نوشته شده توسط : mj

شش راه ساده و جالب جهت انتخاب هديه براي اقايون

معمولاً خريـدن کادو براي آقـايـون کــار ساده اي نيست؛ اما همچـنان که روز مرد نزديک مي شـود و زمان تهيه کـادو فــرا مي رسد (چه آنرا دوست داشته بــاشيم چه نداشته باشيم) بايد به اين فکر باشيم که معماي "چه چـيز مي تـوانـم بـه او هـديـه بـدهـم کـه دوسـت داشته باشد؟" را به هر نحوي که شده حل نماييم.

اگر همسري داريد که هر چيزي که فکرش را مي کنيد، دارد ، يا يک برادر که هر روز سرگرمي هايش را تغيير مي دهد، و يا پدري که به شما مي گويد هيچ چيز نمي خواهد برايش بخريد - به ويژه چيزهايي که خيلي دوست مي دارد - بنابراين در اين شرايط، تهيه کادوي مورد علاقه هر يک از افراد مذکور، کار واقعاً چالش آميزي است.

هر چند هيچ هديه مناسبي وجود ندارد که به وسيله آن بتوان تمام آقايون را راضي نگه داشت، اما اين 6 نکته شما را با ذهنيت خريد هديه آشنا مي کند و به شما کمک ميکند هديه اي را برايشان انتخاب کنيد که از ته دل آنرا دوست بدارند.

 

 

1- به کارايي فکر کنيد نه به احساساتي که القا مي کنند

پروفسور "مارگارت راکر" داراي دکتراي روانشناسي و متخصص در امورد هدايا، معتقد است که: "در روابط ميان جنس هاي مخالف، بايد به اين نکته توجه داشت که آقايون تصور مي کنند کادو تنها يک مبادله اقتصادي است."

در حالي که ممکن است يک خانم از خانه اي پر از گل رز حيرت زده شود، يک مرد، بيشتر از هديه اي خوشش مي آيد که بتواند آنرا نگهداري کرده و از آن استفاده کند. حالا به نظرتان چوب هاي بيلياردي که ستاره هاي زيبا روي آن نقاشي شده باشند، و يا يک جفت دمپايي رو فرشي جديد چطور است.

 

 

2- ببينيد چه مي خواهد
همانطور که ميدانيد خانم ها زمانيکه کادويي را مي خواهند معمولاً در لفافه به آن اشاره مي کنند و سعي مي کنند با اشاره غير مستقيم توجه آقايون را به سمت آن جلب کنند، اما آقايون هيچ علاقه اي به انجام اين کار ندارند، آنها دقيقاً چيزي را که ميخواهند، به زبان مي آورند. به جاي اينکه وقت خود را تلف کنيد و به دنبال يک "سورپرايز" براي آنها باشيد، فقط چيزي که آنها مي خواهند را برايشان تهيه کنيد و خواهيد ديد که اين مطلب آنها را بيش از پيش خوشحال مي کند

نکته اصلي در اينحا اين است که ببينيد او چه مي خواهد و همان را برايش تهيه کنيد، نه چيزي که خودتان دوست داريد را بخريد. (يا چيزي که فکر مي کنيد برايش مناسب است)

 

 

3- به علايق او توجه کنيد

ما به دنبال خريد کادويي کاربردي براي آقايون هستيم به همين دليل بايد مطمئن شويم که او به آن علاقه دارد. اگر احساس مي کنيد به ورزش علاقه دارد، مي توانيد برايش بليط هاي يک مسابقه ورزشي را که ديگر در بازار موجود نيستند را خريداري کنيد و يا وسايل ورزشي خاطره آميز (مثلا توپ فوتبالي که عکس تيم قهرمان مورد علاقه اش روي آن حک شده باشد) را برايش تهيه کنيد. مردي که باغباني را دوست داشته باشد، يک وسيله باغباني و يا يگ گياه کمياب، او را بيش از پيش خوشحال خواهد کرد. آيا او به تماشاي فيلم علاقمند است؟ شايد يک DVD Player و يا سيستم صوتي دالبي و يا حتي چند تا CD و DVD برايش جالب تر از هر وسيله ي ديگري باشد.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

شیوه‌های مواظبت ازجارو برقی



 

 

مواظبت از جاروبرقی

 

 

روزهایی نه‌چندان دور، مادربزرگ برای رفت و روب خانه، به مزرعه می‌رفت و گیاهی با ساقه‌های خشن و برگ‌های ظریف می‌چید، آنها را دسته می‌كرد و با پارچه‌ای محكم می‌بست.

