نوشته شده توسط : mj

مهارت های مدیریت زمان در محیط کار

زمان خود را تقسیم بندی کنید

در برنامه سالانه، ماهانه، هفتگی و روزانه خود همه وظایف و فعالیت هایی را که باید انجام شود، بگنجانید؛ بودجه بندی زمان سبب می شود زمان کاری خود را تنها به انجام چندکار محدود نکنید.

 

برنامه زمانی خود را واقع بینانه بچینید

برنامه کاری خود را متناسب با توان خود و به طور واقع بینانه ای تنظیم کنید. چیدن برنامه سنگین و غیر واقع بینانه، علاوه بر این که انرژی شما را کاهش می دهد، در صورت انجام نشدن، شما را مایوس و دلزده خواهد کرد. از طرفی تنظیم برنامه ای سبک که کمتر از میزان توانمندی شما باشد، سبب می شود بسیاری از فعالیت هایی که توان انجام آن ها را دارید، بر زمین بماند و نارضایتی مافوق و حتی خودتان را به همراه داشته باشد.

 

از سارقان زمان دوری کنید!

در هر محیط کاری انجام برخی امور وقت شما را سرقت می کند: وب گردی، استفاده زیاد از گوشی همراه، طولانی شدن تماس های تلفنی کاری و... علاوه بر این که میزان زیادی از وقت مفید شما را از بین خواهد برد، وجهه نامناسبی از شما در نزد دیگران خواهد ساخت.

 

برنامه های خود را پلکانی تنظیم کنید

برای مدیریت بهتر زمان، بهتر است در برنامه کاری خود، از فعالیت های سبک و کوچک آغاز و به تدریج برنامه را سنگین تر کنید.

 

از زیاده گویی اجتناب کنید

یکی از مواردی که در مدیریت زمان بیشتر نادیده گرفته می شود، اجتناب از صحبت های غیرضروری است. اگر چه ارتباط اثربخش با همکاران و مافوق لازم است اما اجازه ندهید صحبت های خارج از موضوع، پرداختن به حواشی، انتقادهای بی اثر و مکرر و گپ های طولانی با همکاران، وقت مفید شما را بیهوده تلف کند.

 

منظم باشید

داشتن نظم و انضباط کاری تا حد بسیاری به مدیریت زمان کمک خواهد کرد. وقت شناسی، نگهداری منظم فایل های مورد نیاز، تفکیک فایل ها و وسایل مرتبط و غیر مرتبط، دور ریختن کاغذهای غیرضروری و حذف فایل های ناکارآمد و قرار دادن وسایل در سرجای خود، سبب می شود وقت بسیاری که صرف جست وجوی موارد مورد نیاز می کنید، به حداقل برسد. برای ایجاد عادت نظم، از ابزارهایی مانند تقویم رومیزی، کاغذهای یادداشت، اپلیکیشن های موبایلی و نرم افزارهای رایانه ای می توان استفاده  کرد.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

انواع ایزوگام

اگر بخواهیم در مورد انواع ایزوگام صحبت کنیم، باید بگوییم ایزوگام ها براساس ماده اصلی تشکیل دهنده، لایه های به کار رفته در آن ها و روکش شان به دو گروه تقسیم می شوند که ابتدا آن ها را بر اساس ماده ی اصلی تشکیل دهنده بررسی می کنیم:

 

ایزوگام پلیمری: ماده اصلی این نوع ایزوگام قیر خالص ۶۰ یا ۷۰ درصد است که در پالایشگاه از تقطیر نفت خام به دست می آید. برای ساخت ایزوگام پلیمری از قیر خالص ۷۰-۶۰، پلی آستر، تیشو، لایه آلومینیم، فیلم پلی اتیلن ، پودر تالک، مواد APP، پوشال گونی پلاستیکی استفاده می شود به نحوی که تمام این مواد در دستگاه ساخت پلیمر میکس و پخته می شوند که حاصل آن مایع پلیمر یا اصطلاح عامیانه شیره ایزوگام است و این پلیمر در خط تولید تبدیل به ایزوگام می شود.

