط به وضعیت روش پشتیبانی را در مدت زمانی مشخص تعیین می نمایند. شرکت بعد از توافق وارد مرحله ارائه پشتیبانی گردیده و حاضر پاسخگویی به مشتری خود جهت برطرف نمودن مایحتاج و اشکالات احتمالی وی می گردد.


پشتیبان کیست و چه وظایفی دارد ؟ خدمات ساپورت سایت وردپرس شامل چه خدماتی میباشد. در بیشتر مواقع دیده شده شخصی که پشتیبانی دهنده یک وب سایت است، احتمالاً از خود طراح هم اطلاعات فنی و تخصصی بیشتری نسبت به کاری که اتمام می دهد را داشته باشد. در کل پشتیبان یک وب سایت باید هم اطلاعات نرم افزاری خوبی داشته باشد، هم در مورد مشکل اسباب به میزان قابل قبولی بداند.پشتیبان یک تارنما وردپرسی باید با همه ابزارهای محیط وردپرس آشنایی کاملی داشته باشد. در باره دشواری ها احتمالی و خطاهای انبوه در این محیط بداند و آگاهی نسبی از زبان های برنامه نویسی تحت وب را دارا باشد.
یک حامی وب باید به دو چیز چیرگی زیاد بالایی داشته باشد :
۱ – پشتیبانی فنی سایت : رفع مشکلات وب سایت ، بروزسانی فنی و امنیتی وب سایت در تقسیم پشتیبانی فنی سایت پیمان می گیرند.
۲ – پشتیبانی محتوایی سایت : برپایی مطالب و مقالات جدید ، بروز رسانی مطالب پیشین و…. نیز در تقسیم حمایت محتوایی سایت قرار میگرند. در مورد محتوا و تولید آن در قسمتی به نام فرآوری درونمایه در همین وب سایت اشاره مفصل ای شده است.



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

نمی‌توانید به مادرتان که در خانه است بگویید آن را برایتان ایمیل کند، چون هر بار که دستش به رایانه و صفحه کلید خورده، تنها برای گردگیری خانه بوده و از فناوری دیجیتال سر در نمی‌آورد. فاصله تا خانه هم زیاد است و گزینه رفتن به خانه را باید از ذهنتان حذف کنید. ناگهان یادتان می‌افتد قبلا از یکی از نرم‌افزارهای کنترل از راه دور دسکتاپ استفاده کرده‌اید.

 

بسرعت با گوشی خود به اینترنت وصل می‌شوید، نرم‌افزار مربوطه را باز و فایل مورد نظر را از راه دور روی حافظه گوشیتان کپی می‌کنید و همه چیز ختم به خیر می‌شود. اگر چنین تجربه‌ای را نداشته‌اید یا می‌خواهید در آینده دچار چنین کابوسی نشوید، بد نیست این مطلب را تا آخر بخوانید تا با نرم‌افزارهای کنترل دسکتاپ از راه دور بیشتر آشنا شوید.


امروزه به لطف وجود اینترنت لازم نیست حتما در برابر رایانه خود باشیم تا بتوانیم از آن استفاده کنیم. ابزارهایی موسوم به کنترل دسکتاپ از راه دور (Remote Desktop Control) این امکان را فراهم می‌کنند که در صورت لزوم از هر جایی به رایانه خود متصل شویم و حتی در صورت بروز مشکل بتوانیم آن را از راه دور حل و فصل کنیم.

 

نرم‌افزارهای زیادی برای کنترل دسکتاپ از راه دور وجود دارد. بسیاری از این نرم‌افزارها دارای ویژگی‌های مشترک زیادی هستند و البته هر یک، مشخصات ویژه‌ای دارند. برای انتخاب نرم‌افزار مناسب باید به نیازهای خود و نیز عوامل دیگری نظیر سیستم‌عامل مورد استفاده دقت کنیم. در ادامه به بررسی پنج نرم‌افزار محبوب کنترل دسکتاپ از راه دور می‌پردازیم.