 

 

بعد انتهای آن را قیچی می‌كرد و از آن برای نظافت خانه‌اش استفاده می‌كرد. حالا دیگر از آن جاروهای محلی در خانه‌ها خبری نیست و حتی جارودستی‌ها هم پلاستیكی شده‌اند، اما نكته مهم این‌كه دیگر هیچ خانه‌ای را نمی‌توان یافت كه در آن وسیله‌ای به نام جاروبرقی وجود نداشته باشد.

 

 

حالا وقتی خانه كثیف می‌شود، خانم یا آقای خانه بسرعت آن را جارو می‌كشد و از كمردردهای ناشی از جاروكردن با جارودستی هم خبری نیست.

 


این هفته می‌خواهیم شما را با روش‌های استفاده درست از این وسیله لازم خانه آشنا كنیم
.

 


جاروبرقی هم مثل هر وسیله دیگر خانه كثیف می‌شود و اتفاقا بیشتر گرد و غبار می‌گیرد. بنابراین لازم است هر چند وقت یك بار گرد و خاك موتور جاروبرقی‌تان را بگیرید و لوله‌های آن را تمیز كنید. در غیر این صورت، فشار زیادی به موتور وارد می‌شود و ممكن است بسوزد.

 


جاروبرقی‌های مختلف كیسه‌های متفاوتی دارند. اگر كیسه جاروبرقی‌تان ثابت و غیرقابل تعویض است، هرچند وقت یك بار آن را جدا كنید و بشویید.

 

 

کیسه جاروبرقی

 


اگر كیسه جاروبرقی‌ شما مقوایی و قابل تعویض است، قبل از پر شدن آن را عوض كنید.

 


مهم‌ترین بخش جاروبرقی برای نظافت، فیلتر آن است. اگر فیلتر جاروبرقی شما گرد و خاك گرفته باشد، قدرت مكندگی زباله‌ها را از دست می‌دهد

منبع



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

▪ خطر ۱ سقوط: سقوط به علت قرار گرفتن روی صندلی نامناسب، نردبان نامطمئن، چهارپایه معیوب و قرار گرفتن موانعی در سر راه اتفاق می‌افتد.

 

 

▪ خطر ۲ لیز خوردن: لغزنده یا خیس بودن سطحی که روی آن قرار داریم؛ مانند خیس شدن کف آشپزخانه هنگام تعمیر شیرهای آب یا خیس شدن کف اتاق‌ها و پذیرایی هنگام تعمیر شوفاژها.

 


▪ خطر۳ برق گرفتگی: تماس بدن با جریان الکتریکی در هنگام تعمیر لوازمی که با جریان برق کار می‌کنند.

 


▪ خطر ۴ سوختگی: در سوختگی ناشی از برق گرفتگی تماس بدن با جریان برق هنگام کار با لوازم برقی، سیم کشی برق و نصب روشنایی و در سوختگی ناشی از حرارت و آتش تماس بدن با حرارت و آتش هنگام تعمیر اجاق گاز، آبگرمکن، شوفاژ از علل حادثه هستند....

 

 

 

و اما پیشگیری‌های ۴گانه:

 


▪ پیشگیری۱سقوط: روی نردبان استاندارد بایستید. اگر نردبان تاشونده دارید، حتما زنجیر آن را کنترل کنید که پایه‌ها را محکم نگه دارد. پله‌های نردبان را از نظر استحکام و ثبات کنترل کنید. از صندلی‌ و مبلمان و جعبه به عنوان زیرپایی استفاده نکنید. مسیر رفت و آمد را خلوت کنید تا پای شما به مانعی‌ گیر نکند.

 


▪ پیشگیری۲ لیزخوردن: تا حد امکان زمین زیر پای خود را خشک نگه دارید و دمپایی مناسب بپوشید. می‌توانید موکت را به اندازه کف دمپایی‌تان ببرید و با چسب موکت به کف دمپایی بچسبانید.

 


▪ پیشگیری۳ برق گرفتگی:
اگر با جریان برق سر و کار دارید، حتماً یک جفت دمپایی پلاستیکی بپوشید و روی سطحی چوبی یا لاستیکی قرار بگیرید. روی نردبان‌های فلزی نایستید. دستکش عایق یا حداقل دستکش لاستیکی آشپزخانه را بپوشید. با فازمتر جریان‌های برق را کنترل کنید و قبل از کار، فیوز را قطع کنید.

