نوشته شده توسط : mj

 

هرکسی که از کامپیوتر استفاده می‌کند باید توانایی مدیریت فایل‌ها و پوشه‌های موجود در آن را داشته باشد. متاسفانه بسیاری از کاربران با ترفندهای ساده برای انجام این کار آشنا نیستند. یکی از دلایل این مشکل می‌تواند این باشد که این دسته از کاربران تجربه‌ی کافی در استفاده از ویندوز ندارند و از امکانات آن بی‌خبرند.

در این مطلب قصد داریم چند ترفند کاربردی برای مدیریت کردن بهتر فایل‌ها و پوشه‌های موجود در کامپیوتر را مرور کنیم.


۱. تغییر نام یک فایل با سرعت
کلیک راست کردن و انتخاب یک فایل برای اینکه نامش را تغییر دهید خیلی کارآمد و مناسب به‌نظر نمی‌رسد. به جا آن، فایل مورد نظرتان را انتخاب کنید و بعد به سادگی F2 را فشار دهید. با این کار به راحتی می‌توانید نام فایل را تغییر بدهید. در حین انجام این کار برای تغییر نام فایل بعدی، کافی است کلید TAB را فشار بدهید.

 

مدیریت فایل‌های کامپیوتر, ترفند ویندوز

ترفند تغییر نام فایل ها به صورت گروهی

 
۲. تغییر نام فایل‌های موجود در یک فهرست به صورت دسته‌جمعی
برای تغییر نام مجموعه‌ای از فایل‌ها به صورت همزمان، نیازی به دانلود یک برنامه خاص ندارید. ابتدا همه‌ی فایل‌هایی را که می‌خواهید نام‌شان را تغییر بدهید، انتخاب کنید. سپس روی اولین فایل کلیک راست و گزینه‌ی Rename  را انتخاب کنید (و یا از F2 استفاده کنید). بعد اسم دلخواه‌تان را تایپ کنید و کلید اینتر را بزنید. این کار به طور خودکار نام بقیه فایل‌ها را تغییر می‌دهد و به ترتیب آن‌ها شماره‌های ۱،۲ و… را خواهند داشت.


۳. انتخاب چندین فایل به صورت همزمان با استفاده از کیبورد
برای انتخاب مجموعه‌ای از فایل‌های پشت سر هم، می‌توانید کلید Shift را نگه دارید و با جهت بالا یا پایین، فایل‌های مورد نظرتان را انتخاب کنید. می‌توانید با استفاده از کلیدهای Shift + Page Down گروه بزرگی از فایل‌ها را در یک زمان انتخاب کنید.


۴. چیدمان درست فایل‌ها برای دسترسی آسان
ممکن است در یک فولدر شلوغ، به بعضی از فایل‌ها یا فولدرها بیشتر از بقیه مراجعه بکنید. اگر این فایل یا فولدر عنوانش به گونه‌ای باشد که در میانه‌های فهرست فایل‌ها و فولدرهای فولدر مادر قرار بگیرد، آن‌گاه ممکن است یافتن آن کار مشکلی باشد. برای آن‌که راحت‌تر به فایل مورد نظر داشته باشید، می‌توانید در ابتدای عنوان آن فایل، حروفی مانند AA و یا علامت تعجب بگذارید. این علائم باعث می‌شوند همیشه آن فایل‌ها در ابتدای فهرست قرار بگیرند و دسترسی به آن‌ها ساده‌تر باشد.

اولین تصویر گرافیکی که کاربران ویندوز 10 پس از بوت شدن و پیش از ورود به ویندوز آن را مشاهده می‌کنند، تصویری از یک پنجره است که نوری آبی رنگ از آن عبور می‌کند. نمایش این تصویر هنگام درخواست رمز عبور، پین‌کد و رمز تصویری کاربر جذابیت خاصی را به صفحه‌ ورود به ویندوز اضافه کرده است. اما برخی کاربران تمایلی به مشاهده این تصویر ندارند و در جست‌وجوی روشی برای حذف یا تغییر آن هستند.

 

نظر شما درباره این تصویر چیست؟ اگر جزو کاربرانی هستید که علاقه‌ای به آن ندارند، می‌توانید از راهکاری که مایکروسافت در ویرایش 10547 ویندوز 10 در اختیار کاربران قرار داده کمک بگیرید:

 

1ـ پیش از هر چیز مطمئن شوید ویندوز شما به‌روز شده و ویرایش 10547 است. در ادامه کلیدهای Win+i را از روی صفحه‌کلید فشار دهید تا ابزار Settings اجرا شود.

2ـ در اپلیکیشن تنظیمات، بخش Personalization را کلیک کرده و در صفحه جدید روی Lock screen کلیک کنید.

 

3ـ اکنون سمت راست صفحه را کمی به پایین اسکرول کرده و گزینه‌ زیر عبارت:

Show Windows background picture on the sign-in screen

 

را به حالت Off تغییر وضعیت دهید.

 

4ـ چنانچه یک‌بار از محیط کاربری خود خارج شده و دوباره صفحه‌ ورود به ویندوز را مشاهده کنید، خواهید دید که تصویر زمینه‌ ویندوز حذف شده و یک رنگ ثابت جای آن به‌نمایش درآمده است.

 

نکته: در حال حاضر نمی‌توانید رنگ یا تصویر دلخواه خود را به‌جای این تصویر انتخاب کنید، اما به احتمال زیاد در به‌روزرسانی‌های بعدی ویندوز، این قابلیت نیز به آن افزوده می‌شود.

نرم‌افزار واژه‌پرداز (Word) از مجموعه نرم‌افزارهای آفیس، امکانات متعددی را برای تایپ متن و فرمول‌های ریاضی در اختیار شما قرار می‌دهد، اما این نرم‌افزار برخلاف اکسل که یک نرم‌افزار محاسباتی تمام عیار به‌شمار می‌رود، به‌طور مستقیم امور محاسباتی را انجام نمی‌دهد و ابزاری را برای انجام این کار در اختیار کاربران قرار نداده است.

 

کاربران به‌خوبی می‌دانند نرم‌افزار واژه پرداز برای محاسبه کردن نمی‌تواند همچون اکسل باشد، اما گاهی ممکن است نیازمند انجام برخی محاسبات ساده در این نرم‌افزار باشید. به‌نظر شما واژه پرداز آفیس در این شرایط نمی‌تواند به شما کمک کند؟ پاسخ به این سوال خیر است، زیرا می‌توانید با فعال کردن قابلیت محاسبات سریع در این نرم‌افزار برخی محاسبات ساده خود را به‌ راحتی انجام دهید و نتیجه را مشاهده کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید نتیجه عبارت (2^3)*16.4 را که برابر با 2 است محاسبه کنید. (حاصل 2 به توان 3، ضرب‌در 4، تقسیم بر 16)

 

دوست دارید همین حالا قابلیت انجام محاسبات سریع در نرم‌افزار واژه‌پرداز را فعال کنید؟ از این ترفند کمک بگیرید:
1ـ نرم‌افزار Word را اجرا کرده و پس از مراجعه به منوی File روی Options کلیک کنید.

 

2ـ از سمت چپ گزینه‌ Quick Access Toolbar را کلیک کرده و در سمت راست، از منوی پایین افتادنی در بخش Choose Command From گزینه‌ All Commands را انتخاب کرده و در ادامه فهرست موجود در این بخش را به پایین اسکرول کرده و گزینه‌ Calculate را پیدا کنید.

 

محاسبات سریع در آفیس, ترفندهای کامپیوتری

تنطیمات نرم افزار word برای انجام محاسبات سریع

 

3ـ پس از پیدا کردن این گزینه‌ روی آن کلیک کرده و روی گزینه‌ Add در میانه صفحه کلیک کنید.

 

4ـ با کلیک روی OK تغییرات را ذخیره کرده و پنجره‌ تنظیمات را ببندید.

 

5ـ اکنون در بالا سمت چپ محیط کاربری نرم‌افزار واژه‌پرداز آیکون جدیدی را که به شکل یک دایره است مشاهده خواهید کرد. از حالا به بعد هرگاه نیازمند مشاهده نتیجه محاسبات خود در واژه‌پرداز بودید کافی است متن محاسباتی موردنظرتان را تایپ کرده و پس از انتخاب آن (کشیدن ماوس روی متن) روی این آیکون کلیک کنید تا در نوار وضعیت (نوار پایین واژه‌پرداز) نتیجه محاسبات را مشاهده کنید.

 

محاسبه ریاضی در آفیس, محاسبات در آفیس

 

نکته: چنانچه متن شما شامل اعداد مختلف باشد و میان این اعداد، علامت‌های محاسباتی همچون ضرب، تقسیم و... قرار نگرفته باشد می‌توانید با انتخاب کل متن و کلیک روی آیکون محاسبه سریع، حاصل جمع اعداد موجود در میان متن را مشاهده کنید. 

اینترنت شاید مهم ترین پدیده عصر جدید باشد و در بسیار از موارد، اتصال به اینترنت و استفاده بدون دردسر از آن را به عنوان معیاری برای توسعه کشورها در نظر می گیرند. اما به هر حال شرایطی وجود دارد که به دلیل آشنا نبودن کاربران با سیستم عامل های جدیدی که وارد بازار می شوند و یا عدم آشنایی کافی با تنظیمات مختلفی که در سیستم عامل های مختلف وجود دارند، مشکلاتی در مسیر برقراری اتصال به اینترنت به وجود می آید. در ادامه با ما همراه باشید تا روند اتصال به شبکه های WiFi را در ویندوز 8 با هم مرور کنیم.

اتصال به WiFi در ویندوز 8 بسیار ساده و راحت است. برای این کار ابتدا باید از روشن بودن مودم و همچنین برقرار بودن اینترنت خود اطمینان داشته باشد. در بعضی موارد ممکن است به دلالیل فنی (در ارتباط با سیمکشی داخلی یا مشکل از جانب سرویس دهنده اینترنت) خط شما دسترسی به اینترنت نداشته باشد. اگر از وجود اینترنت مطمئن هستید این روند را دنبال کنید.

نشانگر ماوس را به گوشه سمت راست و بالای صفحه دسکتاپ ببرید تا نوار کناری ویندوز ظاهر شود. در این قسمت ابتدا روی Setting و بعد روی WiFi کلیک کنید.

 

اتصال به اینترنت,اینترنت,اتصال به اینترنت با وا فای,اتصال به WiFi در ویندوز 8

 

اتصال به WiFi در ویندوز 8,نحوه اتصال به شبکه WiFi در ویندوز 8,نحوه اتصال به شبکه WiFi

 
در منوی جدید ابتدا مطمئن شوید که گزینه Airplane Mode روی حالت Off قرار دارد. اگر این طور نیست می توانید خیلی راحت با کلیک روی نشانگر کناری آن را به Off تغییر دهید.

 

اینترنت,اتصال به اینترنت با وا فای,اتصال به WiFi در ویندوز 8

 
اگر کمی پایین تر را نگاه کنید فهرستی از شبکه های WiFi که در دسترس سیستم شما هستند را مشاهده خواهید کرد. حالا کافی است روی اسم مودم خودتان کلیک کرده و Connect را انتخاب کنید.

 

نحوه اتصال به شبکه WiFi در ویندوز 8,نحوه اتصال به شبکه WiFi,شبکه های WiFi

 
پس از چند لحظه کادری نمایش داده می شود که باید رمز عبور مودمتان را در آن وارد کنید و بعد روی Next  کلیک کنید. حالا اگر سوال دیگری از شما پرسیده شد روی Yes کلیک کنید و اگر سوالی دیگری وجود نداشت دیگر کاری وجود ندارد. به همین راحتی شما به شبکه WiFi متصل شده اید.

 

اتصال به اینترنت با وا فای,اتصال به WiFi در ویندوز 8,نحوه اتصال به شبکه WiFi در ویندوز 8

 
اما گاهی اوقات هم هست که تنظیمات مودم شما به شکلی است که فقط روش بالا کافی نیست و باید یک مرحله دیگر را نیز انجام دهید. در اصطلاح به این شرایط اتصال Bridge گفته می شود که البته در سال های اخیر دیگر کسی از این روش استفاده نمی کند. اما در هر صورت اگر فکر می کنید تنظیمات شبکه شما در حالت Bridge است باید بعد از مراحل بالا روند زیر را هم طی کنید.

در صفحه اصلی و کنار ساعت ویندوز روی آیکون شبکه راست کلیک کنید و بعد Open Network and Sharing Center را انتخاب کنید.

 

اتصال به اینترنت,اتصال به WiFi در ویندوز 8,نحوه اتصال به شبکه WiFi در ویندوز 8


در منوی باز شده روی Setup a new connection or network کلیک کنید.

 

اتصال به اینترنت با وا فای,اینترنت,اتصال به WiFi در ویندوز 8

 
به ترتیب روی Next و بعد Broadband (PPPoE) کلیک کنید.

 

ویندوز 8,اینترنت,اتصال به WiFi در ویندوز 8

 

نحوه اتصال به شبکه WiFi,اینترنت,اتصال به WiFi در ویندوز 8


در این قسمت نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و بعد روی Connect کلیک کنید.

 ویندوز8 (Windows 8) دارای نسخه‌های مختلفی است که برای اهداف متنوع و بر اساس نیازهای کاربر طراحی و ساخته شده است. نسخه‌ ویندوز 8 عبارت اند از: عادی، حرفه‌ای، سازمانی و RT. ویندوز 8 نسخه‌ای از سیستم عامل ویندوز (Windows OS) است که توسط مایکروسافت به عنوان عضوی از ویندوز ان تی (Windows NT) طراحی و توسعه داده شده است. این نسخه از ویندوز در 5 آبان ماه سال 1391 (16 اکتبر 2012) به بازار عرضه شد. البته طراحی ویندوز8 (Windows 8) حتی قبل از عرضه ویندوز 7 شروع شده بود.

 

نسخه‌های مختلف ویندوز 8:

ویندوز 8 (Windows 8) دارای نسخه‌های مختلفی است که برای اهداف متنوع و بر اساس نیازهای کاربر طراحی و ساخته شده است. این ویندوز دارای چهار نسخه است که عبارت اند از:

 

نسخه ویندوز 8 ( Windows 8):

نسخه ویندوز 8، ابتدایی ترین نسخه ویندوز 8 است که برای کاربران خانگی که به صورت ساده و ابتدایی از ویندوز استفاده می‌کنند طراحی شده است. نسخه ویندوز8 ، دارای تمام قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید و پایه‌ای ویندوز هشت مانند کاشی‌های لایو، ویندوز استور، اینترنت اکسپلورر 10، ویندوز دسکتاپ و ... است. نسخه ویندوز8 برای معماری‌های 32 و 64 بیتی قابل دسترسی است. البته با دریافت پکیج Pro Pack امکان ارتقاء (Upgrade) نسخه Windows 8 به نسخه Windows 8 Pro وجود دارد. قیمت نسخه از ویندوز 119.99 دلار است.

 

نسخه Windows 8 Pro:

این نسخه از ویندوز 8 به معنای "ویندوز 8 حرفه‌ای"، تمامی قابلیت‌های ویندوز 8 به غیر از تعداد محدودی که برای نسخه سازمانی ویندوز8 در نظر گرفته شده است و همچنین عدم داشتن Windows Media Center به صورت تعبیه شده، را دارد که آن را برای کاربران حرفه‌ای و شرکت‌ها مناسب کرده است. نسخه Windows 8 Pro را به عنوان یک نسخه حرفه‌ای می‌توان با Windows 7 Ultimate مقایسه کرد. از قابلیت‌هایی که در این نسخه قرار داده شده است می‌توان به این موارد اشاره کرد: قابلیت ایجاد و یا اتصال به یک ویندوز دامین، قابلیت میزبانی نشست ریموت دسکتاپ، Group Policy، امکان رمزگذاری اطلاعات و... .

 

نسخه Windows 8 Enterprise:

این نسخه از ویندوز8 به معنای "ویندوز8 سازمانی"، علاوه بر داشتن تمامی قابلیت‌های ویندوز8 (به غیر از توانایی نصب Windows Media Center)، قابلیت‌هایی نیز برای افزایش امنیت، توانایی های بیزینسی و ... را دارد. از جمله قابلیت‌های کلیدی ویندوز 8 سازمانی می‌تواند به این موارد اشاره کرد: قابلیت برنچ کش (نگه داشتن منابع از سرور مرکزی بر روی حافظه نهان)، DirectAccess (دسترسی مستقیم به ویندوز از طریق راه دور)، Windows To Go، AppLocker و ... .

 

نسخه Windows 8 RT:

این نسخه از ویندوز 8 تنها برای کاربرانی طراحی شده است که کامپیوتر، تبلت و ... آن‌ها از پردازنده‌های ARM (و تنها 32 بیت) بهره می‌برند. این نسخه ویندوز 8 درواقع میان دو نسخه ساده و حرفه‌ای ویندوز 8 قرار دارد؛ این نسخه محدودیت‌های نسبتاً زیادی در مقایسه با نسخه حرفه‌ای ویندوز8 دارد درحالی که از نسخه ساده آن بسیار بهتر است. نسخه آر تی ویندوز8 فاقد قابلیت‌هایی از جمله: اتصال به ویندوز دامین، Group Policy و ... است. این نسخه تنها قابلیت اجرای برنامه‌هایی را دارد که توسط Windows Runtime پشتیبانی می‌شوند. شاید تنها نقطه قوت نسخه ویندوز 8 آر تی در این باشد که مایکروسافت همراه با نسخه آر تی ویندوز، پکیج پایه‌ای Microsoft Office را به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

 

مایکروسافت پس از مدتی نسخه ارتقائی (Upgrade) برای ویندوز8 با نام ویندوز 8.1 منتشر کرد که شامل همه نسخه‌های عادی، حرفه‌ای، سازمانی و RT است. برای مثال کاربران می‌توانند از ویندوز8 حرفه‌ای با پرداخت هزینه کمی به ویندوز 8.1 حرفه‌ای ارتقاء پیدا کنند.

 

کدام نسخه ویندوز8 بهتر است؟

نسخه Windows 8,ویندوز 8,ویندوز8 پرو

نصب ویندوز8 دارای تعداد مراحل کمتر و ساده تری است

 
برای بسیاری از کاربرانی که قصد استفاده از ویندوز8 را دارند مهمترین سوال این است که "کدام یک از نسخه‌های ویندوز 8 برایشان بهتر است؟" یا "کدام ویندوز مناسب است؟". شما گزینه‌های مختلفی برعکس ویندوز 7 در اختیار ندارید و مجبور هستید یکی از چهار نسخه را انتخاب کرده و استفاده کنید.

 

اگر کامپیوتر، تبلت، لپ تاپ یا در کل دستگاه شما از پردازنده‌های ARM استفاده می‌کند تنها نسخه‌ای که می‌توانید از آن استفاده کنید Windows 8 RT است. سه گزینه دیگر برای پردازنده‌های اینتل در دسترس هستند. اگر شما کاربری هستید که آشنایی نسبی با ویندوز دارید گزینه Windows 8 (نسخه ساده) را خط بزنید. برای شما نسخه حرفه‌ای ویندوز8 بهترین گزینه است.

 

اما اگر یک کاربر حرفه‌ای هستید، ممکن است نسخه حرفه‌ای ویندوز 8 برایتان کفایت نکرده و نیاز به نسخه اینترپرایز آن داشته باشید البته در نسخه بالاتر یعنی نسخه سازمانی ویندوز، قابلیت‌هایی وجود دارد که به درد بسیاری از کاربران نمی‌خورد. این یعنی فقط با نصب ویندوز سازمانی (درصورتی که از قابلیت‌های آن استفاده نکنید)، فضای حافظه جانبی خود را پرکرده اید. پس برای بیشتر کاربران نسخه حرفه‌ای ویندوز8 (Windows 8 Pro) مناسب است.


حداقل سخت افزارایی که برای نصب ویندوز ۸ نیاز دارید:
•  پردازشگر (CPU): حداقل ۱ گیگاهرتز


• RAM:برای ویندوز های ۳۲ بیت ۱ گیگابایت رم،برای ویندوزهای ۶۴ بیت ۲ گیگابایت رم

 

• فضای ذخیره سازی (Hard Drive Free Space):برای ویندوز های ۳۲ بیت ۱۶ گیگابایت،برای ویندوزهای ۶۴ بیت ۲۰ گیگابایت

 

• گرافیک (Graphics device):کارت گرافیک هایی با قابلیت اجرای DirectX 9 و درایورهای WDDM 1.0 به بالا


نصب ویندوز8

همانطور که قبلا نیز به آن اشاره کرده بودیم نصب ویندوز8 دارای تعداد مراحل کمتر و ساده تری است و با نصب ویندوز 7 چندان تفاوتی ندارد و شما باید مرحله به مرحله اطلاعاتی درخواستی را وارد نموده و بر روی دکمه Next کلیک کنید. در صورتی که بخواهید این ویندوز را بر روی ماشینهای مجازی نصب کنید توجه داشته باشید که حتما باید از نسخه های جدید این برنامه ها استفاده کنید. به طور مثال برای نصب ویندوز ۸ بر روی ماشین مجازی VMware حتما باید از نسخه ۸ به بالا استفاده کنید در غیر اینصورت با پیغام hal_initialization_failed مواجه می شوید.

قابلیتی که ویندوز 8 را از ویندوز 7 ایمن تر می کند

ویندوز هشت,برنامه های جدید ویندوز8,ویندوز ۸

آنتی ویروس داخلی ویندوز8 نیز آنتی ویروس بسیار خوب و قدرتمندی است

 
برخی افراد فکر می کنند که ویندوز 8 تنها یک تغییر ظاهری در ویندوز 7 است . اما باید این را بدانیم که ویندوز8 از لحاظ قابلیت ها و یه تغییر اساسی در سیستم عامل های شرکت مایکروسافت است . مهمترین پیشرفت در ویندوز 8 ، بهبودهای امنیتی چشمگیری آن است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.


1- آنتی ویروس یکپارچه

بالاخره ویندوز8 به یک آنتی ویروس یکپارچه و درونی مجهز شد. نام این آنتی ویروس Windows Defender است که در نسخه های قبلی ویندوز هم وجود داشت. اما کارایی که در ویندوز 8 دارد را نداشته است. برای کاربرانی که قبلا با آنتی ویروس شرکت مایکروسافت کار کرده اند ، رابط این آنتی ویروس بسیار آشناست. بله، حدس شما درست است. در واقع این همان آنتی ویروس Microsoft Security Essential است که در ویندوز8 با یک نام دیگر ارائه شده است. البته شما امکان نصب هر آنتی ویروسی که مایل باشید را دارید. پس از نصب یک آنتی ویروس دیگر، Windows Defender به صورت اتوماتیک غیر فعال خواهد شد تا با آنتی ویروس نصب شده توسط شما تداخلی عملکردی نداشته باشد. اما آنتی ویروس داخلی ویندوز8 نیز آنتی ویروس بسیار خوبی و قدرتمندی است. بهتر از همه اینکه می توان اطمینان داشت که همه کاربران سیستم از حفاظت همه جانبه آنتی ویروس داخلی ویندوز بهره می برند.

 

2- قابلیت Early Anti-Malware
این مورد یکی از جدیدترین قابلیت های امنیتی ویندوز8 می باشد. اگر مطالب قبلی گویا آی تی که در زمینه امنیت نوشته شده اند را مطالعه کرده باشید، بارها در مورد بدافزارهایی که قبل از اجرای سیستم عامل کار خود را شروع می کنند، توضیحاتی را ارائه داده ایم. تا قبل از عرضه ویندوز8 ، اگر کامپیوتر شما به یکی از انواع این بدافزارها آلوده می شد، تنها راه استفاده از دیسک های نجات شرکت های امنیتی بود. مثل دیسک نجات کسپرسکی یا ESET و موارد دیگر.

 

اما با عرضه ویندوز 8 (Windows 8)دیگر نیازی به استفاده از دیسک های نجات نیست. در ویندوز8 قابلیتی به نام Early Anti-Malware وجود دارد که به آنتی ویروس های موجود در سیستم شما این اجازه را می دهد تا قبل از بارگزاری ویندوز، فعالیت خود را شروع کرده و اسکن بخش بوت سیستم را آغاز نمایند. با استفاده از این قابلیت حتی اگر بدافزاری در هنگام بوت سیستم بارگزاری شود، باز هم توسط آنتی ویروس شما گیر خواهد افتاد. Windows Defender به صورت پیشفرض پروسه بوت سیستم را اسکن می کند. اما اگر آنتی ویروس دیگری داشته باشید که از قابلیت ELAM یا همان Early Anti-Malware پشتیبانی کند، اسکن پروسه بوت سیستم به آن آنتی ویروس منتقل خواهد شد.

 

هدف از بهینه سازی سایت فروشگاهی :

در آغاز قبل از گزاردن به سئو سایت فروشگاهی به هدف از ایجاد این طور سایت ها می پردازیم . همانطور که مستحضر هستید امروزه اکثر کارفرمایانی که در زمینه فروش محصولات و کالاهای خویش کار و جنبش می نمایند میل به فروش محصولات خود به چهره اینترنتی را دارند که در این چهره فروش محصولات علاوه بر در بر داشتن اکثر افراد جامعه به عنوان خریدار می تاب فروش نکوداشتن را برای محصولات در عقیده گرفت . بنابراین این طور کارفرمایان در پیش درآمد نیازمند به طراحی فروشگاه اینترنتی می باشند که بعد متعلق به نسبت به سئو سایت فروشگاهی اقدام می نمایند . بهینه سازی سایت ووکامرسی میموس در طراحی فروشگاه اینترنتی می بایست بسیاری از موارد از لحاظ ساختار رعایت گردد الی در این چهره بتوان یک فروشگاه کامیاب را در رتبه های پیش درآمد موتور جستجو از آنگونه گوگل در بر داشت .

که در این قسمت لازم به بیان است که در پروژه های سئو سایت با سئویاب در ابتدا ساختار تمام سایت های کارفرمایان آنالیز شده و به چهره مجانی بهینه می گردد .

سئو سایت فروشگاهی :

پس از طراحی سایت فروشگاهی نوبت به سئو سایت فروشگاهی می رسد که می بایست در این قسمت به این نکته پروا نمایید که سئو سایت فروشگاهی امثال بسیاری از پروژه های سئو سایت های دیگر نمی باشد ، در این پروژه برخلاف پروژه های سایر تنها بر روی یک واژه عملیات سئو صورت نمی پذیرد و بر روی مجموعه ای از کلمات که هیچ کدام از آنها در یک حیطه کاری نمی باشد صورت می پذیرد به عنوان نمونه در یک سایتی که کارفرما عملیات نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته را سپریدن می دهد ، تنها بر روی کلمه دوربین مدار بسته کار و جنبش می شود و این در حالی است که در یک سایت فروشگاهی که در گویه فروش محصولات خانگی ، آرایشی ،بهداشتی و … فعالیت می نماید می بایست بر روی کلیه واژه ها عملیات سئو سایت انجام گیرد و لازم به بیان است که :

در چندین همایش و هم اندیشی مدیران IT گوگل مطرح کرده اند که استفاده از کلمات کلیدی که در یک گستره شغلی نباشند کار اشتباهی در عملیات سئو سایت می باشد . فلذا در سئو سایت فروشگاهی می بایست علاوه بر به کارگیری طریق های سئو سایت فروشگاهی از شیوه های مدرن جهت بهینه سازی این نوع سایت ها بهره‌گیری نمود

3- Smart Screen Filter
این قابلیت قبلا در مرورگر اینترنت اکسپلورر اجرایی شده بود. اما ظاهرا با عملکرد خوبی که از خود بروز داده، مایکروسافت را مایل به اجرایی کردن آن در جدیدترین نسخه سیستم عامل خود کرده است. در واقع فیلتر اسمارت اسکرین باعث اسکن فایل های اجرایی می شود که شما از طریق مرورگرهایی مثل اینترنت اکسپلورر، موزیلا فایرفاکس، گوگل کروم و یا برنامه های دیگر آنها را دانلود می کنید. اما روش کار این قابلیت چگونه است؟

 

هنگامی که شما یک فایل اجرایی با پسوند EXE را از اینترنت دانلود کرده و سعی در باز کردن آن دارید، فیلتر اسمارت اسکرین وارد عمل می شود. این قابلیت امضای فایل مذکور را گرفته و برای سرورهای شرکت مایکروسافت ارسال می کند. اگر فایل مذکور بی خطر تشخیص داده شود (مثل فایل نصاب برنامه هایی نظیر فتوشاپ، آیتونز و سایر برنامه های شناخته شده ی دیگر)، ویندوز با اجرای آن فایل موافقت خواهد کرد. اما اگر پاسخی که از سرورهای مایکروسافت به ویندوز بازگشت داده می شود حاکی از خطرناک بودن فایل داشته باشد، ویندوز مانع از اجرای آن فایل خواهد شد. در صورتی که ویندوز8 متوجه ماهیت فایل شما نشود نیز با نمایش یک پیغام هشدار، از شما درخواست اجازه برای اجرای فایل را خواهد کرد.

 

4- بوت امن یا Secure Boot
به روش شماره 2 باز گردید. در آنجا گفتیم که بعضی بدافزارها این قابلیت را دارند که قبل از بوت شدن سیستم عامل ، فعالیت خود را شروع کرده و بدین ترتیب از دید آنتی ویروس ها و روتین های امنیتی سیستم عامل پنهان بمانند . در این صورت پاکسازی آنها بسیار مشکل خواهد بود . اما حالا بوت امن یا همان Secure Boot چه کمکی به ما می کند ؟

 

در کامپیوترهای جدید ویندوز8 که از UEFI به جای حالت قدیمی بایوس استفاده می کنند، Secure Boot این اطمینان را به شما خواهد داد که تنها نرم افزارهای معتبر می توانند در پروسه بوت سیستم اجرا شوند ( مثل همان آنتی ویروس ها که با قابلیت ELAM می توانند در پروسه بوت سیستم اجرا شوند ) .

 

در کامپیوترهای فعلی، بدافزارها می توانند بوت لودر مخرب خود را روی سیستم نصب کنند. به نحوی که این بوت لودر مخرب قبل از بوت لودر ویندوز بارگزاری خواهد شد. پس از آن پروسه بوت بدافزار که با عنوان Bootkit هم شناخته می شود شروع خواهد شد. پس از طی شدن این فرآیند، بدافزار مذکور می تواند خود از دید ویندوز و سایر نرم افزارهای امنیتی پنهان شده و همچنان در پس زمینه سیستم به اعمال خراب کارانه خود ادامه دهد. در پی سی های اینتل x86، شما قادر خواهید بود که کلید امنیتی خودتان را به UEFI اضافه کنید. در صورتی که شما اجازه بدهید، قابلیت بوت امن مانع از اجرای بوت لودر لینوکس نخواهد شد.

 

5- بهبودهای مدیریت حافظه

مایکروسافت در زمینه مدیریت حافظه در ویندوز8 ، عملکرد بسیار خوبی داشته است و مدیریت حافظه در این نسخه از ویندوز به طرز چشمگیری بهبود یافته است. هنگامی که یک حفره امنتی پیدا شود، این بهبودها باعث سخت تر شدن دسترسی به حفره مذکور خواهند شد و امکان اکسپلویتنیگ آن را کاهش می هند. برخی از اکسپلویت هایی که در نسخه های قبلی ویندوز کار می کردند، در هیچ یک از نسخه های ویندوز هشت امکان اجرایی شدن ندارند. البته شرکت مایکروسافت اشاره زیادی به این موارد نکرده است، اما توضیحات کوتاهی در مورد این بهبودها را می توانید در ادامه مطالعه کنید:

 

* ASLR یا همان Address Space Layout Randomization به بخش های دیگر ویندوز نیز گسترش یافته است و به صورت تصادفی داده ها و کدها را در حافظه سیستم انتقال می دهد تا اکسپلویتینگ حفره ها را مشکل تر کند.

 

* سیستم کاهش خطر که قبلا در مقابل برنامه های ویندوزی از آنها استفاده میشد، حالا در هسته ویندوز8 نیز به کار گرفته شده است تا باروتکیت های سطح کرنل مقابله کند.

 

* در ویندوز8 بخشی به نام Windows Heap قرار دارد که برنامه های اجرا شده در سیستم، حافظه ی مورد نظرشان را از آنجا دریافت می کنند. در ویندوز ایت این بخش مجهز به چک های امنیتی اضافه ای شده است تا با تکنینک های اکسپلویتینگ مقابله کند.

 

* مرورگر اینترنت اکسپلورر 10 بهبودهای زیادی یافته است. به نحوی که در مقابل 75 % از آسیب پذیری های امنیتی که در دو سال گذشته گزارش شده اند، مقاومت کرده و اکسپلویتینگ آنها را مشکل تر می کند.

 

6- اجرای اپلیکیشن های جدید در حالت Sandbox

ممکن است زیاد در مورد Sandbox یا ” جعبه شنی ” چیزی نشنیده باشید. ما در اینجا به صورت مختصر به این مورد اشاره خواهیم کرد.

 

در واقع سند باکس یک سیستم حفاظتی قدرتمند است که این روزها در اکثر برنامه ها به کار گرفته می شود. به عنوان مثال مرورگرها. اما این سیستم حفاظتی به صورت دقیق چکار می کند؟ سند باکس در واقع یک محیط بسته ایجاد می کند تا اگر یک برنامه مخرب بود و یا محتوایی که از طریق آن به کامپیوتر شما راه پیدا کرده است مخرب باشد، مشکلی متوجه سیستم شما نشود. به عنوان مثال برنامه ای را از اینترنت دانلود می کنید. اما به سالم یا مخرب بودن آن شک دارید. در این حالت چکار می کنید؟ آن برنامه را اجرا می کنید یا بی خیالش می شوید؟ بهترین کار این است که آن را در محیط سند باکس اجرا کنید. با این کار حتی اگر آن برنامه مخرب هم باشد، مشکلی پیش نخواهد آمد. از معروف ترین برنامه ها برای پیاده سازی حالت سند باکس می توان به Sandboixe اشاره کرد.

 

اما باز گردیم به ویندوز 8 (Windows 8) و تکنولوژی سند باکس به کار گرفته شده در آن. برنامه هایی که از رابط کاربری مترو استفاده می کنند، در محیط سند باکس اجرا خواهند شد و دسترسی های شان به بخش های مختلف سیستم شما محدودتر می شود. البته نه اینکه فکر کنید عملکرد آنها نیز کاهش می یابد. به هیچ وجه. در عین حال که عملکرد آنها کاهش پیدا نمی کند، امنیت آنها نیز بالاتر خواهد رفت. اما در حالت دسکتاپ، برنامه ها دسترسی کاملی به بخش های مختلف سیستم شما خواهند داشت.

 

اگر شما یک بازی را از اینترنت دانلود کرده و نصب کنید، ممکن است که یک درایور روی سیستم شما نصب شود. یا اینکه فایل های شما از هر جای هارد دیسک خوانده شوند و یا حتی یک بدافزار روی سیستم شما نصب شود. حتی اگر برنامه ها توسط User Account Control اجرا شده و اعتبار محدودی به آنها تعلق بگیرد، آنها معمولا با سطوح دسترسی مدیر سیستم اجرا شده و در هنگام نصب، هر کاری که بخواهند را انجام می هند. البته وجود یک آنتی ویروس می تواند تا حدودی جلوی این مشکلات را بگیرد.

 

اما برنامه های ویندوز 8 ( منظور برنامه های جدید و سازگار با اینترفیس مترو است ) که از طریق فروشگاه ویندوز نصب می شوند ، دسترسی محدودی به سیستم خواهند داشت. آنها نمی توانند در حالت پس زمینه اجرا شده و یا کلیدهای فشرده شده توسط شما را ذخیره کنند. مانند کاری که برنامه های تحت دسکتاپ می توانند انجام داده و شماره کارت اعتباری و کلمه عبور آن را ذخیره کنند . همچنین این برنامه ها به همه فایل های شما دسترسی نخواهند داشت. برنامه های جدید ویندوز8 نیز فقط از طریق فروشگاه ویندوز قابل نصب می باشند که همین مورد کار را برای بدافزارها سخت تر می کند. چون بدافزارهایی که قصد داشته باشند با ظاهر جدید به استقبال کاربران بروند، باید ابتدا در فروشگاه ویندوز تحت بررسی کارشناسان و سیستم های امنیتی مایکروسافت قرار بگیرند.

 
در پایان باید گفت که قطعا ویندوز8 از ویندوز 7 امن تر است. وجود آنتی ویروس یکپارچه با سیستم عامل، بوت امن، سیستم بررسی فایل ها با استفاده از بازخوردهای کاربران سراسر جهان و موارد دیگر مهر تاییدی بر این مدعاست. بهبودهای بوجود آمده در سطوح پایین سیستمی نیز به سود همه کاربران خواهد بود حتی حرفه ای ها.

 

 

همانطور که می‌دانید PDF یک فرمت جامعی است که با اهداف زیادی به وجود آمده است. یکی از ویژگی‌های این فرمت امنیت بالای آن و از دست ندادن اطلاعات می‌باشد و این در حالیست که در سایر سیستم‌های نگه داری منابع، امکان از دست دادن اطلاعات بسیار زیاد بوده است. علاوه بر آن قابلیت ویرایش فایل‌های PDF نیز یکی از بزرگترین تفاوت‌های این فرمت با سند چاپی می‌باشد. در این بین بسیاری از نرم افزار‌های پی دی اف خوان وجود دارند که از مطرح ترین آنها می‌توان به Adobe Reader اشاره نمود که به صورت اکثریت، کاربران جهت تماشای اسناد از این برنامه استفاده می‌نمایند. اما می‌توان گفت که بسیاری از کاربران هنوز هم با برخی قابلیت‌های این ابزار آشنایی ندارند.

 

یکی از این ویژگی‌ها، حالت مطالعه در شب است. همانطور که از اسمش پیداست، این ویژگی به شما کمک خواهد کرد تا پس از غروب خورشید که ممکن است نور کافی وجود نداشته باشد، صفحه نمایش شما مناسب نور شب تنظیم شود. چرا که صفحه ی کاملاً روشن در نور روشن موجب می‌شود تا چشمان شما خسته شده و به مرور زمان ضعیف شوند.

 

در این ترفند قصد داریم تا با یکدیگر نحوه استفاده از حالت مطالعه در شب را بر روی نرم افزار پی دی اف خوان Adobe Reader مرور نماییم

 

مرحله اول: ابتدا یک فایل پی دی اف را با استفاده از نرم افزار Adobe Reader اجرا کنید. سپس از طریق زبانه Edit، وارد بخش Preferences شوید. در پنجره باز شده بر روی تب Accessibility کلیک کرده و گزینه Replace Document Colors را به حالت فعال درآورید.

 

حالت مطالعه شب در فایل های پی دی اف, Adobe Reader

تنظیم حالت مطالعه در شب مخصوص فایل های PDF

 

مرحله دوم: سپس کافیست تیک گزینه Use High-Contrast colors را زده و از گروه‌های رنگی موجود یک گزینه را انتخاب نمایید.
اگر دیدید که رنگ‌بندی‌های موجود نمی‌توانند موجب راحتی شما شوند، کافیست تا تیک گزینه Use High-Contrast colors را به گزینه Custom color تغییر داده رنگ صفحه و نوشته را تغییر داده تا با تیره شدن پس زمینه اسناد، چشمان شما از نیروی کمتری استفاده نماید.



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

 

همان‌طور که می‌دانید در صورت نیاز به یک نرم‌افزار، ابتدا بایستی آن را در اینترنت جستجو کنید. پس از یافتن یک لینک سالم، آن را دانلود نمایید. سپس مراحل نصب نرم‌افزار شامل فشردن چندباره‌ی کلید Next را طی کنید. این روند روتینی است که تمامی کاربران ویندوز آن را انجام می‌دهند.

 

اما بایستی بدانید می‌توان از روشی حرفه‌ای‌تر نیز برای نصب و به‌روزرسانی نرم‌افزارهای مورد نیاز استفاده کرد. روشی که شاید روال آن به این اندازه کاربرپسند نباشد، اما قطعاً سریع‌تر است و علاوه بر آن شما را از کاربران مبتدی جدا می‌کند. در این ترفند به نحوه‌ی نصب و به‌روزرسانی نرم‌افزارها از طریق Command Prompt ویندوز خواهیم پرداخت.

 

این روش از طریق یک ابزار جانبی به نام Chocolatey Nuget صورت می‌پذیرد. Chocolatey Nuget در اصل یک ماشین مدیریت بسته‌های نرم‌افزاری است و عملکردی مشابه با apt-get در لینوکس دارد.
در قدم اول، Chocolatey NuGet را بر روی ویندوز نصب کرده و سپس از طریق آن اقدام به نصب و به‌روزرسانی نرم‌افزارها خواهیم کرد.

 

بدین منظور:
ابتدا از اتصال خود به اینترنت مطمئن شوید.
حال کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره‌ی Run پدیدار شود.
در Run دستور cmd را وارد کرده و Enter بزنید.
اکنون دستور زیر را در محیط Command Prompt را وارد نمایید:


@powershell -NoProfile -ExecutionPolicy unrestricted -Command "iex ((new-object net.webclient).DownloadString('http://bit.ly/psChocInstall'))" && SET PATH=%PATH%;%systemdrive%\chocolatey\bin

 

اکنون اندک‌زمانی صبر کنید تا Chocolatey NuGet از اینترنت دانلودشده و به طور خودکار و بدون هیچ پرسش‌ و پاسخی بر روی ویندوز نصب شود.
پس از نصب Chocolatey NuGet، می‌توانید نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را از این طریق جستجو کرده و سپس نصب کنید.

برای جستجوی نرم‌افزارها بایستی از دستور زیر استفاده کنید:

choco search application

 

به جای application بایستی نام نرم‌افزار مورد نظر خود را وارد کنید. به عنوان مثال اگر ما به دنبال نصب مرورگر Firefox باشیم از این دستور استفاده می‌کنیم:

choco search firefox

 

خواهید دید که پس از چند لحظه، علاوه بر آخرین نسخه‌ی مرورگر فایرفاکس، سایر افزونه‌ها و نرم‌افزارهای مرتبط با فایرفاکس نیز لیست خواهند شد.
برای نصب هر نرم‌افزار نیز کافی است از این دستور استفاده نمایید:

cinst application

 

که به‌ جای عبارت application بایستی نام دقیق نرم‌افزار مورد نظر را وارد کنید. به عنوان مثال:

cinst firefox
cinst VisualStudioExpress2012Windows8

 

هم‌چنین در صورتی که قبلاً نرم‌افزاری را نصب کرده‌اید و قصد به‌روزرسانی آن را دارید می‌توانید از این دستور استفاده کنید:

cup application

مثال:
cup firefox

هم‌چنین اگر مایلید تمامی نرم‌افزارهای نصب‌شده روی ویندوز را یک‌باره به‌روز نمایید از این دستور استفاده کنید:

cup all

 

پایگاه Chocolatey در حال حاضر شامل بیش از 1500 نرم‌افزار مهم و رایگان است که همگی آن‌ها آخرین نسخه نهایی می‌باشند.
هم‌چنین این پایگاه هر روز در حال غنی‌تر شدن است.
برای حذف Chocolatey NuGet کافی است Chocolatey موجود در درایو C را به صورت دستی Delete نمایید.


