نوشته شده توسط : mj

همان‌طور که می‌دانید به طور پیش‌فرض در نوار Taskbar ویندوز، علاوه بر ساعت جاری، تاریخ روز نیز درج می‌گردد. قالب این تاریخ نیز بر اساس شماره‌ی روز، ماه و سال میلادی است. در صورتی که مایل باشید تا بدانید در کدام روز از هفته هستید بایستی بر روی این ساعت کلیک کنید تا در پنجره‌ی کوچکی که نمایش داده می‌شود روز هفته را ببینید. اما شما می‌توانید به سادگی روزهای هفته را نیز مستقیماً در نوار Taskbar مشاهده کنید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

 

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را بزنید.
اکنون در پنجره‌ی Run عبارت Control Panel را وارد نموده و Enter بزنید.
حال در محیط Control Panel ابتدا بر روی Clock, Language, and Region و سپس بر روی Change date, time, or number formats کلیک کنید.
در پنجره‌ی بازشده بر روی دکمه‌ی Additional Settings کلیک نمایید.
اکنون در پنجره‌ی جدید به تب Date بروید.


خواهید دید که در قسمت Short date عبارت M/d/yyyy درج شده است. اکنون کافی است عبارت dddd را به ابتدای این قسمت اضافه کرده و یک فاصله نیز تایپ کنید (dddd M/d/yyyy).
سپس بر روی OK کلیک کنید.
خواهید دید که بلافاصله روز هفته نیز در کنار تاریخ نمایش داده می‌شود.

 

لازم به ذکر است عباراتی که در این قسمت درج می‌شوند هر کدام بیان‌گر نوع و حالت نمایش تاریخ هستند. به عنوان مثال اگر در این قسمت ddd را وارد کنید، روز هفته به صورت مخفف نمایش داده می‌شود.
در ذیل لیست کامل هر عبارت و نتیجه‌ی آن را قالب یک مثال ملاحظه می‌کنید:
• d = 9
• dd = 09
• ddd = Wed
• dddd = Wednesday
• M = 7
• MM = 07
• MMM = Jul
• MMMM = July
• y - yy = 14
• yyy - yyyy = 2014

منبع:tarfandestan.com

یکی از امکاناتی که این برنامه در اختیار کاربران قرار می‌دهد، برقراری ارتباط میان چند فایل اکسل، مقادیر موجود در سلول‌های ذخیره شده در هر فایل و دسترسی سریع به هر صفحه (Sheet) در فایل‌های مختلف اکسل است.


نرم‌افزار اکسل از مجموعه نرم‌افزاری آفیس، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها برای محاسبات ریاضی و کار با فرمول‌ها و اعداد و ارقام است. از این نرم‌افزار در بسیاری موارد برای انجام محاسبات ساده استفاده می‌شود و در برخی موارد نیز با آن فرم‌های پیچیده و تو در تو طراحی می‌شود.

 

یکی از امکاناتی که این برنامه در اختیار کاربران قرار می‌دهد، برقراری ارتباط میان چند فایل اکسل، مقادیر موجود در سلول‌های ذخیره شده در هر فایل و دسترسی سریع به هر صفحه (Sheet) در فایل‌های مختلف اکسل است.

 

تابه‌ حال از قابلیت لینک در این نرم‌افزار استفاده کرده‌اید؟ با استفاده از این قابلیت می‌توانید یک یا تعداد دلخواهی از سلول‌های موردنظرتان را به فهرستی تبدیل کنید تا با کلیک روی آنها عملیات پرش به صفحه‌ دیگر، اجرای یک فایل اکسل دیگر و حتی نمایش محتوا از یک سلول مشخص در یک صفحه‌ خاص از یک فایل اکسل دیگر صورت گیرد.

 

نرم افزار آفیس, فایل اکسل

 

لینک کردن در اکسل به روش زیر صورت می‌گیرد:
1- ابتدا عبارت موردنظر به‌عنوان گزینه‌ فهرست را در یکی از سلول‌های دلخواه وارد کنید. برای مثال می‌توانید بنویسید: عملکرد سه ماهه اول سال 1393

 

2- سلول بالا را برگزیده و روی آن کلیک راست کنید سپس گزینه‌ hyperlink را انتخاب کنید.

 

3- اکنون می‌توانید به روش‌های مختلفی عملیات لینک‌دهی را انجام دهید.

برخی از این روش‌ها عبارت است از:
لینک به سلول مشخص در همان فایل: در پنجره‌ افزودن لینک به Place in This Document بروید و در کادر Type the Cell reference نام سلول موردنظر را وارد و از فهرست صفحات در کادر زیرین آن، همان صفحه‌ فعلی را انتخاب کنید.

 

لینک به صفحه‌ دیگر و سلول مشخص در همان فایل: در پنجره‌ افزودن لینک به Place in This Document مراجعه و در کادر Type the Cell reference نام سلول موردنظر را وارد کرده و از فهرست صفحات در کادر زیرین آن، هریک از صفحات دیگر را که قصد دارید به آنها لینک شوید، انتخاب کنید.

 

لینک به فایل دیگر: در پنجره‌ افزودن لینک، گزینه‌ Existing File and Web page را انتخاب کرده و با استفاده از ابزار مسیردهی، مسیر فایل اکسل موردنظر را برگزیده و در پایان روی Ok کلیک کنید.

 

لینک به صفحه‌ و سلول مشخص شده در فایل دیگر: در حالت فوق، لینک‌دهی به فایل دیگر صورت گرفته است، اما به‌طور پیش‌فرض اولین صفحه برای شما به‌نمایش درمی‌آید. چنانچه قصد دارید صفحه‌ دیگری به‌نمایش درآید، باید پس از تکرار مراحل بالا و انتخاب فایل اکسل موردنظر، نام صفحه‌ مورد نظر را به‌صورت زیر در انتهای مسیر فایل وارد کنید:

’sheet’!A1#

توجه داشته باشید عبارت sheet عنوان صفحه‌ و A1 نیز سلول موردنظر در آن صفحه به‌شمار می‌رود.

 

سئو سایت فروشگاهی
بخش عظیمی از محیط مجازی را فروشگاه های اینترنتی در بر گرفته اند و به همین علت سئو سایت فروشگاهی اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. شماری قبل احتمالاً تعداد فروشگاههای اینترنتی آنقدر بسیار فقدان که برای هر قلم کالایی که میخواهیم بفروش برسانیم احتیاج باشد بر روی سئو فروشگاه شغل کنیم اما اکنون و در سنه 2018 تعدد فروشگاههای اینترنتی مایه شده که کل این فروشگاهها به مقوله سئو دیدن اخص ای داشته باشند. ما در این نوشتار به بررسی زوایای سئو سایت فروشگاهی خواهیم پرداخت. شما با مطالعه این نوشتار قادر به درک چگونگی انجام سئو فروشگاه اینترنتی خویش خواهید بود. بعد با ما به اتفاق باشید.

چرا سئو سایت فروشگاهی الزامی است؟
اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید احتمالا خودتان هم فهمیده اید که بهترین گذرگاه جذب مشتری، سئو فروشگاه اینترنتی است. چرا و چگونه آن چیست؟

برای داشتن مشتری، باید شناخته شوید. برای شناخته شدن هم باید تبلیغات کنید. بزرگترین فروشگاههای اینترنتی ایران و گیتی نیز بدون تبلیغات از راه ترقی بعید می شوند. تبلیغات راههای گوناگونی دارد که هر کدام از آنها با پروا به نوع تکاپو شما و کالایی که می فروشید بازخورد متفاوتی دارد. در ذیل چند نمونه تبلیغات را برای شما شناسایی خواهیم نمود

تبلیغات در وب سایت های دیگر
به این چهره است که شما تبلیغات خویش را داخل تارنما های با بازدید بالا قرار می دهید، این گونه تبلیغ با توجه به هزینه نسبتا بالا و بازخورد کم برای کسانی رهنمود می شود که بودجه تبلیغاتی بزرگواری در گزین کردن دارند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی
این نوع تبلیغ با توجه به کالای شما ممکن است بازخورد مناسب داشته باشد و یا نداشته باشد. برای مشخص شدن این موضوع، تبلیغات خویش را محیط یک محیط کوچک و تبلیغات ارزان قیمت آزمایش کنید. داشتن تبلیغات در شبکه های اجتماعی به نوعی می تواند به سئو سایت نیز کمک کند.

تبلیغات در گوگل
یکی از راههای خوب کسب درآمد و پیدا کردن مشتری تبلیغات در گوگل است. تبلیغات در گوگل در واقع همان سئو سایت است که شما خرج های خود را مستقیم به گوگل می پردازید. این موضوع دو جنبه منفی دارد؛ مورد اول اینکه در طویل مدت شما هزینه بسیار هنگفتی نسبت به سئو پرداخت خواهید نمود. هزینه طراحی استراژی فروشگاه اینترنتی میموس باره دیگر جنبه انسانی آن است که اگر سئو را برگزیدن کنید کمک کرده اید یک هموطن مشغول به شغل شود. جنبه مثبت این موضوع نیز تسریع در جذب بیننده است.

نکته: رهنمود ما این است که از تبلیغ گوگل الی زمانی که سایت شما در سئو پیشرفت نکرده است، کاربرد نمایید تا بتوانید درآمد مختصری کسب نمایید.
تبلیغات با سئو سایت فروشگاهی
این شیوه که منجر به نمایش سایت شما در نتایج گوگل می گردد، بهترین شیوه برای افزایش فروش است. علت این جستار نیز، ورود مخاطبانی به سایت شما است که غربال شده هستند و به کالای شما بیچارگی دارند. به راستی کاربرانی به سایت شما مراجعه می کنند که از قبل مشتری هستند و دربایستن نیست شما آنها را به مشتری تبدیل کنید! تنها کافیست با خدمات پسندیده آنها را خوشنود به خرید کنید.

چرا سئو سایت فروشگاهی مقرون به صرفه است
اگر دید کلی نسبت به سوژه سئو داشته باشید و آینده را نیز در عقیده بگیرید سئو سایت برای شما زیاد ارزان تمام می شود. چرا که سئو هنگام شروع به توان زیادی نیاز دارد الی بتوانید سایت های رقیب را احد بعد از دیگری جا بگذارید و هنگامی که به نتیجه دلخواه رسیدید سایر نیازی به این حجم پیشه و هزینه وجود ندارد و این نقطه صریح شغل است. با سئو، اکنون شما با خرج ناچیز، در نتایج ابتدا گوگل پیمان دارید و این سوژه منجر به افزایش هوده شما می گردد.

برای مثال چنانچه فایلی با نام beytoote.xlsx در درایو D ذخیره شده باشد و قصد داشته باشیم به سلول E5 از صفحه‌ 03-93 لینک دهیم، مسیر وارد شده در پنجره‌ افزودن لینک به شکل زیر خواهد بود:

اگر با برخی از برنامه‌ها خیلی سروکار دارید و می‌خواهید بدون ایجاد آیکن جدید روی دسکتاپ، سریع به آنها دسترسی پیدا کنید، کافی است نرم‌افزار خود را با یک ترفند ساده رجیستری به منوی کلیک‌راست دسکتاپ اضافه کنید.

 

برای شروع، در نظر می‌گیریم که می‌خواهید از نرم‌افزار Notepad در منوی کلیک‌راست خود استفاده کنید، به ‌یاد داشته باشید این ترفند را برای هر نرم‌افزاری می‌توان به ‌کار برد. نخستین اقدام، باز کردن ویرایشگر رجیستری از طریق ورود به منوی استارت و تایپ عبارت زیر است:

regedit.exe

حال به مسیر زیر بروید:‌

HKEY_CLASSES_ROOT/Directory/Background/shell

 

حالا باید کلیدی زیر کلید shell بسازید، نام آن دقیقا برابر با نامی خواهد بود که در منوی دسکتاپتان نشان داده می‌شود. روی کلید Shell کلیک‌راست و سپس گزینه New Key را انتخاب کنید. حال به کلید جدید نامی را بدهید که تمایل دارید در منو نشان داده شود. در این مثال از Notepad استفاده کردیم.

 

اگر می‌خواهید به این آیتم، کلید Alt را هم نسبت بدهید تا دسترسی سریع‌تری داشته باشید، می‌توانید مقدار Default را در سمت راست تغییر داده و کاراکتر & و کلیدی که می‌خواهید برای آن استفاده شود را تایپ کنید. برای مثال اگر بخواهید با فشردن کلیدهای ترکیبی ALT+N پس از باز شدن منوی کلیک‌راست، نت‌پد باز شود، کافی است کاراکتر N& را وارد کنید.

 

در مرحله بعدی باید دستوری را بنویسیم که برنامه را باز می‌کند. برای این کار روی کلیدی که ساخته‌اید کلیک‌ راست و از منوی باز شده New Key را انتخاب کنید.

 

نام این کلید را command بگذارید. برای کامل کردن این مرحله، باید مسیر کامل نرم‌افزاری که قرار است اجرا شود را وارد کنید. حال روی command در سمت چپ کلیک و سپس روی کلید Default در سمت راست دوبار کلیک کنید تا مقدار آن را ویرایش کنید. حالا می‌توان مسیر فایل را در این محل قرار داد. از این به بعد با کلیک‌ راست کردن روی دسکتاپ، می‌توانید برنامه خود را مشاهده کنید.

مجموعه ابزارهای troubleshoot در ویندوز 8 و ویندوز 8.1 به شما این امکان را می‌دهد که براحتی و بدون نیاز به صرف زمان طولانی، عیوب احتمالی در سیستم‌عامل را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام کنید.

 

به‌کارگیری این ابزار در ویندوز، با روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که در ادامه شما را با دو روش دسترسی به این ابزارها و ترفندی برای دسترسی سریع‌تر به آن آشنا می‌کنیم:

روش اول: نوار Charm
1 ـ نوار Charm را باز کنید (می‌توانید از کلیدهای میانبر Winkey+C نیز کمک بگیرید.)

 

2 ـ روی Settings کلیک کنید.

 

3 ـ گزینه‌ Power را انتخاب کنید.

 

4 ـ در منوی به‌نمایش درآمده کلید Shift سمت چپ را پایین نگه‌ داشته، همزمان روی گزینه‌ Restart کلیک کنید.

 

5 ـ اکنون پنجره‌ دسترسی به ابزار Troubleshoot در اختیار شما قرار گرفته و می‌توانید با انتخاب این گزینه به مجموعه ابزارهایی برای Refresh و Reset دسترسی یابید. همچنین با کلیک روی Advanced options گزینه‌های بیشتری برای رفع مشکلات احتمالی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

 

روش دوم: خط فرمان
1 ـ کلید‌های میانبر Winkey+X را از روی صفحه‌ کلید فشار دهید تا منوی کاربران حرفه‌ای به‌ نمایش درآید.

 

2 ـ گزینه‌ Command Prompt را انتخاب کنید.

 

3 ـ در خط فرمان دستور زیر را تایپ کنید و کلید اینتر را فشار دهید:

shutdown. exe ‌/‌r ‌/‌o ‌/‌f ‌/‌t 00

 

4 ـ با اجرای دستور فوق، رایانه ری‌استارت شده و پنجره‌ دسترسی به ابزار Troubleshoot دراختیار شما قرار خواهد گرفت.

 

میانبر دسترسی سریع
در روش دوم، برای دسترسی به ابزار Troubleshoot از دستوری برای ورود به پنجره‌ بوت حرفه‌ای (Advanced Startup) کمک می‌گیریم. در صورتی‌که شما به‌طور مرتب از این قابلیت استفاده کنید و بخواهید سریع‌تر به پنجره‌ بوت حرفه‌ای دسترسی یابید، می‌توانید یک میانبر از دستور فوق ایجاد کنید. برای انجام این کار این مراحل را دنبال کنید:

 

1 ـ روی بخش خالی دسکتاپ کلیک راست و از منوی New گزینه‌ Shortcut را انتخاب کنید.

 

2 ـ در کادر مربوط به Type the location of the item دستور زیر را وارد کنید:

shutdown. exe ‌/‌r ‌/‌o ‌/‌f ‌/‌t 00

 

3 ـ روی گزینه‌ Next کلیک کرده، یک عنوان دلخواه برای میانبر جدیدتان انتخاب کنید.

 

4 ـ با کلیک روی Finish مراحل کار به اتمام می‌رسد. چنانچه از این پس روی میانبر ایجاد شده در دسکتاپ کلیک کنید، رایانه ری‌استارت می‌شود و صفحه‌ بوت حرفه‌ای برای شما به‌نمایش در می‌آید.

چنانچه از آفیس 2013 استفاده می‌کنید و با مشکل مسدود شدن فایل‌ها مواجه شده‌اید، می‌توانید با استفاده از روشی ساده فایل‌هایتان را باز کنید.
در ابتدای کار لازم است بر روی فایل مسدود شده تان راست کلیک کرده و properties را از منوی به نمایش در آمده انتخاب کنید. Ok را بزنید.

 

از این پس، پس از اجرای فایل با پیغام خطا روبرو نخواهید شد.

 

ولی چنانچه قصد دارید چندین فایل و یا یک پوشه را از حالت مسدود خارج کنید، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید.

 

در ابتدا لازم است نرم افزار مورد نظرتان را از مجموعه‌ی آفیس اجرا کنید.

 

سپس Option را از منوی File انتخاب کنید.

 

سپس Trust center را بزنید.

 

بر روی دکمه‌ی Trust center setting کلیک نمایید.

 

فایل مسدود, نرم افزار آفیس

 

سپس Trusted locations را انتخاب کنید. جهت اضافه کردن یک مسیر جدید بر روی دکمه‌ی Add new location کلیک کنید.

 

در قسمت Path نیز می‌توانید مسیر مورد نظرتان را وارد کنید.

در این مقاله چگونگی اتصال کامپیوتر به تلویزیون، از طریق بلوتوث را به شما آموزش می‌دهیم.

تلویزیون‌ها در چند دهه‌ی اخير پيشرفت بسيار زیادی داشته‌اند. در حقيقت، آن‌ها از دستگاه‌های سرگرمی خیلی ساده تولیدکننده محتوا از نوارهای ویدئویی، به دستگاه‌های بسیار پیچیده‌ی الكترونيكي تبدیل شده‌اند. بسیاری از آن‌ها قابلیت‌هایی چون اتصال به اينترنت، دانلود برنامه‌ها و اتصالات بی‌سیم را دارند. در اين بين بلوتوث يكي از قابلیت‌های بی‌سیم است كه در تلویزیون‌هاي جديد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

درحالی که برخی کاربردهای معمول آن، اتصال به کنترل از راه دور و یا صفحه کلید است، شما می‌توانید بسیاری از تلویزیون‌ها را به کامپیوتر شخصیتان متصل کنید. تلویزیون‌هاي مختلف داراي ویژگی‌های متفاوتي براي استفاده از اين امكان هستند، اما راه اندازي همه‌ی آن‌ها اساساً يكسان است.

 

دستوالعمل ها
1. تلويزيون خود را روشن و بلوتوث آن را فعال كنيد. تقريباً هر تلويزيون براي فعال كردن بلوتوث خود نيازمند به‌کارگیری يك روش متفاوت است، پس اگر نمی‌دانید بلوتوث دستگاهتان کجاست، برای خواندن توضیحات به دفترچه تلویزیون مراجعه کنید.

 

2. بلوتوث تلويزيون خود را بر روی حالت قابل کشف (Discoverable) تنظيم كنيد، اگر پیشاپیش در این حالت تنظیم نشده است.

 

3. در كامپيوتر خود بر روي دکمه‌ی " Start"  و سپس " Control Panel" كليك كنيد.

 

4. در قسمت " Hardware and Sound" بر روي گزینه‌ی " Add a device" كليك كنيد.

 

5. كمي صبر كنيد تا كامپيوترتان دستگاه‌های اطراف را شناسایی کند. اگر نام تلويزيون خود را در ليست مشاهده نكرديد، مطمئن شوید که بلوتوث در حالت discoverable قرار دارد و فاصله دو دستگاه از هم خیلی زیاد نباشد. برای مشخص کردن برد تقریبی بلوتوث، ممکن است نیاز باشد به دفترچه راهنمای تلویزیون خود مراجعه کنید.

 

6. نام تلويزيون خود را وقتی در پنجره "Add a device" ظاهر شد، انتخاب كنيد.

 

7. بر روي دکمه‌ی " Next" كليك كرده و صبر کنید تا کامپیوتر وصل شود.

 

8. اگر تلويزيون از شما درخواست ورودی می‌کند، از طريق ریموت کنترل يا دكمه هاي تلویریون اتصال با کامپیوتر را برقرار كنيد. معمولاً دستگاه‌های داراي بلوتوث، براي اتصال به چنین ورودی‌هایی نیاز دارند؛ در غير این صورت هر كسي که يك دستگاه داراي بلوتوث داشته باشد، می‌تواند حتی بدون اجازه‌ی شما به تلويزيونتان متصل شود. پس از چند لحظه تلویزیون و کامپیوتر شما باید به هم متصل شده باشند.

 

نكات و هشدارها
 تلویزیون‌های مختلف قابلیت‌های متفاوتي از طريق بلوتوث در اختیار شما قرار می‌دهند، پس شما باید دفترچه راهنماي تلویزیون خود را برای دانستن جزییات مطالعه کنید. از برخی از قابلیت‌های رایج، می‌توان به انتقال رسانه نظير موزيك براي پخش زنده و يا حتي ذخيره سازي (در صورتی که تلویزیون شما حافظه داخلی داشته باشد) اشاره کرد.

 

بسياري از اين تلویزیون‌ها به شما اجازه می‌دهند تا قابلیت‌های آن‌ها مانند عوض کردن کانال‌ها، تغییر تنظيمات، و حتی نصب بروز رساني سيستم را از طريق كامپيوترتان و کاملاً بدون نیاز به سیم‌کشی اضافی كنترل كنيد. برخی از گزینه‌های دیگر، همانند کنترل دستگاه‌هایی که به تلویزیون متصل شده‌اند (همانند دستگاه‌های بازی و دستگاه‌های ضبط و پخش ویدئویی)، از طریق این اتصال ممکن نیست.

 

 دستگاه‌های قدیمی‌تر بلوتوث، هنگامی‌که نزديك به هم استفاده می‌شدند، در کار یکدیگر تداخل ايجاد می‌کردند كه اين باعث كاهش شدید نرخ انتقال داده‌ها می‌شد. تمام كامپيوترها و تلویزیون‌هاي مدرن، حداقل از بلوتوث 2.0 استفاده می‌کنند که این مشکل را برطرف کرده است.

 

 يكي از مشكلاتی که ممکن است با آن روبه رو شوید، وجود سیگنال‌های ضعيف مابين كامپيوتر و تلويزيون است، به‌ویژه هنگامی‌که فاصله‌ی دو دستگاه زياد باشد. دسته‌های مختلف دستگاه‌های بلوتوث، بردهای متفاوتي دارند، بنابراين اگر در اتصال دستگاه‌ها دچار مشكل شديد بهتر است آن دو را كمي به هم نزدیک‌تر كرده و يا به‌جای استفاده از کامپیوتر رومیزی، از دستگاه ديگري، مثل يك لپ تاپ، براي برقراري ارتباط استفاده كنيد.

• جداسازی تصویر از متن در word
چنانچه فایلی با فرمت word در اختیار دارید که فایل ترکیب متن و تصویر است، می‌توانید این دو را از هم جدا کنید و در فایلی جداگانه در اختیار داشته باشید.
در ابتدای کار لازم است دکمه آفیس (کلید گردی که در بالای سمت چپ قرار دارد را بزنید تا فهرست آن باز شود.

 

سپس Other formats را بزنید. 
Web pages را از میان فرمت‌ها انتخاب نمایید. 
مکان مورد نظر را برای ذخیره فایل مشخص کرده و save‌ را بزنید. 
اکنون به پوشه‌ای که فایل خود را در آن ذخیره کرده‌اید، بروید. 
در این پوشه می‌توانید تمامی عکس‌های موجود را فایل word را مشاهده کنید.

 

 

• نحوه ایجاد نیم فاصله در word
یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که کاربران word را درگیر می‌کند، ایجاد نیم فاصله در میان حروف و کلمات است که این فاصله نصف فاصله‌ای است که توسط دکمه space وارد می‌شود.
برای ایجاد نیم فاصله در متون فایل word کافی است پس از تایپ متن مورد نظرتان به جای کلید space کلیدهای ترکیبی ctrl+shift+z را همزمان بفشارید و یا از ترکیب کلیدهای ctrl + - استفاده کنید.

 

 

• نحوه‌ی نوشتن فرمول‌های ریاضی در Word
ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که هنگام کار با ابزار ورد نیازمند نوشتن فرمول‌های پیچیده‌ ریاضی باشید ولی این قابلیت بطور پیش فرض در ابزار ورد غیر فعال است.
در ابتدای کار لازم است وارد ابزار  Word شوید، سپس Toolbars را از منوی View انتخاب نمایید.

 

در پنجره‌ جدید به سربرگ Commands بروید و Insert‌ را از قسمت Categories به حالت انتخاب درآورید.
و از سمت راست Equation Editor را انتخاب نمایید.
روی آن کلیک کرده و کلید موشواره را نگه دارید.
سپس آن را کشیده و در جایی مناسب از نوار ابزار صفحه‌ی اصلی رها کنید.
حالا باید بر روی دکمه‌ مربوطه کلیک کرده و به سوال مبنی بر نصب آن پاسخ Yes  را انتخاب نموده تا عملیات نصب تکمیل گردد.

از این پس این قابلیت پرکاربرد برایتان فعال خواهد گشت. 
منبع:yjc.ir

 



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

نصب یک هارددرایو داخلی، یکی از ساده‌ترین به‌روزرسانی‌هاست و معمولا گزینه بهتری نسبت به استفاده از درایوهای خارجی است که سرعت کمتری دارند و ممکن است در جای نادرستی قرار بگیرند.

 

این کار به چیزی بیشتر از استقرار، نصب چند کابل و فرمت کردن درایو برای استفاده نیاز ندارد اما برای‌ این‌که عملیات نصب تا حد ممکن راحت انجام شود، لازم است چند نکته را در نظر داشته باشید.

 

محفظه‌های درایو
هارددیسک‌ درایوهای 3.5 اینچی داخلی معمولا در یک محفظه درایو جای می‌گیرند. نحوه قرارگرفتن و جهت‌یابی این محفظه‌ها در کیس‌های مختلف، متفاوت است. رایج‌ترین مکان برای استقرار درایو، در قسمت پایین و جلو نزدیک به فن‌های تهویه و دور از دیگر اجزاست. محفظه‌های درایو بیشتر به صورت عمودی نسبت به بدنه اصلی قرار می‌گیرند، در حالی‌که درایوها درون محفظه‌ها به صورت موازی با کف کیس قرار می‌گیرند.

 

در موارد عادی، اتصال‌دهنده‌های درایو، معمولا در عقب جای گرفته‌اند. در برخی کیس‌ها، معمولا این اتصال‌دهنده‌ها در سمت راست قرار می‌گیرند که این نحوه استقرار، مسیریابی را آسان‌تر و کابل‌ها را پشت جعبه مادربورد مخفی می‌کند. در برخی دیگر از کیس‌ها نیز این امکان برای کاربران فراهم شده که محفظه درایو را جا‌به‌جا کنند یا برای بهینه‌سازی جریان هوا و مدیریت بهتر کابل‌ها، محفظه‌ها را در مکان‌های متفاوتی قرار دهند.

 

استقرار هارددرایو
ممکن است از لحاظ فیزیکی، استقرار هارددرایو در رایانه شخصی، مشکل‌ترین قسمت در فرآیند نصب باشد. برای محکم کردن درایو درون محفظه، به چهار پیچ در دو طرف و زیر درایو نیاز است. بسیاری از کیس‌ها، از کیس بدون نیاز به ابزار یا tooll-esstray برای نگهداشتن درایوها استفاده می‌کنند که فقط به چند سوزن و گیره ساده نیاز دارد.

 

استفاده از پیچ، مطمئن‌ترین راه برای استقرار است، اما استفاده از کیس‌های بدون نیاز به ابزار برای سیستم‌هایی که زیاد نیاز به جابه‌جایی ندارند، مناسب است.

زمانی‌که درایوها بدرستی مستقر و خنک نگه داشته شوند، مدت زمان بیشتری عمر می‌کنند. هنگام استقرار درایو در یک سیستم، سعی کنید تا حد ممکن بین آنها فضای خالی در نظر بگیرید تا جریان هوا از بالا و پایین آن براحتی عبور کند. قرار دادن درایوها مستقیما جلوی فن تهویه نیز می‌تواند مؤثر باشد.

 

اتصال هارددرایوها با استفاده از SATA
به محض استقرار درایو، اتصال آن به سیستم سریع و راحت انجام می‌شود. تمام هارددرایوهای جدید که امروزه به فروش می‌رسند، از واسط ساتا استفاده می‌کنند ( مگر این‌که شما با سرورها سروکار داشته باشید). ساتا، یک واسط گذرگاه رایانه‌ای است که آداپتورهای گذرگاه میزبان را به ابزارهای ذخیره‌سازی انبوه مانند هارد دیسک‌درایوها و درایوهای نوری متصل می‌کند.

 

ساتا از کابل‌های ساده‌ای استفاده می‌کند که به صورت یکطرفه به درایو و مادربورد متصل می‌شود. یک سر کابل ساتا را به درایو و سر دیگر را به درگاه ساتای موجود روی مادربورد متصل کنید. تا اینجا نیمی از راه را رفته‌اید.

 

ممکن است کابل‌های ساتا که روی درایو جدید و مادربورد قرار گرفته‌اند، دارای اتصال‌دهنده‌های متفاوتی باشند: بعضی ممکن است دارای سرهای مستقیم با زاویه راست (به شکل L ) و برخی دارای گیره‌های نگهدارنده فلزی باشند. شکل اتصال‌دهنده هیچ تأثیری بر عملکرد درایو نخواهد داشت. برخی ممکن است ترجیح دهند از کابل‌های ساتا که زاویه راست دارند ( L)، در سمت درایو استفاده کنند زیرا براحتی آن درایو را از درایوهای سیستم متمایز می‌کند.

 

استفاده از این نوع اتصال‌دهنده‌های L مانند در سمت مادربورد گاه به مسدود شدن درگاه‌ها منجر می‌شود؛ زیرا اتصال‌دهنده ممکن است با درگاه‌های مجاور همپوشانی داشته باشد. سعی کنید از کابل‌های ساتا با گیره‌های نگهدارنده فلزی استفاده کنید، زیرا اتصال‌دهنده‌ها را حفظ می‌کند. کابل‌های جدیدتر ساتا 3 ( شش گیگابیت) معمولا دارای گیره هستند ولی اتصال‌دهنده‌های قدیمی‌تر ساتا 2 ( سه گیگابیت) این گیره‌ها را ندارند.

 

پس از این‌که کار اتصال کابل ساتا به پایان رسید، درایو را به واحد منبع تغذیه متصل کنید. کابل برق ساتا مانند کابل داده ساتا، به صورت یکطرفه به درایو متصل می‌شود.

 

آماده‌کردن هارددرایو برای استفاده
پس از استقرار و اتصال درایو، سیستم خود را روشن کنید و واردBIOS‌‌/‌‌UEFI شوید. معمولا می‌توانید با فشار دادن دکمه DEL یا اف 2 پس از روشن کردن سیستم، به BIOS‌‌/‌‌UEFI دسترسی داشته باشید. اغلب، سیستم یک پیغام به صورت ‘ Press DEL to enter Setup’ نمایش می‌دهد که با استفاده از راهنمای مادربورد، در انتخاب کلید صحیح به شما کمک می‌کند. در قسمت بایوس، به فهرست تنظیمات استاندارد سیستم بروید یا از مسیر Integrated Peripherals» SATA استفاده کنید تا تمام درایوهای نصب شده روی سیستم خود را مشاهده کنید.

 

اگر تمام کنترل‌گرهای درایو فعال است و درایو بدرستی متصل شده، باید در بایوس فهرست شده باشد. اگر نام درایو درون فهرست نبود، رایانه را خاموش کنید، تمام اتصالات را مجددا بررسی کنید، به قسمت بایوس بروید و دوباره چک کنید. اگر با وجود محکم بودن تمام اتصالات، باز هم درایو درون فهرست نبود، کابل داده ساتا را به یک درگاه دیگر روی مادربورد متصل کنید.

 

برای این‌که مطمئن شوید ویندوز، درایو را می‌شناسد، Device Manager را باز کنید. در ویندوز 8، روی دکمه ویندوز در دسکتاپ راست کلیک و گزینه Device Manager را انتخاب کنید. در قسمت مربوط به Disk Drives، درایو مورد نظر را چک کنید.

 

زمانی‌ که پس از نصب درایو، ویندوز را باز می‌کنید، یک صفحه ویزارد با عنوان New Hardware Found باز می‌شود که نشان می‌دهد درایو از طریق سیستم یافت شده است. آخرین کاری که باید انجام دهید پارتیشن‌بندی و فرمت کردن درایو است. پس از این کار، درایو آماده استفاده است. اگر درایو را به چند پارتیشن تقسیم کنید، خواهید دید در قسمت File Explorer درایوهای زیادی ایجاد می‌شوند که هریک نام و برچسب مخصوص خود را دارند.

 


در سری مقالات «مک هک» به شما یاد می‌دهیم که چطور با استفاده از ابزارهای موجود در OS X مثل ترمینال، یک کار جالب انجام دهید. حقه‌های ساده‌ای که در مک هک به شما آموزش داده می‌شوند هیچ نیازی به دانش برنامه‌نویسی و کدنویسی ندارند و برای انجام دادن‌شان به تنها چیزی که نیاز دارید یک کیبورد است که آن هم بخشی از مک شماست.

 

ذخیره ایمن برخی از اطلاعات در قالب فایل‌های PDF می‌تواند کار خوبی باشد – به هر حال ممکن است شما اطلاعات حساب بانکی، بیمه یا دیگر اطلاعات شخصی خود را در PDFها نگه‌داری کنید. اما اگر این اطلاعات دست افراد سودجو بیافتد می‌تواند برای شما خطرات زیادی به دنبال داشته باشد. با این حقه ساده در اپ Preview می‌توانید فایل‌های PDF خود را رمزگذاری کنید.

 

فایل PDF, ترفندهای کامپیوتری

 

برای شروع پروسه رمزگذاری فایل PDFی که قبلا درست کرده‌اید، آن فایل را با اپ Preview باز کنید. حالا قدم‌های زیر را دنبال کنید تا آن فایل را رمزگذاری کنید:

 

 دکمه Option را نگه دارید
 همزمان با نگه داشتن دکمه Option، روی منوی File کلیک کنید.
 روی Save As کلیک کنید
 گزینه Encrypt را تیک بزنید و بعد رمز مورد نظر خود را در بخش‌های زیر این گزینه وارد کنید.

 

فایل PDF, ترفندهای کامپیوتری

 

این آسان‌ترین راه برای رمزگذاری فایل‌های PDFی است که قبلا آن‌ها را درست کرده‌اید. حالا بار دیگر که این فایل PDF را باز می‌کنید مک از شما همان رمزی را طلب می‌کند که در قدم چهارم این آموزش برای آن تنظیم کرده بودید و تا زمانی که آن رمز را وارد نکنید نخواهید توانست محتوای این PDF را ببینید.

 

 

زمانی که شما از ریموت دسکتاپ استفاده می کنید و در حالت تمام صفحه قرار ندارد، شما نمی توانید از کلیدهای ترکیبی ویندوز در کامپیوتر راه دور نیز استفاده کنید. دلیلش هم تنظیمات پیش فرض ریموت دسکتاپ است. در این پست قصد داریم نحوه استفاده از کلیدهای ترکیبی در کامپیوتر راه دور و تنظیمات مربوطه در ریموت دسکتاپ را آموزش دهیم.

 

# ابتدا با استفاده از کلید ترکیبی Win+R پنجره Run را باز کنید. سپس عبارت mstsc را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید. بعد از باز شدن پنجره Remote Desktop Connection بر روی دکمه Options کلیک کنید.

 

تنظیمات مربوطه در ریموت دسکتاپ, کلیدهای میانبر ویندوز

 

# بعد از نمایش تنظیمات ریموت دسکتاپ، به زبانه Local Resources بروید. در زیر قسمت Keyboard و از لیست موجود شما ۳ گزینه زیر را مشاهده خواهید کرد:

    On this computer
    On the remote computer
    Only when using the full screen

 

تنظیمات مربوطه در ریموت دسکتاپ, کلیدهای میانبر ویندوز

 

# اگر می خواهید که کلیدهای ترکیبی ویندوز در کامپیوتر راه دور قابل استفاده باشند شما باید گزینه On the remote computer را انتخاب کنید. اگر گزینه اول را انتخاب کنید کلیدهای ترکیبی ویندوز فقط بر روی کامپیوتر مبدا قابل استفاده هستند. انتخاب گزینه سوم نیز باعث می شود فقط زمانی که از حالت تمام صفحه هنگام ریموت دسکتاپ استفاده می کنید، کلیدهای ترکیبی ویندوز قابل استفاده باشند.

 

همچنین شما می توانید از اعمال تنظیمات گفته شده در بالا صرف نظر کرده و به جای آن از کلیدهای ترکیبی گفته شده در جدول زیر استفاده کنید. اگر شما می خواهید ذهن خودتان را به چالش بکشید سعی کنید دو مجموعه متفاوت از کلیدهای ترکیبی که عملا یک کار را انجام می دهند را به خاطر بسپارید.

 

تنظیمات مربوطه در ریموت دسکتاپ, کلیدهای میانبر ویندوز

 

آیا می‌دانید وب‌کم‌های قرار گرفته روی لپ‌تاپ، همچون پنجره‌ای به حریم خصوصی شما هستند؟ تابه‌حال فکر کرده‌اید اگر دستگاه شما هک شود و متوجه این هک شدن نباشید ممکن است هر لحظه که روبه‌روی لپ‌تاپ خود نشسته‌اید، تصویرتان در اختیار افراد خرابکار قرار گیرد؟

 

بسیاری از کاربران تا به‌حال یک‌بار هم از وب‌کم لپ‌تاپ خود برای برقراری ارتباطات تصویری یا دیگر کاربردها استفاده‌ای نکرده‌اند، اما خطرات وب‌کم را همیشه با خود همراه کرده‌اند!

 

اگر جزو این دسته از افراد هستید و دوست دارید خطر وجود وب‌کم را به صفر برسانید، دو پیشنهاد برای شما داریم. اولین پیشنهاد چسباندن یک تکه کاغذ روی لنز وب‌کم در بالای صفحه‌نمایش است! این روش ساده‌ترین و سریع‌ترین روش برای کاربران مبتدی و حرفه‌ای است.

 

اما اگر می‌خواهید کمی حرفه‌ای‌تر عمل کنید، از روش زیر کمک بگیرید:
1 ـ روی منوی استارت کلیک کرده یا به صفحه‌ شروع بروید و عبارت Device Manager را در کادر جستجو تایپ کنید. گزینه‌ Device Manager را از فهرست نتایج کلیک کنید و منتظر بمانید تا پنجره‌ مدیریت سخت‌افزارها به‌نمایش درآید. (می‌توانید با فشردن کلیدهای Win +R و تایپ عبارت devmgmt.msc نیز به این پنجره دسترسی یابید)

 

2 ـ گزینه‌ Imaging Devices را پیدا کرده و پس از باز کردن آن گزینه‌ Integrated Camera را جستجو کنید. (چنانچه موفق نشدید این گزینه را پیدا کنید در بخش Sound، video and game controllers را جستجو کنید)

 

3 ـ پس از پیدا کردن گزینه‌ Integrated Camera روی آن کلیک راست کرده و disable را انتخاب کنید.

 

رجیستری ویندوز, غیرفعال کردن وبکم

 

4 ـ پنجره‌ هشدار را با انتخاب پاسخ موافق تائید کنید.

 

5 ـ از حالا به بعد وب‌کم غیرفعال شده و می‌توانید با خیال راحت از رایانه‌ خود استفاده کنید.

 

کاربران حرفه‌ای همیشه دوست دارند که کارهایشان را بیشتر با کیبورد و کلیدهای ترکیبی انجام دهند؛ اینکار باعث می‌شود که آن‌ها کمتر سراغ موس بروند و به کارهایشان سرعت ببخشند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با روش ریستارت کردن ویندوز ۸ را تنها با استفاده از کیبورد آموزش دهیم.

 

ریستارت کردن ویندوز ۸ با کیبورد, صفحه کلید

 

کاربرانی که از نسخه‌های قدیم‌تر ویندوز (۷ و ماقبل) استفاده کرده‌اند می‌دانند که اینکار در این نسخه‌ها بسیار راحت قابل انجام بود؛ تنها کافیست که کلید Windows بر روی صفحه کلید خود را فشار دهند و پس از نمایان شدن منوی Start، عبارت Shutdown را انتخاب کنند. اما با توجه به ساختاری که در طراحی ویندوز ۸ در نظر گرفته شده، طی کردن مراحل فوق بی‌فایده است.

 

اما همچنان اینکار قابل انجام است، ولی با روشی متفاوت و البته ساده!

 

در قدم اول، کلیدهای ترکیبی Windows + X را بفشارید؛ خواهید دید که منوی ابزارها از کنار صفحه برای شما باز خواهد شد.

 

ریستارت کردن ویندوز ۸ با کیبورد, صفحه کلید

 

پس از آن، با استفاده از صفحه کلید، حرف U را بفشارید تا گزینه Shut down or sign out برای شما نمایان شود.

 

ریستارت کردن ویندوز ۸ با کیبورد, صفحه کلید

 

حال می‌توانید از حرف U برای Shut Down کردن، حرف R برای Restart کردن، حرف S برای Sleep و حرف I برای Sign out کردن استفاده کنید!

 

و اما توجه داشته باشید…

یک راه سریع‌تری نیز وجود دارد؛ تنها کافیست کلیدهای ترکیبی ALT + F4 را بفشارید تا پنجره‌ی مربوط به Shut Down برای شما به نمایش درآید.

 

ریستارت کردن ویندوز ۸ با کیبورد, صفحه کلید

 

اگر این کلیدها برای شما کار نکردند، می‌بایست دقت کنید که Desktop شما فعال (Active) باشد. برای اینکه دسکتاپ فعال باشد باید یک کلیک بر روی آن انجام شود.

 

 

بخش سوم: یافتن دشواری ها کنونی سایت
برخی سئوکاران تمام سعی خود را می‌کنند که سایت هیچ نوع پیام خطا و مشکلی نداشته باشد. برخی دیگر اصلاً به خطاهای سایت توجهی نمی‌کنند. خطاهای سایت امروزه بر روی سئو تاثیر زیادی می‌گذارند. با توجه به اینکه سایت‌هایی که در صفحه اول گوگل به نمایش در می‌آیند به شدت به رعایت کلیه توصیه‌های گوگل توجه دارند. عدم دقت در برطرف کردن خطاهای سایت می‌تواند منجر به دریافت رتبه پایین‌تر نسبت به رقبا شود.
برای دوری از بروز خطا در سایت در کدنویسی سایت دقت لازم را اتمام داده و پیش از آنکه برای سایت تبلیغات کنید، مطمئن باشید که هیچ خطایی در کدنویسی سایت هستی ندارد.

هنگام رسیدگی خطاهای سایت به این نکات پروا کنید:
• خطای 404 در سایت را اصلاح کنید.

• خطای 302 redirects را به 301 redirects تبدیل کنید

• محتوای تکراری را در سایت خود یافته و ویرایش کنید.