 

تیم ویور
نرم‌افزار تیم ویور (Teameviewer) یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای کنترل دسکتاپ از راه دور است که به دلیل ویژگی‌های جذاب و البته رایگان بودن، طرفداران زیادی در دنیا دارد. این نرم‌افزار روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس، اندروید و آی.او.اس نصب می‌شود و امکان کنترل و مدیریت دسکتاپ از راه دور را به کاربر می‌دهد.

 

همچنین نیازی نیست آن را روی رایانه‌ای که قرار است کنترل شود نصب کنید. این نرم‌افزار از ویژگی‌هایی نظیر روشن کردن رایانه دوری که در حالت خواب (sleep) قرار دارد و برگرداندن آن به حالت خواب پس از اجرای عملیات، انتقال فایل و نیز قابلیت ارتباط از طریق گوشی هوشمند و تبلت برخوردار است.

 

تیم ویور امکان برقراری جلسه آنلاین بین چند کاربر را فراهم می‌کند. به این ترتیب در مواردی که کار با رایانه دور، پیچیده است، چند کاربر می‌توانند همزمان ارتباط داشته باشند و نظراتشان را با یکدیگر در میان بگذارند.

بر خلاف بسیاری از نرم‌افزارها که چنین قابلیت‌هایی را رایگان در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند، تیم ویور کاملا رایگان است و شاید این عامل، یکی از اصلی‌ترین دلایل جذب کاربران به آن در سراسر دنیا باشد. (هرچند در ایران خودمان اهمیت چندانی ندارد!) نصب این برنامه ساده است و می‌توان با استفاده از آن چند رایانه را به صورت همزمان از راه دور کنترل کرد.

 

اسپلش تاپ
این برنامه نیز از سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس، اندروید و آی.او.اس پشتیبانی می‌کند و استفاده از آن برای اتصال به پنج رایانه رایگان است. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار را باید قابلیت برقراری ارتباط تصویری و صوتی بین رایانه‌ها با سرعت خوب دانست. بنابراین اگر می‌خواهید فیلمی را که روی هارد رایانه‌تان ذخیره است روی تبلت‌ تماشا کنید و در عین حال حوصله کپی کردن یا پیدا کردن اپلیکیشن مناسب برای خواندن فرمت خاص آن فیلم را ندارید، می‌توانید براحتی از این نرم‌افزار استفاه کنید.

 

استفاده از این نرم‌افزار به همین جا ختم نمی‌شود و می‌توانید از همه فایل‌ها و نرم‌افزارهای موجود در یک رایانه دیگر نیز روی رایانه، گوشی یا تبلتی دیگر استفاده کنید. مشکل اصلی استفاده از این نرم‌افزار در این است که استفاده تخصصی‌تر از آن رایگان نیست.

 

کروم ریموت دسکتاپ
این نرم‌افزار از سیستم‌عامل‌های ویندوز و برخی نسخه‌های لینوکس پشتیبانی می‌کند و کاملا رایگان است. کروم ریموت دسکتاپ، یکی از اپلیکیشن‌هایی است که می‌توانید روی مرورگر کروم رایانه خود نصب کنید. برای استفاده از این برنامه باید به حساب کروم خود در رایانه‌ای که قصد کنترل آن را دارید وارد شوید. با این‌که این کار سبب افزایش امنیت روند کنترل می‌شود، اما بر دشواری استفاده از آن می‌افزاید.

 

اصلی‌ترین مزیت این برنامه را باید امکان نصب آن روی مرورگر دانست و به همین دلیل نصب آن بسیار ساده و البته سریع است. این برنامه، ویژگی‌های افزوده چندانی ندارد و بیشتر برای رفع مشکل در رایانه مقصد یا دسترسی به فایل‌های آن به کار می‌رود.