برای مشاهده‌ی لیست تمامی برنامه‌های موجود، فرمان‌ها و سایر اطلاعات بیش‌تر به نشانی www.chocolatey.org مراجعه نمایید.
لازم به ذکر است Chocolatey NuGet از کلیه‌ی نسخه‌های ویندوز پشتیبانی کرده و برای نصب آن نیاز به نصب بودن NET Framework 4. (به بالا) و هم‌چنین PowerShell 2.0 (به بالا) است.

اگر از یک سیستم نسبتاً قدیمی ویندوزی استفاده می‌کنید، احتمالاً سرعت پایین بوت شما را آزار می‌دهد. حتی در سیستم‌های جدیدتر هم ممکن است بعد از مدتی استفاده با کاهش سرعت بوت مواجه شوید. در ادامه به بررسی راهکارهای افزایش سرعت بوت شدن سیستم‌های ویندوزی خواهیم پرداخت.

 

اگر از کاربران قدیمی ویندوز باشید حتماً به یاد دارید که در سیستم‌های ضعیف ویندوزی گاهی سرعت بوت آنقدر پایین بود که خیلی‌ها برای فرار از انتظار بالا آمدن ویندوز ترجیح می‌دادند هنگام بیدار شدن از خواب کامپیوتر خود را روشن کرده و پس از صرف صبحانه به سراغ سیستم خود بروند.


هرچند با بهبودهای چشمگیر در سخت‌افزارها و نسخه‌های جدید ویندوز کمتر شاهد بوت بالای ۲ دقیقه هستیم، اما اگر حتی همین یکی دو دقیقه زمان بالا آمدن ویندوز هم برایتان قابل قبول نیست، می‌توانید با انجام چند ترفند ساده آن را به طرز چشمگیری کاهش دهید.

 

فرآیند بوت

 

 سرعت بوت ویندوز, افزایش سرعت بوت شدن سیستم‌های ویندوزی

 

اگر علاقه دارید بدانید هنگام بوت شدن کامپیوترتان دقیقاً چه اتفاقی می‌افتد، این قسمت از مطلب جزئیات جالبی از سازوکار این فرآیند را در بر دارد. اما اگر علاقه‌ای به جزئیات فنی بالا آمدن ویندوز ندارید و تنها می‌خواهید سرعت بالا آمدن سیستم‌تان را افزایش دهید، می‌توانید با رد شدن از این قسمت به مطالعه‌ی ادامه‌ی مطلب بپردازید.

 

وقتی کامپیوتر خود را روشن می‌کنید، پردازنده‌ی شما پس از سپری کردن یک سری مراحل ابتدایی به دنبال یک آدرس حافظه‌ی خاص در رام بوت لودر می‌گردد. سپس پردازنده کدی که در این مکان پیدا کند را اجرا می‌کند. این کد همان بوت لودر سیستم است. رام بوت همه‌ی سخت‌افزارهای متصل به سیستم را می‌شمارد و چندین تست تشخیص عیب انجام می‌دهد. آنگاه به دنبال مکانی خاص روی هارد می‌گردد و کدی که در آن بیابد را اجرا می‌کند. این تازه آغاز فرآیند لود شدن سیستم عامل است.

 

در مورد ویندوز، کدی که پردازنده اجرا می‌کند Windows Boot Manager است. بوت منیجر سپس فرآیند لود شدن ویندوز را آغاز می‌کند. در طول این فرآیند هسته‌ی (kernel) سیستم عامل ویندوز را به همراه درایورهای کلیدی و لایه انتزاعی سخت‌افزاری (Hardware Abstraction Layer یا HAL) روی رم بارگذاری می‌شوند. HAL به عنوان رابطی بین سیستم عامل و سخت افزار عمل می‌کند. بعد از این Windows Executive که مجموعه‌ای از سرویس‌های ضروری مثل virtual memory manager و I/O manager است اجرا می‌شود و رجیستری ویندوز را بارگذاری می‌کند.

 

رجیستری شامل اطلاعاتی درباره‌ی اینکه چه سرویس‌ها، درایورها و اپلیکیشن‌هایی طی فرآیند بوت بارگذاری شوند، است. رجیستری در حقیقت یک دیتابیس است که تنظیمات پیکربندی، گزینه‌ها و مکان‌های کلیدی مربوط به همه چیز، از نرم‌افزارهای سطح بالا گرفته تا سرویس‌های سطح پایین سیستم عامل را در خود ذخیره می‌کند. با گذشت زمان و نصب و پاک کردن نرم‌افزارهای متعدد توسط کاربر، اندازه‌ی رجیستری افزایش پیدا می‌کند که موجب کاهش سرعت بوت شدن سیستم می‌شود. بارگذاری نرم‌افزارها و سرویس‌هایی که با شروع ویندوز آغاز به کار می‌کنند (startup applications) هم زمان بوت شدن سیستم را افزایش می‌دهد.

 

آنچه در بالا گفته شد به هیچ وجه فرآیند بوت شدن کامپیوتر را کاملاً توضیح نمی‌دهد؛ بلکه خلاصه‌ای مختصر برای درک بهتر چگونگی بالا آمدن ویندوز است. برای اطلاعات بیشتر از نحوه‌ی بوت شدن ویندوز می‌توانید اینجا کلیک کنید.

 

حالا که اطلاعات کافی درباره‌ی فرآیند بوت شدن ویندوز داریم، می‌توانیم راه‌های افزایش سرعت این فرآیند را بررسی کنیم.

 

۱. غیر فعال کردن اپلیکیشن‌های استارت‌آپ
همانطور که توضیح داده شد، اپلیکیشن‌های استارت‌آپ برنامه‌هایی هستند که با آغاز به کار ویندوز، آن‌ها هم به صورت اتوماتیک اجرا می‌شوند. بسیاری از این برنامه‌ها آنچنان ضروری و حیاتی نیستند و می‌توانید بعد از شروع به کار ویندوز خودتان به صورت دستی آن‌ها را اجرا کنید. در حقیقت بعضی از این اپلیکیشن‌ها در حالت عادی اصلاً به کار نمی‌آیند و تنها منابع سیستمی را بیهوده مصرف می‌کنند.

برای غیر فعال کردن اپلیکیشن‌های استارت‌آپ عبارت msconfig را در Run نوشته و اجرا کنید (در ویندوز ۱۰ می‌توانید این عبارت را در کورتانا جستجو کنید). پس از بالا آمدن پنجره‌ی تنظیمات سیستم، به زبانه‌ی Startup بروید.

 

 سرعت بوت ویندوز, افزایش سرعت بوت شدن سیستم‌های ویندوزی

غیر فعال کردن اپلیکیشن‌های استارت‌آپ یکی از راههای افزایش سرعت بوت ویندوز است

 

برای غیر فعال کردن هر کدام از برنامه‌ها کافی است تیک جلوی آن را بردارید. مشخص است برنامه‌هایی مثل سیستم آپدیت نرم افزارهای ادوبی و QuickTime نیازی نیست با بالا آمدن ویندوز اجرا شوند و تنها در عملکرد سیستم شما تاثیر منفی خواهند گذاشت.
در ویندوز ۱۰ هنگامی که به مسیر گفته شده در بالا بروید با پیغامی مبنی بر اینکه "برای مدیریت برنامه‌های استارت‌آپ باید به تسک منیجر بروید" مواجه خواهید شد.

 

 سرعت بوت ویندوز, افزایش سرعت بوت شدن سیستم‌های ویندوزی

 

با کلیک روی Open Task Manager، تسک منیجر اجرا شده و لیستی از برنامه‌های استارت‌آپ را مشاهده خواهید کرد. برای غیر فعال کردن برنامه‌ها از طریق تسک منیجر کافی است روی نام هر برنامه راست کلیک کرده و گزینه‌ی Disable را انتخاب کنید.

 

 سرعت بوت ویندوز, افزایش سرعت بوت شدن سیستم‌های ویندوزی

پاک کردن رجیستری، سرعت بوت شدن سیستم عامل ویندوز را افزایش می دهد

 

۲. تمیز کردن رجیستری
در بیشتر مواقع وقتی نرم افزاری را از سیستم خود پاک می‌کنید، تعدادی از کلید‌های آن بدون استفاده در رجیستری باقی مانده و تنها موجب سنگین‌تر شدن آن می‌شوند. پاک کردن رجیستری از این کلیدهای اضافه نه تنها سرعت بوت شدن سیستم شما را افزایش می‌دهد، بلکه در بهبود عملکرد کلی سیستم هم تاثیرگذار است.
برای تمیز کردن رجیستری می‌توان از برنامه‌های بسیاری استفاده کرد که یکی از بهترین آن‌ها نرم‌افزار CCleaner است.

 

 سرعت بوت ویندوز, افزایش سرعت بوت شدن سیستم‌های ویندوزی

 

۳. تاخیر در آغاز سرویس‌ها هنگام شروع به کار ویندوز
علاوه بر نرم‌افزارها، یک سری سرویس‌ها هم همزمان با بالا آمدن ویندوز آغاز به کار می‌کنند. اگر با سرویس‌های مختلف ویندوز آشنایی ندارید، توصیه می‌شود به تنظیمات مربوط به این بخش دست نزنید. اما اگر سرویس‌های غیر ضروری و تشنه‌ی منابع سیستمی را از سرویس‌های حیاتی تشخیص می‌دهید، می‌توانید با مراجعه به Computer Management > Services and Applications > Services نوع آغاز به کار سرویس‌های مورد نظرتان را روی "(Automatic (Delayed Start” تنظیم کنید.

 

 سرعت بوت ویندوز, افزایش سرعت بوت شدن سیستم‌های ویندوزی

مدیریت درایورهای ویندوز

 

۴. غیر فعال کردن درایورهای بدون کاربرد
برای دسترسی به مدیریت دستگاه در ویندوز عبارت "device manager” را در نوار جستجوی ویندوز یا کورتانا جستجو کنید. پس از پیدا کردن درایورهایی که مربوط به سخت‌افزارهای قدیمی یا تعویض شده می‌شود و دیگر کاربردی ندارند، با راست کلیک روی آن و انتخاب گزینه‌ی Disable درایور موردنظر را غیر فعال کنید.

 

 سرعت بوت ویندوز, افزایش سرعت بوت شدن سیستم‌های ویندوزی

 

دقت کنید که درایور در حال استفاده‌ای را غیرفعال نکنید.

 

 سرعت بوت ویندوز, افزایش سرعت بوت شدن سیستم‌های ویندوزی

با استفاده از تنظیمات بایوس می توان سرعت بوت ویندوز را افزایش داد

 

۵. تغییرات در بایوس
قبل از هرچیز توجه داشته باشید که تغییر دادن تنظیمات بایوس می‌تواند کار خطرناکی باشد. اگر در این زمینه تجربه‌ی قبلی ندارید، این مورد را نادیده بگیرید.

 

مواردی از تنظیمات بایوس هستند که با تغییر دادن آن‌ها می‌توان چند ثانیه‌ای از زمان بوت شدن سیستم کاست. اگر مادربورد شما بیش از یک اتصال اترنت (Ethernet) دارد و شما فقط از یکی از آن‌ها استفاده می‌کنید، می‌توانید از طریق بایوس همه‌ی آن‌ها به جز آن یکی را غیر فعال کنید. همچنین اگر در ترتیب چک کردن برای بوت DVD درایو در اولویت قرار دارد، آن را به هارد دیسک تغییر دهید. در آخر اگر از کنترلر SATA ثانویه‌ای استفاده نمی‌کنید، گزینه‌ی discrete SATA controller را غیر فعال کنید.

 

۶. تغییر دادن وقفه‌ی بوت
وقفه‌ی بوت (Boot Timeout) مدت زمانی است که در منوی بوت فرصت برای انتخاب سیستم عامل دارید. حتماً با خود فکر می‌کنید در صورتی که تنها یک سیستم عامل بیشتر ندارید و اصلاً چنین منویی برای شما نمایش داده نمی‌شود، تغییر دادن این گزینه تاثیری بر سرعت بوت نداشته باشد. اما آزمایش‌های وبسایت PC World چیز دیگری را نشان می‌دهد.

 

زمان وقفه‌ی بوت به صورت پیش‌فرض ۳۰ ثانیه است. PC World با تغییر این زمان به ۱۰ ثانیه متوجه تاثیر ۳ ثانیه‌ای آن بر مدت زمان بوت شدن سیستم عامل شده است.

 

 سرعت بوت ویندوز, افزایش سرعت بوت شدن سیستم‌های ویندوزی

 

برای دسترسی به پنجره‌ی بالا باز هم عبارت msconfig را جستجو کرده و این دفعه به زبانه‌ی Boot بروید.

 

۷. استفاده از نرم‌افزارهای افزایش سرعت بوت
اکثر این نرم‌افزارها همان کارهایی که تا به حال به آن‌ها اشاره شده است (مانند تمیز کردن رجیستری و حذف برنامه و سرویس‌های غیر ضروری از استارت‌آپ سیستم) را انجام می‌دهند. از مهمترین این نرم‌افزارها می‌توان به Soluto، BootRacer اشاره کرد.

 

در انتها اگر هیچکدام از این راه حل‌های نرم‌افزاری شما را راضی نکرده، می‌توانید سراغ راه حل سخت‌افزاری و استفاده از SSDبروید. تاثیر SSD بر مدت زمان بالا آمدن ویندوز احتمالاً از تمام موارد بالا بیشتر خواهد بود. اگر قیمت بالای SSD شما را از انجام این ارتقاء باز می‌دارد، در صورتی که از PC استفاده می‌کنید، می‌توانید با تهیه‌ی یک SSD با ظرفیت ۶۴ گیگابایت که قیمت نسبتاً ارزان‌تری دارد و استفاده از آن در کنار هارد دیسک قدیمی‌تان از مزایای SSD بهره‌مند شوید و در عین حال به لطف هارد قدیمی‌تان فضای کافی برای ذخیره‌ی فایل‌هایتان هم داشته باشید. فقط کافی است سیستم عامل و نرم‌افزارهای کاربردی خود را روی SSD نصب کنید تا علاوه بر بالا رفتن سرعت بوت، تاثیر چشمگیری در عملکرد کلی سیستم شاهد باشید.

بسیاری از صفحه‌کلیدهای امروزی کلیدهایی را برای افزایش یا کاهش شدت صوت و قطع و وصل سریع صدا در اختیار شما قرار می‌دهند، اما همچنان کاربرانی وجود دارند که صفحه‌کلیدشان از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند و به‌دلایلی همچون از کار افتادن کلیدهای مالتی‌مدیا روی صفحه‌کلید خود قادر به استفاده از این قابلیت نیستند.

 

دلایل بسیاری وجود دارد که ممکن است بخواهید در کم‌ترین زمان ممکن صدای پخش شده در رایانه را قطع یا دوباره وصل کنید. در این شرایط چنانچه صفحه‌کلید شما از کلید قطع (Mute) یا پخش مجدد (Unmute) پشتیبانی نکند، می‌توانید از ترفندی که آموزش خواهیم داد کمک بگیرید. به‌ کمک این ترفند می‌توانید با استفاده از هر صفحه‌کلید، یک کلید میانبر به قطع و وصل صدا اختصاص دهید تا با فشار آن، به‌سرعت عملیات پخش صدا متوقف شود یا ادامه یابد.

 

نکته: این روش در سیستم‌عامل ویندوز قابل استفاده است.
1 ـ به لینک زیر مراجعه کرده و فایل Muter.exe را در محلی دلخواه از هارد‌دیسک رایانه خود ذخیره کنید:

http://jjo.ir/hSXhRF

 

2 ـ به محل ذخیره‌سازی فایل دانلود شده روی هارد‌دیسک بروید و پس از انتخاب فایل موردنظر و کلیک راست ماوس روی آن گزینه‌ Copy را انتخاب کنید.

 

3 ـ به دسکتاپ ویندوز مراجعه کرده و پس از کلیک راست ماوس، گزینه‌ Paste Shortcut را کلیک کنید تا میانبری از فایل اجرایی این ابزار در دسکتاپ ایجاد شود.

 

4 ـ اکنون روی فایل میانبر کلیک راست کرده و گزینه‌ Properties را انتخاب کنید.

 

5 ـ به تب Shortcut بروید و نشانگر ماوس خود را در کادر مقابل Shortcut key قرار دهید.

 

6 ـ کلیدی را به‌دلخواه فشار دهید تا به‌عنوان کلید میانبر برای عملیات قطع یا وصل صدا اختصاص داده شود. توجه داشته باشید این کلید نباید پیش از این به‌عنوان میانبر برای ابزارهای دیگر انتخاب شده باشد. (به‌عنوان مثال کلید F1 میانبری برای دسترسی به ابزار کمک در ویندوز است، اما کلید F7 در بیشتر موارد به ابزار خاصی اختصاص ندارد)

 

سئو سایت فروشگاهی
سئو کردن سایت های فروشگاه اینترنتی شغل آسانی نیست، شما نیازمند چند راهبرد پسندیده برای انجام سئو سایت فروشگاهی خود هستید. پیاده سازی این استراتژی ها هم زمانبر و هم تخصصی است که ما کوشش می کنیم به آنها اشاره کنیم و لغایت جای شدنی راهبرد های مربوط را برای شما مفتوح کنیم. حال بریم سراغ راهبرد های سئو سایت های فروشگاهی:

استراتژی سئو برای سایت های فروشگاه اینترنتی
برای اینکه بتوانیم سایت فروشگاهی خویش را به نکوداشتن سئو نماییم باید مثل هر شغل دیگری در آن برنامه ریزی صحیح و هدفمندی سپریدن دهیم که در اینجا ما به این برنامه ریزی برای بهینه سازی سایت، استراتژی سئو برای سایت های فروشگاهی می گوییم. این راهبرد خود به استراتژی های ذیل بخش می شود:

استراتژی فرآوری محتوا
استراتژی لینک سازی
استراتژی سوشیال مدیا
استراتژی برگزیدن صحیح کلمات کلیدی هر مطلب
استراتژی تولید محتوا در سئو سایت فروشگاهی
اگر هنوز اطلاعاتی درباره تولید درونمایه و بازاریابی محتوا نمی دانید می توانید با کلیک بر روی مقالات پایین اطلاعات لازم را توسط آورده و بعد به مطالعه پیوسته نوشتار بپردازید:

چطور تولید درونمایه کنیم؟

چطور با فرآوری درونمایه بازاریابی کنیم؟

ده نکته در تولید محتوا

پرسونای مخاطب

البته برای کسانی که حوصله خواستن مطالب بسیار را ندارند باید بگویم منظورم از تولید درونمایه این است که شما مطالبی را در سایت خویش برپایی کنید تا مخاطبان شما به سایت جذب شده و این جذب شدن منجر به فروش اغلب شود. اگر مقالات پیشنهادی ما را در این مقوله بخونید می توانید فهم اکثریت از این جستار داشته باشید.

استراتژی درست ترسیم کنید
برای اینکه شما در تولید محتوای خود موفق شوید باید استراتژی درستی در زمینه تولید درونمایه داشته باشید. شما برای چیدن این راهبرد نخست باید در خصوص مخاطبین خود اطلاعات کاملی توسط آورید(پرسونای مخاطب). اینکه جنسیتشان چیست؟ اغلب در چه بازه سنی ای هستند؟ علایق آنها چیست؟ و… پس از پیدا کردن اطلاعاتی کامل درباره مخاطبین که امکان مشتری شدنشان بیشتر است باید ببینید با چه مطالبی می توانید آنها را به سایت خویش بکشانید.

مطالب مربوط به فرآورده را کامل کنید
در سایتهای فروشگاهی یک سری از مطالبی که شما باید تولید کنید، مربوط به توضیحات در خصوص فرآورده ارائه دیتا شده است. خدمات طراحی فروشگاه سئو شده میموس در خیلی از سایت ها دیده ام که برای فروش فرآورده فقط نام آن، یک عکس و مشخصات کاملا محدودی را به بیننده می دهند و توقع دارند با این شیوه فروش اینترنتی خویش را افزایش دهند.

شما برای فروش یک فرآورده حتما باید در خصوص آن الی می توانید تحقیق کنید و مطالب زیادی را به بیننده درباره محصول، شیوه به کارگیری آن، کشور سازنده، کارخانه سازنده، اینکه این محصول کجاها استعمال دارد، چه ویژگی هایی دارد، محصولات هم ردیف آن چی هستند و … ارائه دهید. اگر این شغل ها را نکنید گمان کردن فروش محصولتان به صفر می رسد!

تنبلی در تولید محتوا یعنی شکست در فروش اینترنتی
شاید بگویید وای من اگه صد فرآورده داشته باشم و بخواهم برای همه ی آنها این همه اطلاعات جمع کنم که نمی شود! همین نمی شود ها شما را از فروش بعید کرده است. اگر می خواهید اینترنتی چیزی را بفروشید باید راجع به آن کلی توضیح بدهید. از زوایای گوناگون برای مشتری عکس بگذارید (اون هم تصاویر یونیک (برای این قصد پیشنهاد می کنم مقاله سئو عکس ها را مطالعه کنید)).

نتیجه گیری در خصوص استراتژی درونمایه در سئو سایت فروشگاهی
پس در استراتژی تولید درونمایه باید تا می توانید به بیننده خویش اطلاعات درباره فرآورده بدهید. چه تصویری، چه متنی ، چه ویدئویی. هر چه اطلاعات شما تکمیل تر باشد گمان کردن فروش شما بیشتر می شود و روی سئو سایت فروشگاهی شما کارایی اکثریت می گذارد.

استراتژی لینک سازی در بهینه سازی سایتهای فروشگاهی
لینک های خارجی اهمیت بسیار فوقانی در دادن اعتبار به سایت دارند. این لینک ها اگر از وب سایتهای مهم و منبع به سایت ما دیتا شوند، سایت معتبر تر شناخته شده و در نتایج جستجو بالاتر نمایش دیتا می شود. اما حتی همین لینک سازی هم باید با آگهی از الگوریتمهای موتور جستجو و آشنایی با شیوه لینک سازی صحیح باشد. اگر در این استراتژی اشتباه کنید سایت شما به جای اغلب دیده شدن، از جستجوها حذف می شود. در این باره رهنمود می کنم در آغاز مقالات مربوط به لینک سازی را مطالعه فرمایید:

7 ـ با کلیک روی Apply, Ok تغییرات را ذخیره کرده و با فشار کلید میانبر اختصاص یافته در مرحله 6، نتیجه کار را مشاهده کنید.

 

نکته: شما می‌توانید ضمن کلیک راست روی میانبر این ابزار در دسکتاپ و مراجعه به بخش Properties و انتخاب تب General علامت چک‌مارک کنار گزینه‌ Hidden را فعال کنید تا آیکون برنامه پنهان شده و از روی دسکتاپ رایانه شما حذف شود.

 

 

در برخی از مواقع افرادی که به طور اشتراکی از یک سیستم یا سرور استفاده می‌کنند، خواهان آن هستند که برخی محتویات خاص علی‌رغم حذف نشدن از دید عمومی مخفی بمانند. در همین راستا اگر می‌خواهید بدون هیچ نرم‌افزاری یک فولدر واقعاً مخفی و پنهان در ویندوز بسازید.

 

یکی از روش‌هایی که می‌توان فایل‌های خاص را در حالت عادی مخفی کرد این است که روی آن راست کلیک کرده و سپس گزینه Properties را انتخاب کنید. این مرحله به دنبال عبارت hide یا hidden بگردید و تیک آن را پر کنید. به این ترتیب فایل شما پنهان می‌شود. این روش هرچند در وهله اول اگر تیک گزینه don’t show hidden file در قسمت folder option پُر شده باشد می‌تواند فایل مورد نظر را از دید مخفی نگه دارد، با این حال با یک تغییر ساده در تنظیمات folder option می‌توان آن را به حالت اولیه بازگرداند.

 

 خط فرمان ویندوز, رجیستری ویندوز

ساخت فولدر مخفی بدون نرم افزار

 

هرچند نرم‌افزارهای مختلفی همچون Hide Folders و WinMend Folder به منظور ساخت پوشه‌های مخفی در سیستم‌عامل ویندوز توسعه یافته‌اند، با این حال اگر به هیچ یک از آن‌ها دسترسی ندارید ابتدا منوی Run را از طریق شورت‌کات Win + R key فراخوانید سپس برای باز کردن خط فرمان ویندوز عبارت cmd را در آن تایپ نمایید و سپس گزینه enter را انتخاب کنید.

 

سیستم‌عامل ویندوز, آموزش کامپیوتر

آموزش ساخت پوشه های مخفی در ویندوز 10

 

البته اگر از ویندوز 10 استفاده می‌کنید تنها کافی است عبارت تایپ "Command Prompt" در منوی جستجوی ویندوز (کورتانا) تایپ نمایید. در هر حال اکنون برای دسترسی به فرمان attrib، عبارت "attrib +s +h "C:\Users\Taylor Gibb\Desktop\Top Secret" را تایپ نمایید. ( attrib یکی از دستورهای سیستم‌عامل داس و خط فرمان ویندوز است. با استفاده از این دستور می‌توان خصوصیت‌هایی که به هر فایل نسبت داده شده مشاهده کرد و یا این خواص را تغییر داد)

 

سیستم‌عامل ویندوز, آموزش کامپیوتر

 

لازم به ذکر است که در این روش ما می‌خواهیم پوشه‌ ساخته شده به نام Top Secret در دسکتاپ را مخفی نماییم از این رو اگر پوشه‌های شما در مکانی غیر از دسکتاپ قرار دارند بایستی مسیر آن را جایگزین  "C:\Users\Taylor Gibb\Desktop\Top Secret” نمایید. خب کار تمام است و اگر هرچند بار هم که گزینه show hidden files در تنظیمات folder option را فعال نمایید باز هم پوشه مدنظر نمایان نخواهد شد.

 

برای بازگردان شیوه نمایش پوشه Top Secret به حالت اولیه تنها کافی است دستور "attrib -s -h "C:\Users\Taylor Gibb\Desktop\Top Secret” را بار دیگر در خط فرمان Command Prompt اعمال کنید.

ویندوز در گذر زمان کمی کند می‌شود؛ این نظری است که بسیاری از کاربران ویندوز با مقایسه سرعت عمل کار ویندوز در روزهای اول نصب سیستم‌ عامل و عملکرد آن بعد از گذشت زمانی نسبتا طولانی به آن رسیده‌اند.

 

می‌توان با انجام چند کار کوچک، سرعت را به سیستم‌عامل بازگرداند:

 

برنامه‌های پرمصرف را حذف کنید
با مراجعه به Task Manager میزان مصرف پردازش، هارددیسک و رم برنامه‌ها را بررسی کنید.
برنامه‌هایی که به شکل نامناسبی از منابع استفاده می‌کنند، یکی از دلایل کند شدن سیستم‌ عامل هستند. در صورت امکان، برخی از آن‌ها را حذف کنید.

 

برنامه‌های مقیم را از کار بیندازید
برنامه‌های مقیم در هنگام شروع سیستم‌عامل فعال می‌شوند، بدون آن‌که همیشه مورد استفاده قرار گیرند. در Task Manager با مراجعه به Startup برنامه‌های غیرضروری را در وضعیت Disable قرار دهید.

 

برنامه‌های System Tray را ببندید
روی فلش کوچک سمت چپ نوار وظیفه کلیک کنید. برنامه‌هایی را که فعال هستند اما به آن‌ها نیازی ندارید، ببندید.

 

انیمیشن‌ها را از کار بیندازید
اگر چه کمی از زیبایی ویندوز کاسته می‌شود اما می‌توان با کاهش زیبایی‌های گرافیکی به راندمان افزود. برای این کار، با راست کلیک روی دکمه استارت و عبور از مسیر

System>Advanced System Setting> Advanced> Performance

 

تنظیمات انیمیشن‌ها را تغییر داد. با برداشتن تیک‌ها، سرعت ویندوز افزایش می‌یابد.

 

افزونه‌های مرورگر را کاهش دهید
با کاهش تعداد افزونه‌های مرورگرتان، در هنگام کار در اینترنت، می‌توان تا مقدار قابل ملاحظه‌ای از مصرف بیش از حد منابع توسط مرورگر جلوگیری نمود.

 

مراقب بدافزارها باشید
همیشـه ایـن طـور نیسـت امـا گاهی بدافزارها دلیل اصلی کاهش راندمان رایانه هستند. مراقب باشید که رایانـه شمـا بـه بدافزار مبتلا نشده باشد.

 

هارددیسک را کنترل کنید
هارددیسک‌های کاملا پر یا مملو از فایل‌های چند پاره شده باعث کاهش راندمان ویندوز می‌شوند. بخشی از فضای هر درایو را خالی نگه دارید و رایانه را به شکل مرتب Defragment نمایید.

 

برنامه‌های غیرضروری را Uninstall کنید
به فهرست برنامه‌ها نگاهی بیندازید. برخی از آن‌ها هرگز به کار شما نمی‌آیند و دلیلی برای نگه داشتن آن‌ها وجود ندارد.
با حذف آن‌ها، ساختار رجیستری سبک‌تر شده، حافظه بیشتری در اختیار خواهید داشت و شاید حتی از دست برخی از سرویس‌ها یا Startupها نیز راحت شوید.

 



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

 

ممکن است شوکه شوید، وقتی بفهمید چند برنامه هنگام بوت ویندوز شما، لود می‌شوند. هر کدام مقدار کمی از سرعت فرآیند بوت می‌کاهند و همچنین ممکن است در ادامه سرعت ویندوز پس از بوت را نیز کاهش دهند.

 

هیچ‌کس دوست ندارد هنگام کلیک برروی یک لینک، باز‌کردن یک برنامه، تایپ یک کلمه و … صبر کند تا کامپیوترش زمان زیادی را صرف انجام این کارهای کوچک نماید. اگر ویندوز زمان زیادی را برای انجام وظیفه خود صرف می‌کند، چند تغییر ساده می‌تواند موجب افزایش سرعت ویندوز شود.

 

1- غیرفعال‌کردن برنامه‌های شروع خودکار غیرضروری
ممکن است شوکه شوید، وقتی بفهمید چند برنامه هنگام بوت ویندوز شما، لود می‌شوند. هر کدام مقدار کمی از سرعت فرآیند بوت می‌کاهند و همچنین ممکن است در ادامه سرعت ویندوز پس از بوت را نیز کاهش دهند.

 

برای اینکه متوجه بدبودن ماجرا شوید، در تسک‌بار، کلیک راست کرده و تسک منیجر را انتخاب کنید. برروی تب استارتاپ کلیک کنید (اگر چنین تبی را در پنجره تسک منیجر نمی‌بینید، بروی More Details در گوشه پایین سمت چپ کلیک کنید).

 

تب استارتاپ تمام برنامه‌هایی را که بطور خودکار اجرا می‌شوند، به شما نشان می‌دهند. همانطور که لیست را بررسی می‌کنید، فکر کنید واقعا کدام‌یک از برنامه‌ها باید همیشه در حال اجرا باشند. خب آنتی‌ویروس شما قطعا جزو این موارد است. اما بعضی برنامه‌ها، حتی خوب‌هاشون، نیاز نیست که همیشه در حال اجرا باشند. برای جلوگیری از اجرای خودکار یک برنامه، برروی ورودی آن برنامه در تب استارتاپ، کلیک راست کرده و Disable را انتخاب کنید.

 

سرعت ویندوز 10, ارتقا سخت‌افزار

غیرفعال‌کردن برنامه‌های شروع خودکار غیرضروری از راههای افزایش سرعت ویندوز است

 

اگر شما نمی‌دانید این برنامه چه نقشی در کامپیوتر شما دارد، برروی آن کلیک راست کرده و گزینه Search Online را انتخاب کنید.

 

2- تنظیمات پاور را تغییر دهید
ممکن است ویندوز فرض کند، شما یک کامپیوتر کارآمد و قدرتمند را به یک کامپیوتر سریع ترجیح می‌دهید، مخصوصا اگر لپتاپ داشته‌باشید. دلایل زیاد و قانع‌کننده‌ای برای استفاده حداکثری از قدرت و داشتن یک کامپیوتر قدرتمند و کارآمد وجود دارد، اما نه زمانی که از سرعت کم ویندوز عصبانی هستید.

بر روی دکمه استارت، کلیک راست کرده و از منوی نه‌چندان زیبای آن، Power Option را انتخاب کنید.
در صفحه نتایج کنترل پنل، فلش کنار گزینه Show additional Plans را بزنید.

 

ارتقا سخت‌افزار, غیرفعال‌کردن برنامه‌های شروع خودکار

 

سپس، High Performance را انتخاب کنید.

 

 تسک منیجر, آنتی‌ویروس

 

3- خلاصی از دست انیمیشن‌های فانتزی
کدهای زیادی در ویندوز وجود دارد که چیزها را زیباتر می‌کنند. اگر قدرت کامپیوتر شما کم است، بهتر است کمی از زیباشناسی بکاهید و کمی سرعت دریافت کنید.
بر روی استارت کلیک راست کرده و System را انتخاب کنید. در سمت چپ پنجره نتایج کنترل پنل، Advanced system settings را انتخاب کنید.

 

با این کار جعبه دیالوگ System Properties بالا می‌آید. برروی تب Advanced و بعد برروی دکمه تنظیمات در جعبه Performance کلیک کنید (سومین دکمه تنظیمات در این جعبه).

 

سرعت ویندوز 10, ارتقا سخت‌افزار

غیرفعال کردن انیمیشن‌های فانتزی در ویندوز 10

 

جعبه دیالوگ دیگری باز خواهد شد. گزینه Adjust for best performance را انتخاب کنید.

 

مایکروسافت امکان انتقال از ویندوز Home به ویندوز Pro را فراهم ساخته است تا کاربران ویندوز Home بتوانند به قابلیت‌های بیشتر دسترسی داشته و بهتر و با آزادی بیش‌تر به‌روزرسانی‌ها را مدیریت کنند. به‌علاوه با امکان انتقال مستقیم ویندوز Home به ویندوز Pro دیگر تمامی نرم‌افزارهای نصب‌شده از دست نمی‌روند. در نتیجه دیگر نیازی به حذف ویندوز 10 Home و نصب مجدد نسخه‌ی Pro نخواهد بود. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این ارتقا خواهیم پرداخت.

 

قابلیت‌های نسخه‌های Pro و Home را می‌توان این‌گونه قیاس کرد:

 

به‌روزرسانی ویندوز Home , فعال‌سازی ویندوز 10

 

البته نباید فراموش کرد که پک ویندوز 10 Pro، قیمتی معادل با 99.99 دلار دارد.

برای به‌روزرسانی ویندوز Home به Pro، ابتدا اطمینان یابید که از نسخه‌ی ساخت 1511 (یا نسخه‌ی جدیدتر) ویندوز 10 بهره می‌برید. اگر این گونه نیست ابتدا ویندوز خود را Update نمایید.

 

در این روش انتقال در واقع تنها باید کلید فعال‌سازی ویندوز 10 Home را به کلید فعال‌سازی ویندوز Pro تغییر داد.

 

برای این‌کار در منوی Start بر روی Settings کلیک کنید.
در محیط Settings بر روی Update & Security کلیک نمایید.

 

به‌روزرسانی ویندوز Home , فعال‌سازی ویندوز 10

به‌روزرسانی ویندوز Home به Pro بدون از دست دادن اطلاعات

 

سپس به تب Activation مراجعه کنید.

حال در سمت راست این پنجره روی Change product key کلیک نمایید.

 

به‌روزرسانی ویندوز Home , فعال‌سازی ویندوز 10

 

پس از باز شدن پنجره‌ی جدید، در صورتی که کلید فعال‌سازی ویندوز 10 Pro را قبلاً خریداری کرده‌اید، آن را وارد نمایید. در صورتی که در حال حاضر آن را خریداری نکرده‌اید، می‌توانید از یک کلید موقت 30 روزه استفاده کنید. با این فرض که پس از 30 روز، ویندوز را به طور دائم فعال می‌کنید. این کلید موقت بدین شرح است:

VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T

 

پس از وارد نمودن کلید موقت، می‌توانید ویندوز Home 10 را بدون از دست دادن نرم‌افزارهای نصب‌شده مستقیماً به ویندوز 10 پرو انتقال دهید.

ساعت، وضعیت آب و هوا، ماشین‌حساب و حتی بازی فکری پازل از جمله گجت‌هایی است که می‌توانید آنها را به دسکتاپ ویندوز 7 اضافه کنید تا بدون نیاز به برنامه‌های جانبی اطلاعات موردنظر را در زمینه‌های مختلف کسب کرده یا خودتان را سرگرم کنید.

 

این گجت‌ها که برای استفاده از آنها باید روی دسکتاپ کلیک راست کرده و گزینه‌ Gadgets را انتخاب کنید، برای بسیاری از کاربران مفید است و هیچ‌گونه مزاحمتی نیز ندارد، زیرا در صورت فعال‌ نکردن هر یک از گجت‌ها، هیچ تغییر محسوسی در دسکتاپ ویندوز مشاهده نمی‌شود.

 

با این حال برخی کاربران علاوه بر تمایل نداشتن به استفاده از این گجت‌ها، وجود گزینه Gadgets را در منوی کلیک راست ویندوز اضافه می‌دانند. چنانچه شما نیز این گزینه را مزاحم می‌دانید یا به هر دلیل دیگر قصد دارید آن را به‌طور کامل حذف کنید، می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید:

 

1ـ به کنترل‌پنل ویندوز مراجعه کرده و در کادر جستجوی موجود در بالا سمت راست صفحه، عبارت features را تایپ کرده سپس از فهرست نتایج روی گزینه‌ Turn Windows features on or off کلیک کنید.

 

یکی از سوالاتی که دائم درباره سئو سایت های فروشگاهی از کاربران و مشتریانمان می شنویم این است که سایت های فروشگاهی، کلمات کلیدی متعددی دارند.در نتیجه باید برای کدام کلمات آن سرمایه گذاری و خرج کنیم؟ یا باید سایت های فروشگاهی را با واژه ها کلی مشابه فروشگاه اینترنتی ، بهینه سازی کنیم؟

جواب این است که کاملا بستگی به نوع فروشگاه شما دارد.قبل از هر چیزی باید رسیدگی کنید که کدام یک از آنگونه های سایت فروشگاهی شما، نرخ تبدیل (Conversion Rate) اکثریت دارد و زودتر شما را به فایده می رساند؟بدون شک اولویت با کلمات کلیدی است که نرخ تبدیل فوقانی دارند و تندتر و راحت تر، به صدر نتایج گذرگاه پیدا می کنند.برای این امر، حتما آموزش برگزیدن کلمات کلیدی را مطالعه نمایید.

بهترین روش سئو و بهینه سازی سایت های فروشگاهی و افزایش رتبه کلمات کلیدی آنها، ترکیب شیوه سئوی سایت های دانلود با دیگر شیوه هاست. خدمات سئوی وردپرسی میموس یعنی سئو در سطح برند و دامنه، با قدرت زیاد زیادی انجام شود که بسیاری از کلمات کلیدی، خود به خود، به صدر نتایج گوگل گذرگاه یابند و در کنار آن، برای دیگر کلمات کلیدی رقابتی فروشگاه، اقدام و هزینه شود.

توجه: واژه ها کلیدی کلی مانند “فروشگاه اینترنتی” دارای کمترین نرخ تبدیل هستند و افرادی که این واژه ها را جستجو می کنند، کمتر به خریدار تبدیل می شوند.در عوض، افرادی که موضوعی را جستجو می کنند (مثل “خرید ساعت دیواری Cat”)، افرادی هستند که شایستن خرید آنها، زیاد بالاست.

2ـ در پنجره‌ به‌نمایش درآمده فهرستی از امکانات فعال یا غیرفعال در سیستم‌عامل قابل مشاهده است.

برای غیرفعال کردن گجت‌های دسکتاپی کافی است گزینه‌ Windows Gadget Platform را پیدا کرده و علامت چک‌مارک کنار آن را غیرفعال کنید.

 

3ـ در پایان با کلیک روی OK تغییرات را ذخیره کرده و با فشار کلیک راست ماوس روی دسکتاپ، نبود گزینه‌ Gadgets را در منوی به‌نمایش درآمده بررسی کنید.

اکنون پس از انتشار ویندوز 10 و استفاده میلیون‌ها نفر از آن، نگاهی می‌اندازیم به برخی از بهترین ویژگی‌های مخفی، نکات و ترفندهای این سیستم‌عامل محبوب! اگر هنوز هم مایل نشده‌اید تا از این سیستم‌عامل استفاده کنید، با وجود بسیاری از محدودیت‌های اولیه آن در ما‌ه‌های اخیر، بهتر است که هم‌اکنون دست به کار شوید و فایل ISO مربوط به آن را دریافت و نصب نمایید. این نسخه از ویندوز بهترین‌های ویندوز 8 (مانند امنیت و راه‌اندازی سریع) را به همراه بسیاری از خصوصیات محبوب ویندوز 7 درخود جای داده‌ است، با این حال شما را مجبور به خرید صفحه‌نمایش لمسی و یادگیری مجموعه‌ای از حرکات مربوط به رابط کاربری نمی‌کند.

 

برای کسانی که کاربر همیشگی کامپیوتر هستند، بهینه‌سازی سیستم‌عامل همیشه در اولویت ‌آن‌ها قرار دارد. در اینجا شما را با راهنمایی‌هایی که لازم است تا بعد از نصب ویندوز 10 بدانید، آشنا می‌کنیم.

 

نصب GodMode
قابلیت شگفت‌آوری که GodMode نامگذاری شده‌است، منوی خاصی را ایجاد می‌کند که توسط آن بسیاری از تنظیمات در یکجا قرار می‌گیرند. برای فعال‌سازی آن، یک پوشه جدید را در مسیر اصلی درایو خود ایجاد کرده و نام آن را به GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C} تغییر دهید. این کار آیکون خاصی را ایجاد می‌نماید که هنگام کلیک روی آن کنترل‌پنل زیبایی به نمایش در می‌آید.

 

Task View و دسکتاپ مجازی
یکی از بهترین مواردی که در ویندوز 10 وجود دارد، چگونگی کنترل دسکتاپ مجازی است. در واقع به‌وسیله این قابلیت همه چیز با یکدیگر اداره می‌شوند. دورنمای دسکتاپ‌ها، گام بزرگی است که پیش از این، آن‌ها را در سیستم‌عامل‌های مک و لینوکس دیده‌‌ بودیم. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا یک‌سری از وظایف و پنجره‌ها را روی دستکاپ خود راه‌اندازی کنید. به‌طور مثال، پنجره‌های ایمیل و توییتر در سمتی جدا و مرورگر وب نیز در قسمت دیگر قرار داشته‌ باشد. برای شروع، روی آیکون Task View در تسک‌بار(قرارگرفته بعد از گزینه سرچ) کلیک کنید، یا دکمه‌ ویندوز (که به‌طور مختصر با Win مشخص شده‌ است) و Tab را همزمان فشار دهید. همچنین شما می‌توانید برنامه‌ای را به‌وسیله گزینه New Desktop+ در سمت راست، به یک دسکتاپ مجازی جدید، درگ کنید.