نکته: رابط کاربری و آسانی در دسترسی به بخش‌ها و محصولات مختلف در سایت کارایی زیاد خوبی در سئو دارد. گوگل به سایت‌هایی که تجربه کاربری نکویی دارند، اهمیت فوقانی می‌دهد.

مطالب مرتبط: تفاوت رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) در طراحی وب سایت

بخش چهارم : افزایش سرعت سایت
نرم افزار مدیریت درونمایه یا CMS بر روی سرعت سایت تاثیر زیادی دارد. صفحات سایت باید در کمتر از 3 ثانیه بارگذاری شود. این 3 ثانیه برای سایت‌های ایرانی باید براساس دست کم سرعت اینترنت محاسبه شود. سایت‌هایی مثل Gtmetrix برای بررسی علل پایین بودن سرعت به شما کمک خواهند کرد.

نکته : استفاده از فریم ورک AMP می‌تواند کارایی بسیار فوقانی در سرعت سایت داشته باشد و توصیه می‌شود حتما متعلق به کاربرد کنید.

مطالب مرتبط: افزایش سرعت سایت برای بهبود سئو

بخش پنجم: سئو داخلی فروشگاه اینترنتی
یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند داری تعداد جنجال کالا باشد. تعداد زیاد کالا مایه می‌شود که شما مجبور باشید برای هر کالا محتوایی برای توضیح کالا و موارد این چنینی برپایی کنید و این جستار مایه می‌شود که شمار صفحات سایت به شدت بالا رود. بدون پروا کافی به سئو داخلی افزایش تعداد صفحات سایت در پایان می‌تواند به ضرر سایت تمام شود. خدمات و تعرفه های تعرفه بهینه سازی سایت فروشگاهی میموس برای بازدارندگی از این جستار و بالارفتن رتبه سایت و صفحات همهنگام با افزودن بر شمار صفحات سایت به نکات پایین پروا کنید:
• در هر صفحه (صفحه محصول، صفحه توضیحات، صفحه سنجش کالاها و ...) از واژه ها کلیدی به چهره بهینه شده بهره‌گیری کنید.
• ساختار سایت را به صورتی برپایی کنید که کاربر به‌راحتی از صفحه اصلی سایت به صفحه محصول باره نظر منتقل شود.
• کوشش کنید به صفحات سایت لینک داخلی پیوسته ایجاد کنید.
• کاربری سایت را لغایت جای ممکن ساده کنید (کاربر در لحظه تصمیم به خرید در دست کم زمان و با بیشینه سه کلیک فرآورده را خریداری کند)
• طراحی سایت به‌صورت ریسپانسیو (برای امکان نمایش در موبایل تبلت و تلویزیون هوشمند)
• امکان نمایش نظرات مخاطبان سایت
• به کارگیری Rich Snippets مخصوصاً برای صفحه اصلی سایت و محصولات کلیدی فروشگاه
• افزودن امکان پیوستگی با شبکه‌های اجتماعی در سایت

بخش ششم: آزمایش سئو سایت
ابزارهایی مشابه گوگل وبمستر به سادگی و به‌صورت کاملاً مجانی به شما امکان می‌دهد که میزان کلیک بر روی صفحات گوناگون سایت را به صورت تفکیک شده بر اساس کلیدواژه جستجو شده، رسیدگی کنید.
برای دستیابی به بهترین نتیجه شما همواره باید کلیدواژه‌هایی را که بیشترین فروش برای سایت را فراهم می‌آورند، معرفی کنید. گاهی عدم فروش کالا در یک کلید کلمه به‌دلیل عدم تبلیغ پسندیده و گاهی به دلیل عدم به کارگیری سئو به‌صورت اصولی است. با یافتن نرخ تبدیل هر کدام از کلید واژه‌های اصلی سایت می‌توان برای اصلاح و ویرایش صفحات سایت برنامه‌ریزی کرد.
سایت گوگل آنالیتیکس می‌تواند برای این منظور به شما کمک کند.

مطمئنا یکی از مهمترین ویژگی‌های ویندوز ۸ مایکروسافت، منوی متروی آن می‌باشد که میانبرهایی را به صورت کاشی در آن قرار داده است. بسیاری از کاربران این منو را نادیده می‌گیرند اما اگر آن را مورد استفاده قرار دهید، انگاه متوجه خواهید شد که چقدر در عملکرد و سرعت عمل شما تاثیرگذار خواهد بود؛ به کمک میانبرهای موجود در آن می‌توانید به تمام قسمت‌های پراستفاده ویندوز دسترسی داشته باشید. همچنین منوی مترو و کاشی‌هایش، زیبای ویندوز را دو چندان می‌کند.

 

اما یکی از قابلیت‌های ویندوز ۸، امکان ویرایش و حذف و اضافه کردن میانبرهای منوی مترو (کاشی‌ها) می‌باشد؛ بدین صورت که هر کاشی را که از آن استفاده نمی‌کنید می‌توانید به راحتی از لیست خارج کنید و یا کاشی های پر استفاده را در اول صفحه قرار دهید. اما متاسفانه مایکروسافت گزینه‌ای را جهت قفل کردن این کاشی‌ها قرار نداده است.

 

منوی مترو ویندوز 8, ویرایش کاشی‌های ویندوز 8

 

ممکن است بارها برای کاربران پیش بیاید که به صورت اتفاقی نظم و ترتیب این کاشی‌ها را به هم بریزند و یا فرد دیگری نظم مورد نظر شما را در کاشی‌ها به هم بزند. اما آیا راه حلی برای این مشکل وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت بله؛ برنامه Tile Locker در این موضوع به کمک شما می‌آید. در ادامه این برنامه را به طور کامل به شما معرفی خواهیم کرد.

 

Tile Locker یک برنامه کم‌حجم و کوچک برای ویندوز ۸ می‌باشد که به شما کمک می‌کند تا امکان ویرایش کاشی‌ها را برای مدت مورد نظرتان قفل کنید و دیگر نظم آن‌ها به هم نخورد.  این برنامه به صورت یک فایل EXE و پرتابل طراحی شده است و نیازی به نصب آن بر روی ویندوز نیست. استفاده از آن نیاز بسیار راحت و پیش پا افتاده است؛ کافیست برنامه را به صورت رایگان دریافت و سپس آن را با گزینه‌ی Run as Administrator باز نمایید.(مطابق شکل)

 

منوی مترو ویندوز 8, ویرایش کاشی‌های ویندوز 8

 

منوی کاربری برنامه فقط دو گزینه را شامل می‌شود؛ Enable و Disable. برای فعال کردن قفل کاشی‌ها کافیست برنامه را باز کرده و بر روی گزینه‌‌ی Enable کلیک کنید و همچنین جهت غیرفعال کردن آن می‌توانید از گزینه‌ی دوم استفاده کنید.

 

منوی مترو ویندوز 8, ویرایش کاشی‌های ویندوز 8

 

پس از انتخاب گزینه‌ی Enable، برای شروع تاثیر برنامه بر روی کاشی‌ها باید یک‌بار از اکانت ویندوز خود خارج و دوباره به آن وارد شوید و یا Explorer.Exe را از منوی Task Manager ویندوز ریستارت نمایید. توجه داشته باشید که نیازی به ریستارت کامپیوتر نیست.

 

منوی مترو ویندوز 8, ویرایش کاشی‌های ویندوز 8

 

پس از فعالسازی برنامه متوجه خواهید شد که دیگر در سمت راست منوی مترو و یا نوار پایینی، هیچ امکانی برای ویرایش کاشی‌ها وجود ندارد و عملا کاشی‌ها در جای خود قفل شده‌اند. همچنین امکان جابجایی کاشی‌ها نیز وجود ندارد. در نوار پایینی فقط گزینه‌ی All Apps (تمام برنامه‌ها) قرار خواهد داشت.

 



:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

 

چنانچه می‌خواهید فضای خالی درایوها را افزایش دهید و نمی‌دانید کدام فایل‌ها را برای افزایش فضای خالی حذف کنید ، با ما همراه شوید.

روش‌های مختلفی برای افزایش فضای خالی هارد‌دیسک وجود دارد، که یکی از آن ها استفاده از قابلیت Disk Cleanup است. روش استفاده از این قابلیت در ادامه آمده است :

 

 Disk Cleanup, فایل‌های قابل حذف

 

این روش در ویندوزهای ویستا، 7، 8 و 10 قابل استفاده است.
1ـ به دسکتاپ مراجعه کرده و روی آیکون Computer دوبار کلیک کنید. (می‌توانید کلیدهای Win + E را نیز برای دسترسی سریع‌تر مورد استفاده قرار دهید)

 

2ـ پس از مشاهده‌ پنجره‌ ویندوز اکسپلورر، روی درایو مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه‌ Properties را انتخاب کنید.

 

3ـ در پنجره‌ باز شده روی Disk Cleanup کلیک کنید.

 

4ـ باتوجه به حجم درایو، چند دقیقه منتظر بمانید تا عملیات محاسبه میزان فضای قابل آزادسازی تمام شود.

 

5 ـ پس از اتمام عملیات در پنجره‌ Disk Cleanup اطلاعات کاملی از فایل‌های قابل حذف و فضایی که در اختیار شما قرار خواهد گرفت به‌نمایش درمی‌آید. شما می‌توانید هریک از گزینه‌های موردنظر را فعال یا غیرفعال کرده و در نهایت با کلیک روی Ok عملیات حذف را آغاز کنید. (در پنجره‌ هشدار به‌نمایش درآمده روی Delete Files کلیک کنید تا مجوز حذف اطلاعات صادر شود)

 


مایکروسافت گویا بعد از تجربه نه چندان خوشایند ویندوز 8 اکنون با قدرت وارد صحنه می‌شود. ویندوز 10 از هم اکنون ویژگی های خوب خود را به رخ می‌کشد و توجه بسیاری از محافل و رسانه‌های فناوری را به خود جلب کرده است. سه نمونه از ویژگی های خوب این ویندوز آینده، موضوع امروز ماست.

 

به تازگی مایکروسافت اقدام به انتشار نسخه Technical Preview از ویندوز 10 کرده که همراه با تعداد زیادی امکانات جالب جدید و بیش از هفت هزار مورد بهینه سازی در واسط کاربری و پشت صحنه است. برخی از مهم‌ترین این موارد، بازگشت منو Start، استفاده از App‌های مدرن، دسکتاپ مجازی و Task View است.

 

در واقع اغلب این تغییر و تحولات متمرکز بر کاربران دسکتاپ است تا قدرت کاربری آن‌ها را همانند ویندوز 7 و XP افزایش دهد. ما از بین همه این تغییر و تحولات، سه نمونه کاربردی و جالب را برای شما شرح می‌دهیم.

 

 رجیستری ویندوز, امکانات ویندوز 10

 

1 – ابزار OneGet، یک Package Manager به سبک لینوکس
در نهایت مایکروسافت اقدام به معرفی یک Package Management Framework کرد. این واسط کاربری یکپارچه کمک می کند تا جستجو، نصب و پاک کردن برنامه‌ها به سادگی امکان پذیر باشد. به این معنا که کاربران قادر هستند همه نرم افزارهای مورد نیاز خود را جستجو کرده و روی سیستم خود از مسیر آنلاین نصب کنند.

همچنین پاکسازی یا به روز رسانی ابزار‌ها با همین ابزار امکان پذیر است. کاربران لینوکس و کسانی که سابقه کار با نسخه‌هایی همچون Ubuntu را دارند، می‌دانند که یک چنین ابزاری دقیقا مشابه Software Center در Ubuntu است.

 

 رجیستری ویندوز, امکانات ویندوز 10

 

از آنجا که OneGet پروژه ای Open Source است، همواره امکان دانلود آخرین نسخه آن از صفحه رسمی وب سایت آن هست.

 

2 – بهینه سازی CMD
سرانجام پس از مدتها، مایکروسافت به این نتیجه رسید که کمی تغییر و تحول و بهینه سازی در CMD صورت دهد. شما همه این تغییرات و بهینه سازی ها را می توانید در تب Experimental در پنجره Properties این ابزار ببینید که از این قرار هستند؛

· تغییر اندازه زنده یا دینامیک پنجره CMD
· انتخاب ساده و آسان متن،
· اضافه کردن قابلیت Word Wrapping برای تطابق با اندازه پنجره،
· تعداد قابل توجهی میانبر و ابزارهای نگارش،
· و قابلیت شفاف سازی پنجره.

 

 رجیستری ویندوز, امکانات ویندوز 10

 

3 – Trackpad Gestures و Desktop Notification
مایکروسافت Trackpad Gestures یا قابلیت تعیین عملکرد برای Trackpad با اشارات خاص انگشت را در ویندوز 8 معرفی کرد، ولی این ابزار در این نسخه به شدت مشکل دار و واجد خطا بود. حال در ویندوز 10 مایکروسافت این خطا‌ها را برطرف کرده و این ابزار را کارا ساخته است. در این کار، مایکروسافت به گونه‌ای راه Mac را پیش گرفته و به آن نزدیک شده است.

 

اما در کنار این موضوع، مایکروسافت اعلان‌های دسکتاپ یا‌‌ همان Desktop Notification را بهبود بخشیده است. اکنون پیام‌ها همگی در Windows Center ذخیره می‌شوند و کاربر می تواند هر زمانی برای بررسی آن‌ها به این قسمت برود. همچنین همه این پیام‌ها از طریق مکان تعریف شده آن در Tray ویندوز قابل رویت و دسترسی هستند.

 

 رجیستری ویندوز, امکانات ویندوز 10

 

پر واضح است که برخی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های جدید ویندوز 10 پیش از این در لینوکس و Mac وجود داشته است. قسمت خوشحال کننده اینکه مایکروسافت به خوبی این ویژگی‌های کلیدی را شناسایی کرده است و اکنون در سیستم عامل جدید خود را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

قابلیت Merge یا ترکیب کردن دو پوشه در سیستم‌‌های‌عامل‌ مختلف از جمله ویندوز و لینوکس براحتی امکان‌پذیر است. برای مثال چنانچه قصد دارید محتوای دو پوشه با نام test را در سیستم‌عامل ویندوز با یکدیگر ترکیب کنید، می‌توانید پوشه‌ موردنظر را روی پوشه‌ مقصد کشیده و رها کنید.

 

نام یکسان دو پوشه مشکلی را ایجاد نمی‌کند و در صورتی‌که فایل‌های همنام در مبدا و مقصد مشاهده شود، با پرسش از شما، فایل‌های مبدا جایگزین فایل‌های مقصد شده یا از جایگزین کردن فایل‌های همنام صرف‌نظر می‌شود.

 

متاسفانه این قابلیت در سیستم‌عامل مک او.اس.ایکس با مشکلاتی همراه است. مشکل نیز از همان ابتدای کار دردسر ساز می‌شود، زیرا وقتی بخواهید در مک محتوای دو پوشه‌ همنام را با یکدیگر ترکیب کنید، به‌جای بررسی فایل‌های هم‌نام، در همان ابتدای کار هشداری مبنی بر وجود پوشه‌ همنام داده شده و چنانچه عملیات ترکیب را ادامه دهید، پوشه‌ مقصد همراه با همه محتوای موجود در آن حذف شده و پوشه‌ مبدا جای آن را می‌گیرد. در این شرایط نه تنها عملیات ترکیب محتوای دو پوشه صورت نگرفته، بلکه محتوای پوشه‌ مقصد را نیز از دست داده‌اید.

 

یکی از روش‌های رفع این مشکل استفاده از ترفند Option+Drag است. در این ترفند شما کلید Option را فشار داده و با استفاده از عملیات کشیدن و رها کردن، پوشه‌ مبدا را به مقصد انتقال می‌دهید. در صورتی‌که هر دو پوشه همنام باشد، پنجره‌ای با گزینه‌های ترکیب، توقف و جایگزینی به شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید با انتخاب گزینه‌ ترکیب، بدون از دست رفتن اطلاعات پوشه‌ مقصد، محتوای دو پوشه را با یکدیگر ترکیب کنید.

 

متاسفانه این ترفند نیز مشکلاتی دارد. برای مثال چنانچه دو فایل همنام در مبدا و مقصد وجود داشته باشد صرف‌نظر از این‌که شما قصد دارید فایل‌های مبدا به‌جای فایل‌های مقصد قرار گیرند، فایل جدیدتر باقی می‌ماند، در حالی که ممکن است شما به فایل قدیمی‌تر که در مبدا وجود دارد، نیاز داشته باشید.

 

اکنون که با مشکلات ترکیب محتوا در مک آشنا شدید، برای رفع دائمی مشکل ترکیب پوشه‌ها و محتوای آنها، استفاده از ترفند زیر پیشنهاد می‌شود.

 

1ـ ابزار ترمینال را اجرا کنید. (کلید Command + Space را فشار داده و پس از تایپ عبارت Terminal کلید اینتر را فشار دهید)

 

2ـ فرمان زیر را در ترمینال وارد کنید:

ditto path_to_source_folder path_to_destination_folder

 

توجه: به‌جای path_to_source_folder و path_to_destination_folder ‌باید مسیر کامل پوشه‌ مبدا و مقصد را وارد کنید. البته توجه داشته باشید بین دو مسیر پوشه‌ مبدا و مقصد در فرمان بالا، یک فاصله‌ قرار دارد.

 

به‌عنوان مثال با استفاده از فرمان زیر، محتوای پوشه‌ Test در دسکتاپ، با محتوای پوشه‌ Test در پوشه‌ Downloads ترکیب شده و چنانچه فایل‌های همنامی در مقصد وجود داشته باشد، فایل‌های مبدا (فایل‌های پوشه‌ تست در دسکتاپ) جایگزین فایل‌ها در مقصد می‌شود. این جایگزینی به قدیمی یا جدیدتر بودن فایل‌های مقصد بستگی ندارد و به‌هرحال فایل‌ها از مبدا، جایگزین فایل‌های همنام در مقصد می‌شوند.

حتما تا به حال منوی تبلت ها رو دیدید که تا وارد منو میشه لیست تمام برنامه ها به نمایش در میاد؟ خب چرا ویندوز رو اینجوری نکنیم؟برای اینکه یاد بگیرید چه جوری منوی اپلیکیشن بسازید با ما همراه باشید

 

خب ابتدا روی نوار تکسبار راست کلیک کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید

 

نوار تکسبار, ویندوز 8

 

سپس به تب Navigation بیاید و دو گزینه  Show my desktop background on Start  و Show the Apps view automatically when I go to Start را تیک بزنید ( با زدن تیک Show the Apps view automatically when I go to Start گزینه Search everywhere instead of just my apps when I search from the Apps view به صورت خودکار تیک خواهد خورد اگر به صورت خودکار اینگونه نشد خودتان تیک بزنید) و بر روی OK کلیک کنید

 

نوار تکسبار, ویندوز 8

 

حال به منوی استارت خود بیایید و ببینید که منوی استارت شما به منوی اپلیکیشن ها تبدیل شده است

 

نوار تکسبار, ویندوز 8

 

برای غیر فعال کردن
خب دوباره روی نوار تکسبار راست کلیک کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید

 

نوار تکسبار, ویندوز 8

 

سپس به تب Navigation بیاید و تیک دو گزینه  Show my desktop background on Start  و Show the Apps view automatically when I go to Start را بردارید

 

نوار تکسبار, ویندوز 8

 

حال دوباره به منوی استارت بیایید و ببنیید که به حالت پیشفرض برگشته

وقتی با استفاده از رایانه به انجام فعالیت‌های روزمره خود می‌پردازید ممکن است برنامه‌های مختلفی را به‌طور همزمان اجرا کنید. در شرایطی که حرفه‌ شما نیازمند استفاده‌ مداوم از رایانه باشد نیز زمان استفاده از رایانه افزایش می‌یابد و مطمئنا برنامه‌های اجرا شده از سوی شما نیز بیشتر و بیشتر می‌شود.

 

آیا می‌دانید قابلیت Task View در ویندوز 10 برایتان این امکان را فراهم می‌کند تا به کمک دسکتاپ‌های مجازی در این نسخه از ویندوز، برنامه‌های مرتبط با انجام هرکار را در یک گروه مجزا قرار داده و براحتی کارهای خود را انجام دهید؟ به‌عنوان مثال اگر برای انجام برخی کارها از نرم‌افزارهای طراحی گرافیکی کمک می‌گیرید و برای انجام برخی کارهای دیگر از ابزارهای وبگردی استفاده می‌کنید، می‌توانید برای ابزارهای گرافیکی یک دسکتاپ و برای ابزارهای وبگردی یک دسکتاپ دیگر ایجاد کرده و با مراجعه به هر دسکتاپ به مجموعه ابزارهای موردنظر دسترسی داشته باشید. به‌این ترتیب در هر دسکتاپ محیط خلوت‌تری در اختیار خواهید داشت و با سرعت بیشتری به انجام امور خواهید پرداخت.

 

نوار وظیفه‌ ویندوز,ترفندهای ویندوز 10

 

1 ـ ابتدا تمام برنامه‌هایی را که قصد دارید در یک گروه کاری قرار گیرند اجرا کنید، به‌عنوان مثال تمام برنامه‌هایی که برای انجام کارهای گرافیکی به آنها نیاز دارید.

 

2 ـ به نوار وظیفه‌ ویندوز مراجعه کنید (در‌صورتی که نوار وظیفه پنهان است نشانگر ماوس را به پایین صفحه انتقال دهید تا نوار مربوط به‌نمایش درآید) و روی آیکون Task View که به شکل دو صفحه روی یکدیگر است، کلیک کنید.

 

سئو فروشگاه اینترنتی
شکی نیست که رتبه بالاتر در گوگل برای یک فروشگاه اینترنتی حیاتی است. اگر شما نتوانید کاربران گوگل را به کلیک کردن روی لینک سایت خود ترغیب کنید، فروش سایت شما به شدت افت خواهد کرد.
با پروا به تغییراتی که در گوگل تماشا می‌شود دیگر به دست آوردن رتبه در صفحه نخست کافی نیست، سایت شما باید رتبه نخست گوگل را متعلق به خویش کند لغایت بتواند بیشترین کاربر را به سمت سایت جذب نماید. هر چه رتبه سایت شما در گوگل بهتر باشد، کلیک اکثریت نیز اخذ خواهید کرد و افزایش ترافیک سایت در یک فروشگاه اینترنتی به‌راحتی می‌تواند نرخ فروش سایت شما را افزایش دهد.
برای بازایابی کالاهای یک فروشگاه اینترنتی راهکارهای مختلفی وجود دارد و سئو کردن سایت یگانه از موثرترین روش‌های بازاریابی برای خویش سایت و محصولات ارائه شده در آن است.

بخش اول: تحقیق کلمات کلیدی
قبل از آنکه سئو سایت را نخست کنید و حتی پیش از آنکه محتوای سایت را وارد کنید باید تحقیق واژه ها کلیدی را اتمام دهید. شما ممکن است کالای خود را با نامدار بشناسید که برای کاربران ناآشنا باشد. مثلاً فروش ماهی سالمون بدست کاربران به‌صورت فروش ماهی قزل آلا یا فروش ماهی قزل جستجو خواهد شد. فلذا قبل از ورود اطلاعات به سایت مطمئن شوید که کاربران از چه کلید واژه‌ای برای کالا و خدمات شما کاربرد می‌کنند.
تحقیق کلمات کلیدی برای یک فروشگاه اینترنتی دربرگیرنده یافتن کلمه مناسب برای کالاهای فروشگاه، دسته‌بندی اصلی کالاها، دسته‌بندی فرعی کالاها، یافتن کلمات کلیدی برای خدمات فروشگاه مشابه فروش کالای دست دوم، ارسال رایگان کالا به خانه و .... می‌شود.
در مرحله پژوهش کلمات کلیدی شما باید لیستی از کلمات کلیدی اصلی، کلمات کلیدی طولانی Longtail و واژه ها کلیدی LSI را جاسازی و به این واژه ها طبق سختی واژه و میزان جستجو بدست کاربران رتبه‌ای بدهید.

مطالب مرتبط: شناسایی سایت های جمع آوری واژه ها کلیدی

بخش دوم: تحلیل رقبا
تحلیل رقبا گرد از مهم‌ترین عوامل در سئو فروشگاه اینترنتی است. خدمات و تعرفه های تعرفه بهینه سازی سایت ووکامرسی میموس شما تمام موارد سئو را رعایت می‌کنید و رتبه نکوداشتن نیز در گوگل بدست می‌آورید اما بدون تحلیل رقبا نمی‌توانید از رقبای اصلی خویش قبل افتاده و آنها را پشت راز بگذارید و رتبه اول گوگل را از آن خود کنید.
در تحلیل رقبا شما باید موارد بسیاری را همانند واژه ها کلیدی بهره‌گیری شده بدست رقبا، تعداد بک لینک دریافتی، گونه بک لینک دریافتی (کلمه کلیدی، کلمه کلیدی طولانی، واژه ها عمومی و ...) سایت‌های ارائه‌دهنده بک لینک (تعداد لینک خروجی، میزان پیوستگی محتوای سایت با سایت رقیب و ...) را تحلیل و بر بنیاد این تحلیل‌ها برنامه و استراتژی خویش را برای قبل افتادن از رقبا تنظیم کنید.
برای تحلیل رقبا می‌توان از ابزارهای رایگانی مانند گوگل و Keyword planner یا گوگل ترندز google trends بهره‌گیری کرد.
هنگام تحلیل سایت رقبا به این موارد پروا گزیده تر داشته باشید:
• نام کالاها در سایت (عنوان صفحه)
• تقسیم بندی محصولات
• محصولاتی که به عنوان محصولات برتر شناسایی می‌شوند.
• محصولاتی که با محصولات اصلی سایت پیوسته بوده و به عنوان کالای جانبی در سایت عرضه شده‌اند.

3 ـ به محض کلیک روی گزینه‌ موردنظر، مجموعه‌ای از تصاویر بندانگشتی از برنامه‌های درحال اجرا به‌نمایش‌ درآمده و گزینه‌ Add a desktop نیز در پایین صفحه مشاهده می‌شود. با کلیک روی این گزینه، یک دسکتاپ جدید برای شما ایجاد می‌شود.

 

4 ـ با کلیک روی تصویر بندانگشتی متعلق به دسکتاپ دوم وارد دسکتاپ جدیدی می‌شوید و مشاهده می‌کنید که هیچ‌یک از برنامه‌های اجرا شده در دسکتاپ شماره یک در این دسکتاپ وجود ندارد و شما می‌توانید با تکرار مراحل 1 تا 3، نرم‌افزارهای جدیدی را اجرا کنید و​ دسکتاپ جدیدی به آنها اختصاص دهید.

 

5 ـ برای حرکت میان دسکتاپ‌ها می‌توانید از آیکون Task View کمک بگیرید و برای ایجاد دسکتاپ جدید نیز می‌توانید پس از کلیک روی آیکون بالا روی صفحه‌ای که شامل آیکون «+» است، کلیک کنید.

 

توجه: هنگامی که روی هریک از دسکتاپ‌ها مشغول کار هستید ممکن است زیر آیکون‌های موجود در نوار وظیفه، خطوط نشانه رنگی را مشاهده کنید. این خطوط نمایانگر اجرای برنامه‌ مورد نظر در دیگر دسکتاپ‌هاست و چنانچه شما روی آن نرم‌افزار کلیک کنید، به دسکتاپی که نرم‌افزار اجرا شده در آن وجود دارد، انتقال خواهید یافت.

 

6 ـ بـــرای بستن هریک از دسکتاپ‌ها (بستن گروهی برنامه‌های یک دسکتاپ) به Task View بروید و نشانگر ماوس خود را روی تصویر بندانگشتی دسکتاپ موردنظر قرار داده سپس آیکون«X» را کلیک کنید.

مایکروسافت اخیرا با انتشار اخبار و اطلاعاتی از ویندوز جدید خود با نام Windows 10 همگان را غافلگیر کرد؛ این در حالی است که بیشتر ما در اندیشه ویندوز نسخه‌ی ۹ بودیم! طبق شایعات منتشر شده، دلیل این کار از سوی شرکت مایکروسافت ویندوز قدیمی ۹۵ بوده است.

 

نگاهی به این نسخه پیش نمایش انداختیم و سعی کردیم جدیدترین امکانات و قابلیت های آن را استخراج کرده و در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. برای هر یک از ۱۰ ویژگی جدید یک اسکرین شات نیز تهیه و قرار داده شده است.

 

قابلیت های ویندوز ۱۰, جست و جو در ویندوز ۱۰

 

منوی استارت
بسیاری از کاربران فقدان منوی استارت را در ویندوز ۸ احساس می کردند و از این بایت گلایه داشتند. مایکروسافت نیز در همین راستا، منوی استارتی با طراحی و عملکرد بسیار عالی را در ویندوز ۱۰ قرار داده است. تنها فرق این منو با نسخه‌ی قدیمی خود، قرار گرفتن کاشی های میانبر به برنامه ها و بخش های مختلف است. همچنین منوی جست و جو نیز هم اکنون نتایجی را از وب در اختیار کاربران قرار می دهد.

 

قابلیت های ویندوز ۱۰, جست و جو در ویندوز ۱۰

 

استارت اسکرین یا دسکتاپ؛ خودتان انتخاب کنید
فرقی نمی کند که طرفدار استارت اسکرین متروی ویندوز ۸ باشید و یا از آن تنفر داشته باشید؛ ویندوز ۱۰ به شما حق انتخاب داده است. می‌توانید از دسکتاپ معمولی و یا منوی استارت اسکرین استفاده نمایید. در نسخه‌ی پیش نمایش، استارت اسکرین به صورت پیش فرض انتخاب شده است.

 

قابلیت های ویندوز ۱۰, جست و جو در ویندوز ۱۰

 

اپلیکیشن های مدرن در دسکتاپ
از آنجایی که امکان انتخاب بین دسکتاپ و یا منوی استارت اسکرین برای کاربران قرار داده شده است، اما ممکن است فکر کنید که آن اپلیکیشن های مترویی و مدرن استارت اسکرین در دسکتاپ چگونه نمایش داده می شوند؟

 

پاسخ بدین صورت داده می شود که این اپلیکیشن ها هم اکنون قابل اجرا در دسکتاپ و آن‌ هم در پنجره مخصوص خود هستند و امکان مینیمایز و نوتیفیکیشن را نیز به کاربران ارائه می کنند.

 

قابلیت های ویندوز ۱۰, جست و جو در ویندوز ۱۰

 

دسکتاپ های مجازی
تا یادمان می آید، لینوکس و مک از دسکتاپ های مجازی پشتیبانی می کردند؛ حالا نیز مایکروسافت تصمیم گرفته است این قابلیت را به ویندوز خود بیافزاید. اپلیکیشن هایی را که در یک دسکتاپ باز می کنید، تنها به همان بخش محدود می شوند و انتقال به آن برنامه شما را به دسکتاپ مختص آن می برد.

اما به نظر می رسد هنوز امکان باز کردن یک اپلیکیشن در چند دسکتاپ وجود ندارد. برای افزودن منوی دسکتاپ جدید کافیست دکمه‌ی + را که در کنار بخش جست و جو انتخاب کرده و Add Desktops را بزنید.

 

قابلیت های ویندوز ۱۰, جست و جو در ویندوز ۱۰

 

مولتی تسک

 

قابلیت های ویندوز ۱۰, جست و جو در ویندوز ۱۰

 

بخش بندی صفحه
قابلیت بخش بندی (Snap) یکی از قابلیت های بسیار موفق و پر کاربرد ویندوز به حساب می آید که پس از ارائه کاربران سیستم عامل مک را نیز به خود علاقه مند کرد. این قابلیت در ویندوز ۱۰ نیز قرار گرفته است. البته قابلیت های بیشتری نیز به آن اضافه شده است و کار را برای کاربران ساده تر و در عین حال حرفه ای ساخته است.

 

قابلیت های ویندوز ۱۰, جست و جو در ویندوز ۱۰

 

منوی تسک با طراحی بهتر
این ویژگی بیشتر برای تبلت ها افزوده شده است؛ آیکون ها بزرگ تر شده اند و همچنین دو آیکون جست و جو و همچنین بخش بندی دسکتاپ اضافه شده اند.

 

قابلیت های ویندوز ۱۰, جست و جو در ویندوز ۱۰

 

جست و جو
بخش جست و جو در ویندوز ۱۰ تغییرات زیادی را متحمل شده است. هم اکنون با جست و جو در نوار مربوطه، علاوه بر نمایش نتایج داخلی ویندوز، از فضای وب نیز موارد مرتبط به نمایش در می‌آیند. همچنین در حین بررسی، متوجه تغییرات ریز و درشت دیگری در این بخش شدیم.

 

قابلیت های ویندوز ۱۰, جست و جو در ویندوز ۱۰

 

جست و جو گر
مطابق تصویر زیر، این بخش نیز تغییرات کوچکی را شامل شده است. از جمله این موارد می‌توان به امکان اشتراک گذاری سریع‌تر فایل‌ها از طریق ایمیل اشاره کرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

استفاده درست و بهینه از زمان آن هم در دنیای فناوری اطلاعات، اهمیت بسزایی دارد و اگر همه چیز در دسترس باشد، بهتر می‌توانید از زمان خود استفاده کنید. این اصل به یکی از نیازهای حیاتی کاربران تبدیل شده است و از همین رو هر روز شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزاری، روش جدیدی برای تسهیل کار کاربران خود ارائه ‌می‌‌کنند تا با سرعت و راحتی بیشتری به هدف خود برسند.

 

برای مثال مایکروسافت قابلیت شخصی‌سازی نوار مسیریابی (Navigation Bar) ویندوز اکسپلورر را که در سمت چپ پنجره قرار دارد، ایجاد کرده تا کاربران سیستم‌عامل ویندوز بتوانند پوشه‌ها را با سلیقه خود انتخاب کنند، اما چگونه؟

 

نوار مسیر‌یابی پنجره‌ها مسیری برای رسیدن درایوها و پوشه‌ها و دسترسی به رایانه کاربر فراهم می‌کند و به‌ این‌ منظور به دو بخش Favorites (محبوب‌ها) و Libraries تقسیم خواهد شد. شما می‌توانید با شخصی‌سازی کردن این دو بخش، فولدرهای مورد استفاده خود را در آنها جایگزین کنید. برای این کار ابتدا باید مسیری را که می‌خواهید به نوار مسیریابی اضافه کنید، در رایانه خود انتخاب کرده سپس با استفاده از دستورالعمل‌هایی که در ادامه توضیح می‌دهیم، به این بخش بیفزایید.

 

مایکروسافت از زمان ارائه ویندوز 95، مدیریت فایل خود را ویندوز اکسپلورر نامید، تا این‌که با ورود ویندوز8 به بازار، نام این بخش به فایل اکسپلورر تغییر کرد که تغییر مناسبی هم بود. ما برای راحتی کار در این مقاله آن را به نام اکسپلورر می‌خوانیم.

 

بخش Favorites که مسیرهای پرکاربرد را در خود نگه می‌دارد، در سمت چپ بالای پنجره قرار دارد و قابل پیکربندی است. برای این‌که فهرست Favorites را به سلیقه خود نه مایکروسافت بچینید، می‌توانید به این روش عمل کنید:

 

 برای خارج کردن مسیرها از Favorites در نوار ورودی کلیک راست کنید و دکمه Remove را انتخاب کنید. توجه داشته باشید این کار باعث پاک شدن پوشه از رایانه شما نمی‌شود، فقط آن را از Favorites خارج می‌کند.

 

 برای افزودن مسیر جدید به بخش Favorites هم باید پوشه موردنظر خود را از رایانه به بخش Favorites بکشید و رها کنید.

 

 راه دیگر این است که در هر فولدر دلخواهی که هستید روی آیکون Favorites کلیک راست کرده و گزینه add currently location را انتخاب کنید.

 

اما کار در بخش Libraries کمی پیچیده است. Libraries راهی به گروه فایل‌های داده شما در طبقه‌بندی‌هایی مانند اسناد و تصاویر فراهم می‌کند. کاربران ویندوز7 می‌توانند Libraries را درست زیر Favorites پیدا کنند، ولی اگر سیستم‌عامل دستگاه شما ویندوز 8 است تا زمانی که تنظیمات را تغییر ندهید، این بخش را نخواهید دید. البته این مشکل در نسخه‌های بعدی ویندوز مثل 8.1 برطرف شده است. در پنجره ویندوز، روی منوی View کلیک کنید و بعد روی منوی پایین کشیدنی Navigation در لبه چپ نوار کلیک کرده و libraries Show را انتخاب کنید.

 

بخش Libraries بین بخش‌های Network و This PC ظاهر خواهد شد. برای افزودن پوشه‌های دیگر به لایبرری فعلی خود نیز باید روی پوشه کلیک راست کنید و بعد Include را در لایبرری انتخاب کرده، سپس لایبرری دلخواه خود را انتخاب کنید. این روش برای مسیرهایی که اکنون در لایبرری وجود دارند، جواب نمی‌دهد.

 

برای خارج کردن پوشه‌ای از این بخش روی پوشه موردنظر در بخشLibrary قسمت ورودی کلیک راست کرده و Remove location را از لایبرری انتخاب کنید.

 

اما برای ایجاد یک آرشیو چه کنیم؟

باید روی Libraries در نوار ورودی کلیک کنید. در ویندوز 7 روی New library در نوار ابزار نزدیک بالای پنجره سمت چپ کلیک کنید. در ویندوز 8 هم روی بخش Home کلیک کرده سپس New item»Library را انتخاب کنید. ضمن این‌که برای ایجاد یک پوشه جدید می‌توانید گزینه New folder را در بالای پنجره انتخاب کنید تا پوشه جدیدی به شما داده شود.

 

این را هم بدانید که در نسخه‌های مختلف ویندوز برای لایبرری نام جدیدی به شما داده خواهد شد. شما می‌توانید پوشه‌ها را همان‌طور که توضیح داده شد، اضافه کنید. ضمن این‌که برای حذف لایبرری هم می‌توانید در بخش ورودی، کلیک راست کرده و دکمه Delete را انتخاب کنید.
م

ویرایش فایل‌های متنی در نرم‌افزار Word از مجموعه نرم‌افزاری آفیس کار بسیار ساده‌ای است. فایل موردنظرتان را در برنامه باز می‌کنید، نشانگر ماوس را در بخشی که می‌خواهید ویرایش کنید قرار می‌دهید و با استفاده از ابزارهای موجود تغییرات موردنظر را اعمال می‌کنید.

 

تابه‌حال قصد داشته‌اید بخشی از یک سند متنی را ویرایش کنید اما برای انجام ویرایش نیازمند مشاهده‌ بخش دیگری از متن باشید؟ برای مثال ممکن است بخواهید نمرات کسب شده تعدادی از دانش‌آموزان را مقابل نام آنها وارد کنید، اما این نمرات در صفحه‌ پنج فایل متنی شما در یک جدول نوشته شده باشد و مکانی که شما قصد دارید مجددا آنها را وارد کنید، صفحه‌ دو باشد.

 

رایج‌ترین روشی که بیشتر کاربران استفاده می‌کنند، پرش میان صفحه‌ دو و پنج است. به‌این ترتیب که از صفحه‌ پنج نمره‌ دانش‌آموز یا تعدادی از دانش‌آموزان را به حافظه می‌سپارند، سپس به صفحه‌ دو اسکرول می‌کنند و نمرات را وارد می‌کنند. مجددا به صفحه‌ پنج مراجعه می‌کنند و این کار را آن‌قدر ادامه می‌دهند تا ویرایش‌های موردنظر به پایان برسد.

 

دوست دارید روش ساده‌تری را در این شرایط استفاده کنید؟ ویرایش همزمان دوبخش از یک سند متنی در نرم‌افزار ورد، قابلیتی است که به شما در این شرایط کمک می‌کند.

 

1 ـ نرم‌افزار ورد را اجرا کرده و فایل موردنظرتان را در برنامه فراخوانی کنید.

 

2 ـ از ریبون بالای نرم‌افزار به تب View مراجعه کرده و از میان گزینه‌های موجود روی Split کلیک کنید.

 

نرم افزار آفیس, ویرایش فایل های ورد

 

3 ـ اکنون خطی افقی روی صفحه قرار می‌گیرد که با حرکت نشانگر ماوس شما بالا و پایین می‌شود. با کلیک روی بخش موردنظر که قصد دارید عملیات ویرایش را روی آن صورت دهید این خط ثابت شده و صفحه را به دو نیم تقسیم می‌کند.

 

4 ـ اکنون فایل متنی شما به دو نیم تقسیم شده و هر قسمت از آن قابلیت جابه‌جایی و اسکرول را پشتیبانی می‌کند. کافی است در قسمت بالایی به صفحه‌ دو بروید و قسمت پایین را به صفحه‌ پنج اسکرول کنید. در ادامه محتوای موردنظر را از بخش پایینی مشاهده کرده و در بخش بالا ویرایش کنید.

 

5 ـ در پایان با انتخاب مجدد تب View و کلیک روی Remove Split، عملیات جداسازی صفحه غیرفعال شده و می‌توانید فایل متنی خود را ذخیره کنید.

 

توجه: پس از تقسیم صفحه به دو قسمت می‌توانید با کشیدن و رها کردن مرز جداکننده صفحات، فضای اختصاص یافته به هر بخش را کاهش یا افزایش دهید.

 

 

کاربرانی که علاقه زیادی به آزمایش محصولات مایکروسافت پیش از انتشار نسخه اصلی و نهایی آنها را دارند، شاید ویندوز 10 را هم اکنون بر روی سیستم خود نصب کرده باشند و برخی از ویژگیهای جدید آن را تجربه کرده باشند. ما در اینجا چند ویژگی جدید در ویندوز 10 را برای این دست از کاربران و سایر کاربرانی که در آینده با این نسخه از ویندوز آشنا خواهند شد، بیان میکنیم.

 

هرچند خیلی زود است که در خصوص ویندوز نسخه 10 یک نظر قطعی و نهایی صادر کنیم، اما با بازگشت منوی Start و همچنین تلفیق امکانات خوب در ویندوز 7 و 8.1 در نسخه 10 ویندوز میتوان از هم اکنون حدس زد که با یک سیستم عامل کاربردی و کاربر پسند مواجه هستیم. به ویژه آنکه در این نسخه امکانات جدیدی همچون دسکتاپ های مجازی نیز به ویندوز افزوده شده است.

