نوشته شده توسط : mj

این چند قلم برای اعتکاف از نان شب هم واجب تر هستند

درست است که می‌خواهید 3 روز بی‌خیال دنیا شوید، اما قصد شکنجه دادن خودتان را که ندارید. غارنشینی هم که نمی خواهید بکنید. به همین خاطر باید یکسری وسایل را حتماً با خودتان ببرید، وسایلی که روزهای اعتکاف حاضرید برای پیدا کردنش به هر دری بزنید. پس همین الان قبل از آنکه شال و کلاه کنید، توشه راهتان را جمع کنید. فراموش نکنید در اعتکاف وسایل زیر از نان شب هم واجب تر هستند.

 

ساک کوچک

در انتخاب کیف مخصوص اعتکاف دقت کنید. نباید آنقدر بزرگ باشد که در مسجد جای یک نفر را اشغال کند، نباید هم آنقدر کوچک باشد که با 2 تا لباس پر شود. بهترین کار در این مواقع برداشتن 2 ساک کوچک است. یکی برای لباس و سجاده، دیگری هم برای لوازم متفرقه‌ای که در ادامه می‌خوانید.

 

نکته ضروری: می‌توانید از ساک لباستان بعنوان بالش هم استفاده کنید.

 

قلمرو

اگر این یکی را فاکتور بگیرید، سرتان کلاه رفته بدجور! همان ساعت اولی که وارد مسجد می‌شوید باید محل نشستن خودتان را تعیین کنید. اگر فکر می‌کنید بدون زیرانداز جای خوبی انتخاب می‌کنید و هیچ‌کس چپ نگاهش نمی‌کند، سخت در اشتباهید. وقتی یک تک پا رفتید دستشویی و برگشتید، خواهید دید چطور چند نفر دراز به دراز سر جای شما خوابیده‌اند! آن وقت دیگر هیچ مدرکی برای اثبات اینکه جای شما آنجا بوده است ندارید، پس زیرانداز را فراموش نکنید.

 

مهر و تسبیح

همیشه یکسری وسایل مانند مهر و تسبیح و سجاده در مساجد پیدا می‌شوند. اما اگر اینها را با خودتان ببرید 2 فایده دارد:

از اعتکاف یادگاری‌های خوبی می‌شوند.

ممکن است مسجد شلوغ شود و این وسایل را روی هوا بزنند. باور کنید بارتان را سنگین نمی‌کند. همه این موارد روی هم 200 گرم هم نمی‌شود!

 

منبع



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

نحوه خوشبو کردن خانه



 

طرز خوشبو کردن خانه,خوشبو کردن طبیعی منزل

در مرحله ی اول برای خوشبو کردن فضای خانه باید عوامل بد بویی را حذف کنید

 

خاطرم هست در دوران دانشجویی استاد فرهیخته ای داشتم که همیشه می گفت: "طراحی باید طوری باشد که حواس پنج گانه ی کاربر را تحت تاثیر قرار دهد!" آن دوران شاید تا این اندازه به مفهوم این جمله پی نبردم تا امروز که می بینم برای داشتن یک خانه ی منحصر به فرد از هر حیث باید علاوه بر یک طراحی چشم نواز، مبلمان راحت، ترکیب رنگی مناسب و اجرای سایر اصول طراحی باید به جزییات مانند جریان یک رایحه ی دلپذیر در فضا و یا موسیقی روح نواز در فضا نیز توجه کرد. تا به توان خانه ای خواستی تر از قبل داشتیم. به همین منظور در این مطلب می خواهیم شما را با ترفند های خوشبو کردن طبیعی منزل آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

 

عوامل بد بویی را حذف کنید.

در مرحله ی اول برای خوشبو کردن فضای خانه باید عوامل بد بویی را حذف کنید برای این منظور از آشپزخانه شروع کنید. سطل زباله را هر روز تعویض کنید و هر دو روز یک بار با آب و مواد شوینده داخل آن را بشویید تا گند زدایی شود.

 

در هنگام پخت و پز به بوی بدی که از سوختگی و یا ترکیب مواد غذایی مختلف بر جای می ماند توجه داشته باشد همچنین بسیار مهم است که در هنگام پخت غذا از هود استفاده کنید.