 


▪ پیشگیری۴ سوختگی: موارد پیشگیری ۱ را رعایت کنید و ضمنا دستکش پارچه‌ای، پیراهن ضخیم و آستین بلند و دور نگه داشتن صورت از منطقه خطر را از یاد نبرید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

داشتن خانه ای همیشه خوشبو



خوشبو کردن خانه,داشتن خانه ای خوشبو


با این روشها همیشه خانه ای خوشبو خواهید داشت.

یک کدبانو باید علاوه بر تمیز نگه‌داشتن خانه و نظافت بصری آن، مراقب خوش‌بو بودن خانه نیز باشد و نگذارد اتاق‌های خانه بوی نامطبوع بگیرند. روش‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌توان با کمک آنها بوی خوشی در فضای خانه به‌وجود آورد.

به‌ طور كلی دارچین، بابونه، میخك، ترنج، نعناع كوهی یا هندی، وانیل، اسطوخودوس، پرتقال، گریپ‌فروت، لیمو، اكالیپتوس، گل رز، اسفند، كندر، زنجبیل تازه و... مواد و گیاهان خوشبویی هستند كه یا خودشان یا اسانس و روغن‌ آنها را می‌توانید بنابر سلیقه‌تان انتخاب كنید و درون دستگاه رطوبت‌ساز( بخور ) بریزید. چند دقیقه بعد از روشن‌ شدن دستگاه و بالا رفتن دمای آب، بوی خوشی درخانه می‌پیچد.

* اگر چنین دستگاهی در منزل ندارید، می‌توانید مقداری از آنها را درون ظرفی از آب بریزید و روی حرارت بگذارید، بعد از به جوش آمدن، حرارت را كم كنید و از بوی متصاعد شده از آن لذت ببرید.

* می‌توانید شوفاژ و بخاری را جایگزین گازكنید. به این نكته نیز توجه كنید كه هر گیاه و ماده‌ای خاصیت به‌خصوصی دارد، مثلا وانیل و اسطوخودوس خواب‌آور هستند، بابونه، ترنج، لیمو و پرتقال تسكین دهنده و آرامش بخش هستند و شما می‌توانید بنابر نیازتان از آن ماده استفاده كنید.

* مقداری پنبه را به‌صورت گلوله درآورید و آن را در مخلوط وانیل یا هر اسانس مورد علاقه‌ای كه می‌خواهید بزنید و داخل ظرفی در اتاق‌هایتان بگذارید، خیلی سریع بوی خوش آن فضای اتاقتان را عطرآگین می‌كند.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

پس از گذشت چند سال از خرید خودرو با مشکل مات شدن چراغ های جلو و یا خش افتادن آن ها رو به رو می شویم. این مسئله علاوه بر زشت کردن ظاهر خودرو ، باعث می شود چراغ ها در شب نور مناسبی نداشته باشند. خیلی ها برای خلاص شدن از این مشکل راه حل تعویض را پیش میگیرند. اما ما به شما روشی را آموزش می دهیم تا با کمترین هزینه ممکن این مشکل را برطرف کنید.

در این آموزش یاد خواهید گرفت :
- آموزش برطرف کردن مات شدن چراغ های ماشین
- آموزش بطرف کردن خط و خش چراغ های ماشین
- آموزش پولیش زدن طلق چراغ های ماشین
- و...

این آموزش بسیار ساده است اما نیاز به کمی حوصله و زمان و چند ابزار ساده می باشد.

وسایل مورد نیاز:
- مقداری چسب به همراه روزنامه
- پنبه
- مقداری آب
- سمباده 200
- سمباده 400
- سمباده 800
- سمباده 3000
- پولیش نرم

نکته : برای خرید سمباده زیاد وسواس به خرج ندهید ، اگر به جای سمباده 200 سمباده 220 داشت بگیرید.
سمباده را می توانید از رنگ فروشی ها تهیه کنید.

خب می رویم سراغ آموزش. (خودروی مورد آزمایش ما پژو 206 می باشد)

 

نحوه آموزش :
بهتر است که چراغ های ماشین را در بیاورید تا همه قسمت ها یکدست شوند ، اما اگر این کار را نمی کنید حتما دور چراغ در قسمت بدنه ماشین را با روزنامه و چسب بپوشانید تا بر اثر اشتباه سمباده به بدنه ماشین برخورد نکند .

