نوشته شده توسط : mj

محتوای صفحه (Content)
محتوای صفحه اساساً چیزی است که کاربر به خاطر آن از صفحه نتایج موتور های جستجو به صفحه شما وارد شده است و به همین علت برای موتور های جستجو اهمیت زیادی دارد.

بحث محتوا گسترده است و باید به طور جداگانه به آن پرداخت اما به طور خلاصه باید نکات پایین را مد نظر داشت:

طبق تحقیقات سایت Backlinko، محتوای بلندتر به مراتب رتبه بالاتری در صفحه نتایج موتورهای جستجو می آورد. یادتان باشد که گوگل پسندیده ترین نتایج برای مخاطبان را نشان می دهد و اگر محتوای شما بتواند جواب های مناسبی برای کاربران داشته باشد، گوگل می خواهد که شما در رتبه اول صفحه نتایج جستجو باشید.
یکی از نکاتی که هنگام تولید درونمایه باید مد نظر داشت این است که مانند (یا بدتر از آن، دقیقاً کپی) محتوای شما در سایت خودتان یا سایت های سایر نباشد. چرا که اگر گوگل متوجه این همانندی یا کپی برداری شود، امتیاز منفی زیادی برای آن صفحه از سایت در عقیده می گیرد.
به چنین محتوایی که همانند یا دقیقاً کپی آن در سایت خودتان یا سایت (های) دیگری وجود دارد،Duplicate Content گفته می شود. (می توانید برای تشخیص Duplicate Content خود در سایت تان از آلت siteliner در ابزارهای سئو استفاده کنید)

 

[لینک مرتبط: نقطه شروع به تجارت آنلاین ] مهم

تولید محتوای بلند (Long – Form content)
بحث فرآوری محتوای بلند از زمانی داغ شد که سایت Backlinko با بررسی یک میلیون سایت و مقایسه عوامل مثل در لینک ها، به طور میانگین، به عدد 1890 واژه در مطالب آنها دریافتی بود، البته سایت serpIQ هم چنین بررسی را اتمام داد و به عدد 2450 رسید. منابع مختلفی چنین اعدادی را نقل کرده اند. اما سوال اینجا است، آیا برای هر مطلبی باید محتوای بلند فرآوری کنیم؟

محتوای بلند زمانی معنا پیدا می کند که :

پیام غنی باشد
زمانی که ما تشخیص دهیم باید بیشتر توضیح دهیم الی بتوانیم منظورمان را برسانیم یا این مطلب ما به قدری زوایا و زاویه های مختلف دارد که برای رساندن منظورمان به چهره کامل، باید در باره آن بیشتر توضیح دهیم. مثلاً شماری مطلب مرتبط، سودمند و داده هایی که شدنی است مخاطب به تعقیب آن ها بگردد (پیام غنی، نه پیام مهم)

 

در نظر دریافت موضوع و صنعت
در عقیده داشته باشید که صبر و زمان کسی که در باره مسائل مالی مطالعه می کند و کسانی که در باره گجت ها مطالعه دارند به یک میزان نیست. به همین دلیل موضوع همه سایت و حتی جستار همان پست بخصوص برای هر بیننده باید از لحاظ بلندی یا خلاصه بودن در آن دسته بندی که در دیاگرام ذیل می بینید (به صورت پیشنهادی) پیمان بگیرد.

 

 

برای Gadgets ، Web News و Health می توان به ترتیب zoomit.ir ، asriran.com و Hidoctor.ir را در وب فارسی مثال زد. به طور میانگین این سایت ها نیز از دیاگرام بالا فرمانبرداری کرده اند.

در باره گونه مطلب باید روشنگری عدل که منظور این است اگر شما در حال تولید صفحه ای برای سایت هستید که قرار است محتوای بنیادین باشد (cornerstone) بحث “محتوای بلند” می تواند در این قسمت سودمند باشد.(اولین بار سنه 2007 سایت copyblogger بحث محتوای اساسی را پیش کشید. در سنه های گذشته آنقدر این بحث مهم شد که سایت copyblogger در سنه های 2015 و 2016 شش مطلب سایر را در این زمینه منتشر کرد. ) چون در محتوای بنیادی شما باید هرآنچه که بیچارگی به روشنگری اولیه دارد را با لینک، نمودار، شکل، جدول، عکس، فیلم، فایلی برای دانلود و … بیان کنید، منطقی است که محتوای بنیادی، محتوای بلند باشد. (یعنی اگر به آن جامعیتی که محتوای بنیادین تعریف می شود نباشد، دیگر محتوای بنیادین نیست) برای کلیه ی این امور شما نیازمند به یک سئو کار خواهید بود.

محتواهای بنیادی شاکله های اصلی یک تارنما هستند. (محتوای اساسی پس از پیدا کردن واژه ها کلیدی مهم سوداگری آنلاین، باید ساخته شود. شما باید طبق مهمترین واژه ها کلیدی، محتوای بنیادین خود را بسازید.)



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

با گسترش فناوری اینترنت اشیا و افزایش وسایل متصل به اینترنت، این گونه وسایل بیش از پیش در معرض خطر حملات سایبری قرار دارند و وب کم کامپیوتر شما و سایر وسایل دارای دوربین که به اینترنت متصل هستند، نیز از این قاعده مستثنی نیستند. حتی وب کم کامپیوتر افرادی که در زمینه حملات سایبری اطلاعات و تجربه زیادی دارند، نیز از خطر حملات سایبری در امان نیست. 

 

لازم به ذکر است که هک وب کم تنها تهدیدی برای نفوذ به اطلاعات شخصی شما نیست، بلکه فردی که وب کم شما را هک کرده است، می تواند تمام های فعالیت های روزانه شما را زیر نظر داشته باشد و منزل شما نیز بیشتر در معرض خطر سرقت قرار می گیرد.

 

چگونه هکرها وب کم ما را هک می کنند؟

هکرها با استفاده از ابزار کنترل از راه RAT می توانند اقدام به هک وب کم کامپیوتر شما کنند. این ابزار زمانی بر روی کامپیوتر شما نصب می شود که یک ایمیل آلوده را باز کنید و یا روی یک لینک نامعتبر کلیک کنید و یا یک نرم افزار آلوده به تروجان را روی کامپیوتر خود نصب کنید. زمانی که هکرها موفق شدند به کامپیوتر شما نفوذ کنند، می توانند به تمام اطلاعات کامپیوتر شما دسترسی داشته باشند و سایت هایی که از آن ها بازدید می کنید به همراه تمام پیام های شما را مشاهده کنند. هکرها پس از نفوذ به وب کم شما حتی می توانند کامپیوتر را هم ریست کنند.

 

چگونه بفهمیم وب کم ما هک شده است

یکی از علائمی که نشان دهنده هک شدن وب کم است، روشن و خاموش شدن چراغ LED کنار وب کم است. چنانچه در حال استفاده از وب کم نیستید و چراغ آن باز هم روشن و خاموش می شود، احتمالا وب کم شما هک شده است و یک بدافزار در حال کنترل آن است.  قبل از انجام هر کاری سیستم خود را با استفاده از نرم افزار آنتی ویروس خود به صورت کامل اسکن کنید.

 

اقدامات محافظت کننده جهت جلوگیری از هک شدن وب کم کامپیوتر شما

برای محافظت از وب کم کامپیوتر بهتر است اقدامات زیر بکار گرفته شود؛ نصب یک نرم افزار آنتی ویروس، فعال کردن فایروال در کامپیوترهایی که به شبکه خانگی متصل هستند، کاملا ضروری است، افزایش امنیت شبکه وای فای چرا که این شبکه یکی از نفوذپذیرترین راه ها برای نفوذ هکرها به کامپیوتر است.، قبل از کلیک باید کمی فکر کنید، از قبول پیشنهاد بخش های پشتیبان کننده ای که هیچ شناختی نسبت به آن ها ندارید، خودداری کنید، غیرفعال کردن ویژگی های کنترل از راه دور (remote access)، پوشاندن وب کم با یک نوار طوری که لنز آن را کاملا بپوشاند.