 

در مرحله ی بعدی به یخچال سری بزنید قطعا با باز و بسته شدن درب یخچال جریان هوا همراه با انواع بو به داخل خانه وارد می شود بنابراین در اولین زمان ممکن اقدام به تمیز کردن یخچال نمایید.

 

فاضلاب و آبراه موجود در آشپزخانه را فراموش نکنید.

حالا به سایر بخش های خانه سر بزنید بهتر است از سرویس بهداشتی شروع کنید.

 

حالا نوبت به اتاق خواب می رسد برای حذف عامل بد بو به کمد رختخواب ها سر بزنیم! رختخواب های خود را خوشبو کنید تا جریان هوای معطر در تمام بخش های خانه شما جریان داشته باشد.

 

خوشبو کننده طبیعی بسازید.

حالا که عوامل بد بو را در فضای خانه حذف کردید اقدام به خوشبو کردن فضای خانه کنید. با ساخت خوشبو کننده های خانگی به سادگی می توانید فضای داخلی منزل تان را خوشبو کنید.

 

 از گل های معطر در خانه استفاده کنید.

با خرید گل های مطعر و قرار دادن آن ها در بخش های مختلف خانه می توانید عطر گل را در همه ی بخش های خانه پخش کنید. گل هایی فصلی مثل مریم، فلزیا، یاس، شبو، نرگس و... می تواند عطر و طراوت خاصی را در فضای خانه ی شما ایجاد نماید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

کی داده؟ کی گرفته؟

پر کردن سفته

برای اینکه بشود نام یک سند را سفته گذاشت، باید مشخصات ظاهری آن رعایت شود، در غیر این صورت، سفته‌ای که امضا می‌کنید مشمول مقررات سفته نمی‌­شود. اول اینکه مبلغ سفته باید به صورت تمام حروف روی آن نوشته شده باشد. مبلغی که در سفته تعهد می‌کنید نباید از مبلغ اسمی آن بیشتر باشد، در واقع مبلغ اسمی سفته، سقفی است برای تعهد در آن سند؛ مثلا برای تعهدکردن ۲۷۰میلیون ریال باید سفته ۳۰۰میلیونی بخرید. دوم اینکه گیرنده­ وجه مشخص باشد البته حتما لازم نیست نام شخص خاصی روی سفته نوشته شود. سفته می‌تواند در وجه حامل باشد یا به شخص دیگری حواله شود؛ عبارت «حواله‌کرد» در سفته برای همین است. سومین ویژگی‌ای که در نوشتن سفته باید به آن توجه کنید این است که تاریخ پرداخت آن مشخص باشد. اگر تاریخ در سفته نوشته نشود، سفته مشخصات ظاهری خود را از دست می‌دهد و دیگر یک سند تجاری نخواهد بود. بلکه فقط یک سند عادی است که طبق قانون مدنی می‌توان نسبت به وصول مبلغ آن اقدام کرد. در ضمن تاریخ نداشتن سفته می‌تواند دلیلی بر عندالمطالبه‌بودن آن باشد؛ یعنی موقع پرکردن سفته تاریخ برای دو‌طرف اهمیتی نداشته بلکه مبلغ تعهد شده مهم بوده است.

 

تغییر در سفته

برای اینکه وضعیت سفته را تغییر دهید، می‌توانید آن را پشت‌نویسی یا ظهرنویسی کنید. مثلا عبارت «حواله‌کرد» روی سفته برای انتقال سند به فرد دیگری است اما اگر این عبارت را خط بزنید به این معنی است که حق انتقال سفته را از دارنده سلب کرده‌اید و اگر مجبور به انتقال شوید باید سفته را ظهرنویسی کنید و بنویسید که این سند به فلانی منتقل شد و پای نوشته‌تان را هم امضا کنید. همچنین می‌توانید برای دریافت وجه سفته به دیگری وکالت دهید که این‌ را هم باید پشت سفته بنویسید و امضا کنید، چون اصولا ظهرنویسی برای انتقال است، اگر برای وکالت در وصول باشد، باید عبارت «برای وکالت» تصریح شود و به امضای دارنده برسد. کسی که با ظهرنویسی در وصول سفته وکالت پیدا می‌کند، درست مانند دارنده سفته حق اقامه دعوی را نیز برای وصول آن خواهد داشت.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

- لباس و کفش ورزشی

به پدر یادآوری کنید که نباید سلامتی‌اش را به فراموشی بسپارد. کمی کوهنوردی، پیاده‌روی، ماهیگیری، شنا و ورزش‌های سبک و سنگین دیگر می‌تواند هم روحیه‌ی او را برای کار و زندگی افزایش دهد و هم سلامت فیزیکی‌اش را بیشتر تضمین کند. به این فکر کنید که او بیشتر به کدام ورزش علاقمند است و یا اینکه در خاطرات دوران جوانی خود بیشتر از کدام ورزش گروهی با دوستانش یاد می‌کند.