 

پیش از این به ویژگیهای جدید معرفی شده در ویندوز 10 پرداخته ایم. امروز قصد داریم شما را با چند مورد از ویژگیها مخفی و جدید در این ویندوز آشنا کنیم:

 

سیستم عامل , ویژگیهای جدید ویندوز 10

 

1– قابلیت تغییر اندازه و جابجایی Task Bar
مایکروسافت در این نسخه بازگشت منوی Start را وعده داده و عملی کرده است. اما صرف از نظر از این منوی کاملا کاربردی و انعطاف پذیر، آیا میدانستید که در ویندوز 10 Task Bar نیز قابلیت جابجایی و تغییر اندازه دارد؟ کافی است که ماوس را بر روی این نوار کلیک کرده و نگه دارید و آن را به سمت چپ یا راست صفحه کشیده و رها کنید و سپس اندازه آن را مطابق با میل خود تنظیم کنید:

 

سیستم عامل , ویژگیهای جدید ویندوز 10

 

2 - تب های نمایشی و چشمک زن برای اعلان ها
این اعلان ها یک تفاوت اصلی با اعلان های Notification area دارند و تفاوت آنها این است که معمولا برای Task های مهم نمایش داده میشوند. این اعلان ها در گوشه بالا و سمت راست صفحه پدیدار میشوند و کاربر را برای مثلا به روز رسانی سریع نرم افزار امنیتی آگاه میسازند:

 

سیستم عامل , ویژگیهای جدید ویندوز 10

 

3 – شواهد حضور زود هنگام Cortana در ویندوز 10
اگر در میان فایل های سیستمی خود کمی گشت و گذار کنید و یا عبارت Cortana را مورد جستجو قرار دهید متوجه میشوید که تعدادی زیاد از فایلهای DLL در این خصوص پیدا میشود. اگر در نسخه Technical Preview شاهد حضور Cortana در این سطح باشیم، میتوان انتظار داشت که منشی مجازی هوشمند و دوست داشتنی مایکروسافت به زودی در نسخه نهایی ویندوز 10 خود را نشان دهد:

 

سیستم عامل , ویژگیهای جدید ویندوز 10

 

4 – وجود Home در Explorer
کاربرانی که نسخه آزمایشی 10 را نصب کرده اند قطعا متوجه شده اند که در Explorer مکانی با عنوان Home تعریف شده است که در واقع به عنوان مکان پیش فرض و اصلی Explorer عمل میکند. بخش های Favorites، Frequent Folders و Recent Files ذیل این بخش تعریف شده اند:

 

سیستم عامل , ویژگیهای جدید ویندوز 10

 

البته تا کنون اینها بعلاوه چند قابلیت جدید دیگر از جمله نوار اعلان و دسکتاپ مجازی و منوی جدید و انعطاف پذیر Start مواردی است که در ویندوز نسخه 10 میتوان از وجود آنها خوشحال بود. شاید تجربه ویندوز 8.1 درس هایی جدی به مایکروسافت داده باشد که آنها را در نسخه 10 ویندوز به خوبی پس میدهد. نظر شما در مورد این نسخه و امکانات و قابلیت های آن چیست؟

اگر که شما بر روی کامپیوتر خود که از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کند، پسوردی را قرار داده باشید، خواهید دید که چقدر ممکن است آزاردهنده باشد که حتی پس از قراردادن کامپیوتر خود در حالت Sleep، باز هم نیاز به وارد کردن پسورد برای ورود مجدد به محیط آن باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با روش جلوگیری از درخواست پسورد پس از روشن شدن کامپیوتر از حالت Sleep آشنا سازیم!


ویندوز ۷ و ۸:
در این دو نسخه از ویندوز، کار بسیار راحت است. کافیست که وارد Power Option از Control Panel شده و بر روی گزینه Require a password on wakeup کلیک کنید.

 

ترفندهای کامپیوتری, پسورد ویندوز

 

بر روی گزینه Change settings that are currently unavailable کلیک کنید…

 

ترفندهای کامپیوتری, پسورد ویندوز

 

گزینه Don’t require a password را انتخاب کرده و Save changes را برگزینید.


دستگاه‌های لمسی همراه با ویندوز ۸
اگر که از تبلت‌های ویندوز ۸ استفاده می‌کنید، PC Settings را باز کرده و Accounts را انتخاب کنید.

 

ترفندهای کامپیوتری, پسورد ویندوز

 

در این قسمت، از Sign-in options استفاده کرده و سپس از گزینه Change تحت عنوان Password policy را انتخاب نمایید.

 

ترفندهای کامپیوتری, پسورد ویندوز

 

با کلیک کردن بر روی آن، خواهید توانست که این تنظیمات را تغییر دهید.


ویندوز ویستا
وارد Power options در Control Panel شده و power plan مورد استفاده فعلی را یافته و Change plan settings را انتخاب نمایید.

 

ترفندهای کامپیوتری, پسورد ویندوز

 

گزینه Change advanced power settings را انتخاب کنید.

 

ترفندهای کامپیوتری, پسورد ویندوز

 

سپس بر روی Change settings that are currently unavailable کلیک کنید.

 

ترفندهای کامپیوتری, پسورد ویندوز

 

با توجه به عکس زیر، گزینه‌های موجود را بر روی No تنظیم نمایید.

 

ترفندهای کامپیوتری, پسورد ویندوز

 

ویندوز XP
وارد Power Options در Control Panel شده و سربرگ Advanced را انتخاب نمایید. گزینه Prompt for password when computer resumes from standby را غیرفعال نمایید.

 

ترفندهای کامپیوتری, پسورد ویندوز

 

ویرایش کلیک راست
تنظیمات منوی کلیک راست یا همان Context menu در رجیستری ویندوز قرار دارد. شما می‌توانید با ویرایش رجیستری ویندوز، نسبت به اعمال تغییرات در منوی کلیک راست اقدام کنید. اما نکته‌ای که ‌باید به آن توجه داشته باشید، مراحل پیچیده‌ ویرایش منوی کلیک راست از طریق رجیستری است. هریک از گزینه‌ها و منوهای موجود در کلیک راست، مراحل پیچیده‌ای را برای ویرایش به خود اختصاص می‌دهد که بیشتر با یکدیگر مشابه نیستند.

 

پس حتی اگر کاربر حرفه‌ای هم باشید به شما توصیه می‌کنیم از ویرایش رجیستری صرف‌نظر کنید؛ زیرا وقت زیادی از شما خواهد گرفت. برای ویرایش منوی کلیک‌راست به روش ساده‌تر، نرم‌افزارهای مختلفی طراحی شده است. یکی از نمونه‌های خوب این نرم‌افزارها Right Click Enhancer نام دارد که در این مقاله به استفاده از آن خواهیم پرداخت و تعدادی از بهترین میانبرهای کاربردی را در کلیک راست اضافه خواهیم کرد.

 

کلیک‌راست سفارشی
 تابه‌حال چند بار از کلیک راست ماوس در ویندوز کمک گرفته‌اید؟ بیشتر کاربران برای عملیاتی همچون Copy, Paste از کلیک راست ماوس کمک می‌گیرند و برخی دیگر برای ایجاد پوشه‌ جدید یا حتی ایجاد فایل متنی جدید از این قابلیت استفاده می‌کنند.

 

چنانچه به منوی کلیک‌راست ماوس دقت کرده باشید متوجه خواهید شد این منو گزینه‌های ثابت و مشخصی ندارد، ولی با توجه به برنامه‌های نصب شده روی سیستم‌عامل ممکن است گزینه‌هایی به آن اضافه شود. تابه‌حال به سفارشی کردن منوی کلیک راست و افزودن گزینه‌های دلخواه و کاربردی خود به این منو فکر کرده‌اید؟

برای مثال می‌توانید با اضافه کردن گزینه‌ کنترل‌پانل به کلیک راست ماوس، در هر بخش از ویندوز که باشید یک‌بار کلیک راست ماوس خود را فشار دهید و آن را اجرا کنید. در ادامه این مقاله شما را با روش سفارشی کردن کلیک راست و برخی کاربردی‌ترین میانبرها برای کلیک راست آشنا خواهیم کرد.

 

رجیستری ویندوز , ویرایش کلیک راست

 

کپی محتوا
کپی محتوا یا Copy Contentمیانبری بسیار مفید برای کاربرانی است که بیشتر با فایل‌های حاوی متون یا کدهای دستوری سر و کار دارند. فایل‌های مختلفی مانند bat, cmd, css, html, js, log, reg, rtf, txt, cs, vbs محتوای متنی در خود جای می‌دهند و ممکن است شما بخواهید این محتوای متنی را کپی کرده و در بخش دیگری استفاده کنید. میانبر کپی محتوا به شما این امکان را می‌دهد بدون نیاز به بازکردن و انتخاب محتوای فایل متنی و پس از آن کپی کردن محتوا در حافظه موقت، فقط با یک کلیک‌راست روی فایل مورد نظر، گزینه‌ Copy Content را کلیک کنید تا فایل متنی در حافظه‌ موقت ویندوز کپی شود.

 

برای افزودن این گزینه به منوی کلیک راست ‌باید پس از اجرای برنامه Right Click Enhancer روی ابزار Right Click Tweaker کلیک کرده و در پنجره‌ به‌نمایش درآمده علامت چک‌مارک گزینه‌ Copy Content را فعال کنید.

 

اجرا با مجوز مدیریت
با کلیک راست روی بیشتر فایل‌های اجرایـــی در سیستـم‌عامل وینـدوز، گزینــه‌ Run as administrator را مشاهده می‌کنید. با استفاده از این گزینه، عملیات اجرای فایل با دسترسی مدیر سیستم صورت می‌گیرد و فایل اجرایی هیچ محدودیتی در دسترسی به فایل‌های سیستمی یا اعمال تغییرات در آنها نخواهد داشت. متاسفانه این گزینه فقط در کلیک راست روی فایل‌های اجرایی به‌نمایش در می‌آید و هنگامی که شما بخواهید یک فایل فشرده را در یک پوشه‌ سیستمی استخراج کنید با پیغام محدودیت دسترسی مواجه خواهید شد. با فعال کردن علامت چک‌مارک گزینه Run as administrator در ابزار Right Click Tweaker این مشکل رفع می‌شود و شما می‌توانید با کلیک راست روی فایل‌های فشرده نیز به گزینه مورد نظر دسترسی یابید.

 

اخذ مالکیت
اخذ مالکیت یا Take Ownership هر فایل با مراجعه به Propertis و انتخاب تب Security و کلیک روی Advanced و در ادامه انتخاب تب Owner امکان‌پذیر است. اما همان‌طور که می‌دانید عبور از این مراحل دشوار است و هنگامی که بخواهید مالکیت فایل‌های مختلف را بین کاربران مختلف در سیستم‌عامل جابه‌جا کنید با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. گزینه Take Ownership در ابزار Right Click Tweaker برای سادگی این عملیات طراحی شده است. با فعال کردن این گزینه، اخذ مالکیت به منوی کلیک راست ویندوز اضافه شده و شما یا هر کاربر دیگر می‌توانید با یک‌بار کلیک راست روی فایل مورد نظر و انتخاب این گزینه، مالکیت فایل را به نام خود تغییر دهید.

 

God Mode
تابه‌حال اصطلاح God Mode به گوشتان خورده است؟ God Mode میانبری است که با یک ترفند ساده ایجاد می‌شود. این میانبر پس از اجرا دسترسی به تمام بخش‌های تنظیماتی در سیستم‌عامل را در اختیارتان قرار می‌دهد. دوست دارید این میانبر را به کلیک راست ماوس اضافه کنید تا با یک کلیک ساده به کل تنظیمات سیستم‌عامل دسترسی داشته باشید؟

 

فعال کردن چک‌مارک God Mode در ابزار Right Click Tweaker این گزینه را به منوی کلیک راست ماوس شما اضافه می‌کند.

 

نوع جدید در فایل جدید
یکی از گزینه‌های موجود در منوی کلیک راست،New نام دارد. که گزینه‌های زیرمجموعه‌ای همچون Text Document, Shortcut وFolder را دارد و شما را قادر می‌سازد با کلیک راست در هر بخش از سیستم‌عامل، یک پوشه، فایل، میانبر، فایل متنی و هر نوع فایل دیگری را که در منوی New وجود دارد، ایجاد کنید. برنامه‌های مختلف همچون Word, Winrar, Photoshop و... نیز پس از نصب روی سیستم‌عامل گزینه‌هایی را به منوی New اضافه می‌کنند.

 

برای ویرایش این منو و گزینه‌های موجود در آن می‌توانید از ابزار New Menu Editor کمک بگیرید. با اجرای این ابزار، فهرستی از انواع فایل‌های موجود در منوی New در بخشی که با علامت چک‌مارک سبز رنگ به‌نمایش درآمده‌اند، در اختیار شما قرار می‌گیرد و فهرستی از انواع فایل‌های دیگر که در رجیستری سیستم‌عامل شما ثبت شده‌اند، در بخشی که با علامت ضربدر قرمز رنگ مشخص شده‌اند به‌نمایش در خواهند آمد.

 

بهینه سازی و سئو سایت فروشگاهی:
ما در این مقاله هدف داریم به بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی بپردازیم و شما رو با تمام نکاتی که در آوردن وب سایت فروشگاهیتون به صفحه اول گوگل کمک می کنه،آشنا کنیم .
اما قبل از اون به توضیحی درمورد پیدایش تاریخچه این گونه وب سایت ها توجه کنین
تاریخچه ظهور فروشگاه اینترنتی:
اولین تبادل اینترنتی که در آن پرداخت هزینه هم آنلاین انجام شد فروش یک حلقه سی دی موسیقی استینگ
توسط دن کان به دوستش بود که در سنه 1994 اتفاق افتاد اما در ایران در سال 1385شمسی(2002 میلادی) دیجی کالا آغاز کننده ی این جنبش بود
البته نخست شغل دیجی کالا با نقد و رسیدگی وسایل دیجیتال بود و در کنار نقد و بررسی به عرضه ی اندک وسایل دیجیتال هم پرداخت اما از سال 92 فروش بقیه ی اقلامو به سایت خودش اضافه کرد و در مدت زمان کوتاه به قطب فروش اینترنتی در ایران تبدیل شد

 


بهینه سازی فروشگاه اینترنتی

 

بهینه سازی وب سایت فروش آنلاین یعنی چه... ؟
منظور از بهینه سازی وب سایت فروشگاهی،آوردن سایت های فروش آنلاین به صفحه ی اول گوگل هستش بطوریکه باعث افزایش جذب کاربر و تبدیل اونها به مشتریان راستین بشه
این ایام یگانه از پردرآمدترین گویه های کسب درآمد عرضه ی محصولات به صورت اینترنتی و آنلاینه اما آیا همه ی فروشگاه های اینترنتی از درآمد زیاد برخوردارند؟ مسلما خیر
اما چه چیزی مایه شده بعضی از سایت ها به شدت از رقبا سبقت بگیرن و درآمد خودشونو چند برابر کنن؟
1-تبلیغات و برند سازی
2-سئو تارنما فروشگاهی
فرض کنین یه تن توی اینترنت عبارت" خرید مانتوی ارزان قیمت "رو سرچ میکنه ،گوگل برای این کاربر در صفحه ی نخست 10 سایتو نمایش میده کاربر خدمات و تعرفه های تعرفه بهینه سازی سایت وردپرسی میموس از اولین سایت شروع میکنه به باز کردن لینک و باتوجه به قیمت و زیبایی مانتو به شایستن 90% بین همون 10 لینک به نتیجه میرسه و خریدشو اتمام میده!!
اگر در صفحه اول نباشید کسی توجهی به شما نخواهد کرد .
پس ما برای رونق دادن به سوداگری اینترنتیمون باید سایتمونو به صفحه ی نخست بیاریم قبلا در نوشتار آوردن سایت به صفحه ی نخست گوگل در مورد چگونگی این پیشه صحبت کردیم

بهینه سازی سایت فروشگاهی سخته یا نه ؟؟؟
اما وب سایت های فروش آنلاین یه تفاوت بزرگی با سایت های معمولی دارند و اون هم عدم به کارگیری محتوا در این طور وب سایتهاست
این سایت ها بیشتر دارای چندین عکس با توضیحات مربوط به اون عکس برای خرید هستش بعد سئوی این نوع سایت ها کمی مشکل تر تخصصی تر و پیچیده تر هستن ولی سوالی که قبل میاد اینه که :

 

سئوی سایت فروش آنلاین

 

آیا با وجود وب سایت هایی سرشناس و کبیر شانسی برای شما هستی دارد ؟
اگه میخواید یه فروشگاه آنلاین تاسیس کنید این قسمتو حتما بخونین
تمام وب سایت های معروف و کبیر روزی از صفر شروع کرده اند اما با در پیش گرفتن بهترین طریق معروف شدند و به درآمدهای نبکوتر رسیدند
در ابتدای راه اندازی کار احتمالا درآمد زایی چشم گیری نخواهید داشت و احتمالاً ناامید بشین
اما بهتره بدونین ترقی و افزایش درآمد شما هم به دیجیتال مارکتینگ و مهم تر متعلق به به محبوبیت مقابل گوگل نیز پیوستگی داره
یک کاربر که منظور خرید آنلاین داره مثلا سرچ میکنه خرید آنلاین موبایل آیفون 7 حال که این گوگله که تصمیم میگیره کدوم سایت هارو واسش بیاره .
برای کامیابی در بین این کل رقیب قوی و کارکشته مهم ترین چیز استراتژی شما و اهداف شماست که می بایست کاربران را جذب سایت شما کند .
اگر میخواهید در این گذرگاه پر فراز و نشیب موفق باشید و از دیگران پیشی بگیرید مشتریان خود را هم به صورت بالقوه (دنیای وب) و هم بالفعل (محیط های فیزیکی مانند مغازه ها و...) جذب نمایید و فراموش نکنید کاربران موقعی به سراغتان می آیند که خدماتی بهتر و نیرومند تر از سایرین بخصوص قیمتی کمتر به آنها دهید .

دیجیتال مارکتینگ یا سئو سایت ، کدام یک مفیدتر است ؟
طبق شمردن بیش از 70% کاربران از راه سرچ در گوگل وارد وب سایت ها می شوند و بقیه ی کابران از طریق های دیگه همانند شبکه های اجتماعی ،وارد کردن آدرس سایت بصورت مستقیم و ...وارد میشن
اما موقعی میتوان به این سوال پاسخ عدل که شما قرار است یک فرآورده شناخته شده بفروشید یا اینکه قرار است یک محصول را ابتدا به دیگران شناسایی کنید و سپس به فروش آن بپردازید .
در طریق نخست سئو بسیار خوب است و میتواند شما را رشد دهد ولی در شیوه دوم باید بدانید کاربران بر پای بست، نیازهایشان جستجو می کنند و وقتی چیزی را نشناسند قطعا جستجو نخواهند کرد که در این مواقع دیجیتال مارکتینگ رهنمود می شود .

شما می‌توانید با انتخاب گزینه‌های موجود در بخش True و کلیک روی آیکون False از نوار ابزار بالای نرم‌افزار، گزینه‌های موردنظرتان را از فهرست New حذف کنید. با انتخاب هریک از گزینه‌های موجود در بخش False و کلیک روی گزینه‌ True از نوار ابزار بالای نرم‌افزار می‌توانید گزینه‌ دلخواهتان را به گزینه‌های موجود در منوی New اضافه کنید.

 

مقصدهای سفارشی
گزینه Send To از دیگر گزینه‌های پرکاربرد در منوی کلیک‌راست ماوس به‌شمار می‌رود. بیشتر کاربران به کمک این گزینه فایل‌های مورد نظر را به حافظه‌های فلش خود انتقال می‌دهند. دوست دارید علاوه بر دسکتاپ، درایو نوری، حافظه‌ فلش و... که در این منو وجود دارد، مقصدهای سفارشی دیگری را نیز به Send To اضافه کنید؟ برای مثال درایوهای هارد‌دیسک خود یا پوشه‌ موزیک، ویدئو و عکس را به این منو اضافه کنید تا هنگام انتقال این فایل‌ها به پوشه‌ موردنظر از کلیک‌راست ماوس کمک بگیرید.

 

ابزار Send To Manager به‌همین منظور طراحی شده است. با اجرای این ابزار می‌توانید گزینه‌های موجود در منوی Send To را حذف کنید یا با کلیک روی گزینه‌های Add file و Add folder، پوشه‌ها و فایل‌های موردنظرتان را به این منو اضافه کنید.

 

میانبرهای کلیک راستی
ابزار Right Click Shortcuts Creator در نسخه‌ حرفه‌ای این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد تا میانبرهای دلخواه خود را به منوی کلیک راست ماوس اضافه کنید. این میانبرها برای دسترسی سریع به یک سایت کاربرد دارند یا برای اجرای یک نرم‌افزار مشخص به‌کار گرفته می‌شوند. روش استفاده از این ابزار نیز بسیار ساده است.

 

چنانچه قصد دارید میانبر دسترسی به سایت مورد علاقه‌ خود را به منوی کلیک راست اضافه کنید، ‌باید ابتدا با کلیک راست روی بخش دلخواه از دسکتاپ یا گزینه ‌New سپس Shortcut را انتخاب کرده و پس از وارد کردن نشانی سایت موردنظر، میانبر دسترسی به سایت را ایجاد کنید. در ادامه، ابزار نام برده را اجرا کرده و پس از کلیک روی Add File، میانبر ایجاد شده را فراخوانی کنید تا به منوی کلیک راست اضافه شود.

 

گزینه Add File برای اضافه کردن میانبر فایل اجرایی نرم‌افزارهای نصب شده روی سیستم‌عامل نیز کاربرد دارد.
علاوه بر اینها شما می‌توانید با استفاده از گزینه Add Folder میانبری برای دسترسی به پوشه‌ها یا درایوهای دلخواه روی هارد‌دیسک ایجاد کنید یا حتی با استفاده از گزینه Add Custom Command، میانبرهای مختلفی را به منظور دسترسی به بخش‌های سیستمی ویندوز ایجاد کنید. برای مثال با کلیک روی این گزینه و وارد کردن دستور زیر در بخش Location، میانبری برای دسترسی به Folder Options ایجاد می‌‌شود:

 

زمانی که شما برنامه های آفیس ۲۰۱۳ مانند ورد، اکسل و پاورپوینت را باز می کنید ابتدا یک Splash Screen یا صفحه خوش آمدگویی را مشاهده می کنید. Splass Screen در بازه زمانی بین کلیک کاربر بر روی برنامه های آفیس و بارگذاری کامل برنامه نمایش داده می شود. در این مدتی که Splash Screen نمایش داده می شود تمام فونت ها و افزونه های آفیس بارگذاری می شوند. اگر شما هم در طول روز زیاد از برنامه های آفیس استفاده می کنید شاید مایل نباشید که چندین بار این صفحه را مشاهده کنید.

 

در اینجا قصد داریم نحوه غیرفعال کردن Splash Screen در آفیس ۲۰۱۳ را آموزش دهیم. مایکروسافت در آفیس ۲۰۱۳ یک گزینه برای این کار در نظر گرفته است:

 

# ابتدا یکی از برنام های آفیس ۲۰۱۳ مانند Word را باز کنید. سپس بر روی منوی File کلیک کنید.

 

# از پنل سمت چپ گزینه Options را انتخاب کنید.

 

برنامه های آفیس ۲۰۱۳, افزونه های آفیس

 

# بعد از باز شدن کادر محاوره ای Options از پنل سمت چپ به زبانه General بروید. سپس در زیر قسمت Start up Options تیک گزینه Show the Start screen when this application starts را بردارید و  بر روی OK کلیک کنید.

 

برنامه های آفیس ۲۰۱۳, افزونه های آفیس

 

# توجه داشته باشید که:
۱. این گزینه فقط در ورد، پاورپوینت و اکسل وجود دارد و در تنظیمات برنامه های دیگر آفیس ۲۰۱۳ مانند Outlook و OneNote این گزینه وجود ندارد.

 

۲. غیرفعال کردن Splash Screen تاثیری در اجرای برنامه های آفیس ندارد فقط باعث می شود تا شما دیگر این صفحه را مشاهده نکنید. برای افزایش سرعت اجرای برنامه های آفیس شما می توانید فونت های نصب شده روی سیستم را کاهش دهید. چون هر بار که برنامه های آفیس اجرا می شوند تمام فونت ها باید Load شوند.

 

* به کاربران حرفه ای توصیه می کنم Splash Screen را غیرفعال نکنند چون اطلاعات خوبی از مراحل Startup برنامه های آفیس را در اختیار ما قرار می دهد. به هر حال این پست یک آموزش بود و ما آن را با شما به اشتراک گذاشتیم.

 



:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

خیلی از افراد پس از خرید کامپیوتر و لپ تاپ جدیدشان با سرعت هرچه تمام، آنرا روشن کرده و مشغول کار و استفاده از آن میشوند و ساعات های زیادی را پشت سیستمی که به تازگی آنرا خریداری کرده اند سپری میکنند. برای اطمینان صحت و همچنین لذت بردن هر چه بیشتر از این کامپوتر و لپ تاپ جدیدتان بهتر است اقداماتی را نیز رعایت کنید .


اقدامات اساسی پس از خرید لپ تاپ
اولین سوالی که در ذهن مان ایجاد میشود پس از خرید یک لپ تاپ جدید چه کارهایی لازم است انجام دهیم ؟!


باتری
امروزه اکثر لپ‌تاپ‌ها به باتری‌های لیتیوم ـ یونی و لیتیوم ـ پلیمری مجهز شده اند . این باتری‌ها برخلاف باتری‌های قدیمی نیکل ـ متال و نیکل ـ کادمیوم نیازی به شارژ طولانی مدت ندارند. در این باتری‌ها عملیات شارژ پس از رسیدن به صد درصد، متوقف می‌شود و فرقی ندارد شما پس از آن چندین ساعت دیگر نیز باتری را به شارژر وصل کنید یا خیر.

 

پارتیشن‌بندی, آپدیت ویندوز

 

برای شارژ اولیه بهتر است باتری را یک‌بار شارژ کامل کنید. توجه داشته باشید باتری‌های لیتیوم ـ یونی و لیتیوم ـ پلیمری بهتر است پیش از تخلیه کامل شارژدوباره شارژ شوند و عملیات شارژ نیز تا صد درصد کامل انجام نشو (حدودا بین ۵۰ تا ۸۰ درصد شارژ تخلیه شده باشد) . هرچه این باتری‌ها بیشتر و در فواصل زمانی کوتاه‌تر شارژ شوند، عمر آنها بیشتر می‌شود. چنانچه قصد دارید دستگاه را به‌طور مداوم به برق وصل کنید، نیازی به جداکردن باتری ندارید ؛ زیرا باتری بیش از حد شارژ نمی‌شود.


سیستم عامل
درصورتی که لپ‌تاپ جدید شما بدون سیستم عامل است، با توجه به سلیقه‌ خود و امکانات سخت‌افزاری دستگاه یکی از نسخه‌های ۳۲ یا ۶۴ بیت ویندوز ۷ یا ۸ یا سیستم عامل موردعلاقه تان را روی آن نصب کرده و پس از آن عملیات به روزرسانی سیستم عامل را انجام دهید.

 

پارتیشن‌بندی, آپدیت ویندوز

 

در صورتی که دستگاه به همراه سیستم‌عامل اورجینال خریداری شده است، کافی است به‌روزرسانی های موجود را روی آن اعمال کنید ( در صورتی که سیستم عامل اورجینال شما ویندوز است برای آپدیت آن به کنترل پنل رفته و سپس به System and Security > Windows Update > Check for Updates بروید)‌ .


درایورها

 

پارتیشن‌بندی, آپدیت ویندوز

 

در اکثر موارد درایورهایی که همراه با دستگاه عرضه می‌شود یا سخت‌افزارهایی که با سیستم‌عامل شناسایی می‌شوند، به‌روز نیستند. توصیه می‌کنیم با مراجعه به سایت سازنده لپ‌تاپ خود، آخرین نسخه از درایورهای موجود را با توجه به سیستم‌عامل دستگاهتان دانلود کنید و ضمن به‌روزرسانی درایورهای نصب شده، یک نسخه از آنها را ذخیره و برای استفاده در آینده نگهداری کنید.


پارتیشن‌بندی

 

پارتیشن‌بندی, آپدیت ویندوز

 

هارد‌دیسک لپ‌تاپ در بیشتر مواقع به یک درایو تقسیم می‌شود که در این درایو نیز سیستم‌عامل نصب شده است. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلات احتمالی و تقسیم‌بندی بهتر اطلاعات روی هارد‌دیسک، بهتر است آن را پارتیشن‌بندی کنید. نرم‌افزارهایی همچون EaseUS Partition Master Free قابلیت پارتیشن‌بندی بدون از دست دادن اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید به‌ صورت رایگان به استفاده از آن بپردازید.


حذف و اضافه ها
اگر لپ‌تاپ شما همراه با سیستم‌عاملی عرضه شده باشد، به احتمال زیاد نرم‌افزارهای زیادی بر روی آن نصب شده که برخی از آنها برای شما کاربردی ندارند و برخی دیگر نیز نصب شان به‌صورت موقت و آزمایشی بوده است. پیشنهاد می‌کنیم نرم‌افزارهای نصب شده را با دقت بررسی کرده و هر کدام را که به آن نیازی ندارید، حذف کنید.

 

پارتیشن‌بندی, آپدیت ویندوز

 

ابزار امنیتی
اولین برنامه هایی که ‌باید روی سیستم‌عامل دستگاه خود نصب کنید، ابزارهای امنیتی‌ است. آنتی‌ویروس و دیواره‌ آتش (فایروال) از جمله نرم افزار هایی به شمار می‌رود که در ابتدای کار و پیش از نصب دیگر نرم‌افزارها ‌باید روی سیستم‌عامل خود نصب کنید تا مانع اجرای بدافزارهای احتمالی حین عملیات نصب شوند.

 

پارتیشن‌بندی, آپدیت ویندوز

 

برنامه کاربردی
اکنون ویندوز رایانه بروز شد، عمل پارتیشن بندی صورت گرفته و همچنین ابزار های امنیتی نیز در سیستم نصب شده است . اکنون دیگر نوبت استفاده از لپ تاپ شما فرارسیده است . اکنون میتوانید نرم افزار های کاربردیتان مانند افیس،مرورگر مورد علاقه تان، مجموعه افیس و … را بر روی لپ تاپ خود نصب کنید !


پشتیبان گیری
در نهایت وقتی همه چیز به پایان رسید، برای آن‌که هنگام نصب مجدد سیستم‌عـــامل خود مجبوربه نصب دوباره  تمام برنامه ها و تنظیمات اعمال شده بر روی سیستم نباشید پیشنهاد میکنیم از آن با استفاده از نرم افزارهایی چون Acronis True Image  نسخه پشتیبان تهیه کنید !
اقدامات اساسی پس از خرید کامپیوتر جدید

 

پس از ذکر اقدامات اساسی از خرید لپ تاپ اکنون نوبت گفتن اقدامات اساسی که پس از خرید یک کامپیوتر جدید باید انجام دهیم را دکر میکنیم که تفاوت انچنانی با نکته های قبل ندارد !


آپدیت ویندوز
خوب اگر ویندوز سیستمتان اورجینال است حتما ان را آپدیت کنید ! برای اپدیت آن به کنترل پنل رفته و سپس به System and Security > Windows Update > Check for Updates بروید.

 

نکته : پس از اتمام دانلود و نصب سیستم را ریستارت کنید .

 

پارتیشن‌بندی, آپدیت ویندوز

 

نصب آنتی ویروس و ابزار امنیتی
به سراغ افزایش امنیت سیستم خود بروید، ویندوز ۸ به طور پیش فرض با Windows Defender همراه است اما کافی نیست بهتر است آنتی ویروس های قدرتمند تری را بیابید !


موارد اضافه سیستم را پاک کنید !

 

پارتیشن‌بندی, آپدیت ویندوز


وقتی سیستم جدیدی می‌خرید خواهید دید که سازندگان آن را از بلاتورها پر کرده‌اند. خوشبختانه برای حذف بلاتورها ابزارهایی چون PC Derapifier  وجود دارند که با نصب آنها می‌توانید کامپیوتر خود را برای پیدا کردن موارد اضافه جستجو کنید.
در صورتی که ویندوز ۸ دارید باید بدانید که ابزارهای اینچنینی نمی‌توانند بلاتورهای مرتبط به برنامه‌های مترو یا همان کاشی‌های زنده را پاک کنند. اگر برنامه‌ای را نمی‌خواهید، باید روی آن راست کلیک کرده و حذفش کنید.


نرم افزار های کاربردی تان را نصب کنید !
همانطور که در قبل توضیح داده شد نرم افزار های مورد نیاز خود را نصب کنید !

 

از هارد خود بکاپ بگیرید


درایورها را بروزرسانی کنید
 

 

 

 

به عنوان یک کاربر ویندوز قطعا از میانبرهای صفحه کلید در محیط سیستم عامل و سایر برنامه‌های کاربردی آن استفاده کرده‌اید. اینها باعث می‌شوند‌ سرعت کار شما به شدت افزایش پیدا کند. در حالی که همه ما با میانبرهای اصلی در ویندوز آشنایم، مواردی نیز یافت می‌شود که یا از آن‌ها بی‌اطلاعیم‌ یا به ندرت از آن‌ها بهره می‌بریم. در اینجا پنج مورد از آن‌ها را برای شما فهرست می‌کنیم.

 

هر برنامه و سیستم عامل دارای میانبرهای صفحه کلید خاص است که زندگی با ‌آن‌ها بسیار ساده‌تر می‌شود. اگر یاد بگیریم ‌با صفحه کلید و میانبر‌ها در برنامه‌ها و سیستم عامل به خوبی کار کنیم، سرعت کار ما چندین برای افزایش می‌یابد.

 

اما هر چقدر ‌از این میانبر‌ها به یاد داشته باشیم، اغلب مواردی یافت می‌شود که یا از آن‌ها به کلی بی‌خبریم‌، یا به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنیم. پیش از این نیز ما در چند گزارش به میانبرهای پر کاربرد ویندوز پرداخته‌ایم و اکنون پنج مورد دیگر از آن‌ها را ـ که کمتر کسی از آن‌ها با خبر است ـ به شما معرفی می‌کنیم.

 

میانبرهای ویندوز , رجیستری ویندوز

 

۱ – Win + Pause / Break
می‌توانید به اطلاعات سیستم خود از طریق Control Panel دسترسی داشته باشید؛ اما در ویندوز 8، راه آسان‌تر این است که کلید‌های Win + X را فشار داده و گزینه System را انتخاب کنید. حتی ساده‌تر از این می‌توانید به سرعت و با استفاده از کلید‌های Win + Pause / Break به اطلاعات جزئی سیستم دسترسی پیدا کنید.

 

میانبرهای ویندوز , رجیستری ویندوز

 

۲– Alt + Print Screen
کلید Print Screen یا‌‌ همان Prt Scr برای عکسبرداری از کل صفحه نمایش شما به کار برده می‌شود. اما اگر بخواهید به سرعت از پنجره‌ای که ‌فعال است ‌و تنها از‌‌ همان پنجره و نه همه صفحه‌ عکاسی کنید، کافی است کلید‌های Alt + Prt Scr را فشار دهید. این کار نیاز به هر گونه ویرایش تصویر گرفته شده از صفحه نمایش را از بین می‌برد.

 

۳– Win + E
اکسپلورر ویندوز، یکی از ابزارهایی است که روزانه چندین بار به آن مراجعه می‌کنیم. این ابزار را می‌توان از طریق منوی Start یا به شکل عمومی‌تر با استفاده از آیکون Computer فعال کرد؛ اما راه ساده‌تر برای اجرای آن، استفاده از کلیدهای Win + E است که به این طریق از هر کجای سیستم عامل می‌توانید به سرعت به اکسپلورر دسترسی داشته باشید.

 

میانبرهای ویندوز , رجیستری ویندوز

 

۴ – Ctrl + Shift + N
حال که در اکسپلورر هستید، شاید به آن نیاز دارید که در مسیر فعلی یک پوشه جدید ایجاد کنید. برای این کار می‌توانید از Toolbar اکسپلورر کمک بگیرید و یا با کلیک راست، گزینه New Folder را انتخاب کنید؛ اما راه ساده‌تری نیز وجود دارد و آن استفاده از کلید‌های ترکیبی Ctrl + Shift + N است.

 

۵ – Win + Right Arrow + Enter
برای خاموش کردن سیستم خود چند گزینه وجود دارد، ولی ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از ساده‌ترین راه ممکن که عبارت ‌از ‌کلید‌های ترکیبی Win + Right Arrow + Enter است، استفاده کنید. در واقع با فشار همزمان دادن کلید‌های Win و کلید جهت‌دار سمت راست و در ‌‌نهایت کلید Enter سیستم شما بدون نیاز به هیچ کار اضافی Shut Down خواهد شد.

چک‌باکس (Check Box) یا همان کادرهای مربع کوچک، از جمله مواردی است که هنگام طراحی فرم‌های نظرسنجی، پرسشنامه و حتی فرم‌های استخدامی کاربرد زیادی دارند.

 

گاهی ایجاد این چک‌باکس‌ها برای کاربران خیلی سخت است؛ زیرا از ابزار text Box یا Shape برای ایجاد مربع‌های کوچک کمک می‌گیرند که با انجام این کار مرتب کردن مربع‌ها و جانمایی آنها در صفحه زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

 

این کادرهای مربع می‌توانند به دو دلیل در فرم‌های شما وجود داشته باشند. دلیل اول، پر کردن آنها توسط دیگر افراد به‌صورت دیجیتال است و دلیل دوم نمایش آنها در نسخه چاپی. برای مثال در حالت اول فرم را با ایمیل برای کاربران ارسال می‌کنید و از ایشان می‌خواهید با پر کردن گزینه‌های موردنظر، آن را ذخیره کرده و دوباره برای شما ارسال کنند. در حالت دوم نیز فرم را چاپ می‌کنید و کاربران به‌صورت دستی آن را تکمیل می‌کنند.

 

برای ایجاد چک‌باکس در هر دو حالت اشاره‌ شده می‌توانید از ابزار موجود برای انجام این کار در نرم‌افزار ورد کمک بگیرید. این ابزار علاوه بر افزایش سرعت و سهولت انجام کار، افزایش دقت و بهره‌وری شما را نیز به همراه دارد.

 

حالت اول: ایجاد چک‌باکس برای اسناد الکترونیک
1 ـ برای ایجاد فرم‌های الکترونیک با قابلیت تکمیل از سوی کاربر ‌باید از ابزار توسعه‌دهندگان استفاده کنید. برای انجام این کار ابتدا به منوی File بروید سپس روی Options کلیک کنید.

 

2 ـ از سمت چپ گزینه Customize Ribbon را انتخاب کنید و در ادامه از بخش Customize the Ribbon در سمت راست، روی Main Tabs کلیک کنید.

 

نرم‌افزار ورد, ایجاد چک‌باکس

 

3 ـ اکنون علامت چک‌مارک گزینه‌ Developer را فعال کرده و روی Ok کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

 

نرم‌افزار ورد, ایجاد چک‌باکس

 

4 ـ حالا تب Developer به فهرست تب‌های موجود در ریبون بالای نرم‌افزار اضافه شده و شما می‌توانید با کلیک روی آیکون افزودن چک‌باکس (Check Box Content Control) به هر تعداد که تمایل داشته باشید چک‌باکس در صفحه ایجاد کنید. (نمونه‌ای از این چک‌باکس را در زیر مشاهده می‌کنید.)

جنیست: مرد ☐ زن ☐

 

حالت دوم: ایجاد چک‌باکس برای چاپ
1 ـ برای ایجاد چک‌باکس‌هایی که فقط در فرم چاپی شما نمایش داده شوند، روش کار ساده‌تری را پیش رو دارید. این کار با یک ترفند ساده (استفاده از نشان‌ها) انجام می‌گیرد. ابتدا روی علامت پیکان کوچکی که کنار آیکون Bullets در تب Home قرار دارد، کلیک کنید. (این آیکون در کنار آیکون ایجاد فهرست‌های عددی است.)

 

2 ـ از منوی به‌نمایش درآمده گزینه‌ Define New Bullet را انتخاب کرده و در پنجره‌ جدید روی Symbol کلیک کنید.

 

3 ـ در بخش Font از صفحه‌ به‌نمایش درآمده فونت Wingdings2 را انتخاب کنید.

 

4 ـ ابتدای فهرست یک مربع سفید با زمینه سفید را مشاهده می‌کنید. آن را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید.

 

نرم‌افزار ورد, ایجاد چک‌باکس

 

5 ـ اکنون مربع چک‌باکس به فهرست Bullet‌ها اضافه شده و هر زمان که تمایل داشته باشید می‌توانید با کلیک روی آیکون Bullets و انتخاب این مربع تو خالی، تصویر چک‌باکس را به متن موردنظرتان اضافه کنید. (نمونه‌ای از این چک‌باکس را در زیر مشاهده می‌کنید.)

این ترفند را می‌پسندم ☐
این ترفند را نمی‌پسندم ☐

کر میکنم یادتان هست که وقتی اولین فلش دیسکتان را خریداری میکردید چقدر به شما تاکید میکردند که برای سالم ماندن فلشتان بهتر است از Safely Remove استفاده نمایید. سیستم عامل های گذشته این امکان را برای عدم خرابی فلش دیسک ها و از بین رفتن اطلاعات موجود در آن دارا بودند. اما زمان زیادی از آن دوران گذشته است و سیستم عامل ها نیز با گذر زمان پیشرفت های زیادی کرده اند و گزینه Safely Remove بیشتر جنبه فرمالیته پیدا کرده است.

 

به جز زمانی که فلش دیسکتان را در حین انتقال اطلاعات خارج کنید ، در مواردی که فلش دیسک به صورت بدون استفاده به رایانه تان متصل است، بیرون کشیدن آن بدون Safely Remove کردن هیچ مشکلی برای فلشتان به وجود نخواهد آورد.


اما برای اینکه خیالتان از هر بابتی راحت شود ، امروز قصد دارم امکانی را در ویندوز 7 به شما معرفی کنم تا بدون زدن Safely Remove هم ، هیچگونه مشکلی برای فلشتان به وجود نیاید. ما در این مقاله به آموزش نحوه فعالسازی این امکان خواهیم پرداخت.

 

در ابتدا توجه داشته باشید که فلش یا هارد اکسترنال مورد نظرتان باید به کامپیوترتان متصل باشد.

 

قدم اول: باز کردن Device Manager
برای اینکار کافی است در منوی استارت کلمه Device Manager را جستجو نمایید.

 

خرابی فلش دیسک, سیستم عامل ویندوز

 

قدم دوم: دنبال USB Device ها بگردید
زمانی که Device Manager باز شد، کافی است روی Disk Drives کلیک کنید تا باز شود. دستگاه های USB همواره در نام خود عبارت "USB" را دارا میباشند.

 

خرابی فلش دیسک, سیستم عامل ویندوز

 

قدم سوم: انتخاب گزینه Quick Removal
روی وسیله مورد نظرتان دابل کلیک نمایید و به تب Policies بروید و اولین گزینه را انتخاب نمایید

 

خرابی فلش دیسک, سیستم عامل ویندوز

 

به همین سادگی ! از این به بعد با خیال راحت و بدون نگرانی از هرگونه مشکلی میتوانید فلش یا هارد اکسترنالتان را بدون Safely Remove کردن خارج نمایید. فقط توجه داشته باشید که بهتر است در حین انتقال اطلاعات از اینکار اجتناب کنید.

حتما تاکنون برای شما پیش آمده است که احتیاج به یک زیر فولدر از منوهای Start داشته باشید و برای لود شدن این زیر فولدر ها اندکی وقفه رو مشاهده کرده باشین که این وقفه وقتی به دفعات و در روزهای متوالی تکرار می شود آزار دهنده میشوند. در این مقاله ترفندی را آموزش می دهیم که با اجرای آن می توانید تا حدود زیادی از شر این وقفه ها خلاص شده و سرعت کار با منوها و زیر منوها را افزایش دهید.این روش در ویندوزهای اکس پی و ویستا و ۷  کاربردی می باشد.

 

سئو سایت فروشگاهی
سئو سایت فروشگاهی یا بهینه سازی هیچکسی از مهم ترین موضوعات قابل پروا برای فروشگاه های اینترنتی می باشد. سئوسایت فروشگاهی می تواند شدامد اکثریت برای شما به ارمغان آورد، بنابراین نباید فقط به روی تبلیغات و لینک ها تمرکز کرد. باانجام تکنیک های بهینه سازی می توانید به سطحی از سئو دست پیدا کنید و جایگاه خویش را در نتایج جستجو ارتقا دهید.

خدمات سئو سایت فروشگاهی “هنروب” به انگیزه اهمیت بالای سوژه و تفاوت آن با دیگر خدمات سئو در یک سرویس جداگانه عرضه می شود. همانطور که اطلاع دارید ساختارسایت های فروشگاه اینترنتی با سایر سایت ها متفاوت است.