در مقابل، پشتیبانی نکردن از تلفن‌های همراه و تبلت و نبود اپلیکیشن ویژه آن برای اندروید و آی.او.اس را باید اصلی‌ترین نقطه ضعف آن برشمرد. همچنین نباید انتظار کارهایی نظیر انتقال فایل، تماشا یا گوش دادن به فیلم‌های تصویری و صوتی به صورت استریم یا ابزارهای پشتیبانی دیگر را از این برنامه داشت. خلاصه این‌که این برنامه نصب و کاربرد ساده‌ای دارد و در عین حال عملکردهای آن بسیار محدود است.


ریموت دسکتاپ مایکروسافت و اپل
مایکروسافت و اپل هر کدام نرم‌افزار ویژه‌ای برای سیستم‌های خود دارند که با استفاده از آنها می‌توان از هر نقطه‌ای به رایانه وصل شد، به فایل‌ها دسترسی داشت و با نرم‌افزارهای مختلف کار کرد.

 

اگر سیستم‌عامل رایانه شما ویندوز است، فعال کردن نرم‌افزار کنترل از راه دور رایانه مایکروسافت روی سرور و ارتباط با آن از طریق شبکه LAN به مراتب ساده‌تر از نصب یک نرم‌افزار دیگر برای این کار است. البته برای اتصال از طریق اینترنت به رایانه باید یک سری تنظیمات انجام دهید. همچنین نسخه ویژه تلفن همراه این نرم‌افزار طراحی شده است.

 

نرم‌افزار کنترل از راه دور اپل اندکی پیچیده‌تر از محصول مایکروسافت است و در عوض امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مدیریت کامل رایانه و انجام کارهایی نظیر به روزرسانی نرم‌افزارها، نصب نرم‌افزار و مدیریت کاربران از جمله قابلیت‌هایی است که این نرم‌افزار در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

 

البته این نرم‌افزار با قیمت 180 دلار به کاربران عرضه می‌شود، در حالی که نرم‌افزار مایکروسافت رایگان است. با این حال نباید فراموش کرد کاربردهای نرم‌افزار اپل به مراتب گسترده‌تر از محصول مایکروسافت است.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

راه های زیادی برای تبدیل فایل های متنی و یا تصویر به فرمت PDF وجود دارد.راه هایی از قبیل استفاده از برنامه های تبدیل فرمت و یا استفاده از تبدیل آنلاین بصورت ایمیلی در دسترس شما هست.

 

در این مطلب می خواهیم روشی دیگر برای تبدیل فایل های متنی و یا تصاویر خود به فرمت PDF ارائه دهیم. در این روش فقط کافیست که از مرورگر گوگل کروم استفاده نمایید.

 

برای این کار ابتدا باید کلید ترکیبی CTRL+ P را فشار دهید تا پنجره مربوط پرینت باز شود.سپس برروی گزینه Change که در سمت چپ و بالای صفحه قرار دارد کلیک نمایید.

 

 فایل پی دی اف, ترفندهای مرورگر کروم

 

حال در پنجره جدید بر روی گزینه Save as PDF که در تصویر زیر نیز مشخص است کلیک نمایید.

 

 فایل پی دی اف, ترفندهای مرورگر کروم

 

به همین راحتی شما توانستید یک فایل PDF تهیه نمایید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

هاک ویندوز (integrated ad hoc wireless-network) یک شبکه لن کوچک بی‌سیم بین سیستم‌های خود که به کارت شبکه وایرلس (Wi-Fi network adapter) مجهز هستند، بسازید. حتی بدون استفاده از اکسس پوینت و روتر هم می‌توانید دو رایانه را بدون نیاز به هیچ سخت‌افزار دیگری، فقط از طریق کارت‌های شبکه وای ـ فای با یکدیگر شبکه کرده و به هم متصل سازید.