 

اگر امکان آن را دارید، همراه با لباس گرمکن ست یا تک، کفش ورزشی و یا کوله‌ای که برای او می‌خرید، در باشگاهی که به محل کار و یا خانه نزدیک باشد نیز ثبت نامش کنید.

 

پیشنهاد ما این است که بر روی کوله‌پشتی، شورت‌های ورزشی، گرمکن های تک و کفش های مناسب پیاده روی و ورزش بیشتر فکر کنید.

 

راهنمای هدایای روز پدر, ایده هدیه های روز پدر

پدر شما بیشتر به کدام ورزش علاقمند است، وسایل آن را برایش فراهم کنید

 

۲- لوازم و پوشاک چرم

انتخاب چرم به عنوان یک هدیه اصیل همواره احترام، ارزش و بزرگی هدیه‌گیرنده را در خود نهفته دارد و چه کسی بهتر از پدر شایسته دریافت این هدیه است؟ تنوع محصولات چرم بسیار بالاست، همچنین رنگ‌های خوبی نیز در بین تولیدات این محصول وجود دارد که انتخاب را برای شما کمی سخت‌، اما دلچسب‌تر خواهد کرد. می‌توانید گزینه‌های نسبتاً گرانقیمت‌تر را انتخاب کنید اما یک برنامه‌ریزی مشترک با خواهرها و برادرها داشته باشید.

 

بسته به نیاز، علاقه و سن پدر شما گزینه‌های مختلف کتاب ها و آینه های چرم، انواع کت و پالتو، دستکش و کیف، پیش روی شماست.

 

۳- تیشرت‌ ها و پیراهن‌ های تابستانی

همیشه انتخاب‌های خوبی برای هدیه دادن آن هم در آغاز فصل گرما هستند. البته پوشاک معمولاً پرفروش‌ترین کالا برای مناسبت‌های مختلف دیگر نیز هست و این تکرار ممکن است شما را خسته کرده باشد. اگر قصد انتخاب این مورد را دارید، از این تکرار همیشگی یک فرصت استثنایی بسازید!

 

می توانید گزینه های متفاوتی را انتخاب کنید و کلیشه های رنگ و مدل لباس های همیشگی‌ پدر را بشکنید! البته این تنوع را تا جایی پیش ببرید که از نظر او هنجارشکنی در محیط خانه و کار نباشد.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

امروزه یکی از بهترین و ابتدایی ترین راهکارهای افزایش بازدیدکنندگان سایت، افزایش فروش و وانگهی افزایش رنک (امتیاز) سایت ها ، سئو است.یکی از مهمترین گام ها در سئو وردپرس، استفاده از یک افزونه قدرتمند و کاربردی در این زمینه است.متخصصان سئو راهکارهای متعددی را برای بهینه سازی سئوی سایت شما سپریدن می دهند اما همانطور که می دانید اتمام شغل توسط این کارآزمودگان نیازمند صرف خرج های بسیار بسیار است در صورتی که شما با داشتن یک سایت وردپرسی به راحتی می توانید سئوی سایت خود را افزایش دهید و بهترین جایگاه گوگل در صفحه نخست را به خود اختصاص دهید.

به جرئت میتوان گفت که قدرتمند ترین و دوست داشتنی ترین افزونه وردپرس در گویه سئو و بهینه سازی، همین افزونه فارسی سئو وردپرس میباشد. سسیستم مدیریت محتوای وردپرس احد از بهترین سیستم های مدیریت محتوا به شمار می رود و قالب های وردپرس نیز در ۹۹% از موارد به چهره کاملا استاندارد و مطابق با اصول سئو طراحی می شوند. در این شرایط شما بخش اعظمی از کارهایی که متخصص سئو اتمام می دهد را اتمام داده اید و فقط مرحله مانده برای افزایش سئوی سایت وردپرسی شما، تولید محتوای پسندیده با واژه ها کلیدی مناسب جهت ثبت در موتورهای جستجوگر از آنگونه گوگل است.