 

منبع



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

تبدیل فایل‌های چندرسانه‌ای

یکی از مرسوم‌ترین مدل‌های تبدیل، تبدیل‌ فایل‌های صوتی و تصویری از فرمتی به فرمت دیگر است. تبدیل کلیپ‌ها به فرمت‌های فشرده‌تر برای کاهش حجم یا به فرمت‌های مشهورتر برای پخش روی دستگاه‌های مختلف.

 

برای این‌گونه تبدیل‌ها می‌توانید از سایت convert-video-online.com کمک بگیرید. این سایت محیط جذاب‌ و کاربرپسندی دارد و از حدود 300 فرمت‌ صدا و تصویر پشتیبانی می‌کند. یکی از نکات قابل‌توجه این سرویس آن است که علاوه بر آپلود از رایانه، فایل مورد نظرتان را می‌توانید از سرویس‌های ابری (دراپ‌باکس و گوگل درایو) و حتی از یک آدرس اینترنتی (URL) در آن وارد کنید.

 

تغییر فرمت فایل ,نرم افزار تغییر فرمت فایل ها

تغییر فرمت فایل‌ها بدون نرم‌افزار

 

convert-video-online تنظیمات زیادی برای تبدیل ویدئو و صدا در اختیار نمی‌گذارد، اما تنظیمات مفید مانند اندازه تصویر یا محدود کردن حجم فایل خروجی را دارد. یکی از مهم‌ترین مزایای این سایت نسبت به موارد مشابه، اندازه‌ فایل‌های ورودی است که می‌توانید تا دو گیگابایت فایل را برای تبدیل به آن بدهید!

 

hdconvert.com سایت دیگری است که به طور خاص برای تبدیل فایل‌های چندرسانه‌ای طراحی شده است. این سایت علاوه بر پشتیبانی از فرمت‌های مشهور صوت و ویدئو، امکان تبدیل فایل‌های UHD با رزولوشن‌های 2K و 4K و همچنین فیلم‌های 3D را نیز دارد. در محیط سرراست این سایت، شما فرمت مقصد را انتخاب و کیفیت فایل خروجی‌ مورد نظرتان را تعیین می‌کنید. در این سرویس، تنظیمات جالبی مانند چرخش یا تنظیم نسبت تصویر نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد. البته در حالت رایگان محدودیت 20 مگابایت روی فایل‌های ورودی وجود دارد که عملا تبدیل رایگان فیلم را منتفی می‌کند، اما برای فایل‌های با کمتر از این اندازه، ابزاری بسیار خوب به شمار می‌آید.

 

تبدیل‌ اسناد

اگر از مشتریان کتابخوان‌های الکترونیک یا نرم‌افزارهایی مانند کیندل روی گوشی و تبلت‌تان باشید، حتما با مساله‌ تبدیل فایل‌های pdf و doc به epub مواجه شده‌اید. آنهایی که کمیک‌خوان هستند که وضعیت بدتری دارند! اما در کارهای روزمره، تبدیل‌ میان فایل‌های وُرد، pdf و فرمت‌هایی مانند djvu از جمله مواردی است که زیاد پیش می‌آید.

 

سایت pdf2doc.com همان‌طور که از نامش مشخص است برای تبدیل فایل‌های متنی از pdf به doc یا docx طراحی شده و این کار را هم بسیار خوب انجام می‌دهد. کافی است فایل مورد نظرتان را در قسمت وسط سایت بیندازید و پس از زمان کوتاهی، فایل‌ تبدیل‌شده را تحویل بگیرید! البته توجه داشته باشید بر اساس انجام عمل OCR هنگام این تبدیل، انجام آن برای فایل‌های به زبان فارسی خروجی مناسبی نمی‌دهد.

 

یکی از سرویس‌های زیرمجموعه‌ سایت قبلی که عملا مجموعه‌ای از سرویس‌هاست، سایت toepub.com است که تبدیل فایل‌های pdf و docx به انواع فرمت‌های کتاب‌های الکترونیکی مانند epub، mobi، lit و حتی azw3 (فرمت کتاب‌های کیندل) را انجام می‌دهد. با استفاده از این سرویس می‌توانید کتاب‌های الکترونیک را براحتی به فرمت دلخواهتان تبدیل کنید.

فقط دقت داشته باشید فایل‌ها در تمام‌ این سرویس‌ها فقط یک ساعت باقی می‌مانند و پس از آن از سرور حذف می‌شوند!

 

اگر می‌خواهید به صورت دقیق و حرفه‌ای‌تر فایل‌های متنی با فرمت‌های مختلف را به فرمت pdf یا PostScript دربیاورید، سایت docupub.com کمک‌ کار شما خواهد بود. در این سایت هنگام تبدیل به فرمت pdf می‌توانید نسخه‌ pdf خروجی و حتی رزولوشن آن را نیز تعیین کنید. البته تبدیل به pdf در نسخه‌های اخیر نرم‌افزارهای آفیس گنجانده شده که نیاز به چنین سرویس‌هایی را تا حد زیادی کاهش داده است.

 

تبدیل‌ تصاویر

تبدیل تصاویر از فرمتی به فرمت دیگر معمولا با هدف کاهش حجم یا ایجاد امکان ویرایش آن انجام می‌شود، اما به دلیل محدودیت نرم‌افزارهای پیش‌فرض نمایش تصاویر در سیستم‌عامل‌های مختلف، برای این تبدیل‌ها معمولا به ابزارهای اضافه نیاز وجود دارد. جایی که سرویس‌های آنلاین می‌توانند کمک‌ شما باشند.

 

اگر به دنبال سایتی برای تبدیل سریع و بدون موارد اضافی می‌گردید، imverter.com بهترین گزینه‌ است. در این سایت می‌توانید هر چند تصویری را که می‌خواهید (هر تصویر حداکثر 20مگابایت) از رایانه‌­تان آپلود و آن را به یکی از 14فرمت خروجی تبدیل کنید. این سرویس همچنین قابلیت انجام اعمالی مانند تغییر اندازه، افزودن واترمارک و حتی سیاه و سفید کردن تصویر را دارد که در پشت گزینه‌ «Add Image Editing» نهفته شده‌اند!

 

سایت convertimage.net هم با این‌که محیطش آدم را یاد سایت‌های دهه پیش می‌اندازد، اما مجموعه‌ای کاربردی از ابزارهای ویرایش تصویر را همراه با مبدلی آنلاین در خود جمع کرده است!

 

با استفاده از این سایت می‌توانید تصویر مورد نظرتان را به فرمت‌هایی مانند jpg، png و حتی ico تبدیل کنید و همچنین به کمک انواع افکت‌‌ها و ویرایش‌های متنوع، تصاویری جالبی بسازید. نقطه ضعف بزرگ این سایت نبود امکان پردازش چند تصویر است و ویرایش و تبدیل تنها روی یک تصویر انجام می‌شود.

 

برای آنهایی که با عکاسی و تصاویر خام (RAW) سر و کار دارند، سایت raw.pics.io ابزاری بسیار مناسب برای تبدیل این‌گونه تصاویر به انواع فرمت‌های دیگر است. این سایت محیطی بسیار زیبا دارد که تحریکتان می‌کند فقط به دلیل محیطش هم که شده از آن استفاده کنید! این سایت همچنین یک ویرایشگر آنلاین فوق‌العاده است که مجموعه‌ای از ابزارهای متنوع ویرایش تصویر را در اختیارتان می گذارد.

 

مبدل‌های جامع

مبدل‌هایی که در متن آوردیم، به‌طور خاص برای یک زمینه طراحی شده‌اند، اما بعضی سایت‌ها چند مبدل را یکجا گرد هم آورده‌اند تا هر نوع تبدیلی را به وسیله‌ آنها انجام دهید.