منبع



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

چگونه بعد از اسباب کشی وسایل خانه را سریع و مرتب بچینیم؟



نکاتی برای اسباب کشی,تکنیک های اسباب کشی


به نظر می‌رسد باز کردن وسایل بعد از اسباب‌کشی تمامی ندارد. بعد از مرحله پراسترس و خسته کننده جابه جایی و رسیدن به خانه جدید، اگر دوست دارید هرچه سریع‌تر و راحت‌تر هر چیزی را در جای مناسب قرار دهید از روش زیر استفاده کنید.

هر چه زودتر بدون استرس وسایل را باز کنید، زودتر به آرامش می‌رسید. برای این منظور:

ابتدا تصمیم بگیرید که مبلمان و وسایل بزرگ بهتر است در کجا قرار بگیرند؟

- هیچ‌وقت بدون مشخص کردن جای وسایل، آن‌ها را باز نکنید. این کار باعث می‌شود ماه‌ها در داخل جعبه‌های باز شده به دنبال وسایل متفرقه و مختلف بگردید.

- برای باز کردن برنامه‌ریزی داشته باشید. بهترین حالت باز کردن وسایل در مدت یک هفته خواهد بود.


- بعد از برگشتن از کار روزانه و کمک گرفتن از کسی برای نگه‌داری از کودکتان، شروع به باز کردن وسایل کنید.

- از فرزند بزرگ‌تر خود در این راه کمک بگیرید. می‌توانید این کار نفس‌گیر را بین اعضاء خانواده تبدیل به کاری سرگرم‌کننده کنید. با یک برنامه‌ریزی مطمئن باشید هریک از اعضاء خانواده در این راه به شما کمک خواهند کرد. از آن‌ها بخواهید هر روز دو یا سه جعبه را باز کنند.

- جعبه‌های پرکارتر مانند ظروف غیرضروری آشپزخانه یا وسایل گاراژ را به آخر هفته موکول کنید.

- فراموش نکنید وسایل مورد نیاز و ضروری را ابتدا باز کنید. موقع بسته‌بندی، کارتن‌هایی که ابتدا باید باز شوند را مشخص کنید و روی آن‌ها بنویسید: ضروری یا اول باز شود یا با زدن علامتی خاص اولویت آن‌ها را مشخص کنید. وسایل ضروری شامل ملحفه‌ها، وسایل حمام و آشپزخانه و بعضی از لباس‌ها خواهند بود. باز شدن وسایل لازم، زندگی را در طول مدتی که در خانه جدید کاملا مستقر شوید، کمی راحت‌تر می‌کند.

- هنگام باز کردن کارتن‌ها، فهرستی از محتویات داخل آن را با خود به همراه داشته باشید تا وسایل را راحت‌تر پیدا کنید.

- گیج و عصبی نشوید. بالاخره همه چیزها باز شده، در جای مناسب قرار خواهند گرفت.

- وسایل را اتاق اتاق باز و از آشپزخانه و حمام شروع کرده و تا اتاق‌خواب‌ها و اتاق بچه‌ها ادامه دهید.

- به محض این که هر کس به وسایل شخصی خود دسترسی پیدا کرد، سراغ وسایل بقیه جاها مثلا اتاق پذیرایی، راهرو و ... بروید. بار دیگر تاکید می‌کنیم که از سایر اعضاء خانواده کمک بگیرید و خانه جدید را با کمک هم و در کنار هم بسازید.

- اگر طرح خاصی از چیدمان در ذهن داشته باشید، قرار دادن مبلمان در جای خود راحت‌ترین کار خواهد بود. اگر در این کار مطمئن نیستید، از دیگران نظر بخواهید

منبع



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

بسیاری از رسم‌ها با گذشت زمان آنقدر پیچیده شده‌اند و تغییر شکل داده‌اند که دیگر نمی‌شود آن‌ را رسمی اصیل دانست؛ یکی از آنها همین رسم تهیه سیسمونی است.

در اغلب فروشگاه‌هاي سيسموني تا دلتان بخواهد‌ ليست‌هايي را مي‌بينيد كه با هم در رقابت‌اند كه كدام‌يك قد بلندتر و پيچيده‌ترند.

 

ما مي‌خواهيم فهرستي از سيسموني لازم و خوب را بگوييم كه براي استقبالي شاد و مثبت از فرزند جديد خانواده كافي است.