 

نصب کارت شبکه وای ـ فای یو. اس. بی
برای سیستم دسکتاپ‌تان که کارت شبکه وای ـ فای ندارد، یک کارت شبکه (دانگل) وای ـ فای یو. اس. بی تهیه کنید.

 

درایو نوری سیستم را باز کرده لوح فشرده کارت شبکه وای- فای را داخل آن می‌گذاریم. صبر می‌کنیم تا پنجره مربوط به نرم‌افزار کارت شبکه روی صفحه نمایش پدیدار شود. روی Install کلیک کرده سپس Install Driver را می‌زنیم و در مرحله بعد روی Setup Driver کلیک می‌کنیم. با دنبال کردن راهنمایی‌هایی که روی صفحه ظاهر می‌شود، Wi-Fi adapter device driver را روی رایانه نصب کرده و سیستم را ری‌استارت می‌کنیم.

 

کابل یو.اس.بی کارت شبکه را به یک درگاه یو.اس.بی روی سیستم وصل می‌کنیم.

 

اگر پنجره‌ای روی صفحه باز شد و از شما پرسید آیا می‌خواهید درایور مربوط به USB wireless adapter را نصب کنید،OK را بزنید. پس از چند لحظه درایور کارت شبکه از روی سی. دی نصب می‌شود و چراغ روی دانگل (اگر چراغ ال. ای. دی داشته باشد) شروع به چشمک‌زدن می‌کند.

 

پیکربندی کارت شبکه روی گیت وی رایانه میزبان
به ترتیب روی start‌/‌ Contro Panel‌/‌ Network and sharing Center‌/‌change Adapter Setting کلیک کنید. حال روی آیکون مربوط به کارت شبکه لپ‌تاپ کلیک راست کرده و Properties را روی منوی پدیدار شده انتخاب کنید.
روی تب Network کلیک کرده و سپس Internet Protocol Version 4 (TCP‌/‌Ipv4) را از فهرست داخل کادر پنجره انتخاب کنید.

 

گزینه Use the following IP address را روی General tab انتخاب کرده سپس آی.پی 192.168.0.2 را در فیلد آدرس آی.پی وارد کنید. به مقدار فیلد Subnet Mask را که 255.255.255.0 است دست نزید و پس از آن در فیلد Default Gateway شماره کد 192.168.0.1 را تایپ کنید. حالا OK را بزنید.

 

ایجاد شبکه اد. هاک
روی منوی Start‌/‌Control Panel کلیک کرده و سپس روی لینک‌های Network and sharing Center و بعد Set Up a New Connection یا Network کلیک کنید. در پنجره باز شده روی گزینهSet Up a Wireless Ad Hoc Computer-to-Computer network کلیک کرده و Next را بزنید.

 

پس از این‌که پنجره Set Up a Wireless Ad Hoc Network باز شد، دکمه Next را زده و نام شبکه را در پنجره Give Your Network a Name and Choose Security Options مثلا My Wireless Network یا هر نام دیگری بگذارید.

 

پسورد امنیتی را در فیلد security key وارد کنید. سپس گزینه Save the Network را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید. حالا صبر کنید تا ویندوز، شبکه اد. هاک را بسازد. پس از دریافت پیام مبنی بر برقراری موفقیت‌آمیز شبکه، Close را بزنید تا پنجره بسته شود.

 

دسترسی به رایانه دیگر از طریق اد. هاک
روی رایانه دیگر کارت شبکه وای-فای را فعال کنید.
روی آیکون سیگنال وایرلس در Quick launch سمت راست پایین صفحه دسکتاپ کلیک کنید تا شبکه‌های قابل دسترس را ببینید. حالا نام شبکه اد . هاکی را که روی رایانه میزبان ایجاد کرده‌اید یافته و Connect را بزنید.