 

سایت online-convert.com رتبه‌ نخست در میان مبدل‌های جامع است. این سایت انواع و اقسام تبدیل‌ها را در خود دارد و امکان آپلود فایل‌ مبدأ از روی رایانه حافظه‌های ابری دراپ‌باکس یا گوگل‌ درایو و حتی از یک آدرس اینترنتی (URL) را تعبیه کرده است. online-convert تنظیمات متنوعی را برای انواع فایل‌ها ارائه می‌کند که بسیار مفید است.

 

در این سایت محدودیتی صد مگابایتی برای فایل‌های مبدأ در نظر گرفته شده که برای بسیاری از تبدیل‌ها چندان دست و پا گیر نخواهد بود. مبدل جامع بعدی، aconvert.com است که در آن از ویدئو تا کتاب‌های الکترونیک و حتی فایل‌های فشرده را می‌توانید از فرمتی به فرمت دیگر تبدیل کنید. حجم فرمت‌های پشتیبانی‌شده در این سایت بسیار است و در میانشان فرمت‌هایی را می‌بینید که احتمالا تا به حال اسمشان را هم نشنیده‌اید!

 

aconvert محیط بسیار خوب و سرراستی دارد که کاربر می‌تواند براحتی فایلش را از رایانه یا آدرس اینترنتی وارد کرده و فایل خروجی را تحویل بگیرد. این سایت حتی گزینه‌ای به نام تبدیل سریع را در نوار بالا گذاشته تا به سریع‌ترین حالت بتوانید تبدیل مورد نظرتان را از همان‌جا انجام دهید.

 

منبع



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

امروزه در فضاهای مجازی هکرها به راحتی می توانند رمز های ساده را هک کنند و به اطلاعات شخصی شما دست پیدا کنند.

پسوردها در واقع کد های ورود ما به دنیای شخصی ما است و امروزه هکر ها به راحتی می توانند پسوردهایی آسان و نه چندان آسان را هک کنند و از اطلاعات شخصی ما سو استفاده کنند. 

 

پسوردهای آسان مثل ۱۲۳۴۵۶ یا qwerty پسوردهایی هستند که بدون شک بسیاری از ما برای حساب های کاربری و حتی کارت های بانکی خود انتخاب می کنیم ولی آیا واقعاً پسورد هایی که ما انتخاب می کنیم دارای استاندارد های لازم هستند.

 

مشکل اصلی بسیاری از پسورد ها کوتاه بودن و قابل پیش بینی بودن پسورد ها است. یکی از مشکلات اصلی پسورد ها قابل پیش بینی بودن آن ها است. پسوردها معمولاً کوتاه و در عین حال از جملات بسیار کوتاهی تشکیل شده اند.

 

این موضوع باعث می شود تا هر فردی به راحتی بتواند پسورد شما را حدس بزند. معمولاً بسیاری از پسوردها با کلمات پشت سرهم انتخاب می شوند که این کلمات بر روی کیبورد و یا بر روی صفحه کلید پشت سر هم هستند و کاربر به راحتی می تواند آن ها را وارد کند و نیازی نیست دست خود را بر روی کیبورد یا هر صفحه کلید دیگری تکان دهد.

 

هکر ها بعد از پیدا کردن هر دستگاهی ابتدا اعداد و حروفی را که به صورت پشت سرهم بر روی صفحه کلید و یا قسمت اعداد وجود دارد را انتخاب می کنند و این اعداد و یا حروف را امتحان می کنند که در بسیاری از موارد نیز گوشی هوشمند به آسانی باز می شود. 

 

استفاده از اسکنر های اثرانگشت می تواند یکی از راه های مطمئن برای باز کردن گوشی هوشمند باشد که دیگر فردی به آسانی نمی تواند اثرانگشت شما را از روی هر شی‌ء بردارد و گوشی هوشمند شما را باز کند کاربران باهوش رمز هایی را انتخاب می کنند که از لغات و اعداد آسانی تشکیل نشده باشد.

 

۱۷۱۰۰۰ لغت در فرهنگ لغت انگلیسی وجود دارد که کاربران می توانند به راحتی با برهم زدن ترتیب لغت ها رمز جدیدی برای خود ایجاد کنند و از رمز های ساده و حروف پشت سر هم روی کیبورد استفاده نکنند.اما در بسیاری از موارد نیز رمز هایی که با استفاده از فرهنگ لغت انتخاب شده اند نیز به راحتی هک می شود و کاربر باید به دنبال راهی امن تر باشد.

 

طریقه ساختن پسورد امن, چگونه یک رمز عبور ایمن انتخاب کنیم

پسوردها در واقع کد های ورود ما به دنیای شخصی ما است

 

محققان به این نتیجه رسیده اند که پسوردهای طولانی سخت تر از پسوردهای کوتاه هک می شوند و خود این راه می تواند به انتخاب پسورد ایمن به ما کمک کند. برای اثبات این جمله مثالی را بررسی می کنیم. یک پسورد ۶ کاراکتری از ۹۵ واحد محتمل تشکیل می شود که با حساب این ۹۵ واحد چیزی حدود ۳۷۵ بیلیون رمز با این ۶ کاراکتر ساخته می شود.

 

اگر این ۶ کاراکتر به ۱۰ کاراکتر افزایش پیدا کند ۱۴۱ تریلیون رمز با استفاده از این ۱۰ کاراکتر ساخته می شود و بدون شک با افزایش کاراکتر ها این احتمال و اعدا نیز بالاتر می رود. به همین دلیل است که بسیاری از وب سایت ها هنگام باز کردن حساب کاربری در قسمت انتخاب رمز این نکته را ذکر می کنند که رمز شما باید از حروف و اعداد تشکیل شده باشد و در غیر این صورت رمز شما پذیرفته نمی شود. 

 

شما می توانید اعداد و حروف ساده را به عنوان رمزخود انتخاب کنید ولی با شکل جدیدی آن ها را بنویسید. فرض کنید می خواهید رمز خود را ninety بگذارید. شما می توانید به سادگی ۹۰ را تایپ کنید و یا آن را به این صورت ۹Ty بنویسید.

 

با این روش دیگر کسی نمی تواند رمز شما را حدس بزند. راه های زیادی برای خلق این گونه رمز ها وجود دارد فقط نیاز به کمی خلاقیت دارد.یکی از پیشنهاد هایی که در این زمینه و در انتخاب پسورد به بسیاری از کاربران می شود این است که در رمز های خود از کلمات تکراری استفاده نکنید و استفاده از اعداد و حروف تکراری باعث می شود تا رمز شما راحت تر هک شود. 

 

بسیاری از شرکت های معتبر نظیر یاهو، ادوب در سال های گذشته دارای نشت اطلاعات وسیع بوده اند و این موضوع نشان می دهد که تنها بزرگی و نام یک شرکت نمی تواند گواه اطمینان حفاظت از اطلاعات شما باشد و شما در هر صورت در انتخاب رمز خود باید هشیار باشید.

 

تنها افراد معمولی نیستند که نیاز به رمز عبور های مطمئن دارند، بسیاری از وب سایت ها و بسیاری از وبلاگ ها نیز برای حفظ اطلاعات خود باید از رمز های بدون ریسک استفاده کنند.

نرم افزارهایی در زمینه ساخت رمز وجود دارند که به شما کمک می کند تا رمز هایی ایمن بسازید. یکی از مواردی که باعث هک شدن رمز شما به خصوص رمز های کارت های بانکی می شود بی احتیاطی است که افراد هنگام وارد کردن رمز عبور جلوی افراد دیگر می کنند و افراد به راحتی می توانند از روی حرکت دست های افراد رمز آن ها را حدس بزنند.

 

البته سیستم های احراز هویت این روزها کار را برای بسیاری از هکر ها سخت تر کرده است و با استفاده از سیستم احراز هویت دیگر هیچ فردی نمی تواند به حساب های کاربری دست پیدا کند. البته در این میان نکته ای نیز وجود دارد که سیستم های احراز هویت دارای امنیت بالایی باشند تا اطلاعات افراد مورد سو استفاده قرار نگیرد.

http://www.beytoote.com/computer/sundries-web/choose-secure3-password.html



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

WannaCry به نظر می‌رسد که توسط آژانس ملی امنیت ایالات‌متحده توسعه‌یافته و سپس به بدافزار تبدیل‌شده است. تا الآن این باج افزار به سرویس ملی سلامت بریتانیا و چندین سازمان و بانک دیگر حمله کرده است.