 

پیکربندی تنظیمات خصوصی
هنگامی که برای اولین بار ویندوز 10 را راه‌اندازی می‌کنید، مطمین شوید که گزینه Custom install را بجای Express install انتخاب کرده‌ باشید تا بدین وسیله بتوانید تنظیمات خصوصی را اعمال نمایید. (اگر نصب آن را به پایان رسانده‌اید، نگران نباشید؛ می‌توانید در بخش Settings آن را انجام دهید). درغیر این‌ صورت شما باید خودتان برای اشتراک‌گذازی تمام داده‌های خصوصی، آن‌ها را تایید کنید. بنابراین اگر نیازی به اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی خود ندارید، لازم نیست این کار را انجام بدهید.

 

زیباسازی بهتر دسکتاپ
ویندوز 10 به شما اجازه می‌دهد تا دسکتاپ خود را بهتر از قبل شخصی‌سازی کنید. به بخش Start > Settings > Personalization > Colors رفته و گزینه Show color on taskbar and Start Menu را انتخاب نمایید. می‌توانید این گزینه را طوری تنظیم کنید که به‌طور خودکار رنگی را برای والپیپر انتخاب کند و آن را در آیکون‌های زیرین برنامه‌های باز اعمال نماید. همچنین می‌توانید گزینه شفاف‌سازی منوی استارت را از این بخش غیرفعال کنید.

 

پرینت به فایل PDF
با این خصوصیت می‌توانید بدون نیاز به نصب برنامه جداگانه اسناد خود را در قالب PDF ذخیره نمایید. این قابلیت موجب می‌شود تا ذخیره‌سازی و توزیع اسنادی که ویرایش پیچیده‌ای دارند، راحت‌تر انجام شود.

 

زمان‌بندی بروزرسانی‌های ویندوز
درعوض جلوگیری از تصمیم اجباری مایکروسافت برای این کار، می‌توانید ری‌استارت‌ها را برای نصب بروزرسانی‌ها زمان بندی کنید. بدین منظور به مسیر Start > Settings > Updates and Recovery > Windows Update بروید. می‌توانید این کار را برای آپدیت‌های آینده نیز به همان شکل با انتخاب Notify to Schedule Restart زمان‌بندی نمایید.

 

تب Home در Windows Explorer و Quick Access
پنجره ویندوز اکسپلورر اکنون به لطف تب Home جدید بسیار کارآمدتر شده‌است. اگر نگاهی به بخش بالای سمت چپ ویندوز بیندازید، می‌توانید گروه جدید Quick Access را ببنید که به شما اجازه می‌دهد تا به آخرین پوشه‌های دردسترس قرارگرفته مراجعه کنید. این مورد به حفظ گردش‌ کاری که برای دسترسی به فایل‌های خود انجام می‌دهید، کمک زیادی می‌کند. در صورتی که از نمای پیش‌فرض Quick Access در مرورگر فایل خود ناراضی هستید، می‌توانید آن را به بخش This PC با انتخاب گزینه View > Options > Open File Explorer > This PC برگردانید.

 

ذخیره‌ساز باتری
اگر از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید و باتری شما زود خالی می‌شود، ویندوز 10 به‌اندازه کافی برای جلوگیری از سرویس‌های پس‌زمینه و برنامه‌های دیگر هوشمند است، بنابراین می‌توانید از حداکثر انرژی باتری خود برای سرپا نگه‌داشتن سیستم استفاده کنید. برای فعال‌سازی این قابلیت روی منوی استارت کلیک کنید و به مسیر Setting > Systems > Battery Saver بروید.

 

اسکرول کردن پیش‌زمینه
آیا تا به حال پیش آمده که نشانگر ماوس را روی پنجره‌ای ببرید ولی قابلیت اسکرول کردن را نداشته باشید؟! این مورد به این دلیل است که ویندوز آن را غیرفعال نموده‌ است. برای برگرداندن این قابلیت به مسیر Settings > Devices > Mouse and Touchpad رفته و آن را فعال کنید.

 

میانبرهای صفحه‌کلید
در اینجا برخی از میانبر‌های کیبورد را که ممکن است برای کار‌های روزمره شما مفید باشد معرفی می‌کنیم:

(Task View)> کلید ویندوز
(انتقال برنامه به یک‌چهارم گوشه راست بالا) > کلید ویندوز- راست- بالا
(دسکتاپ مجازی) > کلید ویندوز- Ctrl چپ یا راست
(دسکتاد مجازی جدید) > کلید ویندوز-Ctrl – D
(جستجوی کورتانا) > کلید ویندوز- Ctrl – C
(نگاه روزانه به آب‌وهوا، اخبار و رویداد‌های ورزشی) > کلید ویندوز- S
(بستن دسکتاپ مجازی) > کلید ویندوز- Ctrl – F4
(انتقال برنامه‌ها به بالا یا پایین صفحه) > کلید ویندوز- بالا- پایین


ضبط ویدیویی بازی‌ها و برنامه‌ها
اکنون با این ویژگی می‌توانید به‌وسیله تابع Game DVR برنامه‌ها وبازی‌های مورد استفاده خود را ضبط کنید. دکمه ویندوز + G را فشار دهید و روی Yes در پنجره بازشده کلیک کنید.
منبع:itresan.com

 

 

همانطور که می دانید، ویندوز در حالت عادی به شما اجازه ی ساخت یک پوشه ی بدون نام را نمی دهد. اما جالب است بدانید که ساخت یک پوشه بدون نام در ویندوز با یک ترفند ساده امکان پذیر است.

 

لازم به ذکر است که ترفند ساخت یک پوشه ی بدون نام شاید کاربردی برای کاربران نداشته باشد اما شما می توانید با برداشتن آیکون پوشه مورد نظر یک روش مخفی سازی را تجربه کنید.

 

مخفی سازی پوشه, ترفندهای ویندوز

ترفند ساخت پوشه بدون نام در ویندوز

 

مرحله اول: ابتدا یک پوشه (New Folder) ایجاد کنید.

 

مرحله دوم: نام پوشه را پاک کنید.

 

مرحله سوم: کلید Alt را نگه داشته و عدد ۲۵۵ را با استفاده از صفحه کلید عددی تایپ کنید.

 

مرحله چهارم: اکنون کلید Alt را رها کرده و کلید Enter را فشار دهید.

 

کار تمام است و اکنون شما یک پوشه.بدون نام خواهید داشت.
 

برای مخفی سازی پوشه بدون نام مراحل زیر را نیز طی کنید:
مرحله اول: بر روی پوشه راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

 

مرحله دوم: به سربرگ Customize مراجعه نموده و بر روی گزینه Change icon کلیک کنید.

 

مرحله سوم: اکنون یک آیکون مخفی یافته و آن را برای پوشه ی مورد نظر انتخاب کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

به جرات می‌توان گفت بعد از یادگیری ویندوز، فراگیری نرم‌افزارهای مجموعه آفیس در مرحله بعد قرار می‌گیرد، در بین این نرم‌افزارها نیز پاورپوینت به عنوان ابزاری کارآمد برای ارائه و ایجاد محتوا زبانزد خاص و عام است، با این حساب اگر کاربر ویندوز هستید و بیشتر کارهای خود را با کامپیوتر انجام می‌دهید بدون شک روزی فرا خواهد رسید که به پاورپوینت نیاز پیدا کنید، کار کردن با این نرم‌افزار پرطرفدار آنقدرها هم سخت نیست؛ اما اگر زیاد سر و کار شما به پاورپوینت میافتد پیشنهاد می‌کنیم میانبرهای صفحه‌کلید این نرم‌افزار را به یاد داشته باشید.

 

این نرم‌افزار به اندازه‌ای کارآمد و رایج است که به نوعی می‌توان گفت رقیبی ندارد و با این حساب کاربرانی که قصد تولید محتوا دارند ‌چار‌ه‌ای ندارند به غیر از اینکه دست به دامن پاورپوینت شوند. کار کردن با این نرم‌افزار بسیار راحت و آسان است؛ اما اگر گذار شما بیش از حد به پاورپوینت میافتد پیشنهاد می‌کنیم به جای تعامل با ماوس و انتخاب منو‌های مختلف از صفحه‌کلید کمک بگیرید.

 

تقریبا می‌توان گفت که برای صدور هر دستوری در پاورپوینت، کلید میانبری تعریف شده است، استفاده از این کلید‌های میانبر به افزایش سرعت کاربر در فرآیند تولید محتوا کمک می‌کند. پاورپوینت به همان‌ اندازه که ویژگی‌های زیادی دارد، کلید‌های میانبر گوناگونی نیز در آن تعبیه شده که پرداختن به تمامی آنها از حوصله این بحث خارج است. به همین‌ منظور بر آن شدیم تا به ۱۶ میانبر پرکاربرد در پاورپوینت اشاره کنیم.

 

لازم به ذکر است که این میانبرها مربوط به پاورپوینت نسخه ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ است و احتمال دارد با میانبرهای نسخه‌های قدیمی‌تر پاورپوینت تفاوت داشته باشد.

 

۱. دسترسی سریع به نوار ریبون
تمای ابزارهای پاورپوینت در نوار ریبون تعبیه شده‌اند با این حساب اگر قصد داشتید این نوار را به سرعت فعال کنید کافی است تا کلید Alt را بفشارید و حرف اول ابزار مورد نظر خود را تایپ کنید،‌برای خروج از این حالت نیز کافی است تا دکمه Esc را بفشارید.

 

۲. حرکت در جهت عقربه‌های ساعت در میان قاب‌ها (Panes)
در نمای معمولی اگر قصد داشتید بین قاب‌های موجود در نمای معمولی (Normal View) در جهت عقربه‌های ساعت حرکت کنید می‌توانید از کلید F6 کمک بگیرید، این میانبر ساده باعث می‌شود سرعت عمل شما چند برابر شود.

 

۳. تکرار آخرین عملکردی که انجام داده‌اید
برای تکرار آخرین عمکردی که انجام شده کافی است تا کلید F4 را انتخاب کنید.

 

۴. حرکت در جهت خلاف عقربه‌های ساعت میان قاب‌ها
بین قاب‌های موجود در پاورپوینت با فشردن کلید ترکیبی شیفت و F6 در جهت خلاف عقربه‌های ساعت حرکت کنید.

 

۵. انتقال به یک پاراگراف بالاتر
اگر متنی که نوشته‌اید چند پاراگراف دارد به راحتی با فشردن کلید‌های ترکیبی Alt و شیفت و مکان نمای سمت چپ صفحه‌کلید می‌توانید به پاراگراف بالاتر انتقال داشته باشید.

 

۶. انتقال به یک پاراگراف پایین‌تر
اگر قصد داشتید به پاراگراف بعدی منتقل شوید کافی است تا کلید‌های ترکیبی Alt و شیفت و مکان‌ نمای سمت راست صفحه‌کلید را به صورت همزمان بفشارید.

 

۷. انتقال پاراگراف انتخاب شده به بالا
کلید‌های ترکیبی Alt و شیفت و مکان‌ نمای بالا صفحه کلید باعث می‌شود پاراگراف انتخاب شده به بالا منتقل شود.

 

۸. انتقال پاراگراف انتخاب شده به پایین
کلید‌های ترکیبی Alt و شیفت و مکان‌ نمای پایین صفحه کلید باعث می‌شود پاراگراف انتخاب شده به پایین منتقل شود.

 

۹. افزایش سایز فونت
فونت دلخواه خود را انتخاب کرده و کلید‌های Ctrl و شیفت و < را همزمان بفشارید.

 

۱۰. کاهش سایز فونت
برای کاهش سایز فونت‌های انتخاب شده‌، کافی است تا کلید‌های Ctrl و شیفت و > را بفشارید.

 

۱۱. اضافه کردن اسلاید جدید
این میانبر زمانی که قصد دارید اسلایدهای زیادی بسازید کاربرد دارد، کلید‌های Ctrl و M اسلاید جدید اضافه می‌کنند.

 

۱۲. حذف یا نمایش خط‌ کش
کلید‌های ترکیبی Alt و شیفت و F9 خط ‌کشی را که در کنار قاب اصلی نمایان است حذف می‌کند یا آنرا نمایش می‌دهد.

 

۱۳. تغییر حالت متن
کلید ترکیبی شیفت و F3‌ حالت متنی که انتخاب شده است را به صورت بزرگ یا کوچک نمایش می‌دهد یا اینکه تنها حرف اول جمله را به صورت بزرگ مشخص می‌کند. لازم به ذکر است که این گزینه‌ تنها برای زمانی‌که نیاز به تایپ انگلیسی دارید کاربر دارد چرا که حالت نوشتن میان کلمه‌های فارسی تفاوتی ندارد.

 

۱۴.انتقال به اولین حرف نوشته شده
اگر متنی طولانی در پاورپوینت ایجاد کرده‌اید کافی است تا کلید Ctrl و Home را بفشارید تا سریعاً به اولین کاراکتر در ابتدای پاراگراف منتقل شوید.

 

۱۵. انتقال به آخرین حرف نوشته شده
در هر قسمتی از متن که هستید کلید‌های Ctrl و End را بفشارید تا به سرعت به آخرین کاراکتر نوشته شده در انتهای پاراگراف منتقل شوید.

 

۱۶. چرخاندن ۱۵ درجه‌ای قسمت انتخاب شده
برای چرخاندن در جهت عقربه‌های ساعت در قسمتی که انتخاب کرده‌اید کافی‌ است تا کلید‌های ترکیبی Alt و مکان‌نمای سمت راست را همزمان بفشارید،‌لازم به ذکر است که، استفاده از کلید Alt و مکان‌نمای سمت چپ همین عمل را به صورت برعکس انجام می‌دهد.

 

همان‌گونه که در ابتدا اشاره شد، پاورپوینت میانبرهای زیادی دارد؛ اما این ۱۶ میانبر بیشتر از بقیه کاربرد دارد.

اید برای شما پیش آمده باشد ، زمانی که می خواهید از ورد استفاده کنید، با فونتی روبه رو شوید که فونت مورد علاقه ی شما نیست و مجبور هستیدکه هر بار آن را تغییر دهید و به گونه ای برای شما دردسر ساز می باشد، اینک ما به راه حلی می پردازیم که به وسیله ی آن خواهید توانست فونت پیش فرض خود را تغییر دهید و دیگر با مشکلی مواجه نخواهید شد.


در ابتدا از قسمت File گزینه ی New و سپس Blank Document را انتخاب کنید. در صفحه ای که باز می شود به تب Home بروید و سپس در قسمت Styles بر روی Normal راست کلیک کرده و سرانجام در صفحه ی باز شده بر روی Modify کلیک کنید.

 

پیش فرض کردن فونت مورد علاقه در ورد, ورد 2013

 

هنگامی که بر روی Modify کلیک کردید پنجره ی زیر باز می شود. در این قسمت فونت مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید ولی قبل از کلیک بر روی Ok بایستی به یک نکته دقت کنید. آن نکته این است که قبل از کلیک کردن بر روی OK حتماً تیک گزینه ی New document based on this template را بزنید.

 

پیش فرض کردن فونت مورد علاقه در ورد, ورد 2013

پیش فرض قراردادن فونت در ورد 2013

یکی از قابلیت‌های ویندوز 10 امکان تغییر رنگ محیط ویندوز به رنگ‌های دلخواه کاربر است، اما اگر دوست داشته باشید رنگ Start Menu بدون توجه به رنگ بخش‌های دیگر همواره تیره باشد، می توانید با راه‌حلی که برای شما داریم این کار را انجام دهید.

 

مایکروسافت نام تم‌های رنگی ویندوز را Accent گذاشته است تا رنگ قسمت‌های مختلف به انتخاب کاربر تغییر کند، اما اگر نخواهید این رنگ‌‌ها را در نوار وظیفه و استارت منو ببینید چه راهی وجود دارد؟ متاسفانه در این صورت نمی‌توانید از هیچ رنگی استفاده کنید ، اما نگران نباشید زیرا با کمی دستکاری در رجیستری ویندوز 10 می‌توانید از تم رنگی به همراه استارت منو تیره بهره ببرید.

 

برای بهره بردن از چنین روشی، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
1. بخش Settings را باز کنید و سپس وارد قسمت Personalization شوید. در پایین‌ترین قسمت از تب Colors، گزینه «Automatically pick an accent color from my background» را در حالت Off قرار دهید.

 

ترفندهای ویندوز 10, نوار جستجو کورتانا

تغییر تم‌های رنگی ویندوز 10 

 

2. با تایپ «regedit» در نوار جستجو/کورتانا، رجیستری ویندوز را اجرا کنید.

 

ترفندهای ویندوز 10, نوار جستجو کورتانا

 

3.  پس از باز شدن رجیستری به مسیر

HKEY_CURRENT_USER>SOFTWARE>Microsoft>Windows> CurrentVersion>Explorer>Accent  

بروید.

 

ترفندهای ویندوز 10, نوار جستجو کورتانا

ترفند تغییر تم های ویندوز 10

 

4. از بخش سمت راست، کلید «AccentPalette» را انتخاب کنید و سپس با استفاده از مسیر File>Export از کلید مربوط به پلت رنگ بک‌آپ بگیرید.

 

ترفندهای ویندوز 10, نوار جستجو کورتانا

 

5. حالا تنظیمات کلید «AccentPalette» را باز کنید و مقدار داخل ستون‌های 5، 6 و 7 از سطر دوم را به 32 و مقدار داخل ستون‌های مشابه از سطر سوم را به 0F تغییر دهید.
 

 

ترفندهای ویندوز 10, نوار جستجو کورتانا

 

6. حالا روی گزینه OK کلیک کنید، سپس کامپیوتر خود را ریست کنید. پس از ریست نوارهای عنوان رنگی و سایر بخش‌ها مانند استارت منو، نوار وظیفه و action center تیره خواهند شد.

 

پس از انجام مراحل بالا، در صورتی که از نتیجه راضی نبودید با قرار دادن گزینه مرحله شماره 1 را در حالت On قرار دهید.

خانه‌تکانی نوروزی یکی از سنت‌های مرسوم خانواده‌های ایرانی است. وسایل خانه جابه‌جا شده، تمیز و مرتب می‌شود، اضافات دور ریخته می‌شود و.... اما خانه‌های دیجیتالی نیز خانه‌تکانی یا به عبارت بهتر «فایل‌تکانی» لازم دارند.

 

فایل‌ها و فولدرهای داخل رایانه، گوشی یا تبلت باید مرتب شده و اضافات دور ریخته شود. اما همان‌طور که خانه‌تکانی قلق‌ و ریزه‌کاری‌های خودش را دارد، برای انجام یک فایل‌تکانی خوب هم بهتر است بعضی نکات و ترفندها را رعایت کنید.

 

تصاویر
در دنیایی که گوشی‌های هوشمند دوربین‌های عکاسی هستند، تعداد تصاویر گرفته شده گاهی آن‌قدر زیاد می‌شود که مرتب کردن آنها به کابوس تبدیل می‌شود! از طرفی تصاویر جزو مهم‌ترین فایل‌های هر فرد یا یک خانواده‌ به حساب می‌آید و حفاظت از آنها اهمیت بسزایی دارد. برای این‌که بتوانید تصاویرتان را مدیریت کنید و نگران از دست رفتن آنها نباشید، حواستان به این نکات باشد:

 

1ـ سعی کنید تصاویر (بخصوص تصاویر خصوصی) را روی تلفن‌ همراه‌تان نگه ندارید. این کار علاوه بر خطر افتادن تصاویر در دست افراد ناشناس در صورت گم یا دزدیده شدن گوشی، خطر از بین‌رفتن اطلاعات به دلایل مختلف سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری را نیز دارد. بنابراین پیوسته تصاویرتان را از گوشی به رایانه منتقل کنید. برای این‌ کار می‌توانید از اتصال گوشی به رایانه با سیم یا نرم‌افزارهایی مانند AirDroid یا ShareIt استفاده کنید که به‌صورت بی‌سیم عمل انتقال را بسرعت انجام می‌دهند.

 

2ـ قاعده‌ای در دنیای امنیت وجود دارد که شما باید سه نسخه‌ پشتیبان از اطلاعاتی که برایتان مهم است داشته باشید و البته توصیه می‌شود این سه نسخه در حداقل دو قالب مختلف باشد. مثلا دو نسخه در دو جای هارد و یک نسخه روی DVD. یا دو نسخه روی دو DVD و یک نسخه روی یک فلش یا حالت‌های دیگر. این قاعده در هیچ‌ موردی بیش از تصاویر صادق نیست و بهترین کار برای این‌که مطمئن شوید تصاویرتان را از دست نمی‌دهید، رعایت قاعده‌ سه پشتیبان است.

 

3ـ احتمالا برایتان پیش آمده که هنگام مرتب کردن فایل‌های تصاویر، یادتان نیاید هر تصویر را چه زمانی گرفته‌ بودید. نگران نباشید، کافی است در ویندوز روی فایل کلیک راست کنید و در قسمت خصوصیات (properties) گزینه‌ جزئیات را بزنید تا تاریخ گرفته‌شدن عکس را به روز و ساعت ببینید. اگر تاریخ ویندوزتان شمسی باشد این تاریخ را به شمسی می‌بینید، در غیر این صورت به کمک تقویم یا اینترنت می‌توانید تاریخ میلادی را به شمسی تبدیل کنید. این قضیه به تصاویر دریافتی با تلفن‌های همراه محدود نیست و دوربین‌های دیجیتال هم تاریخ را در هر عکسی که می‌گیرند ذخیره می‌کنند. با داشتن تاریخ عکس‌ها، منظم کردن آنها بر حسب تاریخ کار سختی نخواهد بود.

 

4ـ زمانی حدس این‌که عکسی در کجا گرفته شده خودش نوعی تفریح به شمار می‌آمد! اما با فراگیر شدن عکسبرداری با گوشی‌های هوشمند، ذخیره‌ مکان در اطلاعات تصویر نیز عجیب نیست. کافی است هنگام گرفتن عکس GPS گوشی‌تان روشن و مکان‌تان مشخص باشد تا این اطلاعات در تصویر نیز ذخیره شود. (البته امکان غیرفعال‌کردن این امکان وجود دارد) بنابراین اگر خواستید تصاویر را بر حسب مکان مرتب کنید، می‌توانید از اطلاعات مکانی ذخیره‌شده در همان جزئیات استفاده کنید. دقت کنید این اطلاعات عموما به‌صورت طول و عرض جغرافیایی است که به کمک سرویس‌هایی مثل نقشه‌ گوگل می‌توانید آن‌ را جست‌وجو و مکان جغرافیایی را پیدا کنید.

 

5 ـ یکی از راه‌های مرتب کردن تصاویر به‌صورت پشت‌سر هم نامگذاری آنها به‌صورت پیشوند + شماره است. مثلا مکان یا تاریخ مشترک تصاویر به‌عنوان پیشوند و شماره از یک تا تعداد تصاویر. برای این کار می‌توانید از نرم‌افزار‌هایی مانند ReNamer استفاده کنید که امکان تغییر نام دسته‌جمعی فایل‌ها را به شما می‌دهد و به کمک آن می‌توانید با هر قاعده‌ای که می‌خواهید (مثل آن‌ که گفته شد) این نامگذاری دسته‌جمعی را انجام دهید.

 

فیلم‌ها و سریال‌ها
آنهایی که فیلم و سریال‌‌بین باشند می‌دانند مرتب کردنشان چقدر مهم است و این اهمیت وقتی مشخص می‌شود که می‌خواهید از بینشان یکی را پیدا کنید!

 

1ـ مهم‌ترین اصل برای داشتن یک مجموعه‌ مرتب و ساختارمند از فیلم‌ها، داشتن یک قاعده و رعایت آن برای تمام‌ آنهاست. یکی از این قواعد، قرار دادن هر فیلم در یک فولدر مجزا با نامگذاری مشخص است. مثلا [Movie Name(Year) [720p/1080p. این چیدمان مزایای زیادی دارد: هر فولدر مثل جعبه‌ای است که تمام فایل‌های مربوط به آن فیلم (زیرنویس‌ها، پوستر و...) را می‌توانید در آن بگذارید، پیدا کردن فیلم‌ها از فهرست فیلم‌ها به آسانی انجام می‌شود، انتقال و مقایسه‌ فهرست فیلم‌ها سخت نخواهد بود و همچنین با رعایت این قاعده، دیگر نگران نام فایل‌ها نیستید و هرفیلم با هر نام فایلی که داشته باشد، در داخل فولدر با نام مشخص آن قابل شناسایی است.

 

2ـ برای سریال‌ها، چیدمان قسمت‌های یک فصل در فولدری با شماره‌ آن فصل و فولدرهای فصول در یک فولدر با نام سریال، چیدمان مناسبی خواهد بود. اگر هم خیلی دقیق هستید و می‌خواهید نام هر قسمت را هم درست ذخیره کنید، این نام‌ها را می‌توانید در سایت IMDB پیدا کنید. البته حواستان باشد نام فایل‌ها را هم با قاعده ذخیره کنید و شماره‌ قسمت حتما قبل از نام آن باشد که قسمت‌ها به ترتیب قرار گیرند.

 

آهنگ‌ها
به جرأت می‌توان گفت مرتب کردن فایل‌های موسیقی از مشکل‌ترین قسمت‌های یک فایل‌تکانی اساسی به شمار می‌آید. فایل‌ها نام‌های متفاوتی دارند، تگ‌هایشان ناقص است، آرت‌ورک ندارند و انواع و اقسام دردسرهای دیگر، اما نترسید! با داشتن ابزار مناسب، دسترسی به یک مجموعه آهنگ منظم دور از دسترس نخواهد بود.

 

1ـ جعبه‌ ابزار فایل‌های موسیقی، نرم‌افزاری است به نام MusicBee. این نرم‌افزار هر آنچه را برای پخش، مدیریت و مرتب کردن آهنگ‌های به‌هم‌ریخته‌ نیاز دارید به رایگان در اختیارتان می‌گذارد. با استفاده از آن می‌توانید تگ‌های هر آهنگ یا کل یک آلبوم را به‌طور دقیق تنظیم کنید، برای آلبوم‌ها آرت‌ورک پیدا کرده، متن آهنگ را اضافه کنید و ... اما ویژگی فوق‌العاده‌ این نرم‌افزار در سازماندهی فایل‌ها (Organize Files) نهفته است؛ جایی که می‌توانید تمام آهنگ‌ها را بر حسب تگ‌هایشان (مانند سال، نام آلبوم، ...) در فولدرها و زیرفولدرها به‌صورت اتوماتیک بچینید؛ یعنی با یک کلیک، کل آهنگ‌هایتان منظم می‌شود.

 

2ـ برای آن آهنگ‌هایی که نامشان را نمی‌دانید، می‌توانید از نرم‌افزار Shazam یا SoundHound روی موبایل‌تان برای تشخیص آنها بهره بگیرید و بعد از یافتن اطلاعاتشان، به کمک MusicBee تگ‌هایشان را منظم کنید.

 

3ـ اگر آهنگ‌هایتان را روی گوشی‌تان نگه می‌دارید، Rocket Player پلیر خوبی است که قابلیت درست کردن تگ‌ها و اضافه کردن آرت‌ورک را به شما می‌دهد.

 

اسناد
سازماندهی اسناد و فایل‌های متنی به شرط نامگذاری قاعده‌مند آنها کار سختی نیست، اما رعایت برخی نکات به نظم بیشتر آنها کمک می‌کند:

 

1ـ بهتر است اسناد را به‌صورت محتوایی و نه فرمتی مرتب کنید. مثلا اگر از یک سند دو نسخه‌ با فرمت‌های doc و pdf دارید، هر دو را کنار هم قرار دهید و نه در دو جای متفاوت.

 

2ـ لزومی به ذخیره‌ تکراری یک فایل به فرمت‌های مختلف نیست. به جای نگهداری یک فایل با دو فرمت متفاوت، از آن فایل دو نسخه‌ دیگر به‌صورت پشتیبان در مکان مجزا ذخیره کنید.

 

3ـ سرویس‌های ذخیره‌ ابری مانند دراپ‌باکس یا گوگل درایو گزینه‌های بسیار خوبی برای پشتیبان‌گیری از اسناد است. شما می‌توانید تعداد زیادی از فایل‌های متنی را با حجم کمی در آنها نگهداری کنید. سرویس‌هایی مانند Evernote هم برای نگهداری یادداشت‌هایتان و دسترسی به آنها روی همه‌ دستگاه‌ها به کار می‌آید.

 

4ـ برای مرتب‌سازی مقالات دانشجویی توصیه می‌شود سراغ نرم‌افزارهای مخصوص این‌ کار مانند Endnote یا Mendeley بروید.

 

پیش‌فرض نباش!
علاوه بر نکات ذکر شده، ترفندهایی عمومی‌ در رابطه با مرتب کردن فایل‌ها و فولدرها وجود دارد:

 

سعی کنید ساختار محتوایی پیش‌فرض فولدرهای ویندوز را رعایت کنید؛ فولدر Documents برای تمام فایل‌های متنی و اسناد، فولدر Pictures برای تمام تصاویر و فولدر Videos برای همه فایل‌های ویدئویی. اگر هم این نوع فایل‌ها را در درایوی غیر از درایو اصلی نگه می‌دارید، می‌توانید برای یکسان‌سازی از همین‌ چیدمان در آنجا هم استفاده کنید.

 

اگر می‌خواهید فولدری را در میان تعداد زیادی فولدر دیگر مشخص کنید (تا بعدا راحت‌تر به آن دسترسی داشته باشید)، نام آن را با کاراکتری مانند ~ شروع کنید تا در چینش اسمی همیشه قبل از بقیه قرار گیرد.

 

هنگام فایل‌تکانی از آن سوی بام نیفتید و تعداد زیرفولدرهای یک فولدر را خیلی هم زیاد نکنید؛ بعدا به مشکل برمی‌خورید!

افراد حرفه ای دائما در حال استفاده از کلید های میانبر هستند تا در ثانیه های وقت ارزشمند خود صرفه جویی نمایند.
همانطور که می دانید کاربران رایانه همیشه به دنبال ترفندهایی برای افزایش سرعت ، سهولت و استفاده بهینه از زمان هستند. کلید های میانبر ویندوز علاوه بر ایجاد سهولت در دسترسی به قسمت های مختلف ویندوز ، باعث افزایش سرعت استفاده از ویندوز می شوند.

 

 افراد حرفه ای دائما در حال استفاده از کلید های میانبر هستند تا در ثانیه های وقت ارزشمند خود صرفه جویی نمایند. شما هم می توانید با استفاده از این ترفند ساده از کار با موس بی نیاز شوید.

 

Alt+Tab = جابجایی بین برنامه ها
Windows button + M = نمایش دسکتاپ و مخفی کردن پنجره ها
Windows button + L = قفل ویندوز
PtrScn = عکس گرفتن از صفحه نمایش
Pause - Break = توقف اجرای برنامه
Page Up = رفتن به بالای صفحه
Page Down = رفتن به پایین صفحه
Windows button = نمایش استارت و منوی برنامه ها

 

میانبرهای کپی:
Ctrl + A = انتخاب تمام محتوا موجود
Ctrl + X = کات (انتقال کامل به کلیپبورد و پاک شدن اصل)
Ctrl + C = کپی
Ctrl + V = الصاق کپی


میانبرهای نرم افزار متنی (مایکروسافت ورد):
Ctrl + B= پررنگ کردن متن (بولد کردن)
Ctrl + U = نمایش خط زیر متن
Ctrl + I = مایل کردن متن (ایتالیک)

 

میانبرهای اینترنت:
Ctrl + T = باز کردن تب جدید
Ctrl + Shift + T = باز کردن دوباره آخرین تب
F5 = دوباره لود شدن صفحه
Backspace = بازگشت به صفحه قبلی
Ctrl + Tab = جابجایی بین تب های مرورگر

 

متداول ترین کلید های میانبر ویندوز:
Ctrl + Z = بازگشت به قبل از آخرین تغییرات
Ctrl + Y = برگشت به پیش از استفاده از Ctrl + Z
Ctrl + S = ذخیره سازی
Ctrl + O = بازکردن فایل
Ctrl + Q = خروج
Ctrl + W = بستن فایل داخل برنامه

منبع: jamejamonline.ir

دنیای ویندوز دنیای پیچیده‌ای است. هرچقدر هم که شما یک کاربر حرفه‌ای ویندوز باشید باز هم تکنیک‌ها و مسائلی وجود دارند که شما از وجود آنها بی اطلاع هستید. هر کسی که به صورت روزانه از کامپیوتر استفاده می‌کند، به طور معمول صدها بار با پوشه‌ها سر و کار خواهد داشت. پوشه‌ها مامور نگه داری فایل‌های ما هستند که علاوه بر این کار به ویندوز نیز نظم می‌بخشند. حال در این مقاله قصد داریم تا شما را با مواردی در ارتباط با مدیریت پوشه‌ها آشنا کند که شاید تا به حال از وجود آنها بی اطلاع بودید. 
 

– تغییر مکان پوشه‌ها از طریق تنظیمات
یکی از ساده ترین راه‌های جابه‌جایی پوشه‌ها در ویندوز درگ و دراپ کردن است. اما یکسری از پوشه‌ها مانند My Pictures، My Music و … می‌باشند که هربار شما آنها را به جایی دیگر منتقل می‌کنید باز هم در جای قبلی خود تشکیل می‌شوند. برای تغییر قطعی و همیشگی آنها می‌بایست بر روی پوشه مدنظر کلیک راست کرد سپس گزینه Properties را بفشارید. با رفتن به زبانه Location شما می‌توانید با فشردن کلید Move… جایگاه آن پوشه را برای همیشه و به صورت قطعی تغییر دهید.

 

تنظیمات ویندوز, تغییر مکان پوشه‌ها از طریق تنظیمات

جابه‌جایی پوشه‌های My Pictures، My Music

 

– کلیدمیانبر گذاری برای یک پوشه
اگر شما قصد داشته باشید که به دسترسی پوشه مدنظرتان سرعت ببخشید، می‌توانید برای آن یک کلید میانبر یا یک کدمیانبر تعیین نمایید. برای اینکار بر روی پوشه مدنظر کلیک راست کرده، سپس وارد بخش Properties شوید. از بین زبانه‌ها وارد زبان Shortcut شده و در کادر مربوط به Shortcut key در میانه صفحه، کلیدمیانبر مدنظر خودتان را وارد نمایید.

 

تنظیمات ویندوز,کلیدمیانبر گذاری برای یک پوشه

برای دسترسی سریعتر به پوشه ها میتوان برای آنها کلید میانبر قرار داد

 

– بازکردن آخرین پوشه های بسته شده
به عنوان مثال شما اگر تبهای درون یک مرورگر را ببندید، می‌توانید با استفاده از کلیدمیانبر CTRL+SHIFT+T آنها را دوباره فراخوانی نمایید. اما چنین قابلیتی به صورت پیشفرض بر روی ویندوز وجود ندارد. برای اینکار می‌توانید ابتدا نرم افزار UndoClose را دانلود کرده سپس به راحتی آخرین پوشه‌های بسته شده خودتان را دوباره اجرا نمایید.

 

 

اگر قانون نسبیت انیشتین را در مورد زمان در نظر بگیریم، یک دقیقه انتظار برای اجرای یک عملیات رایانه‌ای، زمانی بسیار طولانی و فرای تصور محسوب می‌شود. با ما همراه باشید تا با چند راهکار قابل اجرا در مورد این معضل آشنا شویم.

 

ویروسی شدن سیستم عامل, علائم کندی سیستم

ترفندهای افزایش سرعت سیستم عامل

 

سه چیز در زندگی ما انسان‌ها قطعی است: مرگ، مالیات و کند شدن رایانه‌ها بعد از چند ساعت وب‌گردی! با توجه به این که با شروع هر سال جدید، نرم‌افزارها، فایل‌های موزیک، ویدیو و بازی‌های جدیدی به رایانه‌ی شما اضافه می‌شوند، حالا بهترین فرصت است که ترفندهایی روی ویندوز خود پیاده‌سازی کنید تا سرعت سیستم شما درست مانند روز اولی باشد که آن را خریده‌ بودید.

 

۱. فایل‌های موقت را به صورت موقت نگه دارید
دنیای کَش‌ها (Cache) در ویندوز، دنیای گسترده و مرموزی است. یک فایل کش در ویندوز وجود دارد که بر دیگر کش‌ها سیطره دارد و مزاحم‌ترین کش موجود به شمار می‌آید که به آن کش موقتی محلی و یا local temp cache گفته می‌شود. این کش، فایل‌های دانلود شده از مرورگر را در هنگام باز شدن وب‌سایت‌ها، در سیستم ذخیره‌ می‌کند.

 

شما می‌توانید با ابزار Disk Cleanup حافظه‌ی این کش را پاک‌سازی کنید. در ویندوز XP راه حل به این صورت است:

Start>Accessories>System Tools> Disk Cleanup

 

ویروسی شدن سیستم عامل, علائم کندی سیستم

می‌توانید با ابزار Disk Cleanup حافظه‌ی کش موقتی محلی را پاک‌سازی کنید

 

Disk Cleanup اوضاع ذخیره‌سازی درایو سیستم‌عامل شما (که اغلب درایو C است) را تحلیل کرده و شروع به پاک کردن سریع بعضی فایل‌ها می‌کند.چنانچه روی گزینه‌ی Temporary Internet Files کلیک کنید، ابزار Disk Cleanup به صورت خودکار تمام فایل‌های موقت شما را پاک خواهد کرد. یک راه حل دم‌دستی برای هواداران ویندوز وجود دارد و آن رفتن به منوی Start و تایپ عبارت %temp% است. در این حالت نیز می‌توانید تمام فایل‌های موقت را به صورت دستی پاک کنید. همچنین می‌توانید با استفاده‌ی هم‌زمان از کلیدهای Windows و R در ویندوز XP، منوی Run اجرا کرده و سپس عبارت %temp% را در کادر باز شده تایپ کنید.

 

اگر هر ماه از این راهکار در سیستم خود استفاده کنید:
۱. با استفاده‌ی هر روزه از اینترنت، سیستم شما کند نخواهد شد.

 

۲. خطر ویروسی شدن سیستم خود را کاهش داده‌اید؛ چرا که بعضی از ویروس‌ها در درایو اصلی ویندوز نفوذ می‌کنند.

 

۳. سطح دانش شما نسبت به مقدمات پاک‌سازی نرم افزاری سیستم بالاتر خواهد رفت.

 

۲. Fragmentation دوست شما نیست
Fragmentation در سیستم‌عامل به معنای پراکندگی اطلاعات است. این توصیه مخصوص درایوهای هارد است و به درد افرادی می‌خورد که فایل‌های مختلف را در سیستم خود ذخیره، ویرایش و جمع‌آوری می‌کنند. وقتی شما فایلی مثل ورد یا اکسل را در سیستم ذخیره نمایید، سیستم‌عامل اطلاعات فایل را در چند بخش مختلف ذخیره‌ می‌کند. پس با ذخیره کردن فایل‌های مختلف، تعداد این اطلاعات پراکنده شده زیاد می‌شود. این عامل می تواند سرعت باز شدن فایل‌های شما را بسیار پایین بیاورد.

 

با مشاهده‌ی اولین علائم کندی سیستم، به سراغ یکپارچه‌سازی سیستم (دفرگمنت) یا "Disk Defragmenter" بروید. در ویندوز ۱۰ این قابلیت به عنوان Defragment and Optimize Drives شناخته شده است. با این که نرم افزارهای جانبی زیادی برای یکپارچه‌سازی دیسک وجود دارد، اما ساده‌ترین راه حل در خود ویندوز رایانه‌ی شما موجود است.

 

در ویندوز XP روال کار به این ترتیب است:

Start > Programs > Accessories > System Tools > Disk Defragmenter

 

ویروسی شدن سیستم عامل, علائم کندی سیستم

 

 پس از کلیک بر روی Disk Defragmenter پنجره‌ای باز می شود که تمام درایوهای موجود در هارد شما را نمایش می‌دهد و به طور پیش‌فرض، درایو اصلی (که معمولا C است) را برای یکپارچه‌سازی انتخاب کرده است. شما می‌توانید با مشاهده‌ی درصد پراکندگی در هر درایو، فرآینده یکپارچه‌سازی را روی آن پیاده کنید.

 

یکپارچه‌سازی درایو هارد، کاری زمان بر و نسبتا طولانی است. پس پیشنهاد می‌شود زمانی آن را اجرا کنید که سیستم، سرش خلوت بوده و مشغول اجرای عملیات دیگری نباشد. بهینه‌سازی فضای هارد شما ممکن است یک ساعتی طول بکشد. البته این مدت زمان، بسته به حجم درایو و قدرت پردازش سیستم شما متفاوت است. پس از اتمام بهینه‌سازی، سیستم را ری‌استارت کنید. با انجام ماهیانه‌ی این عملیات، تفاوت چشم‌گیری در سرعت باز شدن فایل‌ها و دسترسی به آن‌ها در حین بازی و عملیات ویرایشی مشاهده خواهید کرد.

 

گرفت.

سئو ووکامرس
برخی از وب‌سایت‌ها قوانین سئو را نقض می‌کنند که اشتباه بزرگیست. در برخی فروشگاه‌های حقیر به انگیزه محدودیت هزینه‌ها متخصص سئویی حضور ندارد اما نگران نباشید اکثر این سایت‌ها نیازی به کارآزموده ندارند چون پیاده‌سازی تکنیک‌های سئو ووکامرس زیاد ساده است. 5 اشتباه رایج هستی دارد که اکثر صاحبان فروشگاه‌های آنلاین درگیر آن هستند ولی توجه به این 5 مورد می‌تواند فاکتور قدرت‌مندی برای چشم وهمچشمی باشد.

1- تاثیر نبود درونمایه در سئوی ووکامرس
اولین مشکل فروشگاه‌های آنلاین عدم توجه به زمینه محتوا گذاری است. بدون هستی محتوا، چیزی برای برای اثر دادن در گوگل هستی ندارد به این چهره صفحات محصولات به نکویی پوشش داده نمی‌شوند و سئو ووکامرس ناکام می‌ماند!