 

ایزوگام دمیده: ماده اصلی این نوع ایزوگام قیر دمیده شده است که از دمیدن هوا به یک مازوت یا نفت کوره ای به دست می آید و به نسبت ایزوگام پلیمری کیفیت پایین تر وعمر کم تری دارد. قیر دمیده نسبت به قیر خالص درجه نفوذ کمتر، حساسیت کمتر نسبت به تغییرات دما و درجه نرمی بیشتری دارد و موارد استفاده آن در ساخت ورق های پوشش بام، باتری اتومبیل و اندود کاری است.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

تفکیک زباله از مبدأ، کار سختی نیست

تا صحبت از تفکیک زباله از مبدأ می شود، بسیاری از شهروندان گمان می کنند این کار یک فرآیند سخت و پیچیده است که نیاز به مهارت ویژه دارد، اما جداسازی زباله‌ در منزل، فرآیند بسیار ساده‌ای است که با چند بار انجام دادن آن، به یک عادت مفید و روزمره تبدیل خواهد شد.

 

اولین قدم این است که همه زباله ها را در یک کیسه زباله یکسان نیندازیم و در منزل، حداقل دو کیسه زباله داشته باشیم؛ زباله های خشک و تر که دو نوع اصلی زباله است.

 

اغلب مواد خوراکی، شامل پسماند​ غذاها و میوه‌ها در دسته زباله های تر قرار می‌گیرد و بیشتر آنها نیز قابلیت تبدیل شدن به کودها و کمپوست ها را دارند، اگر چه گفته می‌شود می توان این زباله ها را در زمین دفن و کمپوست تولید کرد، اما واقعا چنین کاری در زندگی‌های آپارتمان‌نشینی امروزی، نزدیک به محال است و همین که زباله تر را که جذب زمین می‌شود، جدا از زباله‌های خشک قرار دهیم، کمک بسیار بزرگی به صنعت بازیافت کرده ایم.

 

اما زباله خشک، شامل انواع قوطی کنسروها و ظرف‌های فلزی، ​ پلاستیکی، کاغذ و مقوا​ست که همه این مواد در صورت تفکیک شدن از زباله خشک می‌تواند دوباره جذب صنعت شود.

 

نکته بسیار مهمی که باید در تفکیک زباله به آن دقت کنیم، جداسازی زباله خطرناک از سایر زباله​های خشک و تر است. بسیاری از زباله های بیمارستانی و حتی پسماند انواع باتری های یکبار مصرف در صورت رعایت نکردن اصول ایمنی برای دفع آنها می‌تواند خطرات زیست‌محیطی جبران ناپذیری به بار آورد.

 

تفکیک زباله در سایر کشورها

بهترین کشور جهان از نظر تفکیک زباله و بازیافت زباله ​سوئیس است. در این کشور، مردم و دولت با همکاری همدیگر، بهترین سیستم بازیافت پسماندها را در جهان اجرا می‌کنند که زبانزد بسیاری از کشورهای جهان است. در این کشور، حتی روغن های مصرفی مردم هم بازیافت می‌شود و در همه فروشگاه‌های کوچک و بزرگ این کشور، سطل‌های زباله مجزایی برای پسماندهای خشک و تر وجود دارد. ریختن زباله در این کشور جرم محسوب می شود و هر فردی که در خیابان آشغال بریزد، جریمه خواهد شد؛ همچنین در این کشور، قیمت هر کیسه زباله به بیش از یک یورو می رسد که در نتیجه افراد ترغیب می‌شوند زباله‌های کمتری تولید کنند.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

روز نخست: سه هدف اصلی خودتان را تعیین کنید

می خواهید با زندگی مالی خود چکار کنید؟ اولین کاری که باید انجام دهید این است که سه اولویت اول خود را یادداشت کنید این کار به شما کمک می‌کند که تمرکز بیشتری برای ۳۰ روز پیش رو داشته باشید.

 

روز دوم: انگیزه های خود را موشکافی کنید

اهداف سه گانه خود را تعیین کردید، اما هنوز به نیروی محرکه ای نیاز دارید که در یک ماه آینده تقویتتان کند. مثلاً فرض کنیم هدف شما این باشد که یک بار برای همیشه از شر بدهی ها خلاص شوید.این هدف هیجان انگیزی است اما باید با خودتان فکر کنید که چرا چنین چیزی می‌خواهید. شاید خواسته واقعی شما این باشد که با پرداخت بدهی ها بتوانید از این به بعد پول های خود را برای گردش و سفر پس انداز کنید. بنابراین ببینید که رسیدن به این سه هدف، چه چیزهایی را در زندگی شما  تغییر خواهد داد، بدین ترتیب می‌توانید انگیزه های واقعی خود را پیدا کنید.