 

پرسه زدن دسته‌­ی دزدان مسلح دیجیتال در شاهراه اطلاعات بیشتر شبیه فیلم‌های اغراق‌آمیز اکشن است، اما اعداد و ارقام می‌گویند که حقیقت دارد: بر اساس گزارش سونیک وال، حملات باج افزار از 3.8 میلیون مورد در سال 2015 به 638 میلیون مورد در سال 2016 رسیده است، افزایش 167 برابری در طول یک سال، حتی در حالی  که شمار حملات بدافزارها کاهش یافته است!

 

چرا اطلاعات را بدزدید وقتی به­‌سادگی می‌توانید در ازای آن طلب پول ‌کنید؟

برای اولین بار، اجلاس امنیت RSA در سانفرانسیسکو همایشی جامع درباره­‌ی باج افزار برگزار کرد و به جزئیاتی مثل “شخص موردحمله، مقدار باج و مهم اینکه چگونه  شیادانی را که اطلاعات شما را گروگان می‌گیرند بلاک کنید و از سیستم خود دور کنید و حتی با آن‌ها مذاکره کنید” پرداخته شد. ما اطلاعات کلیدی لازم برای اتخاذ استراتژی ضد باج افزاری مناسب را در اختیار شما می‌گذاریم.

 

روش های جدید شناسایی بدافزار ها, ضد بدافزار

باج افزار به‌زور وارد می‌شود، تفنگش را به سمت اطلاعات شما نشانه می‌رود و برای پول فریاد می‌زند

 

راه‌حل‌های ضد باج افزار مثل Malwarebytes  راه‌حل قابل تکیه­ای برای محافظت اضافه در مقابل این نرم‌افزار ناخوشایند هستند، اما آن‌ها غیرقابل دور زدن نیستند.

 

باج افزار به‌جایی ضربه می‌زند که بیشترین آسیب را وارد کند، پس آماده‌باشید

سه سال پیش، کامپیوتر همسرم موردحمله‌ی باج افزار قرار گرفت و عکس‌های نوزاد، مدارک مالیاتی و اطلاعات شخصی دیگر در معرض خطر قرار گرفت. توی دلم خالی شد: آیا ما مجبور بودیم صدها دلار برای جلوگیری از دست دادن تمام زندگی‌های دیجیتالمان بپردازیم؟ اما خوشبختانه نه، چون­که ما قبلاً بیشتر کارهایی را که متخصصین توصیه می‌کنند انجام داده­‌بودیم.

 

قدم اول: دشمن خود را بشناسید. بنا به گفته‌­ی راج سامانی، رئیس بخش امنیت EMEA، در حدود 400 خانواده از انواع باج افزار در اینترنت وجود دارد، حتی تعدادی برای مکینتاش و لینوکس! تحقیقی توسط Datto نشان داد که خانواده­‌ی CryptoLocker که اسناد شخصی شما را با رمزگذاری زمانی شکار و زندانی می‌کند، با اختلاف زیادی بر دیگران چیره بود. اما آن‌ها فرق دارند. بنا به گفته­‌ی جرمی گروسمن رئیس بخش امنیت SentinelOne، یکی از آن­ها حتی وبکم قربانی را به دست می‌گیرد و تصاویر خجالت‌آوری از او می‌گیرد و تهدید به انتشار آنلاین آن‌ها می‌کند.

 

چند عادت منطقی می‌تواند کمک کند کمتر در معرض بدافزار و با­ج افزار قرار بگیرید، متخصصین می‌گویند:

پی سی خود را با Windows Update به‌روز نگه‌دارید. WannaCry اصلاً تلاش به حمله به ویندوز 10 نمی‌کند، بجایش به ویندوز ایکس پی و دیگر سیستم‌عامل‌های قدیمی دیگر ویندوز حمله می‌کند.

مطمئن شوید دیوارآتشین و نرم‌افزار ضد بدافزارتان سر جایشان هستند. دیوار آتشین ویندوز و ویندوز دیفندر به سختی کفایت می‌کنند و از یک نرم افزار ضد بدافزار ثالث خیلی بهتر است. وصله‌های WannaCry برای ویندوز ایکس پی و 8 وجود دارد.

 

روی ضد بدافزار خیلی حساب نکنید. متخصصین در اجلاس RSA به حاضرین یادآوری کردند که شرکت‌های آنتی‌ویروس در زمینه‌ی باج افزار تازه‌کار هستند و محافظت آن‌ها تضمین‌شده نیست.

مطمئن شوید Adobe Flash خاموش است، یا از مرورگری مثل گوگل کروم استفاده کنید که به‌صورت پیش‌فرض آن را خاموش می‌کند.

 

اگر ماکروهای آفیس فعال‌اند، خاموش‌کنید. ( در آفیس 2016 می‌توانید از آدرس Trust Center > Macro Settings  مطمئن شوید که خاموش هستند، یا در جعبه­‌ی جستجو فقط macros را تایپ کنید و سپس جعبه­‌ی Security را بازکنید.)

 

لینک‌های سؤالی را باز نکنید، چه در یک صفحه­‌ی وب و چه مخصوصاً در یک ایمیل. بدیهی‌ترین راهی که ممکن است با یک باج افزار مواجه شوید با کلیک بر روی یک لینک بد است. بعد اینکه حدود دوسوم آلودگی‌هایی که Datto شناسایی کرد بر روی بیش از یک ماشین بوده‌اند، این به این معنی است که کاربران آلوده لینک را فوروارد کرده‌اند که افراد بیشتری را در معرض قرار داده‌اند.

 

همچنین از گوشه‌کنارهای بد اینترنت دور بمانید. یک تبلیغات بد بر روی یک سایت قانونی اگر محتاط نباشید هنوز می‌تواند بدافزار را تزریق کند، اگر جایی که نباید باشید بچرخید خطر افزایش پیدا می‌کند.

برای محافظت مقابل بدافزارها، Malwarebytes 3.0 را در نظر داشته باشید، این برنامه در تبلیغات خود را دارای قابلیت مبارزه با باج افزار معرفی می‌کند. RansomFree هم چیزی را که به آن محافظت ضد باج افزار می‌گوید توسعه داده است. بااین‌حال معمولاً برنامه‌های ضد بدافزار قابلیت ضد باج افزاری خود را برای بسته‌های تجاری فروشی کنار می‌گذارند. شما می‌توانید نرم‌افزار محافظت مقابل باج افزار Bitdefender’s Anti-Ransomware Tool را مجانی دانلود کنید، اما فقط در مقابل چهار نوع باج افزار رایج محافظت می‌شوید.

 

پشتیبان‌­گیری: دفاعی خوب اما نه کامل

باج افزار ارزشمندترین فایل‌های شما را رمزگذاری و قفل می‌کند پس نباید آن‌ها را آسیب­پذیر رها کنید. گرفتن نسخه‌ی پشتیبان از آن‌ها استراتژی خوبی است.

از حافظه­‌ی آزادی که توسط Box، OneDrive، Google Drive و غیره فراهم می‌شود بهره ببرید و از اطلاعات مهم خود مرتباً پشتیبان تهیه کنید. (اما حواستان باشد، اگر سریع اقدام نکنید سرویس ابری شما ممکن است از فایل‌های آلوده پشتیبان تهیه کند.) اما بهتر است یک هارد اکسترنال تهیه کنید – یک هارد 1 ترابایتی فقط 150 هزار تومان قیمت دارد و با آن می‌توانید حافظه سردی تهیه کنید که کمتر به آن سر می‌زنید. زودبه‌زود پشتیبان بگیرید و سپس هارد را جدا کنید تا اطلاعات کپی شده محفوظ نگه داشته شوند.