شما بدست این افزونه قادر خواهید بود تا بدون هیچ تخصصی محتوای مطالب ، محصولات فروشگاه اینترنتی و.. را بسهولت بهینه سازی کرده و برآیند اینکه محبوبیت و رتبه خوبی در جستجوگر ها همانند گوگل ، یاهو ، بینگ و.. کسب کنید. افزونه سئو وردپرس نسخه مترقی Yoast SEO دارای محبوبیتی بسیار بالای می باشد به طوری که این افزونه در حال حاظر در بیش از 4 میلیون وب سایت نصب و فعال می باشد !

با Yoast SEO شما یک آلت نیرومند را در کمر بستن دارید که به شما کمک می کند در نتایج جستجوی گوگل به احسان Index شده و بازدید از سایت شما را به طور کاملا محسوسی بالا ببرد. این افزونه مطالب سایت شما را برای بازدیدکنندگان و عنکبوت های موتورهای جستجو مقبول تر خواهد کرد و با اتمام پیشنهادهای این افزونه نتیجه ی بسیار خوبی برای وب سایت خویش مشاهده خواهید کرد.

این افزونه بهترین انتخاب برای کسانی است که می خواهند با کمترین هزینه بیشترین تاثیر را بر روی کسب و کار خویش تجربه کنند.



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

دست ها را با آب سرد بشوئید

بعد از وارد شدن ممکن است دقایقی در انتظار بمانید. در این فرصت به دستشویی بروید چند نفس عمیق بکشید و دست ها را با آب سرد بشوئید تا هنگام دست دادن با مصاحبه کننده دست ها سرد باشند. (گرم بودن دست ها نشان دهنده اظطراب و استرس شما هستند.)

 

دست ها را با آب سرد بشوئید تا هنگام دست دادن با مصاحبه کننده دست ها سرد باشند

 

محکم دست بدهید

هنگام دست دادن کف دست ها کاملا به هم برخورد کنند. خیلی محکم یا خیلی شل و وارفته دست ندهید.

 

خیلی محکم یا خیلی شل و وارفته دست ندهید

 

صاف بنشینید

هنگام نشستن شانه ها عقب و سر بالا و کف هر دو پا روی زمین باشد. هنگام گوش دادن به مصاحبه کننده کمی به سمت جلو خم شوید و هنگام سوال پرسیدن به پشتی صندلی تکیه بدهید.

 

هنگام نشستن شانه ها عقب و سر بالا و کف هر دو پا روی زمین باشد

 

مستقیم به مصاحبه کننده نگاه کنید

به چشم های مصاحبه کننده خیره نشوید. فقط کافی است با او ارتباط چشمی برقرار کنید. ارتباط چشمی نشاندهنده اعتماد به نفس شماست.

 

با مصاحبه کننده ارتباط چشمی برقرار کنید

 

ثابت بمانید

از حرکاتی مثل درست کردن یقه لباس، تکان دادن دست ها یا ضربه زدن با انگشت روی میز پرهیز کنید. با این حرکات به او نشان می دهید که هیچ علاقه ای به صحبت هایش ندارید و می خواهید هر چه زودتر آن جا را ترک کنید.

 

از حرکاتی مثل درست کردن یقه لباس، تکان دادن دست ها و ... پرهیز کنید

 

پاها را روی هم نیندازید

هنگام مصاحبه کف پاها باید روی زمین باشد. انداختن پاها روی هم نشاندهنده بی قراری شماست.

 

لبخند بزنید

در موارد لزوم لبخند بزنید. دائم در حال لبخند زدن نباشید چون نشان می دهید که مصاحبه را زیاد جدی نگرفته اید.

 

دائم در حال لبخند زدن نباشید

 

تون صدا را تغییر دهید

با صدای یکنواخت تمام کلمات هوشمندانه ای که به زبان می آورید را خراب می کنید. صدای یکنواخت کسل کننده است و احساسات را بر نمی انگیزد و فرد شنونده را ناامید و گیج می کند. اگر تون صدای متغیر داشته باشید مردم می توانند تشخیص دهند که شما ناراحت یا خوشحال راضی هستید.