سایت های فروشگاه اینترنتی غالبا دارای محتوای تکراری و تقریبا به هم هستند که این جستار مشکل محتوای تکراری را در سئو ایجاد می کند. محصولات در حال تغییر و جابجایی هستند و درواقع Activity سایت فروشگاه اینترنتی بالاست. در این شرایط حتما باید سئو سایت بر پای بست، شرایط سایت فروشگاهی باشد.

ویژگی های سئو سایت فروشگاهی:
سئو سایت فروشگاهی
افزایش سرعت بارگزاری تارنما و نمایش محصولات
بهینه سازی تمام محصولات فروشگاه
بهینه سازی تمام تقسیم بندی های فروشگاه
سئوی کلمات کلیدی و افزایش رتبه در آن ها
تغییر چارچوب بندی وب سایت فروشگاه اینترنتی طبق قوانین جستجوگرها
انتشار محتوای دقیق و فنی و کاملا تولیدی
لینک سازی های کاملا تندرست و قانونی
ایجاد کمپین های تبلیغاتی جهت فروش بیشتر
تحلیل آماری از فروش و بازدیدهای اتمام شده
تسریع در اتمام عملیات سئو
برخی مزایای سئو سایت فروشگاهی عبارتند از:
افزایش سرعت سایت
ایجاد نسخه Mobile Friendly و امکان خرید آسان از راه تلفن همراه توسط کاربران
بهینه بودن تصاویر و تفریق حجم نگارخانه تصاویر محصولات
استفاده از نقشه گوگل در سایت فروشگاهی در سئو و افزایش رتبه سایت کارایی بسزایی دارد.
همچنین مایه آسانی دسترسی کاربران به بخش های گوناگون سایت می شود.
برای درک بهتر بهینه سازی سایت فروشگاهی، به شما توصیه می کنم که به عنوان یک کاربر اینترنتی کالایی را در نظر بگیرید که منظور خرید آن را دارید حال آن کالا را در سایت های فروشگاهی متنوع جستجو کنید روی چند سایت نخست نتایج جستجو کلیک کرده و احدی یکی آن ها را مورد بررسی قرار دهید. سوالاتی که برای بهتر و زودتر به نتیجه رسیدن جستجوی شما کمک می کند را مطرح کنید. حال راجب معایب آن ها اندیشه کنید و یادداشت بردارید. سایت فروشگاهی خود را با آنها قیاس کنید و ببینید که سایت شما به کدام یک نزدیک تر است؟

با این شیوه بهتر متوجه این امر می شوید که چه مزایا و معایبی در سایت شما نتیجه بهتری را برایتان به ارمغان می آورد.

بهترین روش سئو و بهینه سازی سایت های فروشگاهی وافزایش رتبه واژه ها کلیدی آن ها، ترکیب طریق سئوی سایت های دانلود با سایر روش هاست. خدمات بهینه سازی سایت ووکامرسی میموس یعنی سئو در سطح برند و دامنه، با توان بسیاربالا انجام شود که بسیاری از کلمات کلیدی، خویش به خود، به صدر نتایج گوگل مسیر پیدا کنند و در کنار آن، برای سایر واژه ها کلیدی رقابتی فروشگاه، اقدام و هزینه شود.

برای شروع در قسمت search منوی استارت کلمه run را تایپ کرده و enter کنید. در پنجره باز شده regedit.exe را تایپ کرده و ok کنید. User account control را هم yes کنید.

 

ترفندهای کامپیوتری, منوهای Start

 

در پنجره باز شده از بخش سمت چپ پنجره فولدر های زیر را به ترتیب باز کنید.

HKEY_CURRENT_USER
Control Panel
Desktop

 

ترفندهای کامپیوتری, منوهای Start

 

حالا اگر از بین زیر فولدرهای Desktop فولدری به نام menu Show Delay وجود داشت که آن را انتخاب کنید در غیر این صورت روی فولدر Desktop راست کلیک کرده و از بخش new قسمت DWORD (32 bit) value را بسازید.

 

ترفندهای کامپیوتری, منوهای Start

 

با این کار یک REG_DWORD در سمت راست پنجره ساخته می شود که اسم پیش فرض آن new Value 2# است.بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه modify را انتخاب کنید.

 

ترفندهای کامپیوتری, منوهای Start

 

در پنجره باز شده در قسمت value data عدد ۱۰۰ را وارد کنید. این عدد میزان تاخیر را به میلی ثانیه بیان می کند.

 

ترفندهای کامپیوتری, منوهای Start

 

عدد ۱۰۰ معمولا مقدار مناسبی است که برای اکثر سیستم ها هم امتحان شده است. البته می توانید با تغییر آن کندی و تندی حرکت بین منوها را تغییر دهید . برای افزایش سرعت باید این عدد را کم کرده و برای کند باز شدن منوها باید عدد را افزایش دهید. در صورتی که عددی کمتر از ۵۰ را انتخاب کنید احتمالا در حرکت بین فولدر ها دچار مشکل خواهید شد.

تعداد برنامه هایی که در سیستم های شخصی نصب میشوند رو به افزایش هستند برخی از این برنامه ها بعد از نصب یک آیتم در بخش right click ایجاد می کنند که گاهی ضروری نیست و در مواقعی که عجله داریم ما را دچار سردرگمی می کنند.

 

مثلا برای یک edit یا send to ساده باید تمامی گزینه های مربوط به برنامه هایی مثل winrar یا اسکن آنتی ویروس ها را مشاهده کنیم که این گاهی آزار دهنده است.

 

برای حذف این گزینه ها از right Click ماوس مراحل زیر را دنبال کنید.
در بخش search منوی Start کلمه run را تایپ کرده enter کنید. در پنجره باز شده تایپ کنید regedit.exe و ok کنید.

 

رجیستری ویندوز, آموزش کامپیوتر

 

فولدر های زیر را دنبال کنید.

HKEY_CLASSES_ROOT
*
Shellex
ContextMenuHandlers

 

رجیستری ویندوز, آموزش کامپیوتر

 

روی برنامه ای که می خواهید حذف شود راست کلیک کرده و delete را انتخاب کنید.

 مثلا ESET Smart Security
به این ترتیب برنامه مورد نظر دیگر در گزینه های موجود در کلیک راست ماوس ظاهر نمی شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

نرم افزارهای زیادی تاکنون منتشر شده است اما بی شک بهترین نرم افزار در این زمینه نرم افزار Nero می باشد . این نرم افزار از سالها قبل تاکنون منتشر می شود و همواره بهترین بوده است . در این پست قصد داریم طریقه رایت و انجام تنظیمات معقول را به صورت تصویری به شما آموزش دهیم .

 

در ابتدا شما نیاز به نرم افزار Nero دارید که مطابق با نیاز و سلیقه یک ورژن از این نرم افزار را دانلود کرده و بر روی سیستم خود نصب کنید .

 

نرم افزار Nero را اجرا کرده و به بخش Nero Express بروید . با اجرا کردن آن با تصویری مانند شکل زیر مواجه می شوید که به توضیح بخش های آن خواهیم پرداخت .

 

رایت کردن یک فایل ایمیج, ترفندهای کامپیوتری

 

در قسمت Recorder می توانید درایوی را که میخواهید به وسیله آن سی دی/دی وی دی موردنظر را رایت کنید انتخاب کنید . با زدن تیک گزینه Use Image Recorder در واقع فایل های موردنظر را به جای سی دی یا دی وی دی در یک فایل img رایت خواهید کرد پس برای رایت سی دی یا دی وی دی تیک این گزینه را بردارید .

 

رایت فایل ها متناسب با نوع آنها 
Data
قسمت Data برای فایل هایی است که مثل عکس و یا فرمت های ناشناخته و یا مخلوطی از انواع فرمت در یک دیسک استفاده می شود .ای قسمت بیشتر برای انتقال اطلاعات در کامپیوتر است اما پلیرهای جدید قابلیت خواندن ای نوع دیسک ها را نیز دارا می باشند . 
Data CD : برای ریختن اطلاعات بر روی سی دی 
Data DVD : برای ریختن اطلاعات بر روی دی وی دی 
Blu-ray Data Disc : برای ریختن اطلاعات بر روی دیسک بلوری

 

گزینه هایی که دارای یک کلید می باشند برای مواردی کاربرد دارند که بخواهید بر روی دیسک خود رمز بگزارید در واقع بخواهید یک دیسک محافظت شده رایت کنید .

 

Audio

 

نرم افزار نرو, Nero Express

رایت فایل های صوتی بر روی سی دی و دی وی دی

 

قسمت Audio برای فایل های صوتی است . 
Audio CD : با انتخاب این گزینه در واقع شما میتوانید تعداد کمی از فایل ها با فرمت MP3 , WMA را انتخاب کنید و خود نرم افزار این فایل ها را تبدیل کرده و بر روی دیسک رایت می کند . (در این روش تعداد کمی فایل درون دیسک جای می گیرد.)

 

Jukebox Audio CD : برای ریختن تعداد تقریبا زیادی فایل صوتی با فرمت MP3 , WMA بر روی سی دی

 

Jukebox Audio DVD : برای ریختن تعداد تقریبا زیادی فایل صوتی با فرمت MP3 , WMA بر روی دی وی دی

 

Jukebox Blu-ray Disk : برای ریختن تعداد تقریبا زیادی فایل صوتی با فرمت MP3 , WMA بر دیسک بلوری

 

Videos

 

رایت کردن یک فایل ایمیج, ترفندهای کامپیوتری

رایت فایل های ویدیویی بر روی سی دی و دی وی دی

 

این قسمت برای فایل های تصویری می باشد . 
DVD Video Files : برای ریختن فایل هایی که خود فرمت های متناسب با دی وی دی را دارا می باشند .

 

BDMV Files : برای ریختن فایل های تصویری بر روی دیسک بلوری

 

AVCHD : برای ریختن فایل هایی که خود فرمت های متناسب با دی وی دی را دارا می باشند . (معمولا ویدئوهای سه بعدی)

 

Image, Project, Copy

 

 نرم افزار نرو, Nero Express

 

این قسمت دارای دو بخش است . 
Copy Disk : کپی کردن یک دیسک از یک دیسک دیگر 
Disk Image or Saved Project : برای رایت کردن یک فایل ایمیج گرفته شده

 

پس از انتخاب گزینه مورد نیاز به صفحه زیر می رسید .

 

نرم افزار رایت دی وی دی, Nero Express

رایت سی دی/دی وی دی توسط Nero Express

 

از قسمت Add و سپس Files فایل های دلخواه را انتخاب کرده و Add کنید .

 

ترفندهای کامپیوتری, کپی کردن یک دیسک از یک دیسک دیگر

 

بر روی Next کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید .

در این مرحله با تنظیم های متعددی مواجه خواهید شد که به توضیح هر کدام خواهیم پرداخت .

 

 نرم افزار نرو,رایت کردن یک فایل

کپی کردن یک دیسک از یک دیسک دیگر با نرم افزار nero

 

از قسمت Writing speed می توانید سرعت نوشتن اطلاعات بر روی دیسک را تنظیم کنید که هر چه سرعت کمتر باشد دقت آن بیشتر می شود . 

 

از قسمت Disk name می توانید برای دیسک خود یک نام انتخاب کنید .

با زدن تیک گزینه Verify data on disk after burning و SecurDisk surface scan پس از رایت کردن نرم افزار به اسکن فایل های رایت شده می پردازد و در واقع با این کار دقت پروسه رایت بیشتر میشود .

 

با زدن تیک گزینه Allow files to be added later شما به اصطلاح ته دیسک را باز می گزارید تا بعد بتوانید فایل های دیگری را به دیسک اضافه کرده و آن را دوباره رایت کنید .

 با اتمام تنظیمات بر روی Burn کلیک کنید تا دیسک شروع به رایت شدن کند .

 

بدون تردید دستیار صوتی کورتانا یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های ویندوز ۱۰ مایکروسافت است. به احتمال قوی پیش از قدم نهادن کورتانا به عرصه‌ی رقابت، با دستیارهای شخصی گوگل ناو و سیری اپل برای دستگاه‌های هوشمند قابل حمل آشنایی دارید. اما، هم‌اکنون دستیار صوتی شایسته و جذابی به نام کورتانا برای سیستم‌های دسکتاپ ویندوزی به لیست رقابت کنندگان اضافه شده است.

 

 دستیار صوتی مایکروسافت, آموزش کامپیوتر

کورتانا نام دستیار شخصی هوشمند در ویندوز ۱۰ است.

 

همان‌طور که می‌دانید، هریک از بزرگان دنیای تکنولوژی (اپل و گوگل) دستیار صوتی مختص به خود را دارند؛ حتی برخی از توسعه دهندگان متفرقه هم، اقدام به توسعه‌ی دستیار صوتی خود (Hound) کرده‌اند. پس جای تعجبی ندارد که شرکت مایکروسافت (غول نرم‌افزاری دنیای تکنولوژی) هم با دستیار صوتی خود تحت عنوان کورتانا پا به این عرصه بگذارد. کورتانا یکی از شخصیت‌های بازی هیلو بوده و بیشتر ویژگی‌های آن، برگرفته از این بازی است. در ادامه‌ی مقاله نحوه‌ی به دست آوردن اطلاعات، مدیریت برنامه‌ها و حتی اجرای برخی از فرمان‌های گوگل، به وسیله‌ی این دستیار جالب را بیان خواهیم کرد.

 

 دستیار صوتی مایکروسافت, آموزش کامپیوتر

دستیار صوتی کورتانا یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های ویندوز ۱۰می باشد.

 

استفاده از کورتانا: صدا در برابر تایپ
قبل از شروع استفاده از کورتانا بایستی با حساب کاربری مایکروسافت خود که موقعیت مکانی آن روی ایران تنظیم نشده، وارد ویندوز ۱۰ شوید. همچنین می‌توانید این کار را هنگام استفاده از کورتانا، که ورود به حساب مایکروسافت را بعد از وارد کردن نام یا نام مستعار از شما درخواست می‌کند، انجام دهید.

 

مورد بعدی، فعال کردن گزینه‌ی Location با کلیک بر روی دکمه‌ی لغزنده‌ی آن در مسیر Settings→ Privacy→ Location است. مورد آخر هم، تنظیم موقعیت مکانی ویندوز از مسیر Settings→ Time & Language→ Region & Language است که باید بر روی ایالات متحده‌ی آمریکا تنظیم شود.

 

درصورت عدم اعمال این تنظیم‌ها، قادر به استفاده از دستیار صوتی باهوش مایکروسافت نخواهید بود. نکته‌ی جالب این است که خوشبختانه می‌توانید منطقه‌ی زمانی خود را بر روی تهران تنظیم کنید! بعد از انجام همه‌ی این کارها، آیکون جستجوی نوار وظیفه به آیکون کورتانا تبدیل خواهد شد!

 

پس از آنلاین شدن، دو راه برای استفاده از کورتانا وجود دارد: راه اول، به کارگیری فرمان‌های صوتی و راه دیگر، تایپ دستورها یا سوال‌ها در جعبه‌ی جستجوی Ask me anything است که هر دو باید به زبان انگلیسی باشد.

 

البته در صورت غیرفعال بودن جعبه یا آیکون کورتانا در نوار وظیفه، در صورت تایپ دستورها در منوی استارت هم، به طور مستقیم به کورتانا منتقل می‌شوید. اگر انتخاب شما فرمان صوتی است، می‌توانید با فعال کردن قابلیت Hey Cortana از بخش تنظیم‌های داخلی کورتانا در مسیر Notebook→ Settings، بدون لمس هیچ دکمه یا حرکت دادن موس و فقط با گفتن عبارت "هی کورتانا” دستیار شخصی خود را فراخوانی کنید.

 

به صورت اختیاری می‌توانید در بخش Respond best بهترین عملکرد و واکنش کورتانا را با انتخاب گزینه‌ی To me برای صدای خود و با انتخاب گزینه‌ی To anyone برای همه، تنظیم کنید. به عبارت دیگر با تنظیم این گزینه‌ روی To me، کورتانا فقط به صدای شما عادت کرده و بهترین عملکردش را تنها در اختیار شما خواهد گذاشت!

 

برای استفاده از این قابلیت شما نیازمند اجرای تمرین‌ ۶ مرحله‌ای سریعی از طریق دکمه‌ی Learn my voice برای تعلیم دادن و شناساندن صدای خود به کورتانا هستید؛ برای این کار باید متنی که در هر مرحله نشان داده می‌شود را برای کورتانا تکرار کنید. در غیر این صورت، دستیار شخصی شما بی‌وفایی کرده و به فرمان صوتی هر کسی عمل خواهد کرد!

 

استفاده از فرمان‌های صوتی ضروری نبوده و می‌توان از لیست فرمان‌های از قبل تایپ شده هم استفاده کرد. البته تایپ همه‌ی جمله‌ها ناکارآمد است و نمی‌توان همه چیز را تایپ شده ذخیره کرد. خوشبختانه کورتانا باهوش بوده و تا حد زیادی منظور کاربر را درست متوجه می‌شود. بنابراین کاربر می‌تواند از عبارت‌های انعطاف‌ پذیر و عامیانه هم استفاده کند.

 

به عنوان نمونه می‌توان این جمله‌ها را از کورتانا پرسید: برنامه‌ی امروز من چیه؟ (What’s on my schedule today)، امروز چه کاری رو باید انجام بدم؟ (?What do I have going on today)، برنامه‌ی امروز من (?my schedule today). کارکرد همه‌‌ی جمله‌ها یکسان است. سعی کنید جمله‌های خود را به روش‌های مختلفی بازگو کنید تا بهترین عملکرد را به دست بیاورید.

 

 دستیار صوتی مایکروسافت, آموزش کامپیوتر

استفاده از دستورهای کورتانا در ویندوز 10

 

دریافت اطلاعات هنگام نیاز
هر دستیار شخصی خوب بایستی اطلاعات مورد نیاز کاربرش را هنگام نیاز در اختیار آن بگذارد. کورتانا می‌تواند اطلاعات شخصی‌سازی شده‌ای همچون برنامه‌‌ی روزانه یا آب وهوا را بر اساس چیزهایی که از شما می‌داند در اختیارتان بگذارد.

 

ارائه‌ی اطلاعات در بیشتر موارد بستگی به تعداد سرویس‌های مایکروسافت مورد استفاده‌ی کاربر دارد. به عنوان مثال اگر از نرم‌افزار تقویم مایکروسافت استفاده نکنید، به احتمال قوی قادر به دریافت هیچ اطلاعاتی درمورد برنامه‌ی روزانه‌ی خود نخواهید بود. خوشبختانه در برخی از موارد قادر به همگام سازی سرویس‌های گوگل با ویندوز برای پرکردن این شکاف هستید.

 

در ادامه‌، می‌توانید نمونه‌ای از فرمان‌هایی که به استفاده از سرویس‌های مایکروسافت وابسته هستند را همراه با ترجمه‌ی آن‌ها، مشاهده کنید. به جای سه نقطه‌ی موجود در برخی از فرمان‌ها، بایستی کلمه‌ی اختیاری مورد نظر کاربر جایگزین شود.

 

آب و هوا چطور است؟ (?What’s the weather like): در صورت فعال بودن سرویس مکان یابی در بخش تنظیم‌ها و انتخاب منطقه‌ی زمانی مورد نظر، می‌توانید از این سوال برای پی بردن به شرایط آب و هوایی منطقه‌ی خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای دریافت اطلاعات مشابه، سوال‌های خود را درمورد اطلاعات هواشناسی مناطق دیگر هم از کورتانا بپرسید.

 

چه چیزی در برنامه‌ی من است؟ (?What’s on my schedule): اگر هرگونه رویداد برنامه ریزی شده‌ای دارید که در تقویم ویندوز ۱۰ ثبت شده است، می‌توانید درمورد رویداد‌های امروز، فردا، هفته‌ی آینده یا زمان‌های دیگری از کورتانا سوال کنید. همچنین می‌توانید سوال‌های طبیعی‌تری مانند: برای آخر هفته چه کاری دارم؟ (What do I have going on this weekend) را برای پی بردن به رویدادهای موجود در تقویم خود که بازهم متکی به نرم‌افزار تقویم و ایمیل ویندوز ۱۰ مایکروسافت است، از کورتانا بپرسید. همچنین می‌توانید با تقویم گوگل همگام سازی کنید اما قادر به افزودن رویداد جدیدی نیستید.

 

وضعیت پرواز من چیست؟ (?What’s the status of my flight): درصورتی که ویندوز ۱۰ به طور معمول از طریق ایمیل یا نرم‌افزار اوت‌لوک از برنامه‌ی پرواز شما مطلع باشد، می‌توانید برای دریافت اطلاعات بروز درمورد پروازتان از کورتانا سوال کنید. حتی می‌توانید در صورت آگاهی از شماره‌ی پرواز خود، سوالتان را طبق این شماره از آن بپرسید. در این مورد هم، همگام کردن جیمیل با نرم‌افزارهای داخلی ویندوز ممکن است برای به دست آوردن اطلاعات از کورتانا مفید باشد.

 

چقدر طول می‌کشد تا به ... برسم؟ (?[How long will it take me to get to [place): اگر سرویس مکان یابی ویندوز فعال باشد، می‌توانید در مورد مدت زمان مسافرت به مقصد ویژه‌ای برای تخمین مدت زمان سفر از کورتانا سوال کنید.

 

مسیر رسیدن به ... را به من نشان بده ([Show me directions to [place): به طور مشابه می‌توانید در صورت داشتن نام مقصد یا آدرس آن، نمایش مسیر منتهی به مقصد را از دستیار شخصی خود بپرسید. این مسیرها در نقشه‌ی آنلاین بینگ به کاربر نشان داده می‌شوند. در حال حاضر به نظر نمی‌رسد که روشی برای استفاده از نرم‌افزارهای نقشه‌ی دیگری وجود داشته باشد؛ اما از لحاظ فنی می‌توانید از هر نرم‌افزار نقشه‌ای که در فروشگاه ویندوز در دسترس است استفاده کنید. متاسفانه فعلا هیچ کدام از شرکت‌های توسعه دهنده‌ی نرم‌افزار نقشه، نرم‌افزاری در این فروشگاه ندارند.

 

یادداشت‌های من را نشان بده (Show me my notes): اگر کاربر وان‌نوت باشید می‌توانید ازاین فرمان برای یافتن یادداشت مورد نظر خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید یادداشت‌ها را با تاریخ یادداشت شده‌ی آن‌ها فیلتر کرده و فقط یادداشت‌های مربوط به تاریخ مشخصی را ببینید. برای مثال: می‌توان از عبارت "یادداشت‌های مربوط به ژانویه‌ی ۲۰۱۵ را به من نشان بده” (Show me my notes from January 2015) برای فیلتر کردن نتایج بهره برد.

 

با وجود کورتانا حتی هنگامی که مشغول انجام کاری هستید، می‌توانید در مورد رویدادهای زندگی خود اطلاعاتی را به دست بیاورید. تنها بخش منفی آن، نیاز به استفاده از سرویس‌های مایکروسافت در بیشتر موارد (یا حداقل همگام سازی با دیگر سرویس‌ها) است. با این حال، اگر زمان زیادی را با کورتانای دسکتاپ خود صرف کنید، ممکن است ارزش استفاده را داشته باشد.

 

 دستیار صوتی مایکروسافت,کورتانا در ویندوز 10

با استفاده از کورتانا می توان زمان خود را مدیریت کرد.

 

مدیریت زمان با یاد‌آور‌ها، رویدادها و زنگ‌های هشدار
اگر دستیار شخصی صرفا در اجرای فرمان‌های کاربر تبحر داشته باشد، احتمالا دستیاری مفید نخواهد بود. خوشبختانه کورتانا عملا می‌تواند رویکرد بسیار فعالی برای مدیریت زمان و بهره‌وری کارهای شما هم داشته باشد. درحالی که مدیریت رویدادها نیازمند استفاده از سرویس‌ تقویم مایکروسافت است، زنگ‌های هشدار و یادآور‌ها در خود ویندوز ۱۰ به طور مستقیم و بدون وابستگی به استفاده از سرویس ویژه‌ای عمل می‌کنند.

 

ایجاد یک قرار ملاقات (Create an appointment): در صورت استفاده از سرویس تقویم مایکروسافت قادر به ایجاد یا اصلاح قرارهای ملاقات خود با فرمان‌های صوتی این چنینی خواهید بود. به سادگی با گفتن این فرمان، می‌توانید جزئیات مربوط به قرار ملاقات را به صورت دستی در تقویم ثبت کنید. همچنین با گفتن فرمانی مانند: "قرار ملاقاتی را برای ساعت ۲ بعد از ظهر فردا ایجاد کن” Create a meeting tomorrow at 2PM قادر به ثبت قرار ملاقاتی با جزئیات کامل خواهید بود.

 

قرار ملاقات قبلی مرا تغییر بده (Move my appointment): شما می‌توانید همچنین رویداد‌های موجود را با فرمان‌هایی همچون "قرار ملاقات ساعت ۲ بعد از ظهر فردا را به ۳ بعد از ظهر تغییر بده” (Move my 2PM meeting tomorrow to 3PM) اصلاح کنید. کورتانا معمولا قادر به تشخیص رویدادها به وسیله‌ی نام آن‌ها در تقویم است؛ بنابراین شما می‌توانید از عبارت‌هایی مانند Move Bad Movie Nite to 8PM (زمان فیلم Bad Movie Nite را به ۸ شب تغییر بده) هم استفاده کنید.

 

تعیین یک یادآور (Set a reminder): کورتانا قادر به یادآوری رویدادهای مورد نظر کاربرها از طریق ابزار Reminders موجود در کورتانا است. برای مثال با گفتن جمله‌ی "فقط برای یکبار، صرف ناهار را هنگام ظهر به من یادآوری کن” (Remind me to take my lunch on time for once at noon) می‌توان با وجود مشغله‌های کاری فراوان، به موقع ناهار را نوش جان کرد! در صورت استفاده از نسخه‌ی موبایلی کورتانا، می‌توانید یادآوری‌هایی را تعیین کنید که در زمان رسیدن به یک مکان معین یا هنگام تماس مخاطب ویژه‌ای با شما، راه‌اندازی شوند.

 

یادآور‌ها را به من نشان بده (Show me my reminders): این فرمان همه‌ی یادآور‌های جاری را نشان می‌دهد. شما همچنین می‌توانید با کلیک روی دکمه‌ی See more با آیکون سه نقطه واقع در بخش Reminders کورتانا و انتخاب History یادآوری‌هایی که قبلا به اتمام رسیده‌اند را مشاهده و حذف کنید.

 

تعیین زنگ هشدار (Set an alarm): درست مانند یادآوری‌ها، می‌توانید زنگ‌های هشداری را برای زمان‌های مشخصی تعیین کنید. همچنین می‌توانید تعیین کنید که آیا این هشدار فقط یکبار اتفاق بیافتد یا به طور منظم تکرار شود.

 

زنگ‌های هشدار مرا نشان بده (Show me my alarms): می‌توانید برای نمایش لیست همه‌ی هشدارهای فعال این عبارت را از کورتانا بپرسید. این فرمان نرم‌افزار جدید Alarms & Clock را اجرا می‌کند؛ جایی که می‌توانید تک تک هشدارهای موجود را اصلاح یا پاک کنید.

 

حتی اگر قصد استفاده از سرویس‌های مایکروسافت را ندارید یادآوری‌ها و هشدارها در ویندوز ۱۰ بدون وابستگی به استفاده از نرم‌افزارهای دیگری، بسیار کاربردی هستند. یادآور‌های ثبت شده به صورت پاپ‌آپ در سینی اعلانیه‌ها نشان داده می‌شوند و هشدارها در زمان نیاز کاربر زنگ خواهند خورد.

 

 دستیار صوتی مایکروسافت, کورتانا

 

به دست آوردن اطلاعات عمومی به طور مستقیم، در صفحه‌ی خانگی کورتانا
نیازی نیست که برای یافتن پاسخ هر سوال ساده‌ای به مرورگر ویندوز مراجعه کنید؛ هم‌اکنون می‌توانید پاسخ سوال‌های خود را به طور ساده و خلاصه‌وار در صفحه‌ی خانگی کورتانا مانند صفحه‌ی کورتانای گوشی‌های هوشمند، مشاهده کنید. نمونه‌ای از سوال‌ و جواب‌های ساده را در زیر مشاهده می‌کنید.

 

قد آقای جف گُلدبلام چقدر است؟ (?How tall is Jeff Goldblum): کورتانا می‌تواند اطلاعات اولیه‌ای مانند قد، وزن، سن، وضعیت تاهل و... از چهره‌های سرشناس را ارائه کند.

 

کلمه‌ی سلول را تعریف کن ("Define Cell”): کورتانا سریعا می‌تواند تعریفی از کلمه‌ی خاصی را ارائه دهد؛ بنابراین نیازی به جستجوی کلمات در اینترنت نیست.

 

روز کارگر چه زمانی است؟ (?When is Labor Day): دستیار صوتی مایکروسافت نه تنها قادر به ارائه‌ی چنین اطلاعات عمومی است؛ بلکه حتی اگر کسی در فیسبوک در مورد چنین تاریخ‌هایی با شما شوخی کرد بهتر است ابتدا با کورتانا مشورتی داشته باشید!

 

اکران فیلم عصر اولتران چه زمانی است؟ (?How long is Age of Ultron): کورتانا قادر به نمایش زمان اکران فیلم ها است؛ اما نمی‌تواند زمان تمدید فیلم‌های تمدید شده را به کاربر اطلاع دهد.

 

چه کسی مدیر عامل شرکت مایکروسافت است؟ (?Who is the CEO of Microsoft): کورتانا قادر به تشخیص هویت افراد مهم جامعه است. به خاطر اینکه علاقه‌ی بیشتری به افراد آمریکایی دارد، احتمال شناسایی افراد نامدار منطقه‌ی سایر کاربران بسیار پایین است.

 

از قطعه‌ی موسیقی فایرفلای چه خبر؟ (?What’s the theme song to Firefly): تعجب نکنید؛ دستیار صوتی مایکروسافت قادر به ارائه‌ی چنین اطلاعاتی هم هست!

 

یک دلار آمریکا معادل چند یِن ژاپن است؟ (?What is one US dollar in Japanese yen): اگر در حال سفر یا در جستجوی مکانی برای گذراندن تعطیلات هستید، با استفاده از کورتانا می‌‌توانید ارزش پول رایج کشور خود را با ارزهای دیگری معادل سازی کنید.

 

ساعت در کالیفرنیا چند است؟ (?What time is it in California): در صورتی که رئیس‌ شما در منطقه‌ی زمانی دیگری زندگی می‌کند، استفاده از این سوال می‌تواند زندگی بخش باشد!

 

همه‌ی این موارد، نمونه‌هایی از نتایج اعلام شده‌ به طور مستقیم در صفحه‌ی مربوط به کورتانا بودند. با این روش مفید نیازی به ترک کردن کاری که در حال انجام آن هستید نیست. البته اگر شخص کورتانا پاسخ سوالی را نداند، مجبور به استفاده از مرورگر و موتور جسجوی بینگ برای دریافت پاسخ خواهید بود. پس اگر به دنبال اجتناب از بازکردن تب‌های مرورگر هستید، بهتر است سوال‌هایی بپرسید که از پاسخ دادن به آن‌ها به وسیله‌ی شخص کورتانا مطمئن هستید.

 

 موتور جستجوی گوگل, مرورگر کروم

با استفاده از کورتانا می توان اطلاعات عمومی را به طور مستقیم بدست آورد .

 

جستجوی آنلاین با نتایج بینگ

با وجود اینکه بیشتر کاربرها از موتور جستجوی گوگل بهره می‌برند، اما با ابزاری که در بخش پایانی مقاله معرفی خواهیم کرد، کاربران طرفدار بینگ مایکروسافت هم می‌توانند بدون کوچ کردن به گوگل، از قابلیت‌هایی که بینگ قادر به ارائه‌ی آن‌ها نیست، استفاده کنند.

 

با این حال، موتور جستجوی بینگ قابلیت‌های بسیار جالبی دارد که کورتانا با استفاده از این جستجوگر قادر به انجام آن‌ها است. در ادامه‌ی مطلب برخی از فرمان‌هایی که جستجوگر بینگ در مرورگر، قادر به پاسخ دادن آن‌ها است را معرفی می‌کنیم.

 

رستوران‌های هندی نزدیک را به من نشان بده (Show me Indian restaurants nearby): به طور شگفت‌انگیز و با کمال سپاسگزاری از جستجوگر بینگ، با این فرمان به نقشه‌ مراجعه نشده و نتایج جستجوی رستوران‌های موجود، در بینگ نمایش داده می‌شوند.

 

تصاویر استیو جابز را نشان بده (Show me pictures of Steve Jobs): با صادر کردن چنین فرمان‌هایی، قادر به استفاده از بخش جستجوی تصویر بینگ برای تقریبا هر عکسی، خواهید بود.

 

ویدیویی از نحوه‌ی دانه کردن انار نشان بده (Show me a video of how to deseed pomegranates): با استفاده از بینگ، می‌توان به چنین ویدیوهای آموزشی دسترسی پیدا کرد.

 

بازی بیسبال بعدی چه زمانی است؟ (?When is the next baseball game): به طور صادقانه، پس از ۴ بار تلاش برای یافتن فرمان‌های صوتی مربوط به ورزش نتیجه‌ی مورد نظر به دست آمد.

 

جمعیت ایالات متحده‌‌ی آمریکا چقدر است؟ (?What’s the population of the United States): جستجوگر بینگ قادر به ارائه‌ی چنین اطلاعاتی که کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد هم است.

 

به طور کلی، می توانید از کورتانا برای جستجوی تقریبا همه چیز در وب استفاده کنید. در روشی نوین، کورتانا از موتور جستجوی بینگ برای نتایج وبی خود استفاده می‌کند. بنابراین جواب‌ها نسبت به جستجوگر گوگل کمی محدود هستند. با این حال هنوز هم می‌توان تعداد زیادی از پاسخ‌ها را با استفاده از بینگ حتی بدون تغییر موتور جستجو هم به دست آورد.

 

تقویم ویندوز ۱۰, دستیار صوتی مایکروسافت

 

استفاده از فرمان‌های صوتی گوگل در بینگ با بهره‌مندی از افزونه‌ی کروم
بیایید برای یک ثانیه هم که شده، واقع بین باشیم! گوگل درمورد فرامین صوتی یک سر و گردن از مایکروسافت بالاتر بوده و واقعا عملکرد خوبی دارد. با توجه به این موضوع، طبیعتا بسیاری از کاربرها گوگل را به بینگ ترجیح می‌دهند. اگر شما هم از این دست کاربران هستید یا فقط به خاطر اینکه اطلاعات مهم شما با حساب گوگل در ارتباط است از آن استفاده می‌کنید؛ به هرحال می‌توانید از افزونه‌ی Bing2Google برای استفاده از کورتانا به منظور اجرای فرمان‌های گوگل استفاده کنید!

 

افزونه‌ی Bing2Google با هدایت دوباره‌ی مسیر جستجوها به موتور جستجوی گوگل، بار دیگر آن‌ها را در مرورگر بارگذاری می‌کند. به این معنی که، هر فرمان قابل اجرا در مرورگر مایکروسافت به طور فنی می‌تواند به جای فرمان‌های گوگل اجرا شود. می‌توان از این افزونه برای انجام جستجوهای گوگلی در بینگ، استفاده از فرمان‌هایی که مایکروسافت پشتیبانی نمی‌کند یا به عنوان جایگزین کلی برای فرمان‌های عادی بینگ هم استفاده کرد. علاوه‌بر موارد یاد شده، در ادامه‌ی مطلب سوال‌هایی را معرفی می‌کنیم که فقط با جستجوگر گوگل قابل اجرا است.

 

بسته‌های پستی من کجا هستند؟ (?Where are my packages): این سوال لیستی از همه‌ی بسته‌های پستی که ایمیل آن‌ها را در جیمیل دریافت کرده‌اید نشان خواهد داد. متاسفانه نمی‌تواند دلیل عبور کردن از مسیرهای مختلف را به شما بگوید!

 

فروشگاه اپل چه زمانی بسته می‌شود؟ (?When does Apple Store close): کاربرها به طور مستقیم قادر به جستجوی زمان بسته شدن فروشگاه یا رستوران‌های بخصوصی در جستجوگر گوگل هستند.

 

التهاب لوزه چیست؟ (?What is tonsillitis): در اوایل سال جاری گوگل اقدام به استخدام پزشک‌های مجربی برای تهیه اطلاعات و ارائه‌ی نمودارهایی بر پایه‌ی دانش پزشکی به موتور جستجوی گوگل کرد؛ که کاربرها می‌توانند با جستجویی ساده به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

 

چه چیزی در کوکاکولا وجود دارد؟ (?What’s in a Coca Cola): گوگل غذا شناس ماهری است و ترکیبات آن‌ها را در اختیار کاربرها می‌گذارد! حتی با جستجویی ساده، می‌توان دستورالعمل پخت برخی از کوکتل‌ها را هم به دست آورد.

 

گوگل به تنهایی دارای هزاران هزار فرمان قابل جستجو است؛ به همین خاطر نمی‌توان همه‌ی آن‌ها را در این مقاله گنجاند. از این رو می‌توانید ایده‌ها و فرمان‌های خود را شخصا با جستجوگر گوگل آزمایش کنید.

 

حتی اگر طرفدار بینگ مایکروسافت هم نباشید، افزونه‌ی مذکور استفاده از همه‌ی فرمان ها را برای کورتانا همراه با موتور جستجوی گوگل، ممکن می‌سازد؛ یعنی بهترین‌هایی از هر دو موتور جستجو! البته به شرطی که از مرورگر کروم استفاده کنید. به یاد داشته باشید که همیشه راهی وجود دارد!

همه این نکته را قبول دارند که سیستم عامل ویندوز پر کاربرد ترین سیستم عامل جهان است و می توان آن را محبوب ترین سیستم عامل هم در نظر گرفت. خیلی از کاربران هستند که سال هاست از نسخه های ویندوز استفاده می کنند و شاید بسیاری از ما خودمان را حداقل درباره استفاده از ویندوز حرفه ای بدانیم.

 

اما آنقدر نکته ها و ترفند های ریز در ویندوز وجود دارند که برای یاد گرفتن همه آنها مدت ها زمان لازم است. در ادامه قصد داریم 5 ترفند ساده را آموزش دهیم که با دانستن آنها نه تنها می تواند بهتر و راحت تر از ویژگی های ویندوز استفاده کنید، بلکه می توانید تبدیل به یک کاربر حرفه ای هم بشوید! برای یاد گرفتن این 5 ترفند با ما همراه باشید.

 

 منوی استارت ویندوز, افزایش سرعت کپی فایل ها

اضافه و حذف گزینه های منوی Send to

 

1- تغییر منوی Send to
حتما با منوی Send to آشنا هستید. کافی است روی هر پوشه یا فایلی در ویندوز کلیک راست کنید و در میانه های منوی باز شده send to را پیدا کنید. در حالت عادی گزینه هایی مانند desktop، mail و فشرده سازی در این منوی فرعی وجود دارند اما می تواند خیلی راحت آن را به گونه ای که خودتان دوست دارید تغییر دهید تا گزینه های مورد نظر شما در آن نمایش داده شوند. برای این کار به مسیر زیر بروید:

C:\users\*username*\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo

 

در این بخش تعدادی فایل مشاهده می کنید که مشابه همان مواردی هستند که در منوی فرعی send to نمایش داده می شوند. برای اینکه گزینه ای را از send to حذف کنید خیلی راحت باید همان مورد را از پوشه ای که در آن حضور دارید حذف کنید. از طرف دیگر برای اینکه گزینه جدیدی را اضافه کنید فقط کافیست پوشه ای را که می خواهید در بخش send to نمایش داده شود کپی کرده و آن را در همین قسمت paste کنید.

 

2- پوشه پیش فرض را تغییر دهید
اگر از ویندوزهای 7 یا 8 استفاده می کنید حتما می دانید که با باز کردن windows explorer پوشه کتابخانه یا library باز می شود. اما برای خیلی از کاربران این پوشه کارایی چندانی ندارد و شاید ترجیح دهید پوشه دیگری به جای آن به نمایش در بیاید. برای تغییر پوشه پیش فرض ویندوز مراحل زیر را انجام دهید:

 

- در کنار دکمه استارت روی windows explorer (یا file explorer) راست کلیک کنید، در منوی باز شده windows explorer (یا file explorer) را پیدا کنید و روی آن هم راست کلیک کرده و properties را انتخاب کنید. در پنجره ای که باز می شود خواهید دید که مسیر هدف چیزی شبیه به AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Libraries تعریف شده است.

 

این مسیر را با هر مسیر دیگری که خودتان ترجیح می دهید عوض کنید. برای مثال اگر دوست دارید با کلیک کردن روی windows explorer پوشه دانلودها باز شود باید از آدرس C:\Users\*Username*\Downloads استفاده کرده و در نهایت روی ok کلیک کنید.

 

3- سرعت کپی کردن فایل ها را افزایش دهید
مایکروسافت تلاش کرده بود در ویندوز 8 سرعت کپی کردن فایل ها را افزایش دهد. با اینکه سرعت این کار در ویندوز 8 نسبت به سایر نسخه های این سیستم عامل بالاتر است، اما هنوز هم با مقدار ایده آل فاصله دارد. اگر دوست دارید سرعت کپی کردن فایل ها را افزایش دهید کافی است از برنامه TeraCopy استفاده کنید. این برنامه جایگزین دیالوگ کپی فایل ها در ویندوز خواهد شد و باید گفت با انجام این کار افزایش سرعت قابل توجهی را مشاهده خواهید کرد.

 

4- حالت God Mode را فعال کنید
 هر چه باشد God Mode اسم جالبی دارد. با فعال کردن این حالت که توسط تیم توسعه دهندگان مایکروسافت ساخته شده، می توانید در یک مکان به تمامی تنظیمات ویندوز دسترسی داشته باشید و دیگر نیازی نیست برای پیدا کردن یک گزینه ساعت ها در کنترل پنل جست و جو کنید. برای فعال کردن God Mode ابتدا یک پوشه روی دسکتاپ بسازید و نام آن را به صورت زیر قرار دهید:

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}0

 

(البته 0 آخر را کپی نکنید، ما هم برای اینکه ترتیب نوشته حفظ شود آن را به انتهای آن اضافه کرده ایم). پس از تائید، شکل پوشه تغییر پیدا می کند و با باز کردن آن می توانید وارد حالت God Mode شوید. در این حالت بیش از 50 بخش مختلف با لینک به تنظیمات مشخص شده وجود دارند. این نکته را هم اضافه کنیم که اگر از ویندوز ویستا استفاده می کنید شاید با حالت God Mode مشکل پیدا کنید و مجبور شوید سیستم را در حالت safe mode اجرا کنید تا بتوانید پوشه را پاک کنید.

با عرضه ویندوز 10 بررسی امکانات و ویژگی‌های آن آغاز شده است. اگر چه این ویندوز به علت برخی قابلیت هایش از توانمندی بیشتری برای جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران برخوردار است، اما مزایای زیادی هم دارد.

 

در ادامه به بررسی برخی از این ویژگی ها که احتمالا شما را به مهاجرت از ویندوزهای قدیمی تر مانند 7 و 8.1 به ویندوز 10 ترغیب می کند می پردازیم.