 

روش های جدید شناسایی بدافزار ها, ضد بدافزار

روش های جدید شناسایی بدافزار ها

 

شما حس خیلی بهتری خواهید داشت اگر از اطلاعاتتان آنلاین و آفلاین پشتیبانی تهیه شود.

اگر آلوده‌شده‌اید، باج افزار ممکن است اجازه دهید تا از طریق File Explorer ببینید دقیقاً چه فایل‌هایی گروگان گرفته‌شده‌اند. یک سرنخ برای باج افزار می‌تواند فایل های .DOC یا .DOCX با افزونه‌های عجیب باشد. اوندری ولچک مسئول فنی Avast یک نصیحت کلی دارد:

 

اگر باج­ افزار قفل زمانی ندارد، و شما فایل‌ها را همین الآن لازم ندارید می‌توانید آن‌ها را رها کنید (بااین‌وجود باید روی پی سی دیگری کارکنید). ممکن است در آینده با توسعه‌­ی اقدامات متقابل آنتی‌ویروس شما بتواند قفل فایل‌هایتان را باز کند.

 

اگر به باج افزار آلوده شدیم چه‌کار کنیم؟

چگونه می‌فهمید که باج افزار دارید؟ خیالتان راحت، خودتان می‌فهمید. باج افزاری مثل Citadel هشداری می‌دهد مبنی بر اینکه پی سی شما حاوی تصاویر زننده از کودکان است. بیشتر با­ج افزارها طوری طراحی‌شده‌اند تا ایجاد ترس و استرس کنند.

 

وحشت نکنید. اول شما باید با پلیس تماس بگیرید. سپس به مشکل خود فکر کنید. به دایرکتوری‌های خود بروید و مشخص کنید کدام‌یک از فایل‌های کاربری شما آلوده‌شده است.(اگر اسنادی پیدا کردید که افزونه‌های عجیبی در نام خود دارند، سعی کنید اسم آن‌ها را به حالت قبل عوض کنید—بعضی باج افزارها از رمزگذاری تقلبی استفاده می‌کنند، یعنی فقط اسم فایل را عوض می‌کنند بدون اینکه آن را رمزگذاری کنند.)

 

قدم بعدی؟ پیدا کردن و از بین بردن. اگر یک ضد بدافزار خریده‌اید، هارد درایو خود را اسکن کنید و سعی کنید با پشتیبانی فنی خود و انجمن‌ها برای کمک تماس بگیرید. منبع خوب دیگرCrypto-Sheriff از NoMoreRansom.com است، مجموعه‌­ای از منابع و Unisntaller برای باج افزارها از اینتل، اینترپل و کسپرسکی‌لب که می‌توانند به شما کمک کنند تا باج افزار روی سیستم خود را با کمک ابزارهای رایگان پیداکرده و شروع به نابود کردنش بکنید.

 

روش های جدید شناسایی بدافزار ها, ضد بدافزار

 حمله‌ی باج افزار

 

صفحه­‌ی اول سایت Crypto-sheriff شامل ابزار ساده‌­ای برای کشف نوع باج افزاری که ممکن است پی سی شما دچار آن شده باشد است.

 

اگر هیچ‌چیز نتیجه نداد

متاسفانه، متخصصین می‌گویند که سؤال کلیدی “آیا باید باج بدهیم یا خطر از دست دادن همه‌چیز را بپذیریم؟” اغلب با نگاهی به درون کیف پول پاسخ داده می‌شود. اگر نمی‌توانید باج افزار را از بین ببرید، شما مجبورید ببینید چقدر اطلاعاتتان ارزشمند است و کی به آن‌ها نیاز دارید. تحقیق سال 2016 Datto نشان داد که 42 درصد کسب‌وکارهای کوچکی که موردحمله واقع شدند پول را پرداخت کردند.

 

روش های جدید شناسایی بدافزار ها, ضد بدافزار

روش های جدید شناسایی بدافزار ها

 

از دسامبر 2015 تا مه 2016 Tescrypt رایج‌ترین نوع باج افزار بود که مایکروسافت شناسایی کرد.

یادتان باشد که در آن سر بدافزار یک شخص نشسته که می‌خواهد زندگی شما را خراب کند. اگر راهی برای پیام دادن به نویسندگان باج افزار وجود دارد، متخصصین می‌گویند که آن را امتحان کنید. انتظار نداشته باشید که آن‌ها را قانع کنید که فایل‌هایتان را مجانی رمزگشایی کنند. اما هرچه‌­قدر که نویسندگان باج افزار شرور باشند، همان‌قدر اهل بیزینس هستند و شما همیشه می‌توانید درخواست زمان یا باج کمتر بکنید. غیرازاین ها گروسمن گفت که ضرری در درخواست یک نشانه­‌ی حیات وجود ندارد که تضمین می‌کند مجرم واقعاً می‌تواند فایل‌های شما را برگرداند. (یک‌چهارم شرکت‌هایی که Datto روی آن‌ها تحقیق کرد فایل‌های خود پس نگرفتند.)

 

بااین‌وجود یادتان باشد که هدف پیشگیری، کپی کردن و تهیه پشتیبان، دادن گزینه به شماست. اگر کپی تروتازه‌ای از اطلاعات خود جای دیگر ذخیره کرده باشید، تنها باید پی سی خود را ریست کنید، اپ های خود را از اول نصب کنید و اطلاعات خود را از پشتیبان بازیابی کنید.

 

نگذارید این اتفاق برایتان بیافتد

در شرایط من، همسرم و من فهمیدیم که ما قبلاً از تمام چیزهای مهم هم در یک سرور ابری و هم در هارد اکسترنال پشتیبان تهیه‌کرده‌ایم. تمام چیزی که از دست دادیم چند ساعت از بعدازظهرمان بود که صرف ریست کردن پی سی شد.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

قاعدتا سراغ ایمیل می‌روید که اصلی‌ترین راه انتقال فایل‌ها در اینترنت است. غافل از آن‌که بیشتر سرویس‌های ارائه‌‌کننده‌ ایمیل محدودیت‌هایی در حد چند ده مگابایت برای فایل‌های ضمیمه قائل می‌شوند. اما ناامید نشوید! راه‌های مختلف دیگری برای فرستادن این فایل‌های بزرگ از طریق اینترنت وجود دارد که در این مطلب به آنها خواهیم پرداخت.

 

از فضای ابری بهره بگیرید

یکی از بهترین راهکارها برای ارسال فایل‌های با حجم بالا استفاده از سرویس‌های ابری است. فضاهای ابری گوگل‌درایو، دراپ‌باکس و همچنین وان‌‌درایو مایکروسافت شاخص‌ترین سرویس‌هایی است که می‌توانید از آنها برای انتقال فایل‌هایتان کمک بگیرید.

 

اگر از کاربران جیمیل هستید (چه کسی نیست؟)، گوگل با اتصال میان دو سرویس گوگل‌درایو و جیمیل کار را بسیار راحت کرده است.

 

کافی است هنگام تایپ یک ایمیل جدید، از قسمت پایین به جای گزینه‌ گیره‌ کاغذ که فایل را به‌صورت عادی ضمیمه می‌کند، لوگوی گوگل‌درایو در کنار آن را کلیک کنید تا با باز شدن درایوتان در یک پنجره بتوانید فایلی را آپلود یا از فایل‌های موجود یکی را انتخاب کنید. هنگام ارسال فایل‌ها از گوگل‌درایو هم می‌توانید انتخاب کنید. این فایل به‌صورت ضمیمه برای گیرنده دیده شود یا به‌صورت لینکی به درایو. گوگل‌درایو محدودیتی برای حجم فایل آپلودی تا آن مقدار که فضای ابری‌تان اجازه دهد، ندارد.

 

دو سرویس دراپ‌باکس و وان‌درایو نیز برای ارسال فایل‌های بزرگ بسیار مفید است. شما می‌توانید از طریق نرم‌افزارها یا سایت این سرویس‌ها فایل‌تان را در فضای ابری آپلود کنید، سپس لینک آن را برای دیگران، چه از طریق ایمیل یا هر مسیر دیگری بفرستید. محدودیت دراپ‌باکس برای آپلود فایل‌ها از طریق وب‌سایتش ده گیگابایت است و وان‌درایو هم به همین اندازه محدودیت در نظر گرفته است.