 

پسورد امنیتی شبکه اد. هاک را که قبلا ساخته‌اید وارد سپس OK را کلیک کنید. در اینجا ویندوز رایانه دوم را به شبکه اد. هاک متصل ساخته و به گیت وی رایانه میزبان دسترسی پیدا می‌کند.

http://www.beytoote.com/computer/sundries-web/connecting-computers2-wireless.html



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که با ورود گوشی های اندروید جدید به بازار یکی از آنها را خریداری کرده باشید در حالی که دلتان نمی آید گوشی قدیمی را هم دور بیندازید. چون آن هم در زمان خود یک گوشی اندروید فوق العاده بوده است!

 

خوب می توانید استفاده متخلفی از گوشی خود ببرید می توانید از آن به عنوان جی پی اس استفاده کنید می توانید برای گشت و گذار در اینترنت از آن استفاده کنید و… اما یک استفاده خوب و کاربردی هم می توانید از گوشی اندروید قدیمی خود ببرید و آن تبدیل گوشی به وب کم است! که در ادامه به روش کار می پردازیم:


تنظیمات مربوط به شبکه
وارد تنظیمات گوشی خود شوید و به قسمت wireless and networks بروید و WiFi گوشی را آن کنید.
گوشی شما یک شماره آی پی برای خودش خواهد ساخت و اگر از قبل تنظیمات لازم را انجام داده باشید به شبکه خانگی شما متصل خواهد شد. اگر این اتصال ایجاد نشد وارد تنظیمات WiFi شوید و Add WiFi network را انتخاب نمایید. سپس می توانید جزییات شبکه مانند نام شبکه (که با SSID شناخته می شود) و رمز عبور را وارد نمایید. این همان تنظیماتی است که برای اتصال یک لپ تاپ به شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.
با باز کردن یک مرورگر می توانید شبکه خود را آزمایش نمایید.

 

یک اپلیکشن وب کم دانلود کنید.
می توانید از google play store استفاده کنید و به دنبال یک نرم افزار مناسب برای نمایش وب کم بگردید.

 

روی Install کلیک کنید تا اپلیکیشن شما نصب شود.

 

روی Start Server یا similar کلیک کنید و مشاهده خواهید کرد در گوشی، ویدیوی زنده نمایش داده خواهد شد.


تنظیمات لازم برای نمایش در لپ تاپ
در لپ تاپ خود مرورگر کرم یا فایر فاکس را باز کنید توجه داشته باشید که لپ تاپ شما باید به همان روتری که گوشی متصل است، وصل باشد. آدرس آی پی مربوط به گوشی خود را در مرورگر خود وارد کنید.

 

نکته: IP Webcam به شما می گوید که آدرس IP گوشی چیست برای این منظور کافیست روی How Do I Connect در این اپلیکشن کلیک کنید. آدرس باید چیزی مانند این باشد: http://192.168.1.3:8080 که :8080 پورت مربوطه است . و گوشی مانند یک وب سایت صدا و تصویر را نمایش می دهد.

 

در لپ تاپ خود روی Enter  را بزنید و صفحه مربوط به سرور وب کم گوشی نمایش داده می شود.
اگراز مرورگر کرم یا فایرفاکس استفاده می کنید Browser Built-in Viewer را انتخاب نمایید. به کرات از شما پرسیده می شود که آیا با استفاده از پلاگین جاوا در مرورگر خود موافق هستید به این قبیل پرسش ها و اخطار ها پاسخ مثبت بدهید. یا ممکن است به نصب پلاگین جاوا نیاز پیدا کنی

http://www.beytoote.com/computer/sundries-web/smart-phone1-webcam.html



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

در این روش تشخیص زبان‌هایی مانند انگلیسی که حروف آنها به‌صورت جدا از هم نوشته می‌شود، بسیار ساده است؛ اما پیچیدگی‌های زبان فارسی و قلم‌های متنوعی که این زبان از آنها بهره می‌برد، موجب شده است زبان فارسی جزو یکی از دشوارترین زبان‌ها برای استفاده از فناوری او. سی. آر باشد. اکنون در این مقاله شما را با نرم‌افزاری آشنا می‌کنیم که علاوه بر پشتیبانی از 130 زبان مختلف، زبان فارسی را نیز پوشش داده و صفحات و تصاویری را که شامل متونی به زبان فارسی هستند به فایل‌هایی با متن‌های قابل ویرایش تبدیل کند.