توضیحات منحصر به فرد: نیازی نیست برای هر محصول مقاله‌های طولانی 500 کلمه‌ای تهیه کنید. تنها کافیست یک روشنگری منحصر به‌فرد نزدیک 100 کلمه‌ آماده کنید. در واقع این پاراگراف‌های کوتاهی تغییرات بسیار ابهت در سئو ووکامرس برپایی می‌کنند و تاثیر به‌سزایی خواهند داشت.
سئو ووکامرس: از عنوان سئو و توضیحات متا غافل نشوید. این موارد بسیار مهم هستند و اطلاعاتی در باره محصولات به گوگل ارائه می‌دهند. افزونه Yoast WooCommerce SEO حائز رابط کاربری بسیار ساده‌ای است می‌توانید از آن در ساخت صفحات محصول و سئوی محصولات ووکامرس کمک بگیرید.
بلاگ: دسته بلاگ را فراموش نکنید. بلاگ‌نویسی دائم یک راه‌حل عالی است. می‌توانید اطلاعات بیشتری در باره محصولات خویش ارائه دهید آن‌ها را و در شبکه‌های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید.
2- اهمیت کلمات کلیدی
انتخاب درست واژه ها کلیدی در آغاز پیشه و رعایت چگالی مناسب از موارد بسیار مهم است زیرا گوگل این کلمات را در صفحات شما رسیدگی می‌کند و سپس به بازدیدگنندگان نمایش می‌دهد. تغییر چندباره این واژه ها یا تکرار بیش از کران آن‌ها پیشه راستی نیست. موتورهای جستجو روز به روز هوشمندتر شده و تمایل زیادی به نمایش محتوای طبیعی دارند. می‌توانید از ابزارهای تحقیقاتی واژه ها کلیدی مثل Keyword Planner کمک گرفته و واژه ها کلیدی مربوط به محصولات و محتواهای خود را برگزیدن کنید. پیشنهاد می‌کنیم از واژه ها پرجستجو در محتوا و توضیحات متا بهره‌گیری کنید.

3- سرعت پایین وب‌سایت
به طور کلی میزان عملکرد سایت بسیار مهم و در سئو و جایگاه سایت تاثیر گذار است. ارزیابی سئوی فروشگاه ووکامرسی میموس عملکرد فروشگاه‌های کند در برابر فروشگاه‌های پرسرعت زیاد متفاوت است. برای ارزیابی عملکرد و میزان سرعت فروشگاه خویش می‌توانید از ابزارهای آزمایش سرعت همانند Google PageSpeed و GTMetrix کمک بگیرید. این دو ابزار فروشگاه ووکامرس را بررسی کرده و توصیه‌هایی در جهت شفا عملکرد سایت و افزایش سرعت ارائه خواهند داد.

میزبانی نیز تاثیر قابل توجهی در سرعت وب‌سایت دارد. همان‌‌طور که وب‌سایت رشد می‌کند به منابع و زیرساخت‌های اکثریت نیز بیچارگی خواهد داشت بنابراین با توجه به رشد خود نمی‌توانید کماکان از منابع اولیه بهره‌گیری کنید و باید در جهت بالارفتن آن گام بردارید. برای آشنایی اغلب می‌توانید از وب دیتا کمک بگیرید.

4- وب‌سایت‌های موبایل‌فرندلی
همیشه گواه جستجو از طریق دسکتاپ بوده‌ایم اما در چند سال اخیر میزان جستجو از طریق تلفن‌های همراه رو به افزایش بوده بنابراین صاحبان وب‌سایت‌های بازرگانی باید تجربه مثبتی برای خریداران تلفن به اتفاق خود برپایی کنند. اگر وب‌سایت برای کاربران تلفن‌های به اتفاق به صورت مناسب دست یافتنی نباشند گوگل این کاربران را به وب‌سایت‌های دیگری هدایت می‌کند.

توصیه: بهترین راه‌حل این است که برای وب‌سایت خویش یک نسخه موبایل‌فرندلی و رسپانسیو جاسازی کنید. هزاران قالب ووکامرس و وردپرس برای انتخاب هستی دارند که می‌توانید بهترین تجربه‌های کاربری را برپایی کنید.

5- داده‌های ساختار یافته
داده‌های ساختار مکشوف مایه می‌شود فروشگاه‌های تجارت الکترونیک به راحتی قابل کاربرد و اصطلاحا ماشین فرندلی شوند. به کمک داده‌های ساختار یافته می‌توان پروا گوگل و خزنده‌ها را به سمت خویش جلب کرد. این داده‌ها مایه می شوند ربات‌ها ساختار وب‌سایت شما را بهتر درک کنند و نهایتا در جستجوی نتایج و شبکه‌های اجتماعی بهتر دیده شوید.

هشدار: اگر حافظه‌ی مورد استفاده‌ی شما از نوع SSD است، یکپارچه‌سازی آن باعث آسیب رساندن به سیستم می‌شود. ساده‌ترین راه برای تشخیص نوع SSD یا HDD بودن درایو در ویندوز ۱۰، برنامه‌ی Optimize Drives است. (که تصویر اسکرین شات آن را در بالا می‌بینید) در زیر شاخه‌ی Media type ، نوع هارد قابل مشاهده است.

 

برای تشخیص نوع حافظه در دیگر نسخه‌های ویندوز، می‌توان از این روند استفاده کرد:

 

Start >Program >Accessories >System Tools >System Information >+Components > + Storage > Disks


در واقع SSDحروف اختصاری عبارت Solid State Drive است. پس چنانچه با عبارت Standard Disk Drive مواجه شدید، آن را با SDD اشتباه نگیرید.

 

ویروسی شدن سیستم عامل, علائم کندی سیستم

یکپارچه‌سازی درایو هارد

 

۳. GUI خود را تنظیم کنید
به جرات می‌توان گفت که تنظیم کردن GUI و یا به عبارتی "رابط گرافیکی کاربر" ساده‌ترین و کارآمدترین روش، برای افزایش سرعت سیستم شما است.

 

برای تنظیم این بخش، در ویندوز XP، به منوی Start رفته و روی My Computer راست‌کلیک کنید و روند زیر را انجام دهید:

Properties > Advanced Tab > Performance

 

در ویندوز ۱۰، File Explorer را باز کرده و روی This PC راست کلیک کنید. ادامه‌ی مراحل به صورت زیر است:

Properties > Advanced System Settings > Advanced Tab > Performance > OK

 

ویروسی شدن سیستم عامل, علائم کندی سیستم

 

سپس گزینه‌ی Best Performance را انتخاب کرده و پس از آن روی OK کلیک کنید. در ویندوز ۱۰، حالت پیش‌فرض جلوه‌های بصری یا Visual Effects روی گزینه‌ی Best Appearance انتخاب شده است. بنابراین سیستم‌عامل جدید شما، تصویری روشن و زنده به شما ارائه خواهد کرد.

 

۴. استارتاپ خود را تغییر دهید
امروزه، تعداد برنامه‌هایی که در پس از نصب، وارد بخش استارتاپ می‌شوند به شدت کاهش یافته‌اند. از این رو پس از روشن کردن رایانه، بالا آمدن ویندوز خیلی طول نخواهید کشید. در کادر استارتاپ، می‌توان لیستی از برنامه‌هایی که به هنگام بالا آمدن ویندوز اجرا می‌شوند، را مشاهده کرد. بعضی از این برنامه‌ها برای راه‌اندازی سیستم ضروری هستند؛ حال آن که حضور بعضی از برنامه های غیر ضروری باعث کند شدن سیستم می‌شود.

 

برای باز کردن کادر استارتاپ در ویندوز ، روی نوار وظیفه یا Taskbar راست‌کلیک کرده و گزینه‌ی Task Manager را انتخاب کنید. پس از آن وارد تب استارتاپ شوید.در ویندوز XP می‌توان با فشردن همزمان دو کلید Windows و R وارد برنامه‌ی Run شد. سپس عبارت msconfig را تایپ کرده و آن را OK کرد. این دستور، پنل System Configuration Tools را باز خواهد کرد. روی تب استارتاپ کلیک کرده تا برنامه های مورد نظر را حذف یا انتخاب کنید.

 

ویروسی شدن سیستم عامل, علائم کندی سیستم

یکی از راههای افزایش سرعت سیستم عامل تنظیم کردن استارتاپ است

 

هر چند که تنظیم کردن استارتاپ نیازمند وقت و دقت است، اما بررسی ماهیانه‌ی این قسمت کمک می‌کند که به جای چند دقیقه انتظار، فقط چند ثانیه منتظر بالا آمدن سیستم خود باشید.

 

۵. با Windows Defender از ویندوز خود محافظت کنید
هر چند که آنتی‌ویروس‌های زیادی وجود دارد، اما قابلیت‌های Windows Defender برای اغلب کاربران کافی به نظر می‌رسد؛ چرا که Windows Defender علاوه بر سادگی، نیاز به پردازش پایینی دارد و CPU را چندان درگیر خود نمی‌کند. ضمن این که به طور مداوم به روز رسانی می شود. از این رو Windows Defender اولین انتخاب کاربرانی است که می‌خواهند بدون هزینه‌ی اضافی یک آنتی‌ویروس مفید و کارآمد داشته باشند.

 

اگر سیستم‌عامل فعلی شما ویندوز ۸، ویندوز RT، ویندوز ۸.۱، ویندوز ۸.۱ آر تی یا ویندوز ۱۰ باشد، Windows Defender هم‌اکنون بر روی سیستم شما نصب است. اما در صورت استفاده از نسخه‌های قدیمی‌تر، می‌توانید آنتی‌ویروس مخصوص مایکروسافت یعنی Microsoft Security Essentials را دانلود کنید. (هر چند که پیشنهاد ما به شما امتحان آنتی ویروس‌های دیگر بر روی ویندوزهای قدیمی است)

 

ویروسی شدن سیستم عامل, علائم کندی سیستم

 

پس از اجرای آنتی‌ویروس، سیستم خود را با آن اسکن کنید.برای محافظت تمام‌وقت از سیستم، روی تب تنظیمات کلیک کرده و گزینه‌ی Windows Defender را فعال کنید. برای این که ویندوز شما در صحت و سلامت کامل قرار داشته باشد، لازم است هر ماه آن را اسکن کنید تا مطمئن باشید از شر ویروس‌ها و دیگر بدافزارها در امان است.

 

نکات جانبی- حواس‌تان باشد تا این کارها را نکنید:
هیچ فایلی را از فولدرهای System یا System 32 بی‌دلیل پاک نکنید.

 

وقتی می‌توانید از طریق گزینه‌های ساده‌تر هم سرعت سیستم خود را زیاد کنید، سراغ روش‌های بهینه‌سازی نروید.

 

انتظار نداشته باشید که همیشه با ارتقای بخش سخت‌افزاری، تغییرات شگرفی در سرعت نرم‌افزار دیده شود.

 

به یک بار بهینه‌سازی سیستم خود اکتفا نکنید. سیستم شما به شرطی عملکرد مطلوبی از خود نشان می‌دهد که مدام به آن رسیدگی کنید.

 

تنظیمات بایوس یا اورکلاک خود را دست‌کاری نکنید؛ مگر آن که واقعا وارد باشید و بدانید چه چیزی را می‌خواهید تغییر دهید.

هر چند که امکانات آنلاین زیادی برای بالا بردن سرعت سیستم شما آماده و فراهم است، اما هیچکدام از آنها به اندازه‌ی دانش و سواد رایانه‌ای خود شما موثر و کارآمد نخواهند بود.

 



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

 

اگر چه واتساپ را تازه نصب کردید یا اینکه سالهاست دارید از آن استفاده میکنید، برنامه های چت همچون Whatsapp قابلیتی دارند که میتوان از آنها استفاده کرد تا بهتر از یک نرم افزار چت بهره ببریم. بیایید برخی از این نکات را مرور کنیم:


آنلاین بودنتان را مخفی کنید تا کسی متوجه نشود چه زمانی آنلاین هستید و چه زمانی آفلاین
در حالت پیشفرض زمانی که شما انلاین باشید نمایش داده میشود که انلاین هستید و وقتی که افلاین شوید اخرین بازدید شما از برنامه را با شروع عبارت Last Seen و سپس زمان و تاریخ نمایش میدهد. اما به هر دلیلی که برای امنیت شما مهم است گاهی نمیخواهید کسی آنلاین یا آفلاین بودن شما را مشاهده کند و میتوانید این قابلیت را خاموش کنید.

 

بلاک افراد در واتس آپ, تماس صوتی با واتساپ

 

برای اینکار کافیست مسیر روبه رو را بروید: Settings > Account > Privacy و سپس گزینه Last Seen را انتخاب کنید و حال با سه گزینه روبه رو خواهید شد که میتوانید هر کدام را انتخاب کنید:
• Everyone یعنی همه آنلاین و آفلاین بودن شما را مشاهده کنند
• My Contacts فقط افرادی که در مخاطبین گوشی شما هستند بتوانند مشاهده کنند
• Nobody هیچکس آنلاین یا آفلاین بودن شما را مشاهده نمیکند و متوجه نمیشود.

 

اگر شما نمایش آنلاین و آفلاین بودن خود را خاموش کنید دیگر نمیتوانید آنلاین یا آفلاین بودن هیچکس را هم مشاهده کنید.

 

وقتی افراد پیامتان را میخوانند متوجه شوید
واتساپ قابلیت خوبی را اضافه کرده است که تقریبا میتوان فهمید طرف مقابل در چه وضعیتی نسبت به چت ما دارد. اگر سمت راست نوشته شما یک تیک باشد یعنی پیام شما از گوشی شما ارسال شده است.

 

بلاک افراد در واتس آپ, تماس صوتی با واتساپ

آموزش کار با نرم افزار واتس آپ

 

اگر دو تیک باشد یعنی پیامتان به گوشی شخص مورد نظر رسیده است. و اگر این دو تیک رنگ آبی بگیرند یعنی علاوه بر اینکه پیامتان به شخص مورد نظر رسیده بلکه او نوشته را نیز خوانده است و متن شما را دیده است. حتی اگر انگشت خود را چندثانیه بر روی مطلب نگه دارید و سپس گزینه Info را بزنید حتی زمان تحویل پیام و خوانده شدن آن را نیز به شما نمایش میدهد.


برای دانلود عکس و فیلم فقط از Wi-Fi استفاده کنید
گاهی ما نمیخواهیم فیلم و عکس ها توسط اینترنت سیم کارتمان ذخیره شوند چون حجم کمی داریم و اینترنت سیم کارت گران است ولی خب در عوض وقتی به وای فای وصل شدیم میتوانیم آنها را دانلود کنیم که البته وای فای سرعت بیشتری نیز دارد.

 

بلاک افراد در واتس آپ, تماس صوتی با واتساپ

 

برای ذخیره حجم اینترنت سیم کارت خود میتوانید این تنظیمات را درست کنید و کافیست به مسیر روبه رو بروید: Settings > Chat settings > Media auto-download حال میتوانید بصورت جداگانه انتخاب کنید که آهنگ ها – عکس ها و ویدیوهای شما چگونه دانلود شوند؟ “Never(هیچوقت)” یا “Wi-Fi(فقط وای فای)” “Wi-Fi and cellular” و یا “Wi-Fi, cellular, roaming”.


چت هایتان را به صفحه اصلی پین کنید
گاهی ما با شخص یا گروهی خیلی چت میکنیم و اینکه سریع جواب دهیم و یا سریع به گروه یا چت خاص برویم خیلی مفید است و نمیخواهیم راه طولانی برویم. خیلی ساده میتوانید هر چت فردی یا گروهی را به صفحه اصلی خود پین کنید.

 

بلاک افراد در واتس آپ, دانلود برنامه

یکی از امکانات واتس آپ ارسال پیام صوتی سریع است.

 

بعد از اینکه چت را به صفحه اصلی ویندوز فون خود پین کردید خیلی ساده با ضربه زدن به آن مستقیم به چت موردنظر میروید. کافیست انگشت خود را بر روی فرد یا چت مورد نظر نگه دارید و سپس Pin to start را بزنید.


افراد را در واتساپ بلاک Block کنید
همیشه و همه جا مزاحم ها وجود دارند اما در برنامه های چت همچون واتساپ خیلی راحت وقتی نمیخواهیم با شخصی چت کنیم و جوابش را بدهیم میتوانیم او را مسدود یا بلاک کنیم تا دیگر اون نتواند هیچگونه ارتباطی با ما داشته باشد.

 

آموزش کار با واتساپ, تماس صوتی با واتساپ

 

برای اینکار کافیست مسیر روبه رو را بروید: main screen > ellipsis (…) > settings > contacts > blocked contacts > plus (+) بعد از اینکه علامت + را زدید میتوانید شخص مورد نظر را انتخاب کنید تا بلاک شود. نگران نباشید چون براحتی از همینجا میتوانید اشخاص را از بلاک بودن خارج کنید.

 

تماس صوتی با واتساپ برقرار کنید
در اپدیت واتساپ قابلیت تماس صوتی اضافه شده و مستقیم از داخل واتساپ میتوانید با افراد تماس صوتی داشته باشید و فقط کافیست در پایین صفحه چت با شخص مورد نظر علامت گوشی تلفن را پیدا کنید و آن را فشار دهید.

 

بلاک افراد در واتس آپ, تماس صوتی با واتساپ

 

واتساپ بصورت رایگان در استور ویندوزفون موجود است.

Telegram اپلیکیشن پیام‌رسانی است که در کنار شباهت‌های بسیاری که به Whatsapp دارد دارای چندین ویژگی برتر است. یکی از این ویژگی‌ها وجود استیکر‌ در این برنامه است که امروز به آموزش ساخت استیکرهای شخصی، اضافه کردن آن به تب استیکرها و همچنین اشتراک‌گذاری آن با افراد دیگر خواهیم پرداخت. 


معماری استفاده شده برای طراحی و ساخت تلگرام بسیار به Whatsapp شباهت دارد و همین شباهت نیز باعث آن شده است که شعار تبلیغاتی این اپلیکیشن، بیش از هر اپلیکیشن دیگری، Whatsapp را نشانه بگیرد. پیام این شعار و اعتقاد سازندگان تلگرام این است که اپلیکیشن آن‌ها، ده‌ها برابر از واتس‌اپ امن‌تر بوده و با رمزنگاری‌های انجام شده روی پیام‌های ارسالی و دریافتی، حتی خود سازندگان تلگرام نیز قادر به دست‌یابی به پیام‌های کاربران نخواهند بود که البته صحت این موضوع و بحث درباره‌ی آن، خارج از تمرکز این پست است.

 

در این پست به شما آموزش اضافه کردن استیکر‌های متنوع به تلگرام، و حتی ساخت آن‌ها را خواهیم داد که به کمک آن می‌توانید یکی از معدود نقاط ضعف تلگرام یعنی نبود استیکر‌ها را از بین ببرید. شاید این حرکت قابل تحسین تلگرام، باعث شود سازندگان واتس‌اپ نیز متوجه قدم‌هایی که از دیگر برنامه‌ها عقب هستند شده و کمی به فکر پیشرفت امکانات اپلیکیشن خود باشند، نه فقط ظاهر آن. برای این کار شما به آخرین نسخه‌ی تلگرام نیاز خواهید داشت پس اگر هنوز اقدام به آپدیت کردن آن نکرده‌اید، این مطلب بهترین بهانه برای این امر است:

 

تلگرام برای ویندوز, تنظیمات تلگرام

 

بخش اول: آموزش اضافه کردن استیکرها
مطمئنا اضافه شدن استیکر به اپلیکیشن سریع و سبکی مانند تلگرام، کاربران وایبر و لاین را نیز برای کوچ کردن به این برنامه وسوسه خواهد کرد و اگر تلگرام نیز به سرنوشت ویچت و وایبر دچار نشود، می‌تواند به محبوب‌ترین اپلیکیشن کاربران ایرانی نیز تبدیل شود.

 

شما می‌توانید استیکرهایی که دوستان شما برایتان ارسال می‌کنند را نیز به تلگرام خود اضافه کنید. در این روش مانند عکس بالا با کلیک روی استیکری که دوستتان برای شما ارسال کرده، و با انتخاب گزینه‌ی Add Sticker، پنجره‌ای برای شما باز خواهد شد و پیش‌نمایش استیکر‌ها را به شما نشان خواهد داد. در این بخش نیز گزینه‌ی دیگری با عنوان ADD وجود دارد که با انتخاب آن، در کسری از ثانیه این استیکرها به تب آخر منوی شکلک‌ها اضافه خواهند شد.

 

تلگرام برای ویندوز, تنظیمات تلگرام

آموزش ساخت و ارسال استیگر در تلگرام

 

برای بهره‌بری از این امکان باید تلگرام خود را به آخرین نسخه‌ی موجود بروزرسانی کنید. بعد از این کار، گزینه‌‌ای با عنوان Stickers به منوی تنظیمات تلگرام اضافه خواهد شد که از طریق آن می‌توانید اقدام به حذف یا مخفی کردن استیکرها بپردازید.


بخش دوم: ساخت استیکرهای شخصی
در بخش اول با نحوه‌ی اضافه کردن استیکرهایی که دیگر کاربران برای تلگرام ساخته‌اند آشنا شدید. در این بخش روشی را آموزش خواهیم داد که به کمک آن می‌توانید استیکرهای مخصوص خود را با قابلیت اضافه شدن به بخش استیکرهای تلگرام بسازید. تفاوت این بخش با دو بخش بعد در این است که این استیکرها قابلیت اضافه شدن به تب مخصوص استیکرها در تلگرام را دارند در حالی که استیکرهای ساخته شده در بخش های بعدی، تنها از طریق گالری و مانند ارسال یک عکس معمولی قابل ارسال خواهند بود.

 

برای این کار، شما دو مرحله‌ی متفاوت را در پیش خواهید داشت. ابتدا باید استیکرها را با شرایط تلگرام ویرایش کنید و بعد از آن، با کمک یکی از ربات‌های دوست داشتنی تلگرام با نام Stickers استیکرهای خود را برای تلگرام ارسال کنید.

 

الف: هماهنگ‌سازی استیکرها با شرایط تلگرام
استیکرهای ارسالی شما برای تلگرام "باید" دارای سه مشخصه‌ی زیر باشند:
- فرمت استیکر PNG و عکس مورد نظر نیز به صورت دوربری شده باشد.
- فایل ارسالی شما باید دارای طول و عرض 512px باشد. درواقع حداقل یکی از مقدارهای طول یا عرض "باید" 512px باشد و دیگری، 512 یا کمتر از آن باشد.
- حجم فایل تهیه شده باید کمتر از 350 کیلوبایت باشد.

 

برای راحتی این امر، تلگرام یک فایل PSD پیشنهادی به شما ارائه خواهد کرد که می توانید با باز کردن آن، و انتقال استیکرهای مورد نظرتان به این فایل، و سپس خروجی گرفتن از آن، بدون کوچکترین دردسری استیکرهای خود را آماده‌ی ارسال کنید.

 

اپلیکیشن پیام‌رسانی, تنظیمات تلگرام

 

ب: ارسال استیکرهای ساخته شده به ربات تلگرام
بعد از انجام مراحل بالا و ساخت استیکرهایی که واجد شرایط تلگرام هستند، نوبت به ارسال آن‌ها و ساخت مجموعه‌ی شما خواهد رسید که خود تلگرام پیشنهاد کرده است تا این امر را توسط نسخه‌ی کامپیوتری تلگرام انجام دهید. در صفحه‌ی اصلی تلگرام و در بخش ذره‌بین، نام stickers را جستجو کنید و بعد از پیدا شدن این ربات، روی آن کلیک کنید. صفحه‌ای برای گفتگو باز خواهد شد که کار ساخت استیکرها در این بخش انجام خواهد شد.

 

در ابتدا پیامی دلخواه ارسال کنید تا این ربات ورود شما را تبریک بگوید و لیست دستورات ممکن را برای شما ارسال کند. برای شروع کار ساخت، دستور /newstickerpack را ( علامت / در ابتدای دستور قرار دارد) تایپ و برای این ربات ارسال کنید. بعد از این مرحله، ربات استیکرساز از شما می‌خواهد تا نامی برای  مجموعه‌ی استیکر خود انتخاب کنید.

 

پس از اختصاص دادن نامی برای آن، تلگرام از شما می‌خواهد تا با توجه به حال و احوال استیکر خود (ناراحت، خوشحال، متعجب و ...) یک اموجی برای آن تعیین کنید. دلیل این امر دسترسی راحت‌تر به استیکرها است به این صورت که شما با زدن اموجی "گریه"، بدون نیاز به مراجعه به تب استیکر‌ها، می‌توانید خلاصه‌ای از استیکرهای غمگینی که به این اموجی ربط داده‌اید مشاهده کنید و با کلیک روی آن، به سرعت استیکرها را ارسال کنید. اگر تمایلی به صرف وقت برای این موضوع ندارید، می‌توانید برای تمامی استیکرها یک اموجی یکسان ارسال کنید.

 

بعد از ارسال هر استیکر، این ربات به شما تعداد استیکرهایی که تاکنون به این مجموعه وارد کرده‌اید را یادآوری می‌کند و اگر تمایل به ادامه دارید، کافی است تا استیکر بعدی را ارسال کنید. در مرحله‌ی آخر و بعد از ارسال تمامی استیکرهای مورد نظر، دستور /publish را ارسال کنید تا استیکرهای شما در کسری از ثانیه منتشر و آماده‌ی استفاده شود. البته قبل از مرحله‌ی نهایی باید یک آیدی یا نام برای این مجموعه استیکر انتخاب کنید تا در هنگام اشتراک لینک این استیکر، با مشکلی مواجه نشوید. (برای مثال telegram.me/addstickers/beytoote )

 

آموزش  تلگرام, ساخت استیکر در تلگرام

آموزش اضافه کردن استیکر‌های متنوع به تلگرام

 

بخش سوم: ساخت استیکرهای شخصی در کامپیوتر
ماهیت این بخش و همچنین بخش سوم، با بخش اول متفاوت است چراکه در بخش اول، استیکرهای آماده‌ای که آن‌ها را دریافت می‌کردید، به تب آخر منوی شکلک‌ها اضافه می‌شدند و می‌توانستید به راحتی مانند وایبر یا لاین اقدام به مشاهده و ارسال آن‌ها کنید. اما در این دو بخش، استیکرهای ساخته شده، به این تب اضافه نخواهند شد و برای ارسال آن‌ها باید از طریق گزینه‌ی ارسال فایل و بخش گالری اقدام کنید. با این روش امکان ارسال هر استیکری که فکرش را کنید امکان‌پذیر خواهد بود اما همانطور که گفته شد به دلیل آن که برای دسترسی و ارسال آن‌ها باید در هر نوبت به بخش ارسال فایل مراجعه کنید، ممکن است چندان مورد استقبال کاربران مواجه نشود.

 

برای این امر کافی است تا تصاویر و استیکرهای خود را (با فرض آنکه فرمت تصویر PNG و دوربری شده باشند) درون نرم‌افزار فتوشاپ باز کنید. سپس بدون هیچ تغییری دکمه‌ی Save AS را بزنید و در فرمت‌های پیشنهادی، PNG را انتخاب کنید. پیش از ذخیره‌ی نهایی فایل، به انتهای نام آن پسوند .webp را اضافه کنید تا عکس‌ها با استانداردهای PNG، و با پسوند webp ذخیره شوند. حال تصاویر ساخته شده را به گوشی خود منتقل کنید و برای ارسال آن‌ها، از طریق گزینه‌ی ارسال فایل و بخش Gallery اقدام کنید.

 

تلگرام برای ویندوز, تنظیمات تلگرام

 

تفاوت این موضوع با ارسال یک عکس معمولی PNG، در عدم وجود پس‌زمینه‌ی سفید برای آن است. برای مثال اگر شما اقدام به ارسال یک شکلک دوربری شده‌ی وایبر (که فرمت آن PNG است) کنید، تصویر ارسال شده به صورت مربع و با پس‌زمینه‌ی رنگی ارسال خواهد شد که از جلوه‌ی زیبایی برخوردار نیست. اما در تلگرام و به لطف پشتیبانی آن از فرمت تصویری.webp این تصاویر دوربری شده، بدون هیچ تغییر یا اضافه شدن تصویر تک‌رنگی در پشت آن و درست مانند یک استیکر ارسال خواهند شد.

 

پیشنهاد: می‌توانید با انتقال شکلک‌های وایبر از پوشه‌ی موجود در حافظه‌ی گوشی به شکلک‌های دوربری شده و با کیفیت وایبر دسترسی داشته باشید و تنها با تغییر پسوند آن‌ها، این شکلک‌ها را در تلگرام نیز قابل استفاده کنید.

 

تلگرام برای ویندوز, تنظیمات تلگرام

ترفندهای نرم افزار پیام رسان سریع و امن تلگرام


بخش چهارم: ساخت استیکرهای شخصی در تلگرام

هرچه بیشتر از امکانات مختلفی که تلگرام در اختیار کاربران قرار داده است مطلع شوید، بیشتر به این اپلیکیشن علاقه‌مند خواهید شد. تلگرام با ارائه‌ی ربات استیکرسازی با نام Clippy، کار شما را برای ساخت استیکرها بسیار راحت کرده و می‌توانید به کمک آن، تمام مراحل قبل را در گوشی و در اپلیکیشن تلگرام به انجام رسانید.

 

در این روش، شما باید استیکر مورد نظر را (که فرمت PNG دارد) برای این ربات ارسال کنید و در کسری از ثانیه، فایل دوربری شده و webp شده‌ی آن را دریافت کنید. همانطور که در تصویر بالا نیز قابل مشاهده است، تصاویر PNG با پس‌زمینه‌ی تک‌رنگ ارسال می‌شوند و به نوعی از حالت استیکر بودن خارج می‌شوند.

 

البته بدیهی است که برای چنین نتایجی، باید تصویر شما PNG باشد یا حداقل در صورت وجود پس‌زمینه برای آن، این پس‌زمینه تک‌رنگ باشد تا این ربات بتواند به صورت خودکار اقدام به تشخیص و حذف آن کند. استیکر ساخته شده در این بخش را می‌توانید با کلیک روی آن و به کمک گزینه‌ی Forward برای دوستان خود ارسال کنید.

 

برای دسترسی به این ربات، کافی است تا در صفحه‌ی اصلی تلگرام روی ذره‌بین کلیک کنید و نام Clippy را در آن تایپ کنید. بعد از پیدا کردن Clippy روی آن کلیک کنید تا مانند یک صفحه‌ی Conversation وارد گفتگو با او شوید. حال باید تصاویر خود را از بخش گالری برای این ربات ارسال کنید تا استیکرهای آماده‌ی خود را تحویل بگیرید.

 

عکسبرداری از صفحات وب مشتریان خاص خودش را دارد، اما گاهی کاربران عادی نیز نیاز به این کار دارند. فرض کنید در حال مشاهده یک سایت هستید و قصد دارید محتوای به ‌نمایش درآمده را به همان شکل و شمایل برای دوستانتان ایمیل کنید. همچنین ممکن است بخواهید تصویری از صفحه به‌نمایش درآمده را در نرم‌افزارهای پیام‌رسان به اشتراک بگذارید یا ممکن است به حرفه طراحی سایت مشغول باشید و بخواهید اسکرین‌شاتی از وبسایت تازه طراحی شده خود را به‌ صورت کامل در اختیار کارفرما قرار دهید یا به‌عنوان نمونه‌کار در سایت خود بارگذاری کنید.

 

برخی کاربران در این شرایط با استفاده از کلید Print Screen و دیگر ابزارهای تهیه تصویر از صفحه‌نمایش تصویری از محتوای به ‌نمایش درآمده را ثبت و ذخیره می‌کنند، اما در صورتی‌که بخواهید از یک سایت با اسکرول عمودی عکس بگیرید چه روشی را انتخاب می‌کنید؟ اگر بخواهید از روش‌های معمول در انجام این کار کمک بگیرید باید با هر بار اسکرول کردن صفحه، یک عکس مجزا تهیه کنید و پس از آن با استفاده از نرم‌افزارهای ویرایش تصاویر همچون فتوشاپ، تصاویر را کامل روی یکدیگر منطبق کنید تا یک تصویر بزرگ و یکدست در اختیار داشته باشید.

 

دوست دارید با یک کلیک ساده و در هر سایتی به هر شکلی که تمایل داشتید (صفحه قابل مشاهده یا تمام صفحه) از سایت موردنظرتان عکس بگیرید؟

 

افزونه قدرتمند qSnap تنها افزونه مستقل از مرورگر است که با قابلیت اجرا در همه مرورگرها به شما این امکان را می‌دهد با یک کلیک ماوس، تصویر صفحات به‌نمایش درآمده در مرورگر را ثبت و روی هارد‌دیسک رایانه خود ذخیره کنید. به کمک این افزونه می‌توانید عملیات ویرایش و نشانه‌گذاری روی تصاویر ثبت شده را نیز انجام داده و در صورت نیاز علاوه بر ذخیره‌سازی یا چاپ، نسبت به ذخیره و اشتراک‌گذاری تصویر در سرورهای qSnap اقدام کنید.

پس از نصب افزونه در مرورگر، کافی است روی آیکون دایره‌ای شکل آن کلیک کنید تا تصویری از محتوای به‌ نمایش درآمده برای شما ثبت شود. همچنین با کلیک روی علامت پیکان کوچک کنار این آیکون و انتخاب گزینه Capture Full Page تصویر تمام صفحه‌ سایت‌های شامل اسکرول عمودی برای شما ثبت می‌شود. توجه داشته باشید با هربار کلیک بیشتر روی آیکون افزونه، تصویری از صفحه برای شما ثبت می‌شود که در ادامه پس از اعمال ویرایش‌های موردنظر و کلیک روی گزینه Share می‌توانید تصاویر نهایی را ذخیره‌سازی کنید.

یکی از بهترین و می‌شود گفت پرکاربردترین سرویس‌های گوگل موتور جستجوگر صوتی گوگل است که شما می‌توانید با آن بدون تایپ کردن به جستجو در اینترنت بپردازید . ولی آن چیزی که مهم است این است که آیا شما می‌دانستید که گوگل صدا و تمام فرمان‌های صوتی شما را (شامل جستجو یا دستور اجرایی) در سرورهای خود ذخیره می‌کند.

 

در این آموزش شما فراخواهید گرفت که چگونه به صداهای ذخیره شده خود در گوگل دسترسی داشته باشید. این صداها در هنگام هنگام انجام جستجوی صوتی یا اجرای یک دستور، در سرورهای گوگل ذخیره شده اند.

 

قدم اول: در ابتدا وارد لینک زیر که مربوط به تاریخچه‌ی جست‌وجوهای انجام گرفته توسط شما است شوید .در این صفحه می‌توانید تمام جستجوهای که با صوت انجام داده‌اید را به ترتیب تاریخ را مشاهده کنید

https://history.google.com/history/audio?pli=1

 

تاریخچه‌ی جست‌وجوهای گوگل, ترفندهای گوگل

پاک کردن صداهای دخیره شده در جستجوگر صوتی گوگل

 

قدم دوم: برای گوش دادن به این صداها که گوگل از شما ضبط کرده است، روی دکمه‌ی Play کلیک کنید. در این بخش تمامی اصوات موجود شما در دسترس خواهد بود . حتی دستوراتی را که گوگل موفق به شناسایی آن نشده است در اینجا آورده شده است .

 

قدم سوم: برای از بین بردن این صداها از گوگل، کافی است تا روی آیکون سه نقطه در منوی بالای این صفحه که در کنار دیگر آیکون‌ها یعنی جستجو و… قرار گرفته است کلیک کنید و گزینه‌ی Delete Options را انتخاب کنید.

 

تاریخچه‌ی جست‌وجوهای گوگل, ترفندهای اینترنتی

 

قدم چهارم: با انتخاب این گزینه، پنجره ای به صورت پاپ آپ باز خواهد شد که گزینه‌های مختلف مانند  “حذف جستجوهای صوتی انجام شده در امروز”، “حذف جستجوی‌های صوتی انجام شده در دیروز” و حالت‌های دیگر نشان داده می‌شود . برای از بین بردن همه این صداها که از شما در گوگل موجود است روی گزینه‌ی Advanced و انتقال به صفحه‌ی بعدی کلیک کرده و گزینه‌ی All Time را انتخاب کنید.

 

قدم پنجم: روی گزینه‌ی REMOVE کلیک کنید و گوگل تمام صداهای ذخیره شده را پاک کند .
کار پایان پذیرفت و همه صداهای شما که در گوگل ذخیره بود از بین رفت . ولی اگر نمی‌خواهید هیچ وقت دیگر گوگل صداهای شما را ذخیره نکند ، می‌توانید مراحل زیر را نیز انجام دهید .

 

قدم ششم: وارد لینک زیر شوید تا تنظیمات در اختیار شما قرار گیرد . اگر گزینه‌ی سوئیچ موجود در این صفحه حالت آبی داشت، این یعنی گوگل همچنان در ضبط صدای شما توانایی دارد .

https://www.google.com/settings/accounthistory/audio

 

صداهای ذخیره شده خود در گوگل, ترفندهای گوگل

 

قدم هفتم: برای ممانعت از این توانایی گوگل و ذخیره نکردن صدای شما ، روی این سوئیچ کلیک کرده و این گزینه را غیر فعال کنید

وقتی صحبت از سرویس‌های VoIP باشد، اسکایپ قابلیت‌های قدرتمندی را برای کاربران فراهم می‌کند. شما می‌توانید به راحتی تماس‌های صوتی، تماس‌های ویدئویی و تماس‌های گروهی را با استفاده از این برنامه برقرار کرده و حتی با شخصی که به زبانی متفاوت با شما سخن می‌گوید، مکالمه داشته باشید!

با این‌حال با وجود تمام قابلیت‌های شگفت انگیزش، هنوز یک کار مهم و به نوعی اساسی را نمی‌تواند انجام دهد: ضبط مکالمات.

می‌توان هزاران دلیل، برای اینکه چرا کاربر ممکن است مایل به ضبط مکالمات خود در اسکایپ باشد را پیدا کرد. کاربران آمریکا و دیگر کشورها، تماس‌های مهمی را با استفاده از اسکایپ می‌گیرند. این تماس‌ها شامل مصاحبه، دریافت دستورالعمل‌ها و شنیدن مراحل کاری و حتی پادکست می‌شوند. همان‌طور که اسکایپ قابلیتی برای ضبط تماس‌ها در نظر نگرفته، ما مجبوریم که از نرم‌افزارهای واسطی برای ضبط تماس‌ها استفاده کنیم.

تعداد بسیار زیادی نرم‌افزار و ابزار مختلف برای ثبت تماس‌های اسکایپ وجود دارد. البته بیشتر آن‌ها پولی هستند و قابلیت‌های بسیار محدودی دارند. این دو ویژگی، پیدا کردن ابزار مناسب را دشوار کرده است.

در این مقاله، به شما نحوه استفاده از ابزاری کاملاً رایگان را برای رسیدن به این منظور آموزش می‌دهیم.

 

اخطار: ضبط مکالمه بدون رضایت دو طرف، در بیشتر کشورها و ایالات ممنوع است. اگر می‌خواهید تماسی را ضبط کنید، لطفاً قبل از شروع، از طرف مقابل خود اجازه بگیرید. همچنین می‌توانید قوانین قضایی محلی در دو طرف مکالمه را بررسی کنید تا ببینید چه قوانینی، بر ضبط مکالمات حاکم است.


معرفی برنامه 
برای ضبط تماس‌های اسکایپ، قرار است از برنامه‌ی Free Video Call Recorder For Skype استفاده کنیم. این برنامه توسط DVDVideoSoft تولیدشده که به خاطر برنامه‌های رایگانی که برای استفاده عموم تولید می‌کند، شهرت دارد. استفاده از این ابزار کاملاً رایگان بوده و تمام قابلیت‌هایی که برای ضبط مکالمات اسکایپ بدون محدودیت را نیاز دارید دارا است. بهترین قسمت نحوه استفاده بسیار راحت برای یک کاربر معمولی است، به هیچ‌گونه آماده‌سازی نیاز ندارد.

 

نحوه استفاده
در ابتدا، برنامه را از وب‌سایت رسمی آن دانلود و نصب کنید. مطمئن شوید که روی Custom Installation کلیک می‌کنید و تیک نصب برنامه‌های اضافی را برمی‌دارید.
بعد از نصب شدن، برنامه را بازکرده و رابط کاربری ساده‌ای را می‌بینید. با باز کردن این برنامه اسکایپ هم اجرا می‌شود. اگر اسکایپ از قبل باز بوده باشد، احتمالاً این ابزار از شما اجازه ریستارت می‌خواهد تا بتواند به خوبی با اسکایپ ارتباط برقرار کند. رابط آن ساده بوده و تمام گزینه‌های ضبط را در صفحه اصلی خود جای داده است.

 

 اپلیکیشن موبایل, اسکایپ

ثبت تماس‌های اسکایپ

 

برای شروع به ضبط، تنها احتیاج دارید که روش دلخواهتان را از منویی که در تصویر نشان داده‌شده انتخاب کنید. می‌توانید ضبط تنها صدا، ویدئوی شخصی که با آن صحبت می‌کنید (به علاوه صدا) و ویدئو و صدای هردو طرف مکالمه را انتخاب کنید.

 

سرویس‌های VoIP,مکالمه در اسکایپ

 

بعد از انتخاب روش ضبط، برای شروع تنها کافی است که با شخص موردنظر تماس گرفته و روی دکمه ضبط که دایره‌ای قرمز دارد کلیک کنید. برای متوقف کردن پروسه، مربع آبی را فشار دهید.

 

تماس‌های ویدئویی, ترفندهای اسکایپ

ضبط مکالمات اسکایپ بدون محدودیت

 

Free Video Call Recorder For Skype, ترفندهای اسکایپ

 

فایل خروجی در آدرسی که از قبل تعیین‌شده ذخیره می‌شود و شما می‌توانید روی Show in folder کلیک کنید تا محل فایل ذخیره‌شده برایتان نمایش داده شود.

 

سرویس‌های VoIP, ترفندهای اسکایپ

 

تنظیمات Free Video Call Recorder For Skype
در بالا توضیحات روش ساده استفاده از این برنامه را خواندید؛ اما اگر می‌خواهید بیشترین استفاده را از این ابزار ببرید، باید یاد بگیرید که آن را بنا به نیازتان تنظیم کنید.

 

گزینه‌های زیادی برای انتخاب و به دست آوردن بهترین نتایج یا ساده‌تر کردن نحوه استفاده از این برنامه وجود دارد. برای شروع، از منو روی Tools کلیک کرده و Options را انتخاب کنید.

 

تماس‌های ویدئویی, ترفندهای اسکایپ

اسکایپ بهترین نرم افزار تماس صوتی و تصویری

 

در تب Video Audio، می‌توانید تنظیمات مربوط به خروجی صدا و تصویر را انتخاب کنید. مواردی نظیر نرخ بیت‌هایی که در ثانیه پردازش می‌شوند، تعداد فریم‌هایی که در ثانیه ذخیره می‌شود، رزولوشن و گزینه‌های سودمند دیگری را برای شکل دادن به فایل‌های خروجی بنا به نیازتان تغییر دهید.