 

منبع



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

محیط نگهداری ساز ویولون:

دور نمودن ویولن از محیط هایی با دمای بالا

ویولن را در محیط هایی که از نظر دما دارای تغییرات شدیدی هستند، مانند زیرزمین و یااتاق های زیر شیروانی، نگه داری نکنید. ویلن ها بسیار شکننده هستند، بنابراین اگر به طور مداوم در معرض تغییرات دمایی و یا رطوبت قرار بگیرند، سرانجام شکسته و یاقطعات مختلف آن از هم جدا می شود.

 

زمانی که از ویولن خود استفاده نمی کنید، آن را درون یک محفظه با کیفیت خوب وقابل اطمینان قرار دهید. بسیاری از آسیب هایی که برای یک ویلن به وجود می آید دراثر غفلت و سهل انگاری صاحبان آنهاست. برای مثال نگهداری آنها در محیط هایی امکان آسیب رسیدن به آنها زیاد است، مانند نزدیک سینک آشپزخانه و یا پشت در اتاق خواب.

 

 طبیعت چوب به گونه ای است که وقتی در معرض هوای مرطوب قرارمی گیرد باد می کند و وقتی در معرض هوای خشک قرار می گیرد جمع می شود. تغییر ناگهانی دمای محیطی که سازتان را در آنجا قرار داده اید باعث صدمه زدن به سازتان می شود پس از هر گونه تغییر ناگهانی دما محیط خود داری کنید. برای این کار وقتی وارد محیط جدیدی شدید به مدت ۱۵ دقیقه ساز را ازجعبه اش خارج نکنید تا ساز به دمای محیط عادت کند

منبع



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

اشتباه دردناک بازاریابی که باید از آن اجتناب کنید

چشم انداز بازاریابی امروزه نسبت به گذشته بسیار متنوع شده است و استراتژی های بازاریابی شامل کانال های مختلفی می شوند. برای مرتبط ماندن، باید هر چند مدت یکبار بررسی هایی را از استراتژی های بازاریابی خود انجام دهید.

 

عدم دگرگونی از شخصی‌سازی به فردگرایی

این روزها همه در مورد شخصی سازی صحبت می کنند، اما بازاریابان هنوز برای ایجاد یک تجربه معنادار برای مشتریان در جدال هستند. سوال این نیست که آیا شما پیام خود را شخصی سازی می کنید یا نه. در عوض، سوالات زیر را از خود بپرسید:

آیا شما هنوز با ذکر کردن نام مشتریانتان، شخصی سازی را انجام می دهید؟

آیا شما از بینش های فردی استفاده می کنید؟

 

عدم تبعیت از قانون 20/80

بدون شک در مورد قانون 20/80 شنیده اید. این قانون که با نام اصل پارتو نیز شناخته می شود می گوید که 80 درصد تاثیر از 20 درصد عوامل ناشی می شود. اما آیا شما از این قانون در بازاریابی خود استفاده می کنید؟

 

چه تمرکز شما روی بازاریابی محتوایی باشد یا شبکه های اجتماعی یا بازاریابی ایمیلی، 80 درصد از تلاش های شما باید روی ارائه ارزش به مشتریان متمرکز شود و 20 درصد از تلاش های خود را به فعالیت های ترویجی اختصاص دهید. این کار باعث تعامل مشتریان شود و یک رابطه بلندمدت را بسازد.

 

نادیده گرفتن بازاریابی حفظ

بازاریابی حفظ باید ستون فقرا استراتژی بازاریابی شما باشد. چرا؟ به دو دلیل: فروش به کسی که با او ارتباط برقرار کرده‌اید آسان‌تر است و فروش به مشتریان فعلی سود بیشتری برایتان دارد.

 

قانع نشدید؟ این آمارها را ببینید:

سود فروش به مشتریان فعلی چیزی بین 60 تا 70 درصد است. اما سود فروش به مشتریان احتمالی بالقوه فقط بین 5 تا 20 درصد است.

 

هزینه به دست آوردن یک مشتری جدید حدود شش تا هفت برابر حفظ مشتری فعلی است.

وقتی کسی به مشتری شما تبدیل می‌ش

منبع



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

چگونه عکاسی کنید



آیا علاقه زیادی به عکاسی دارید و دوست دارید بهترین عکس ها را بگیرید اما نمی دانید چگونه باید این کار را انجام دهید؟ ما در این مقاله چند اصول ساده آورده ایم که به شما کمک می کند مثل یک عکاس حرفه ای عکاسی کنید. مطمئن باشید بعد از خواندن این مطلب عکس هایی که می گیرید ارزش نصب کردن روی دیوار اتاقتان را دارند.