 

رسم سيسموني يكي از رسم‌هاي ايرانيان براي نخستين بچه خانواده است كه اغلب، خانواده دختر آن‌را به‌عهده مي‌گيرد اما هستند پدر و مادرهاي جواني كه دوست دارند در تهيه اين هديه، خودشان هم دخيل باشند تا هم مستقل بمانند و هم كمكي به خانواده‌ها كرده باشند. اما از آنجا كه شروع يك كار، بر ادامه آن اثر مي‌گذارد، روش‌هاي تربيتي كه پدر و مادر مي‌خواهند در طول زندگي براي تربيت فرزند خود به‌كار بگيرند از جايي مثل همين خريد سيسموني شروع مي‌شود.

 

يك سيسموني خوب و مثبت، خريدي است كه در آن شرط هديه بودن وسايل رعايت شود و در آن اجبار و بحث‌هاي غيرصميمي به‌خاطر نوع خريد پيش نيايد.

 

در اين سيسموني منطقي آنچه براي تدارك حضور نوزاد لازم است، بدون نگراني از اينكه مبادا بخواهد قحطي بيايد و بعد‌ها ديگر نشود خريد كرد انجام مي‌گيرد. قبل از اين خريد خوب، خانواده بايد شرايط خود را مرور كند تا خريد موجب دردسر‌هاي بعدي و زحمت دوباره نشود. براي مثال به پرسش‌هاي زير پاسخ دهيد:

1- محل زندگيتان گنجايش چه وسايلي را دارد؟ اگر مستأجر هستيد آيا به فكر راحتي حمل‌ونقل وسايل خود هم هستيد؟


2- فرزند شما در چه فصلي متولد مي‌شود، نيازهاي مرتبط با فصل و سن او چيست‌؟


3- حداكثر توانايي مالي شما چه ميزان است‌؟ نيازها را با قدرت خريدتان هماهنگ كنيد تا نيمه‌كاره رها نشود.


4- جنسيت فرزندتان چيست‌؟ برخي نيازها با جنسيت رابطه دارد و اين آگاهي از اسراف جلوگيري مي‌كند.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

توصیه می کنیم برخی موادغذایی را همراه خود نبرید، می پرسید کدام یک؟ پاسخ شما در ادامه همین مطلب است.

1 - نوشابه های گازدار
نوشابه های گازدار حاوی قند فراوانی هستند و علاوه بر ضررهایی که در طولانی مدت برای سلامت دارند، به چند دلیل ممکن است پیک نیک شما را خراب کنند. مثلا اگر داخل وسایل بریزند باعث چسبناکی می شوند و حشرات را به خود جذب می کنند. در ضمن گازکربنیک این نوع نوشابه ها در اثر گرما از بین می رود و جز یک شربت شیرین چیزی از آن باقی نخواهد ماند بنابراین بهتر است به جای نوشابه های گازدار، آب معدنی خنک همراهتان ببرید.

2 - شکلات
دسرهای شکلاتی و انواع شکلات، انتخاب خوبی برای پیک نیک نیستند. شکلات در اثر گرما شل می شود و ممکن است وسایل را کثیف کند. در ضمن طعم لذت بخش خود را هم از دست می دهد. بهتر است به جای شکلات های شیری و کاکائویی، بیسکویت های ساده یا دسرهای میوه ای همراه خود ببرید.

3 - سالادهای حاوی مایونز
سالاد اولویه، سالاد ماکارونی، سالاد تن ماهی یا مرغ همراه با سس مایونز انتخاب های مناسبی برای پیک نیک نیستند. این نوع موادغذایی باید در دمای ۴ درجه سانتی گراد نگهداری شوند تا از فساد آنها پیشگیری شود. برخی خانواده ها یخچال های کوچک مسافرتی دارند اما همراه بردن این نوع موادغذایی حتی در یخچال های مسافرتی هم کار صحیحی نیست مگر آنکه در آنها به جای سس مایونز از روغن زیتون استفاده شده باشد.