 

ویندوز 10 رایگان و سازگار است
مسائل مالی همیشه محرک خوبی برای تصمیم گیری در مورد خرید و استفاده از یک محصول است. مایکروسافت پس از آنکه متوجه استقبال خوب از سیستم عامل های رایگان و پربازده آندروید، iOS و ... شد هم تصمیم گرفت ویندوز جدیدش را تا حدی متن باز کرده و با این سیستم عامل ها و برنامه های آنها سازگار کند و علاوه بر این از دریافت مبالغ کلان برای خرید یا مهاجرت به ویندوز دست برداشت و استفاده از ویندوز 10 را برای کاربران نسخه های اصل و غیرتقلبی ویندوز 7 و 8.1 رایگان اعلام کرد. البته کاربران ویندوزهای تقلبی و قدیمی تر باید برای استفاده از ویندوز 10 مبالغی را پرداخت کنند.

 

مایکروسافت خود این بار پیش دستی کرده و با ارسال پیامی برای کاربران ویندوزهای مورد تایید به آنها در مورد نحوه مهاجرت به ویندوز 10 اطلاع رسانی کرده تا آنها بدانند چگونه باید این سیستم عامل سه گیگابایتی را بارگذاری و نصب کنند.

 

اما همه موضوع رایگان بودن ویندوز 10 نیست و طبیعی است که این سیستم عامل از امکانات و قابلیت های جدیدی نیز برخوردار باشد. برخی از این توانمندی ها در ویندوز 8.1 هم وجود داشتند، اما در ویندوز 10 ارتقا یافته یا به گونه ای مناسب اصلاح شده اند تا کارکردن با آنها ساده تر باشد.

 

سرعت مناسب راه اندازی
یکی از کابوس های همه کاربران ویندوز سرعت نسبتا بالای راه اندازی این سیستم عامل در مقایسه با دیگر سیستم عامل ها و کندشدن تدریجی آن در گذر زمان است. بررسی ها نشان می دهد ویندوز 10 در مقایسه با ویندوز 8.1 هم سریع تر راه اندازی می شود و حتی می توان گفت این ویندوز سریع تر از مک بوک و سیستم عامل OS X است. با عرضه موتور سه بعدی جدید DirectX 12 هم می توان بازی های سریع تری طراحی کرد و هم سرعت اجرای بازی های مختلف را افزایش داد.

 

مزایای ویندوز 10  , آموزش کار با ویندوز 10

 

بهبود دستیار صوتی کورتانا
صحبت کردن با ویندوز ضرورتی است که مایکروسافت باید بدان سمت حرکت می کرد. به خصوص که دستیار صوتی سیری شرکت اپل و google now مدتهاست مورد توجه قرار گرفته اند. در ویندوز 10 به راحتی می توانید از دستیار صوتی درخواست پخش موسیقی کنید یا بخواهید یادداشتی برایتان نوشته شود. استفاده بهینه از قابلیت یادآور ویندوز برای مدیریت و سازماندهی برنامه ها نیز درنظر گرفته شده است. به عنوان مثال می توانید از کورتانا بخواهید تا وقتی از نزدیکی یک مغازه رد شدید به یادتان بندازد که باید شیر بخرید. همچنین می توانید به این شیوه احوال پرسی از مادرزنتان در زمانی که همسرتان به وی زنگ می زند را فراموش نکنید و استحکام زندگی زناشویی را افزایش دهید.

 

در مدل جدید کورتانا نه تنها می توانید از فرامین صوتی استفاده کنید، بلکه خواهید توانست از توانمندی بالای این نرم افزار برای شناسایی و به خاطرسپردن علایق خود بهره ببرید. بدین طریق کورتانا امتیاز تیم های ورزشی محبوب شما، وضعیت آب و هوای محلی و حتی شرایط ترافیک در اطراف خانه تان را به خاطر سپرده و به یادتان می آورد.

 

برنامه های جهانی شده
اگر کاربر ویندوز 7 بودید، امکان استفاده از فروشگاه آنلاین خاصی را نداشتید. اما ویندوز 10 به شما امکان می دهد تا نرم افزار مورد نیازتان را برای انجام امور کوچک و بزرگ بیابید. اجرای تمامی برنامه ها هم به طور تمام صفحه یا در پنجره های کوچک تر ممکن است. افزایش کارآیی و بهره وری برنامه های مختلف و تنوع برنامه های چندرسانه ای مانند برنامه های مدیریت عکس، ویدیو، موسیقی، نقشه ها، افراد مخاطب، نامه ها و تقویم از جمله دیگر مزایای ویندوز 10 است. تمامی این برنامه ها را هم می توان به طور لمسی یا به طور سنتی از طریق موشواره و صفحه کلید اجرا کرد.

 

فناوری مناسب لمسی
امروزها همه محصولات الکترونیک قدرتمند لمسی هستند. لذا از رایانه های شخصی و رومیزی هم انتظار می رود که با لمس انگشت به خوبی کار کنند. افرادی که قبلا از تبلت ها و نوت بوک های مجهز به ویندوز 8.1 استفاده کرده بودند می گویند امکانات لمسی این سیستم عامل تا حدی گیج کننده و به میزانی نامناسب بوده است.

 

اما در ویندوز 10 شرایط تغییر کرده است. برای استفاده از ویندوز 10 بر روی دستگاه‌های لمسی، بدنیست به جای منوی استارت از صفحه آغازین استفاده کنید. بدین منظور ابتدا برنامه‌های درحال اجرا را ذخیره کنید. مدنظر داشته باشید که برای اجرای عمل انتقال باید از ویندوز خارج شوید. حال بر روی منوی استارت کلیک کرده و عبارت Navigation Properties را تایپ کنید، حالا بر روی Navigation properties کلیک کنید. اکنون بر روی سربرگ Start menu کلیک کنید و گزینه Use the Start menu instead of the strat screen را بسته به نوع محیط مورد نیاز انتخاب کنید.

 

نکته مهم دیگر در مورد وضعیت لمسی ویندوز 10 بهینه سازی آن برای تبلت هاست. برای این کار باید بخش Notifications یا مرکز اعلان‌ها را باز کنید و Tablet Mode را انتخاب کنید تا حالت بهینه شده برای لمس فعال شود. البته ویندوز 10 به صورت خودکار می‌تواند با توجه به سخت‌افزار رابط کاربری خود را تنظیم کند و وقتی تبلت را به داک کیبورددار متصل می‌کنید محیط کاربری دسکتاپ را در اختیارتان قرار دهد.

 

Action Center
گوشی های هوشمند همگی اعلان های مربوط به دریافت پیام های جدید، به روزرسانی ها و حتی اخبار تازه را به سرعت در دسترس کاربران قرار می دهند. لذا کاربران رایانه های شخصی هم انتظار دسترسی به چنین خدماتی را دارند و ویندوز 10 هم مشابه با Notification Center سیستم عامل مک چنین کاری را انجام می دهد. اعلان های به نمایش درآمده مربوط به ایمیل ها، خود سیستم ( به عنوان مثال نصب وصله به روزرسان) و برنامه های مختلف است. همچنین می توان هشداری در مورد وضعیت آب و هوا یا تولد را دریافت نمود. از این طریق می توانید به تنظیمات سریعی مانند بلوتوث، وای‌فای، موقعیت مکانی و … نیز دسترسی داشته باشید.

 

مزایای ویندوز 10  , آموزش کار با ویندوز 10

یکی از امکانات مرورگر edge سرعت بالای آن است.

 

رونمایی از مرورگر تازه
مرورگر edge که ابتدا با عنوان آزمایشی اسپارتان معرفی شده بود، تکمیل شده و به مرورگر پیش فرض ویندوز 10 مبدل شده است. امری که سروصدای شرکت های سازنده مرورگرهای رقیب را درآورده و آنها مطابق معمول مایکروسافت را به انحصارطلبی متهم کرده اند. افزایش سازگاری با برنامه ها و افزونه های مختلف، سرعت بالاتر، حالت خاص برای قرائت متون، امکان نوشتن بر روی متون، سازگاری با کورتانا و ... از جمله مشخصات edge است.

 

تغییرات امنیتی
در ویندوز 10 هم مانند ویندوز 8 از قابلیت بوت امن استفاده شده است. این قابلیت باعث می شود در زمان راه اندازی سیستم عامل اجرای هیچ کد مشکوکی که مورد تایید مایکروسافت نباشد امکان پذیر نباشد و لدا این کدها امکان نصب بر روی سخت افزارهای رایانه ای را نخواهند داشت. در ویندوز 8 روش هایی برای دور زدن این قابلیت وجود داشت، اما در ویندوز 10 تلاش شده تا تمامی آنها مسدود شود.

 

سه قابلیت تازه امنیتی ویندوز 10 عبارتند از Device Guard، Microsoft Passport و Windows Hello. Windows Hello یکی از جالب ترین این قابلیت هاست که به کاربر امکان می دهد از اسکنر عنبیه، اسکنر اثر انگشت یا سیستم تشخیص چهره به جای رمز عبور استفاده کند. تا پیش از این استفاده از اسکنر اثر انگشت در ویندوز از طریق برنامه‌هایی همچون hp protect tools امکان‌پذیر بود. همچنین Family features ایجاد حساب کاربری ویژه کودکان در ویندوز 10 را ممکن می کندکه در آن نکات امنیتی به مراتب بیشتر از حالت عادی رعایت می‌شود.

 

این حساب کاربری برای مدیریت دقیق نحوه استفاده از وب سایت ها و برنامه های مختلف قابل استفاده است و با استفاده از آن می توان ساعت استفاده کودک از هر برنامه یا اینترنت را محدود کرد. لازم به ذکر است که استفاده از برخی قابلیت‌های Windows hello همچون سیستم تشخیص چهره، مستلزم دارا بودن سخت‌افزارهایی‌ همچون دوربین سنجش دقیق است.

 

Device Guard هم از روش هایی مدرن برای بررسی امضای دیجیتال و تعیین هویت برنامه ها استفاده می کند تا قفل کردن برنامه های مشکوک و احتمالا آلوده تسهیل شود. با استفاده از این روش آلوده کردن و دستکاری نرم افزارهای امنیتی و ضدویروس هم موجب به خطر افتادن امنیت رایانه های مجهز به ویندوز 10 نخواهد شد.

 

دستیار صوتی کورتانا , آموزش نصب ویندوز 10

قابلیت دسکتاپ مجازی یکی از امکانات جدید ویندوز 10 می باشد.

 

دسکتاپ های مجازی
کاربران رایانه های مک از سالها پیش می توانستند از قابلیت دسکتاپ مجازی استفاده کنند. حالا این قابلیت به ویندوز 10 هم اضافه شده است. استفاده از خدمات یاد شده در ویندوز 10 بسیار ساده است. تنها کافیست بر روی دکمه Task View در نوار وظیفه کلیک کنید تا یک دسکتاپ مجازی دیگر ایجاد کرده یا بین دسکتاپ‌ها سوییچ کنید. دکمه‌های ترکیبی میان‌بر این دستور هم دکمه ویندوز + Tab هستند. این قابلیت برای آن دسته از کاربرانی که عادت به اجرای چندین برنامه در آن واحد دارند و از داشتن چندین صفحه‌نمایش محروم هستند کار ساز خواهد بود.

 

بازگشت منوی استارت
پس از حذف منوی استارت از ویندوز 8.1 بسیاری از کاربران قدیمی نسبت به این مساله اعتراض کردند و خواستار تجدیدنظر مایکروسافت در این تصمیم خود شدند. منوی استارت از سال 1995 بخشی جدایی ناپذیر از سیستم عامل ویندوز بوده و لذا حذف آن بدون درنظر گرفتن ابزار جایگزین به ابزاری برای انتقاد از مایکروسافت مبدل شد. منوی استارت ویندوز 10 برای اولین بار از قابلیت شخصی سازی برخوردار است و کاربران می توانند امکاناتی را بر مبنای سلیقه شخصیشان به آن اضافه کرده یا حذف نمایند. کاربران ویندوز 10 با کلیک بر روی منوی استارت و قراردادن موشواره در مرز بالایی یا کناری منو ، آن را به صورت طولی یا عرضی بزرگ یا کوچک نمایند.

 

بود.

سئوی فروشگاه اینترنتی
امروزه با تمام مانع شدن اینترنت و به کارگیری آن حتی فروشگاه های موجود در سطح شهر نیز به اندیشه ارتقا تکاپو های خود و اینترنتی کردن فروش خویش افتاده اند تا بتوانند به وسیله اینترنت فروش خود را ارتقا دهند و مشتری اکثریت را به سمت خود جذب نمایند. در پیوستگی با همیار وردپرس به اتفاق باشید لغایت نکات مهمی محیط سئوی فروشگاه اینترنتی را به شما تعلیم دهیم.

بهینه سازی آدرس صفحات وب
یکی از عوامل تاثیر گذار در سئوی فروشگاه اینترنتی، آدرس آن میباشد بعد باید در انتخاب اسم پهنه خویش بینهایت دقت داشته باشید زیرا این اسم حوزه شماست که تبدیل به برند شده و برای شما درآمد زایی خواهد کرد. برای گزینش نام گستره پسندیده باید به این نکات توجه داشته باشید:

کلمات کلیدی اصلی مرتبط با فعالیتتان در آن به کار رفته باشد.
زیاد طولانی نباشد.
از خط ویس کوچک (-) برای جداکردن آدرس دهیتان استفاده کنید.
انتخاب عنوان مناسب
با توجه به اینکه دنیای اینترنت دنیای رقابت می باشد شما برای جذب بیننده اغلب باید بر روی بی همتا بودن عنوان و محتواهای به پیشه رفته در سایتتان سرمایه گذاری کنید و به آنها اغلب توجه نمایید و به این نکته پروا نمایید که هرچه برای محصولاتتان توضیحات اکثریت قید نمایید به طبع مشتریان بیشتری نیز خواهید داشت.

بهینه سازی واژه ها کلیدی
یکی از فاکتور های مهم در سئوی فروشگاه اینترنتی برای موتور های جست و جو به کارگیری کلمات کلیدی پسندیده است. بهترین پیشه این است که شما با استفاده از یک عنوان و توضیح یکتا صفحات وب سایت خود را برچسب گذاری کنید. ربات های جستجوگر به عناوین گوناگون و متفاوت علاقه زیادی اثر میدهند.

لینک های داخلی
یکی سایر از فاکتور های مهم در فرمایش سئوی فروشگاه اینترنتی، لینک های داخلی می باشد. به طور چکیده میتوان لینک داخلی را لینک دهی با دیگر صفحات
وب سایتتان تعریف کرد. باید به این نکته دقت داشته باشید که هر صفحه را نهایتا به سه صفحه ی پیوسته با آن لینک دهید و در فرمایش لینک دهی درونی افراط نکنید.

لینک های خارجی
یکی سایر از فاکتور های سئوی فروشگاه اینترنتی که احتمالاً مهمترین فاکتور آن نیز باشد لینک های خارجی است. شما باید از سایت های معتبر و شناخته شده که گوگل به آنها اعتماد کافی را دارد لینک دریافت کنید. پروا به این نکته بایسته است که در صورتی که از سایت هایی که با سوژه تکاپو سایت شما هم خوانی ندارد و یا سایت های بی محتوا لینک گرفتن کنید دقیقا برعکس عمل کرده و به سایت خویش و سئو ی آن صدمه وارد میکنید.

سرعت لود و بارگزاری سایت
هر چقدر هم که سایت پر محتوایی باشید و محصولات فراوانی داشته باشید چنانچه سرعت لود سایت شما پایین باشد مشتری نخواهید داشت.آموزش سئو وردپرس سایت فروشگاهی میموس کاربران اینترنت مایل به استفاده و خرید از سایت هایی هستند که از سرعت لود فوقانی برخوردار هستند. احد از طریق هایی که میتوان به وسیله آن سرعت لود سایت خود را افزایش دهید به کارگیری عکس ها بهینه میباشد.

طراحی واکنش گرا
امروزه تقسیم قابل توجهی از کاربران به وسیله گجت های همراه خویش اقدام به وب گردی و به کارگیری اینترنت می نمایند شما هم میتوانید با به کارگیری قابلیت واکنشگرا بودن وب سایت این دست از کاربران را شیفته سایت خویش نمایید و از این روش مشتریان بیشتر و برآیند اینکه فروش بیشتری را تجربه کنید.

شبکه های اجتماعی
در حال حاضر شبکه های اجتماعی در زندگی انسان ها به خصوص ایرانیان حرف ابتدا را میزند شما با کمک دریافت از توان این شبکه میتوانید به فروش خویش کمک زیادی کنید.

نقد و عقیده مشتریان
استفاده از نظرات سایر کاربران در ارتباط با تجربه آنها در ارتباط با ی به کارگیری فرآورده خریداری شده میتواند به فروش شما کمک دوچندانی نماید این شغل علاوه بر تاثیر مثبت بر روی مشتری اعتماد او را نسبت به فروشگاه شما اغلب می کند و میتواند او را به یگانه از مشتریان دائمی شما کند.

همچنین در ویندوز 10 شما می توانید به راحتیTileها یا کاشی ها را حذف کنید ، کاشی های جدید اضافه کنید و حتی آن ها را بزرگ یا کوچک کنید .برای افزودن کاشی یک نرم افزار یا یک اپ ( app ) کافیست روی آن راست کلیک کنید و گزینه Pin to start را انتخاب کنید . پس از آن این کاشی به سمت راست منوی شما انتقال می یابد . همچنین شما می توانید موقعیت مکانی کاشی ها را به صورت Drag & Drop تغییر دهید .برای حذف یک کاشی هم کافیست روی آن راست کلیک کنید و گزینه Unpin from Start را انتخاب کنید . همچنین برای تغییر اندازه یک کاشی کافیست روی آن راست کلیک نموده و گزینه Resize را انتخاب کنید و سپس در منوی جدیدی که باز می شود اندازه موردنظرتان را انتخاب کنید .

 

برای تغییر رنگ پس زمینه منوی استارت هم در یک فضای خالی در منو، راست کلیک کنید و گزینه Personalize را انتخاب کنید. با این کار پنجره Color and Appearance برای شما باز می شود که می توانید رنگ موردنظر خود را انتخاب کنید . همچنین اگر رنگ مورد علاقه ی خود را پیدا نکردید کافیست روی گزینه Show color mixer کلیک کنید و رنگ دلخواهتان را بسازید .در نهایت در منوی استارت جدید ویندوز 10 با کلیک راست روی کاشی نرم افزار مورد نظرتان و انتخاب گزینه uninstall خواهید توانست هر نرم افزار را حذف نمایید.

 

همگرایی با کنسول بازی ایکس باکس
یکی از امکانات چشمگیر ویندوز 10 که اعلام آن با استقبال قابل توجهی مواجه شد، سازگار شدن ویندوز 10 با کنسول بازی ایکس باکس به منظور اجرای بازی های ویدیویی در محیط این سیستم عامل است. ویندوز 10 علاوه بر رایانه های شخصی بر روی کنسول ایکس باکس هم اجرا می شود و لذا از این طریق و با نصب برنامه Windows 10 Xbox می توانید از شرایط دوستان آنلاینتان مطلع شوید و با استفاده از رایانه های شخصی به طور چند نفره در کنار کاربران کنسول بازی ایکس باکس بازی کنید. برای انجام این کار در شبکه های محلی نیازی به اینترنت نیست، اما در غیر این صورت باید به اینترنت واقعا پرسرعت دسترسی داشته باشید!

کاربران سیستم‌عامل مک او.اس.ایکس با ذره‌بین خوش‌دست و پرکاربرد این سیستم‌عامل با نام اسپات‌لایت آشنایی دارند. اسپات‌لایت را می‌توان مغز متفکر سیستم‌عامل مک دانست؛ زیرا در کوتاه‌ترین زمان ممکن هر اطلاعاتی را که در دستگاه خود ذخیره کرده باشید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

جستجوی سریع انواع اطلاعات در مک به کمک اسپات‌لایت مزایای بی‌شماری را برای کاربران دارد؛ اما ممکن است یک کاربر اطلاعات ارزشمند و محرمانه‌ای را روی هارد‌دیسک رایانه ذخیره کرده و تمایلی نداشته باشد اسپات‌لایت براحتی مکان آنها را شناسایی کند.

 

اگر شما نیز چنین اطلاعاتی در سیستم‌عامل مک.او.اس.ایکس ذخیره کرده‌اید و به‌دنبال روشی برای حذف این اطلاعات از ایندکس اسپات‌لایت هستید، استفاده از ترفند زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

 

هارد‌دیسک رایانه, مک.او.اس.ایکس

پنهان کردن فایل‌ها و پوشه‌ها از اسپات‌لایت در سیستم عامل مک

 

توجه: مراحل اجرای این ترفند با توجه به محیط کاربری سیستم‌عامل جدید اپل یعنی OS X El Capitan شرح داده شده است. می‌توانید این قابلیت را در OS X Yosemite نیز اجرا کنید.

 

1ـ نشانگر ماوس خود را به بالا سمت چپ صفحه ‌نمایش منتقل کرده و پس از کلیک روی لوگوی اپل، گزینه System Preferences را در منوی به‌ نمایش درآمده کلیک کنید.

 

2ـ از ردیف اول آیکون‌های به‌نمایش درآمده روی Spotlight کلیک کنید.

 

3ـ پنجره اسپات‌لایت به دو تب Search Results و Privacy تقسیم شده است. روی تب Privacy کلیک کرده و از پایین سمت چپ روی آیکون «+» کلیک کنید.

 

4ـ در پنجره به‌نمایش درآمده پوشه‌های موردنظر برای حذف از فهرست نتایج جستجو را انتخاب و روی گزینه Choose کلیک کنید.

 

توجه داشته باشید در صورتی‌که قصد دارید فایل یا مجموعه‌ای از فایل‌ها را از فهرست نتایج حذف کنید، باید با ساخت یک پوشه جدید و انتقال فایل‌های مورد نظر به این پوشه، آنها را در یک پوشه قرار داده و در نهایت با انتخاب پوشه، آن را از فهرست نتایج حذف کنید.

 

5ـ پس از طی این مراحل، پوشه یا پوشه‌های انتخابی شما در کادر موجود در بخش Privacy به‌نمایش درآمده و می‌توانید پنجره‌های فعال را ببندید.

 

6ـ از حالا به بعد عملیات جستجو بدون در نظر گرفتن اطلاعات ذخیره شده در پوشه‌های مشخص شده در بخش Privacy اجرا می‌شود

 



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

 

بدون تردید دستیار صوتی کورتانا یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های ویندوز ۱۰ مایکروسافت است. به احتمال قوی پیش از قدم نهادن کورتانا به عرصه‌ی رقابت، با دستیارهای شخصی گوگل ناو و سیری اپل برای دستگاه‌های هوشمند قابل حمل آشنایی دارید. اما، هم‌اکنون دستیار صوتی شایسته و جذابی به نام کورتانا برای سیستم‌های دسکتاپ ویندوزی به لیست رقابت کنندگان اضافه شده است.

 

 دستیار صوتی مایکروسافت, آموزش کامپیوتر

کورتانا نام دستیار شخصی هوشمند در ویندوز ۱۰ است.

 

همان‌طور که می‌دانید، هریک از بزرگان دنیای تکنولوژی (اپل و گوگل) دستیار صوتی مختص به خود را دارند؛ حتی برخی از توسعه دهندگان متفرقه هم، اقدام به توسعه‌ی دستیار صوتی خود (Hound) کرده‌اند. پس جای تعجبی ندارد که شرکت مایکروسافت (غول نرم‌افزاری دنیای تکنولوژی) هم با دستیار صوتی خود تحت عنوان کورتانا پا به این عرصه بگذارد. کورتانا یکی از شخصیت‌های بازی هیلو بوده و بیشتر ویژگی‌های آن، برگرفته از این بازی است. در ادامه‌ی مقاله نحوه‌ی به دست آوردن اطلاعات، مدیریت برنامه‌ها و حتی اجرای برخی از فرمان‌های گوگل، به وسیله‌ی این دستیار جالب را بیان خواهیم کرد.

 

 دستیار صوتی مایکروسافت, آموزش کامپیوتر

دستیار صوتی کورتانا یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های ویندوز ۱۰می باشد.

 

استفاده از کورتانا: صدا در برابر تایپ
قبل از شروع استفاده از کورتانا بایستی با حساب کاربری مایکروسافت خود که موقعیت مکانی آن روی ایران تنظیم نشده، وارد ویندوز ۱۰ شوید. همچنین می‌توانید این کار را هنگام استفاده از کورتانا، که ورود به حساب مایکروسافت را بعد از وارد کردن نام یا نام مستعار از شما درخواست می‌کند، انجام دهید.

 

مورد بعدی، فعال کردن گزینه‌ی Location با کلیک بر روی دکمه‌ی لغزنده‌ی آن در مسیر Settings→ Privacy→ Location است. مورد آخر هم، تنظیم موقعیت مکانی ویندوز از مسیر Settings→ Time & Language→ Region & Language است که باید بر روی ایالات متحده‌ی آمریکا تنظیم شود.

 

درصورت عدم اعمال این تنظیم‌ها، قادر به استفاده از دستیار صوتی باهوش مایکروسافت نخواهید بود. نکته‌ی جالب این است که خوشبختانه می‌توانید منطقه‌ی زمانی خود را بر روی تهران تنظیم کنید! بعد از انجام همه‌ی این کارها، آیکون جستجوی نوار وظیفه به آیکون کورتانا تبدیل خواهد شد!

 

پس از آنلاین شدن، دو راه برای استفاده از کورتانا وجود دارد: راه اول، به کارگیری فرمان‌های صوتی و راه دیگر، تایپ دستورها یا سوال‌ها در جعبه‌ی جستجوی Ask me anything است که هر دو باید به زبان انگلیسی باشد.

 

البته در صورت غیرفعال بودن جعبه یا آیکون کورتانا در نوار وظیفه، در صورت تایپ دستورها در منوی استارت هم، به طور مستقیم به کورتانا منتقل می‌شوید. اگر انتخاب شما فرمان صوتی است، می‌توانید با فعال کردن قابلیت Hey Cortana از بخش تنظیم‌های داخلی کورتانا در مسیر Notebook→ Settings، بدون لمس هیچ دکمه یا حرکت دادن موس و فقط با گفتن عبارت "هی کورتانا” دستیار شخصی خود را فراخوانی کنید.

 

به صورت اختیاری می‌توانید در بخش Respond best بهترین عملکرد و واکنش کورتانا را با انتخاب گزینه‌ی To me برای صدای خود و با انتخاب گزینه‌ی To anyone برای همه، تنظیم کنید. به عبارت دیگر با تنظیم این گزینه‌ روی To me، کورتانا فقط به صدای شما عادت کرده و بهترین عملکردش را تنها در اختیار شما خواهد گذاشت!

 

برای استفاده از این قابلیت شما نیازمند اجرای تمرین‌ ۶ مرحله‌ای سریعی از طریق دکمه‌ی Learn my voice برای تعلیم دادن و شناساندن صدای خود به کورتانا هستید؛ برای این کار باید متنی که در هر مرحله نشان داده می‌شود را برای کورتانا تکرار کنید. در غیر این صورت، دستیار شخصی شما بی‌وفایی کرده و به فرمان صوتی هر کسی عمل خواهد کرد!

 

استفاده از فرمان‌های صوتی ضروری نبوده و می‌توان از لیست فرمان‌های از قبل تایپ شده هم استفاده کرد. البته تایپ همه‌ی جمله‌ها ناکارآمد است و نمی‌توان همه چیز را تایپ شده ذخیره کرد. خوشبختانه کورتانا باهوش بوده و تا حد زیادی منظور کاربر را درست متوجه می‌شود. بنابراین کاربر می‌تواند از عبارت‌های انعطاف‌ پذیر و عامیانه هم استفاده کند.

 

به عنوان نمونه می‌توان این جمله‌ها را از کورتانا پرسید: برنامه‌ی امروز من چیه؟ (What’s on my schedule today)، امروز چه کاری رو باید انجام بدم؟ (?What do I have going on today)، برنامه‌ی امروز من (?my schedule today). کارکرد همه‌‌ی جمله‌ها یکسان است. سعی کنید جمله‌های خود را به روش‌های مختلفی بازگو کنید تا بهترین عملکرد را به دست بیاورید.

 

 دستیار صوتی مایکروسافت, آموزش کامپیوتر

استفاده از دستورهای کورتانا در ویندوز 10

 

دریافت اطلاعات هنگام نیاز
هر دستیار شخصی خوب بایستی اطلاعات مورد نیاز کاربرش را هنگام نیاز در اختیار آن بگذارد. کورتانا می‌تواند اطلاعات شخصی‌سازی شده‌ای همچون برنامه‌‌ی روزانه یا آب وهوا را بر اساس چیزهایی که از شما می‌داند در اختیارتان بگذارد.

 

ارائه‌ی اطلاعات در بیشتر موارد بستگی به تعداد سرویس‌های مایکروسافت مورد استفاده‌ی کاربر دارد. به عنوان مثال اگر از نرم‌افزار تقویم مایکروسافت استفاده نکنید، به احتمال قوی قادر به دریافت هیچ اطلاعاتی درمورد برنامه‌ی روزانه‌ی خود نخواهید بود. خوشبختانه در برخی از موارد قادر به همگام سازی سرویس‌های گوگل با ویندوز برای پرکردن این شکاف هستید.

 

در ادامه‌، می‌توانید نمونه‌ای از فرمان‌هایی که به استفاده از سرویس‌های مایکروسافت وابسته هستند را همراه با ترجمه‌ی آن‌ها، مشاهده کنید. به جای سه نقطه‌ی موجود در برخی از فرمان‌ها، بایستی کلمه‌ی اختیاری مورد نظر کاربر جایگزین شود.

 

آب و هوا چطور است؟ (?What’s the weather like): در صورت فعال بودن سرویس مکان یابی در بخش تنظیم‌ها و انتخاب منطقه‌ی زمانی مورد نظر، می‌توانید از این سوال برای پی بردن به شرایط آب و هوایی منطقه‌ی خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای دریافت اطلاعات مشابه، سوال‌های خود را درمورد اطلاعات هواشناسی مناطق دیگر هم از کورتانا بپرسید.

 

چه چیزی در برنامه‌ی من است؟ (?What’s on my schedule): اگر هرگونه رویداد برنامه ریزی شده‌ای دارید که در تقویم ویندوز ۱۰ ثبت شده است، می‌توانید درمورد رویداد‌های امروز، فردا، هفته‌ی آینده یا زمان‌های دیگری از کورتانا سوال کنید. همچنین می‌توانید سوال‌های طبیعی‌تری مانند: برای آخر هفته چه کاری دارم؟ (What do I have going on this weekend) را برای پی بردن به رویدادهای موجود در تقویم خود که بازهم متکی به نرم‌افزار تقویم و ایمیل ویندوز ۱۰ مایکروسافت است، از کورتانا بپرسید. همچنین می‌توانید با تقویم گوگل همگام سازی کنید اما قادر به افزودن رویداد جدیدی نیستید.

 

وضعیت پرواز من چیست؟ (?What’s the status of my flight): درصورتی که ویندوز ۱۰ به طور معمول از طریق ایمیل یا نرم‌افزار اوت‌لوک از برنامه‌ی پرواز شما مطلع باشد، می‌توانید برای دریافت اطلاعات بروز درمورد پروازتان از کورتانا سوال کنید. حتی می‌توانید در صورت آگاهی از شماره‌ی پرواز خود، سوالتان را طبق این شماره از آن بپرسید. در این مورد هم، همگام کردن جیمیل با نرم‌افزارهای داخلی ویندوز ممکن است برای به دست آوردن اطلاعات از کورتانا مفید باشد.

 

چقدر طول می‌کشد تا به ... برسم؟ (?[How long will it take me to get to [place): اگر سرویس مکان یابی ویندوز فعال باشد، می‌توانید در مورد مدت زمان مسافرت به مقصد ویژه‌ای برای تخمین مدت زمان سفر از کورتانا سوال کنید.

 

مسیر رسیدن به ... را به من نشان بده ([Show me directions to [place): به طور مشابه می‌توانید در صورت داشتن نام مقصد یا آدرس آن، نمایش مسیر منتهی به مقصد را از دستیار شخصی خود بپرسید. این مسیرها در نقشه‌ی آنلاین بینگ به کاربر نشان داده می‌شوند. در حال حاضر به نظر نمی‌رسد که روشی برای استفاده از نرم‌افزارهای نقشه‌ی دیگری وجود داشته باشد؛ اما از لحاظ فنی می‌توانید از هر نرم‌افزار نقشه‌ای که در فروشگاه ویندوز در دسترس است استفاده کنید. متاسفانه فعلا هیچ کدام از شرکت‌های توسعه دهنده‌ی نرم‌افزار نقشه، نرم‌افزاری در این فروشگاه ندارند.

 

یادداشت‌های من را نشان بده (Show me my notes): اگر کاربر وان‌نوت باشید می‌توانید ازاین فرمان برای یافتن یادداشت مورد نظر خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید یادداشت‌ها را با تاریخ یادداشت شده‌ی آن‌ها فیلتر کرده و فقط یادداشت‌های مربوط به تاریخ مشخصی را ببینید. برای مثال: می‌توان از عبارت "یادداشت‌های مربوط به ژانویه‌ی ۲۰۱۵ را به من نشان بده” (Show me my notes from January 2015) برای فیلتر کردن نتایج بهره برد.

 

با وجود کورتانا حتی هنگامی که مشغول انجام کاری هستید، می‌توانید در مورد رویدادهای زندگی خود اطلاعاتی را به دست بیاورید. تنها بخش منفی آن، نیاز به استفاده از سرویس‌های مایکروسافت در بیشتر موارد (یا حداقل همگام سازی با دیگر سرویس‌ها) است. با این حال، اگر زمان زیادی را با کورتانای دسکتاپ خود صرف کنید، ممکن است ارزش استفاده را داشته باشد.

 

 دستیار صوتی مایکروسافت,کورتانا در ویندوز 10

با استفاده از کورتانا می توان زمان خود را مدیریت کرد.

 

مدیریت زمان با یاد‌آور‌ها، رویدادها و زنگ‌های هشدار
اگر دستیار شخصی صرفا در اجرای فرمان‌های کاربر تبحر داشته باشد، احتمالا دستیاری مفید نخواهد بود. خوشبختانه کورتانا عملا می‌تواند رویکرد بسیار فعالی برای مدیریت زمان و بهره‌وری کارهای شما هم داشته باشد. درحالی که مدیریت رویدادها نیازمند استفاده از سرویس‌ تقویم مایکروسافت است، زنگ‌های هشدار و یادآور‌ها در خود ویندوز ۱۰ به طور مستقیم و بدون وابستگی به استفاده از سرویس ویژه‌ای عمل می‌کنند.

 

ایجاد یک قرار ملاقات (Create an appointment): در صورت استفاده از سرویس تقویم مایکروسافت قادر به ایجاد یا اصلاح قرارهای ملاقات خود با فرمان‌های صوتی این چنینی خواهید بود. به سادگی با گفتن این فرمان، می‌توانید جزئیات مربوط به قرار ملاقات را به صورت دستی در تقویم ثبت کنید. همچنین با گفتن فرمانی مانند: "قرار ملاقاتی را برای ساعت ۲ بعد از ظهر فردا ایجاد کن” Create a meeting tomorrow at 2PM قادر به ثبت قرار ملاقاتی با جزئیات کامل خواهید بود.

 

قرار ملاقات قبلی مرا تغییر بده (Move my appointment): شما می‌توانید همچنین رویداد‌های موجود را با فرمان‌هایی همچون "قرار ملاقات ساعت ۲ بعد از ظهر فردا را به ۳ بعد از ظهر تغییر بده” (Move my 2PM meeting tomorrow to 3PM) اصلاح کنید. کورتانا معمولا قادر به تشخیص رویدادها به وسیله‌ی نام آن‌ها در تقویم است؛ بنابراین شما می‌توانید از عبارت‌هایی مانند Move Bad Movie Nite to 8PM (زمان فیلم Bad Movie Nite را به ۸ شب تغییر بده) هم استفاده کنید.

 

تعیین یک یادآور (Set a reminder): کورتانا قادر به یادآوری رویدادهای مورد نظر کاربرها از طریق ابزار Reminders موجود در کورتانا است. برای مثال با گفتن جمله‌ی "فقط برای یکبار، صرف ناهار را هنگام ظهر به من یادآوری کن” (Remind me to take my lunch on time for once at noon) می‌توان با وجود مشغله‌های کاری فراوان، به موقع ناهار را نوش جان کرد! در صورت استفاده از نسخه‌ی موبایلی کورتانا، می‌توانید یادآوری‌هایی را تعیین کنید که در زمان رسیدن به یک مکان معین یا هنگام تماس مخاطب ویژه‌ای با شما، راه‌اندازی شوند.

 

یادآور‌ها را به من نشان بده (Show me my reminders): این فرمان همه‌ی یادآور‌های جاری را نشان می‌دهد. شما همچنین می‌توانید با کلیک روی دکمه‌ی See more با آیکون سه نقطه واقع در بخش Reminders کورتانا و انتخاب History یادآوری‌هایی که قبلا به اتمام رسیده‌اند را مشاهده و حذف کنید.

 

تعیین زنگ هشدار (Set an alarm): درست مانند یادآوری‌ها، می‌توانید زنگ‌های هشداری را برای زمان‌های مشخصی تعیین کنید. همچنین می‌توانید تعیین کنید که آیا این هشدار فقط یکبار اتفاق بیافتد یا به طور منظم تکرار شود.

 

زنگ‌های هشدار مرا نشان بده (Show me my alarms): می‌توانید برای نمایش لیست همه‌ی هشدارهای فعال این عبارت را از کورتانا بپرسید. این فرمان نرم‌افزار جدید Alarms & Clock را اجرا می‌کند؛ جایی که می‌توانید تک تک هشدارهای موجود را اصلاح یا پاک کنید.

 

حتی اگر قصد استفاده از سرویس‌های مایکروسافت را ندارید یادآوری‌ها و هشدارها در ویندوز ۱۰ بدون وابستگی به استفاده از نرم‌افزارهای دیگری، بسیار کاربردی هستند. یادآور‌های ثبت شده به صورت پاپ‌آپ در سینی اعلانیه‌ها نشان داده می‌شوند و هشدارها در زمان نیاز کاربر زنگ خواهند خورد.

 

 دستیار صوتی مایکروسافت, کورتانا

 

به دست آوردن اطلاعات عمومی به طور مستقیم، در صفحه‌ی خانگی کورتانا
نیازی نیست که برای یافتن پاسخ هر سوال ساده‌ای به مرورگر ویندوز مراجعه کنید؛ هم‌اکنون می‌توانید پاسخ سوال‌های خود را به طور ساده و خلاصه‌وار در صفحه‌ی خانگی کورتانا مانند صفحه‌ی کورتانای گوشی‌های هوشمند، مشاهده کنید. نمونه‌ای از سوال‌ و جواب‌های ساده را در زیر مشاهده می‌کنید.

 

قد آقای جف گُلدبلام چقدر است؟ (?How tall is Jeff Goldblum): کورتانا می‌تواند اطلاعات اولیه‌ای مانند قد، وزن، سن، وضعیت تاهل و... از چهره‌های سرشناس را ارائه کند.

 

کلمه‌ی سلول را تعریف کن ("Define Cell”): کورتانا سریعا می‌تواند تعریفی از کلمه‌ی خاصی را ارائه دهد؛ بنابراین نیازی به جستجوی کلمات در اینترنت نیست.

 

روز کارگر چه زمانی است؟ (?When is Labor Day): دستیار صوتی مایکروسافت نه تنها قادر به ارائه‌ی چنین اطلاعات عمومی است؛ بلکه حتی اگر کسی در فیسبوک در مورد چنین تاریخ‌هایی با شما شوخی کرد بهتر است ابتدا با کورتانا مشورتی داشته باشید!

 

اکران فیلم عصر اولتران چه زمانی است؟ (?How long is Age of Ultron): کورتانا قادر به نمایش زمان اکران فیلم ها است؛ اما نمی‌تواند زمان تمدید فیلم‌های تمدید شده را به کاربر اطلاع دهد.

 

چه کسی مدیر عامل شرکت مایکروسافت است؟ (?Who is the CEO of Microsoft): کورتانا قادر به تشخیص هویت افراد مهم جامعه است. به خاطر اینکه علاقه‌ی بیشتری به افراد آمریکایی دارد، احتمال شناسایی افراد نامدار منطقه‌ی سایر کاربران بسیار پایین است.

 

از قطعه‌ی موسیقی فایرفلای چه خبر؟ (?What’s the theme song to Firefly): تعجب نکنید؛ دستیار صوتی مایکروسافت قادر به ارائه‌ی چنین اطلاعاتی هم هست!

 

یک دلار آمریکا معادل چند یِن ژاپن است؟ (?What is one US dollar in Japanese yen): اگر در حال سفر یا در جستجوی مکانی برای گذراندن تعطیلات هستید، با استفاده از کورتانا می‌‌توانید ارزش پول رایج کشور خود را با ارزهای دیگری معادل سازی کنید.

 

ساعت در کالیفرنیا چند است؟ (?What time is it in California): در صورتی که رئیس‌ شما در منطقه‌ی زمانی دیگری زندگی می‌کند، استفاده از این سوال می‌تواند زندگی بخش باشد!

 

همه‌ی این موارد، نمونه‌هایی از نتایج اعلام شده‌ به طور مستقیم در صفحه‌ی مربوط به کورتانا بودند. با این روش مفید نیازی به ترک کردن کاری که در حال انجام آن هستید نیست. البته اگر شخص کورتانا پاسخ سوالی را نداند، مجبور به استفاده از مرورگر و موتور جسجوی بینگ برای دریافت پاسخ خواهید بود. پس اگر به دنبال اجتناب از بازکردن تب‌های مرورگر هستید، بهتر است سوال‌هایی بپرسید که از پاسخ دادن به آن‌ها به وسیله‌ی شخص کورتانا مطمئن هستید.

 

 موتور جستجوی گوگل, مرورگر کروم

با استفاده از کورتانا می توان اطلاعات عمومی را به طور مستقیم بدست آورد .

 

جستجوی آنلاین با نتایج بینگ

با وجود اینکه بیشتر کاربرها از موتور جستجوی گوگل بهره می‌برند، اما با ابزاری که در بخش پایانی مقاله معرفی خواهیم کرد، کاربران طرفدار بینگ مایکروسافت هم می‌توانند بدون کوچ کردن به گوگل، از قابلیت‌هایی که بینگ قادر به ارائه‌ی آن‌ها نیست، استفاده کنند.

 

با این حال، موتور جستجوی بینگ قابلیت‌های بسیار جالبی دارد که کورتانا با استفاده از این جستجوگر قادر به انجام آن‌ها است. در ادامه‌ی مطلب برخی از فرمان‌هایی که جستجوگر بینگ در مرورگر، قادر به پاسخ دادن آن‌ها است را معرفی می‌کنیم.

 

رستوران‌های هندی نزدیک را به من نشان بده (Show me Indian restaurants nearby): به طور شگفت‌انگیز و با کمال سپاسگزاری از جستجوگر بینگ، با این فرمان به نقشه‌ مراجعه نشده و نتایج جستجوی رستوران‌های موجود، در بینگ نمایش داده می‌شوند.

 

تصاویر استیو جابز را نشان بده (Show me pictures of Steve Jobs): با صادر کردن چنین فرمان‌هایی، قادر به استفاده از بخش جستجوی تصویر بینگ برای تقریبا هر عکسی، خواهید بود.

 

ویدیویی از نحوه‌ی دانه کردن انار نشان بده (Show me a video of how to deseed pomegranates): با استفاده از بینگ، می‌توان به چنین ویدیوهای آموزشی دسترسی پیدا کرد.