 

روز سوم: یک شبکه حمایتی ایجاد کنید

صحبت کردن در مورد مسائل مالی چندان ساده نیست، اما اگر اهداف و مسائل مالیتان را با افراد نزدیک و تاثیرگذار زندگی خود در میان نگذارید، آن ها به سختی می‌توانند از شما حمایت کنند.

 

روز چهارم: یک دفتر مالی روزانه داشته باشید

هر روز، هر پولی را که به دست می‌آورید یا خرج می‌کنید را یادداشت نمایید. در مورد پول هایی که خرج می‌کنید آیتم خریداری شده و مقدار و قیمت آن را هم بنویسید. برای این که بینش بهتری به دست آورید بهتر است یک خط راجع به این بنویسید که قبل و بعد از این خرید چه احساسی داشتید.

 

روز پنجم: چشم انداز مالی خود را دنبال کنید

حالا چیزهایی را که یادداشت کرده اید بررسی کنید. مسائلی که باید بررسی کنید این ها است:

 

آیا قبل از این که چیز خاصی بخرید احساس گناه می‌کردید؟ آیا عذاب وجدان موجب تردید شما در خرید شد؟ آیا حس می‌کردید پول کافی برای پرداخت ندارید؟ یادداشت کنید که چه زمان هایی نسبت به خریدهایی که می‌کردید احساس مثبتی داشتید و چه زمان حسی منفی به شما دست می‌داد.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

مشاغل خانگی پردرآمد در ایران

مشاغل خانگی یکی از مشاغل جذاب است که برخی افراد به دلیل محیط امن خانه آن را به عنوان یک بنگاه اقتصادی می پذیرند. برخی از این شغل ها صاحبان خود را به درآمدهای میلیونی می رسانند. 7 مشاغل خانگی پردرآمد در ایران در ادامه آمده است.

 

فرش بافی

فرش بافی از آن دسته مشاغلی است که می‌تواند درآمد سرشاری را برای افراد متقاضی شغل خانگی ایجاد کند. برخی از کارگاه‌های فرش بافی با دادن آموزش‌های لازم اطلاعات اولیه را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند و بعد از تهیه وسایل لازم می‌توان کار فرش بافی را در منزل شروع کرد. برخی از افراد تا ماهی ۵ میلیون تومان هم از این شغل درآمد کسب می‌کنند. علاوه بر این مسئله اشتغال زایی خوبی برای سایر افراد جویای کار فراهم می کند

منبع



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

مشاوره در زمینه فناوری ارتباطات (آی تی)

فناوری اطلاعات (آی تی) یکی ازحوزه هایی است که داشتن سال ها تجربه در آن امتیاز خاصی محسوب نمی شود. داشنجویان به طور معمول از جدیدترین اطلاعات در زمینه فناوری های روز دنیا آگاهی دارند و عموما نیز از مهارت های بسیار جدید مرتبط با این حوزه برخوردارند.

 

اگر در زمینه فناوری اطلاعات بالایی دارید، می توانید به عنوان مشاور در حوزه آی تی برای خود در دوران دانشجویی کسب و کار خوبی به راه بنیدازید، اما اگر احساس می کنید از اعتماد به نفس لازم برای کار به عنوان مشاور در این زمینه برخوردار نیستید، می توانید کارها و امور کامپیوتری  دانشجویان دیگر رشته ها را انجام دهید و با انجام دادن تبلیغات در محوطه دانشگاه، مشتریان زیادی برای خود دست و پا کنید.

 

مشاوره در زمینه رسانه های اجتماعی

دانشجویان اغلب در زمینه رسانه های اجتماعی از جدیدترین اطلاعات و به روزترین روندهای این حوزه آگاهی دارند. شما می توانید از دانش و تجربه خود در این زمینه برای ارائه مشاوره به شرکت ها و استراتزی رسانه های اجتماعی آن ها استفاده کنید؛ آن ها را با شبکه هایی فراتر از فیسبوک و لینکداین آشنا و شبکه های جدیید را به آن ها معرفی کنید که بتوانند از آن طریق صدا و پیام شان را به گوش همه برسانند.