4 - بستنی
شاید خوردن بستنی در پیک نیک لذت بخش باشد اما اگر آب شود، لباس ها، اتومبیل و تمام وسایلتان کثیف و چسبناک می شود بنابراین بهتر است به جای بستنی های کرم دار و شکلاتی که خیلی سریع آب می شوند، سر راه رفت یا برگشت بستنی میوه ای یخی بخرید.
5 - مواد غذایی سرخ شده
تکه های مرغ سوخاری یا سیب زمینی تا زمانی که داغ هستند، لذیذند ولی اصلا توصیه نمی کنیم همراه خود روغن و گاز پیک نیکی بردارید تا در پیک نیک این نوع مواد غذایی را سرخ کنید چون احتمال اینکه روغن در وسایلتان بریزد، زیاد است. بهتر است به جای مواد غذایی سرخ شده، از انواع کبابی استفاده کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

این محصولات تمیز کننده را هرگز با هم مخلوط نکنید.

1. پراکسید هیدروژن و سرکه

در حالی که از این دو ماده شیمیایی می‌توان همیشه به عنوان تمیز کننده استفاده کرد اما آن‌ها را باهم مخلوط نکنید ترکیب این دو باعث تولید اسید پریستیک یا اسید خورنده می شود و آن در غلظت های بالا باعث تحریک کنندگی می شود و می تواند به پوست، چشم، گلو، بینی و ریه شما آسیب برساند.

 

2. لوله باز کن و لوله باز کن قوی تر

اگر شما گرفتار شده‌اید و وسوسه  شده اید که لوله بازکن هایتان را با هم ترکیب کنید تا اثر بهتر و بیشتری داشته باشند مواظب سینک تان باشید. به دلیل داشتن فرمول های فوق العاده قوی این کار باعث می شود کلاهک سینک تان را از بین ببرد و باعث ایجاد گاز کلر می شود و ممکن است منجر به انفجار شود.

 

3. آمونیاک و سفید کننده

ترکیبی از سفید کننده و آمونیاک، باعث آزاد شدن بخار کلروامین می شود که در صورت استنشاق می‌تواند مشکلات تنفسی و سوختگی گلو را ایجاد کند. مراقب باشید که بسیاری از محصولات تمیز کننده حاوی سفید کننده یا آمونیاک در فرمول های خود هستند بنابراین هرگز نباید هیچ نوع محصول پاک کننده ای را با یکدیگر مخلوط کنید.

 

4. سفید کننده و الکل

این ترکیب باعث به وجود آمدن گاز کلروفرم می شود. یک گاز بدنام که آدم رباها برای بیهوش کردن قربانیان خود از آن استفاده می کردند. این گاز منجر به آسیب سیستم عصبی، چشم، ریه، پوست، کبد، کلیه ها و حتی مرگ می شود. حتی میزان کمی از آن در شما سرگیجه یا تهوع ایجاد می کند.

 

5. سرکه و سفید کننده

این ترکیب بخارات کلر و کلروامین آزاد می کند و می تواند باعث سوختگی شیمیایی به احتمال زیاد در ریه و چشم ها شود. برای اینکه سطوح خود را براق و بسیار تمیز کنید هم از آن استفاده نکنید. باز هم یادآوری می کنیم که بسیاری از این مواد در فرمول های خود ممکن است هر یک از مورد‌های بالا را داشته باشند بنابراین هرگز مواد پاک کننده ها‌یتان را با یکدیگر ترکیب نکنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

شارژ ساختمان چگونه محاسبه می شود؟

جهت محاسبه شارژ ساختمان به دو طریق کلی می توان سهم مالکان از هزینه های مشترک ساختمان را تعیین کرد؛ اول از طریق قانونی و دوم قراردادی. اگر بخواهید از طریق قانونی سهم مالکان را تعیین کنید باید به سراغ ماده 4 قانون تملک بروید. این قانون به زبان ساده می گوید با توجه به مساحت واحد باید شارژ پرداخت کرد. البته به جز هزینه هایی که به دلیل عدم ارتباط با مساحت زیربنا به نحو مساوی تقسیم خواهدشد. همچنین برابر تبصره 3 همان ماده چنانچه چگونگی استقرار حیاط ساختمان یا بالکن یا تراس مجموعه به گونه ای باشد که تنها از یک یا چند واحد مسکونی، امکان دسترسی به آن باشد، هزینه حفظ و نگهداری آن قسمت به عهده استفاده کننده یا استفاده کنندگان است. براساس این قانون سهم هر یک از مالکان آپارتمان ها از مخارج قسمت های مشترک ساختمان به دو نوع تقسیم می شود. یعنی هزینه های نسبی و ثابت. ولی این هزینه ها به چه معنا هستند؟

منبع



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()