 

خودکار کردن پروسه ضبط
شما می‌توانید قابلیت ضبط کردن تماس‌ها را خودکار کنید. با این روش دیگر لازم نیست که شخصاً برنامه را باز کرده و بر ضبط و توقف کلیک کنید. برای انجام این کار، بر Tools در منو کلیک کنید. حال روی Autostart کلیک کنید. به‌این‌ترتیب شروع ضبط و متوقف کردن آن به صورت خودکار انجام ‌شده و در محل تعیین‌شده، ذخیره خواهد شد.

 

سرویس‌های VoIP, تماس‌های ویدئویی

 
شما همچنین می‌توانید تعیین کنید که فایل‌های تولیدشده خروجی، در کجا ذخیره شوند. روی Browse در صفحه اصلی کلیک کرده و محلی که در نظر دارید را انتخاب کنید. حالا فایل‌ها در محلی که تعیین کرده‌اید ذخیره می‌شوند و همواره می‌توانید پس از پایان ضبط، با کلیک بر روی Show in folder به سرعت به آن دسترسی داشته باشید.

اگر سری به وب استور گوگل کروم بزنید می‌توانید افزونه‌های متفاوت و جذابی را پیدا کنید که هر کدام تا حدی می توانند بازدهی شما را افزایش دهند. در ادامه به معرفی چند افزونه بسیار کاربردی برای مرورگر کروم می پردازیم که شاید نام آنها را قبلا نشنیده‌اید، اما قطعاً ارزش یک بار امتحان کردن را دارند.

 

مرورگر, آموزش کامپیوتر

این افزونه شما را از بروز شدن سایتهای موردعلاقه تان مطلع می کند.

 

VisualPing .1
هنگامی که سایت‌های مورد علاقه شما بروز رسانی می شوند، این افزونه هوشمند آن را به شما ایمیل می کند و شما را از به روز شدن سایت با خبر می کند. برای این کار کافی است که وارد سایت مورد علاقه تان شوید و بر روی دکمه این افزونه در نوار ابزار تان کلیک کرده و آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا هنگام بروز شدن سایت ، به شما اطلاع بدهد.

 

مرورگر, آموزش کامپیوتر

 

DF YouTube .2
فیلم های پیشنهادی که یوتیوب هنگام مشاهده یک فیلم نشان می دهد،اگر چه برای افرادی که به دنبال گذران وقت هستند می توانند لذت بخش هم باشند، اما برای افرادی که بر محتوای آموزشی و انجام پژوهش تمرکز دارند، آزار دهنده است. افزونه DFYouTube اطلاعات اضافی مانند فیلم های پیشنهادی، ویدئو های مرتبط با فیلم اصلی، نوار کناری لیست پخش و نظرات را براحتی مخفی می کند تا بتوانید بر روی کاری که می خواهید انجام دهید تمرکز داشته باشید.

 

مرورگر, آموزش کامپیوتر

با افزونه Tab Snooze قادرید کلیه تب های غیر ضروری را پس زمینه مرورگر برده.

 

Tab Snooze .3
اگر شما عادت دارید که تب های زیادی را بر روی مرورگر تان باز کنید و این باعث بی نظمی و شلوغی مرورگر‌تان می شود، با این افزونه می توانید همه آنها را ببندید و بعدا هر وقت که دوباره به آنها نیاز داشتید، آنها را برگردانید.

 

وب استور گوگل کروم, ترفندهای اینترنتی

 

UpTo .4
با استفاده از UpTo ، شما می توانید به فهرست بسیار زیادی از تقویم ها دسترسی داشته باشید .این افزونه اطلاعات مختلفی از برنامه‌های ورزشی، برنامه های تلویزیونی، موسیقی‌ها، تاریخ برگزاری کنسرت ها و موارد بسیار بیشتر را به درون تقویم گوگل شما می‌آورد تا زندگی با برنامه‌ریزی بیشتر و بهتری داشته باشید.

 

مرورگر, آموزش کامپیوتر

با افزونه Spellbook می توانید به بوکمارک هایتان نظم دهید.

 

اتصال گوگل آنالیتیکس به وردپرس وجود دارد:

 

استفاده از وردپرس

اضافه کردن گوگل آنالیتیکس به wp-content در وردپرس

افزودن کد دنبال به سایت به چهره دستی

اتصال گوگل آنالیتیکس به وردپرس

مراحلی را که باید در این باره طی نماییم به صورت پایین است که با هم به رسیدگی آن می پردازیم.

 

گام ۱: ایجاد اکانت گوگل

 

ایجاد اکانت گوگل - پیوندیدن گوگل آنالیتیکس به وردپرس

گام ۲ : ورود به گوگل آنالیتیکس

 

ورود به گوگل آنالیتیکس-اتصال گوگل آنالیتیکس به وردپرس

چنانچه اکانت گوگل داشته باشید با وارد کردن آن میتوانید وارد شوید و عملیات اتصال گوگل آنالیتیکس به وردپرس را نخست کنید.

 

گام ۳ : دریافت کد پیگیری

 

کد پیگیری- پیوستگی گوگل آنالیتیکس به وردپرس

برای اینکه بتوانید امکان پیوستگی گوگل آنالیتیکس به وردپرس را فراهم کنید، قرار دادن کد گوگل آنالیتیکس در وردپرس لازم است یک کد تایید از سایت گوگل آنالیتیکس دریافت کنید و آن را به چهره دستی به سایت وردپرس خود وارد کنید. به اصطلاح لاتین به این کد تایید tracking code می گویند. برای اخذ آن به پنل مدیریت گوگل آنالیتیکس رفته و از دکمه ی سمت چپ در سومین ستون گزینه ی tracking code را مشاهده خواهید کرد.

 

  تراکم کلیدواژه کانونی چیست و چه تاثیری بر سئوی وردپرس دارد؟

گام ۴ : کپی کردن کد پیگیری

 

کپی کردن کد پیگیری - پیوستگی گوگل آنالیتیکس به وردپرس

حال میتوانید کد پیگیری را در این تقسیم کپی کنید و در وبسایت خویش پیمان دهید.

 

گام ۵ : وارد کردن کد در وردپرس

 

به پنل وردپرس خود وارد شوید و پس از آن به تقسیم نمایش و ویرایشگر بروید. حال فایل header.php را باز کرده و تکه کد پیگیری را در آن وارد کنید فقط دقت کنید که کد را بعد از تگ head پیمان دهید. حال تنظیمات خود را ذخیره کنید.

 

گام ۶ : چشم براه تایید گوگل باشید

 

معمولا باید ۲۴ لغایت ۴۸ ساعت صبر کنید تا شدامد سایت و اطلاعات آن در گوگل آنالیتیکس نما شود. بعد شتاب نکنید! بعد از این مراحل دیگر پیوست گوگل آنالیتیکس به وردپرس اتمام شده و آمارگرفتن دقیقی در وبسایت ثبت می شود و شما می توانید موشکافی نکوداشتن را انجاج دهید.

 

Spellbook .5
با این افزونه، شما می توانید همه bookmark یتان را در یک فولدر قرار دهید و با یک کلیک راست به همه آنها دسترسی پیدا کنید. همچنین با این شیوه ، دیگر نیازی به میانبر های صفحه‌کلید نخواهید داشت.

 

 تاریخچه‌ی مرورگر, آموزش کامپیوتر

 

Jot .6
اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که همیشه مشغول کار کردن بر روی مرورگر خود هستید، Jot می تواند کارهایتان را برای انجام دادن، به بهترین وجه ممکن فهرست بندی کند. فقط کافی است یک تب جدید را باز کنید و کارها و یادداشت های تان را به آن اضافه کنید تا بعدا به آن مراجعه کنید. این افزونه همچین دارای فونت‌های بزرگ و تصاویر پس زمینه زیبایی است که بسیار چشم نواز است.

 

مرورگر, آموزش کامپیوتر

برای مطلع شدن از خبرهای جدید وبسایت مورد علاقه تان از افزونه RSS Subscription استفاده کنید.

 

RSS Subscription .7
یکی از بهترین راه ها برای با خبر شدن از خبرهای جدید در وبسایت مورد علاقه‌تان، استفاده از افزونه RSS Subscription است، هنگامی که شما این افزونه را فعال کردید،دکمه RSS در نوار آدرس نمایان می شود که با کلیک کردن بر روی آن می توانید وبلاگ یا سایت مورد علاقه تان را وارد کنید و مشترک آن شوید.

 

مرورگر, آموزش کامپیوتر

 

mxHero .8
این افزونه قابلیت های بیشتری را به جیمیل اضافه می کند. از جمله این قابلیت ها، ارسال زمان‌بندی شده ایمیل، حذف کردن پیام فرستاده شده و گزارش خوانده‌شدن ایمیل هستند.

 

مرورگر کروم, وب استور گوگل کروم

 

crxMouse Chrome Gestures .9
با این افزونه، شما می توانید حرکات ( gestures ) خاصی را برای حرکت در میان وبسایت ها ایجاد کنید. هنگامی که شما با حرکت ماوس‌تان، gesture خاصی را انجام دهید، مرورگرتان عمل متناظر با آن حرکت را انجام می دهد. برای مثال شما می‌توانید با حرکت ماوس از سمت چپ به راست، یک تب جدید باز کنید و یا اینکه آن را ببندید.

 

مرورگر,  تاریخچه‌ی مرورگر

افزونه های مفید و کاربردی مرورگر گوگل کروم

 

The Great Suspender.10 
با استفاده از افزونه‌ی The Great Suspender می‌توان تب‌های مرورگر کروم را از 20 ثانیه تا 3 روز در حالت غیرفعال نگه داشت. به بیان بهتر با استفاده از این افزونه می‌توان چندین تب در مرورگر کروم را باز کرد، بدون آنکه مشکلی از نظر کاهش سرعت کامپیوتر در اثر مصرف بالای حافظه‌ی رم ایجاد شود. براساس زمان تعیین شده در قسمت تنظیمات، این افزونه بصورت خودکار تب‌هایی را که از آن استفاده نمی‌شود، غیرفعال می‌کند. پس از غیرفعال شدن صفحه‌ی مورد نظر نیز می‌توان عبارت Tab Suspended. Click to reload را در بالای آن دید. در صورتی که روی تب مورد نظر کلیک شود، صفحه دوباره لود شده و می‌توان محتویات آن را دید.

 

مرورگر, آموزش کامپیوتر

 

PanicButton .11
اگر شما دوست ندارید همکاران یا افراد خاصی، صفحاتی را که بر روی مرورگرتان باز کرده اید ببینند، PanicButton این کار را برای شما آسان می‌کند. با استفاده از این افزونه، شما می‌توانید همه صفحاتی را که باز کرده‌اید را مخفی کنید و بعداً همه‌ی آنها را باز گردانید. شما حتی می‌توانید برای آن یک میانبر بر روی کیبورد‌تان تعریف کنید.

 

مرورگر, آموزش کامپیوتر

افزونه Chrome Visual History مدت زمان سپری شده در هر سایت را برای شما نمایش می دهد.

 

12.Bonus: Chrome Visual History
اگر دوست دارید بدانید مدت زمان آنلاین بودن شما، در چه وبسایت هایی سپری شده است می توانید از Bonus: Chrome Visual History استفاده کنید. این افزونه، تاریخچه‌ی مرورگر شما را به صورت نمودار به نمایش درآورده و مدت زمان سپری شده برای هر سایت را بر اساس روز، هفته، ماه، و یا بیشتر، نشان می دهد.

اینستاگرام، یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی "عکس محور" می باشد که توسط این شبکه اجتماعی می توانید خاطرات و لحظات مورد علاقه ی خود را در قالب عکس با دوستان، خانواده و سایر افرادی که شما را فالوو کرده اند به اشتراک بگذارید. اما در صورتی که عکس های زیادی پست کرده ولی به میزان دلخواه لایک دریافت نمیکنید یا اینکه تعداد دنبال کنندگان خود (Followers) بسیار کم است و قصد دارید تعداد آن ها را افزایش دهید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را که دارای چند ترفند مفید در مورد افزایش لایک و فالوور در شبکه اجتماعی اینستاگرام می باشد را مشاهده کنید.

 

1- دیگران را فالو کنید
طبیعتا هرچقدر کاربران بیشتری را فالو کنید ، آن ها نیز شما را در این شبکه دنبال خواهند کرد. همچین اگر به تازگی در این شبکه ی اجتماعی ثبت نام نموده اید، می توانید با مراجعه به قسمت Find Friends دوستان و آشنایان خود را فالو کنید.


2- از هش تگ استفاده کنید : #تگ
افزودن هش تگ به تصاویر باعث می شود تا میزان بازدید تصویر یا ویدیوی شما تا حد زیادی بالا برود. شما می توانید تگ ها را مانند مثال زیر در قسمت توضیحات عکس خود وارد کنید:

مانند #سرگرمی #ایران #جالب #عکس #طنز #زیبا

 

اینستاگرام, شبکه های اجتماعی

 

3- لایک و گذاشتن کامنت فراموش نشود
عکس های دیگران را لایک کنید و در بخش نظرات حتما با دوستان و آشنایان به بحث و صحبت بپردازید. خود را در کامنت ها تگ کنید تا دنبال کنندگان بیشتری داشته باشید.

 

4- عکس های خود را در زمان مناسب به اشتراک بگذارید
اگر به دنبال لایک بیشتری هستید، بهتر است که عکس های خود را در زمانی که کاربران بیشتری در اینستاگرام حضور دارند ارسال کنید. به طور مثال در ساعت ۱۰ شب یا اول صبح ، کاربران بیشتری نسبت به ساعات ۲ شب یا ۳ بعدازظهر در اینستاگرام حضور دارند.

 

5- از قرار دادن چند عکس به فاصله ی زمانی کوتاه خودداری کنید
عکس های خود را به فاصله ی زمانی مناسبی منتشر کنید و به شدت از قرار دادن چهار یا پنج عکس به صورت پشت سر هم اجتناب کنید.در صورتی که صفحه فید فردی را پر کنید، ممکن است او شما را بلاک یا (Unfollow) نماید.

 

6- به اکانت های بقیه سر بزنید
۱۵به صفحه ی افراد حاضر در اینستاگرام سر بزنید و ۱۵ الی ۲۰ مورد از تصاویرشان را لایک کنید. در صورتی که متوجه لایک‌های شما بشوند، احتمال دارد آنها هم تعدادی از تصاویر شما را لایک کنند و یا حتی شما را follow کنند.

 

7- تصاویر جالب و کمیاب لایک بیشتری میخورند
سعی کنید به غیر از قرار دادن عکس های خود در اینستاگرام ، عکس های جالب و با کیفیتی مانند عکس های طنز یا مکان های جالب و اشیای عجیب نیز پست کنید.

 

 

اتصال گوگل آنالیتیکس به وردپرس وجود دارد:

  • استفاده از وردپرس
  • اضافه کردن گوگل آنالیتیکس به wp-content در وردپرس
  • افزودن کد پیگیری به سایت به صورت دستی

اتصال گوگل آنالیتیکس به وردپرس

مراحلی را که باید در این مورد طی کنیم به صورت زیر است که با هم به بررسی آن می پردازیم.

گام ۱: ایجاد اکانت گوگل

ایجاد اکانت گوگل - اتصال گوگل آنالیتیکس به وردپرس

گام ۲ : ورود به گوگل آنالیتیکس

ورود به گوگل آنالیتیکس-اتصال گوگل آنالیتیکس به وردپرس

چنانچه اکانت گوگل داشته باشید با وارد کردن آن میتوانید وارد شوید و عملیات اتصال گوگل آنالیتیکس به وردپرس را آغاز کنید.

گام ۳ : گرفتن کد پیگیری

کد پیگیری- اتصال گوگل آنالیتیکس به وردپرس

برای اینکه بتوانید امکان اتصال گوگل آنالیتیکس به وردپرس را فراهم کنید، لازم است یک کد تایید از سایت گوگل آنالیتیکس دریافت کنید و آن را به صورت دستی به سایت وردپرس خود وارد کنید. به اصطلاح لاتین به این کد تایید tracking code می گویند. برای دریافت آن به پنل مدیریت گوگل آنالیتیکس رفته و از دکمه ی سمت چپ در سومین ستون گزینه ی tracking code را مشاهده خواهید کرد.

  تراکم کلیدواژه کانونی چیست و چه تاثیری بر سئوی وردپرس دارد؟

گام ۴ : کپی کردن کد پیگیری

کپی کردن کد پیگیری - اتصال گوگل آنالیتیکس به وردپرس

حال میتوانید کد پیگیری را در این بخش کپی کنید و در وبسایت خود قرار دهید.

گام ۵ : وارد کردن کد در وردپرس

به پنل وردپرس خود وارد شوید و پس از آن به بخش نمایش و ویرایشگر بروید. حال فایل header.php را باز کرده و قطعه کد پیگیری را در آن وارد کنید فقط دقت کنید که کد را بعد از تگ head قرار دهید. حال تنظیمات خود را ذخیره کنید.

گام ۶ : منتظر تایید گوگل باشید

معمولا باید ۲۴ تا ۴۸ ساعت صبر کنید تا ترافیک سایت و اطلاعات آن در گوگل آنالیتیکس ظاهر شود. پس عجله نکنید! پس از این مراحل دیگر اتصال گوگل آنالیتیکس به وردپرس انجام شده و آمار دقیقی در وبسایت ثبت می شود و شما می توانید تجزیه و تحلیل خوبی را انجاج دهید.



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

 

نرم‌افزار تیم ویور,کروم ریموت دسکتاپ

فرض کنید در کلاس درس دانشگاه نشسته‌اید و ناگهان یادتان می‌افتد، فایل پاورپوینتی را که قرار بود امروز در کلاس ارائه کنید و روی فلش مموری ریخته بودید، با خود نیاورده‌اید.

نمی‌توانید به مادرتان که در خانه است بگویید آن را برایتان ایمیل کند، چون هر بار که دستش به رایانه و صفحه کلید خورده، تنها برای گردگیری خانه بوده و از فناوری دیجیتال سر در نمی‌آورد. فاصله تا خانه هم زیاد است و گزینه رفتن به خانه را باید از ذهنتان حذف کنید. ناگهان یادتان می‌افتد قبلا از یکی از نرم‌افزارهای کنترل از راه دور دسکتاپ استفاده کرده‌اید.

 

بسرعت با گوشی خود به اینترنت وصل می‌شوید، نرم‌افزار مربوطه را باز و فایل مورد نظر را از راه دور روی حافظه گوشیتان کپی می‌کنید و همه چیز ختم به خیر می‌شود. اگر چنین تجربه‌ای را نداشته‌اید یا می‌خواهید در آینده دچار چنین کابوسی نشوید، بد نیست این مطلب را تا آخر بخوانید تا با نرم‌افزارهای کنترل دسکتاپ از راه دور بیشتر آشنا شوید.


امروزه به لطف وجود اینترنت لازم نیست حتما در برابر رایانه خود باشیم تا بتوانیم از آن استفاده کنیم. ابزارهایی موسوم به کنترل دسکتاپ از راه دور (Remote Desktop Control) این امکان را فراهم می‌کنند که در صورت لزوم از هر جایی به رایانه خود متصل شویم و حتی در صورت بروز مشکل بتوانیم آن را از راه دور حل و فصل کنیم.

 

نرم‌افزارهای زیادی برای کنترل دسکتاپ از راه دور وجود دارد. بسیاری از این نرم‌افزارها دارای ویژگی‌های مشترک زیادی هستند و البته هر یک، مشخصات ویژه‌ای دارند. برای انتخاب نرم‌افزار مناسب باید به نیازهای خود و نیز عوامل دیگری نظیر سیستم‌عامل مورد استفاده دقت کنیم. در ادامه به بررسی پنج نرم‌افزار محبوب کنترل دسکتاپ از راه دور می‌پردازیم.

 

تیم ویور
نرم‌افزار تیم ویور (Teameviewer) یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای کنترل دسکتاپ از راه دور است که به دلیل ویژگی‌های جذاب و البته رایگان بودن، طرفداران زیادی در دنیا دارد. این نرم‌افزار روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس، اندروید و آی.او.اس نصب می‌شود و امکان کنترل و مدیریت دسکتاپ از راه دور را به کاربر می‌دهد.

 

همچنین نیازی نیست آن را روی رایانه‌ای که قرار است کنترل شود نصب کنید. این نرم‌افزار از ویژگی‌هایی نظیر روشن کردن رایانه دوری که در حالت خواب (sleep) قرار دارد و برگرداندن آن به حالت خواب پس از اجرای عملیات، انتقال فایل و نیز قابلیت ارتباط از طریق گوشی هوشمند و تبلت برخوردار است.

 

تیم ویور امکان برقراری جلسه آنلاین بین چند کاربر را فراهم می‌کند. به این ترتیب در مواردی که کار با رایانه دور، پیچیده است، چند کاربر می‌توانند همزمان ارتباط داشته باشند و نظراتشان را با یکدیگر در میان بگذارند.

بر خلاف بسیاری از نرم‌افزارها که چنین قابلیت‌هایی را رایگان در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند، تیم ویور کاملا رایگان است و شاید این عامل، یکی از اصلی‌ترین دلایل جذب کاربران به آن در سراسر دنیا باشد. (هرچند در ایران خودمان اهمیت چندانی ندارد!) نصب این برنامه ساده است و می‌توان با استفاده از آن چند رایانه را به صورت همزمان از راه دور کنترل کرد.

 

اسپلش تاپ
این برنامه نیز از سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس، اندروید و آی.او.اس پشتیبانی می‌کند و استفاده از آن برای اتصال به پنج رایانه رایگان است. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار را باید قابلیت برقراری ارتباط تصویری و صوتی بین رایانه‌ها با سرعت خوب دانست. بنابراین اگر می‌خواهید فیلمی را که روی هارد رایانه‌تان ذخیره است روی تبلت‌ تماشا کنید و در عین حال حوصله کپی کردن یا پیدا کردن اپلیکیشن مناسب برای خواندن فرمت خاص آن فیلم را ندارید، می‌توانید براحتی از این نرم‌افزار استفاه کنید.

 

استفاده از این نرم‌افزار به همین جا ختم نمی‌شود و می‌توانید از همه فایل‌ها و نرم‌افزارهای موجود در یک رایانه دیگر نیز روی رایانه، گوشی یا تبلتی دیگر استفاده کنید. مشکل اصلی استفاده از این نرم‌افزار در این است که استفاده تخصصی‌تر از آن رایگان نیست.

 

کروم ریموت دسکتاپ
این نرم‌افزار از سیستم‌عامل‌های ویندوز و برخی نسخه‌های لینوکس پشتیبانی می‌کند و کاملا رایگان است. کروم ریموت دسکتاپ، یکی از اپلیکیشن‌هایی است که می‌توانید روی مرورگر کروم رایانه خود نصب کنید. برای استفاده از این برنامه باید به حساب کروم خود در رایانه‌ای که قصد کنترل آن را دارید وارد شوید. با این‌که این کار سبب افزایش امنیت روند کنترل می‌شود، اما بر دشواری استفاده از آن می‌افزاید.

 

اصلی‌ترین مزیت این برنامه را باید امکان نصب آن روی مرورگر دانست و به همین دلیل نصب آن بسیار ساده و البته سریع است. این برنامه، ویژگی‌های افزوده چندانی ندارد و بیشتر برای رفع مشکل در رایانه مقصد یا دسترسی به فایل‌های آن به کار می‌رود.


در مقابل، پشتیبانی نکردن از تلفن‌های همراه و تبلت و نبود اپلیکیشن ویژه آن برای اندروید و آی.او.اس را باید اصلی‌ترین نقطه ضعف آن برشمرد. همچنین نباید انتظار کارهایی نظیر انتقال فایل، تماشا یا گوش دادن به فیلم‌های تصویری و صوتی به صورت استریم یا ابزارهای پشتیبانی دیگر را از این برنامه داشت. خلاصه این‌که این برنامه نصب و کاربرد ساده‌ای دارد و در عین حال عملکردهای آن بسیار محدود است.


ریموت دسکتاپ مایکروسافت و اپل
مایکروسافت و اپل هر کدام نرم‌افزار ویژه‌ای برای سیستم‌های خود دارند که با استفاده از آنها می‌توان از هر نقطه‌ای به رایانه وصل شد، به فایل‌ها دسترسی داشت و با نرم‌افزارهای مختلف کار کرد.

 

اگر سیستم‌عامل رایانه شما ویندوز است، فعال کردن نرم‌افزار کنترل از راه دور رایانه مایکروسافت روی سرور و ارتباط با آن از طریق شبکه LAN به مراتب ساده‌تر از نصب یک نرم‌افزار دیگر برای این کار است. البته برای اتصال از طریق اینترنت به رایانه باید یک سری تنظیمات انجام دهید. همچنین نسخه ویژه تلفن همراه این نرم‌افزار طراحی شده است.

 

نرم‌افزار کنترل از راه دور اپل اندکی پیچیده‌تر از محصول مایکروسافت است و در عوض امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مدیریت کامل رایانه و انجام کارهایی نظیر به روزرسانی نرم‌افزارها، نصب نرم‌افزار و مدیریت کاربران از جمله قابلیت‌هایی است که این نرم‌افزار در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

 

البته این نرم‌افزار با قیمت 180 دلار به کاربران عرضه می‌شود، در حالی که نرم‌افزار مایکروسافت رایگان است. با این حال نباید فراموش کرد کاربردهای نرم‌افزار اپل به مراتب گسترده‌تر از محصول مایکروسافت است.

 

اصلی‌ترین ویژگی هر دو نرم‌افزار این است که پس از نصب اولیه روی رایانه مقصد، دیگر نیازی به انجام تنظیمات آن چنانی نیست و از آن پس بدون دردسر می‌توان به آن دسترسی یافت.

اگر در منزل شبکه وایرلس، اکسس‌پوینت و مسیر‌یاب وای ـ فای ندارید، برقراری ارتباط و انتقال و به اشتراک‌گذاشتن فایل‌ها بین لپ‌تاپ و رایانه دسکتاپ به‌صورت بی‌سیم برای شما غیرممکن نیست. شما می‌توانید با استفاده از پشتیبانی تعبیه شده درونی شبکه بی‌سیم اد.

 

هاک ویندوز (integrated ad hoc wireless-network) یک شبکه لن کوچک بی‌سیم بین سیستم‌های خود که به کارت شبکه وایرلس (Wi-Fi network adapter) مجهز هستند، بسازید. حتی بدون استفاده از اکسس پوینت و روتر هم می‌توانید دو رایانه را بدون نیاز به هیچ سخت‌افزار دیگری، فقط از طریق کارت‌های شبکه وای ـ فای با یکدیگر شبکه کرده و به هم متصل سازید.

 

نصب کارت شبکه وای ـ فای یو. اس. بی
برای سیستم دسکتاپ‌تان که کارت شبکه وای ـ فای ندارد، یک کارت شبکه (دانگل) وای ـ فای یو. اس. بی تهیه کنید.

 

درایو نوری سیستم را باز کرده لوح فشرده کارت شبکه وای- فای را داخل آن می‌گذاریم. صبر می‌کنیم تا پنجره مربوط به نرم‌افزار کارت شبکه روی صفحه نمایش پدیدار شود. روی Install کلیک کرده سپس Install Driver را می‌زنیم و در مرحله بعد روی Setup Driver کلیک می‌کنیم. با دنبال کردن راهنمایی‌هایی که روی صفحه ظاهر می‌شود، Wi-Fi adapter device driver را روی رایانه نصب کرده و سیستم را ری‌استارت می‌کنیم.

 

کابل یو.اس.بی کارت شبکه را به یک درگاه یو.اس.بی روی سیستم وصل می‌کنیم.

 

اگر پنجره‌ای روی صفحه باز شد و از شما پرسید آیا می‌خواهید درایور مربوط به USB wireless adapter را نصب کنید،OK را بزنید. پس از چند لحظه درایور کارت شبکه از روی سی. دی نصب می‌شود و چراغ روی دانگل (اگر چراغ ال. ای. دی داشته باشد) شروع به چشمک‌زدن می‌کند.

 

پیکربندی کارت شبکه روی گیت وی رایانه میزبان
به ترتیب روی start‌/‌ Contro Panel‌/‌ Network and sharing Center‌/‌change Adapter Setting کلیک کنید. حال روی آیکون مربوط به کارت شبکه لپ‌تاپ کلیک راست کرده و Properties را روی منوی پدیدار شده انتخاب کنید.
روی تب Network کلیک کرده و سپس Internet Protocol Version 4 (TCP‌/‌Ipv4) را از فهرست داخل کادر پنجره انتخاب کنید.

 

گزینه Use the following IP address را روی General tab انتخاب کرده سپس آی.پی 192.168.0.2 را در فیلد آدرس آی.پی وارد کنید. به مقدار فیلد Subnet Mask را که 255.255.255.0 است دست نزید و پس از آن در فیلد Default Gateway شماره کد 192.168.0.1 را تایپ کنید. حالا OK را بزنید.

 

ایجاد شبکه اد. هاک
روی منوی Start‌/‌Control Panel کلیک کرده و سپس روی لینک‌های Network and sharing Center و بعد Set Up a New Connection یا Network کلیک کنید. در پنجره باز شده روی گزینهSet Up a Wireless Ad Hoc Computer-to-Computer network کلیک کرده و Next را بزنید.

 

پس از این‌که پنجره Set Up a Wireless Ad Hoc Network باز شد، دکمه Next را زده و نام شبکه را در پنجره Give Your Network a Name and Choose Security Options مثلا My Wireless Network یا هر نام دیگری بگذارید.

 

پسورد امنیتی را در فیلد security key وارد کنید. سپس گزینه Save the Network را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید. حالا صبر کنید تا ویندوز، شبکه اد. هاک را بسازد. پس از دریافت پیام مبنی بر برقراری موفقیت‌آمیز شبکه، Close را بزنید تا پنجره بسته شود.

 

دسترسی به رایانه دیگر از طریق اد. هاک
روی رایانه دیگر کارت شبکه وای-فای را فعال کنید.
روی آیکون سیگنال وایرلس در Quick launch سمت راست پایین صفحه دسکتاپ کلیک کنید تا شبکه‌های قابل دسترس را ببینید. حالا نام شبکه اد . هاکی را که روی رایانه میزبان ایجاد کرده‌اید یافته و Connect را بزنید.

 

پسورد امنیتی شبکه اد. هاک را که قبلا ساخته‌اید وارد سپس OK را کلیک کنید. در اینجا ویندوز رایانه دوم را به شبکه اد. هاک متصل ساخته و به گیت وی رایانه میزبان دسترسی پیدا می‌کند.

 

به ترتیب روی منوی Start‌/‌computer‌/‌Network رایانه دیگر کلیک کنید آیکون مربوط به رایانه دیگر را بیابید و سپس با دابل کلیک کردن وارد فولدرها و فایل‌های رایانه دیگر شوید. حالا رایانه‌های شما بدون استفاده از هیچ کابل و سخت‌افزار، به‌صورت بی‌سیم از طریق اد. هاک به هم وصل شده‌اند.

تبديل صفحات اينترنتی و يا فايل هاي متني و تصويري به PDF اغلب از طريق نرم افزارهاي مختلف قابل انجام است.
راه های زیادی برای تبدیل فایل های متنی و یا تصویر به فرمت PDF وجود دارد.راه هایی از قبیل استفاده از برنامه های تبدیل فرمت و یا استفاده از تبدیل آنلاین بصورت ایمیلی در دسترس شما هست.

 

در این مطلب می خواهیم روشی دیگر برای تبدیل فایل های متنی و یا تصاویر خود به فرمت PDF ارائه دهیم. در این روش فقط کافیست که از مرورگر گوگل کروم استفاده نمایید.

 

برای این کار ابتدا باید کلید ترکیبی CTRL+ P را فشار دهید تا پنجره مربوط پرینت باز شود.سپس برروی گزینه Change که در سمت چپ و بالای صفحه قرار دارد کلیک نمایید.

 

 فایل پی دی اف, ترفندهای مرورگر کروم

 

حال در پنجره جدید بر روی گزینه Save as PDF که در تصویر زیر نیز مشخص است کلیک نمایید.

 

 فایل پی دی اف, ترفندهای مرورگر کروم

 

به همین راحتی شما توانستید یک فایل PDF تهیه نمایید.

شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که با ورود گوشی های اندروید جدید به بازار یکی از آنها را خریداری کرده باشید در حالی که دلتان نمی آید گوشی قدیمی را هم دور بیندازید. چون آن هم در زمان خود یک گوشی اندروید فوق العاده بوده است!

 

می باشد.

فاکتورهای مختلفی برای کمی سازی رفتار بازدیدکنندگان از یک وبسایت تعریف شده است که احد از این فاکتورها نرخ پرش (bounce rate) یا نرخ برونرفت وبسایت می باشد. نرخ پرش از دسته مهمترین مواردیست که کل وبمستران باید به چهره ادامه آن را ذیل ذره بین پیمان دهند و نسبت به کاهش مداوم آن اقدام نمایند.

 

نرخ پرش (Bounce Rate) یا نرخ برونرفت وبسایت چیست؟
ابزارهای مختلفی برای پروا آنلاین سایت وجود دارد. این افزارها که اطلاعات عمومی و نیمه تخصصی خود را به چهره رایگان در برگزیدن مخاطبین خود قرار می دهند، نقش زیاد مهمی در شفا وضعیت وبسایت ها ایفا می کنند. بی گمان سرویس گوگل آنالیز (google analytics) یگانه از بهترین و کامل ترین این افزارها می باشد. احد از فاکتورهای مهمی که از راه این سرویس قابل استخراج می باشد، نرخ پرش است. با پروا به اهمیت موضوع نرخ پرش یا همان Bounce Rate، ابزارهای تحلیلگر سعی می کنند الی آماری ریزبین از این فاکتور مهم در اختیار مدیران وبسایت ها قرار دهند. در پیوستگی به تعریف نرخ پرش و عوامل موثر بر آن می پردازیم الی اغلب به اهمیت جستار پی ببرید.

 

نرخ پرش چیست و چگونه محاسبه می شود؟
نرخ پرش با اندازه گیری تعداد پرش یا برونرفت کاربران از وبسایت شما بدون اتمام هیچ گونه تکاپو و واکنشی محاسبه می شود. در واقع قصد از Bounce یا پرش این است که وقتی کاربری وارد یک صفحه از وبسایت شما می شود بدون وارد شدن به هیچ صفحه دیگری از وبسایت شما خارج شود.

اگر شمار این کاربران بالا باشد، یعنی عمده کاربران سایت شما تنها با ورود به یک صفحه، با یا بدون مطالعه محتوای آن صفحه (دقت کنید که میزان ماندگاری در صفحه پارامتر دیگری به اسم Time On Site است و در اینجا جستار بحث ما نیست) از سایت بیرون شوند، نشان دهنده این است که بانس ریت سایت شما بالاست. گوگل و سایر موتورهای جستجو، این عمل مخاطب سایت شما را به اثر عدم علاقه وی به سایت در نظر گرفته و به سایت شما نمره منفی می دهند. بالعکس، ذیل بودن نرخ پرش یک نقطه قوت برای وبسایت شما محسوب می شود و در سئو سایت شما تأثیر مثبت خواهد داشت. در اینجاست که اهمیت لینک سازی درونی روشن می شود. به کارگیری لینک سازی درونی هدفمند به سادگی هرچه تمام تر می تواند Bounce Rate سایت شما را کاهش دهد.

 

حتماً بخوانید: لینک سازی چیست و چه تأثیری بر روی چگونگی سئوی وبسایت ما دارد؟

اگر سایت شما با وردپرس تاسیس شده است برای سهم گیری از سرویس گوگل آنالیز (google analytics) می توانید از افزونه های وردپرسی ویژه اینکار بهره‌گیری نمایید. شما در آغاز باید یک اکانت gmail داشته باشید. پس از ورود به گوگل آنالیز و تکمیل اطلاعات، یک Tracking ID به شما دیتا می شود که لازم است آن را در داخل افزونه وارد کنید تا اکانت گوگل آنالیز شما پرکار شود. سرویس گوگل آنالیز یک کد اسکریپتی را نیز در کنار Tracking ID به شما ارائه می نماید. تدبیر دیگر فعالسازی اکانت گوگل آنالیز استفاده از این اسکریپت است. شما باید اسکریپت را در بخش هدر یا فوتر وبسایت خود کپی کنید. با اینکار گوگل به چهره سر راست به صفحات وبسایت شما دسترسی پیدا کرده و از این به بعد رفتار کاربران ورودی را به صورت ریزبین ثبت می نماید.

پس از پرکار شدن گوگل آنالیز می توانید وارد اکانت خویش شوید و گزارش ها بسیار دقیق و نموداری از وضعیت بازدید از سایت خود را در هر بازه زمانی دلخوه اخذ نمایید. نرخ پرش تنها گرد از فاکتورهای متعدد قابل استخراج از سرویس گوگل آنالیز می باشد.

 

نرخ پرش باید چقدر باشد؟
نرخ پرش به عوامل مختلفی ارتباط دارد که هر کدام از این عوامل می توانند به بالا رفتن این نرخ و یا پایین آمدن آن کمک کنند. مشخص است که هرچه نرخ پرش کمتر باشد، وبسایت شما در شرایط مناسب تری پیمان گرفته است. کیفیت محتوای صفحات سایت، گرافیک صفحات، عکس های به کار رفته شده در صفحات، UX سایت و یا صفحه باره نظر، داشتن لینک های درونی و … از عواملی هستند که می توانند باعث بهبود نرخ پرش شوند. مشخص است که اگر شما در صفحات سایت خویش لینک داخلی قرار ندهید، کاربر اگر بخواهد هم نمی تواند به صفحه ای دیگر مراجعه کند و در نتیجه نرخ پرش سایت افزایش پیدا می کند.

یکی از کاربردی ترین لینک ها برای کاهش بانس ریت، دکمه ادامه مطلب است. اگر کاربر شما محتوای جذابی را در قسمتی از وبسایت بخواند و پیوستگی آن در صفحه دیگری پیمان بگیرد، ناچار به مطالعه آن در پیوستگی مطلب خواهد بود و به همین منوال بانس ریت کاهش پیدا می کند. بنابر این اگر شما در صفحه اصلی وبسایت خود بخشی از مقالات یا نوشته های خود را قرار دهید و لینک صفحه ی نوشته را در پیوسته هر نوشته پیمان دهید عملاً یک لینک سازی درونی خوب برای صفحه اصلی وبسایت داشته اید.

 

نرخ پرش

 

یکی از انگیزه ها پایین بودن نرخ پرش در سایت های فروشگاهی، علاقه مراجعه کنندگان به دید دیگر محصولات مانند و سنجش کردن آن ها با هم است که درصد زیر بانس ریت را رقم می زند.

نرخ پرش عددی بین ۰ تا ۱۰۰ می باشد. میزان نرمال بانس ریت معمولاً بین ۴۰ الی ۵۰ درصد است ( نرخ پرش ۴۰% یعنی ۴۰ درصد مخاطبان شما بعد از ورود، بدون هیچ کلیکی از سایت بیرون شده اند). اگر نرخ پرش از ۵۰ درصد بالاتر برود، باید سریعاً به اندیشه گذرگاه چاره بود؛ چرا که بانس ریت بالای ۵۰ نشانگر وجود مشکل در قسمتی از صفحات یا همه وبسایت می باشد. این مشکل می تواند مربوط به UX صفحه باشد، می تواند مرتبط با محتوای غیر جذاب یا غیرکاربردی آن باشد و همچنین می تواند به موارد مختلف دیگر مربوط شود. اما آنچه که مشخص است، رسیدگی اورژانسی به صفحاتی که بانس ریت بالای ۵۰ درصد دارند بایسته است.

همانطور که نرخ پرش بالای ۵۰ درصد خطرناک و بد است، نرخ پایین ۴۰ درصد اثر می دهد که کاربران دید نکویی نسبت به وبسایت داشته و آماده شده اند از صفحات دیگر نیز بازدید کنند.

یکی سایر از عوامل مهم تأثیرگذار بر نرخ پرش، ارتباط موضوعی بین تبلیغات شما با صفحات سایت می باشد. دقت کنید که وقتی کاربران شما از طریق کلیک بر روی تبلیغات گوگل، بنرهای تبلیغاتی، بک لینک ها و یا حتی نتایج موتورهای جستجو (سئو) وارد وبسایت شما می شوند چشمداشت دارند دقیقاً موضوعات مورد عقیده خود را پیدا کنند. اگر متن آگهی شما هیچ ارتباطی با محتوای داخلی صفحه نداشته باشد کاربر به سرعت صفحه را ترک می کند.

 

آنالیز نرخ پرش
شما باید برای درمان چگونگی سئو وبسایت و رفتار کاربران همگی موارد مربوط به بانس ریت را به صورت دقیق آنالیز و رسیدگی نمایید. همانطور که ذکر شد عوامل مختلفی در بانس ریت تاثیرگذار هستند.

یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی میزان بانس ریت، مدت زمانی است که کاربران در وبسایت شما سپری می کنند. نرخ پرش (bounce rate) یا نرخ خروج وبسایت چیست این مدت سررسید با ابزار گوگل آنالیز به دقت قابل اندازه گیری است. اگر با رسیدگی Time On Site(میزان ماندگاری کاربر در صفحه) به این نتیجه رسیدید که کاربر موعد کمی را برای مطالعه مطالب سایت شما برگزیدن می دهد، احتمالا محتوای موجود در صفحات سایت جذاب نیستند و یا مشکلات نگارشی در آن ها وجود دارد. البته اگر موعد ابقاء کاربران در سایت خوب و قابل قبول است، احتمالاً روش چینش صفحه سخت دارد و کاربر نمی تواند لینک های درونی را پیدا کند و یا لینک های درونی به واقعیت و در جای مناسب پیمان دیتا نشده اند.

 

آنالیز نرخ پرش

 

سخن پایانی

نرخ پرش (bounce rate) یا نرخ برونرفت وبسایت گرد از فاکتورهای مهم و تأثیرگذار بر روی چگونگی سئو سایت می باشد. نزاکت کافی برای آنالیز بانس ریت می تواند نقش مهمی در درمان کسب و کارهای دیجیتال و در ضمن افزایش کارایی وبسایت ایفا کند. به کارگیری نرخ پرش به شما خوب یا بد بودن درونمایه را پرتو می دهد. در ضمن بررسی UX و رابط کاربری سایت از این طریق مشخص شده و شاید شما را به این نتیجه برساند که قالب و طراحی سایت را تغییر دهید. وانگهی بدترین صفحات و بهترین صفحات مشخص شده و شما را در برگزیدن نویسندگان سایت و یا مواردی از این دست مدد می دهد. پایش و آنالیز بانس ریت باید به صورت جدی و مداوم مورد توجه و بررسی قرار گیرد؛ آن را دست کم نگیرید.