 

استفاده از سرویس‌های انتقال آنلاین

اگر حال و حوصله‌ ثبت‌نام یا علاقه‌‌ به استفاده از سرویس‌های ابری را ندارید، سایت‌های زیادی وجود دارد که روند ارسال بی‌دردسرتری را بدون نیاز به ساخت اکانت در اختیارتان قرار می‌دهد. این‌گونه سایت‌ها صرفا به عنوان یک واسطه فایل‌ موردنظرتان را دریافت و برای مخاطب ارسال می‌کند.

 

سایت wetransfer.com یکی از محبوب‌ترین این سرویس‌هاست که در محیط کاربرپسند و سرراست آن می‌توانید فایل‌های مورد نظرتان را تا دو گیگابایت آپلود و به همراه یک پیام متنی ارسال کنید. این سایت دو نوع از انتقال را پیش پای شما می‌گذارد: در حالت اول فایل‌تان‌ را آپلود و لینک دانلود آن را دریافت می‌کنید. حال این لینک دانلود را از هر راهی که خواستید می‌توانید برای مخاطبتان ارسال ‌کنید تا با کلیک روی آن، فایل را دانلود کند.

 

در حالت دوم، می‌توانید آدرس ایمیل‌تان را به سایت بدهید تا خود سایت از طرف شما این فایل را برای حداکثر 20 نفر بفرستد. همچنین با استفاده از نرم‌افزارهای این سرویس برای اندروید و iOS این امکان را خواهید داشت تا تصاویر و ویدئوهایی تا ده گیگابایت را مستقیم از روی گوشی‌تان انتقال دهید.

 

سایت‌های دیگری مانند transfer.pcloud.com، free.mailbigfile.com یا filemail نیز وجود دارند که عملکردی شبیه wetransfer دارند، ولی با تفاوت در اندازه‌ فایل یا عرضه‌ ویژگی‌های خاص. برای مثال، pcloud در حالت رایگان به کاربر امکان می‌دهد فایل‌های تا پنج گیگابایت و دارای پسورد را برای حداکثر ده مخاطب ارسال کند.

 

همچنین سرویس filemail حجم فایل‌های قابل ارسال را به 30 گیگابایت رسانده و با ارائه‌ نرم‌افزارهای موبایل، قابلیت ارسال فایل‌های بسیار بزرگ را به‌صورت مستقیم از روی تلفن همراه به کاربر می‌دهد.

 

دقت داشته باشید در بیشتر این سرویس‌ها، فایل شما برای مدت محدودی روی سرور سایت باقی می‌ماند. برای مثال در سایت filemail.com، مدت زمان حفظ فایل هفت روز است و پس از آن مانند پیام‌های کارآگاه گجت نابود می‌شود!

 

ارسال فایل با حجم بالا از طریق ایمیل,ارسال فایل با حجم بالا

ارسال فایل‌های با حجم بالا با سرویس‌های ابری

 

تورنت هم هست

شاید فکر نمی‌کردید نام تورنت را برای این کاربرد ببینید، اما سیستم تورنت عملا برای همین کار است؛ یعنی به اشتراک‌گذاری یک فایل حجیم میان تعداد زیادی از مخاطبان. برای این‌که درک بهتری از سیستم تورنت پیدا کنید، تصور کنید یک فایل را به تعداد زیادی بخش‌ کوچک‌تر تقسیم کرده‌اید. مثلا یک فایل یک گیگابایتی را می‌توان به هزار قسمت یک مگابایتی تقسیم کرد. حال اگر این قسمت‌ها به‌صورت تکه‌تکه از رایانه مبدأ به سیستم مقصد منتقل و در آنجا سر هم شود، عملا فایل یک گیگابایتی منتقل شده است!

 

البته با وجود کاربردی بودن این تقسیم، مزیت اصلی تورنت در مدل نظیر به نظیر (Peer-to-Peer) بودن آن است. به این معنا که نیازی نیست شما تمام فایل را آپلود کنید تا بعد مخاطبتان امکان دریافت آن را داشته باشد. بلکه انتقال به‌صورت مستقیم و مداوم از رایانه شما به رایانه مخاطب بر بستر اینترنت صورت می‌گیرد و تا وقتی رایانه مبدأ (یا هر سیستم دیگری در شبکه که تکه‌های فایل را داشته باشد) روشن و به اینترنت متصل باشد، تکه‌های فایل منتقل خواهد شد.

 

به راه انداختن یک سیستم انتقال از طریق تورنت چندان پیچیده نیست، اما کمی کار بیشتری نسبت به راه‌حل‌های بالا می‌طلبد. برای این کار، ابتدا یک نرم‌افزار تورنت مانند qBittorrent یا uTorrent را نصب می‌کنید و از منوی آن گزینه‌ ساخت یک تورنت جدید را انتخاب می‌کنید.

 

برای یک تورنت جدید، فایل یا فولدری را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید انتخاب کرده، سپس فهرستی از trackerها (سایت‌هایی که آمار اتصالات تورنت‌ها را نگهداری می‌کنند) را که می‌توانید به رایگان در اینترنت پیدا کنید، وارد می‌کنید تا فایل تورنت شما ساخته شود. حال هر کسی با داشتن این فایل تورنت و استفاده از یک نرم‌افزار تورنت می‌تواند فایل شما را دانلود کند. البته حواستان باشد که باید رایانه‌تان روشن و متصل به اینترنت باشد تا عمل انتقال انجام شود.

 

فشرده کنید!

راهکارهای اشاره شده گزینه‌های مناسبی برای انتقال فایل‌های بزرگ را در اختیارتان می‌گذارد، اما پیش از آن‌که قصد ارسال یک فایل حجیم را داشته باشید، ابتدا به فکر فشرده‌سازی آن باشید. نرم‌افزارهای فشرده‌سازی مانند WinRAR یا 7-Zip با توجه به فرمت فایل و نوع داده‌های آن، این امکان را به شما می‌دهند تا حجم فایلتان را تا اندازه‌ مطلوبی کوچک کنید.

 

البته انتظار نداشته باشید یک فایل صد مگابایتی اندازه 20 مگابایت کوچک شود، ولی از فشرده‌سازی پیش از ارسال فایل (بخصوص با سرعت‌های آپلود پایین در اینترنت کشور) هیچ‌گاه ضرر نخواهید کرد. بخصوص اگر فولدری با تعداد زیادی فایل کوچک دارید که می‌خواهید بفرستید، خواهید دید که در فشرده‌سازی آن کمکی شایان می‌کند.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

سئو چیست و چرا مهم است؟
سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو برگردان search engine optimization است و به معنای مجموعه اقداماتی است که مایه می شود یک وب سایت و مطالب آن نخست توسط موتورهای جستجو دیده شوند، ایندکس یا نمایه شوند و نهایتا برای عباراتی که کاربران در موتورهای جستجو سرچ میکنند در رتبه بهتری پیمان گیرند. توجه به سئو از آن جهت اهمیت دارد که کاربران امروزه بسیاری از نیازهای خویش را مستقیما در موتورهای جستجو مانند گوگل سرچ می کنند و به ترتیب نخستینگی از نخستین وب سایت در صفحه اول نتایج گوگل لغایت اخرین نتیجه آغاز به کلیک کردن می کنند و چنانچه به نتیجه دلخواه دست نیابند به صفحات بعدی میروند. انجام سئو نشانه می دهد که بیش از 30 درصد کاربران روی نتیجه اول، حدود 15 درصد روی نتیجه دوم و در مجموع بیش از 70 درصد کاربران بر روی نتایج صفحه اول کلیک می کنند. جدول زیر نتیجه رسیدگی میزان کلیک بر روی نتایج موتورهای جستجو را در طی سال های 2006 تا 2014 و بر پایه چند شاخص نشانه می دهد



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

انواع زیرنویس‌ها

از دیدگاه ارتباط با فیلم، زیرنویس‌ها را می‌توان به سه نوع تقسیم کرد: نوع اول، زیرنویس‌هایی هستند که در تصاویر حک شده‌اند. این نوع زیرنویس‌ها که زیرنویس‌های «سخت» هم نامیده می‌شوند، جزئی از فریم‌های فیلم هستند و به همین دلیل امکان حذف آنها وجود ندارد. نوع دوم که به زیرنویس‌های «نرم» مشهورند، در داخل فایل یک فیلم یا کلیپ قرار دارند، اما برخلاف نوع اول در فریم‌ها حک نشده‌اند و می‌توان نمایش یا عدم نمایش آنها را به دلخواه تعیین کرد. برای مثال، در فایل‌های AVI امکان تعبیه‌ تا هشت زیرنویس وجود دارد که می‌توان انتخاب کرد. نوع سوم زیرنویس‌ها به‌صورت یک فایل جداگانه عرضه می‌شوند و زیرنویس‌های خارجی (External) نام دارند.