 

طراحی گرافیک

مشاوره در زمینه طراحی گرافیک و انجام دادن پروژه های گرافیکی بیشتر بر خلاقیت و استعدادهای فردی شما متکی است تا داشتن سال ها تجربه کاری در این حوزه. برای شروع این کار تنها کافی است همانند متخصصان این رشته، گزیده ای از نمونه کارهای خود در این زمینه جمع آوری کنید و بهترین پروژه هایی را که تاکنون کار کرده اید در مجموعه ای قرار دهید؛ همچنین می توانید برای رونق گرفتن کسب و کار خود و جذب سریع تر مشتریان این مجموعه را به همراه تعدادی کارت ویزیت شیک و تاثیرگذار روی وب سایت تان بگذارید و کار را آغاز کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

شیوه نگه داشتن کارمندان خوب



 

مهارت های مدیریت,رابطه کارکنان با مدیر

نامطلوب‌ بودن رابطه کارکنان با مدیر خود یکی از دلایل مهم در ریزش نیروهای خوب است

 

داشتن کارمندهای خوب یکی از سرمایه های اصلی هر شرکتی است که اگر کارشان را ترک کنند، مدیران با مشکلاتی روبرو می شوند.

 

کارمند خوب را چگونه نگه داریم؟

شاید شما هم شنیده باشید که مدیران یک مجموعه کاری از اینکه ناگهان نیروهای شایسته و موثر خود را از دست داده‌اند و دست تنها مانده اند، گلایه می کنند؛ البته آن ها تا حدی حق دارند؛ چرا که از دست دادن یک نیروی خوب برای یک مجموعه، کم هزینه و بی‌دردسر نیست. این در حالی است که آن‌ ها یک نکته کلیدی را فراموش می‌ کنند: کارکنان خوب شغلشان را ترک نمی کنند، بلکه وضعیت ناخوشایند موجود را که مدیر هم بخشی از آن است - ترک می‌کنند! بنابراین شناخت عواملی که باعث ایجاد وضع نامطلوب برای یک کارمند خوب می‌شود، از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

به کارکنان خود اهمیت دهید

نامطلوب‌ بودن رابطه کارکنان با مدیر خود یکی از دلایل مهم در ریزش نیروهای خوب است. رفتار شما به عنوان یک مدیر باید خردمندانه باشد، به طوری که انجام وظایف و انتظارات شغلی از کارمند خود را از وظایف انسانی تفکیک کنید، هنگامی که دچار مشکل خاصی هستند مشکلشان را نادیده نگیرید و با آنان همدردی کنید، پیروزی‌های‌شان را ارج نهید و تعادل مناسبی بین کار و روابط انسانی برقرار کنید.

 

از چالش برانگیز بودن کار مطمئن شوید

هیچ فردی دوست ندارد کار کسالت آور و خسته کننده ای انجام دهد، این مسئله درباره نیروهای کارا اهمیت دو چندانی دارد؛ بنابراین لازم است از طریق صحبت با خودشان یا از طریق همکاران جویا شوید که کارکنان موثر چه حسی از انجام امور دارند و آیا انگیزه کافی برای انجام وظایف شان دارند؟ اگر فاقد انگیزه کافی هستند، تدبیری بیندیشید تا بتوانند از کارشان لذت ببرند و با علاقه آن را ادامه دهند.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

جذب مشتری راه اصلی داشتن فروش بالاتر و کسب درآمد بیشتر است. به راحتی با 4 روشی که در این مقاله معرفی می کنیم می توانید فروش تان را چند برابر کنید.

 

اگر نگاه کردن را یاد بگیرید، جمعیت مشتریان تشنه همه جا هست. وقتی صحبت از رساندن پیام بازاریابی به مخاطبان می‌شود، خیلی‌ها فورا به یاد آگهی های کلاسیک تلویزیونی، رادیویی، روزنامه، مجلات و… می‌افتند. درست است، استفاده از رسانه های کلاسیک می تواند به شما دسترسی فوری به جمعیت تشنه عظیمی را بدهد. اما این فقط یکی از چهار طریقی است که شما می‌توانید به جمعیت تشنه خودتان دست پیدا کنید.