 

خوب می توانید استفاده متخلفی از گوشی خود ببرید می توانید از آن به عنوان جی پی اس استفاده کنید می توانید برای گشت و گذار در اینترنت از آن استفاده کنید و… اما یک استفاده خوب و کاربردی هم می توانید از گوشی اندروید قدیمی خود ببرید و آن تبدیل گوشی به وب کم است! که در ادامه به روش کار می پردازیم:


تنظیمات مربوط به شبکه
وارد تنظیمات گوشی خود شوید و به قسمت wireless and networks بروید و WiFi گوشی را آن کنید.
گوشی شما یک شماره آی پی برای خودش خواهد ساخت و اگر از قبل تنظیمات لازم را انجام داده باشید به شبکه خانگی شما متصل خواهد شد. اگر این اتصال ایجاد نشد وارد تنظیمات WiFi شوید و Add WiFi network را انتخاب نمایید. سپس می توانید جزییات شبکه مانند نام شبکه (که با SSID شناخته می شود) و رمز عبور را وارد نمایید. این همان تنظیماتی است که برای اتصال یک لپ تاپ به شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.
با باز کردن یک مرورگر می توانید شبکه خود را آزمایش نمایید.

 

یک اپلیکشن وب کم دانلود کنید.
می توانید از google play store استفاده کنید و به دنبال یک نرم افزار مناسب برای نمایش وب کم بگردید.

 

روی Install کلیک کنید تا اپلیکیشن شما نصب شود.

 

روی Start Server یا similar کلیک کنید و مشاهده خواهید کرد در گوشی، ویدیوی زنده نمایش داده خواهد شد.


تنظیمات لازم برای نمایش در لپ تاپ
در لپ تاپ خود مرورگر کرم یا فایر فاکس را باز کنید توجه داشته باشید که لپ تاپ شما باید به همان روتری که گوشی متصل است، وصل باشد. آدرس آی پی مربوط به گوشی خود را در مرورگر خود وارد کنید.

 

نکته: IP Webcam به شما می گوید که آدرس IP گوشی چیست برای این منظور کافیست روی How Do I Connect در این اپلیکشن کلیک کنید. آدرس باید چیزی مانند این باشد: http://192.168.1.3:8080 که :8080 پورت مربوطه است . و گوشی مانند یک وب سایت صدا و تصویر را نمایش می دهد.

 

در لپ تاپ خود روی Enter  را بزنید و صفحه مربوط به سرور وب کم گوشی نمایش داده می شود.
اگراز مرورگر کرم یا فایرفاکس استفاده می کنید Browser Built-in Viewer را انتخاب نمایید. به کرات از شما پرسیده می شود که آیا با استفاده از پلاگین جاوا در مرورگر خود موافق هستید به این قبیل پرسش ها و اخطار ها پاسخ مثبت بدهید. یا ممکن است به نصب پلاگین جاوا نیاز پیدا کنید.

 

بعد از چند لحظه باید ویدیو مورد نظر شما نمایش داده شود.
از این وب کم می توانید به شکل های مختلف استفاده کنید وقتی که در خانه نیستید مراقب فرزندانتان باشید یا مانند یک دوربین امنیتی از آن استفاده کنید و…
همچنین با این نرم افزار قابلیت ارسال صوت را هم دارد و می توانید به راحتی صدا و تصویر را همزمان ارسال نمایید.

آیا می‌دانید فعال و غیرفعال کردن ارتباطات بی‌سیم همچون وایرلس و بلوتوث در ویندوز 8 به چهار روش مختلف امکان‌پذیر است؟

با استفاده از هر یک از این روش‌ها گزینه‌های وایرلس یا حالت پرواز را می‌توان فعال و غیرفعال کرد. (با فعال شدن حالت پرواز همه ارتباطات بی‌سیم غیرفعال خواهد شد)

 

نوار Charm :

1- ماوس خود را به سمت راست صفحه‌نمایش برده و به سمت چپ جارو کنید تا نوار Charm به‌نمایش درآید.

 

2ـ روی settings فشار داده و در ادامه روی آیکون Wi-Fi از پایین ـ سمت چپ کلیک کنید.

 

3ـ در این بخش می‌توانید با فعال کردن گزینه (Flight mode AirPlane Mode) ارتباطات وایرلس را قطع و با غیرفعال کردن این گزینه، هریک از ارتباطات بی‌سیم مورد نظرتان را فعال کنید.

 

منوی تنظیمات:

1ـ کلید ویندوز را فشار دهید تا محیط مترو به‌ نمایش درآید.

 

2- در کادر جستجو عبارت Wireless را تایپ کرده و از فهرست نتایج در سمت راست روی Settings فشار دهید.

 

3ـ اکنون از سمت چپ روی گزینه دوم یعنی Turn wireless communication on or off کلیک کرده و در پنجره به‌نمایش درآمده هریک از گزینه‌های موردنظرتان را فعال یا غیرفعال کنید.

 

کنترل پانل:

1ـ یک پنجره فایل اکسپلورر باز کرده و روی Control Panel کلیک کنید.

 

2ـ در صفحه کنترل پانل گزینه Network and Internet را کلیک کرده و در ادامه از سمت راست روی لینک Connect to a network کلیک کنید.

 

3- ادامه مراحل همچون فعال‌سازی با منوی تنظیمات است.

 

دسکتاپ:

1ـ این روش را می‌توان ساده‌ترین روش برای یادگیری به‌شمار آورد؛ زیرا بسیاری از کاربران از این روش برای مدیریت ارتباطات بی‌سیم کمک می‌گیرند. هنگامی که در محیط دسکتاپ قرار گرفته‌اید ‌باید در کنار ساعت ویندوز روی نوار وظیفه (Taskbar) آیکون وایرلس را مشاهده کنید.

 

2ـ روی این آیکون کلیک کنید تا فهرستی از ارتباطات موجود برای شما به‌نمایش درآید.

 

3ـ اکنون می‌توانید براحتی ارتباطات موجود را مدیریت کنید.

قابلیت BitLocker To Go که در ویندوز 7 ارائه شده قابلیتی فوق العاده جذاب و کارآمد بوده با استفاده از این قابلیت ویندوز سون شما می توانید داده های خود را که در ابزار قابل حمل ذخیره کرده اید رمز دار کنید در این اموزش نحوه رمز دار کردن(پسورد گذاری) درایو فلش خود را توسط این قابلیت، نحوه اینکه آیا داده ها رمز دار شده اند و این که رمز را از درایو پاک کنید خواهید آموخت.

 

رمز دار کردن درایو فلش
برای رمز دار کردن درایو فلش خود اعمال زیر را انجام دهید


1-فلش خود را به کامپیوتر متصل کنید.


2-بر روی کلید شروع (start) کلیک کنید و BitLocker را تایپ کنید سپس بر روی BitLocker Drive Encryption کلیک کنید.


3-در مرحله بعد بر روی Turn On BitLocker کلیک کنید.


4-اگر درایو فلش شما سازگاری داشته باشد BitLocker ان را برای رمز گذاری اماده می نماید.


5- رمز را انتخاب کنید و بر روی next کلیک کنید.


6-یکی از دو گزینه را انتخاب کنید اگر بعدها رمز عبور خود را فراموش کردید می توانید با استفاده از کلید بازیافت ( recovery key) ان را باز گردانید. گزینه ی اول کلید بازیافت را در یک فایل ذخیره میکند و گزینه ی دوم یک پرینت از ان می گیرد.


7-بر روی next کلیک کنید.


8-تنظیمات انتخابی و رمز عبور خود را تایید کنید و بر روی start encrypting کلیک کنید.

 

9-درایو شما هم اکنون رمز دار شد.


نکته: اگر حجم درایو شما زیاد باشد ممکن است مدتی طول بکشد

 

بررسی رمز دار شدن فلش
حالا برای اینکه ببیند ایا واقعا رمزدار شد و میشه بهش اعتماد کرد کافیه فلش خودتون را از کامپیوتر جدا کنید و روی یک کامپیوتر دیگه که ویندوزی غیز از سون داره و باید از ویستا سرویس پک یک (SP1 ) یا ایکس پی سرویس پک سه (SP3)یا ورژنهای بالاتر داره وصل کنید چون ویندوز های قدیمی درایو رمز دار شده را یک درایو فرمت نشده می شناسند خوب حالا برید و فایلهاتونو باز کنید اگر از شما رمز عبور خواست پس میشه بهش اعتماد کرد اگر با کلیک روی فلش فایل bitlocker را مشاهده کردید یعنی bitlocker روی اون سیستم نصب نیست و نمیشه روی این سیستم تست کرد.

 

برداشتن رمز از روی فلش
1-فلش را به کامپیوتر وصل کنید.


2-بر روی کلید شروع (start) کلیک کنید و BitLocker را تایپ کنید سپس بر روی BitLocker Drive Encryption کلیک کنید.


3-در مرحله بعد بر روی Turn Off BitLocker کلیک کنید و بعد بر روی Decrypt Drive کلیک کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

 

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه‌ای سه روش ثبت نام برای دریافت کارت سوخت را اعلام کرد.

در این اطلاعیه تاکید شده است مالکین خودرو یا موتور سیکلت که کارت سوخت فعال در سامانه هوشمند دارند در صورت ثبت تقاضای صدور کارت المثنی، کارت اولیه آن‌ها ابطال خواهد شد؛ بنابراین توصیه می‌شود صرفا افراد فاقد کارت سوخت برای ثبت نام مراجعه کنند.

 

نخستین روش ثبت نام

ثبت نام مالکان خودرو یا موتور سیکلت فاقد کارت سوخت با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+۱۰ از شنبه ۳ آذر ماه با ارائه مدارک لازم طبق ضوابط جاری انجام پذیر است.

مالکان خودرو‌های عمومی دولتی اعم از سواری، وانت و موتورسیکلت و مالکان خودرو‌های قولنامه‌ای برای ثبت نام کارت سوخت المثنی، می‌توانند همانند گذشته صرفا با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.

خودرو‌های نو شماره، دارای کارت سوخت بوده و کافی است مالکان آن‌ها برای دریافت کارت سوخت خود به دفاتر پست مراجعه کنند.

 

دومین روش ثبت نام

مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به نشانی (www.mob.gov.ir) و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی و ثبت اطلاعات. این سامانه از ۵ آذرماه در دسترس عموم قرار می‌گیرد و ثبت اطلاعات در این سامانه رایگان است.

 

سومین روش ثبت نام

دریافت و نصب رایگان اپلیکیشن خدمات دولت همراه و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی از تاریخ ۵ آذر ماه به به شرح زیر:

نسخه‌های Android و IOS این اپلیکیشن از چهار منبع قابل دریافت است:

· سامانه خدمات همراه دولت (mob.gov.ir)

· ایران اپس (iranapps.ir)

· کافه بازار (cafebazaar.ir)

· اپ استور (appstore.ir)

 

زمانبندی مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه

۹۹ : دوشنبه ۱۳۹۷/۹/۵،

۸۹ : سه شنبه ۱۳۹۷/۹/۶

رقم آخر ۹ : چهارشنبه ۱۳۹۷/۹/۷

رقم آخر ۸ : پنجشنبه ۱۳۹۷/۹/۸

رقم آخر ۸ : جمعه ۱۳۹۷/۹/۹

رقم آخر ۷ : شنبه ۱۳۹۷/۹/۱۰

رقم آخر ۷ : یکشنبه ۱۳۹۷/۹/۱۱

رقم آخر ۶ : دوشنبه ۱۳۹۷/۹/۱۲

رقم آخر ۶ : سه شنبه ۱۳۹۷/۹/۱۳

رقم آخر ۵ : چهارشنبه ۱۳۹۷/۹/۱۴

رقم آخر ۵ : پنجشنبه ۱۳۹۷/۹/۱۵

رقم آخر ۴ : جمعه ۱۳۹۷/۹/۱۶

رقم آخر ۴ : شنبه ۱۳۹۷/۹/۱۷

رقم آخر ۳ : یکشنبه ۱۳۹۷/۹/۱۸

رقم آخر ۳ : دوشنبه ۱۳۹۷/۹/۱۹

رقم آخر ۲ : سه شنبه ۱۳۹۷/۹/۲۰

رقم آخر ۲ : چهارشنبه ۱۳۹۷/۹/۲۱

رقم آخر ۱ : پنجشنبه ۱۳۹۷/۹/۲۲

رقم آخر ۱ : جمعه ۱۳۹۷/۹/۲۳

رقم آخر صفر : شنبه ۱۳۹۷/۹/۲۴

 

کارت سوخت جدید, کارت سوخت المثنی

ثبت نام کارت سوخت المثنی

 

اطلاعات مورد نیاز ثبت نام الکترونیکی کارت سوخت المثنی:

شماره تلفن همراه به نام مالک وسیله نقلیه

کد ملی و تاریخ تولد مالک که با ثبت آن سایر اطلاعات شناسنامه ای به صورت خودکار نمایش داده می شود.

 

اطلاعات شناسایی وسیله نقلیه (شماره سریال هشت رقمی مندرج در بارکد پشت کارت خودرو) یا شماره VIN

 

انتخاب شماره 16 رقمی یکی از کارت های بانکی عضو شتاب که به صورت خودکار در پنجره ثبت اطلاعات این بخش به نمایش در می آید. صرفا شش رقم اول و چهار رقم آخر کارت (به عنوان مثال 2213******603799) نمایش داده می شود.

 

پس از ورود اطلاعات، پیامی مبنی بر تایید عملیات ثبت نام به اطلاع متقاضی خواهد رسید که به منزله پایان مراحل ثبت نام خواهد بود.

 

نکات قابل توجه:

مالکان بیش از یک دستگاه خودرو یا موتورسیکلت فاقد کارت سوخت باید مراحل ثبت نام را به ازای هر دستگاه خودرو یا موتورسیکلت با یک کارت بانکی دیگر تکرار کنند.

 

در صورت هر گونه مشکل یا نیاز به دریافت اطلاعات تکمیلی، با شماره 09627 تماس حاصل نمایند. 

 

مالکان خودرو یا موتور سیکلت دارای کارت سوخت که رمز آن را فراموش کرده اند، امکان بازیابی رمز برای آنها فراهم شده است و نیاز به ثبت نام ندارند."

در اينجا چند توصيه مفيد در اختيارتان قرار مي دهيم تا كارايي يك يا چند قسمت از ويندوز XP خود را افزايش دهيد. اگر از كامپيوتر خود به صورت شخصي استفاده مي كنيد و كامپيوتر شما در داخل شبكه اي نمي باشد، ميتوانيد با انجام تغييرات ذيل Windows XP خود را سريعتر و مطمئن تر كنيد:

 

ابتدا دستور زير را انجام دهيد:

 

Control Panel > Administrative Tools > Services

سپس با خيالي آسوده گزينه هاي زير را "disable" نماييد:

 

Alerter

Clipbook

Computer Browser

Fast User Switching

Human Interface Access Devices

Indexing Service

Messenger

Net Logon

Netmeeting Remote Desktop Sharing

Remote Desktop Help Session Manager

Remote Procedure Call Locator

Remote Registry

Routing & Remote Access Server

SSDP Discovery Service

TCP/IP NetBIOS Helper

Telnet

Universal Plug and Play Device Host

Upload Manager

Windows Time

Wireless Zero Configuration

Workstation

اگر فردی با انضباط و صد البته وسواسی باشید حتمأ این خصیصه تان به کار کردن شما با کامپیوتر نیز سرایت میکند. به نوعی که حتمأ در کامپیوتر نیز بایستی همه چیز مرتب باشد. هر فایلی در فولدر مربوط به خود جای گرفته باشد و مورد اضافی نیز وجود نداشته باشد. این نظم در دنیای کامپیوتر بسیار خوب است و باعث بهینه سازی عملکرد شما نیز میشود. یکی از مواردی که در این زمینه وجود دارد کار با فولدرها در محیط ویندوز است. گاهی ما به علت عجله و یا هر دلیل دیگری فولدرهایی میسازیم و یا فایل های درون آنها را جابجا میکنیم بدون اینکه بعدها به آنها رسیدگی کنیم. به طوریکه گاهی فولدرهای خالی و بی محتوا در بسیاری از قسمت های هارددیسک به چشم میخورد. پاک کردن تک تک این فولدرهای خالی نیز کاری وقتگیر است. در این ترفند قصد داریم به وسیله ابزاری مخصوص، فولدرهای خالی موجود بر روی هارد را اتوماتیک پاک نماییم.

 

بدین منظور:


به برنامه ای کم حجم، رایگان و متن باز به نام RED احتیاج داریم. RED که مخفف عبارت Remove Empty Directories است ابزاری عالی جهت جستجو و پاک نمودن اتوماتیک این فولدرهای خالی میباشد.


RED محل مورد نظر شما بر روی هارد را جستجو نموده و فولدرهای خالی آن را شناسایی میکند. سپس شما میتوانید آنها را پاک نموده و یا همچنان نگه دارید.
جالب اینکه این برنامه به صورت اتوماتیک فولدرهای سیستمی را نیز تشخیص داده و آنها را در نتایج خود ثبت نمیکند. همچنین کلیدهای رجیستری نیز به هیچ عنوان توسط این برنامه دستکاری نمیشوند. در نتیجه از این نظر نیز اطمینان خاطر وجود دارد.

 

ترفندهای کامپیوتری

 

ابتدا برای دانلود RED به سایت سازنده به نشانی http://www.jonasjohn.de/lab/red.htm مراجعه نمایید.
سپس برنامه را از قسمت Download دانلود کرده و نصب نمایید. نسخه 2.1 آن تنها حجمی معادل 650 کیلوبایت دارد.


پس از دانلود فایل برنامه را نصب نموده و اجرا کنید.


اکنون دکمه Browse را زده و محل مورد نظر برای جستجو و پاکسازی را انتخاب کنید.
سپس دکمه Scan را بزنید تا محل مورد نظر شما جهت یافتن فولدرهای خالی اسکن شود.
پس از مشاهده نتایج فولدرهایی که با رنگ قرمز مشخص میشوند فولدرهای خالی هستند که قرار است حذف شوند.


اگر در میان فولدرهای خالی فولدری است که قصد دارید پاک نشود کافی است روی آن راست کلیک کرده و Protect Folder را انتخاب نمایید (once تنها همین یکبار و every time برای همیشه از این فولدر حفاظت میکند).
در پایان دکمه Delete folders را بزنید تا فولدرهای خالی پاک شوند.

امروزه CD و DVD ها تبديل،به پركاربردترين وسايل ذخيره‌سازي اطلاعات شده‌اند و حتي با وجود تكنولوژي‌هاي جديد در زمينه ذخيره‌سازي اطلاعات، تا به تاريخ پيوستن CD زمان زيادي وجود دارد. در اين قسمت مي‌خواهيم چند نكته درباره حفظ و نگهداري بهتر CD را با شما در ميان بگذاريم، تا با رعايت اين نكات، عمر CD شما افزايش يابد.

بهتر است كه CDها را از پشت، بر روي هم قرار دهيد چون كه در غير اين صورت به علت شيشه‌اي بودن سطح، CD خش‌دار خواهد شد.

سعي كنيد CD را با لباس يا حوله و... تميز نكنيد چون كه استفاده از منسوجات براي تميز كردن باعث كاهش عمر آن مي‌شود. بهتر است از دستمال‌هاي كاغذي بدون كرك يا دستمال‌هاي نرم استفاده كنيد.

براي نوشتن روي CD از ماژيك مخصوص آن استفاده كنيد. چون كه نوشتن با ساير ماژيك‌ها باعث مي‌شود باگذشت زمان آن بخش از CD كه با ماژيك نوشته شده كارايي خود را از دست بدهد كه در نتيجه بخشي از اطلاعات شما از بين خواهد رفت.

بهتر است از CDهاي معتبر و شناخته شده براي ذخيره‌سازي اطلاعات خود استفاده كنيد، چون ساير CDهاي متفرقه يا رنگي كيفيت مطلوبي ندارند و خيلي زود عمر خود را از دست مي‌دهند.

 

نگهداری سی دی

 

زدن برچسب بر روي CD باعث مي‌شود كه عمر آن كوتاه‌تر شود چون كه CD-ROM براي خواندن CD بايد بيشتر بچرخد و در نتيجه باعث كوتاهي عمر CD مي‌گردد.

اگر كارتان با CD تمام شد آن را از رايانه خارج كنيد. زيرا با روشن شدن مجدد رايانه، محتويات CD دوباره چك مي‌شود يا هنگامي‌كه مي‌خواهيد وارد My Computer شويد دوباره CD به حالت آماده به كار قرار مي‌گيرد.

به دليل اين‌كه ROM -DVDسرعت چرخش بسيار بالايي دارد، بهتر است كه CD را داخل DVD-ROM قرار ندهيد چون كه سرعت بالاي چرخش به مرور باعث خش‌دار شدن CD مي‌شود.

سعي كنيد هنگام جابه‌جايي CD سطح شيشه‌اي آن را كمتر لمس كنيد.
حتما CD را داخل محفظه‌اي قرار دهيد تا از نور خورشيد، حرارت، رطوبت، گردوغبار و... مصون بماند، زيرا هر كدام از اين عوامل به شدت عمر آن را كاهش مي‌دهد.

یکی از مشکلاتی که احتمالاً تا کنون گریبان گیر بسیاری از کاربران رایانه های شخصی شده است و بسیاری از آن نالیده اند ، کند شدن پردازش های کامپیوتر و به ویژه به هنگام بالا آمدن Windows می‌باشد.
این مشکل در بسیاری از موارد پس از استفاده طولانی مدت از سیستم عاملتان وInstall وUninstall کردن برنامه های کاربردی متنوع بروز می‌کند.
نرم افزار های کاربردی عموماً به هنگام نصب در قسمت های مختلفی از کامپیوترتان ذخیره می‌شوند و اغلب حتی پس از Uninstall کردن برنامه نیز در کامپیوتر و محل خاصی از حافظه اصلی باقی می‌مانند.
با هر بار نصب برنامه کاربردی جدید در رایانه تان سیلی از این فایلهای نرم افزاری (شامل Dll ها Exe ها و ...) را در کامپیوترتان جاسازی می‌کنید.
برخی از این نرم افزار ها با هر بار Load شدن ویندوزتان ، بدون متوجه شدن شما به صورت Automatic اجرا می‌شوند که به برای مشاهده نمونه ای از این نرم افزار ها به Tray ویندوزتان واقع در انتهای راست صفحه نمایش نگاهی بیندازید و لیستی از آیکون های فعال که هر یک نشان برنامه ای خاص هستند را ببینید.
پس با هر بار نصب برنامه کاربردی فایلهایی در حافظه رایانه تان تعبیه می‌شود که برخی از آنها با Uninstall شدن برنامه مذبور نیز کماکان مهمان رایانه شما هستند.

 


توصیه ها برای مواجه با این مشکلات :


* برنامه های کاربردی را که به طور مداوم و در هر بار بالا آمدن ویندوزتان از آنها استفاده نمی‌کنید ، از قسمت Autoloader خارج کنید.برای مشاهده برنامه های موجود در این قسمت مسیرزیر را دنبال کنید :

در Start->Run->msconfig تایپ کنید


حال لیست برنامه های موجود در قسمت Autoloader را می‌توانید در تب Startup مشاهده کرده و با Uncheck کردن موارد غیر ضروری ، از بالا آمدن سریع ویندوزتان لذت ببرید.البته برنامه هایی مانند آنتی ویروس از جمله برنامه هایی هستند که به طور مکرر و در هر بار بالا آمدن سیستمتان به آن نیاز دارید پس آنرا Uncheck نکنید.

* در صورتی که می‌خواهید برنامه کاربردی را به صورت آزمایشی نصب نمایید بهتر است قبل از انجام این کار یک Restore point بسازید و پس از نصب و Uninstall کردن برنامه آزمایشی ، Restore point ساخته شده را بازیابی کرده و بدین سان تنظیمات رایانه تان را به حالت قبل از نصب بازگردانید.فقط به یاد داشته باشید که Restore point تمامی‌تنظیمات و اطلاعات مربوط به رایانه تان را به حالت قبل از نصب باز می‌گرداند پس مراقب باشید سایر اطلاعات خود را از دست ندهید.نحوه ساخت Restore point در Windows XPبه شرح زیر می‌باشد :

Start->All Programs->Accessories->System Tools->System Restore


حال به سادگی و با طی مراحل مشخص Restore point خود را بسازید.

* تنظیم Registry به طور مداوم و حذف لیست فایل های اضافی.البته به دلیل تخصصی بودن این مورد ، انجام آن توصیه نمی‌شود و عصر ایران در مقالات بعدی نحوه انجام این کار را شرح خواهد داد.

روزانه ممکن است در هنگام کار با کامپیوتر نیازمند ویرایش فایلهای مختلفی در نرم افزارهایی نظیر Word و Excel باشید. بدین منظور آیا هر بار به جستجوی فایلهای مورد نظر بر روی هارد پرداخته و سپس آنها را باز میکنید؟ اینکار ممکن است تا حدودی مناسب باشد اما برای فایل های پرکاربرد که زیاد با آنها سر و کار دارید راه چندان خوبی نیست. در آفیس 2007 فکر مناسبی برای فایلهای پرکاربرد شما شده است ؛ به طوریکه میتوانید فایل هایی که زیاد با آنها کار دارید را همواره در نزدیکی خود احساس کنید. در این ترفند به معرفی این قابلیت جالب آفیس 2007 در نرم افزارهای Excel ، Word و PowerPoint میپردازیم.

 

استفاده از هم خانواده های کلمات کلیدی برای بهینه سازی در افزونه Yoast SEO وردپرس
از طرفی موتورهای جست و جو روز به روز ریزبین تر می شوند، به همین دلیل افزونه یوست سئو (Yoast SEO) در راستای بهینه سازی کردن بهتر و اغلب مطالب در وردپرس قابلیت کلمات همچم و هم آرش را در نسخه جدید آن ایجاد کرده است. اگر به بهینه سازی مقالات خود اهمیت می دهید و می خواهید بیشتر درباره بهینه سازی با همچم واژه کلیدی در وردپرس بدانید، این مقاله را به دقت الی انتهای آن بخوانید.

اهمیت همچم کلمات کلیدی
اهمیت مترادف کلمات کلیدی

وردپرس و همچم واژه کلیدی
کاربران در اثناء جست و جو در اینترنت برای رسیدن به خواسته و مفهومی که در ذهن خویش دارند، از مترادف های کلمه کلیدی بهره‌گیری می کنند. موتورهای جست و جو همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم، برای رضایت بیشتر کاربران روز به روز دقیق تر می شوند، در این امتداد به همچم واژه کلیدی برای رسیدن به خواسته سریع کاربران توجه می کنند. از سوی دیگر نرم اسباب وردپرس هم برای خوشنودی بیشتر کاربران همیشه در حال دگرگونی ها و به روز رسانی می باشد، به همین علت قابلیت همچم واژه کلیدی (Synonyms) در نسخه پرمیوم این افزونه اضافه شده است.

سئو کردن مطالب وب سایت، برای کسب رتبه بالا در نتایج موتورهای جست و جو زیاد اهمیت دارد. اما توجه داشته باشید که سئو کردن مطالب تنها به استفاده از کلمه کلیدی اصلی و توزیع ترازمند آن در درازا محتوا اندک نمی شود، بلکه برای سئو کردن بهتر لازم است از واژه ها همچم و هم معنی واژه کلیدی اصلی در طول متن برای فهم و درک اغلب کاربران بهره‌گیری کنید. با به کارگیری قابلیت مترادف کلمه کلیدی در نسخه جدید وردپرس می توانید به پیروزی نوشتار خویش کمک کنید.

اهمیت استفاده از واژه ها مترادف کلمه کلیدی
کلمات همچم یا هم معنی یعنی کلماتی که در ارتباط با کلید واژه کانونی هستند و می نا آنها را به جای واژه کلیدی اصلی در متن به پیشه برد. اهمیت به کارگیری همچم های کلمه کلیدی در متن فقط به درک و درک بهتر کاربران اندک نمی شود. کاربرد مترادف های مختلف باعث غنی شدن و جذابیت متن برای کاربران می شود، چرا که تکرار بسیار کلمه کلیدی در متن به انفرادی متن را کسل و خسته کننده می کند. اهمیت سایر استفاده از هم خانواده واژه کلیدی در متن این است که مایه بهینه سازی بهتر مقاله از عقیده کلمه کلیدی اصلی و برآیند اینکه کسب رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جست و جو همانند گوگل می شود.

نحوه شغل افزونه Yoast SEO درباره مترادف کلمه کلیدی
افزونه قدرتمند Yoast SEO به منظور رسیدگی کردن سئوی مقالات در وردپرس استعمال زیادی دارد. کلمات کلیدی در عنوان سئو این افزونه در ابتدا به قصد آنالیز بهینه سازی مقالات از کلید واژه کانونی و یا کلید کلمه های کانونی بهره‌گیری می کرد. روز به روز با ریزبین تر شدن موتورهای جست و جو افزونه یوست سئو هم نیز قابلیت های جدیدتری برای آنالیز سئوی مقالات در عقیده گرفته است. از نسخه ۸/۷ به پس افزونه Yoast SEO می توانید از قابلیت مترادف واژه کلیدی برای بهینه سازی مطالب خویش کاربرد کنید.

در واقع شما می توانید با پروا به کلمه کلیدی که برای مطلب خویش در عقیده گرفته اید، واژه ها همچم و هم چم آن را بنویسید، تا این افزونه در وردپرس با رسیدگی این کلمات مقاله شما را از لحاظ سئو مورد رسیدگی و آنالیز پیمان دهد.

فرض کنید کلمه کلیدی اصلی مقاله شما «اهمیت همچم کلمات کلیدی» است، بنابراین می توانید از کلمات وردپرس و همچم کلمه کلیدی ، بهینه سازی با همچم واژه کلیدی در وردپرس، بهینه سازی به کمک مترادف واژه ها کلیدی در وردپرس و … به عنوان همچم های کلمه کلیدی اصلی در وردپرس به قصد درک بهتر کاربران خود، بهره‌گیری کنید. اگر بتوانید از این طریق به درک و درک بهتر کاربران خویش کمک کنید، مطمئن باشید در نتایج موتورهای جست و جو رتبه بالاتری را کسب خواهید کرد.

 

 

برای اینکار:


یکی از نرم افزارهای Excel ، Word و یا PowerPoint موجود در Office 2007 را اجرا نمایید.
حال بر روی دکمه Office کلیک کنید (منظور دکمه با نشان Office در گوشه بالا سمت چپ برنامه است).


پس از اینکار خواهید دید که قسمتی به نام Recent Documents پدیدار خواهد شد.
حتمأ با این قسمت که در نسخه های قبلی آفیس نیز وجود داشت آشنا هستید.
در این لیست ، شما میتوانید آخرین فایل های باز شده توسط برنامه را مشاهده کنید.
طبعأ این لیست فایلهای پرکاربرد شما را نشان نمیدهد و تنها جهت مشاهده آخرین فایل های باز شده استفاده میشود.


اکنون اگر با دقت به این لیست بنگریم در کنار هر یک علامت یک سنجاق قابل مشاهده است.
حال فرض کنید یکی از فایلهای پرکاربرد شما در این لیست وجود دارد. کافی است بر روی علامت سنجاق در کنار آن کلیک کنید تا فعال شده و به به رنگ سبز تغییر پیدا کند.
با اینکاری که صورت دادید دیگر فایل انتخاب شده شما توسط سنجاق ، برای همیشه در این لیست حضور دارد و با باز نمودن فایل های جدید دیگر در برنامه نیز از لیست خارج نمیشود. در نتیجه میتوانید به سادگی فایل مورد نظر خود را هر بار تنها با کلیک بر روی دکمه آفیس پیدا کرده و باز کنید.
شما میتوانید فایلهای پرکاربرد خود را یکبار در برنامه باز کنید و پس از پدیدار شدن در لیست Recent Documents با کلیک بر روی سنجاق آن را برای همیشه در لیست حفظ کنید.
طبعأ با کلیک مجدد بر روی سنجاق و غیرفعال کردن آن ، قابلیت نگه داشتن فایل در لیست نیز از بین میرود.

همچنین جهت بهبود کارکرد این قسمت میتوانید تعداد فایل های نمایش داده شده در لیست Recent Documents را بیشتر کنید.

 

بدین منظور:


بر روی دکمه Office کلیک کنید.
سپس Word Options (یا Excel Options یا PowerPoint Options) را انتخاب کنید.
در پنجره جدید از منوی کناری Advanced را بزگزینید.
حال اسکرول را پایین آورده تا گزینه Show this number of Recent Documents را بیابید. اکنون میتوانید هر مقدار دلخواهی که مورد نظرتان است تا در لیست Recent Documents نمایش داده شود را در این قسمت وارد کنید.
در پایان دکمه OK را بزنید تا تغییرات حاصل گردد.

1- هيچ چيز را بدون دليل قبول نکنيد.مدتي را صرف آموختن در مورد امنيت سيستم خود کنيد.


2- از يک آنتي ويروس قابل اعتماد استفاده کنيد.آنتي ويروسي را انتخاب کنيد که کارنامه قابل قبولي داشته باشد.AV-Test.org و TuV معتبرترين آزمايشگاه هاي مستقلي هستند که در زمينه آنتي ويروس ها فعاليت مي کنند.


3- از يک ديواره آتش (Firewall) قابل اطمينان استفاده کنيد.نقدهاي مستقل بهترين راهنمايي براي شماست.برخي سيستم هاي عامل با يک ديواره آتش عرضه مي شوند که فقط ترافيک ورودي اطلاعات را کنترل مي کنند.از ديواره آتشي استفاده کنيد که هر دو سمت انتقال اطلاعات به شبکه اينترنت را کنترل کند.

 

4- ايميل هايي را که از طرف منابع نامشخص يا غيرقابل اعتماد براي شما فرستاده مي شوند را باز نکنيد.بسياري از ويروس ها از طريق پيام هاي ايميل گسترش مي يابند در نتيجه اگر هرگونه شک و بدگماني داريد از فرستنده بخواهيد هويت خودش را مشخص کند.

 

5- پيوست ايميل هاي رسيده با موضوعات مشکوک و يا غيرقابل انتظار را باز نکنيد.در صورتي که مي خواهيد آنها را باز کنيد، ابتدا آنها را بر روي هارد ديسک ذخيره کنيد و سپس با يک برنامه آنتي ويروس بروز شده کنترل کنيد.

 

6- ايميل هاي ناخواسته را بدون اينکه باز کنيد ، پاک کنيد.آنها را براي فرستنده شان بازگشت ندهيد و همچنين به آنها جواب ندهيد.اينگونه از پيام ها را در اصطلاح هرزنامه (Spam) مي نامند ، در غير اينصورت آدرس ايميل شما به عنوان يک آدرس معتبر در فهرست آنها ثبت شده و پس از آن شاهد هجوم ايميل هاي نامطلوب و ناخواسته خواهيد بود.

 

 

7- برخي نرم افزارها بصورت بالقوه خطرناک هستند و در صورتي که نصب آنها ضرورتي ندارد ، بايد از نصب شان خودداري کرد.براي مثال مي توان از نرم افزارهاي کنترل کامپيوتر از راه دور ، برنامه هاي اشتراک فايل نام برد.

 

8- سيستم و نرم افزارهايتان را در اسرع وقت بروزرساني کنيد.برخي سيستم هاي عامل و برنامه ها مي توانند بصورت خودکار بروزرساني شوند.از اين امکان بصورت کامل استفاده کنيد.استفاده نکردن از بسته هاي اصلاحي مي تواند سيستم عامل شما را در برابر خطراتي که اصلاح پذير هستند آسيب پذير نمايد.

 

9- هيچ فايلي رو بر روي کامپيوتر خود کپي نکنيد مگر اينکه از پاک بودن خود فايل و منبع آن مطمئن باشيد.از بي خطر بودن فايلي که قصد کپي کردنش را داريد در همان محل اوليه با کمک يک آنتي ويروس مطمئن شويد.

 

10- از اطلاعات شخصي مهمتان (اسناد،نامه ها ، تصاوير و غيره) نسخه پشتيبان تهيه کنيد.آنها را بر روي حافظه هاي قابل انتقال مانند CD يا DVD ذخيره کنيد و آرشيو فايلهايتان را در بيشتر از يک کامپيوتر نگه داريد.

 



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت "سامسونگ" در حال ارائه نسخه بروزسانی‌شده دو مدل از ساعت‌های هوشمند خود است.

 

 "Gear S۳" و "Gear Sport" دو مدلی هستند سامسونگ آنها را بروزرسانی کرده است.

 

نسخه بروزررسانی‌ شده‌ این ساعت‌های قدیمی "سامسونگ" شامل ویژگی‌های ورزشی شده‌اند.

 

علاوه بر اینها ساعت‌های "Gear S۳" و "Gear Sport" می‌توانند ویژگی‌های مربوط به خواب را نیز ارائه دهند.

 

یک ویژگی جدیدی که در این ساعت اضافه شده است، این است که کاربر می‌تواند آن را در وضعیت خواب گذاشته و بدون هیچ‌ اختلال و حواس پرتی، به آسودگی استراحت کند.

 

کاربر همچنین می‌تواند به جای استفاده از تلفن، ساعت را در وضعیت منبع موسیقی قرار دهد.

 

از دیگر ویژگی‌های این ساعت‌ها ارسال پیام است.

 

گفتنی است بخش تنظیمات دستگاه نیز به گونه‌ای بروزرسانی شده که امکان دسترسی آسان‌تر به ویژگی‌های مختلف را فراهم می‌سازد.

 

نرم افزار بروزرسانی شده ساعت فعلا تنها در آمریکا در دسترس مشتریان است و انتظار می‌رود که تا چند روز آتی به کشورهای دیگر نیز برسد.

 به گزارش مهر به نقل از بی جی آر، طی چندماه گذشته  شایعات  مختلفی درباره «گلکسی اس ۱۰» منتشر شد. این گزارش های مختلف حاکی از آن بود که بهار امسال، سامسونگ سه نسخه مختلف از این مدل را روانه بازار می کند که یک نسخه با نمایشگری مسطح یکی از آنها است.  هر ۳ دستگاه مجهز به نمایشگر Infinity-O و دوربین هایی با چند لنز هستند. همچنین یک مدل لوکس نیز با حسگر اثر  انگشت تعبیه شده در نمایشگر عرضه می شود.

 

در کنار این موارد فاش شده سامسونگ حداقل یک نسخه با استاندارد اینترنت ۵G  می سازد که احتمالا قیمت آن دوبرابر موبایل های معمولی است.

 

 این در حالی است که وبلاگ ایتالیایی Tutto Android جزئیاتی درباره قیمت این موبایل در ایتالیا منتشر کرده است که احتمالا موبایل های مذکور با همین قیمت ها در اروپا  نیز عرضه شوند.

 

طبق این گزارش سامسونگ سه نسخه از «گلکسی اس ۱۰» را در ایتالیا می فروشد از جمله«گلکسی اس ۱۰ با نمایشگر ۵.۸ اینچی، گلکسی اس ۱۰Lite با نمایشگر ۶.۱ اینچی و گلکسی اس ۱۰ پلاس با نمایشگر ۶.۴ اینچی.

 

نخستین گزینه نمایشگری مسطح دارد اما ۲ مدل دیگر نمایشگرهایی با گوشه خمیده دارند. همچنین  مدل Lite نیز تنها موبایل این مجموعه  است که حسگر اثر انگشت در نمایشگر آن به کار نمی رود.

 

گلکسی اس ۱۰ و مدل Lite دوربین های سلفی با یک لنز دارند. اما نسخه لوکس «اس ۱۰ پلاس» با دو دوربین سلفی عرضه می شود.

 

هر سه موبایل به رنگ های سیاه، سفید و سبز عرضه می شوند. البته نسخه Lite  با یک رنگ زرد نیز عرضه می شود.  

 

این وبلاگ ایتالیایی همچنین قیمت های نسخه های مختلف گلکسی اس ۱۰ در اروپا را اعلام کرده است:

 

Galaxy S۱۰ Lite با RAM شش گیگابایتی و حافظه ذخیره ۱۲۸ گیگابایت(۷۷۹ یورو)

 

 Galaxy S۱۰ با RAM شش گیگابایتی و حافظه ذخیره  ۱۲۸ گیگابایتی (۹۲۹ یورو)

 

Galaxy S۱۰  با RAM هشت گیگابایتی و حافظه ذخیره ۵۱۲ مگابایتی(۱۱۷۹ یورو)

 

+Galaxy S۱۰  با RAM ۸ گیگابایتی و حافظه ذخیره ۵۱۲ مگابایتی(۱۲۹۹ یورو)

 

+Galaxy S۱۰ با RAM  دوازده گیگابایتی و  حافظه ذخیره یک ترابایت (۱۶۰۰ یورو)

 

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، یک اختراع جدید از موتورولا(Motorola) ممکن است اولین نگاه ما به گوشی شایعه شده لنوو(Lenovo) موسوم به گوشی تاشوی "RAZR" باشد.

 

این حق اختراع که توسط پایگاه "91 موبایل" کشف و پخش شده است، حاوی چندین تصویر است که به نظر می‌رسد یک گوشی با یک صفحه نمایش تاشو و یک صفحه نمایش کوچک‌تر است.

 

اگرچه هیچ اشاره‌ای به نام تجاری RAZR در این اسناد وجود ندارد، اما طرح‌ها با استفاده از یک لولا در پشت گوشی برای تا کردن دستگاه و قسمت پایینی آن شباهت زیادی به گوشی "RAZR V3" دارند.

 

اخبار مربوط به این حق ثبت اختراع که در تاریخ 17 دسامبر توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی(WIPO) ثبت شده است، چند روز پس از اعلام برنامه‌های لنوو برای تولید گوشی RAZR جدید در وال استریت ژورنال منتشر شده است.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوشی تاشو

احتمال می‌رود که این گوشی تا ماه آینده رونمایی شود.

 

انتظار می‌رود که RAZR جدید نیز مانند گوشی تاشوی سامسونگ با قیمت 1700 دلار، قیمت سنگینی داشته باشد و با قیمت حدود 1500 دلار عرضه شود.

 

اما اگر این شرکت‌ها بخواهند مردم را راضی کنند، مجبور به تولید محصولی ارزان‌تر هستند، چرا که شرکت "رویول"(Royole) چین در اوایل ماه جاری در نمایشگاه CES گوشی و تبلت تاشوی خود را رونمایی کرد و قطعا این فناوری را با قیمتی پایین‌تر از سامسونگ و لنوو راهی بازار خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، مدیران این پیام‌رسان با هدف مبارزه با اخبار جعلی چنین تصمیمی گرفته‌اند. جولای گذشته و به دنبال گسترش شایعات در میان کاربران هندی، این محدودسازی برای این کشور تعریف شد و حالا حالت جهانی پیداکرده است. {لینک}

 

«ویکتور گراند» قائم‌مقام بخش ارتباطات واتس‌اَپ در پایتخت اندونزی اعلام کرد برای مبارزه با اطلاعات غلط، اخبار جعلی و جلوگیری از شایعات این تصمیم گرفته‌شده است.

 

وی افزود پس از بررسی نتایج حاصله از سیاست اعمال‌شده در هند این محدودیت در سطح جهانی اعمال شد.