 

علاوه بر این، جالب است بدانید زیرنویس‌ها می‌توانند به شکل متنی نباشند و زیرنویس‌های تصویری (Image Subtitles) هم وجود دارد! اینگونه زیرنویس‌ها که معمولا در DVDها یا VCDها مو‌رد استفاده قرار می‌گیرد، به جای متن، تصاویری هستند که روی فریم‌های فیلم به نمایش درمی‌آیند.

 

اگر بخواهیم زیرنویس‌های خارجی را در نظر بگیریم، این فایل‌ها می‌توانند فرمت‌های مختلفی داشته باشند که سه فرمت SubRip SubViewer و VPlayer مشهورترین آنهاست. اما احتمالا با خودتان فکر می‌کنید چگونه این سه مورد مشهورترین هستند در حالی‌که تا به حال اسمشان را نشنیده‌اید!

 

حق هم دارید، زیرا این سه فرمت معمولا با پسوند فایل‌هایشان، یعنی srt، .sub. و txt. شناخته می‌شوند. تفاوت فرمت و پسوند در آن است که فرمت فایل‌های زیرنویس، نحوه‌ چیدمان متون و زمان‌بندی‌ها را در یک فایل که معمولا دارای پسوند خاصی است، مشخص می‌کند. به عبارت دیگر، لزومی ندارد یک فایل srt حتما با فرمت SubRip باشد، اما اگر این پسوند را نداشته باشد، پخش‌کننده براحتی نمی‌تواند نوع آن را تشخیص و نمایش دهد.

 

بجز این سه پسوند، ممکن است با فایل‌های زیرنویس idx. هم برخورد کرده باشید. فایل‌های idx. از همان نوع زیرنویس‌های تصویری است که در بالا بیان کردیم و در آن به جای متن، تصاویری برای نمایش روی فیلم گنجانده شده است. معمولا پخش‌کننده‌ها امکان پخش این نوع زیرنویس‌ها را نیز دارند، اما اگر فیلمی باشد که از DVD برداشته شده است، احتمالا در کنار فایل idx فایل زیرنویس sub هم وجود دارد که برای نمایش زیرنویس کفایت می‌کند.

 

نمایش زیرنویس‌ها

احتمالا بسیاری از شما با نحوه‌ نمایش زیرنویس روی یک فیلم آشنا هستید، اما شاید ندانید این کار را از سه طریق می‌توان انجام داد: در حالت نخست، اگر فایل زیرنویس دقیقا همنام فیلمی باشد که می‌خواهید پخش کنید، اغلب پخش‌کننده‌ها از جمله VLC و KMPlayer این فایل را به‌صورت خودکار باز کرده و روی فیلم پخش می‌کنند. (به شرطی که در منوها، نمایش زیرنویس را فعال کرده باشید) مثلا اگر نام فیلم Hello.mkv باشد، قرار داشتن زیرنویسی به نام Hello.srt کنار آن باعث بارگذاری خودکار زیرنویس می‌شود.

 

حالت دیگر آن است که هنگام پخش فیلم، فایل زیرنویس را بگیرید و روی پنجره‌ نمایش فیلم رها کنید. در این حالت نیز پخش‌کننده‌ها فایل زیرنویس را بارگذاری کرده و نمایش می‌دهند. نگران زمان این کار هم نباشید، زیرا نرم‌افزارها زمان‌بندی زیرنویس را رعایت خواهند کرد. حالت سوم و کلاسیک‌ترین حالت هم این است که با استفاده از منوهای نرم‌افزار پخش‌کننده، فایل زیرنویس را برای نمایش انتخاب کنید.

 

در صورتی‌ هم که زیرنویس به شکل «نرم» در داخل فایل قرار گرفته باشد، به کمک منوی انتخاب زیرنویس پخش‌کننده‌ها می‌توانید این زیرنویس را برای نمایش تیک بزنید.

پخش یک زیرنویس آسان است، اما آیا می‌توان دو زیرنویس را به‌صورت همزمان روی یک فیلم نمایش داد؟ پاسخ مثبت است! برای این‌ کار چند راه‌ وجود دارد، اما ساده‌ترین آنها سایت /pas-bien.net/2srt2ass است که در آن دو فایل srt (که قاعدتا به دو زبان مختلف هستند) را وارد می‌کنید و سایت پس از ترکیبشان، به شما یک فایل زیرنویس با پسوند ass. تحویل می‌دهد. این فایل که فرمت خاصی از زیرنویس‌هاست، دو زیرنویس را برای قرارگیری در بالا و پایین فیلم تعریف می‌کند و با بارگذاری آن همین اتفاق نیز خواهد افتاد.

 

ساخت زیرنویس‌ها

شاید فکر کنید ساخت زیرنویس کار سختی است، اما باید بگوییم اصلا این‌طور نیست! یک زیرنویس با فرمت srt) SubRip.) را براحتی و به کمک notepad ویندوز می‌توانید درست کنید. کافی است فایل متنی با پسوند srt. را ایجاد کنید و این الگو را در نظر داشته باشید:

 

1

00:00:20,000 --» 00:00:24,400

Hello!

2

00:00:24,600 --» 00:00:27,800

What’s your name?

 

در این الگو، هر بخش به ترتیب شماره‌گذاری می‌شود و زمان شروع و پایان نمایش جملات تا میلی‌ثانیه ذکر می‌شود. پس از آن متن زیرنویس می‌آید و میان هر دو بخش نمایشی هم یک خط خالی فاصله وجود دارد. با رعایت این ساختار می‌توانید کل زیرنویس را تا پایان ایجاد کنید.

 

البته ابزارهایی هم برای آسان‌تر کردن این کار وجود دارد. یکی از بهترین این ابزارها، نرم‌افزار رایگان Aegisub است که می‌توانید آن را از سایت aegisub.org دانلود کنید. به کمک قابلیت‌های این نرم‌افزار از جمله نمایش سطر به سطر زیرنویس‌ها همزمان با نمایش فیلم، ساخت و ویراش زیرنویس‌ها سریع‌تر و راحت‌تر صورت می‌گیرد. در Aegisub حتی می‌توانید جزئیات ظاهری زیرنویس مانند فونت، رنگ و... را هم برای تک تک بخش‌ها مشخص کنید!

 

آیا می‌توان زیرنویس حک ‌شده را حذف کرد؟

سوالی که در مورد زیرنویس‌ها زیاد پرسیده می‌شود این است که چگونه می‌توان زیرنویس‌های حک ‌شده روی یک فیلم را حذف کرد؟ پاسخ این است: نمی‌شود! بحث‌های زیادی درباره این موضوع در تالارهای گفت‌وگو و شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته و افرادی هم ادعا می‌کنند امکان انجام این کار وجود دارد. اما مساله اینجاست که حذف زیرنویس‌های حک‌شده مانند آن است که بخواهید صورت یک شخصیت را در فیلم حذف کنید!