 

برای دسترسی به جمعیت پول پرداخت کنید

مجله ای پیدا می کنید که خوانندگانش درست همان جمعیت تشنه شما است. سپس برای چاپ آگهی یا خبرتان به مجله پول پرداخت می‌کنید. واضح است، تبلیغ در رسانه‌ای متناسب، بر تبلیغ در رسانه‌ای نامرتبط ارجحیت دارد. شما هیچ وقت شانه تان را برای آدم های طاس تبلیغ نمی کنید. نه‌ فقط شما می‌توانید در رسانه‌ها تبلیغ کنید، بلکه می‌توانید برای دستیابی به جمعیت هدف، به کسب‌و کارهایی که در بازار شما فعالیت می‌کنند، پول پرداخت کنید. در حقیقت، این روش احتمال بیشتری دارد که ختم رسیدن به یک جمعیت تشنه شود.

 

جست‌ و جو برای دستیابی به جمعیت مشتریان

دوست ندارید برای دستیابی به مشتریان پول پرداخت کنید؟ مشکلی نیست، مجبور نیستید. خیلی از افراد که به جمعیت تشنه دسترسی دارند، به شما این دستیابی به مشتریان را می‌دهند. تصور کنید فروشنده نوعی شامپو هستید که بازارش افرادی است که فقط می‌خواهند خوب به نظر برسند و قیمت برایشان مهم نیست. یک سالن آرایش پیدا می‌کنید که مشتریان آن از آدم‌های سطح پردرآمد جامعه است و پیش مالک این سالن می‌روید : «بگذارید شامپوی‌ام را در سالن شما قرار دهم. احتیاجی نیست پولی پرداخت کنید. هر وقت که یک بسته از آن فروختید، ۵۰ درصد آن برای خودتان است و تا وقتی هم که چیزی نفروختید احتیاج نیست چیزی پرداخت کنید». مثل آب خوردن، شما هم پول به چنگ می آورید و هم چندان زحمتی نکشیده اید.

 

از هیچ مشتری بسازید

هر زمان که با مشتریان بالقوه مواجه می‌شوید، حتی آن‌هایی که چیزی نمی‌خرند، باید اطلاعات تماسش را بگیرید و از آن‌ها اجازه بگیرید در آینده برایشان پیشنهادهایی را ارسال کنید. 

اگر پرسه زنان، کسانی وارد مغازه تان شدند، آن ها را وارد لیست پستی خود کنید.

اگر بازدیدکنندگان وارد وب سایت شما شدند، از آن ها بخواهید که برای خبرنامه ایمیلی شما ثبت نام کنند.

 

اگر یک شو تجاری برگزار کردید و کسی آمده ببیند چه خبر است، حتما اطلاعات تماس او را بگیرید.

هرچقدر کم، هر اطلاعاتی که از مشتری بالقوه ای بگیرید، شانسی است که به آرامی جمعیت تشنه خود را بسازید.

البته فراموش نکنید که بهترین جمعیت تشنه شما، لیست موجود مشتریان شما است.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

روش اول خرید خانه : استفاده از تسهیلات مسکن یکم به اضافه وام 10 میلیونی جعاله

صندوق پس انداز مسکن یکم بانک مسکن، خرداد ماه سال 94 آغاز به کار کرد و در حال حاضر به تعدادی از سپرده گذاران تسهیلات داده است. در حال حاضر متقاضی تهرانی خرید مسکن (سرپرست خانوار)، می تواند با سپرده گذاری مبلغ 40 میلیون تومان به مدت یک سال در بانک مسکن، 80 میلیون تومان وام دریافت کند.

 

ضمن این که مبلغ سپرده اولیه نیز علاوه بر این وام به او برگردانده می شود. پس در مجموع متقاضی می تواند 120 میلیون تومان دریافت کند. اگر به این مبلغ 10 میلیون وام جعاله تعمیرات مسکن را اضافه کنیم، روی هم 120 میلیون تومان دست شما را می گیرد. نرخ سود این وام 9 و نیم درصد و مبلغ اقساط آن در دوره بازپرداخت 12 ساله، ماهیانه یک میلیون و 100 هزار تومان است.