 

بازی بیسبال بعدی چه زمانی است؟ (?When is the next baseball game): به طور صادقانه، پس از ۴ بار تلاش برای یافتن فرمان‌های صوتی مربوط به ورزش نتیجه‌ی مورد نظر به دست آمد.

 

جمعیت ایالات متحده‌‌ی آمریکا چقدر است؟ (?What’s the population of the United States): جستجوگر بینگ قادر به ارائه‌ی چنین اطلاعاتی که کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد هم است.

 

به طور کلی، می توانید از کورتانا برای جستجوی تقریبا همه چیز در وب استفاده کنید. در روشی نوین، کورتانا از موتور جستجوی بینگ برای نتایج وبی خود استفاده می‌کند. بنابراین جواب‌ها نسبت به جستجوگر گوگل کمی محدود هستند. با این حال هنوز هم می‌توان تعداد زیادی از پاسخ‌ها را با استفاده از بینگ حتی بدون تغییر موتور جستجو هم به دست آورد.

 

تقویم ویندوز ۱۰, دستیار صوتی مایکروسافت

 

استفاده از فرمان‌های صوتی گوگل در بینگ با بهره‌مندی از افزونه‌ی کروم
بیایید برای یک ثانیه هم که شده، واقع بین باشیم! گوگل درمورد فرامین صوتی یک سر و گردن از مایکروسافت بالاتر بوده و واقعا عملکرد خوبی دارد. با توجه به این موضوع، طبیعتا بسیاری از کاربرها گوگل را به بینگ ترجیح می‌دهند. اگر شما هم از این دست کاربران هستید یا فقط به خاطر اینکه اطلاعات مهم شما با حساب گوگل در ارتباط است از آن استفاده می‌کنید؛ به هرحال می‌توانید از افزونه‌ی Bing2Google برای استفاده از کورتانا به منظور اجرای فرمان‌های گوگل استفاده کنید!

 

افزونه‌ی Bing2Google با هدایت دوباره‌ی مسیر جستجوها به موتور جستجوی گوگل، بار دیگر آن‌ها را در مرورگر بارگذاری می‌کند. به این معنی که، هر فرمان قابل اجرا در مرورگر مایکروسافت به طور فنی می‌تواند به جای فرمان‌های گوگل اجرا شود. می‌توان از این افزونه برای انجام جستجوهای گوگلی در بینگ، استفاده از فرمان‌هایی که مایکروسافت پشتیبانی نمی‌کند یا به عنوان جایگزین کلی برای فرمان‌های عادی بینگ هم استفاده کرد. علاوه‌بر موارد یاد شده، در ادامه‌ی مطلب سوال‌هایی را معرفی می‌کنیم که فقط با جستجوگر گوگل قابل اجرا است.

 

بسته‌های پستی من کجا هستند؟ (?Where are my packages): این سوال لیستی از همه‌ی بسته‌های پستی که ایمیل آن‌ها را در جیمیل دریافت کرده‌اید نشان خواهد داد. متاسفانه نمی‌تواند دلیل عبور کردن از مسیرهای مختلف را به شما بگوید!

 

فروشگاه اپل چه زمانی بسته می‌شود؟ (?When does Apple Store close): کاربرها به طور مستقیم قادر به جستجوی زمان بسته شدن فروشگاه یا رستوران‌های بخصوصی در جستجوگر گوگل هستند.

 

التهاب لوزه چیست؟ (?What is tonsillitis): در اوایل سال جاری گوگل اقدام به استخدام پزشک‌های مجربی برای تهیه اطلاعات و ارائه‌ی نمودارهایی بر پایه‌ی دانش پزشکی به موتور جستجوی گوگل کرد؛ که کاربرها می‌توانند با جستجویی ساده به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

 

چه چیزی در کوکاکولا وجود دارد؟ (?What’s in a Coca Cola): گوگل غذا شناس ماهری است و ترکیبات آن‌ها را در اختیار کاربرها می‌گذارد! حتی با جستجویی ساده، می‌توان دستورالعمل پخت برخی از کوکتل‌ها را هم به دست آورد.

 

گوگل به تنهایی دارای هزاران هزار فرمان قابل جستجو است؛ به همین خاطر نمی‌توان همه‌ی آن‌ها را در این مقاله گنجاند. از این رو می‌توانید ایده‌ها و فرمان‌های خود را شخصا با جستجوگر گوگل آزمایش کنید.

 

حتی اگر طرفدار بینگ مایکروسافت هم نباشید، افزونه‌ی مذکور استفاده از همه‌ی فرمان ها را برای کورتانا همراه با موتور جستجوی گوگل، ممکن می‌سازد؛ یعنی بهترین‌هایی از هر دو موتور جستجو! البته به شرطی که از مرورگر کروم استفاده کنید. به یاد داشته باشید که همیشه راهی وجود دارد!

همه این نکته را قبول دارند که سیستم عامل ویندوز پر کاربرد ترین سیستم عامل جهان است و می توان آن را محبوب ترین سیستم عامل هم در نظر گرفت. خیلی از کاربران هستند که سال هاست از نسخه های ویندوز استفاده می کنند و شاید بسیاری از ما خودمان را حداقل درباره استفاده از ویندوز حرفه ای بدانیم.

 

اما آنقدر نکته ها و ترفند های ریز در ویندوز وجود دارند که برای یاد گرفتن همه آنها مدت ها زمان لازم است. در ادامه قصد داریم 5 ترفند ساده را آموزش دهیم که با دانستن آنها نه تنها می تواند بهتر و راحت تر از ویژگی های ویندوز استفاده کنید، بلکه می توانید تبدیل به یک کاربر حرفه ای هم بشوید! برای یاد گرفتن این 5 ترفند با ما همراه باشید.

 

 منوی استارت ویندوز, افزایش سرعت کپی فایل ها

اضافه و حذف گزینه های منوی Send to

 

1- تغییر منوی Send to
حتما با منوی Send to آشنا هستید. کافی است روی هر پوشه یا فایلی در ویندوز کلیک راست کنید و در میانه های منوی باز شده send to را پیدا کنید. در حالت عادی گزینه هایی مانند desktop، mail و فشرده سازی در این منوی فرعی وجود دارند اما می تواند خیلی راحت آن را به گونه ای که خودتان دوست دارید تغییر دهید تا گزینه های مورد نظر شما در آن نمایش داده شوند. برای این کار به مسیر زیر بروید:

C:\users\*username*\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo

 

در این بخش تعدادی فایل مشاهده می کنید که مشابه همان مواردی هستند که در منوی فرعی send to نمایش داده می شوند. برای اینکه گزینه ای را از send to حذف کنید خیلی راحت باید همان مورد را از پوشه ای که در آن حضور دارید حذف کنید. از طرف دیگر برای اینکه گزینه جدیدی را اضافه کنید فقط کافیست پوشه ای را که می خواهید در بخش send to نمایش داده شود کپی کرده و آن را در همین قسمت paste کنید.

 

2- پوشه پیش فرض را تغییر دهید
اگر از ویندوزهای 7 یا 8 استفاده می کنید حتما می دانید که با باز کردن windows explorer پوشه کتابخانه یا library باز می شود. اما برای خیلی از کاربران این پوشه کارایی چندانی ندارد و شاید ترجیح دهید پوشه دیگری به جای آن به نمایش در بیاید. برای تغییر پوشه پیش فرض ویندوز مراحل زیر را انجام دهید:

 

- در کنار دکمه استارت روی windows explorer (یا file explorer) راست کلیک کنید، در منوی باز شده windows explorer (یا file explorer) را پیدا کنید و روی آن هم راست کلیک کرده و properties را انتخاب کنید. در پنجره ای که باز می شود خواهید دید که مسیر هدف چیزی شبیه به AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Libraries تعریف شده است.

 

این مسیر را با هر مسیر دیگری که خودتان ترجیح می دهید عوض کنید. برای مثال اگر دوست دارید با کلیک کردن روی windows explorer پوشه دانلودها باز شود باید از آدرس C:\Users\*Username*\Downloads استفاده کرده و در نهایت روی ok کلیک کنید.

 

3- سرعت کپی کردن فایل ها را افزایش دهید
مایکروسافت تلاش کرده بود در ویندوز 8 سرعت کپی کردن فایل ها را افزایش دهد. با اینکه سرعت این کار در ویندوز 8 نسبت به سایر نسخه های این سیستم عامل بالاتر است، اما هنوز هم با مقدار ایده آل فاصله دارد. اگر دوست دارید سرعت کپی کردن فایل ها را افزایش دهید کافی است از برنامه TeraCopy استفاده کنید. این برنامه جایگزین دیالوگ کپی فایل ها در ویندوز خواهد شد و باید گفت با انجام این کار افزایش سرعت قابل توجهی را مشاهده خواهید کرد.

 

4- حالت God Mode را فعال کنید
 هر چه باشد God Mode اسم جالبی دارد. با فعال کردن این حالت که توسط تیم توسعه دهندگان مایکروسافت ساخته شده، می توانید در یک مکان به تمامی تنظیمات ویندوز دسترسی داشته باشید و دیگر نیازی نیست برای پیدا کردن یک گزینه ساعت ها در کنترل پنل جست و جو کنید. برای فعال کردن God Mode ابتدا یک پوشه روی دسکتاپ بسازید و نام آن را به صورت زیر قرار دهید:

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}0

 

(البته 0 آخر را کپی نکنید، ما هم برای اینکه ترتیب نوشته حفظ شود آن را به انتهای آن اضافه کرده ایم). پس از تائید، شکل پوشه تغییر پیدا می کند و با باز کردن آن می توانید وارد حالت God Mode شوید. در این حالت بیش از 50 بخش مختلف با لینک به تنظیمات مشخص شده وجود دارند. این نکته را هم اضافه کنیم که اگر از ویندوز ویستا استفاده می کنید شاید با حالت God Mode مشکل پیدا کنید و مجبور شوید سیستم را در حالت safe mode اجرا کنید تا بتوانید پوشه را پاک کنید.

با عرضه ویندوز 10 بررسی امکانات و ویژگی‌های آن آغاز شده است. اگر چه این ویندوز به علت برخی قابلیت هایش از توانمندی بیشتری برای جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران برخوردار است، اما مزایای زیادی هم دارد.

 

در ادامه به بررسی برخی از این ویژگی ها که احتمالا شما را به مهاجرت از ویندوزهای قدیمی تر مانند 7 و 8.1 به ویندوز 10 ترغیب می کند می پردازیم.

 

ویندوز 10 رایگان و سازگار است
مسائل مالی همیشه محرک خوبی برای تصمیم گیری در مورد خرید و استفاده از یک محصول است. مایکروسافت پس از آنکه متوجه استقبال خوب از سیستم عامل های رایگان و پربازده آندروید، iOS و ... شد هم تصمیم گرفت ویندوز جدیدش را تا حدی متن باز کرده و با این سیستم عامل ها و برنامه های آنها سازگار کند و علاوه بر این از دریافت مبالغ کلان برای خرید یا مهاجرت به ویندوز دست برداشت و استفاده از ویندوز 10 را برای کاربران نسخه های اصل و غیرتقلبی ویندوز 7 و 8.1 رایگان اعلام کرد. البته کاربران ویندوزهای تقلبی و قدیمی تر باید برای استفاده از ویندوز 10 مبالغی را پرداخت کنند.

 

مایکروسافت خود این بار پیش دستی کرده و با ارسال پیامی برای کاربران ویندوزهای مورد تایید به آنها در مورد نحوه مهاجرت به ویندوز 10 اطلاع رسانی کرده تا آنها بدانند چگونه باید این سیستم عامل سه گیگابایتی را بارگذاری و نصب کنند.

 

اما همه موضوع رایگان بودن ویندوز 10 نیست و طبیعی است که این سیستم عامل از امکانات و قابلیت های جدیدی نیز برخوردار باشد. برخی از این توانمندی ها در ویندوز 8.1 هم وجود داشتند، اما در ویندوز 10 ارتقا یافته یا به گونه ای مناسب اصلاح شده اند تا کارکردن با آنها ساده تر باشد.

 

سرعت مناسب راه اندازی
یکی از کابوس های همه کاربران ویندوز سرعت نسبتا بالای راه اندازی این سیستم عامل در مقایسه با دیگر سیستم عامل ها و کندشدن تدریجی آن در گذر زمان است. بررسی ها نشان می دهد ویندوز 10 در مقایسه با ویندوز 8.1 هم سریع تر راه اندازی می شود و حتی می توان گفت این ویندوز سریع تر از مک بوک و سیستم عامل OS X است. با عرضه موتور سه بعدی جدید DirectX 12 هم می توان بازی های سریع تری طراحی کرد و هم سرعت اجرای بازی های مختلف را افزایش داد.

 

مزایای ویندوز 10  , آموزش کار با ویندوز 10

 

بهبود دستیار صوتی کورتانا
صحبت کردن با ویندوز ضرورتی است که مایکروسافت باید بدان سمت حرکت می کرد. به خصوص که دستیار صوتی سیری شرکت اپل و google now مدتهاست مورد توجه قرار گرفته اند. در ویندوز 10 به راحتی می توانید از دستیار صوتی درخواست پخش موسیقی کنید یا بخواهید یادداشتی برایتان نوشته شود. استفاده بهینه از قابلیت یادآور ویندوز برای مدیریت و سازماندهی برنامه ها نیز درنظر گرفته شده است. به عنوان مثال می توانید از کورتانا بخواهید تا وقتی از نزدیکی یک مغازه رد شدید به یادتان بندازد که باید شیر بخرید. همچنین می توانید به این شیوه احوال پرسی از مادرزنتان در زمانی که همسرتان به وی زنگ می زند را فراموش نکنید و استحکام زندگی زناشویی را افزایش دهید.

 

در مدل جدید کورتانا نه تنها می توانید از فرامین صوتی استفاده کنید، بلکه خواهید توانست از توانمندی بالای این نرم افزار برای شناسایی و به خاطرسپردن علایق خود بهره ببرید. بدین طریق کورتانا امتیاز تیم های ورزشی محبوب شما، وضعیت آب و هوای محلی و حتی شرایط ترافیک در اطراف خانه تان را به خاطر سپرده و به یادتان می آورد.

 

برنامه های جهانی شده
اگر کاربر ویندوز 7 بودید، امکان استفاده از فروشگاه آنلاین خاصی را نداشتید. اما ویندوز 10 به شما امکان می دهد تا نرم افزار مورد نیازتان را برای انجام امور کوچک و بزرگ بیابید. اجرای تمامی برنامه ها هم به طور تمام صفحه یا در پنجره های کوچک تر ممکن است. افزایش کارآیی و بهره وری برنامه های مختلف و تنوع برنامه های چندرسانه ای مانند برنامه های مدیریت عکس، ویدیو، موسیقی، نقشه ها، افراد مخاطب، نامه ها و تقویم از جمله دیگر مزایای ویندوز 10 است. تمامی این برنامه ها را هم می توان به طور لمسی یا به طور سنتی از طریق موشواره و صفحه کلید اجرا کرد.

 

فناوری مناسب لمسی
امروزها همه محصولات الکترونیک قدرتمند لمسی هستند. لذا از رایانه های شخصی و رومیزی هم انتظار می رود که با لمس انگشت به خوبی کار کنند. افرادی که قبلا از تبلت ها و نوت بوک های مجهز به ویندوز 8.1 استفاده کرده بودند می گویند امکانات لمسی این سیستم عامل تا حدی گیج کننده و به میزانی نامناسب بوده است.

 

اما در ویندوز 10 شرایط تغییر کرده است. برای استفاده از ویندوز 10 بر روی دستگاه‌های لمسی، بدنیست به جای منوی استارت از صفحه آغازین استفاده کنید. بدین منظور ابتدا برنامه‌های درحال اجرا را ذخیره کنید. مدنظر داشته باشید که برای اجرای عمل انتقال باید از ویندوز خارج شوید. حال بر روی منوی استارت کلیک کرده و عبارت Navigation Properties را تایپ کنید، حالا بر روی Navigation properties کلیک کنید. اکنون بر روی سربرگ Start menu کلیک کنید و گزینه Use the Start menu instead of the strat screen را بسته به نوع محیط مورد نیاز انتخاب کنید.

 

نکته مهم دیگر در مورد وضعیت لمسی ویندوز 10 بهینه سازی آن برای تبلت هاست. برای این کار باید بخش Notifications یا مرکز اعلان‌ها را باز کنید و Tablet Mode را انتخاب کنید تا حالت بهینه شده برای لمس فعال شود. البته ویندوز 10 به صورت خودکار می‌تواند با توجه به سخت‌افزار رابط کاربری خود را تنظیم کند و وقتی تبلت را به داک کیبورددار متصل می‌کنید محیط کاربری دسکتاپ را در اختیارتان قرار دهد.

 

Action Center
گوشی های هوشمند همگی اعلان های مربوط به دریافت پیام های جدید، به روزرسانی ها و حتی اخبار تازه را به سرعت در دسترس کاربران قرار می دهند. لذا کاربران رایانه های شخصی هم انتظار دسترسی به چنین خدماتی را دارند و ویندوز 10 هم مشابه با Notification Center سیستم عامل مک چنین کاری را انجام می دهد. اعلان های به نمایش درآمده مربوط به ایمیل ها، خود سیستم ( به عنوان مثال نصب وصله به روزرسان) و برنامه های مختلف است. همچنین می توان هشداری در مورد وضعیت آب و هوا یا تولد را دریافت نمود. از این طریق می توانید به تنظیمات سریعی مانند بلوتوث، وای‌فای، موقعیت مکانی و … نیز دسترسی داشته باشید.

 

مزایای ویندوز 10  , آموزش کار با ویندوز 10

یکی از امکانات مرورگر edge سرعت بالای آن است.

 

رونمایی از مرورگر تازه
مرورگر edge که ابتدا با عنوان آزمایشی اسپارتان معرفی شده بود، تکمیل شده و به مرورگر پیش فرض ویندوز 10 مبدل شده است. امری که سروصدای شرکت های سازنده مرورگرهای رقیب را درآورده و آنها مطابق معمول مایکروسافت را به انحصارطلبی متهم کرده اند. افزایش سازگاری با برنامه ها و افزونه های مختلف، سرعت بالاتر، حالت خاص برای قرائت متون، امکان نوشتن بر روی متون، سازگاری با کورتانا و ... از جمله مشخصات edge است.

 

تغییرات امنیتی
در ویندوز 10 هم مانند ویندوز 8 از قابلیت بوت امن استفاده شده است. این قابلیت باعث می شود در زمان راه اندازی سیستم عامل اجرای هیچ کد مشکوکی که مورد تایید مایکروسافت نباشد امکان پذیر نباشد و لدا این کدها امکان نصب بر روی سخت افزارهای رایانه ای را نخواهند داشت. در ویندوز 8 روش هایی برای دور زدن این قابلیت وجود داشت، اما در ویندوز 10 تلاش شده تا تمامی آنها مسدود شود.

 

سه قابلیت تازه امنیتی ویندوز 10 عبارتند از Device Guard، Microsoft Passport و Windows Hello. Windows Hello یکی از جالب ترین این قابلیت هاست که به کاربر امکان می دهد از اسکنر عنبیه، اسکنر اثر انگشت یا سیستم تشخیص چهره به جای رمز عبور استفاده کند. تا پیش از این استفاده از اسکنر اثر انگشت در ویندوز از طریق برنامه‌هایی همچون hp protect tools امکان‌پذیر بود. همچنین Family features ایجاد حساب کاربری ویژه کودکان در ویندوز 10 را ممکن می کندکه در آن نکات امنیتی به مراتب بیشتر از حالت عادی رعایت می‌شود.

 

این حساب کاربری برای مدیریت دقیق نحوه استفاده از وب سایت ها و برنامه های مختلف قابل استفاده است و با استفاده از آن می توان ساعت استفاده کودک از هر برنامه یا اینترنت را محدود کرد. لازم به ذکر است که استفاده از برخی قابلیت‌های Windows hello همچون سیستم تشخیص چهره، مستلزم دارا بودن سخت‌افزارهایی‌ همچون دوربین سنجش دقیق است.

 

Device Guard هم از روش هایی مدرن برای بررسی امضای دیجیتال و تعیین هویت برنامه ها استفاده می کند تا قفل کردن برنامه های مشکوک و احتمالا آلوده تسهیل شود. با استفاده از این روش آلوده کردن و دستکاری نرم افزارهای امنیتی و ضدویروس هم موجب به خطر افتادن امنیت رایانه های مجهز به ویندوز 10 نخواهد شد.

 

دستیار صوتی کورتانا , آموزش نصب ویندوز 10

قابلیت دسکتاپ مجازی یکی از امکانات جدید ویندوز 10 می باشد.

 

دسکتاپ های مجازی
کاربران رایانه های مک از سالها پیش می توانستند از قابلیت دسکتاپ مجازی استفاده کنند. حالا این قابلیت به ویندوز 10 هم اضافه شده است. استفاده از خدمات یاد شده در ویندوز 10 بسیار ساده است. تنها کافیست بر روی دکمه Task View در نوار وظیفه کلیک کنید تا یک دسکتاپ مجازی دیگر ایجاد کرده یا بین دسکتاپ‌ها سوییچ کنید. دکمه‌های ترکیبی میان‌بر این دستور هم دکمه ویندوز + Tab هستند. این قابلیت برای آن دسته از کاربرانی که عادت به اجرای چندین برنامه در آن واحد دارند و از داشتن چندین صفحه‌نمایش محروم هستند کار ساز خواهد بود.

 

بازگشت منوی استارت
پس از حذف منوی استارت از ویندوز 8.1 بسیاری از کاربران قدیمی نسبت به این مساله اعتراض کردند و خواستار تجدیدنظر مایکروسافت در این تصمیم خود شدند. منوی استارت از سال 1995 بخشی جدایی ناپذیر از سیستم عامل ویندوز بوده و لذا حذف آن بدون درنظر گرفتن ابزار جایگزین به ابزاری برای انتقاد از مایکروسافت مبدل شد. منوی استارت ویندوز 10 برای اولین بار از قابلیت شخصی سازی برخوردار است و کاربران می توانند امکاناتی را بر مبنای سلیقه شخصیشان به آن اضافه کرده یا حذف نمایند. کاربران ویندوز 10 با کلیک بر روی منوی استارت و قراردادن موشواره در مرز بالایی یا کناری منو ، آن را به صورت طولی یا عرضی بزرگ یا کوچک نمایند.

 

همچنین در ویندوز 10 شما می توانید به راحتیTileها یا کاشی ها را حذف کنید ، کاشی های جدید اضافه کنید و حتی آن ها را بزرگ یا کوچک کنید .برای افزودن کاشی یک نرم افزار یا یک اپ ( app ) کافیست روی آن راست کلیک کنید و گزینه Pin to start را انتخاب کنید . پس از آن این کاشی به سمت راست منوی شما انتقال می یابد . همچنین شما می توانید موقعیت مکانی کاشی ها را به صورت Drag & Drop تغییر دهید .برای حذف یک کاشی هم کافیست روی آن راست کلیک کنید و گزینه Unpin from Start را انتخاب کنید . همچنین برای تغییر اندازه یک کاشی کافیست روی آن راست کلیک نموده و گزینه Resize را انتخاب کنید و سپس در منوی جدیدی که باز می شود اندازه موردنظرتان را انتخاب کنید .

 

برای تغییر رنگ پس زمینه منوی استارت هم در یک فضای خالی در منو، راست کلیک کنید و گزینه Personalize را انتخاب کنید. با این کار پنجره Color and Appearance برای شما باز می شود که می توانید رنگ موردنظر خود را انتخاب کنید . همچنین اگر رنگ مورد علاقه ی خود را پیدا نکردید کافیست روی گزینه Show color mixer کلیک کنید و رنگ دلخواهتان را بسازید .در نهایت در منوی استارت جدید ویندوز 10 با کلیک راست روی کاشی نرم افزار مورد نظرتان و انتخاب گزینه uninstall خواهید توانست هر نرم افزار را حذف نمایید.

 

همگرایی با کنسول بازی ایکس باکس
یکی از امکانات چشمگیر ویندوز 10 که اعلام آن با استقبال قابل توجهی مواجه شد، سازگار شدن ویندوز 10 با کنسول بازی ایکس باکس به منظور اجرای بازی های ویدیویی در محیط این سیستم عامل است. ویندوز 10 علاوه بر رایانه های شخصی بر روی کنسول ایکس باکس هم اجرا می شود و لذا از این طریق و با نصب برنامه Windows 10 Xbox می توانید از شرایط دوستان آنلاینتان مطلع شوید و با استفاده از رایانه های شخصی به طور چند نفره در کنار کاربران کنسول بازی ایکس باکس بازی کنید. برای انجام این کار در شبکه های محلی نیازی به اینترنت نیست، اما در غیر این صورت باید به اینترنت واقعا پرسرعت دسترسی داشته باشید!

کاربران سیستم‌عامل مک او.اس.ایکس با ذره‌بین خوش‌دست و پرکاربرد این سیستم‌عامل با نام اسپات‌لایت آشنایی دارند. اسپات‌لایت را می‌توان مغز متفکر سیستم‌عامل مک دانست؛ زیرا در کوتاه‌ترین زمان ممکن هر اطلاعاتی را که در دستگاه خود ذخیره کرده باشید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

جستجوی سریع انواع اطلاعات در مک به کمک اسپات‌لایت مزایای بی‌شماری را برای کاربران دارد؛ اما ممکن است یک کاربر اطلاعات ارزشمند و محرمانه‌ای را روی هارد‌دیسک رایانه ذخیره کرده و تمایلی نداشته باشد اسپات‌لایت براحتی مکان آنها را شناسایی کند.

 

اگر شما نیز چنین اطلاعاتی در سیستم‌عامل مک.او.اس.ایکس ذخیره کرده‌اید و به‌دنبال روشی برای حذف این اطلاعات از ایندکس اسپات‌لایت هستید، استفاده از ترفند زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

 

هارد‌دیسک رایانه, مک.او.اس.ایکس

پنهان کردن فایل‌ها و پوشه‌ها از اسپات‌لایت در سیستم عامل مک

 

توجه: مراحل اجرای این ترفند با توجه به محیط کاربری سیستم‌عامل جدید اپل یعنی OS X El Capitan شرح داده شده است. می‌توانید این قابلیت را در OS X Yosemite نیز اجرا کنید.

 

1ـ نشانگر ماوس خود را به بالا سمت چپ صفحه ‌نمایش منتقل کرده و پس از کلیک روی لوگوی اپل، گزینه System Preferences را در منوی به‌ نمایش درآمده کلیک کنید.

 

2ـ از ردیف اول آیکون‌های به‌نمایش درآمده روی Spotlight کلیک کنید.

 

3ـ پنجره اسپات‌لایت به دو تب Search Results و Privacy تقسیم شده است. روی تب Privacy کلیک کرده و از پایین سمت چپ روی آیکون «+» کلیک کنید.

 

چگونه سفارش مشتری را به دست او برسانیم
مبحث بعدی که کمی در ارتباط با آن گفتگو کردیم تبلیغات بود و گفتیم که تبلیغات مبجث بسیار گسترده ای است . یکی از ورش های تبلیغاتی ارزان و بدون خرج سئو است که البته دشواری ها خودش را ادرد در این مطلب منظور داریم در مورد سئو صحبت کنیم

لطفا اگر تا کنون مطالب پیشین پروفی شاپ را مطالعه نکرده اید آنها را در لینک راه اندازی فروشگاه اینترنتی مطلالعه فرمایید.

 

مقدمه :

بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این جستار از انجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول باره نظر خود بهره‌گیری میکنند.

احتمالاً بتوان گفت که تقریبا کل افرادی که با وب آشنایی هر چند کمی دارند، کمینه برای یک بار هم که شده کلمه ی SEO را شنیده اند. معنای لغوی SEO که مخفف Search Engine Optimization است، بهینه سازی موتور جستجو می باشد. SEO یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند.

بررسی مفاهیم پایه در سئو

در پیوستگی احتیاج دارم مفاهیم پایه و بسیار اصلی را باهم بازبینی کنیم. نزدیک صفحه ای در اینترنت نمی طاقت یافت که چند عنصر عنوان، واژه ها کلیدی ، و توضیحات متا را نداشته باشد.

این ها احد از مهمترین عناصر یک صفحه تارنما هستند که خزنده گوگل آنها را کاملا معرفی می کند و از آنها در نتایج خویش کاربرد می کند . تمام گزینه های بالا از چشم کاربر در صفحه پنهان هستند . اما استفاده های کثرت دارند به عنوان نمونه گوگل در نتایج خود از همین عناصر کاربرد می کند همانند تصویر زیر.

عنوان و توضیجات

همانطور که در تصویر بالا تارنما پروفی می بینید . گوگل در نتایج خویش با استفاده از عنوان و توضیحات صفحه پروفی شاپ آن را به کاربران خویش نمایش می دهد .

عنوان ( Title) :

عنوان مهمترین عنصر صفحه است که در سئو کارایی دارد هرچه این عنوان تطابق اکثریت با کلمه جستجو شده داشته باشد در نتایج رتبه بهتری کسب می کند .

مطلب دیگری که در مورد عنوان صفحه هستی دارد و باعث افزایش محبوبیت صفحه می شود گزینش عنوان هایی است که بیننده را جذب کند . باید به گونه ای انتخاب شود که هم بیننده را جذب کند و هم کلیه اطلاعاتی که در آن صفحه داریم در عنوان لو نرود . این پیشه همانند انتخاب تیتر یک روزنامه اهمیت دارد چرا که کاربرانی که جستجو کرده اند را به سمت خود می کشاند و و هر بار که برای گوگل صفحه شما از نظر بیندگان مورد علاقه تر باشد به رتبه ی بهتری ارتقاع پیدا می کند . پس عنوان گرد از مهم ترین سرنوشت های یک صفحه می باشد که در بین تقدیر های دیگر از اهمیت بسیار فوقانی بر خوردار است . برگزیدن نام Title از کارساز ترین موارد در بالا آمدن یک موضوع بین سایت های سایر می باشد پس باید در گزینش اسم عنوان یک صفحه دقت کرد.

 

توضیحات (Meta Description)

توضیحات نیز یک عبارت است که توضیحی در مورد آن صفحه است . توضیحات باید به گونه ای گزینش گردد که کاربر را به سمت خویش جلب کند و چون تعداد کلمات مجاز آن اغلب از عنوان است امکان ویراژ بیشتری دارد.

 

کلمات کلیدی (Meta Keyword)

کلمات کلیدی کلماتی هستند که در عنوان وب سایت شما نیستند ولی تارنما شما با این واژه ها مربوطند و منظور دارد در این واژه ها نیز در نتایج گوگل حضور یابد

فرض کنید تارنما شما در ارتباط با (تور های خارج از کشور) با شد ولی می خواهد در عبارت مسافرت های برون مرزی نیز در نتایج گوگل حضور یابید بعد باید در قسمت کلمات کلیدی یا همان متا کی ورد نیز این عبارت را وارد کنید . واژه ها کلیدی حتما باید با "," از هم جدا شود . که این کاراکتر در keyboard انگلیسی فقط یافت می شود . و با کاما فارسی کاملا متفاوت است .

 

چگونه عنوان و توضیحات و کلمات کلیدی را در سایت خویش پیمان دهیم تا گوگل متعلق به کاربرد کند ؟

این پیشه دربایستن به کسی دارد که آشنا با اصول html باشد که به بردباری بسیار شمار کثیری از کسان این تخصص را ندارند . نگران نباشید سیستم های مدیریت محتوایی هستی دارد که زیاد راحت آنها را از شما می گیرند و در صفحه پیمان می دهند که فروشگاه ساز پروفی گرد از آنها است.

 

به تصیر پیشین بر می گردیم . به نظر شما چرا این عنوان را گزینش کردیم

عنوان : فروشگاه ساز پروفی + هاست و دامنه رایگان

علت انتخاب این عنوان : وقتی شما در گوگل نتایج را مشاهد می کنید قطعا دنبال نکته های جالب می گردید . فرض کنید شما کلمه فروشگاه ساز را در گوگل سرچ کرده اید . شما صاحب یک بازرگانی هستید که تعقیب یک فروشگاه ساز برای تاسیس وب سایت خود می گردید .

چندی نتیجه در باره جستجوی شما در حال نمایش است . چشم شما به پیگیری سود و گزینش بهترین می گردد . بی گمان وجود عبارت "+ هاست و پهنه رایگان" عقیده شما را به خویش جلب خواهد کرد حتی اگر نتیجه دهمی باشد !

پس شما هم دقت کنید که انتخاب عنوان و توضیحات مناسب بسیار مهم است .

 

خلاصه هر آنچه که نامش سئو می گذارند این است که شما دو فاکتور مهم داشته باشید

1 وب سایتی با محتوای خوب

2- داشتن بیشترین ارجاع ( لینک ) خوب از تارنما های دیگر .

مسیله ای که در سئو از اهمیت بالایی برخوردار است محتوای تارنما شما است که در مقالات قبلی در باره آن با شما صحبت کردیم . ایجاد طرح سایت فروشگاهی میموس چکیده مطلب آن است که محتوای صفحات یا محصولات شما باید کاربر پسند و احتیاج کاربر را استجابت دهد و از نظر سئو باید محتوای آن غیر تکراری و مفید باشد . در پسینیان سوالاتی که از مدیر اسپم گوگل پرسیده بودند در باره درونمایه اثر می دهد که گوگل محتوای تارنما شما را درک می کند و اگر محتوای بیهوده یا کپی برداری شده باشد آن را در نتایج پایین جستجو پیمان می دهد و وارون .

دریافت لینک از وب سایت های سایر ( لینک بیلدینگ)

مطلب مهم دیگری که سئو نقش حیاطی ایفا می کند بک لینک است . بک لینک

اگر چه تعاریف زیاد زیادی از بک لینک وجود دارد . ولی تعریف جامع و ساده آن این است که وقتی یک وب سایت فرضی شما را لینک می کند. و از وب سایت یا وب لاگ خویش لینکی به تارنما شما می دهد این یک بک لینک است . و به فرآیندی که فرد طی می کند لغایت بتوانید این بک لینک ها را به سمت وب سایت خود جمع آوری کند لینک بیلدینگ می گویند.

به طور قطعی یکتا از معیارهای بسیار مهم گوگل برای چینش تارنما ها در نتایج بک لینک است هرچه بک لینک ها اغلب باشد تارنما یا فروشگاه ساز شما رتبه بهتری گرفتن خواهد کرد و

 

اول متعلق به دائم کوشش کنید محتوای بی همانند داشته باشید . یعنی تصاویری که دیگران ندارند . اطالاعاتی در مورد آن محصول یا کالا که دیگران ندارند . اطلاعات دقیق و جدول شده گرد آوری کنید و در فروشگاه خویش پیمان دهید . همه اینها به صورت اتوماتیک لینک ها را به سمت شما خواهد کشاند.

چگونه لینک بلیدینگ اتمام دهیم ؟

برای لینک بیلدینگ طریق های گوناگونی هستی داردکه از آنها می توان به : تبادل لینک ، پست مهمان گذاشتن در دیگر وب لاگ ها ، ایجاد تارنگار و قرار دادن لینک درون آن ، تبادل لینک ، و ....

اما کل این انحاء نکات ویژه خود را دارد . به عنوان نمونه گوگل همیشه ترسانیدن می کند که اگر داخل یک تارنما لینکی را خرید کنید این لینک فاقد اعتبار بوده و وب سایت شما اسپم حساب می شود.

نکات کلی که در باره تمام انحاء هستی دارد به شرح پایین است

4ـ در پنجره به‌نمایش درآمده پوشه‌های موردنظر برای حذف از فهرست نتایج جستجو را انتخاب و روی گزینه Choose کلیک کنید.

 

توجه داشته باشید در صورتی‌که قصد دارید فایل یا مجموعه‌ای از فایل‌ها را از فهرست نتایج حذف کنید، باید با ساخت یک پوشه جدید و انتقال فایل‌های مورد نظر به این پوشه، آنها را در یک پوشه قرار داده و در نهایت با انتخاب پوشه، آن را از فهرست نتایج حذف کنید.

 

5ـ پس از طی این مراحل، پوشه یا پوشه‌های انتخابی شما در کادر موجود در بخش Privacy به‌نمایش درآمده و می‌توانید پنجره‌های فعال را ببندید.

 

6ـ از حالا به بعد عملیات جستجو بدون در نظر گرفتن اطلاعات ذخیره شده در پوشه‌های مشخص شده در بخش Privacy اجرا می‌شود

در صورتی که یکی از کابران ویندوز باشید ، حتما کم و بیش با کلید های میانبر آشنایی دارید. میانبر ها باعث افزایش سرعت و عملکرد شما در اجرای فرامین ویندوز می شوند به طور مثال شما می توانید با استفاده از میانبر Alt + F4 یک برنامه و یا یک پنجره ی در حال اجرا در ویندوز را در کسری از ثانیه ببندید.

 

در این مطلب تصمیم داریم ۱۵ کلید میانبر مفید ویندوز را به شما معرفی کنیم. برخی از این میانبر ها را به خوبی میشناسید و از آنها به طور منظم استفاده می کنید اما برخی از آنها نیز ممکن است برای شما جدید باشد که آنها را میتوانید در این مطلب بیاموزید.

 

۱ . حرکت در میان کلمات
فرض کنید در حال تایپ یک متن می باشید ، در صورتی که قصد دارید بین کلمات تایپ شده حرکت کنید از کلید ترکیبی Ctrl و کلید های جهتی استفاده کنید.

 

 میانبر های ویندوز 8, معرفی کلیدهای میانبر

 

۲ . انتخاب کلمه ها با هر حرکت
شما با استفاده از کلید های ترکیبی زیر می توانید کلمات اطراف نشانگر را انتخاب (highlight) کنید.

 

 میانبر های ویندوز 8,کلیدهای میانبر در ویندوز

 

۳ . حذف یک کلمه
در صورتی که قصد دارید یک کلمه را در یک متن حذف کنید ، میتوانید از میانبر Ctrl + Backspace استفاده نمایید.

 

 میانبر های ویندوز 8, میانبر های کیبورد

 

۴ . انتخاب تمام کلمه ها در یک سطر
برای انتخاب تمام کلمه هایی که در یک سطر وجود دارند، می توانید از میانبر Shift + Home یا Shift + End استفاده کنید.

 

 میانبر های ویندوز 8, معرفی کلیدهای میانبر

 

۵ . کوچک کردن (Minimize) تمامی پنجره های در حال اجرا در ویندوز

 

 میانبر های ویندوز , معرفی کلیدهای میانبر

 

۶ . حرکت در بین پنجره های در حال اجرا در مرورگر
با استفاده از کلید ترکیبی Ctrl + Tab می توانید به سادگی ، بین پنجره های در حال اجرا در مرورگر ، جابه جا شوید.

 

 میانبر های ویندوز 8, معرفی کلیدهای میانبر

 

۷ . قفل کردن ویندوز
با این میانبر می توانید کامپیوتر خود را قفل کرده و به صفحه ورود ویندوز هدایت شوید.

 

 میانبر های ویندوز 8, معرفی کلیدهای میانبر

 

۸ . راه اندازی Task Manager
با استفاده از کلید های ترکیبی زیر ، Task Manager ویندوز شما راه اندازی خواهد شد.

 

 میانبر های ویندوز 8, معرفی کلیدهای میانبر

 

۹ . عکسبرداری از کل صفحه
برای گرفتن عکس از کل صفحه نمایش و پنجره های آن میتوانید از میانبر Win + Prt Scr استفاده کنید.

 

 میانبر های ویندوز 8, معرفی کلیدهای میانبر

 

۱۰ . تغییر نام یک فایل یا پوشه
برای تغییر نام یک فایل یا پوشه ، ابتدا فایل مورد نظر را انتخاب کرده و سپس کلید F2 را فشار دهید.

 

 میانبر های ویندوز 8, معرفی کلیدهای میانبر

 

۱۱ . زوم کردن
با استفاده از کلید Ctrl و اسکرول ماوس قادرید تا در بسیاری از برنامه ها مانند مرورگرها ، واژه پرداز ، فتوشاپ و … زوم کنید.

 

 میانبر های ویندوز 8, معرفی کلیدهای میانبر

 

۱۲ . بازگشت به حالت زوم نرمال
در صورتی که از میانبر قبلی (شماره ۱۱) استفاده کرده باشید و حالا قصد دارید زوم صفحه مورد نظر را به حالت نرمال و عادی برگشت دهید ، کافیست از میانبر Ctrl + 0 استفاده کنید.

 

 میانبر های ویندوز 8, معرفی کلیدهای میانبر

 

۱۳ . بازکردن یک تب جدید در مرورگر

 

 میانبر های ویندوز 8, معرفی کلیدهای میانبر

 

۱۴ . بازکردن دوباره تب های بسته شده در مرورگر
در صورتی که یک تب را در مرورگر خود به اشتباه بسته اید می توانید از میانبر Ctrl + Shift + T برای بازگشت ان استفاده کنید.

 

 میانبر های ویندوز 8, معرفی کلیدهای میانبر

 

۱۵ . تمرکز مکان نما بر روی URL / قسمت جستجو در مرورگر
با استفاده از کلید های ترکیبی CTRL + L  می توانید به سرعت آدرس موجود در بالای مرورگر خود را انتخاب کرده و روی ان عمل ویرایش و … انجام دهید

مایکروسافت قابلیت‌های بیشتری را برای آن دسته از کاربرانی که از ویندوز 10 بر روی تبلت ها یا سیستم‌های مجهز به صفحات لمسی استفاده می‌کنند فراهم آورده است. از جمله این‌گونه قابلیت‌ها می‌توان به قسمت تنظیمات جدید که از طریق آن حتی می‌توان برنامه‌های مورد نظر را لغو نصب داد اشاره کرد.

 

هرچند کاربران کماکان می‌توانند از طریق کنترل پنل برنامه‌های مورد نظر دسکتاپ خود را پاک کنند، با این حال ویندوز 10 دو روش دیگر را هم برای انجام این کار دارا می‌باشد. در ادامه با ما همراه ما باشید تا با شیوه پاک و لغو نصب کردن برنامه‌های مدرن و دسکتاپ در ویندوز 10 آشنا شوید.

 

کنترل پنل ویندوز, منوی مترو ویندوز

لغو نصب برنامه‌های مدرن در ویندوز 10

 

لغو نصب فوری از طریق منوی استارت
بهترین و سریع‌ترین راه برای پاک کردن برنامه‌های مدرن یا دسکتاپ، لغو نصب آن‌ها از طریق منوی استارت است. این قابلیت تا پیش از این در منوی مترو ویندوز 8 و 8.1 قابل دسترس قرار گرفته بود، با این حال در جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز می‌توانید پس باز کردن منوی استارت پویا، به لیست برنامه‌های نصب شده رفته و پس از یافتن برنامه مورد نظر، با راست کلیک کردن بر روی آن و انتخاب گزینه Uninstall به همین راحتی از شر آن خلاص شوید؛ البته این روش برای برنامه‌های مدرن پین شده بر روی منوی استارت نیز کارساز است.


مدیریت بهتر برنامه از طریق تنظیمات سیستمی
اگر خواهان دریافت اطلاعات بیشتری در رابطه اپلیکیشن‌های موجود بر روی دستگاهتان از جمله تاریخ نصب و حجم اشغال شده توسط آن هستید، بهتر است برای پاک و لغو نصب از طریق تنظیمات سیستمی اقدام نمایید. توجه داشته باشید که تاریخ نصب تمامی برنامه‌ها هنگام ارتقا سیستم‌عامل، به آن زمان تغییر خواهند کرد. به زبان ساده‌تر هیچ تاریخ نصبی از ویندوز قبلی برجای نمانده است.