 

تبدیل متن کاغذی‌ به متن دیجیتال
نرم‌افزار Readiris یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین نرم‌افزارهایی است که برای تبدیل عکس به متن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار از امکانات منحصربه‌فردی پشتیبانی می‌کند که برخی از آنها به اختصار عبارت است از:

 

هیچ‌گاه نرم‌افزارهای رایانه‌ای نمی‌توانند به‌صورت کاملا صحیح متن را از روی عکس استخراج کنند، اما دقت این عملیات با افزایش کیفیت تصاویر اسکن شده و استاندارد بودن خطوط مورد استفاده در متون شما می‌تواند تا حد زیادی افزایش یابد.

 

عملکرد ویژه با اسکنرهای مختلف: این نرم‌افزار با دراختیار داشتن فهرستی کامل از اسکنرهای مختلف، به شما این امکان را می‌دهد از حداکثر توان اسکنر هنگام اسکن صفحات موردنظر بهره‌مند شده و عملیات تشخیص و تبدیل را به بهترین نحو به انجام برسانید.

 

ایجاد پی‌دی‌اف‌های قابل جستجو: گاهی اوقات ممکن است فایل پی‌دی‌افی را که در اختیار دارید از یک تصویر اسکن شده ایجاد شده یا فایل شما به زبان فارسی باشد، اما حروف فارسی در آن به‌صورت کد شده باشد. در این شرایط شما نمی‌توانید از ساده‌ترین قابلیت فایل‌های پی‌دی‌اف که همان جستجوی محتوای موردنظر است بهره‌مند شوید. با نرم‌افزار Readiris و تبدیل سریع و آسان فایل‌های پی‌دی‌اف، می‌توان براحتی محتوای موردنظر در این فایل‌ها را جستجو کرد.

 

ذخیره‌سازی روی ابرها: ذخیره‌سازی اسناد دیجیتال روی سرورهای ابری و دسترسی به آنها از هریک از دستگاه‌های مورد نظر شما در هرکجای دنیا از دیگر امکاناتی است که در نسخه جدید این نرم‌افزار گنجانده شده است. شما می‌توانید براحتی با وارد‌کردن اطلاعات کاربری خود در سرویس‌هایی همچون Evernote، Dropbox، Box، Google Drive اسناد دیجیتال شده خود را در این سرویس‌ها ذخیره کنید.

 

نرم افزار تبدیل عکس به متن, فایل پی‌دی‌اف

 

تبدیل همزمان: یک صفحه یا هزار صفحه برای نرم‌افزار Readiris هیچ تفاوتی ندارد؛‌زیرا شما می‌توانید به هر تعداد فایل یا یک فایل با هر تعداد صفحه را که قصد داشته باشید در آن فراخوانی کنید. این نرم‌افزار به شما این اطمینان را می‌دهد عملیات تبدیل بدون کوچک‌ترین مشکل و وقفه‌ای با بالاترین سرعت ممکن به انجام خواهد رسید.

 

پشتیبانی از 130 زبان مختلف: زبان‌های آسیایی، عربی، فارسی و بسیاری از زبان‌هایی که حتی اسمشان هم تابه‌حال نشنیده‌اید، توسط این برنامه پشتیبانی می‌شوند و تقریبا شما می‌توانید صفحات اسکن‌شده خود را در هر زبانی که باشند به کمک این برنامه به اسناد دیجیتال قابل ویرایش و جستجو تبدیل کنید.