 

واتس‌اَپ بیش از 1.5 میلیارد کاربر در جهان دارد و با دلیل سوءاستفاده از این پیام‌رسان توسط کاربران، از سوی دولت‌ها تحت‌فشار قرارگرفته است تا دست به ایجاد محدودیت‌های درخواستی بزند.

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد که دعوا و کشمکش‌های میان کوالکام و اپل به شدت بالا گرفته است و سریال درگیری‌های این دو غول تکنولوژی آمریکایی نیز پایانی ندارد.

 

چندی پیش بود که اخبار و گزارش‌های متعددی مبنی بر پرونده شکایت کوالکام از اپل، این تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند منتشر شد که گفته شده بود شرکت اپل قصد داشته برای تامین تراشه‌های پردازنده موردنیاز برای تولید و مونتاژ گوشی های آیفون ایکس اس، آیفون ایکس اس مکس و آیفون ایکس آر از تراشه‌های مودم و پردازنده‌های کوالکام استفاده کند، اما این شرکت به دلیل تشکیل پرونده شکایت اپل از این شرکت در خصوص حق امتیاز و پتنت، از فروش تراشه به اپل خودداری کرده است و اپل از تراشه‌های LTE شرکت اینتل بدین منظور استفاده کرده است.

 

کوالکام و اینتل که دو شرکت آمریکایی بزرگ تولیدکننده تراشه‌های پردازنده و مودم به شمار می روند، در رقابت تنگاتنگی برای جلب توجه اپل در تامین تراشه های موردنیاز آن در تولید آیفون به سر می‌برند.

 

بر اساس گزارش وب سایت سی‌نت، کوالکام در حال حاضر به اقدامات انحصارگرایانه متعددی متهم شده است که از مهم ترین آنها می‌توان به مواردی همچون دریافت حق پتنت بیشتر، ممانعت و خودداری از فروش پتنت ها به سایر تولیدکنندگان و اجبار اپل و سایر تولیدکنندگان به همکاری انحصاری با خود اشاره کرد.

 

حالا به نظر می‌رسد که کوالکام به تازگی مدعی شده است که بدون فناوری و تراشه های مودم و پردازنده کوالکام، اپل قادر نخواهد بود به تولید و توسعه گوشی‌های آیفون با همین کیفیت بپردازد.

 

اپل در صورت عدم همکاری با کوالکام، مجبور خواهد بود با شرکت های دیگری همچون اینتل، سامسونگ و مدیاتک که در مقایسه با تراشه‌های ساخت کوالکام از کیفیت نسبتا کمتری برخوردارند، استفاده کند.

به گزارش مهر به نقل از رددیت، موبایل «گلکسی اس ۱۰» به نظر می رسد دستگاهی شکیل از ترکیب فلز و شیشه باشد اما گران قیمت ترین نسخه آن با برچسب ۱۵۰۰ دلاری عرضه می شود و احتمالا نکته ای متمایز از بقیه دارد.

 

در همین راستا طبق اطلاعات Ice_Universe  این موضوع صحت دارد.  

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گلکسی اس ۱۰

 

این کاربر توئیتر که همیشه اطلاعاتی از سامسونگ را فاش می کند، در پست جدید خود نوشته است: پوشش پشت موبایل «گلکسی +S۱۰» (با ۱۲ گیگابایت RAM و یک ترابایت حافظه) از جنس سرامیک است. این سرامیک طی فرایند خاصی ساخته شده که محصول نهایی نه تنها ضد خش است، بلکه در مقابل افتادن نیز مقاوم است. اما وزن دستگاه افزایش می یابد. این پیشرفته ترین نسخه +S۱۰ است.  

 

 البته سامسونگ نخستین شرکتی نیست که قاب سرامیکی می سازد، «اپل واچ۳»، گرانقیمت ترین ساعت هوشمند اپل نیز قاب سرامیکی داشت که در نسخه ۴ آن حذف شد.

به گفته وب‌سایت AppleInsider یک حساب‌کاربری با شناسه iCTech گزارشی خارج از کشور چین را در شبکه اجتماعی Weibo منتشر کرد. وی ادعا می‌کند که به اطلاعاتی پیرامون آی‌فون‌های جدید اپل برای سال جاری دست یافته است. بر اساس این گزارش، آی‌فون‌های جدید از باتری‌های ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده خواهند کرد که در مقایسه با ظرفیت باتری آی‌فون‌های کنونی پیشرفت قابل‌توجهی را نشان می‌دهند؛ چرا که آی‌فون XS مکس از یک باتری ۳۱۷۵ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌گیرد.

 

همچنین گزارش مذکور مدعی است که آی‌فون‌های جدید احتمالا به‌همراه یک لنز تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی ۳ برابری تولید شده و از قابلیت شارژ بی‌سیم سریع‌تر با توان ۱۵ وات پشتیبانی خواهند کرد. بعلاوه گزارش با طرح ادعایی مشکوک معتقد است که آی‌فون‌های جدید از نمایشگرهایی با نرخ نوسازی ۹۰ تا ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کنند. آی‌پد پروهای اپل مجهز به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی هستند؛ لذا در صورت صحت این خبر، به‌کارگیری چنین نمایشگرهایی در آی‌فون بدون افزایش قابل‌توجه هزینه‌های تولید پدیده بسیار مطلوبی به‌نظر می‌رسد.

 

 وب‌سایت AppleInsider خاطرنشان کرده که iCTech شهرت بسیار پایینی دارد و در بسیاری از موارد، اطلاعات نادرستی را منتشر می‌کند؛ اگرچه صحت برخی از آن‌ها نیز به اثبات رسیده است. در این مورد نیز توصیه می‌شود که اخبار مطرح شده را چندان جدی نگیرید.

وقتی برای معرفی کسب و کار یا کالای خویش یک وب سایت راه اندازی می کنید چشمداشت دارید بازدید کنندگان برای شناخت بهتر فرآورده یا تجارت شما صفحات مختلف سایت را بررسی کنند. این بازدید ها رتبه ی سایت شما را در موتورهای جستجو بالا دستگیر و به ترقی بازرگانی و بازاریابی شما هم کمک می کند؛ اما چرا عملا برای بسیاری از سایت ها این اتفاق نمی افتد؟ چرا کاربران بعد از اینکه وارد سایت شما شدند علاقه ای به جستجوی سایر مطالب ندارند و تند از صفحه خارج می شوند؟ چگونه بازدیدکنندگان را ترغیب کنید که دقایق اکثریت در سایت شما سپری کنند؟
برای پاسخ به این سوالات باید با مفهومی به نام نرخ پرش(bounce rate) و شیوه محاسبه ی آن آشنا شوید که در پیوستگی این مقاله به آن پرداخته شده است.

 

نرخ پرش چیست؟

 

نرخ پرش یا بانس ریت(bounce rate)
حتما بارها برای شما رخداد افتاده که از طریق یک تبلیغ یا کلیک روی یک لینک، وارد یک تارنما شده اید؛ ولی بعد از رسیدگی صفحه ی موردنظر، محتوای ارائه شده پاسخگوی احتیاج شما نبوده و از سایت خارج شدید. برخی مواقع مطلب ارائه شده کافی به عقیده می رسد اما سایر دسته های سایت عقیده شما را جلب نمی کند و شما این بار هم سایت را ترک می کنید. به این بازخورد از سوی کاربران سایت، پرش گفته می شود. بهبود نرخ پرش یا بانس چیست؟ ، زمانی به کار می رود که کاربر پس از وارد شدن به تارنما و مشاهده یک صفحه بدون اینکه از صفحات یا مطالب سایر بازدید کند از سایت بیرون شود.
اگر 100کاربر وارد سایت شما شوند و از بین این صد نفر، 30نفر از سایر قسمت‌ها بازدید کنند، نظر بگذارند، عضو شوند و یا هر کار و جنبش دیگری سپریدن دهند، می نا گفت 30% از افراد با شما تعامل داشته و شما 70کاربر سایر را از دست داده اید! و در واقع نرخ پرش سایت 70% است.
هرچقدر مطالب ارائه شده در وب سایت شما برای کاربران جذاب تر و کاربردی تر باشد، نرخ پرش وب سایت پایین تر آمده و بازدیدکنندگان سایت رغبت بیشتری برای تعامل با شما دارند.
نرخ پرش چگونه مشخص می شود؟
با توضیحاتی که داده شد، نرخ پرش به چهره ذیل محاسبه می شود:

فرمول محاسبه نرخ پرش

نرخ پرش وقتی ثبت می شود که یکتا از حالت های ذیل توسط کاربر اتفاق بیفتد:
*کلیک بر روی دکمه back مرورگر
*بستن tab یا بستن مرورگر
*وارد کردن آدرس سایتی دیگر
بهترین و قدرتمندترین ابزار برای محاسبه ی نرخ پرش، گوگل آنالیتیکس(google analytics) است. این ابزار، اطلاعات جامع و کاربردی از بازدیدکنندگان سایت در گزین کردن شما قرار می دهد؛ اطلاعاتی از قبیل صفحات مورد علاقه ی آن ها، محل تقریبی، نوع تکاپو آن ها در سایت و از همه مهم تر نرخ پرش سایت شما.

 



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

اگر به‌دنبال سرویسی هستید که به کمک آن بتوانید بسرعت و البته در امنیت کامل فایل‌های اطلاعاتی را برای دیگران ارسال کنید، می‌توانید از Firefox Send کمک بگیرید.

روزانه برای انجام کارهای مختلف خود در محل کار باید اطلاعات مختلفی با همکاران، مشتریان و... رد و بدل کنیم. راه‌های گوناگونی برای انتقال فایل‌های مختلف از عکس و فیلم گرفته تا فایل‌های ورد، پاورپوینت و... وجود دارد.

 

یکی از این راه‌ها استفاده از ایمیل است. اما ارسال فایل از طریق ایمیل محدودیت‌هایی دارد و شما تا میزان مشخصی امکان اتچ کردن فایل به ایمیل و ارسال آن به دیگران را دارید. بنابراین اگر فایل حجیمی را بخواهید بسرعت برای فرد یا افرادی ارسال کنید به مشکل بر می‌خورید.

 

پس باید از یک راه حل پرسرعت و البته کم هزینه استفاده کنید. یکی از این راه‌ها استفاده از سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های کمکی است. اگر به‌دنبال سرویسی هستید که به کمک آن بتوانید بسرعت و البته در امنیت کامل فایل‌های اطلاعاتی را برای دیگران ارسال کنید، می‌توانید از Firefox Send کمک بگیرید. این سرویس علاوه بر اینکه به سادگی امکان ارسال اطلاعات را برای کاربرانش فراهم می‌کند از نظر امنیتی نیز از بهترین روش برای حفظ حریم خصوصی کاربرانش استفاده می‌کند.

 

به این صورت که وقتی شما فایل‌های خود را در بخش مخصوص سایت آپلود کردید در نهایت  لینک مشخصی در اختیار شما گذاشته می‌شود که با افرادی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید. در نهایت نیز این لینک ساخته شده بعد از ۲۴ ساعت از دسترس خارج می‌شود.

 

درست است که این برنامه توسط شرکت موزیلا و سازنده مرورگر فایرفاکس توسعه پیدا کرده اما این به معنی این نخواهد بود که استفاده از این سرویس تنها از طریق مرورگر فایرفاکس امکان پذیر خواهد بود. شما به کمک هر مرورگری امکان استفاده از امکانات سرویس send.firefox.com را خواهید داشت.

 

 نرم افزار انتقال فایل حجیم فلش, آپلود فایل حجیم

 ارسال فایل حجیم 

 

برای انتقال فایل‌های حجیم راه پرسرعت دیگری هم وجود دارد و آن هم استفاده از سرویس ماهی تند و تیز یعنی fastest fish است. شاید به این دلیل این نام روی این سرویس گذاشته شده که فایل‌های شما بدون نیاز به آپلود شدن با کمک تکنولوژی نقطه به نقطه برای افرادی که می‌خواهید ارسال می‌شود.

 

برای کمک از این سرویس باید نکات مشخصی را رعایت کنید از جمله اینکه حتماً فردی که قرار است برای او فایلی از این طریق ارسال کنید آنلاین باشد و هر دو نیز از مرورگر کروم استفاده کنید. این برنامه از طریق آدرس fastest.fish در دسترس است و برای افرادی که سرویس اینترنت پرسرعت ندارند می‌تواند بسیار نجات بخش باشد.

پسوردهای ذخیره شده در مرورگر کروم در محلی باقی مانده و در مواقع لزوم به کارتان می آیند، برای آشنایی با نحوه مدیریت آنها ادامه مطلب را بخوانید.

همان طور که می دانید، رمز عبور اکانت های مختلف شما در مرورگرهای مختلف ذخیره می شوند و هنگامی که مجددا قصد ورود به اکانت خود را داشته باشید، دیگر نیازی به تایپ کردن مجدد آنها نیست. پسوردهای ذخیره شده در مرورگر کروم به صورت رمزنگاری شده و مخفیانه در آن باقی می مانند و هر زمان که به آنها نیاز داشته باشید، همیشه در دسترس هستند، اما مطمئنا برای شما نیز پیش آمده که قصد ورود به اکانت خود روی دستگاه جدیدی را داشته باشید، اما رمزتان را فراموش کرده اید. در این حالت می توانید از پسوردهای ذخیره شده در مرورگر کروم استفاده کنید.

 

تنها کافی است مراحل زیر را برای دسترسی به رمزهای عبور طی کنید:

نرم افزار گوگل کروم را باز کرده و اگر از قبل وارد اکانت خود نشده اید، روی آیکون شخص در نوار بالایی کلیک کنید و از منوی باز شده Sign in to Chrome را انتخاب کنید.

 

آدرس جیمیل و رمز عبور خود را وارد کنید و به این ترتیب وارد اکانت خود شوید.

 

روی آیکون سه نقطه در نوار بالایی کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه Settings را انتخاب کنید.

 

پسوردهای ذخیره شده در مرورگر کروم, مرورگر کروم

پسوردهای ذخیره شده در مرورگر کروم

 

در پنجره جدید به انتها رفته و روی Advanced کلیک کنید.

 

پسوردهای ذخیره شده در مرورگر کروم, مرورگر کروم

پسوردهای گوگل کروم

 

در قسمت Passwords and forms روی گزینه Manage passwords کلیک کنید.

 

پسوردهای ذخیره شده در مرورگر کروم, مرورگر کروم

 

در این صفحه لیستی از پسوردهای ذخیره شده در مرورگر کروم را مشاهده می کنید. با کلیک روی آیکون سه نقطه در کنار هر اکانت و انتخاب گزینه Details می توانید وارد جزئیات آن شوید.

 

به این ترتیب صفحه ای جدید باز شده و آدرس وب سایت مورد نظر، نام کاربری و رمز عبور در آن دیده می شود که البته همان طور که مشاهده می کنید، پسورد همچنان دیده نمی شود. روی آیکون چشم قرار گرفته در کنار رمز عبور کلیک کنید.

 

آموزش رایگان سئو وردپرس
آموزش رایگان سئو وردپرس رو برای مدیران سایت و دیجیتال مارکتر های بازپسین شغل گذاشتیم و هرآنچه که احتیاج دارین برای سئوی سایت وردپرسی خودتون اینجا یاد میگیرین .

دوره جامع آموزش سئو به دلیل درخواست مکرر رفقا بصورت مجزا روی سایت قرار گرفت .

سئو وردپرس چیست ؟!
وردپرس یکتا از پرطرفدارترین سیستم های مدیریت درونمایه در گیتی هست . به علت اینکه هسته وردپرس بر اساس تارنگار بوده به همین انگیزه سئوی وردپرس نسبت به سایر سیستم ها آسان تر بوده و همچنین نتیجه گیری در آن سریع تر بوده و توان بسیار بالایی در سئو دارد،وردپرس در ایران جزء دوست داشتنی ترین سیستم های رایگان هست
مخصوصا از سال ۹۵ به پس پیشباز بیشتری قرارگرفت و وانگهی سئوی وردپرس باره اهمیت پیمان گرفت

به همین انگیزه ما تصمیم گرفتیم در این بخش آموزش مجانی سئو وردپرس قرار بدیم ، سئو و بهینه سازی به این معناست که تکاپو هایی داشته باشیم روی درونمایه و ساختار سایت تا اینکه در نتایج گوگل افزایش رتبه داتشه باشیم و شدامد ارگانیک و رایگان دریافت کنیم .

چرا وبسایت وردپرسی من دربایستن به سئو دارد ؟!
چرا سئو وردپرس

اکثر ترافیک در وب بدست توسط موتور های جستجو گوگل هدایت میشوند، گرچه رسانه های اجتماعی و سایر شیوه های افزایش ترافیک دیگری هم میتواند به افزایش ترافیک سایت شما کمک کنند. اما گوگل طریق اصلی برای اخذ ترافیک کاربران اینترنت هست، گوگل بی نظیره ! چون شدامد هدفمندی رو برای شما میاره و به افرادی که دنبال محصولات و خدمات شما هستند شما را توصیه میکند.

اگر موتور های جستجوی گوگل وبسایت شما را پیدا نکند یا محتوای شما را به پایگاه داده های شما اضافه نکند، باید بگم بدبختانه شوربختانه شما فرصت های باورنکردنی را برای افزایش درآمد خود از دست دیتا این.

چرا گوگل نمیتواند وبسایت ورپرس من را بدون سئو ببیند ؟!
گوگل بسیار هوشمند هست اما هنوز بیچارگی به کمک دارد، گوگل همواره کوشش میکند لغایت با الگوریتم های جدید بهترین نتایج را به کاربران خود پیشنهاد بدهد. با این حال شما باید با رعایت فاکتور هایی که گوگل تعیین کرده خود را در نتایج گوگل بالا بیاورید.

میتوانید در مقاله تغییرات جدید الگوریتم ۲۰۱۸ با پسینیان بروزرسانی ها آشنا شوید.

باید بدونین که سئو وردپرس اگر درست باشد میتواند هزاران تن از بازدیدکنندگان شما را افزایش دهد، پروا کنید که جنبش اشتباه مایه میشود سایت شما پنالتی میشود و از نتایج گوگل محو میشود. علاوه بر فرآوری محتوای پسندیده برای گوگل، سئو کمک میکند الی محتوا در رتبه ای پیمان بگیرد که جستجگو گران به راحتی آن را پیدا کنند .

آیا میتوانم خودم سئو را سپریدن دهم ؟!
دنیای گوگل کمی پیچیده هست اما اکثر مردم به راحتی میتوانند اصول اولیه را یادبگیرند. حتی مقدار کمی از ادب میتواند موجب تفاوت بزرگی شود شما با همین آموزش مجانی سئو وردپرس میتوانید بازدید قابل توجهی به سمت سایت خویش بفرستین ، بازهم اگر بیچارگی به مشاوره دارین میتوانید در دسته مشاور دیجیتال مارکتینگ یک برنامه و راهبرد برای سئوی خویش درسافت کنید و بر اساس برنامه قبل برین لغایت ترافیک پولساز و هدفمند اخذ کنید.

حتما باید نوشتار تعلیم مجانی سئو وردپرس را لغایت انتها بخوانم ؟!
اگر در باره درمان شدامد وبسایت خویش جدی هستین و با گوگل آشنا نیستین حتما این نوشتار را تا پایان بخوانید، ما سعی کردیم مطالب ابتدایی و کاربردی رو تماما در این مقاله جمع آوری نماییم بعد تا خاتمه به اتفاق ما باشید.

موتور های جستجو گوگل چگونه شغل میکنند ؟!
گوگل چگونه شغل مکیند

۱)crawling و indexing
کرال مربوط به رسیدگی سایت شما توسط خزنده ها و ربات های گوگل میباشد، بررسی کردن و به نمایش گذاشتن میلیاردها صفحه، فیلم، رسانه های اجتماعی در شبکه جهانی وب.

۲)ارایه استجابت به جستجوگران
پاسخ دادن به جستجوی کاربران اغلب توسط لیستی از صفحات مربوط که آنها را رسیدگی و رتبه بندی کرده اند.

قدرت راستین بازاریابی جاذبه ای جستجوگر گوگل
همانطور که در تقسیم بازاریابی جاذبه ای گفتیم یگانه از مهمترین بخش های این روش بازاریابی سئو و بهینه سازی سایت هست، در واقع جستجوگر گوگل سکوی پرتابی در بازاریابی جاذبه ای هست که به شما کمک میکند حجم عظیمی از مخاطبان منظور خویش را کاملا رایگان جذب کنید.

و حتما میدانید که سئو بدون محتوا غیر ممکن هست بعد توصیه میشه به آموزش رایگان بازاریابی محتوا هم نگاهی داشته باشین چراکه مثلا تولید محتوای همش سبز در سئوی سایت شما نیز زیاد موثر هست و خب همانطور که در بازاریابی جاذبه ای گفتیم پس از مرحله جذب (بازاریابی محتوا، سئو، بازاریابی شبکه های اجتماعی) باید فرایند تبدیل پیاده سازی شود. این سوژه مهمتر از سئو نباشد اهمیت اقلیت ندارد! پس حتما تبدیل و ایمیل مارکتیگ رو جدی بگیرید برای همین بعد از یادگیری سئو به آموزش رایگان ایمیل مارکتینگ سر بزنید و در سایت خویش پیاده سازی کنید.

شروع آموزش رایگان سئو وردپرس
برای شروع نکاتی که باید بدانید در مورد گزینش اسم دامنه، کارایی هاست بر سئو، آدرس گذاری مناسب سئو وردپرس در تنظیمات وردپرس و معرفی دامنه بدون www در گوگل

اهمیت اسم پهنه و کارایی آن در سئو
در ماضی استفاده کردن از واژه کلیدی در اسم گستره زیاد اهمیت داشته ولی از سنه ۲۰۱۳ با دگرگونی ها در گوگل اینکار کارایی آنچنانی ندارد و مهمترین سوژه محتوای درون سایت شما میباشد.

پس روی این جستار وسواس زیادی نداشته باشین و میتوانید اسم کمپانی و بازرگانی خودتون رو برای پهنه گزینش کنید اما نکات زیر را رعایت کنید :

هر چه نام گستره اختصار تر باشد بهتر است ،حداکثر هم ۱۵ کارکتر باشد
از کلماتی که به چندین مدل نوشته میشود بپرهیزید (مثلا masoud یا masood)
از کلماتی که تلفظ آنها سخت هست بپرهیزید
از کلماتی که مثل آنها وجود دارد بپرهیزید
سعی کنید از کارکتر (-) در دامنه بهره‌گیری نکنید
تاثیر هاست روی سئوی سایت وردپرسی
با توجه به اینکه گوگل فاکتور های زیادی را باره بررسی پیمان میدهد که یگانه از این فاکتور ها سرعت سایت هست ، آموزش رایگان 0 تا 100 سئو وردپرس در برگزیدن هاست مهمترین موضوعی که اهمیت دارد این هست که سرعت سایت شما پسندیده باشد و در صورتی که از هاست اشتراکی کاربرد میکنید زمانی گرد از کاربران که با شما هاست اشتراکی دارد به دلایلی جریمه شود و ip بن شود ip شما نیز بن میشود و تاثیر منفی ای برای شما دارد . بعد کوشش کنید از کمپانی معتبر و متعهدی هاست تهیه کنید .

معرفی کردن سایت برای گوگل بدون www در سرچ کنسول
اینکه از www کاربرد کنید یا بدون آن باشید تقریبا سلیقه ای هست. گرچه فرضیه هایی هست بر پایه اینکه اگر www داشته باشید ساب دامنه هستید ولی بازهم نمیتونه تاثیری روی سئو شما داشته باشه بر پایه تحقیقی که داشتم.

ولی برای زیبایی گستره های بلند پیشنهاد میشه که www رو حذف کنند اما برای پهنه های کوتاهی و چند حرفی بهتره که با www باشه و فقط از لحاظ زیبایی هست، انگاشت کنید گستره شما rty هست، اکنون که rty.ir قشنگ تر هست یا www.rty.ir ؟ من به نظرم دومی خیلی بهتره

 

در این قسمت از شما رمز عبور سیستم عامل (مک یا ویندوز) درخواست می شود و تا زمانی که آن را وارد نکنید، قادر به مشاهده پسورد نخواهید بود.

 

پسوردهای ذخیره شده در مرورگر کروم, مرورگر کروم

 

بعد از وارد کردن پسورد دستگاه، به صفحه قبل منتقل شده و رمز عبور انتخاب شده نمایان می شود.

اگر پسورد اینستاگرام خود را فراموش کرده‌اید، نگران نباشید؛ اینستاگرام راه‌حل بسیار آسانی به شما ارائه می‌کند که به کمک آن قادر خواهید بود اکانت خود را بازیابی کرده و مجددا وارد حسابتان شوید. با ما همراه باشید.

 

پیدا کردن پسورد اینستاگرام, پسورد اینستاگرام

 مدیریت پسورد اینستاگرام

 

اگر از برنامه مدیریت پسورد استفاده نمی‌کنید، باید گفت که پسوردهای پیچیده به‌راحتی فراموش شده و خیلی سخت در ذهن کاربر باقی می‌مانند. اگر پسورد اینستاگرام خود را فراموش کرده‌اید، قادر نخواهید بود که دقیقا همان رمز را بازیابی کنید اما کافی است که اکانت خود را با تغییر پسورد قبلی و ایجاد یک پسورد جدید، ریکاوری کرده و مجددا بازیابید.

 

اگر پسورد اینستاگرام خود را فراموش کرده‌اید و یا شخصی بدون اجازه شما رمزتان را تغییر داده است، اینستاگرام روش بسیار ساده‌ای به شما ارائه می‌دهد که قادر خواهید بود پسورد خود را بازیابی کنید. در واقع تغییر پسورد اینستاگرام کمی با این مسئله تفاوت دارد؛ تعویض پسورد زمانی اتفاق می‌افتد که رمز فعلی خود را به خاطر داشته باشید و تنها بخواهید آن را با یک پسورد جدید، عوض کنید.

 

پسورد خود را از روی وبسایت ریست کنید

به وبسایت اینستاگرام مراجعه کرده و روی Login In که در پایین صفحه قرار دارد، کلیک کنید.

 

پیدا کردن پسورد اینستاگرام, پسورد اینستاگرام

فراموشی پسورد اینستاگرام

 

در صفحه بعد، در زیر کادر Log In روی لینک Forgot Password کلیک کنید.

 

پیدا کردن پسورد اینستاگرام, پسورد اینستاگرام

پیدا کردن پسورد اینستاگرام

 

در این قسمت نام کاربری، آدرس ایمیل و شماره تلفنی که با آن اکانت خود را باز کرده‌اید، وارد کنید. پس از عبور از مرحله بررسی امنیت روی گزینه Reset Password کلیک کنید.

 

پیدا کردن پسورد اینستاگرام, پسورد اینستاگرام

 

در این مرحله ایمیلی به آدرسی که قبلا در سایت وارد کردید، ارسال خواهد شد که حاوی یک لینک برای ریست کردن پسورد شما خواهد بود. هرگاه این پیغام را دریافت کردید، روی گزینه Reset Password کلیک کنید.

 

پیدا کردن پسورد اینستاگرام, پسورد اینستاگرام

 

پسورد جدید خود را وارد کنید. در کادر بعدی نیز جهت تایید پسورد، مجددا رمز جدید را وارد کنید و سپس روی Reset Password کلیک کنید.

 

پیدا کردن پسورد اینستاگرام, پسورد اینستاگرام

 

در این مرحله قادر خواهید بود که با اکانت خود در اینستاگرام وارد شده و به فید اینستاگرام خود هدایت خواهید شد.

 

پسورد خود را با استفاده از اپلیکیشن ریست کنید

ریست کردن پسورد از روی اپلیکیشن اینستاگرام نیز بسیار ساده است. ما این آموزش را برای نسخه اندروید منتشر کردیم اما باید گفت که این روش به‌ خوبی روی آیفون و یا آیپد نیز جواب خواهد داد.

اپلیکیشن اینستاگرام را روی موبایل خود باز کرده و در صفحه ورود، روی لینک Get Help Signing In کلیک کنید.

 

پیدا کردن پسورد اینستاگرام, پسورد اینستاگرام

 

در این قسمت نام کاربری، آدرس ایمیل و شماره تلفنی که با آن اکانت خود را باز کرده‌اید، وارد کنید و سپس روی گزینه Next کلیک کنید.

 

پیدا کردن پسورد اینستاگرام, پسورد اینستاگرام

 

در این قسمت سه گزینه برای انتخاب وجود دارد: اینکه اینستاگرام برای شما از طریق ایمیل، یک پیغام ارسال کند، یا به‌واسطه SMS یک پیام بفرستد و یا از طریق وارد شدن به اکانت فیسبوک (البته اگر قبلا آن را تنظیم کرده باشید) این کد را دریافت کنید. در ادامه آموزش، ما ارسال پیام از طریق ایمیل را بررسی خواهیم کرد اما روش ارسال پیام با SMS نیز بسیار مشابه با ایمیل بوده و اگر آن را انتخاب کنید، یک کد برای شما فرستاده خواهد شد که با تایپ آن در اپلیکیشن، قادر خواهید بود تنظیمات مربوط به پسورد جدید را انجام داده و وارد اکانت خود شوید.

 

پیدا کردن پسورد اینستاگرام, پسورد اینستاگرام

 

پس از انتخاب گزینه ارسال پیام از طریق ایمیل، پیامی به آدرس ایمیلی که قبلا در اپلیکیشن وارد کرده‌اید، دریافت خواهید کرد.

 

پیدا کردن پسورد اینستاگرام, پسورد اینستاگرام

 

در پیغامی که به‌واسطه ایمیل دریافت کرده‌اید روی گزینه {Login In As {Username کلیک کنید. همچنین قادر خواهید بود که روی لینک  Reset Your Instagram Password کلیک کنید. در واقع هر دو روش، شما را به صفحه ریست پسورد هدایت خواهد کرد.

 

پیدا کردن پسورد اینستاگرام, پسورد اینستاگرام

 

حال رمز جدید خود را تایپ کنید (در نظر داشته باشید که آن را از نظر امنیت، قوی انتخاب کنید) و سپس بر روی گزینه Reset Password کلیک کنید.

 

پیدا کردن پسورد اینستاگرام, پسورد اینستاگرام

 

در این مرحله قادر هستید که با اکانت خود در اینستاگرام وارد شوید و به فید اینستاگرام خود هدایت خواهید شد.

مرورگر موزیلا فایرفاکس (Mozilla Firefox) از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین مرورگر‌ها محسوب می‌شود، البته هنوز در رتبه پایین‌تری از مروگر گوگل کروم (Google Chrome) و به‌طور قابل توجهی بالاتر از مروگر پیش‌فرض ویندوز 10 یعنی Microsoft Edge قرار دارد.

 

محبوبیت این مرورگر چندان هم عجیب نیست، با بروزرسانی‌ها و ارتقا‌های گوناگون، این مرورگر جایگاه خود را ثابت کرده است و هر روز با اضافه کردن امکانات و قابلیت‌های بیش‌تر و همچنین بهبود آنها جای پای خود را محکم‌تر می‌کند.

 

البته کاربران ویندوز 10 با مشکل عدم سازگاری موزیلا فایرفاکس و سیستم عامل روبرو شدند. یک باگ (ایراد) قدیمی در Windows Defender باعث افزایش مصرف دیسک شده که نتیجه‌ی آن کندی سیستم و اختلال در کار مرورگر بود.

 

یکی از کاربران این مرورگر در این باره توضیح می‌دهد:

«بدلیل کار من، اکثر اوقات نیاز به باز نگه داشتن فایرفاکس دارم و برنامه‌ای به نام “Antimalware Service Executable” چیزی حدود 30 درصد از پردازنده‌ی من را مشغول به خود می‌کرد و در پوشه  Windows/Temp مشغول خواندن و نوشتن اطلاعات می‌شد که همه‌ی آنها با ‘eilqs_’ شروع می‌شدند. همه‌ی این ها باعث کند و آزاردهنده شدن فایرفاکس می شدند»

 

مرورگر موزیلا فایرفاکس, عدم سازگاری موزیلا فایرفاکس

استفاده بیش‌ ازحد Firefox از حافظه

 

در حال حاضر، برنامه‌ی یاد شده دارای مشکلاتی در سازگاری است و بدون انتشار یک راه حل رسمی، کاربران خودشان به دنبال یک راه حل رفته اند که البته بی حاصل هم نبوده است.

در اولین مرحله اطمینان حاصل کنید با حساب administrator وارد سیستم عامل شده‌اید، چرا که می‌خواهیم روی تنظیمات سیستمی دستکاری‌هایی انجام دهیم، از این رو یک حساب استاندارد این امکان را ندارد.

 

اولین کاری که باید انجام بدهید، خارج کردن فایرفاکس از لیست بررسی های Windows Defender است. برای این کار لازم است برنامه Windows Defender Security Center را باز کرده و به محل مسیر بروید :

 Virus & Threst protection > Virus & threat protection settings > Manage settings > Exclusions > Add or remove exclusions > Add an exclusion > File

 

سپس به محل نصب مروگر بروید و firefox.exe را انتخاب کنید، برای نمونه:

 C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe

 

فایل اجرایی مرورگر که در این مرحله انتخاب شد در لیست قرار خواهد گرفت، از این پس ویندوز دیگر به این فایل اهمیتی نمی‌دهد و هنگام اسکن سیستم آن را نادیده می گیرد.

 

مرورگر موزیلا فایرفاکس, عدم سازگاری موزیلا فایرفاکس

 

بخش اضافه کردن exclusion در آنتی‌ویروس 

اکنون باید قابلیت Run with highest privilages را در بخش Windows Defender scheduled scans غیر فعال کنید، در این بخش آنتی‌ویروس برای خود برنامه‌ریزی کرده تا طی زمان های مشخص به چک کردن سیستم بپردازد. برای غیرفعالسازی با جستجوی Task Scheduler در منوی استارت به محل زیر بروید:

 Task Scheduler Library > Microsoft > Windows > Windows Defender

 

در سمت راست  پنجره باز شده، روی Windows Defender Scheduled Scan دو بار کلیک کنید و در بخش پایینی تیک گزینه Run with highest privilages را برداشته و OK را بزنید.

 

مرورگر موزیلا فایرفاکس, عدم سازگاری موزیلا فایرفاکس

 

بخش برداشتن تیک

هرچند راه اندازی مجدد سیستم ضروری نیست، اما در برخی موارد کاربران پس از راه اندازی مجدد شاهد رفع مشکل مصرف بیش از اندازه دیسک بوده‌اند. البته در برخی موارد مصرف دیسک به 3 درصد و در برخی دیگر به 30 درصد رسیده است.

تنها زمان می‌تواند نشان دهد مایکروسافت و موزیلا چگونه این مشکل را برطرف می‌کنند.

از جذاب‌ترین آپشن‌های اینستا می توان به استوری در اینستاگرام اشاره کرد، این بخش ویژه از شبکه اجتماعی در بین کاربران بسیار محبوب و کاربردی است و در هر آپدیت یک امکان جدید به استوری اضافه می‌شود.

 

با پیشرفت تکنولوژی انواع مختلف شبکه های اجتماعی طراحی شده اند که هر کدام با ویژگی ها و امکانات مختلف خود کاربران و طرفدارانی را برای خود دارد. یکی از شبکه های اجتماعی که بعد از فیس بوک رواج پیدا کرد، اینستاگرام است که با قابلیت های خاص خود طرفداران و کاربران زیادی را برای خود جذب کرده است.

 

افراد می توانند در این شبکه اجتماعی عکس های خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. اما یکی از مهم ترین قابلیت های آن که به تازگی سبب شده است کاربران به شدت به این برنامه علاقه مند شوند گذاشتن "استوری در اینستاگرام" می باشد. این قابلیت به این معنی است که می توانند فعالیت های روزمره را به صورت عکس یا فیلم به اشتراک بگذارند. برای آشنایی بیشتر با این موضوع توصیه می کنیم مطالب زیر را مطالعه کنید.

 

استوری در اینستاگرام به چه معنی می باشد؟

قبل از آن که با گذاشتن استوری در اینستاگرام آشنا شوید بهتر است با مفهوم استوری و کاربرد آن آشنا شوید. استوری یا همان (STORIES) به معنی داستان می باشد که می توانید اتفاقات و حوادث روزمره خود را با افرادی که در فالو های شما هستند به اشتراک بگذارید . در واقع این قابلیت جایگزینی برای ویدیو های طولانی مدت است که باید آن ها را پست می کردید و زمان آپلود آن ها بسیار زیاد بود و کاربران احساس ناخوشایندی از این موضوع داشتند.

 

استوری در اینستاگرام این توانایی را به شما می دهد که عکس یا فیلم به اشتراک گذاشته را به مدت 24 ساعت در استوری خود داشته باشید، یعنی فالوور های شما تا مدت 24 ساعت توانایی مشاهده آن را دارند.

 

نحوه گذاشتن استوری در اینستاگرام 

یکی از آسان ترین کارهایی که می توان با برنامه اینستاگرام انجام داد گذاشتن استوری در اینستاگرام می باشد. برای انجام این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

 

در ابتدا باید به قسمت Home بروید. سپس در بالا سمت چپ علامت + قرار دارد که باید این علامت را لمس کنید.

 

وقتی وارد آن شدید، می توانید دکمه دایره را فشار دهید و عکس بگیرید یا با نگه داشتن آن ویدئو ضبط کنید.

در صورتی که تمایل دارید عکس یا ویدئو را از گالری خود ارسال کنید، باید صفحه را از پایین به بالا بکشید و تصاویری در که در طی 24 ساعت گذشته ذخیره کرده اید برای شما نمایش داده شود.

برای انتخاب کردن افکت مورد نظر می توانید صفحه را به سمت چپ یا راست بکشید تا انواع افکت ها را مشاهده کنید.

 

در نهایت پس از انجام کار ویرایش تصویر، برای ارسال استوری در اینستاگرام، باید دکمه send to که در پایین صفحه قرار دارد را لمس کنید. سپس صفحه ای برای شما باز خواهد شد که این تصویر برای استوری خودتان ارسال شود یا به دایرکت فالو های خود، که در این قسمت باید اکانت خود را انتخاب کنید.

 

استوری در اینستاگرام, شبکه اجتماعی, گذاشتن استوری در اینستاگرام

نحوه گذاشتن استوری در اینستاگرام 

 

امکانات و قابلیت های استوری در اینستاگرام  برای کاربران 

در آخرین نسخه جدید اینستاگرام، امکانات زیادی برای استوری در نظر گرفته شده است. هنگام قرار دادن استوری در اینستاگرام می توانید به روش های مختلفی عکس یا ویدئو مورد نظر خود را ویرایش دهید. می توانید از طریق گزینه Aa روی عکس خود متن تایپ کنید یا از طریق گزینه ایموجی مانند که در قسمت بالا قرار دارد انواع ایموجی ها و شکلک ها را روی عکس قرار دهید. البته در آخرین نسخه اینستاگرام امکان اضافه کردن گیف در بخش استوری در اینستاگرام نیز اضافه شده است که بسیار مورد پسند کاربران می باشد.

 

نحوه گذاشتن استوری در اینستاگرام به صورت زنده چگونه امکان پذیر است؟

علاوه بر این که می توانید ویدئو هایی را که از قبل ذخیره کرده اید از طریق استوری در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، می توانید اتفاقات روزه مره خود را به صورت زنده که به آن live نیز گفته می شود با دوستان خود به اشتراک بگذارید. این قابلیت یکی از جذاب ترین ویژگی های استوی در اینستاگرام می باشد که از طرف کاربران پسندیده شده است و می توان گفت که بیشترین استفاده استوری در اینستاگرام این مورد می باشد.

 

برای این کار کافی است از بین گزینه های موجود live را انتخاب کنید و سپس دکمه start live video را فشار دهید. سپس فیلمی که می گیرید به صورت زنده می باشد و دوستان شما می توانند آن را مشاهده کنند.

 

استوری در اینستاگرام, شبکه اجتماعی, گذاشتن استوری در اینستاگرام

در شبکه اجتماعی اینستاگرام عکس های خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارند

 

چگونه می توان اطلاع یافت که چه کسانی استوری اینستاگرام شما را مشاهده کرده اند؟

معمولا افراد بعد از گذاشتن پست در اینستاگرام علاقه مند هستند تا بدانند چه کسانی پست آن ها را مشاهده کرده است که این عمل با لایک کردن از طرف افراد مشاهده کننده امکان پذیر است. در بحث استوری در اینستاگرام نیز این قابلیت وجود دارد و می توانید پس از ارسال استوری در اینستاگرام اطلاع یابید که چه افرادی استوری شما را مشاهده کرده اند. تنها کافی است وارد صفحه استوری شوید و سپس با کشیدن صفحه با سمت بالا افرادی که view کرده اند را مشاهده کنید.

 

از دیگر موارد قابل توجه به هنگام ارسال استوری در اینستاگرام

استوری در اینستاگرام قابلیت های فوق العاده جذاب و متعدد دیگری را در اختیار شما قرار داده است. در زیر به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم:

می توانید استوری خود را برای افرادی که تمایل ندارید آن را مشاهده کنند پنهان کنید. بعد از ارسال استوری می توانید از طریق سه نقطه ای که در صفحه قرار دارد گزینه story settings را انتخاب کنید و از این بخش استوری خود را برای افراد مورد نظر پنهان کنید.

بعد از ارسال استوری اگر پشیمان شدید می توانید از طریق همان گزینه سه نقطه، گزینه حذف را انتخاب کنید و استوری شما کلا حذف شود.

اگر به‌دنبال سرویسی هستید که به کمک آن بتوانید بسرعت و البته در امنیت کامل فایل‌های اطلاعاتی را برای دیگران ارسال کنید، می‌توانید از Firefox Send کمک بگیرید.

روزانه برای انجام کارهای مختلف خود در محل کار باید اطلاعات مختلفی با همکاران، مشتریان و... رد و بدل کنیم. راه‌های گوناگونی برای انتقال فایل‌های مختلف از عکس و فیلم گرفته تا فایل‌های ورد، پاورپوینت و... وجود دارد.

 

یکی از این راه‌ها استفاده از ایمیل است. اما ارسال فایل از طریق ایمیل محدودیت‌هایی دارد و شما تا میزان مشخصی امکان اتچ کردن فایل به ایمیل و ارسال آن به دیگران را دارید. بنابراین اگر فایل حجیمی را بخواهید بسرعت برای فرد یا افرادی ارسال کنید به مشکل بر می‌خورید.

 

پس باید از یک راه حل پرسرعت و البته کم هزینه استفاده کنید. یکی از این راه‌ها استفاده از سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های کمکی است. اگر به‌دنبال سرویسی هستید که به کمک آن بتوانید بسرعت و البته در امنیت کامل فایل‌های اطلاعاتی را برای دیگران ارسال کنید، می‌توانید از Firefox Send کمک بگیرید. این سرویس علاوه بر اینکه به سادگی امکان ارسال اطلاعات را برای کاربرانش فراهم می‌کند از نظر امنیتی نیز از بهترین روش برای حفظ حریم خصوصی کاربرانش استفاده می‌کند.