 

برای شروع به منوی استارت رفته و سپس مسیر  Settings > System > Apps & features را دنبال کنید؛ چند لحظه تأمل فرمایید تا تمامی برنامه دسکتاپ و مدرن سیستم لیست شوند. به‌طور پیش‌فرض تمامی برنامه‌ها بر اساس حجم لیست شده‌اند، با این حال اگر به دنبال برنامه خاصی هستید می‌توانید Sort by name را انتخاب کنید.

 

دانلود ویندوز 10, منوی مترو ویندوز

 

حال تا جایی که اپلیکیشن مورد نظر را پیدا کرده با پایین صفحه اسکرول کنید. هنگامی‌که برنامه موردنظر خود را یافتید، روی آن‌یک بار کلیک کنید تا گزینه uninsta  ظاهر uninstallfirefox-100599031-mediumشود.در مرحله آخر بر روی گزینه uninstall کلیک کرده و سپس مراحل حذف را تکمیل نمایید. البته لازم به ذکر است که با تایپ نام برنامه مورد نظر در قسمت Type an app name نیز می‌توانید زودتر آن را بیابید.

 

کنترل پنل ویندوز, منوی مترو ویندوز

 

این نکته را باید یادآوری شویم که برای حذف برنامه‌های دسکتاپ نیز به همین منوال باید عمل کنید، با این حال  لغو نصب این دسته از برنامه‌ها کماکان از روش سنتی و از طریق کنترل پنل قدیمی نیز امکان‌پذیر خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

به نظر شما چه کسانی انیمیشن ها را دوست ندارند؟ همانطور که میدانید یکی از قابلیت هایی که باعث زیباتر شدن ویندوز ۱۰ شده ، وجود انیمیشن های بکار رفته در هنگام باز شدن پنجره ها ، منوی استارت و… در این نسخه از ویندوز می باشد. اما گاهی اوقات، این انیمیشن ها باعث آزار برخی کاربران شده و مشکلاتی مانند سوزش چشم یا حس کند بودن ویندوز به آن ها دست می دهد که این کاربران ترجیح می دهند انیمیشن ها را غیرفعال کنند.

 

در مطلب امروز تصمیم داریم نحوه غیرفعال کردن انیمیشن های ویندوز ۱۰ را خدمت شما کاربران گرامی شرح دهیم.
در ادامه با ما همراه باشید.

 

۱- ابتدا Settings ویندوز ۱۰ را از طریق منو استارت باز کنید.

 

ترفند ویندوز 10 , انیمیشن ویندوز 10

 

۲- سپس قسمت Ease of Access را.انتخاب کنید.

 

انیمیشن ویندوز , ترفند ویندوز 10

ترفندهای ویندوز 10, انیمیشن های ویندوز 10

 

۳- از بخش Other options اهرم گزینه Play animations in Windows را به سمت چپ.هدایت کنید تا وضعیت آن Off شود.

 

ویندوز ۱۰ , غیرفعال کردن انیمیشن های ویندوز ۱۰

 

اکنون حالت انیمیشن برای کل ویندوز غیرفعال شده و تمامی پنجره ها و صفحه استارت به صورت ساده و بدون انیمیشن باز خواهد شد.

با معرفی ویندوز 10، مایکروسافت میانبرهای صفحه کلید بسیار زیادی را نیز برای تسهیل دسترسی کاربران به بخش های مختلف مانند اکشن سنتر، کورتانا، و دسکتاپ های مجازی به نسخه جدید سیستم عامل خود اضافه کرده است. اگر به تازگی قصد دارید از میانبرهای صفحه کلید در ویندوز استفاده کنید، فهرست بلند بالای آنها می تواند بیش از اندازه زیاد و خسته کننده به نظر برسد.

 

همچنین میانبرهای بسیاری وجود دارند که شامل کلید ویندوز نمی شوند. برای ساده ساختن شرایط در ادامه فهرستی از 20 میانبر شناخته شده برای ویندوز 10 را ارائه می کنیم. بسیاری از این میانبرها با نسخه های قدیمی‌تر ویندوز نیز کار می کنند.

 

جدیدترین ویژگی های ویندوز 10
کلید ویندوز + A برای باز کردن اکشن سنتر
کلید ویندوز + C برای راه اندازی کورتانا در حالت گوش دادن (برای ارائه فرمان های صوتی)
کلید ویندوز + I برای باز کردن اپلیکیشن تنظیمات (Settings)
کلید ویندوز + S برای راه اندازی کورتانا
کلید ویندوز + Tab برای باز کردن نمای وظیفه (Task View)
کلید ویندوز + Ctrl + D برای ایجاد یک دسکتاپ مجازی جدید
کلید ویندوز + Ctrl + F4 برای بستن دسکتاپ فعلی
کلید ویندوز + Ctrl + جهت نمای چپ یا راست برای تعویض دسکتاپ های مجازی

 

میانبرهای استاندارد ویندوز
کلید ویندوز (ویندوز 7 و نسخه های جدیدتر) برای باز و بستن منو استارت
کلید ویندوز + X (ویندوز 8.1 و 10) برای باز و بستن منو زمینه راست کلیک دکمه استارت
کلید ویندوز + جهت نمای چپ یا راست (ویندوز 7 و نسخه های جدیدتر) برای حرکت پنجره فعلی به سمت چپ یا راست نمایشگر
کلید ویندوز + E (ویندوز 7 و نسخه های جدیدتر) راه اندازی فایل اکسپلورر
کلید ویندوز + L (ویندوز 7 و نسخه های جدیدتر) برای قفل کردن دسکتاپ
کلید ویندوز + PrtScn (ویندوز 7 و نسخه های جدیدتر) برای گرفتن اسکرین شات از پنجره فعلی و کپی کردن آن در کلیپ بورد
کلید ویندوز + PrtScn (ویندوز 8.1 و 10) برای گرفتن اسکرین شات از کل نمایشگر و ذخیره آن در آدرس Computer > Pictures > Screenshots

 

میانبرهای مرورگر (مایکروسافت اج و بیشتر مرورگرهای دیگر)
کلید Ctrl + T برای باز کردن زبانه جدید
کلید Ctrl + D برای بوک مارک صفحه
کلید Ctrl + L برای های لایت آدرس URL فعلی
کلید Ctrl + Tab برای گردش در زبانه های باز
کلید Ctrl + Enter برای افزودن .com به انتهای آدرس وب

 

 

همانطور که میدانید، پوسته ی پیشفرض ویندوز ۱۰ با ظاهری روشن است که این ظاهر روشن، باعث جذابیت این نسخه از سیستم عامل ویندوز نیز شده است.

اما نکته جالب این است که در ویندوز ۱۰ یک پوسته با ظاهر مشکی به صورت پنهان شده وجود دارد که با کمی ویرایش در رجیستری می توان آن را فعال نمود.

 

سیستم عامل ویندوز, ترفندهای ویندوز ۱۰

برای فعالسازی پوسته مشکی ویندوز10 باید رجیستری را هک کرد.

 

برای مشاهده این ترفند، در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش فعالسازی پوسته مشکی در ویندوز ۱۰:
همانگونه که در ابتدای مطلب اشاره نمودیم، فعالسازی پوسته مشکی در ویندوز ۱۰ با استفاده از ویرایش در رجیستری ویندوز امکان پذیر است.

شما با استفاده از ویرایش دستی در رجیستری و استفاده از هک رجیستری می توانید این پوسته پنهان را فعال کنید. در این مطلب قصد داریم فعالسازی پوسته مشکی را با استفاده از هک رجیستری که بسیار ساده است خدمت شما شرح دهیم.

 

بدین منظور ابتدا هک رجیستری را دانلود کنید:

tarfandha.net/wp-content/uploads/2015/09/Make-Windows-10-Use-Dark-Theme.zip

 

پس از اینکه فایل فشرده را باز کردید، با دو فایل با فرمت .reg برخورد خواهید نمود.

 

برای فعال سازی تم مشکی فایل Make windows 10 use dark theme را اجرا کنید.

 

سپس یک پنجره باز خواهد شدکه برای تایید بر روی yes کلیک کنید.

 

رجیستری ویندوز, سیستم عامل ویندوز

آموزش فعالسازی پوسته مشکی در ویندوز ۱۰

 

پس از انجام مراحل بالا خارج شوید و دوباره وارد شوید، و یا سیستم خود را ریست کنید.

 

نکته: در صورتی که قصد داشتید به ظاهر پیشفرض ویندوز ۱۰ برگردید، دوباره به فایلی که دانلود نمودید مراجعه کرده و اینبار فایل Make windows 10 use light theme را اجرا کنید.
منبع:tarfandha.net

برنامه اکسل برای انجام محاسبات ریاضی، از امکاناتی نظیر «فرمول نویسی در سلول ها» استفاده می کند. در این درس با امکانات محاسباتی اکسل و کار با فرمول ها آشنا خواهیم شد.
به طور کلی، فرمول ها از عملگرهای ریاضی، عددها و یا آدرس سلول ها تشکیل می شوند.
 

روش درج فرمول در سلول ها
برای درج فرمول در یک سلول، ابتدا کاراکتر مساوی = را تایپ می کنیم و سپس فرمول را طبق قواعدی که در این درس خواهیم آموخت، به سلول وارد می کنیم.
همانطور که در تصویر زیر می بینید، پس از وارد کردن کاراکتر مساوی در سلول E13 می توان از نوار فرمول، یکی از فرمول های پیش فرض اکسل را انتخاب کرد.

 

 کار با توابع ریاضی در اکسل, آموزش آفیس

از برنامه اکسل می توان برای انجام محاسبات ریاضی استفاده کرد.

 

پس از درج فرمول، نرم افزار اکسل، فرمول وارد شده را محاسبه کرده و در پایان نتیجه را در همان سلول نمایش می دهد.
هر فرمول ممکن است دارای اجزایی همچون مقادیر ثابت، آدرس سلول ها، عملگرها و توابع باشد.
 

مقادیر ثابت
مقادیر ثابت مقادیری هستند که ثابت بوده و تغییر نمی کنند. این مقادیر می توانند عددی یا متنی باشند. در فرمول نویسی باید مقادیر ثابت متنی را بین دو علامت "  قرار دهیم. در این صورت محاسبه ای روی این مقادیر انجام نمی شود.
 

آدرس سلول ها
وقتی که از آدرس سلول ها در نوشتن فرمول استفاده می کنیم، در واقع با مقادیر متغیر کار می کنیم. یعنی با سلول هایی که مقادیر آنها ممکن است در شرایط مختلف تغییر کند. این تغییرات بر نتیجه فرمول تاثیر می گذارد.
به طور مثال فرض کنید مقدار عددی 2000 را در سلول B1 قرار می دهیم. سپس به سلول A1 رفته و در آنجا کاراکتر مساوی را درج و مقابل آن سلول B1 را وارد می کنیم. در این حالت سلول A1 نیز دارای مقدار 2000 خواهد شد و هر تغییری که در سلول B1 انجام دهیم، در سلول A1 نیز مشاهده خواهیم کرد.

 

عملگرها
به طور کلی عملگرها به چهار گروه تقسیم می شوند. این گروه ها را در زیر بررسی می کنیم.

 

عملگرهای محاسباتی: عملگرهای محاسباتی، عملگرهایی هستند که از آنها برای محاسبات عددی استفاده می شود. این عملگرها عبارتند از + و - و * و / و ٪ و ^ که به ترتیب و از راست به چپ برای محاسبه جمع، تفریق، ضرب، تقسیم، درصد و توان به کار می روند.
 

عملگرهای مقایسه ای: از عملگرهای مقایسه ای برای مقایسه مقادیر استفاده می شود.
این عملگرها عبارتند از =، <، =<، >، => و <>. این عملگرها به ترتیب و از راست به چپ مساوی، بزرگ تر، بزرگ تر مساوی، کوچک تر، کوچک تر مساوی و نامساوی بودن دو عدد را مقایسه می کند.
نتیجه حاصل از عملیات این عملگرها می تواند مثبت (درست) یا منفی (نادرست) باشد.
 به طور مثال نتیجه حاصل از عملیات 5=4 یک نتیجه «نادرست» است چرا که عدد ۵ مساوی با عدد ۴ نیست.
 

عملگرهای رشته ای: از این عملگر برای چسباندن دو رشته به هم استفاده می شود. استفاده از عملگر & در سلول ها، برای اتصال یا الحاق داده های متنی است.
به طور مثال اگر مقدار سلول B3  ="سلام" باشد و سلول C3 ="جهان"، می توانیم در سلول D3 عبارت B3&C3 را به عنوان فرمول یعنی پس از تساوی وارد کنیم تا در این سلول عبارت "سلام جهان" درج شود.


عملگرهای آدرس: از عملگرهای آدرس برای تعیین محدوده آدرس استفاده می شود. این عملگرها عبارتند از : و ; . از عملگر نخست برای معرفی محدوده متوالی سلول ها و از عملگر دوم برای معرفی محدوده نامتوالی سلول ها استفاده می شود.
 به طور مثال نتیجه عبارت A1:A10 سلول های A1 تا A10 است اما برای اشاره به سلول های خاص از عبارت A1;A5;A7 استفاده می شود.

 

اولویت انجام محاسبات ریاضی:

اگر با ریاضی آشنایی داشته باشید، عملگرها از اولویتی برای انجام محاسبات برخوردارند. این اولویت ها در نرم افزار اکسل نیز اجرا می شوند و در فرمول نویسی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. اولویت ها در ریاضی به ترتیب پرانتز، درصد، توان، ضرب و تقسیم، جمع و تفریق و الحاق متن است که با علامت های زیر نشان داده می شوند:

()، ٪، ^، * /، + -، &

مثال: فرض کنید می خواهیم عبارت 4*2+10 را به دو حالت مختلف اجرا کنیم و نتیجه را بر اساس اولویت عملگرها مشاهده کنیم.
در حالت اول حاصل عبارت 4*2+10 عدد 18 خواهد شد. چرا که عملگر ضرب، از اولویت بالاتری نسبت به عملگر تقسیم برخوردار است.
اما اگر این عبارت را به صورت (10+2)*4 بنویسیم، حاصل 48 خواهد شد. چرا که عملگر پرانتز، اولویت بالاتری نسبت به عملگر ضرب دارد.
 

توابع
توابع ریاضی در اکسل، فرمول هایی هستند که به طور پیش فرض در نرم افزار اکسل وجود دارند. این توابع برای راحتی کار در فرمول نویسی در اکسل استفاده می شوند.
برای استفاده از توابع موجود در اکسل، باید ابتدا سلول مورد نظرتان را انتخاب کنید و پس از وارد کردن علامت = نام تابع را انتخاب کرده و ورودی های آن را تعیین کنید. ورودی های هر تابع ممکن است مقادیر ثابت، آدرس سلول و یا محدوده ای از سلول ها باشد.

توابع در نرم افزار اکسل بر اساس کاربردهایشان گروه بندی شده اند. این گروه ها عبارتند از:
• توابع مالی
• توابع تاریخ و ساعت
• توابع ریاضی و مثلثاتی
• توابع آماری
• توابع جستجو و مرجع
• توابع پایگاه داده
• توابع متنی
• توابع منطقی
• توابع اطلاعاتی
• توابع مهندسی
 

ساختار توابع: هر تابع دارای یک نام و معمولا تعدادی ورودی است و ساختاری به صورت زیر دارد: (.... ; ورودی ۳; ورودی ۲; ورودی ۱) نام تابع
مثال از یک تابع: برای اینکه با عملکرد یک تابع به صورت عملی آشنا شوید، بهتر است یک مثال را در اکسل اجرا کنید. برای اینکار از تابع SUM یا جمع استفاده کنید. این تابع، سلول های انتخاب شده را با یکدیگر جمع می کند.
در تصویر زیر، نام تابع SUM است و ورودی های تابع نیز سلول های A1 و A2 هستند.

 

 کار با توابع ریاضی در اکسل, آموزش آفیس


 پس از درج تابع، اگر بر روی کلید Enter کلیک کنید، نتیجه تابع به شما نشان داده می شود.
 

  انجام محاسبات ریاضی در اکسل

انجام محاسبات ریاضی در اکسل

 

روش درج فرمول با استفاده از Function Wizard:

اکسل فرمول های زیادی دارد و همانطور که پیشتر اشاره شد، هر تابع نیاز به «ورودی هایی» برای محاسبه دارد. با استفاده از امکان Function Wizard می توانید از تمام توابع اکسل استفاده کنید و نتیجه محاسبات را در سلول مورد نظر مشاهده کنید.
 

برای این کار از روی نوار فرمول، بر روی fx کلیک کنید تا کادر Insert Function باز شود.

 

کار با توابع ریاضی در اکسل, ترفندهای اکسل

 

توضیح کادر Insert Function: در بخش Search for a function می توانید نام تابع مورد نظرتان را تایپ کنید.
در بخش Or select a category می توانید یکی از بخش های موجود را انتخاب کنید.
این بخش ها توابع اکسل را دسته بندی کرده است. مثلا اگر بخش Financial را انتخاب کنید، توابع مالی در کادر Select a function نشان داده خواهند شد.
با انتخاب گزینه All همه توابع اکسل و با انتخاب گزینه Most Recently used نیز توابعی که اخیرا استفاده کرده اید نشان داده می شوند.
اکنون در بخش Search for a function می توانید نام تابع مورد نظرتان را تایپ کنید و از بخش Select a function آن را انتخاب کنید.

 

حال فرض کنید می خواهیم در کادر Insert Function تابع جمع را درج کنیم. همانطور که در مثال درج فرمول از طریق وارد کردن علامت = نیز گفتیم، این تابع با نام SUM شناخته می شود.
پس از انتخاب تابع SUM بر روی دکمه OK کلیک می کنیم. در پنجره جدید که Function Arguments نام دارد، باید ورودی های تابع را وارد کنیم.
در این مثال سه عدد  ۱۲ و ۱۰ و ۸ را وارد می کنیم.

 

 انجام محاسبات ریاضی در اکسل

آموزش کار با نرم افزار اکسل , ترفندهای اکسل

 

اکنون با کلیک بر روی OK نتیجه این تابع که عدد ۳۰ است در سلول انتخاب شده نمایش داده می شود.

ویندوز ۱۰، پوشه هایی که اخیرا باز شده اند و فایل هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند را به خاطر می سپارد و آن ها را در قسمت Quick Access نمایش میدهد.

 

این قابلیت بسیار قابلیت خوبی است اما بنا به دلایلی برای برخی از کاربران موضوع ناخوشایندی است.در صورتی که مایل نیستید فایل و پوشه هایی که اخیرا در ویندوز ۱۰ باز نمودید، در قسمت Quick Access ویندوز ۱۰ نمایش داده شود با ما در ادامه ی این ترفند همراه باشید.

 

برای غیر فعال کردن این قابلیت به صورت زیر عمل کنید:
۱- در اکسپلورر (Windows Explorer) به سربرگ View مراجعه کنید.

 

۲- سپس از گزینه های نمایش داده شده بر روی Options کلیک کنید تا پنجره Folder Options به شما نمایش داده شود.

 

آموزش کامپیوتر, تنظیمات ویندوز 10

 

۳- در این پنجره به قسمت Privacy رفته و تیک دو گزینه Show recently used files in Quick access و Show frequently used folders in Quick access را بردارید.

 

آموزش کامپیوتر, تنظیمات ویندوز 10

غیر فعال کردن قابلیت Quick access در ویندوز 10

 

۴- بر روی OK کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره گردد.

 

 فروشگاه اینترنتی کالاهای فیزیکی

فروشگاهی که پس از راه اندازی و سئو سایت فروشگاهی، محصولات فیزیکی و قابل لمس مانند لپ تاپ، دوربین عکاسی، پوشاک، لوازم منزل، مواد غذایی، و… را ارائه می دهد در بخش فروشگاه کالاهای فیزیکی قرار می گیرد. در طراحی سایت فروشگاهی این نوع از فروشگاه ها ،کاربران سفارش خویش را در سایت ثبت می کنند و سپس کارمندهای واحد فروش، کالای باره نظر را برای مشتری ارسال می کنند.

 

فروشگاه اینترنتی کالاهای غیر فیزیکی

این نوع از فروشگاه های آنلاین فقط کالاهای غیر قابل لمسِ دانلودی و مجازی را به فروش می رسانند؛ محصولاتی مانند فیلم، موسیقی، فایل های پی دی اف، کتاب های دیجیتال و… که کاربر آن ها را دانلود می کند. در این حالت، لینک دانلود بعد از پرداخت مبلغ باره نظر برای کاربر پرکار خواهد شد.

 

چند قابلیت بایسته یک سایت فروشگاهی

داشتن لوگوی متناسب با کسب و کار

یک لوگوی مناسب و گویا، در دستور یک کارت ویزیت برای کسب و کارهای حضوری است و نقش موثری در جذب بیننده دارد. در خرید آنلاین، لوگو نماد اعتماد و اطمینان برای صاحب کسب و کار است. برندهای معروف، معمولا لوگوهای منحصر به فرد و ماندگار دارند. این امر با سئو سایت فروشگاهی ارتباط غیر مستقیم دارد.

 

ارائه تخفیف و پیشنهادهای ویژه به کاربران

یک تارنما فروشگاهی باید در همان ابتدای ورود کاربران به سایت، علاقه و پروا آن ها را به سایت جلب کند. کابران معمولا از سایت هایی که صفحه اصلی جذاب تری دارند، استقبال می کنند و متعلق به جا خرید می کنند. نمایش تخفیف ها و پیشنهادهای گزیده تر در صفحه اصلی سایت، مایه جذب مخاطب و ترغیب او به خرید می شود.

 

ارسال رایگان محصولات

ارسال رایگان برای بسیاری از مشتریان فروشگاه های اینترنتی مهم است و معمولا آن ها از فروشگاه هایی خرید می کنند که کالای خریداری شده شان را به رایگان ارسال کند.افزایش سئو سایت میموس بسیاری از فروشگاه های اینترنتی برای جلوگیری از هزینه های اضافی حمل و نقل، یک دست کم مبلغ خرید را مشخص می کنند و خریدهای بالای این مبلغ را به صورت مجانی ارسال می کنند.

 

نمایش واپسین و جدید ترین تازه ها و محصولات

می تاب اطلاعیه های مربوط به دوره های تخفیف یا برنامه های آینده و در ضمن محصولات جدید را در صفحه اصلی سایت به نمایش گذاشت. مشتریان ترجیح می دهند اطلاعات جدید و یا محصولات جدید را در نگاه اول ببینند و کمتر زمان خویش را در صفحات داخلی سایت هدر بدهند.

 

سبد خرید، فرم ورود و فرم جستجوی محصول

در سایت های فروشگاهی، بهتر است سبد خرید محصول، فرم ورود و فرم جستجوی محصول در ساحل هم پیمان داده شوند. برای ورود به سایت و انجام مراحل خرید، هر مشتری باید یک نام کاربری و رمز عبور شخصی داشته باشد. در فروشگاه های آنلاین بزرگ که محصولات متنوعی دارند، وجود فرم جستجوی فرآورده بایسته است. فرم جستجو به مشتریانی که به دنبال محصول خاصی هستند کمک می کند الی به طور مستقیم، کالای مورد نظرشان را بیابند و سفارش خویش را ثبت کنند.

 

گزینه سیستم پرداخت

وب سایت های فروشگاهی با خریداران زیادی راز و شغل دارند که هر کدام سیستم پرداخت خاصی را ترجیح می دهند. شدنی است شیوه های پرداختِ خاص، محدودیت های فنی داشته باشند. به همین علت بهتر است گزینه های پرداخت برای کاربران واضح باشند. فروشگاه های آنلاین معمولا از گزینه هایی مشابه کارت های اعتباری، کوپن های هدیه، پرداخت در محل و … به عنوان سیستم های پرداخت اصلی خود استفاده می کنند. آیکون های این شیوه های پرداخت معمولا در زیر صفحه یا در گوشه های بالای سایت قرار داده می شوند.

 

لینک شبکه های اجتماعی

تحقیقات نشانه می دهند که  نزدیک  بیست درصد از خرید های آنلاین بعد از رسیدگی های شبکه های اجتماعی چهره می گیرد. مردم گرایش دارند پیش از خرید، از نظرات سایرین در ارتباط با آن محصول مستحضر شوند. شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام یا تلگرام بهترین منابع برای دریافت اطلاعات در مورد محصولات هستند. همچینن، شبکه های اجتماعی به بهتر دیده شدن فروشگاه آنلاین شما کمک می کنند. گرد از بهترین مسیر های آگاهی رسانی و پیوستگی با مشتریان بالقوه، شبکه های اجتماعی هستند. این امر بخشی از سئو سایت فروشگاهی است.

 

پشتیبانی آنلاین و اطلاعات تماس

یک سایت فروشگاهی باید یک تیم پشتیبانی آنلاین داشته باشد و از طریق چت آنلاین با کاربران یا خریداران ارتباط برقرار کند. اگر خرید آنلاین در تمام مدت شبانه روز امکان پذیر است، فروشگاه اینترنتی باید سرویس پشتیبانی ۲۴ساعته داشته باشد تا به سوالات احتمالی مشتریان پاسخ دیتا شود.

 

نشان های اعتماد الکترونیکی

نشان های اعتماد، آرم ها و تصاویر کوچکی هستند که خرید امن و بدون حاشیه را از جانب یک سازمان معتبر تضمین می کنند (مانند مظهر اعتماد الکترونیکی مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران). این مجوزهای رسمی اعتماد مشتریان را برای به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی خویش جلب می کنند. اگر بازدیدکنندگان سایت بدانند که پروسه پرداخت آن ها امن است، گرایش بیشتری به خرید اثر می دهند.

اگر سیستم خود را به ویندوز 10 ارتقا داده‌اید، ممکن است به دلیل وجود برخی باگ‌های اذیت کننده، هنوز تجربه‌ای روان و عالی از آخرین نسخه سیستم عامل مایکروسافت کسب نکرده‌ باشید. نمی‌توان گفت ویندوز 10 از مشکلاتی عمیق و جدی رنج می‌برد اما همچنان باگ‌هایی در این نسخه وجود دارند. خوشبختانه راه‌حل یا راهنمایی برای رفع این باگ‌ها نیز موجود است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

همانطور که می‌دانید ویندوز 10 مدت زیادی در مراحل آزمایشی یا به گفته مایکروسافت در «نسخه‌های پیش‌نمایش فنی» در حال رفع اشکال بوده و آزمون‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. اما همچنان غول نرم‌افزاری دنیا بر روی سیستم عامل بسیار کامل و قوی خود در حال کار است تا مشکلات کنونی را نیز رفع کند. در هر حال برای آشنایی یا رفع باگ‌های مهم ویندوز 10 در ادامه با ما همراه بمانید.

 

طول عمر باتری
پس از هر بروزرسانی نرم‌افزاری برای دستگاه‌های مختلف، معمولا طول عمر باتری یکی از مشکلاتی است که کاربران با آن درگیر می‌شوند. اما خوشبختانه ویندوز 10 زیاد چنین مشکلی برای لپ‌تاپ یا تبلت‌های مبتنی بر این سیستم عامل ایجاد نکرده و خوشبختانه در این مورد بهینه شده است.
با این‌ حال، اگر پس از بروزرسانی به ویندوز 10 شاهد مشکلاتی همچون تخلیه سریع شارژ باتری هستید، ممکن است شرکت تولید کننده سخت‌افزار دستگاه شما، فرمور یا درایوری برای حل کردن این مشکل و بهینه‌گی بیشتر نرم‌افزار و سخت‌افزار دستگاه ارائه کند.

 

 نصب ویندوز 10, مرورگر گوگل کروم

افزایش طول عمر باتری لپ تاپ و تبلت ویندوز 10

 

بر اساس آزمایش‌هایی که انجام دادیم، معمولا دانلود و نصب آپدیت‌های جدید ویندوز 10 انرژی زیادی از باتری مصرف می‌کند و در نتیجه شاهد کوتاه شدن عمر باتری لپ‌تاپ یا تبلت ویندوز 10 خود خواهید بود. بهتر است زمان‌بندی دانلود و نصب بروزرسانی‌های جدید ویندوز 10 را خودتان به دست بگیرید و در زمان مناسب اقدام به دانلود و نصب آپدیت‌های جدید کنید.

 

برای کنترل زمان دانلود یا نصب آپدیت‌های جدید ویندوز 10 به بخش جستجوی دستگاه مراجعه کنید، عبارت Edit Group Policy را وارد کنید و به برنامه مورد نظر با همین اسم وارد شوید. پس از ورود به Edit Group Policy به مسیر Administrative Templates > Windows Components > Windows Update بروید و فایل تنظیمات Configure Automatic Updates را باز کنید. در بخش بالای پنجره‌ای که باز شده Enabled را انتخاب کنید و سپس در زیر بخش Options گزینه اول با نام Notify for download and notify for install را انتخاب کنید.


برنامه‌های پیش‌فرض

یکی از مشکلاتی که چه در ویندوز 8.1 و چه در ویندوز 10 وجود داشته و دارد، باز کردن فایل‌ها بدون استفاده از برنامه‌ پیش‌فرض تنظیم شده است. برای مثال ما نرم‌افزاری را به عنوان برنامه پیش‌فرض باز کننده تصاویر در ویندوز 10 انتخاب کرده‌ایم اما در زمان ورود به فایل، تصویر با نرم‌افزار دیگری (معمولا نرم‌افزار پیش‌فرض ویندوز) باز می‌شود.

 

تنظیمات ویندوز, مشکلات ویندوز 10

 

برای رفع این مشکل، شما می‌توانید به بخش Settings وارد شوید، بر روی System کلیک کنید و Default apps را انتخاب کنید. یا به جای اینکار بر روی فایلی که می‌خواهید باز شود راست کلیک کنید، گزینه Open with و سپس Choose another app را انتخاب کنید. در همین زمان با انتخاب نرم‌افزار دلخواه، تیک گزینه Always use this app را هم بزنید تا همیشه این نوع خاص فایل با همین برنامه مخصوص باز شود.


نرم‌افزار‌های ناسازگار
ویندوز 10 زمان زیادی است که در حال آزمایش‌های مختلف است اما هنوز برنامه‌هایی هستند که با این نسخه سازگار نشده‌اند و ممکن است در زمان اجرا کرش کنند.

 

عمر باتری لپ‌تاپ, نصب ویندوز 10

راه حل رفع مشکل ناسازگاری برخی نرم افزارها با ویندوز 10

 

یکی از راه‌حل‌های رفع این مشکل علاوه بر ارائه بروزرسانی‌ها جدید برای این نرم‌افزار‌ها احتمالا حالت سازگاری یا Compatibility Mode است که در ویندوز 10 نیز حضور دارد. بنابراین شما می‌توانید فایل‌های اجرایی (با پسوند exe.) را بر اساس نسخه‌های مختلف ویندوز اجرا کنید. برای اینکار بر روی همین فایل اجرایی راست کلیک کنید، در انتهای لیست باز شده Properties را انتخاب و تب Compatibility را باز کنید. اکنون می‌توانید برنامه را بر اساس نسخه‌های مختلف ویندوز اجرا کنید. با اینکه حالت سازگاری، راه‌حل صد درصد این مشکل نیست اما ممکن است کمک کند.


کرش‌های مرورگر مایکروسافت اج
مایکروسافت به کلی اکسپلورر را فراموش کرد و مرورگری سریع و ساده با نام مایکروسافت اج را از پایه طرح‌ریزی کرد تا در ویندوز 10 کاربران به سمت دیگر مرورگر‌های موجود کشیده نشوند. اما هنوز نمی‌توان گفت مایکروسافت اج توانایی جایگزینی مرورگر‌های محبوبی همچون فایرفاکس یا کروم را پیدا کرده است.

 

مایکروسافت اج گاه و بیگاه با کرش‌های حسابی رو به رو می‌‌شود. برای مثال پس از چند بار به خواب رفتن و بیدار شدن دستگاه، اج نمی‌تواند برگه‌های باز مانده را بازیابی کند و شما را مجبور به بستن این نرم‌افزار می‌کند. مایکروسافت اج هنوز از افزونه‌های کاربردی و قابلیت‌های کاملی که در دیگر مرورگرها حضور دارد، بهره نمی‌برد و بر روی سرعت مرورگری وب شما تاثیر منفی می‌گذارد. بنابراین باید به فکر راه‌ چاره‌ای برای رفع این مشکل بود.

 

عمر باتری لپ‌تاپ, نرم‌افزار‌های ناسازگار

 

متاسفانه مرورگر کروم گوگل با ویندوز 10 هماهنگ نیست و منابع زیادی از سیستم را به خود اختصاص می‌دهد و لپ‌تاپ یا تبلت شما را بسیار داغ می‌کند. بنابراین کروم زیاد گزینه خوبی برای استفاده در ویندوز 10 مخصوصا برای باتری تبلت یا لپ‌تاپ‌ها نیست. اما فایرفاکس به مراتب گزینه بهتری نسبت به کروم به حساب می‌آید. با نصب افزونه   Memory Fox حتی می‌توانید مصرف حافظه رم فایرفاکس را بیش از این بهینه کنید.

 

دیگر مشکلات ویندوز 10
ویندوز 10 قرار است با سخت‌افزار و نرم‌افزار‌های زیادی سازگاری نشان دهد. بنابراین مشکلات زیادی در این میان برای سازگاری نرم‌افزار‌های مختلف توسعه داده شده برای این سیستم عامل و سخت‌افزارهای زیادی که توسط تولید‌کننده‌های متفاوت ساخته شده ممکن است پیش آید. اگر به مشکل عمیقی با ویندوز 10 خود برخورد کردید، حذف نرم‌افزار‌های مختلف نصب شده می‌تواند یک راه‌حل باشد. اما راه‌حل اساسی‌تر قطعا ریست کردن ویندوز است.

 

 نصب ویندوز 10, مرورگر گوگل کروم

راههای رفع مشکلات ویندوز 10

 

برای ریست کردن ویندوز 10 و بازگشتن به تنظیمات اولیه این سیستم عامل به بخش Settings بروید. تب Update & security و سپس گزینه Recovery را انتخاب کنید. در زیر بخش Reset this PC می‌توانید به تنظیمات اولیه ویندوز بازگردید.

فروشگاه اینترنتی کالاهای فیزیکی

فروشگاهی که پس از راه اندازی و سئو سایت فروشگاهی، محصولات فیزیکی و قابل لمس مانند لپ تاپ، دوربین عکاسی، پوشاک، لوازم منزل، مواد غذایی، و… را ارائه می دهد در دسته فروشگاه کالاهای فیزیکی قرار می گیرد. در طراحی سایت فروشگاهی این نوع از فروشگاه ها ،کاربران سفارش خود را در سایت ثبت می کنند و سپس کارمندهای واحد فروش، کالای مورد نظر را برای مشتری ارسال می کنند.

فروشگاه اینترنتی کالاهای غیر فیزیکی

این نوع از فروشگاه های آنلاین فقط کالاهای غیر قابل لمسِ دانلودی و مجازی را به فروش می رسانند؛ محصولاتی مانند فیلم، موسیقی، فایل های پی دی اف، کتاب های دیجیتال و… که کاربر آن ها را دانلود می کند. در این حالت، لینک دانلود پس از پرداخت مبلغ مورد نظر برای کاربر فعال خواهد شد.

چند قابلیت ضروری یک سایت فروشگاهی

  • داشتن لوگوی متناسب با کسب و کار

یک لوگوی مناسب و گویا، در حکم یک کارت ویزیت برای کسب و کارهای حضوری است و نقش موثری در جذب مخاطب دارد. در خرید آنلاین، لوگو نماد اعتماد و اطمینان برای صاحب کسب و کار است. برندهای معروف، معمولا لوگوهای منحصر به فرد و ماندگار دارند. این امر با سئو سایت فروشگاهی ارتباط غیر مستقیم دارد.

  • ارائه تخفیف و پیشنهادهای ویژه به کاربران

یک وب سایت فروشگاهی باید در همان ابتدای ورود کاربران به سایت، علاقه و توجه آن ها را به سایت جلب کند. کابران معمولا از سایت هایی که صفحه اصلی جذاب تری دارند، استقبال می کنند و از آن جا خرید می کنند. نمایش تخفیف ها و پیشنهادهای ویژه در صفحه اصلی سایت، باعث جذب مخاطب و ترغیب او به خرید می شود.

  • ارسال رایگان محصولات

ارسال رایگان برای بسیاری از مشتریان فروشگاه های اینترنتی مهم است و معمولا آن ها از فروشگاه هایی خرید می کنند که کالای خریداری شده شان را به رایگان ارسال کند. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی برای جلوگیری از هزینه های اضافی حمل و نقل، یک حداقل مبلغ خرید را مشخص می کنند و خریدهای بالای این مبلغ را به صورت رایگان ارسال می کنند.

  • نمایش آخرین و جدید ترین اخبار و محصولات

می توان اطلاعیه های مربوط به دوره های تخفیف یا برنامه های آینده و همچنین محصولات جدید را در صفحه اصلی سایت به نمایش گذاشت. مشتریان ترجیح می دهند اطلاعات جدید و یا محصولات جدید را در نگاه اول ببینند و کمتر زمان خود را در صفحات داخلی سایت هدر بدهند.

  • سبد خرید، فرم ورود و فرم جستجوی محصول

در سایت های فروشگاهی، بهتر است سبد خرید محصول، فرم ورود و فرم جستجوی محصول در کنار هم قرار داده شوند. برای ورود به سایت و انجام مراحل خرید، هر مشتری باید یک نام کاربری و رمز عبور شخصی داشته باشد. در فروشگاه های آنلاین بزرگ که محصولات متنوعی دارند، وجود فرم جستجوی محصول ضروری است. فرم جستجو به مشتریانی که به دنبال محصول خاصی هستند کمک می کند تا به طور مستقیم، کالای مورد نظرشان را بیابند و سفارش خود را ثبت کنند.

  • گزینه سیستم پرداخت

وب سایت های فروشگاهی با خریداران زیادی سر و کار دارند که هر کدام سیستم پرداخت خاصی را ترجیح می دهند. ممکن است روش های پرداختِ خاص، محدودیت های فنی داشته باشند. به همین دلیل بهتر است گزینه های پرداخت برای کاربران واضح باشند. فروشگاه های آنلاین معمولا از گزینه هایی مانند کارت های اعتباری، کوپن های هدیه، پرداخت در محل و … به عنوان سیستم های پرداخت اصلی خود استفاده می کنند. آیکون های این روش های پرداخت معمولا در پایین صفحه یا در گوشه های بالای سایت قرار داده می شوند.

  • لینک شبکه های اجتماعی

تحقیقات نشان می دهند که تقریبا بیست درصد از خرید های آنلاین بعد از بررسی های شبکه های اجتماعی صورت می گیرد. مردم تمایل دارند قبل از خرید، از نظرات سایرین درباره آن محصول آگاه شوند. شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا تلگرام بهترین منابع برای دریافت اطلاعات در مورد محصولات هستند. همچینن، شبکه های اجتماعی به بهتر دیده شدن فروشگاه آنلاین شما کمک می کنند. یکی از بهترین راه های اطلاع رسانی و ارتباط با مشتریان بالقوه، شبکه های اجتماعی هستند. این امر بخشی از سئو سایت فروشگاهی است.

  • پشتیبانی آنلاین و اطلاعات تماس

یک سایت فروشگاهی باید یک تیم پشتیبانی آنلاین داشته باشد و از طریق چت آنلاین با کاربران یا خریداران ارتباط برقرار کند. اگر خرید آنلاین در تمام مدت شبانه روز امکان پذیر است، فروشگاه اینترنتی باید سرویس پشتیبانی ۲۴ساعته داشته باشد تا به سوالات احتمالی مشتریان پاسخ داده شود.

  • نشان های اعتماد الکترونیکی

نشان های اعتماد، آرم ها و تصاویر کوچکی هستند که خرید امن و بدون حاشیه را از سوی یک سازمان معتبر تضمین می کنند (مانند نماد اعتماد الکترونیکی مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران). این مجوزهای رسمی اعتماد مشتریان را برای به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی خود جلب می کنند. اگر بازدیدکنندگان سایت بدانند که فرآیند پرداخت آن ها امن است، تمایل بیشتری به خرید نشان می دهند.



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

اگر همایش معرفی ویندوز 10 را دنبال کرده باشید حتما می دانید یکی از ویژگی های جدیدی که مایکروسافت برای کاربران این سیستم عامل و به خصوص دوست داران بازی ارائه کرده، امکان فیلم برداری از محیط بازی و به اشتراک گذاشتن آن در شبکه های مربوط است.

سیستم عامل جدید مایکروسافت کم کم جای خود را بین کاربران باز می کند و به تدریج افراد بیشتری ویندوز 10 را به عنوان سیستم عامل اصلی خود انتخاب می کنند. طبق آخرین گزارش هایی که از طرف مایکروسافت منتشر شده، در حال حاضر بیش از 110 میلیون نفر در سرتاسر جهان به ویندوز 10 مهاجرت کرده اند و این روند همچنان سیر صعودی دارد. درس هایی که مایکروسافت از ویندوز 8 و بروزرسانی اجباری آن یعنی ویندوز 8.1 گرفت باعث شد آنها تمام تلاش خود را برای کم نقص ارائه دادن نسل بعدی سیستم عامل های خود به کار بگیرند و با نظرخواهی از کاربران سعی کنند امکانات هر چه بیشتری را در ویندوز 10 بگنجانند.

 

حتما تا به حال به وسیله مقالات و آموزش هایی که منتشر شده با برخی از ویژگی های جدید و ارتقا یافته ویندوز 10 آشنا هستید. در ادامه با ما همراه باشید تا یکی دیگر از این ویژگی های ساده و بسیار کاربردی را با هم مرور کنیم.

 

برای مثال به کمک این ویژگی که در برنامه xbox وجود دارد می توانید زمانی که در حال بازی کردن FIFA 16 هستید و یک گل زیبا به ثمر می رسانید از آن فیلم گرفته و برای دوستانتان در شبکه xbox ارسال کنید. اما نکته جالب آنجاست که مایکروسافت این قابلیت را با زبان بی زبانی در محیط دسکتاپ هم قرار داده است.

 

روش کار بسیار ساده است. کافی است زمانی که در محیط دسکتاپ (یا هر برنامه دیگری) هستید کلید های Windows Key+G را همزمان فشار دهید. پس از چند لحظه پیامی روی صفحه نمایش داده می شود که از شما می پرسد آیا مطمئن هستید الان در محیط یک بازی هستید؟ در واقع نیازی به تحلیل فلسفی نیست و می توانید خیلی راحت گزینه Yes را انتخاب کنید (به هر حال اگر محدودیتی وجود داشت مایکروسافت می توانست به راحتی آن را در محیط دسکتاپ غیر فعال کند). حالا با فشردن مجدد همان دو کلید پنجره کوچکی نمایش داده می شود که می توانید با کلیک کردن روی علامت دایره (مورد دوم از سمت راست) شروع به فیلم برداری از محیط برنامه ای که در آن هستید کنید.