 

اجرا در سیستم‌عامل ویندوز و مک: این نرم‌افزار در همه نسخه‌های سیستم‌عامل ویندوز اکس‌پی و بالاتر و مک او. اس. ایکس 10.5 و بالاتر قابل اجراست.

 

نحوه کار با او. سی. آر
قدم اول: دانلود نرم‌افزار
متاسفانه نرم‌افزار Readiris نسخه رایگانی را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد و برای استفاده ‌باید آن را بخرید؛ اما باتوجه به این‌که امکان خرید آنلاین این نرم‌افزار برای کاربران ایرانی وجود ندارد، شما می‌توانید با جستجوی عبارت «دانلود readiris 14. 2 » سایت‌های معتبر بسیاری را مشاهده کنید که لینک دانلود این نرم‌افزار را در اختیار شما قرار می‌دهند. پس در ابتدا با مراجعه به یکی از این سایت‌ها نرم‌افزار را دانلود کرده و باتوجه به راهنماهای موجود در فایل دانلود شده، نسبت به نصب و فعالسازی برنامه اقدام کنید.

 

قدم دوم: اسکن یا فراخوانی
با اجرای نرم‌افزار می‌توانید در بالا سمت چپ، دو عدد 1 و 2 را مشاهده کنید. عدد یک به معنای فراخوانی فایل موردنظر برای او. سی. آر است و عدد 2 گزینه‌های لازم به منظور ذخیره فایل تایپی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای استفاده از نرم‌افزار ‌باید ابتدا با استفاده از یکی از گزینه‌های Scan یا From File، صفحه شامل متن موردنظرتان را اسکن کنید یا فایل پی‌دی‌اف، عکس و دیگر فرمت‌های پشتیبانی شده با نرم‌افزار را از روی هارد‌دیسک رایانه در آن فراخوانی کنید.

 

قدم سوم: تنظیم جزئیات
پس از فراخوانی اطلاعات موردنظر، نرم‌افزار به‌طور خودکار عملیات بررسی و تشخیص متن از روی عکس را آغاز می‌کند. پس از این عملیات، شما ‌باید در بخش language زبان اصلی و زبان دوم متن موردنظرتان را مشخص کنید. برای مثال چنانچه متن شما به زبان فارسی است باید زبان اصلی را روی farsi و زبان دوم را خالی بگذارید.

 

همچنین در صورتی‌که متن شامل محتوای فارسی و به‌طور همزمان کمی هم متن انگلیسی داخل آن است، باید زبان اصلی را Farsi و زبان دوم را English قرار دهید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید در این مرحله فهرستی از صفحات برای شما به‌نمایش درآمده است و هرجا متنی مشاهده شده باشد نیز با کادرهایی رنگی به حالت انتخاب درآمده است. در این مرحله می‌توانید با مراجعه به تب Zones به ویرایش بخش‌های موردنظر جهت تبدیل و ویرایش کنید. به‌عنوان مثال شما می‌توانید بخش‌هایی را که با نرم‌افزار شناخته نشده‌ است، اضافه کنید یا بخش‌هایی را که قصد ندارید عملیات تبدیل متن روی آنها صورت گیرد، از حالت انتخاب خارج کنید.


در ادامه با مراجعه به تب Page می‌توانید به مدیریت صفحات و اعمال تغییراتی همچون حرکت میان صفحات، حذف صفحات خالی، اصلاح چرخش صفحات، ذخیره‌سازی تصاویر و... بپردازید.

 

تب Cloud Setup نیز گزینه‌های لازم برای ذخیره‌سازی اطلاعات کاربری در هر یک از سرویس‌های ابری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

قدم چهارم: ذخیره سند دیجیتال
در نهایت پس از اعمال تغییرات موردنظر و اصلاح مشکلات احتمالی در تشخیص متن‌ها می‌توانید با مراجعه به تب Home و مشخص کردن موارد موجود در بخش Output فایل دیجیتال شده را ذخیره کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()