 

به پشت زمینه عکس دقت کنید

گاهی اوقات بهترین عکس هم با یک تیر چراغ برق پشت سرتان خراب می شود. شاید این جزئیات در نگاه اول به چشم نیایند اما تصویر کلی عکس را به هم می ریزند. هنگام عکاسی می توانید در بدترین شرایط پشت زمینه خوبی پیدا کنید. به عنوان مثال روبروی نمای زیبای ساختمانی در یک منطقه کثیف یا غیرجذاب. شک نکنید بعد از گرفتن این عکس در ذهن همه این سوال پیش می آید که چنین پشت زمینه زیبایی را از کجا پیدا کرده اید؟

 

گاهی اوقات بهترین عکس هم با یک تیر چراغ برق پشت سرتان خراب می شود

 

در عکس های کلوزآپ احتیاط کنید

همه می دانیم که عکس های کلوزآپ هندسه عکس را به هم می ریزند و صورت را زشت نشان می دهند. پس هنگام عکاسی دوربین را کمی دورتر بگیرید تا عکس زیباتری از خودتان گرفته باشید.

 

در عکس های کلوزآپ دوربین را کمی دورتر بگیرید تا عکس زیباتری از خودتان گرفته باشید

 

با زاویه های مختلف دوربین عکس بگیرید

بیایید عکس های زیر را با هم مقایسه کنیم. یک چرخ فلک زیبا که می خواهیم پشت زمینه عکس مان داشته باشیم. می توانید در کنار آن بایستید و یک عکس معمولی بگیرید یا با زاویه های غیرمعمول عکس سلفی بگیرید. در زاویه این عکس هم چرخ و فلک مشخص است و هم عکس بامزه و دوست داشتنی از کار درآمده است. پس از عکس گرفتن با زاویه های متفاوت نترسید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

رزومه چیست؟

همانطور که شما برای شناسناندن خود به شناسنامه و کارت ملی نیاز دارید، یا برای سفر‌های خارجی و انجام کار اداری در کشور‌های دیگر نیاز به پاسپورت دارید، رزومه یا CV هم مدرک شناسایی شما در بازار کار است. در رزومه خلاصه‌ای از مشخصات فردی، سوابق کاری، تحصیلات، مهارت‌ها و حتی علایق نوشته می‌شود. رزومه معمولا هنگام استخدام فرد به کار می‌آید و می‌تواند مشخصات کلی فرد را خیلی خلاصه تقدیم به کارفرما کند. معمولا سعی می شود این خلاصه بیشتر از ۲ صفحه نشود.

 

خلاصه بودن رزومه بسیار مهم است، چون فقط شما نیستید که برای یک کار درخواست استخدام می دهید. کارفرمای شما یا مسئول استخدام وقت محدودی برای بررسی رزومه شما دارد. پس هر چقدر هم که مدارک تحصیلی و علمی مختلف و سوابق چندین ساله داشته باشید باید بتوانید آن را در همین ۲ صفحه اعلام کنید.

 

رزومه یا CV هم مدرک شناسایی شما در بازار کار است

 

نحوه نوشتن رزومه

شما باید رزومه تان را به چند بخش کلی تقسیم کنید تا تبدیل به یک انشای کسل کننده نشود. از طرفی این به کارفرما کمک می کند اگر موقع مطالعه رزومه تان بخش خاصی مدنظرش است آن را براحتی پیدا کند. این بخش ها می تواند بسته به خصوصیات فرد یا شغل درخواستی متفاوت باشد، اما رزومه ها معمولا از بخش های زیر تشکیل شده اند:

 

ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺷﺨﺼﯽ

ﺗﺤﺼﻴﻼﺕ ﻭ ﺳﻮﺍﺑﻖ ﮐﺎﺭﯼ

ﻣﻘﺎﻻﺕ ﻭ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﺷﺪﻩ

ﻣﻬﺎﺭت ﻫﺎ

ﺯﺑﺎن ﻫﺎﯼ ﺧﺎﺭﺟﯽ

ﻋﻼﻗه ﻣﻨﺪی ﻫﺎ

منبع



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()