 

به این صورت که وقتی شما فایل‌های خود را در بخش مخصوص سایت آپلود کردید در نهایت  لینک مشخصی در اختیار شما گذاشته می‌شود که با افرادی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید. در نهایت نیز این لینک ساخته شده بعد از ۲۴ ساعت از دسترس خارج می‌شود.

 

درست است که این برنامه توسط شرکت موزیلا و سازنده مرورگر فایرفاکس توسعه پیدا کرده اما این به معنی این نخواهد بود که استفاده از این سرویس تنها از طریق مرورگر فایرفاکس امکان پذیر خواهد بود. شما به کمک هر مرورگری امکان استفاده از امکانات سرویس send.firefox.com را خواهید داشت.

 

 نرم افزار انتقال فایل حجیم فلش, آپلود فایل حجیم

 ارسال فایل حجیم 

 

برای انتقال فایل‌های حجیم راه پرسرعت دیگری هم وجود دارد و آن هم استفاده از سرویس ماهی تند و تیز یعنی fastest fish است. شاید به این دلیل این نام روی این سرویس گذاشته شده که فایل‌های شما بدون نیاز به آپلود شدن با کمک تکنولوژی نقطه به نقطه برای افرادی که می‌خواهید ارسال می‌شود.

 

برای کمک از این سرویس باید نکات مشخصی را رعایت کنید از جمله اینکه حتماً فردی که قرار است برای او فایلی از این طریق ارسال کنید آنلاین باشد و هر دو نیز از مرورگر کروم استفاده کنید. این برنامه از طریق آدرس fastest.fish در دسترس است و برای افرادی که سرویس اینترنت پرسرعت ندارند می‌تواند بسیار نجات بخش باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

گزارشي از تاريخچه يا منشاء نشانه هاي رايانه اي اخيرا منتشر شده است. نشانه هايي که روزانه هزاران بار از آنها استفاده مي کنيم اما شايد نگاه يا ذهنمان تنها چند صدم ثانيه درگير فکر کردن به آنها شود.

نشانه هاي مختلفي که به منظور دادن دستورهاي متفاوت به رايانه ها مورد استفاده قرار مي گيرند را امروزه مي توان در هر جا ، بر روي لباس ها ، در داخل خودروهاي اتوماتيک و بسياري از ابزارها و کاربردهاي ديگر مشاهده کرد.

 

 

نشانه انرژي

در زمان جنگ جهاني دوم مهندسان از سيستمي دوتايي براي برچسب زدن به کليدهاي خاموش و روشن انرژي دستگاه هاي مختلف استفاده مي کردند: يک 1 به معني روشن و يک 0 به معني خاموش.

در سال 1973 کميسيون بين المللي الکتروتکنيک نشانه اي به گونه اي ترکيبي به شکل يک دايره شکسته با خطي در ميان شکستگي را به عنوان نشانه حالت آماده باش انرژي يا Standby انتخاب کرد که تا کنون نيز اين نشانه به همان معني پابرجا باقي مانده است اما موسسه مهندسان الکتريکي و الکترونيکي با اعلام مبهم بودن مفهوم اين نشانه، مفهوم آن را به مفهوم ساده انرژي تغيير دادند.

 

 

دستور

شکل ميدان اردوگاه هاي سوئدي ها و لوگوي اپل چه نقطه مشترکي مي توانند با هم داشته باشند؟ «اندي هرتزفلد» از تيم سازندگان رايانه هاي مک هنگامي که به همراه تيمش در حال مطالعه بر روي چگونگي ترجمه دستورهاي موجود در ليست دستورهاي رايانه به يکي از کليدهاي صفحه کليد بود، تصميم به افزودن يک کليد عملياتي گرفت. ايده وي بسيار ساده بود، زماني که اين کليد به همراه کليدهاي ديگر فشرده مي شود مي تواند دستوري متناسب با کليدهاي فشرده شده را از ميان ليست دستورها فعال کند. جابز از اين ايده به هيچ وجه استقبال نکرد و از آن براي نمايش دادن لوگوي اپل استفاده کرد.

هرتزفلد در پاسخ گفت:«تعداد لوگوهاي اپل بر روي نمايشگر بسيار زياد است و اين مسخره است! ما در حال از بين بردن تاثير لوگوي اپل هستيم». سپس بازطراحي دوباره اي از اين نشانه انجام گرفت و طراحي به نام «سوزان کر» با استفاده از واژه نامه بين المللي نشانه ها و انتخاب يکي از نشانه هاي منتصب به سوئد که براي نشانه گذاري مناطق مناسب برگزاري اردوها استفاده مي شد، به منظور نشان دادن «نشانه اي براي مکان مورد علاقه» کاربر بر روي صفحه کليد براي هميشه بر روي صفحات کليد کاربران رايانه هاي اپل جا گرفت.

 

 

بلوتوث

حتما داستان پادشاه دانمارکي ها را در قرن دهم ميلادي شنيده ايد. «هارالد بلاتند» به پادشاه دندان آبي شهرت داشت. وي علاقه فراواني به ميوه جنگلي «تمشک آبي» يا بلوبري داشت و تعدادي از دندان هايش براي هميشه آبي رنگ شدند. آنچه شايد ندانيد اين است که نشانه بلوتوث يا «دندان آبي» در واقع ترکيبي از دو حرف اول نام اين پادشاه است. اولين نشانه بلوتوث از شکلي دندان مانند نيز برخوردار بود اما فعل و انفعالات نشانه اي اينجا پايان نگرفت. به دليل اينکه «بلاتند» در متحد کردن اقوام متفرقي که اکنون در نروژ، سوئد و دانمارک ساکن هستند نقشي کليدي به عهده داشته است، فناوري بلوتوث به گونه اي طراحي شده تا همکاري ميان صنايعي از قبيل رايانه، تلفن همراه و اتوموبيل سازي را فراهم آورد.

 

 

USB

نماد تصويري USB مشابه عصاي سه شاخه نپتون، خداي درياها در افسانه هاي يوناني، طراحي شده است. طراحان نشانه USB به جاي استفاده از يک مثلث در بالاي هر يک از شاخه هاي اين نشانه تصميم گرفتند از يک مثلث، يک مربع و يک دايره استفاده کنند. اين طرح با هدف نمايش دادن دستگاه هاي جانبي متعددي که مي توانند با استفاده از اين فناوري به رايانه وصل شوند، اجرا شده است.

 

 

پخش

با وجود اينکه کليدهاي پخش/مکث از ساکنان بومي صفحه کليد رايانه ها نيستند، در نهايت جاي خود را در ميان کليدهاي صفحه کليد رايانه ها، پخش کننده هاي چند رسانه اي و بسياري ديگر از ابزارهايي که توانايي پخش فايل هاي ويديويي يا صوتي را دارند، باز کرد. متاسفانه تا کنون منشاء خاصي براي توضيح مثلثي که براي پخش و دو خط موازي که براي مکث در نظر گرفته شده يافته نشده است. اين نشانه ها اولين بار در دهه 1960 بر روي کاستهاي قرقره اي نمايان شدند. در برخي کليدها اين نشانه ها به صورت ترکيبي براي نمايش دادن کاربرد بازبيني فيلم يا جلو بردن سريع فيلم مورد استفاده قرار مي گيرند. جهت اين مثلث بر روي فيلمهاي ويدئويي مسير گردش کاست را نمايش مي داد.

 

 

مکث

از زماني که اين نشانه ديده شده و مورد استفاده قرار گرفته بسياري اعلام کرده اند اين نشانه يادآور نمادي از اتصالي باز بر روي يک مدار الکترويکي است. برخي از آن به عنوان نشانه توقفي ياد مي کنند که توده اي از ميان آن خالي شده است. با اين حال منشاء کلاسيکتري نيز براي توضيح اين نشانه وجود دارد: در نت نويسي هاي موسيقي، اين نشانه به معني سکوت نمايش دهنده يک وقفه يا انتظار است.

 

 

خواب

حالت انتظار يا Standby رايانه افراد را گيج مي کرد و از اين رو تصميم به تغيير نام آن گرفته شد و به منظور تشبيه آن به حالت خواب در انسان که طي آن مغز انسان نه روشن است و نه خاموش، نام خواب براي اين کليد در نظر گرفته شد و نشانه آن نيز هلال باريک ماه انتخاب شد.

 

 

@

تنها نشانه اين ليست که در مجموعه موزه هنرهاي مدرن رتبه اي به خود اختصاص داده است نشانه @ است که به احتمال زياد در واژه هاي مرتبط با شبکه و اينترنت ريشه دارد. اين نشانه از نامهاي متعددي برخوردار است از جمله حلزون در کشورهاي ايتاليا و فرانسه، موش در چين و دم ميمون در آلمان. در سال 1971 «ريموند تاملينسون» برنامه نويس شرکتي به نام «برنک و نيومن» تصميم به قرار دادن نشانه اي ميان آدرس هاي شبکه گرفت تا کاربران را از ترمينال ها جدا کند. پيش از اين نيز در سال 1885 نشانه @ به مفهوم "در مقياس" بر روي برخي از صفحه کليدها مورد استفاده قرار مي گرفت. حتي برخي معتقدند اين نشانه در قرن ششم ميلادي نيز وجود داشته و به عنوان نشانه اي براي سالهاي پس از مرگ مسيح مورد استفاده قرار مي گرفته است.

 

 

FireWire

در سال 1995 گروهي کوچک از سازندگان فناوي FireWire در صدد طراحي نشانه اي برآمدند که مي توانست با دقت ويژگي هاي فناوري که در حال تکميل آن بودند را آشکار کند. کارايي اصلي اين فناوري اتصال پر سرعت براي تجهيزات ديجيتال صوتي و تصويري بود. به همين دليل طراحان نمادي را با سه شاخه به نشانه تصوير، صوت و اطلاعات طراحي کردند. اين نماد در ابتدا قرمز رنگ بود اما بعدها به دلايل نامشخصي به رنگ زرد تغيير يافت.

 

 

SBBOD

اين نماد نام هاي متعددي دارد: گردونه سرنوشت هايپنو، پيتزاي چرخنده، مارپيچ مرگ و SBBOD يا «توپ مرگ ساحلي چرخنده». اپل اين نشانه را رسما به عنوان «مکان نماي چرخنده انتظار» معرفي کرده است. اين نشانه که اولين بار در اپل OSX مورد استفاده قرار گرفت و استفاده از آن ادامه پيدا کرد، زماني ديده مي شود که نرم افزاري توانايي اجرا شدن يا پاسخ دادن به سيستم عامل را ندارد. بسياري بر اين باورند اين نشانه به گونه اي تکامل يافته مکان نماي ساعت مچي است که اين شرکت اولين بار در مدلهاي اوليه مک OS استفاده کرد.

 

 

اترنت

آنچه امروزه به عنوان نشانه پورت اترنت شناخته مي شود با وجود اينکه اترنت سال ها پيش ابداع شده، در واقع توسط ديويد هيل موسسه IBM طراحي شده است. به گفته وي اين نشانه بخشي از يکسري نشانه ها بود که تمامي آنها اتصالات شبکه هاي محلي مختلف را که فعال بودند نشان مي دادند. در اين نشانه رديفي از بلوکهايي نامرتب رايانه ها و ترمينالهاي مختلفيده مي شود.

گاهی اوقات حتی موفق ترین ها و بهترین ها نیز با شکست مواجه می شوند و همه را در بهت و حیرت فرو می برند. حتماً حرکت زین الدین زیدان در فینال جام جهانی ۲۰۰۶ را که سرنوشت تیمش را دگرگون کرد به خاطر دارید؟ ضربه سر او به شکم بازیکن حریف، منجر به اخراج او در دقایق حساس بازی شد و همگی طرفداران خود را بهت زده کرد. مواردی از این دست کم نیستند. حتی بزرگان عرصه فناوری نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند. ‏

برای مثال حتماً سکوت طولانی بیل گیتس را هنگامی که در مقابل صدها نفر با صفحه آبی مرگ ویندوز ۹۸ مواجه شد به یاد میاورید. در این مطلب ما به ۱۰ مورد از بدترین شکستهای تکنولوژی می پردازیم که سر و صدای زیادی به پا کرد. پس ادامه مطلب را از دست ندهید. ‏

 

 

10 شکست بزرگ فناوري

 

۱- تلسکوپ فضایی Hubble 

‏ ‏ ‏دستگاهی ۲.۵ میلیارد دلاری که بالاخره پس از صرف آن همه وقت و هزینه به فضا فرستاده می شود، در کمال ناباوری عکسهای تار و مبهمی ارسال می کند. بعدها مشخص شد که مشکل در ابزار کالیبراسیون تلسکوپ بوده و برطرف کردن آن توسط لنزهای اصلاحی سه سال به طول انجامید. ‏

 


10 شکست بزرگ فناوري

 

2- انفجار لپ تاپ Dell ‏ ‏ 

در سال ۲۰۰۶ در خلال کنفرانسی در ژاپن به ناگهان یک لپ تاپ دل آتش گرفت. شعله ور شدن لپ تاپ باعث چند انفجار پیاپی در آن شد و این آتش سوزی حدود ۵ دقیقه ادامه یافت. پس از بررسی مشخص شد که اولین انفجار مربوط به باطری لپ تاپ بوده. نهایتاً کمپانی دل مجبور به اعلام فراخوان عمومی جهت جمع آوری ۲۲ هزار باطری نوت بوکهای خود شد. خوشبختانه آسیب جدی در این زمینه به کسی وارد نشد.

 

10 شکست بزرگ فناوري

 

3-Nokia N-gage ‏ ‏ 

گوشی موبایل و پلتفرم بازی را در یک دستگاه داشتن واقعاً ایده آل به نظر می رسد ولی بازار چیز دیگری نشان داد. Nokia N-gage همانطور که از نام آن پیداست در سال ۲۰۰۳ توسط کمپانی نوکیا عرضه شد و با تبلیغات گسترده ای که انجام داد انتظار می رفت بازار را به قبضه خود در آورد. ولی با تمام این تدابیر فروش آن در کمترین حد انتظار بود. یکی از علل عدم استقبال از این گوشی تعداد انگشت شمار بازیهای مناسب برای آن بود. ‏

 

 

10 شکست بزرگ فناوري

 

4-عدم موفقیت Asimo ربات انسان نما ‏ 

‏ ‏

این ربات که توسط شرکت هوندا ساخته شد به طرز اسفباری در سال ۲۰۰۶ در مقابل چشمان حاضرین با شکست مواجه شد. ماجرا از این قرار بود که نمونه آزمایشی Asimo به سمت پله ها به حرکت درآمد، هنوز چند قدم بیشتر بالا نرفته بود که به طور ناگهانی ایستاد مثل اینکه بخواهد به اطراف بچرخد و شروع به آواز خواندن کند. ولی از خواندن خبری نبود. ربات شروع به تلو تلو خوردن کرد و از پله ها به پایین افتاد. در این لحظه نمایندگان هوندا به سرعت چراغها را خاموش کردند و ربات را از محل دور نمودند. ‏

 

 

10 شکست بزرگ فناوري

 

5-حادثه Cloud Computing مایکروسافت ‏ ‏ 

Cloud Computing که در فارسی به آن پردازش ابری و یا محاسبات ابری گویند عبارت است از نوعی فناوری که با استفاده از اینترنت و سرورهای مرکزی، نرم افزارها را به شکل یک سرویس در اختیار کاربران می گذارد و دیگر نیازی به نصب نرم افزار بر روی کامپیوتر شخصی نیست. داده های کاربران نیز به راحتی بر روی سرور ارائه دهنده سرویس ذخیره می گردد و دسترسی به آنها از هر جا امکان پذیر است. اما همیشه هم فناوری صد در صد قابل اطمینان نیست. در اکتبر سال ۲۰۰۹ پردازش ابری قربانی گرفت. سرورهای مایکروسافت که داده های هزاران کاربر T-Mobile را بر روی خود ذخیره کرده بودند به ناگهان و بدون هیچ اخطاری از کار افتادند. و جالب اینکه هیچ نسخه پشتیبانی هم از داده ها تهیه نشده بود. این مسئله باعث شد کاربران اعتماد خود را به شرکت از دست بدهند. هرچند مایکروسافت در نهایت بسیاری از داده ها را بازیابی نمود ولی دیگر دیر شده بود و این شکست آینده پردازش ابری را زیر سوال برد. ‏

 

10 شکست بزرگ فناوري

 

 ‏6-خطای کامپیوتری کمپانی پپسی 

کمپانی پپسی کولا مجدداً مسابقه شماره طلایی خود را در سال ۱۹۹۲ و این بار در فیلیپین برگزار کرد. شماره ای در پایان هر روز اعلام می شد. به کسی که آن شماره را در دست داشت مبلغ یک میلیون پزو فیلیپین اهدا می شد. در کمال ناباوری و به علت خطای سیستم، شماره ۳۴۹ هزاران برنده داشت و تمامی آنها برای گرفتن جایزه به کارخانه پپسی هجوم آوردند. پپسی هیچگاه نمی توانست چنین مبلغی را پرداخت کند پس موقعیتش به خطر افتاد و مردم خشمگین شدند. کارخانه پپسی توسط افرادی منفجر شد و تعداد ۳۰ کامیون از اموال این کارخانه در آتش سوخت. یک زن و یک کودک نیز در این حادثه کشته شدند. ‏

 

منتشرشده بدست فرزین اعتماد در تاریخ ( دوشنبه ، ۲۹ آبان ، ۱۳۹۶ )
قطعا کسانی که شغل فرآوری درونمایه برای سایت را انجام میدهند باید در مورد انواع تیتر عنوان اطلاعات کاملی داشته باشند. تیتر های عنوان کاملا مربوط به سئو محتوای سایت شما میباشند و رعایت نکردن اصول تیترگذاری میتواند در رنکینگ محتوای شما در موتورهای جستجو نشان منفی بگذارد.

در این درونمایه از وب اپراتور قصد داریم تا به سرتیترهای عنوان ، هم در مطالب و هم در سایت بپردازیم و شیوه صحیح سرتیترگذاری را هم آموزش دهیم.

سرتیتر چیست ؟
سرتیتر یا سرتیتر عنوان بخشی از نوشته است که با قلمی درشت تر نوشته میشود ، تا به کاربر این پیام را بدهد که در این پاراگراف درباره چه چیزی صحبت میشود.

برای مثال تیتر بالا ؛

تگ های H یا تیتر ۱ لغایت ۶ چیست؟
در زبان برنامه نویسی اچ تی ام ال “HTML” سرتیترها را با تگ های H میشناسند،و عدد بندی های این سرتیتر های عنوان نیز به ترتیب اهمیت آنهاست.

به عکس ذیل پروا کنید:

heading-tags

چگونگی استفاده از راز تیتر عنوان و تگ های اچ H
استفاده از این تگ ها هم از لحاظ نگارشی و هم از لحاظ سئو قاعده و قانونی دارد و به هیچ وجه مد نظر نیست.

تگ H1
این تگ از اهمیت فوقانی برخوردار است، همچنین استفاده از این تگ تنها ۱ بار در نوشته و آن هم فقط در عنوان اصلی نوشته رهنمود میشود.

تگ H2
بعد از تگ H1 مهمترین تگ در صفحه سایت شماست.همچنین تگ H2 گرد از مهمترین تگ ها در سئو محتوای سایت محصوب میشود ،چرا که معمولا در هر نوشته به تعدادی از این تگ کاربرد میشود.

شما باید در تیترهای مهم و اصلی سایتتان از تگ H2 استفاده کنید.

تگ H3
اهمیت تگ H3 هم به ترتیب بعد از اهمیت تگ H2 است. تگ h1 کجا باید باشه تگ H3 را راز زیرعنوان مینامند ،شما باید در زیر عنوان تگ H2 از تگ H3 کاربرد کنید. این کار به درک معنایی بهتر موتورهای جتسجو از محتوای شما کمک میکند و هرچه این تعامل بیشتر شود ، شک نکنید محتوایتان بیشتر دیده خواهد شد.

تگ های H4 H5 H6
به ترتیب از H4 به H6 از اهمیت آن کم میشود.ولی در چهره لزوم باید از آنها استفاده کرد.اما اینکه چگونه باید از این تگ ها برای سئو سایت بهره‌گیری نماییم را برایتان در پایین آورده ایم :

نحوه استفاده از تگ های عنوان
طبق تحقیقات ، معمولا هر پاراگراف تحت وب نباید اغلب از ۱۰۰ لغایت ۲۰۰ واژه را رد کند. اما مجاز این کران تا ۳۰۰ کلمه است. یعنی شما برای هر ۳۰۰ کلمه از محتوایتان باید یک سرتیتر انتخاب کنید.

و این سرتیترها را هم به این صورت (از اهمیت بالا به اهمیت پایین) تیتربندی کنید.

برای مثال تا همینجا در همین نوشته به این چهره تیتر بندی شده است :

همه چیز در ارتباط با تیتر عنوان نوشته و تایتل تگ های H1 لغایت H6 (تیتر۱ – H1)
سرتیتر چیست ؟ (تیتر۲ – H2)
تگ های H یا سرتیتر ۱ لغایت ۶ چیست؟ (تیتر۲ – H2)
چگونگی استفاده از سرتیترهای عنوان و تگ های اچ H (تیتر۲ – H2)
تگ های H (تیتر۳ – H3)
نحوه به کارگیری تگ های عنوان (تیتر۳ – H3)
و هر متنی که پایین سرتیتر تألیف شده ، اغلب از ۲۰۰ کلمه تجاوز نکرده است.

10 شکست بزرگ فناوري

 

7-حادثه فضا پیمای مریخ ‏ ‏

ناسا در دسامبر ۱۹۹۸ این فضا پیما را با هدف بررسی آب و هوا و حجم دی اکسید کربن مریخ به این سیاره فرستاد. بنا بود فضا پیما به منظور انجام تحقیقات در ۱۴۰.۵ الی ۱۵۰ کیلومتری جو مریخ قرار گیرد. اما برخی مشکلات ناوبری باعث شد فضاپیما تا ارتفاع ۵۷ کیلومتری جو مریخ پایین بیاید و به علت فشار وارده از سوی جو منفجر شود. علت بروز این حادثه این بود که پیمانکاران پروژه از استانداردهای بین المللی واحدهای اندازه گیری استفاده نکرده بودند. یعنی برای محاسبات از واحد اندازه گیری اینچ و یارد استفاده کرده بودند در حالی که ناسا با متر و کیلومتر محاسبات خود را انجام داده بود. ‏

 

 

10 شکست بزرگ فناوري

 

8- انفجار آریان ۵ ‏ ‏

در سال ۱۹۹۶ موشک ۸ میلیارد دلاری آژانس فضایی اروپا که قرار بود ماهواره آریان ۵ را در مدار قرار دهد ۳۶.۷ ثانیه پس از برخاستن از زمین منفجر شد. علت آن بروز مشکل در سیستم هدایت داخلی موشک بود. سیستم کامپیوتری هدایت موشک هنگام تبدیل عددی ۶۴ بیتی به فرمت ۱۶ بیتی به دلیل بزرگ بودن بیش از حد عدد، به ناگاه از کار افتاد و خاموش شد و کنترل را به واحد مشابه انتقال داد که متاسفانه آن واحد نیز چند میلی ثانیه قبل خاموش شده بود. ‏

 

10 شکست بزرگ فناوري

 

9- سرنگونی آپولو ۱۳ ‏ ‏

این مورد نیز یکی از سفرهای ناموفق ناسا به فضا است. آپولو ۱۳ همانطور که از نام آن پیداست سیزدهمین سفینه از سفینه های پروژه آپولوست که به ماه ارسال شده. در سال ۱۹۷۰ این سفینه با سه سرنشین زمین را به مقصد ماه ترک کرد. ولی در زمانی که تقریباً ۷۵٪ راه طی شده بود مخزن اکسیژن ماژول فرماندهی آتش گرفت و فضانوردان مجبور به استفاده از ماژول ماه نشین شدند. دیگر چاره ای به جز برگشتن به زمین نبود. خوشبختانه با تلاش و شجاعت بسیار، سه فضانورد توانستند به سلامت بازگردند و در اقیانوس آرام فرود بیایند. این ماموریت به شکست موفقیت آمیز معروف شد. ‏

 

 

10 شکست بزرگ فناوري

 

10- خطای هزاره- اخطاری که ممکن بود جنگ جهانی سوم را به راه بیندازد ‏ ‏

سرهنگ دوم. استانیسلاو پتروف روسی شخصی بود که از یک هولوکاست اتمی در سال ۱۹۹۳ جلوگیری کرد. در آن سال سیستم های ماهواره ای روسیه پیغامی را مخابره کردند. این پیغام هشداری بود که اعلام می کرد امریکا ۵ موشک بالستیک به سمت روسیه پرتاب کرده است. اما پتروف به محض دریافت خبر آن را رد کرد و جلوی هر اقدامی را گرفت. وی عقیده داشت در صورتی که امریکا تصمیم به انجام چنین کاری داشت نه با ۵ موشک بلکه با ده ها موشک اقدام می کرد. باور بکنید یا نکنید اگر حس ششم او به سراغش نمی آمد دیگر معلوم نبود جهانی که ما در آن زندگی می کنیم همان چیزی باشد که هم اکنون است چرا که اگر تمام سلاحهای اتمی روسیه فعال و ضد حمله آغاز شده بود سرنوشت، بازیهای جدیدی به راه می انداخت. در واقع علت بروز این خطا در سیستم های ماهواره ای روسیه، بازتاب نور خورشید بود. ‏

بر هیچکسی پوشیده نیست که گوگل از برترین جستجوگر های این دنیای بزرگه و همیشه از گزینه های اصلی برای جستجوکردن به شمار میاد.گوگل علاوه بر مشخصاتی که عموم از اونها استفاده میکنن،ترفند ها و ویژگی های پنهانی داره که ما میخواهیم ۹ تا از اونا رو برای شما روشن کنیم.

 


آب و هوای شهر های مختلف با گوگل

این یکی از جالب ترین ویژگی های پنهان گوگله.شما با استفاده از این خاصیت میتونید با جستجوی عبارتweather tehran درجه و آب و هوای شهر تهران رو ببینید.


برای صورت کلی باید عبارت زیر رو سرچ کنید:

Weather {نام شهر}

 

9 قابلیت پنهان گوگل که باید بدانید

 

ماشین حساب گوگلی

کارهای ساده

 

9 قابلیت پنهان گوگل که باید بدانید


کارهای پیشرفته:

 

9 قابلیت پنهان گوگل که باید بدانید

 


گرفتن اطلاعات برای سایت های مختلف

حالت کلی:

info:{آدرس}

9 قابلیت پنهان گوگل که باید بدانید

 


تبدیل پول ها با گوگل

 

9 قابلیت پنهان گوگل که باید بدانید


تبدیل واحد ها

در حالت کلی:

{واحد دوم} in {واحد اول}

 

9 قابلیت پنهان گوگل که باید بدانید

 


اطلاعات درباره یک کلمه


define: {کلمه}

 

9 قابلیت پنهان گوگل که باید بدانید

 


ساعت یک شهر

در حالت کلی:

time {نام شهر}

 

9 قابلیت پنهان گوگل که باید بدانید


دیدن نقشه یک شهر یا کشور

براي نگهداري بهينه و تميز کردن لپ تاپ، خالي از فايده نيست که نيم نگاهي به اين مطلب بيندازيد. صفحه کليد قسمتي از لپ تاپ است که بيشتر از بقيه قسمت ها در معرض کثيف شدن قرار مي گيرد. بنابراين اگر تا امروز از روکش هاي پلاستيکي محافظت از صفحه کليد استفاده نکرده ايد، همين امروز يکي تهيه کنيد! تميزي صفحه نمايش لپ تاپ نيز به دليل اينکه جلوي ديد شما قرار گرفته است، اهميت ويژه اي دارد.

براي تميز کردن LCD بهتر است محلول شوينده مخصوص LCD خريداري کنيد. اگر نمي خواهيد از محلول استفاده کنيد، توصيه مي شود از چيزي به غير از آب استفاده نکنيد.
هرگز محلول يا آب را روي سطح LCD اسپري نکنيد و به جاي اين کار، پارچه خشک و تميز را در يک دست بگيريد و با دست ديگر آنقدر که پارچه مرطوب شود روي آن اسپري بپاشيد و با آن LCD يا بدنه دستگاه را تميز کنيد. تميز کردن پورت ها نيز اهميت زيادي دارد و بايد با اسپري هواي فشرده انجام شود. براي تميز کردن گوشه هاي تاچ پد نيز بهترين وسيله گوش پاک کن است.
براي تميز کردن قطعات داخلي و سطح اتصال باتري از اسپري هاي هوا استفاده کنيد و به اين نکته نيز توجه داشته باشيد که مستقيم روي هواکش هايي که فن دارند اسپري شديد انجام ندهيد. براي تميز کردن درايو نوري نيز مي توانيد از فرچه هاي تميزکننده لنز يا يک دستمال با کمي محلول استفاده کنيد.
در مورد باتري لپ تاپ نيز بايد توجه داشته باشيد زماني که از برق شهر براي تامين انرژي آن استفاده مي کنيد، بهتر است باتري را جدا و در مکاني خشک و خنک نگهداري کنيد. يکي از مهم ترين دلايل تهيه نوت بوک توسط شما خاصيت قابل حمل بودن و داشتن عمر باتري زياد است. براي اينکه باتري بهترين کارکرد و عمر را داشته باشد، بايد اولين بار که نوت بوک را روشن مي کنيد آن را صددرصد شارژ کرده (بين 1 تا 2 ساعت)، سپس اجازه دهيد تا باتري کار کند تا تخليه شود به طوري که به 10 درصد ظرفيت برسد.
اين کار را 2 الي 3 مرتبه تکرار کنيد تا کليه سلول ها قابليت نگهداري شارژ را به دست آورند. چنانچه هميشه از برق براي روشن بودن دستگاه استفاده مي کنيد، باتري را صددرصد شارژ کرده، آنرا از دستگاه جدا و هفته اي 1 الي 2 بار شارژ کنيد. دقت کنيد وقتي باتري صد درصد شارژ شده است، نبايد به برق وصل شود يا در شارژ بماند.

با افزایش روند استفاده از لپ تاپ به جای رایانه، باید به خطراتی که این فناوری برای سلامتی ایجاد می کند نیز توجه داشت.

محققان می گویند نشستن طولانی مدت جلوی لپ تاپ می تواند باعث درد در ناحیه پشت، بازوها و گردن شود.

با توجه به شیوه طراحی رایانه ها، استفاده از لپ تاپ اغلب موجب می شود کاربر به شیوه نامناسبی جلوی آن بنشیند.

تایپ کردن موجب آسیب دیدگی عصبی که از مچ عبور می کند می شود. این بیماری سندرم تونل مچ دست نام دارد.

فرد زمانی که جلوی رایانه می نشیند باید آرنج ، لگن و زانو او زاویه ۹۰ درجه داشته باشد. چشم نیز باید بطور مستقیم به یک سوم بالای صفحه نمایش دوخته شود.

اما از آنجا که صفحه کلید و نمایشگر در لپ تاپ ترکیب شده و فاصله بسیار اندکی با هم دارند، نمی توان آنها را بطور مستقل از هم برای تایپ کردن و نگاه کردن قرار داد.

این به آن معناست که باید چاره ای برای این مشکل اندیشید.

یک راه حل استفاده از نوعی اتصال است بطوری که لپ تاپ را به نمایشگر و صفحه کلید دیگری متصل کرده و یا از پایه ای بهره مند شد که صفحه نمایشگر را بالا نگه دارد.

همچنین می توان از وایر فایر و یا کابل USB برای اتصال لپ تاپ به نمایشگر و یا صفحه کلید دیگری که قابلیت تنظیم در ارتفاع مناسب را دارد استفاده کرد.

لپ تاپ خود را به گونه ای قرار دهید که مجبور نباشید گردن خود را برای دیدن صفحه نمایش خم کنید.

موش واره را نیز را به گونه ای تنظیم کنید که مچ دست در حالت افقی قرار گیرد.

هر ۲۰ دقیقه یک بار از جلوی لپ تاپ بلند شوید و اندکی ورزش کنید.

مقدار زیادی آب بنوشید این کار به حفظ سلامت دیسک های کمر شما کمک می کند.

آنچه که اهمیت دارد جدی گرفتن نشانه هاست. درد در گردن و شانه، درد در قسمت بالای سر ، درد مچ و یا گزگز انگشتان به ویژه در انگشت شست هشدار دهنده است.

اينترنت، اين پديده اي که تمام زندگي ما رو در بر گرفته، و شايد کمتر از 10 سال باشه که وارد زندگي ما شده باشه ولي تونسته تمامي کارها و رفتار ما رو تحت تاثير قرار بده. در زير با 7 مورد از عجايب اين دنياي عجيب آشنا ميشيم !

 

 

1-اولين دامنه ي ثبت شده دات کام

فکر ميکنيد چقدر دامنه ي مختلف تو دنيا هست ؟ فکر ميکنيد 10 سال پيش چقدر بوده ؟ يا 20 سال پيش چندتا بوده ؟ اصلا 20 سال پيش هيچ دامنه اي وجود داشته ؟ مسن ترين دامنه ي دات کام ثبت شده دامنه ي سايت Symbolics.com . شرکت سيمبوليکس دامنشونو در ماه مارس سال 1985 ثبت کردند و مسن ترين و اولين دامنه ي دات کام ثبت شده است !

 

 

2-اولين دامنه ي يک سوپر استار

واقعا پيش بيني اين نکته در 15 سال پيش که آنيده ي دنيا دست اينترنت خواهد بود کار سختي بوده. David Bowie اولين سوپر استاري بود که دامنه اي رو به اسم خودش ثبت کرد و سايت شخصي اي براي خودش افتتاح کرد.

 

 

3-سنگين ترين سايت دنيا

World larget website

سايت 28Fields ادعا ميکنه که سنگين ترين سايت دنيا رو داره ! اگه به صفحه ي اول اين سايت بريد اين سايت ادعا کرده که با يک اينترنت پرسرعت لود شدن اين سايت چيزي در حدود 120 روز طول ميکشه ! من که همچين زماني رو صرف اين سايت نميکنم ، ولي اگه کسي از شما خواست تا آخرش بره به منم بگه اين سايت در باره ي چيه !

همچنين اين سايت هم از نظر ارتفاع، بلند ترين سايت اينترنته که چيزي در حدود 18 کيلومتر ارتفاع داره !

 

 

4-صفحه ي 404

اين صفحه که تقريبا اکثر سايت ها و وبلاگ ها اون رو دارند، يکي از پر بازديد ترين صفحات اينترنته. اين ارور هنگامي بروز ميکنه که لينک مورد نظرمون در دسترس نباشه و يا پاک شده باشه. اگه دلتون ميخواد بدونين که چرا اين صفحه 404 نام گرفته اين پست رو بخونيدو البته شماره هاي ديگه اي هم نظير 403 و 303 و 302 و 301 براي بقيه ارورها وجود داره ولي صفحه ي 404 معروفترينشونه.

 

 

5-مرورگر نت اسکيپ

شايد اين مورد جزو عجايب خود اينترنت نباشه ولي تونست مسير رسيدن به اينترنت رو متحول کنه. اين مرورگر در سال 94 نوشته شد و به عنوان يک برنامه براي کامپيوتر هاي خانگي مورد استقبال قرار گرفت. استفاده از مرورگر نت اسکيپ رو به افزايش بود که در سال 95 مايکروسافت با انتشار اينترنت اکسپلورر و همراهي آن با ويندوز اين دو شرکت را وارد نبردي جدي کرد. ولي از آنجايي که IE همراه با ويندوز ارائه ميشد، جاي نت اسکيپ رو گرفت و کم کم باعث ورشکستگي اين شرکت شد. هرچند که مدتهاست که ديگه نت اسکيپ منشتر نميشه ولي راه رو براي مرورگر دوست داشتني فايرفاکس بازکرد.

 

 

6- جوايز وبي

Webby Awards

يادمه 6-7 سال پيش که اينترنت هنوز خيلي وارد زندگيمون نشده بود، هميشه از سايتهايي که توي مجله ي کامپيوتر به عنوان برنده ي جايزه وبي معرفي می شنیدم بازديد ميکردم و از همون موقع هم با اين سايت آشنا شده بودم. جوايز وبي از سال 1996 هر ساله به تعدادي سايتها در زمينه هاي مختلف تعلق ميگيره. و در هر زمينه هم 2 سايت برنده ميشه، يکي به انتخاب اعضا آکادمي وبي و يکي هم به انتخاب مردم.

 

 

7-Google

اگه بخواهيم حتي يه ليست 1 عضوه هم از عجايب اينترنت درست کنيم، اون يه دونه عضو فقط ميتونه گوگل باشه. فقط يه لحظه اينترنت رو بدون گوگل تصور کنيد : فاجعه ! گوگل چيزهايي رو به ما داده و کارهايي رو براي ما آسون کرده که حتي ما تصورش هم نميکرديم. اينترنت بدون گوگل مثل زندگي کردن بدون آب خوردنه !

اين مدارک که به مجموعه آنها MCP (MICROSOFT CERTIFIED PROFESSIONAL) گفته مي شود ،طي امتحانات استانداردي به افرادي که در بکارگيري يا پياده کردن يکي از محصولات يا فناوري هايمايکروسافت مهارت کافي کسب کرده اند داده مي شود.

 

کسب اين مدرک نشان دهنده آن است که دارنده مدرک مي تواند به بعضي از اطلاعات فني موجود در سايت مايکرسافت دسترسي مستقيم داشته باشد همچنين مايکروسافت دارندگان اين مدرک را به کنفرانس ها و سمينارهاي فني خود دعوت مي کند و مجله اي را هم مخصوص اين افراد منتشر مي کند.

حال انواع مختلف اين مدارک کدامند ؟

 

1)مدرک MCSA :
مدرک MICROSOFT SYSTEM ADMINISTER CERTIFIED به افرادي داده مي شود که در زمينه مديريت شبکه و محيط هاي سيستمي مبتني بر سيستم عامل هاي ويندوز مهارت کافي داشته باشند . در حال حاضر اين مدرک روي ويندوز 2000 داده مي شود و براي کسب آن بايد از توانايي مديريت اين سيستم عامل و مدريت شبکه با استفاده از آن برخوردار بود .کسي که نامزد دريافت اين مدرک مي شود و براي دريافت آن در آزمون شرکت مي کند بايد 6 تا 12 ماه تجربه پياده کردن و مديريت يک سيستم عامل روي شبکه و مديريت يک سيستم عامل روي رايانه شخصي و يا پياده کردن و مديريت يک سيستم عامل روي شبکه هايي با بيش از 200 کاربر را داشته باشد .

 

 

مدرک MCSE :
افرادي که به تحليل نياز هاي يک طرح تجاري طراحي و پياده کردن يک زير ساخت مبتني بر محصولات و سيستم عامل هاي MICROSOFT مي پردازند و بر اين اساس راه حل هايي را به کارفرمايان ارايه مي دهند.
مدرک MCSE (MICROSOFT CERTIFIED SYSTEM ENGINEER) را به عنوان تاييد توانايهايشان اخذ مي کنند.
در واقع اين مدرک براي مهندسان سيستم مهندسان پشتيباني فني تحليل گران و سيستم تحليل گران شبکه مناسب است لازم به ذکر است که اين مدرک از پرطرفدارترين مدارک فني به حساب مي آيد کسي که براي دريافت اين مدرک اقدام مي کند بايد دست کم تجربه اي يک ساله در پياده کردن و مديريت يک سيستم عامل تحت شبکه با 2000 کاربر و در 5 نقطه فيزيکي داشته باشد علاوه بر آن نامزد MCSE بايد دست کم يک سال تجربه در زمينه پياده کردن و مديريت سيستم عامل روي رايانه شخصي و طراحي زير ساخت شبکه داشته باشد .

 

 

مدرک MCDBA :
MCDBA مخفف عبارت MICROSOFT CERTITFIED DATABASE ADMINISTRATOR به مديران پايگاه داده هاي SQL اختصاص دارد که به طراحي پياده سازي و مديريت اين کار گذار SERVER مشغول اند .در حال حاظر اين مدرک روي SQL SERVER 2000 ارايه مي شود.

 

 

مدرک MCT :
دارندگان اين مدرک MCT (MICROSOFT CERTIFIED TRAINED ) استاداني هستند که از سويمايکروسافت براي تدريس و آموزش دوره هاي مايکروسافت تايد شده اند براي دريافت اين مدرک بايد يکي از ديگر مدارک MCP را داشت .

 

 

مدرک MCAD :
که مخفف عبارت MICROSOFT CERTIFIED APPLICATION DEVELOPER مي باشد مدرکي است براي کساني که از فناوري هاي مايکروسافت براي توسعه و نگهداري برنامه هاي کاربردي و برنامه هاي تحت وب و سرويس هاي داده اي استفاده مي کنند افرادي که به XML و NET تسلط دارند و از آنها براي ارايه برنامه هاي مختلف استفاده مي کنند کساني که براي دريافت اين مدرک نامزد مي شوند بايد يک يا دو سال تجربه در اين زمينه داشته باشند.
برنامه نويسان و تحليلگران برنامه و توليد کنندگان نرم افزار مي توانند براي کسب اين مدرک اقدام کنند.

 

 

مدرک MCSD :
دارندگان مدرک MICROSOFT CERTIFIED SOLUTION DEVELOPER افرادي هستند که با فناوري ها سيستم هاي عامل و معماري ويندوز راهکارهاي مناسبي را براي صاحبان صنايع و تجارت طراحي کرده و توسعه ميدهند .دست کم دو سال تجربه کاري براي خواستاران اين مدرک لازم است مهندسان نرم افزار و توليد کنندگان برنامه هاي کاربردي و مشاورا فني داشتن اين مدرک را به آنها توصيه مي کنيم .

 

 

مدرک MOS :
اين مدرک مخفف MICROSOFT OFFICE SPECIALIST مي باشد و به کساني داده مي شود که در کار با برنامه هاي OFFICE مهارت کافي داشته باشند از انجا که مجموعه OFFICE در بيش از 100 کشور و به 18 زبان در اختيار کاربران قرار مي گيرد .مي توان آن را فراگيرترين مدرک مايکرو سافت دانست .بد نيست بدانيد که ماهانه 32 هزار نفر در سراسر دنيا اين مدرک را دريافت مي کنند.

 

 

مدرک SPECIALIST MASTER MICROSOFT OFFICE INSTRUCTOR :
اين مدرک به کساني داده مي شود که براي تدريس بخش هاي مختلف OFFICE مهارت کافي داشته باشند جهت دريافت اين مدرک بايد دست کم 2 سال بايد تجربه تدريس در اين زمينه داشته باشيد.

 



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 اسفند 1397 | نظرات ()