منبع



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

تا همین چند ماه پیش کمتر کسی به استفاده از ساعت‌های هوشمند علاقه‌مند بود، اما این روزها روی مچ بسیاری از کاربران ساعت‌های هوشمندی دیده می‌شود که انواع و اقسام اپلیکیشن‌ها را در خود جای داده و همچون تلفن‌های همراه هوشمند، مدیریت بسیاری از امور را در دست گرفته‌اند. 

ساعت Gear S3 سامسونگ نیز از جمله هوشمندهای محبوب کاربران است که امکانات بی‌نظیری را در خود جای داده است.

 

یکی از این امکانات قابلیت اجرای اپلیکیشن S Voice با دوبار فشار کلید اصلی است. این اپلیکیشن فرمان‌های صوتی کاربر را دریافت کرده و همچون یک دستیار صوتی هوشمند، آنها را اجرا می‌کند.

با توجه به عملکرد جذاب این اپلیکیشن، دوبار فشار کلید اصلی ساعت مچی هوشمند Gear S3 به اجرای این اپلیکیشن اختصاص یافته، اما اگر شما نیز همچون بسیاری از کاربران فارسی‌زبان هنوز به استفاده از دستیارهای هوشمند صوتی تمایلی ندارید می‌توانید با استفاده از این ترفند، میانبر اختصاص یافته به این کلید را تغییر داده و هر اپلیکیشن دیگری را که تمایل دارید جایگزین اپلیکیشن S Voice کنید.

 

برای انجام این کار کافیست این مراحل را دنبال کنید:

کلید اصلی را از روی ساعت هوشمند خود فشار دهید. (کلید پایین- سمت راست)

 

از صفحه خانه ساعت هوشمند روی اپلیکیشن تنظیمات که به شکل یک چرخ‌دنده است،

فشار دهید.

 

صفحه تنظیمات را به پایین اسکرول کرده و روی Device فشار دهید.

 

روی گزینه Double Press Home فشار دهید.

 

از فهرست اپلیکیشن‌ها و عملکردهای موجود، گزینه‌ای را به‌دلخواه خود انتخاب کنید. (به‌عنوان مثال می‌توانید اپلیکیشن پخش موزیک را انتخاب کنید)

منبع



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

خیلی از روترها دارای صفحات تنظیم مبتنی بر وب هستند که در صفحه مرورگر می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. برای این‌کار، ابتدا آدرس IP محلی روتر را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن آدرس، آن‌را وارد مرورگر کنید. بعد از وارد کردن نام کاربری و گذرواژه وارد روتر می‌شوید. در این مرحله، شما به صفحات مبتنی بر وب روتر دسترسی دارید و می‌توانید تنظیمات آن‌را به دل‌خواه تغییر دهید.

 

ببینید چه کسانی به روتر وصل هستند

 

آموزش کانفیگ روتر , تنظیمات وب اینترفیس روتر

 

معمولا روترها به شما این امکان را می‌دهند تا لیست افراد و دستگاه‌های متصل به شبکه را ببینید. احتمال دارد در صفحه عمومی روتر یا در بخش وایرلس قابل مشاهده باشد. نام این قسمت می‌تواند "Client List"، "connected devices" و موارد مشابه باشد.

اگر برای دستگاه‌ها و کامپیوترها اسامی با معنی قرار دهید به‌راحتی می‌توانید نام دستگاه‌های متصل به شبکه را ببینید. 

 

کانال وایرلس

 

آموزش کانفیگ روتر , تنظیمات وب اینترفیس روتر

 

یکی از ویژگی‌های قابل تغییر در اینترفیس وب روتر، کانال وایرلس است. تغییر این کانال می‌تواند باعث افزایش سرعت وای‌فای شود. اگر تعداد شبکه‌های وایرلس در منطقه‌ای که از اینترنت استفاده می‌کنید زیاد باشد و همه آن‌ها از یک کانال استفاده کنند سرعت اتصال پایین می‌آید.

بهتر از قبل از تغییر از ابزارهایی که برای اسکن شبکه محلی وجود دارد استفاده کنید تا بهترین کانال با کمترین تداخل را پیدا کنید.

 

شبکه فعلی را گسترش دهید

 

آموزش کانفیگ روتر , تنظیمات وب اینترفیس روتر

 

اگر نیاز به شبکه وایرلسی دارید که یک منطقه وسیع را پوشش دهد، ممکن است یک روتر کافی نباشد. البته، می‌توانید از ابزارهایی مانند اکستندرها یا شبکه‌های مش که برای همین منظور طراحی شده‌اند استفاده کنید ولی در صورتی‌که چندین روتر در اختیار دارید می‌توانید منطقه تحت پوشش را افزایش دهید. برای این‌کار لازم نیست شبکه‌های مجزا بسازید. ویژگی Repeat باعث افزوده شدن یک روتر به شبکه اصلی می‌شود.

 

کیفیت سرویس

 

آموزش کانفیگ روتر , تنظیمات وب اینترفیس روتر

 

اکثر روترها دارای یک ویژگی به‌نام QoS یا کیفیت سرویس هستند. این ویژگی با اولویت‌دهی به ترافیک تجربه بهتری به کاربر ارائه می‌کند. به‌عنوان مثال، QoS پهنای باندی که به برنامه BitTorrent اختصاص داده شده را کاهش می‌دهد و اولویت صفحات وب را افزایش می‌دهد.

 

DNS دینامیک

 

آموزش کانفیگ روتر , تنظیمات وب اینترفیس روتر

 

اگر روی کامپیوتر شما نوعی سرور نصب شده لازم است که آن کامپیوتر به اینترنت متصل باشد. از طرفی، خیلی از ISPها آدرس IP استاتیک به کاربران ارائه می‌دهند که پیوسته در حال تغییر است. اما، DNS با تخصیص یک آدرس ویژه مانند yourcomputer.service.com به کامپیوتر شما، این مشکل را دور می‌زند. هر زمانی‌که آدرس IP خارجی تغییر کند روتر آن‌را با سرویس DNS دینامیک مقایسه می‌کند و آدرس IP مرتبط با کامپیوتر شما را به‌روزرسانی می‌کند.

 

پورت فورواردینگ، DMZ & UPnP

 

آموزش کانفیگ روتر , تنظیمات وب اینترفیس روتر

 

با توجه به نحوه کار NAT، روترها ترافیک ورودی را بلاک می‌کنند. ولی اگر نیاز به کامپیوتری دارید که نقش سرور را داشته باشد به این‌گونه ارتباطات ورودی نیاز دارید.

روترها از روش‌های متعددی برای فعال کردن این قابلیت استفاده می‌کنند. می‌توانید پورت‌ها را فوروارد کنید تا ارتباطات ورودی روی این پورت‌ها همواره به‌سوی یک کامپیوتر مشخص ارسال شوند. می‌توانید از DMZ برای ارسال خودکار همه ارتباطات ورودی به یک کامپیوتر دیگر استفاده کنید. UPnP هم عموما به‌صورت پیش‌فرض فعال است. این ویژگی به برنامه‌ها امکان فوروارد پورت‌ها بر اساس تقاضای داده شده را می‌دهد.

 

سرور Network-Wide DNS ست کنید

 

آموزش کانفیگ روتر , تنظیمات وب اینترفیس روتر

 

در صورت نیاز، می‌توانید سرور DNS را برای کل شبکه روی روتر تغییر دهید. با این کار می‌توانید parental control را روی هر دستگاه متصل به شبکه فعال کنید. علاوه بر این، می‌توانید آن‌ها را ملزم به استفاده از یک سرور DNS سریع‌تر کنید.

 

بلاک وبسایت، زمان‌بندی دسترسی و Parental Controls

 

آموزش کانفیگ روتر , تنظیمات وب اینترفیس روتر

 

با Parental Control می‌توانید برخی وبسایت‌های خاص یا ترافیک را بلاک کنید. حتی می‌توانید زمان غیرفعال شدن دسترسی به اینترنت را کنترل کنید تا استفاده فرزندان‌تان از اینترنت محدود شود.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()