 

این تسهیلات در شرایطی است که تنها یکی از زوجین حساب پس انداز مسکن یکم داشته باشد؛ در صورتی که هر دوی آنها با هم حساب افتتاح کنند، به این معنا که هر کدام 40 میلیون تومان و در مجموع 80 میلیون تومان به طور جداگانه در بانک مسکن بگذارند و بعد یک سال نفری 80 میلیون تومان و در مجموع 160 میلیون تومان تسهیلات بگیرند، از آنجا که 80 میلیون تومان اولیه آنها نیز به این زوج مسترد می شود، در نهایت 240 میلیون تومان در اختیار دارند اما به آنها تنها یک وام جعاله تعلق می گیرد؛ چون وام جعاله قائم به واحد مسکونی است نه قائم به فرد متقاضی.

 

بنابراین این زوج در نهایت می توانند 250 میلیون تومان برای خرید واحد مسکونی تهیه کنند. سود تعلق گرفته به وام های این زوج از آنجایی که دو فقره تسهیلات مجزا محسوب می شوند، 9 و نیم درصد به ازای هر وام 80 میلیون تومانی است.

 

این تسهیلات برای شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و همچنین مراکز استان ها، 60 میلیون تومان برای فرد متقاضی و 120 میلیون تومان برای زوجینی است که هر دو حساب صندوق مسکن یکم افتتاح کرده باشند. مبلغ وام جعاله در این شهرها نیز مانند تهران 10 میلیون تومان است. نرخ سود متقاضیان خرید در این شهرها همانند متقاضیان ایرانی 9 و نیم درصد است.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

شناخت روش های بكارگيری کپسول آتش نشانی

الف ـ موارد كلی :

هيچگاه براي مبارزه با يک حريق هر چند جزئی و كوچک، يک خاموش كننده را به محل حريق نبريد. هميشه به محض شروع آتش سوزي كمك بخواهيد و حداقل 2 تا 3 دستگاه اطفايي را در محل داشته باشيد. لازم نيست تمام آنها را آماده كار نماييد، بلكه با يكي شروع به عمل نماييد در صورتي كه موفق به اطفاء نشديد يا دستگاه به هر علتي عمل نكرد مي توانيد از دستگاههاي ديگر استفاده كنيد و جهت آوردن آن وقت هدر نداده ايد تا حريق گسترش زيادي پيدا كند.

 

در صورتي كه به علتي احتمال اطفاي حريق با يك خاموش كننده ممكن نيست دو يا سه نفر با هم و در يك زمان با دو يا سه خاموش كننده به حريق حمله كنيد.

 

قبلاً با طرز كار دستگاه خاموش كننده كاملاً آشنا شويد و در صورت امكان هرچند وقت يك بار در يك حريق تمريني با آن كار كنيد.

 

پس از مصرف دستگاه را بلافاصله شارژ و آماده نماييد.

 

در آتش سوزي هايي كه در فضاي باز اتفاق مي افتد سعي كنيد در صورت امكان پشت به باد با حريق مبارزه كنيد و در فضاهاي بسته هيچگاه اجازه ندهيد كه آتش بين شما و راه خروج قرار گيرد، بلكه شما بايد هميشه بين آتش و راه خروج مستقر شويد، زيرا در صورت عدم موفقيت بتوانيد از محل خارج شويد.

 

هنگام استفاده از خاموش كننده ها احتياج نيست كاملاً به حريق نزديك شويد، زيرا قدرت پرتاب مواد اكثر دستگاهها به استثناي دي اكسيد كربن حداقل بين 4 الي 6 متر است كه مي توانيد از اين فاصله شروع و پيشروي نماييد.

 

در آتش سوزي هاي روي سطح زمين، خاموش كردن را از جلو شروع كرده و با به عقب راندن آتش پيشروي كنيد و در حريق هاي روي ديوار يا مكانهاي همانند آن، آتش را از پايين به بالا اطفاء نماييد.

 

در حريق هاي جامدات با استفاده از آب، مواد را كاملاً خيس كنيد.

حفظ خونسردي يكي ازمهمترين عوامل موفقيت در امر اطفاي حريق و استفاده از وسايل خاموش كننده است

منبع



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()