 

برای دسترسی به فیلم های گرفته شده هم می توانید به بخش Game DVR در خود برنامه xbox مراجعه کرده یا در پوشه مربوط به اکانت خودتان (از درایو C یا از my documents می توانید به آن دسترسی داشته باشید) مسیر Video >> Captures را پیدا کنید. لازم به گفتن نیست که با استفاده از Game DVR در برنامه xbox می توانید فیلم های گرفته شده را ویرایش کنید و دستی به سر و روی آنها بکشید.
م

هنگامی که شما یک حافظه فلش، سی‌دی، دی‌وی‌دی یا حتی دیسک بلو ری را داخل درایو مورد نظر قرار داده یا به رایانه خود وصل می‌کنید، قابلیت اجرای خودکار یا همان Autoplay در ویندوز فعال شده و باتوجه به محتوای موجود در دیسک یا دیگر رسانه‌های ذخیره‌ساز، عملکرد خاصی را به اجرا درمی‌آورد. به‌عنوان مثال چنانچه دیسک شما از نوع فیلم دی‌وی‌دی باشد، برنامه پخش ویدئوی پیش‌فرض اجرا و فایل ویدئویی پخش می‌شود.

 

همچنین در صورتی‌که برنامه‌ای روی دیسک شما ذخیره شده باشد، پیشنهادی برای اجرای آن برنامه به شما ارائه می‌شود و در شرایط دیگر نیز ممکن است مواردی مثل باز کردن محتوای ذخیره شده در دیسک نمایش پیشنهاد شود. گاهی ممکن است این پیشنهادها برای کاربران آزاردهنده باشد. برای مثال ممکن است شما نخواهید فیلم ویدئویی به‌صورت خودکار و در برنامه پیش‌فرض ویندوز پخش شود و قصد داشته باشید از طریق برنامه دلخواهتان آن را پخش کنید.

 

همچنین ممکن است با کلیک اشتباهی روی فایل اجرایی پیشنهاد شده، برنامه‌ای را اجرا کنید که به رایانه شما آسیب برساند.

 

برای جلوگیری از بروز این مشکلات و غیرفعال کردن قابلیت Autoplay در ویندوز 10 می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید:

1ـ روی منوی استارت کلیک کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید.

 

2ـ به بخش Devices مراجعه کرده و از سمت چپ، روی گزینه Autoplay کلیک کنید.

 

3ـ در بخش Autoplay کلیدی برای تعیین وضعیت این قابلیت در اختیار شما قرار می‌گیرد. با تغییر وضعیت به حالت Off می‌توانید نسبت به غیرفعال کردن این قابلیت اقدام کنید.

 

توجه: پس از غیرفعال‌سازی این قابلیت در صورتی‌که بخواهید پنجره اجرای خودکار برای شما نمایش داده شود، کافی است روی درایو یا رسانه ذخیره‌ساز مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه‌ Open Autoplay را انتخاب کنید

هنگامی که پنجره This PC یا به اصطلاح "My Computer" را در ویندوز ۱۰ باز می کنید، به غیر از فهرست درایور های هارد دیسک و دیسک نوری یکسری پوشه های دیگر به عنوان مجموعه Library که شامل پوشه های Desktop , Documents , Downloads و … هستند نیز مشاهده می کنید.

 

وجود این پوشه ها می توانید دسترسی شما را به مکان های مورد نظر آسان کند، اما اگر فکر می کنید که وجود پوشه های مجموعه Library جز شلوغ کردن محیط This PC کاربرد دیگری ندارند، برای حذف این پوشه ها در ادامه با ترفندها همراه باشید.

 

برای حذف پوشه های مجموعه Library از محیط This PC، روش های متعددی وجود دارد که راحت ترین این روش ها استفاده از یک ابزار کم حجم به اسم This PC Tweaker می باشد.

 

برنامه This PC Tweaker این امکان را به شما می دهد که تنها با چند کلیک ساده پوشه های مذکور را حذف کنید. همچنین با استفاده از همین برنامه می توانید دیگر پوشه های کامپیوتر خود را اضافه کرده و یا تنظیمات را به حالت اولیه بازگردانی کنید.

 

برای شروع کار، ابتدا This PC Tweaker را دانلود کنید.
سپس فایل دریافت شده را از حالت فشرده خارج کرده و بسته به نوع ویندوز خود برنامه This PC Tweaker را اجرا کنید.

 

اکنون در برنامه، پوشه های مجموعه Library را انتخاب کرده و برای.حذف بر روی گزینه Remove Selected کلیک کنید.

 

ترفندهای ویندوز 10, آموزش کامپیوتر

ترفندهای ویندوز 10

 

با انجام عمل بالا، پوشه های مورد نظر حذف خواهند شد و محیط This PC شما به صورت زیر نمایش داده می شود.

 

ترفندهای ویندوز 10, آموزش کامپیوتر

 

نکات برنامه This PC Tweaker:
۱- برای بازگردانی تنظیمات به حالت اولیه.گزینه Restore Defaults را انتخاب کنید.

 

۲- برای افزودن پوشه های دیگر به محیط This PC از گزینه Add Custom Folder استفاده کنید.
منبع:tarfandha.net

هنگامی که شما ویندوز خود را Hibernate می‌کنید، تنظیمات و برنامه‌های در حال اجرا در همان وضعیت، ذخیره شده و سیستم خاموش می‌شود.
Hibernate، یک سبک خاموش کردن کامپیوتر است که راحتی و سرعت را برای شما به ارمغان می‌آورد. هنگامی که شما ویندوز خود را Hibernate می‌کنید، تنظیمات و برنامه‌های در حال اجرا در همان وضعیت، ذخیره شده و سیستم خاموش می‌شود. سپس وقتی دوباره سیستم را روشن کنید، ویندوز با همان برنامه‌های در حال اجرا و همان وضعیت قبل از خاموشی، بالا می‌آید. از همین رو به این کار، خواب زمستانی (Hibernate) می‌گویند.

 

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از این قابلیت ویندوز زیاد استفاده می‌کنید و دیر به دیر کامپیوتر را Shut Down می‌کنید شاید دوست داشته باشید تا این کار را سریع‌تر انجام دهید. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی برای زودتر Hibernate کردن کامپیوتر از طریق راه‌های میان‌بر بپردازیم.

 

ساخت یک میان‌بر برای Hibernate

 

قبل از هرچیز ابتدا باید مطمئن شوید که ویژگی Hibernate در ویندوز شما فعال است. برای فعال‌سازی Hibernate:
در ویندوز XP، از منوی Start به Control Panel و سپس Power Options بروید. در تب Hibernate تیک گزینه Enable Hibernation را بزنید.

 

در ویندوز ویستا و 7، ابتدا در منوی Start عبارت CMD را وارد کنید و Enter بزنید. در پنجره Command Prompt دستور powercfg /hibernate on را وارد نمایید.

برای ساخت یک فایل میان‌بر برای Hibernate کردن ویندوز، دو روش وجود دارد:


روش اول:
ابتدا برنامه Notepad ویندوز را باز کنید.
سپس کدهای زیر را Copy کرده و در محیط Paste،Notepad نمایید:

@echo off
color c
echo System will Hibernate after 10 Seconds
echo www.Tarfandestan.com
set /a counter=10000
:1
set /a counter=%counter% -1
if %counter% ==0 (%windir%\System32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState ) else (goto 1)

 

سپس از منوی File بر روی Save as کلیک کرده و فایل را با نام دلخواه و پسوند bat ذخیره نمایید. به عنوان مثال نام آن را Hibernate.bat قرار دهید.
ترجیحاً این فایل را در محیط دسکتاپ ذخیره نمایید تا دسترسی به آن آسان‌تر باشد.

 

اکنون در صورتی که بر روی این فایل ساخته شده دوبار کلیک کنید، خواهید دید که پنجره‌ای سیاه رنگ نمایان خواهد شد و ویندوز پس از گذشت 10 ثانیه به طور خودکار Hibernate خواهد شد. این 10 ثانیه بدین منظور تنظیم شده است که در صورتی که از این کار پشیمان شدید امکان بستن پنجره و انصراف از عمل Hibernate را داشته باشید. در صورتی که دوست دارید این 10 ثانیه را به کمتر یا بیش‌تر تغییر دهید کافی است عدد 10000 را که برحسب میلی‌ثانیه است به عدد دلخواه خود تغییر دهید (10 ثانیه برابر با 10000 میلی‌ثانیه است).

 

روش دوم:
در فضای خالی محیط دسکتاپ و یا هر پوشه دیگری،‌ راست‌کلیک کرده و New > Shortcut را انتخاب کنید.
در پنجره باز شده، این دستور را وارد نموده و بر روی دکمه Next کلیک کنید:

 

متأسفانه، بسیاری از صاحبان فروشگاههای اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین، وبسایت خویش را همانند سازی میکنند. به این ترتیب که پیش درآمد با استفاده از نیروهای کارآزموده طراحی سایت شروع به طراحی فروشگاه اینترنتی خویش کرده و پس متعلق به به دنبال نیروی کارآزموده برای سئو می گردند الی سایت آنها را بر پایه الگوریتم های گوگل بهینه کند و رتبه هایشان در گوگل بالا بیاید. این کار بسیار تباه است. تصور کنید منظور طبخ یک کیک را دارید که بهترین مواد لازم برای تهیه آن را نیز در اختیار دارید. موعد قراردادن یا کیک، در تو فر متوجه می شوید که به آن تخم مرغ اضافه نکرده اید. در اینجا چه باید بکنید؟ یا باید آن را بدون تخم مرغ بپزید که امکان پذیر نیست، یا باید مجددا زمان و خرج صرف کنید و یک کیک دیگر بپزید. طراحی وب سایت نیز همینطور است. اهمیت سئو در طراحی سایت باید از آغاز دیده شود الی منجر به فرآوری هزینه های اضافه، زمان تلف شده و یا حتی شکست در پروژه نشود. اگر هدف شما به حداکثر رساندن فروش و درآمد خود از تارنما می باشد باید از ابتدا اهمیت سئو را فهم کرده باشید. اما اشتباه سایر در باره سئو این است که صاحبان فروشگاه اینترنتی وقتی از نتیجه سئو سایت خود رضایت کسب می کنند، آن را خلاص می کنند. شما باید به طور مداوم از آنچه در حال حاضر دارید (رتبه بندی، ترافیک، فروش، مشتریان، نرخ تبدیل، همه چیز) دفاع کنید و با رقبای خود به چشم وهمچشمی بپردازید. رتبه سایت شما در گوگل برای دائم ماندگار نخواهد بود و گوگل شما را به هیچگونه برای همش پشتیبانی نمی کند!

بسیاری از صاحبان فروشگاه های اینترنتی انگار می کنند که با قراردادن صدها یا حتی هزاران فرآورده در وب سایت بازرگانی الکترونیکی خود، ترافیک موتور جستجو شروع به جنبش می کنند و یا یک سری فعالیت های به اصطلاح فریب دهنده گوگل می تواند سئوی سایتشان را درمان ببخشد. ولی در حقیقت این جستار از واقعیت فاصله دارد. گوگل به طور همیشگی با تغییر در الگوریتم های خویش به تعقیب سایت هایی می گردد که حائز کیفیت فوقانی باشند و کاربرپسند باشند. قصد شرکت وب 24 نیز در این است که علاوه بر بهینه کردن تارنما بر اساس الگوریتم های گوگل، کسب و کار مورد عقیده را تحلیل کرده و به بیچارگی مخاطبین پی ببرد. این موضوع در سئو سایت ها زیاد موثر خواهد بود. این روش شغل به سئو کلاه سفید معروف است.

در واقعیت بهینه سازی وب سایت های فروشگاهی افزایش رنک سایت میموس زیاد دشوار تر و تخصصی تر از سایت هایی با چند صفحه طراحی شده و یا تارنگار هاست. با داشتن شمار زیاد صفحات محصول به طور همیشگی در سایت و بیرون از سایت، مشکلات زیادی بوجود می آید که مایه می شود SEO برای وب سایت های بازرگانی الکترونیک زیاد دشوار باشد. در سئوی سایت های فروشگاهی بیشترین تمرکز بر روی محتوا، لینک ها و برچسب هاست و برنامه ریزی استراتژیک برای بدست آوردن بیننده منظور که به دنبال خرید محصولات فروشگاه است از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
در ادامه به مواردی اشاره می کنیم که در دسته محتوای سئوی سایت فروشگاهی تاثیرگذار است:

کلمات کلیدی مناسب پیدا کنید: مهم ترین دسته برای سئو کردن وب سایت، جستجوی واژه ها کلیدی پسندیده برای کسب و کارتان است. اول از همه باید این جستار را بدانید که در راستای تکاپو شما، کاربران با جست و جوی چه عباراتی به تعقیب محصولات شما هستند.

برای محصولات خویش توصیف محصول داشته باشید: این اشتباه به طور معمول در فروشگاه های اینترنتی البسه رویداد می افتد. متاسفانه فقدان توصیف کامل فرآورده در صفحه محصولات، بخت پیمان گرفتن آن محصول در صفحه نخست گوگل را تقریبا به صفر می رساند. شدنی است فکر کنید یک عکس برای محصولی همانند یک مانتو گویای مطلب خواهد بود و بیچارگی به توضیحات ندارد. اما واقعیت این است که موتور جستجوهای گوگل نمی توانند عکس را بخوانند. پس حتما برای محصولات خود توضیحات داشته باشید. بدیهی است که محتوای منحصر به فردی که برای توصیف محصول ارسال می کنید، دائم برای تلاش های SEO شما بهتر خواهد بود.موارد پایین را برای توصیف محصولات خویش رعایت کنید:

فقط محتوای توصیفی با کیفیت ارسال کنید تا مشتریان امکان تصمیم گیری درست در خرید را داشته باشند.
محتوای دیگر وب سایت ها را کپی نکنید. موتورهای جستجو شما را برای انجام این شغل جریمه خواهند کرد.
استفاده بسیار از بعضی از عبارات کلیدی در صفحات شدنی است زیان آور باشد.
در توصیف محصولات از توضیحات سازندگان محصول کاربرد نکنید: نکته این است که این توصیف ها به بسیاری از فروشگاه های آنلاین پخش می شود و بسیاری از آنها از یک درونمایه استفاده می کنند. این موضوع مایه می شود محتوای کپی شده داشته باشید که از نظر الگوریتم های گوگل غیر پذیرفتنی است.
4.نظرات مشتریان را در محصولات قرار دهید: حدود 70 درصد از مشتریان قبل از خرید فرآورده به تعقیب بررسی اغلب کالای موردنظر خویش در فضای اینترنتی هستند. این بدان معنی است که اگر در سایت خود بررسی محصولات را نداشته باشید بسیاری از مشتری ها را از دست خواهید داد. سایت آمازون که یکی از معروف ترین سایت های جهانی محسوب می شود، نه فقط به کاربران دستور خرید می دهد بلکه آنها را قادر ساخته است الی بتوانند تجربیات و علایق خویش را در پسندیدن دیگر کاربران هم قرار دهند. نظرات مشتریان در ارتباط با محصولات اثرات مثبتی برای سایت شما خواهد داشت. همانطور که میدانید تولید محتوا برای هر محصول پیشه کاستی خواهد بود واز طرف دیگر، پیشتر اشاره کردیم که فرآوری محتوا برای هر محصول به طور جداگانه برای سئوی سایت فروشگاهی ضروری خواهد بود. گرد از مزایایی که ثبت نظرات مشتریان دارد این است که محتوای صفحات محصول شما را اختصاصی می کند و جالب تر اینکه این کار به چهره مجانی انجام می شود. نظرات مشتریان مایه می شود تا صفحه مورد عقیده شما بدون اینکه مطلب جدیدی به ان اضافه کنید مدام بروز رسانی شود و موتورهای جستجو به صفحات شما راز بزنند.

%windir%\System32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState

 

نامی برای Shortcut خود انتخاب کنید (به عنوان مثال Hibernate) و بر روی دکمه Finish کلیک کنید.
با دوبار کلیک کردن بر روی این Shortcut ساخته شده، ویندوز بلافاصله Hibernate می‌گردد.

 

کاربردهای دیگر:
یکی از کاربردهای این میان‌بر، توانایی Hibernate کردن کامپیوتر در زمان تعیین شده توسط شماست. برای این کار کافی است از برنامه Task Scheduler ویندوز استفاده کنید. برای دسترسی به Task Scheduler در ویندوز XP از Control Panel به Task Scheduler بروید و در ویندوز ویستا و 7، در منوی Start عبارت Task Scheduler را وارد کنید و Enter بزنید.

 

کاربرد بعدی آن مرتبط با نرم‌افزارهای مدیریت دانلود مثل Internet Download Manager می‌باشد. اگر شما به دانلود شبانه علاقه‌مندید پس حتماً با بخش Scheduler در برنامه IDM آشنایی دارید. در این قسمت کاربر برای برنامه تعریف می‌کند که دانلودها از چه ساعتی تا چه ساعتی انجام شوند و بعد از اتمام دانلود ها چه اتفاقی بیفتد (از جمله خاموش کردن کامپیوتر). شما می‌توانید با معرفی کردن فایل میان‌بر به IDM، دستور بدهید که بعد از اتمام دانلودها، کامپیوتر Hibernate شود. برای این کار کافی است که در پنجره Scheduler، در قسمت Open the following file when done فایل میان‌بری که ساخته‌اید را معرفی کنید و تنظیمات زمان‌بندی را اعمال نمایید.

حالت مطالعه (Reading Mode) جزو امکاناتی است که در بسیاری از مرورگرها وجود دارد و خوشبختانه مرورگر جدید مایکروسافت یعنی اج نیز از این قابلیت بی‌بهره نمانده است.
با فعال‌سازی حالت مطالعه در مرورگر اج، همه بنرهای تبلیغاتی و لینک‌ها به دیگر مقالات و صفحات وب غیرفعال شده و محتوای صفحه به‌شکلی کاملا تمیز و مرتب برای شما به‌نمایش در می‌آید.

 

برای استفاده از این قابلیت می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید:
1ـ فعال‌سازی بسیار ساده است. از میان آیکون‌های اصلی مرورگر که از بالا ـ سمت راست صفحه قابل مشاهده است ‌باید روی آیکونی که به شکل یک کتاب باز شده کلیک کنید. (چنانچه این آیکون به‌صورت خاکستری و غیرفعال باشد به این معناست که این قابلیت در صفحه وب مورد نظر قابل استفاده نیست)

 

2 ـ شما می‌توانید به‌جای استفاده از روش ذکر شده، کلیدهای Ctrl + Shift +R را به‌طور همزمان فشار دهید تا حالت مطالعه فعال شود. با فعال شدن این حالت آیکون آن به رنگ آبی تغییر وضعیت می‌دهد.

 

تغییر اندازه قلم و رنگ زمینه: می‌توانید اندازه قلم، رنگ زمینه و رنگ قلم نمایش متون را نیز تغییر دهید. برای انجام این کار کافی است روی آیکون منوی اصلی که به شکل سه نقطه از بالا سمت راست قابل مشاهده است، کلیک کنید.

 

در ادامه روی Settings کلیک کرده و صفحه را به پایین اسکرول کنید تا بخش Reading را مشاهده کنید. با ورود به این بخش دو گزینه با عنوان‌های Reading view style و Reading view font size در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
گزینه اول برای تغییر رنگ زمینه و رنگ قلم نمایش متن و گزینه دوم برای تغییر در اندازه قلم به‌کار می‌رود.

در سیستم‌‌عامل ویندوز به هر بخش که سرک بکشید و هر برنامه‌ را اجرا کنید، با پنجره‌ها سر و کار دارید. پنجره‌های بزرگ، کوچک، تمام صفحه که زیر، رو یا کنار یکدیگر قرار گرفته و هر یک دسترسی به بخش‌ها و امکانات خاصی را برای شما فراهم می‌کند.

با توجه به اهمیت پنجره‌ها در ویندوز، مدیریت کامل روی آنها و شخصی‌سازی برخی امکانات مورد نیاز در این پنجره‌ها نه‌تنها افزایش سرعت کار با رایانه را برای شما به همراه خواهد داشت.
بلکه میزان بهره‌وری نیز افزایش یافته و می‌توانید در مدت زمانی کوتاه، کارهای بیشتری را انجام دهید.در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از بهترین برنامه‌ها برای مدیریت روی پنجره‌های ویندوزی آشنا کنیم.

 

این برنامه مجموعه‌ای از 50 ابزار مختلف و کاربردی را در خود جای داده که هر یک به تنهایی می‌تواند یکی از مشکلات دیرینه شما را در ویندوز رفع کند.

 

مدیری همه فن‌حریف
نرم‌افزار Actual Window Manager یکی از بهترین گزینه‌ها برای سازماندهی دسکتاپ و پنجره‌های ویندوزی به‌شمار می‌رود.
این نرم‌افزار مانند یک دستیار پس از مدتی که در خدمت شما باشد، می‌تواند کارهای مورد نظر را به‌صورت خودکار برای شما انجام دهد.

 

برای مثال پنجره‌ برنامه‌های خاص شما را در اندازه و جایگاه همیشگی قرار می‌دهد، پنجره‌های مهم را روی دیگر پنجره‌ها قرار می‌دهد.
به‌طور خودکار پنجره‌های غیرفعال را برای شما کمینه کرده، آنها را به حالت نیمه‌پنهان درآورده یا حتی آنها را می‌بندد. همچنین این نرم‌افزار امکانات زیاد دیگری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

تقسیم‌بندی دسکتاپ
یکی از امکانات جالبی که به وسیله این برنامه در اختیار شما قرار می‌گیرد، قابلیت تقسیم‌بندی دسکتاپ به محدوده‌های دلخواه در تعداد نامحدود است.
شما می‌توانید فضای دسکتاپ را به دو، چهار، هشت و حتی ده‌ها محدوده‌ با اندازه‌های مشخص تقسیم کنید و هر پنجره‌ را در هر یک از محدوده‌های دلخواه قرار دهید.

برای قرار دادن پنجره‌ها در هر محدوده، نشانگر ماوس خود را روی نوار عنوان پنجره قرار داده و کلیک چپ ماوس را نگه‌دارید.
در این حالت محدوده‌هایی که از پیش مشخص کرده‌اید فعال شده و با کشیدن پنجره در هر محدوده می‌توانید آن را در آن محدوده قرار دهید.
شما قادر خواهید بود عملیات تقسیم‌بندی در حالت‌های مختلف را نیز انجام داده و در هر زمان هر الگوی تقسیم‌بندی را که تمایل داشتید، فعال کنید.

 

پوشه‌های ضروری
هنگامی که قصد دارید فایلی را باز یا فایل جدیدی را ذخیره کنید، پنجره‌ای برای مشخص کردن مسیر فایل جدید یا محل ذخیره‌سازی برای شما نمایش داده می‌شود.
گاهی نمایش مداوم این پنجره و انتخاب مسیر دلخواه از آن کمی دشوار است؛ زیرا ممکن است بخواهید صد فایل جدید را ذخیره کنید و برای ذخیره‌سازی در هر مرحله باید مسیر را به دلخواه خود تغییر دهید.

 

این نرم‌افزار با افزودن دو کلید میانبر با نام‌های Recent Folders وFavorite Folders به نوار عنوان پنجره‌های ویندوزی شما، این امکان را به شما می‌دهد تا با یک کلیک به مسیرهای اخیر و پوشه‌های دلخواه خود مراجعه کنید.
به‌این ترتیب به‌راحتی می‌توانید پوشه‌های دلخواه خود را در فهرست مورد نظر قرار داده و هنگام نمایش پنجره انتخاب مسیر، پوشه مورد نظر را از این فهرست انتخاب کنید.

 

تنظیمات اختصاصی
هریک از پنجره‌های ویندوزی شما می‌تواند خصوصیات منحصر‌ به‌فردی برای خود داشته باشد. به‌عنوان مثال چنانچه همیشه دوست دارید پنجره My Computer در اندازه و موقعیت مشخصی روی دسکتاپ شما نمایش داده شود.

کافی است یک‌ بار این خصوصیات را در Actual Window Manager تعریف کنید تا برای همیشه این قابلیت در اختیار شما قرار گیرد.
نحوه کمینه شدن، تغییر به حالت نیمه‌پنهان، جمع شدن رو به بالا و... نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که می‌توانید برای هر پنجره تعریف کنید.

 

کلیدهای بیشتر در نوار عنوان
گزینه‌های بستن، کمینه و بزرگنمایی/کوچک‌نمایی از جمله کلیدهایی است که برای مدیریت هر پنجره در ویندوز در اختیار شما قرار می‌گیرد.
این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد تا علاوه بر این سه کلید همیشگی، از کلیدهای بیشتری همچون کمینه در نوار وظیفه، نمایش روی همه، جمع کردن، تغییر اندازه، نیمه پنهان‌سازی و... نیز بهره‌مند شوید.
همچنین می‌توانید با کلیک راست روی نوار عنوان هر پنجره، گزینه‌های متعدد زیادی را برای مدیریت پنجره مورد نظر در اختیار بگیرید.

 

دسکتاپ‌های مجازی
هر قدر هم بتوانید یک دسکتاپ را به محدوده‌های مشخص تقسیم‌ کنید، با تعدد پنجره‌های فعال روی صفحه، فضای دسکتاپ شما اشغال شده و نیازمند فضای بیشتر برای باز کردن پنجره‌های جدیدتر خواهید بود.
قابلیت ایجاد دسکتاپ‌های مجازی نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که برای رفع این مشکل از سوی این برنامه در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

شما می‌توانید به هر تعداد که تمایل داشته باشید دسکتاپ‌های رایانه خود را گسترش داده و هر دسکتاپ را نیز به‌طور کاملا مستقل تقسیم‌بندی و مدیریت کنید.
همچنین این قابلیت در رایانه‌های مجهز به چند نمایشگر نیز به‌خوبی قابل استفاده بوده و می‌توانید یک دسکتاپ را به تمام نمایشگرها تعمیم داده یا به هر نمایشگر یک دسکتاپ مجازی اختصاص دهید.

 

این نرم‌افزار با قابلیت اجرا در همه نسخه‌های 32 و 64 بیت ویندوز 2000 تا ویندوز 10 از لینک زیر قابل دانلود است:

 



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

 

 

اگر سیستم شخصی شما در هنگام کار یا بالا آمدن ویندوز کند شده این مقاله می تواند به شما کمک کند تا علت آن را پیدا کنید.

یکی از مشکلاتی که احتمالاً تاکنون گریبان گیر بسیاری از کاربران رایانه های شخصی شده  و بسیاری از آن نالیده اند ، کند شدن پردازش های کامپیوتر و به ویژه به هنگام بالا آمدن Windows است.
این مشکل در بسیاری از موارد پس از استفاده طولانی مدت از سیستم عاملتان و Install و Uninstall  کردن برنامه های کاربردی متنوع بروز می‌کند.

 

نرم افزارهای کاربردی عموماً به هنگام نصب در قسمت های مختلفی از کامپیوترتان ذخیره می‌شوند و اغلب حتی پس از Uninstall کردن برنامه نیز در کامپیوتر و محل خاصی از حافظه اصلی باقی می‌مانند. با هر بار نصب برنامه کاربردی جدید در رایانه تان سیلی از این فایلهای نرم افزاری (شامل Dll ها Exe ها و ...) را در کامپیوترتان جاسازی می‌کنید.

 

آموزش کامپیوتر, حافظه رایانه

کند شدن پردازش های کامپیوتر

 

برخی از این نرم افزارها با هر بار Load شدن ویندوزتان ، بدون متوجه شدن شما به صورت Automatic اجرا می‌شوند که برای مشاهده نمونه ای از این نرم افزار ها به Tray ویندوزتان واقع در انتهای راست صفحه نمایش نگاهی بیندازید و لیستی از آیکون های فعال که هر یک نشان برنامه ای خاص هستند را ببینید.

 

پس با هر بار نصب برنامه کاربردی فایلهایی در حافظه رایانه تان تعبیه می‌شود که برخی از آنها با Uninstall شدن برنامه مذبور نیز کماکان مهمان رایانه شما هستند.

 

توصیه ها برای مواجه با این مشکلات :
برنامه های کاربردی را که به طور مداوم و در هر بار بالا آمدن ویندوزتان از آنها استفاده نمی‌کنید ، از قسمت Autoloader خارج کنید. برای مشاهده برنامه های موجود در این قسمت مسیر زیر را دنبال کنید .
در Start->Run->msconfig تایپ کنید

 

حال لیست برنامه های موجود در قسمت Autoloader را می‌توانید در تب Startup مشاهده کرده و با Uncheck کردن موارد غیر ضروری ، از بالا آمدن سریع ویندوزتان لذت ببرید. البته برنامه هایی مانند آنتی ویروس از جمله برنامه هایی هستند که به طور مکرر و در هر بار بالا آمدن سیستمتان به آن نیاز دارید پس آنرا Uncheck نکنید.

 

علت کندی کامپیوتر, بالا آمدن ویندوز

رفع مشکل کند شدن کامپیوتر

 

در صورتی که می‌خواهید برنامه کاربردی را به صورت آزمایشی نصب نمایید بهتر است قبل از انجام این کار یک Restore point بسازید و پس از نصب و Uninstall کردن برنامه آزمایشی ، Restore point ساخته شده را بازیابی کرده و بدین سان تنظیمات رایانه تان را به حالت قبل از نصب بازگردانید.فقط به یاد داشته باشید که Restore point تمامی‌تنظیمات و اطلاعات مربوط به رایانه تان را به حالت قبل از نصب باز می‌گرداند پس مراقب باشید سایر اطلاعات خود را از دست ندهید. نحوه ساخت Restore point در Windows XPبه شرح زیر می‌باشد :

Start->All Programs->Accessories->System Tools->System Restore

 

حال به سادگی و با طی مراحل مشخص Restore point خود را بسازید.
* تنظیم Registry به طور مداوم و حذف لیست فایل های اضافی. البته به دلیل تخصصی بودن این مورد ، انجام آن توصیه نمی‌شود .

 

 

بر کسی پوشیده نیست که مایکروسافت تمام تلاش خود را در جهت بهینه کردن فضای تعاملی ویندوز 10 دسکتاپی به کار گرفته، با این حال با اعمال برخی ترفندها کاربران قادر خواهند بود سرعت سیستم‌عامل دستگاه خود را به خصوص هنگام بوت شدن افزایش دهند. با ما در ادامه همراه باشید تا یکی از این راه‌ها را مرور نماییم.

 

افزایش سرعت ویندوز, سیستم‌عامل

افزایش سرعت بوت ویندوز 10

 

ویندوز 10 به سخت‌افزاری به مراتب ساده‌تر از نسخه‌های پیشین این سیستم‌عامل برای اجرا نیاز دارد، با این حال برخی از دستگاه‌های نسبتاً قدیمی هنگام بوت ویندوز 10 با مشکلاتی مواجه می‌شوند که انجام این عمل را به تأخیر میندازد.

 

بوت سریع یا همان Fast Startup قابلیتی است که موجب می‌شود سیستم‌عامل پس از خاموش شدن یا راه اندازی دوباره در کوتاه‌ترین زمان ممکن بارگذاری شده و در اختیار شما قرار گیرد. زمانی که شما سیستم را روشن می‌کنید، ویندوز اطلاعاتی را که در فایل hiberfil.sys ذخیره کرده، به‌جای راه اندازی مجدد تمامی درایورها و سشن هسته به کار می‌برد. استفاده از قابلیت Fast Startup به دلیل آزاد سازی لحظه‌ای حافظه رم سبب کاهش قابل توجه زمان بوت خواهد شد و سرعت اجرا شدن ویندوز را بین 30 تا 50 درصد افزایش می‌دهد.

 

 برای فعال کردن این قابلیت در صورت فعال نبودن پیش‌فرض بایستی ابتدا "Power options” را در منوی جستجو تایپ نمایید و به آن وارد شوید.

 

 حال سربرگ "Choose what the power buttons do” را از منوی سمت چپ صفحه انتخاب نمایید.


 اکنون گزینه "Change settings that are currently unavailable.” را انتخاب نمایید تا به صفحه تنظیمات مصرف انرژی دستگاه وارد شویم.

 

 در قسمت "Shutdown settings”  که در پایین صفحه قرار دارد، تیک گزینه "Turn on fast startup” را پر نمایید.

 

سیستم‌عامل, مادربرد

راههای افزایش سرعت اجرا شدن ویندوز  

 

همان‌طور که گفته شد، در صورت ویرایش نشدن سیستم‌عامل نصبی این گزینه به صورت پیش‌فرض فعال خواهد بود با این حال برای بررسی این موضوع بهتر است از روش بالا استفاده نمایید.لازم به ذکر است اگر مادربرد سیستم شما از معماری UFEI پشتیبانی می‌کند، راه اندازی سریع ویندوز، سریع‌تر خواهد بود.
منبع: farnet.ir 

نمادهای مختلفی همچون واحد پولی یورو €، نماد کپی‌رایت ©، نماد برند تجاری ثبت شده ® و ... در بسیاری از سایت‌ها، کاتالوگ‌ها و حتی در کنار لوگوی تجاری شرکت‌ها مشاهده می‌شود.

 

علاوه‌بر این نمادها این روزها در نام بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی مختلف نیز نمادهای مختلفی مشاهده می‌شود که جایگزین حروف نام برده شده یا طرحی زیبا را ایجاد کرده‌اند. دوست دارید بدانید این نمادها چطور نوشته می‌شود و چگونه می‌توان بدون نیاز به هیچ برنامه‌ای و بدون کپی کردن، خودتان آنها را تایپ کنید؟ تا به‌حال مقدار ¼ را به این شکل در متن خود تایپ کرده‌اید؟ هر حرف، نماد و در حالت کلی هر کاراکتری که به‌صورت متنی مشاهده و تایپ می‌شود، یک کد منحصربه‌فرد دارد و با در اختیار داشتن این کد و فشار کلید Alt می‌توان آن کاراکتر را با یک صفحه‌کلید ساده تایپ کرد.

 

در این ترفند قصد داریم شما را با برخی از رایج‌ترین این کدها برای نوشتن نمادهای خاص توسط صفحه‌کلید آشنا کنیم.

 

نکته: برای نوشتن این نمادها باید صفحه‌کلیدی مجهز به بخش اعداد (Number Pad) در اختیار داشته باشید.

 

1ـ در سمت راست صفحه‌کلید، مطمئن شوید کلید Num Lock روشن است و هر کلیدی که از این بخش فشار می‌دهید عدد مرتبط را در صفحه تایپ می‌کند.

 

2 ـ کلید Alt سمت چپ را فشار داده و پایین نگه‌دارید در ادامه هریک از کدهای زیر را برای نوشتن نمادهای موردنظر وارد کرده و در انتها پس از وارد کردن آخرین رقم کد، کلید Alt را رها کنید تا نتیجه نمایش داده شود.

 

واحدهای پولی:
€ یورو: Alt+0128
¢ سنت (یک صدم دلار): Alt+0162
£ پوند: Alt+0163
¥ ین ژاپن: Alt+0165

 

نمادهای محاسباتی:
× ضرب: Alt+0215
÷ تقسیم: Alt+0247
° درجه: Alt+0176
± جمع/تفریق: Alt+0177
√ رادیکال: Alt+08730
µ میکرو: Alt+0181
∆ دلتا: Alt+08710

 

نمادهای کسری:
¼: Alt+0188
½: Alt+0189
¾: Alt+0190

 

نمادهای عمومی
© کپی‌رایت: Alt+0169
® علامت ثبت‌شده: Alt+0174
™ نشان تجاری: Alt+0153
¡ علامت تعجب وارونه: Alt+0161
¿ علامت سوال وارونه: Alt+0191

 

شما می‌توانید هر کد دیگری را که تمایل دارید با کلید Alt ترکیب کنید تا به حرف یا نمادی که به آن کد اختصاص یافته دسترسی یابید.

چنانچه مجموعه نرم‌افزاری مایکروسافت آفیس (Word ،Excel و Power Point) را روی رایانه ویندوزی خود نصب کرده باشید ، مطمئنا آیکون نارنجی رنگ کوچکی را کنار ساعت ویندوز مشاهده خواهید کرد.

این آیکون به مرکز آپلود آفیس (Microsoft Office Upload Center) مربوط است و وظیفه هماهنگ‌سازی اطلاعات میان سرور و رایانه‌ کاربران را به عهده دارد. از آنجا که بسیاری از کاربران خانگی و حتی کاربران سازمانی از مجموعه آفیس به‌ صورت لوکال استفاده می‌کنند و از قابلیت‌های ذخیره‌سازی روی سرورها و دسترسی مستقیم به فایل‌ها از سرور استفاده نمی‌کنند، آیکون مرکز آپلود آفیس می‌تواند گزینه مزاحمی در ویندوز به‌شمار برود. همچنین فعال بودن این قابلیت منابع سیستمی رایانه شما را به خود اختصاص داده و موجب هدر رفتن مقداری از این منابع می‌شود.

 

نکته مهم و بنیادی این است که دلیل این شکست ها چیست ؟

دلایل عدم موفقیت کمپانی ها و کسان در تاسیس سیستم فروش آنلاین میتوان به دو بخش اصلی تقسیم کرد

 

1- شکست در ایجاد و مدیریت سیستم فروش آنلاین
مشکلات قبل آمده در این گذرگاه را میتوان به چهره زیر بیان کرد

عدم دانش فنی کافی برای راه اندازی یک سیستم کار آمد
درگیری بیش از حد با سیستم آنلاین ایجاد شده و نارسایی در امور اصلی کسب و کار
عدم تاثیر سیستم های مالی این روش های آنلاین و پیچیدگی بیش از حد، و نبود سیستم یکپارچه
وابستگی به کارآزمودگان این پهنه برای نگهداری ها و حمایت های آن
هزینه بر بودن مدیریت سیستم های آنلاین

2 - بلا بهره‌گیری بودن سیستم فروش آنلاین به دلیل ضعف در دیجیتال مارکتینگ و سئو
با فرض اینکه یک کمپانی و یا فرد کارآفرین بتواند بر سد دشواری ها فنی برپایی و حفاظت فروشگاه های آنلاین برآید، چالش اصلی فرا میرسد

اینکه چگونه فروشگاه افزایش سئوی وردپرس و محصولات خویش را در این دریای لایتناهی فروشندگان آنلاین نوظهور و باستانی به مشتری ها برساند
چگونه با نهنگ هایی چون دیجیکالا و بامیلو دربیوفتد که بتواند تنها محصول و یا خدمات خویش را که به آن باورداشت دارد را بفروشد
و اینجاست که به تخصص دومی نیاز دارد که همان دیجیتال مارکتینگ و ابزار های آن ( مثل seo بهینه سازی برای موتور های جستجو و smm بازاریابی شبکه های اجتماعی و ... ) است

بیشتر کوشش ها برای ایجاد کسب و کار آنلاین در این مرحله شکست خود را میپذیرند و قبل نمیروند

چنانچه شما نیز جزو کاربرانی هستید که از مرکز آپلود آفیس هیچ گونه‌ استفاده‌ای ندارید و می‌خواهید منابع اشغال شده از سوی این قابلیت را آزاد کنید، از ترفند زیر کمک بگیرید:

 

1ـ کلیدهای Win+R را فشار داده، در کادر مورد نظر عبارت taskschd.msc را وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید. (می‌توانید در کادر جستجو در منوی استارت نیز این عبارت را وارد کنید)

 

2ـ در ستون سمت چپ منوی باز شده از پنجره‌ به‌ نمایش درآمده روی گزینه‌ Task Scheduler Library کلیک کرده و از ستون میانی، گزینه‌ای را که نامی مشابه با Microsoft Office 15 Sync Maintenance دارد انتخاب کنید. (برای کسب اطمینان از انتخاب گزینه صحیح می‌توانید روی آن دو بار کلیک کرده و پس از مراجعه به تب Actions بررسی کنید که فایلی با نام MsoSync.exe در کادر مورد نظر برای اجرا مشخص شده باشد)

 

3ـ پس از انتخاب گزینه‌ مورد نظر، از ستون سمت راست روی گزینه Disable کلیک کنید.

 

4ـ رایانه خود را یک‌بار ری استارت کنید تا تغییرات اعمال شده و آیکون نارنجی‌رنگ مرکز آپلود آفیس نیز از کنار ساعت ویندوز حذف شود.

این روزها بسیاری از کاربران با مزایای فایل‌های پی‌دی‌اف آشنایی دارند و بیشتر شرکت‌ها و حتی کاربران خانگی نیز برای نقل و انتقال فایل‌های مختلف خود، آنها را در فرمت پی‌دی‌اف ذخیره می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید یکی از بهترین روش‌های تولید فایل‌های پی‌دی‌اف استفاده از نرم‌افزارهایی است که یک چاپگر مجازی را به ویندوز رایانه شما اضافه می‌کنند تا هر زمان که تمایل داشتید فایلی را در این فرمت ایجاد کنید از قابلیت چاپ (Print) در نرم‌افزار موردنظرتان کمک بگیرید. در این شرایط به‌ جای چاپ محتوای موردنظر روی کاغذ، یک نسخه فایل به‌صورت پی‌دی‌اف از آن ایجاد خواهد شد.

 

نرم‌افزارهای متعددی همچون Fine Print PDF Factory و... برای انجام این کار وجود دارد، اما آیا می‌دانید در ویندوز 10 بدون نیاز به این‌گونه نرم‌افزارها می‌توانید چاپگر مجازی ایجاد فایل‌های پی‌دی‌اف را فعال و از آن استفاده کنید؟

 

روش انجام کار به شرح زیر است:
1ـ در کادر جست‌وجو عبارت add a printer را وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید.

 

2ـ گزینه Add a local printer را انتخاب کرده و گزینه Next را کلیک کنید.

 

3ـ از منوی پایین افتادنی مقابل گزینه Use an existing port، مقدار (FILE: (Print to File را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید.

 

4ـ در ستون سمت چپ از صفحه جدید که با نام Manufacturer به‌نمایش درآمده است Microsoft را انتخاب کرده و از ستون سمت راست گزینه Microsoft Print To PDF را انتخاب و روی Next کلیک کنید.

 

5ـ با اتمام مراحل کار و افزودن چاپگر جدید با نام Microsoft Print To PDF کافی است به هریک از برنامه‌های موردنظر خود مراجعه کرده و پس از انتخاب گزینه چاپ، چاپگر را روی این گزینه تنظیم کرده و کلید چاپ را فشار دهید. پس از چند لحظه صفحه ذخیره فایل برای شما باز شده و پس از اختصاص نام و مشخص کردن مسیر ذخیره‌سازی، فایل پی‌دی‌اف موردنظر روی هارد‌دیسک رایانه شما ذخیره می‌شود.

 

نکته: قابلیت چاپ در فرمت پی‌دی‌اف با قابلیت ذخیره در این فرمت تفاوت‌هایی دارد. به‌عنوان مثال هنگامی که در نرم‌افزار Word از قابلیت ذخیره در فرمت پی‌دی‌اف بهره‌مند می‌شوید می‌توانید اطلاعات بوکمارک‌ها و دیگر اطلاعات افزوده به فایل متنی خود را نیز در فایل پی‌دی‌اف مشاهده کنید؛ اما قابلیت چاپ در فرمت پی‌دی‌اف از اطلاعات افزوده فایل‌ها پشتیبانی نمی‌کند (همان‌گونه که روی کاغذ هیچ‌گونه اطلاعات اضافه‌ای چاپ نمی‌شود) و فقط محتوای قابل مشاهده را به‌جای چاپ روی کاغذ در یک فایل پی‌دی‌اف در اختیار شما قرار می‌دهد. 

همانطور که میدانید، سایه های اطراف پنجره های ویندوز زیبایی دوچندانی به آن بخشیده است. اما در صورتی که چندان علاقه ای به این موضوع ندارید و مایلید که پنجره های ویندوز برای شما بدون سایه نمایش داده شود، با ما برای غیرفعال کردن سایه اطراف پنجره های ویندوز ۱۰، در ادامه مطلب همراه باشید.

 

برای غیر فعال کردن این سایه ها در ویندوز ۱۰ باید این مراحل را طی کنید:
۱- ابتدا کلید های ترکیبی Windows + R را فشار دهید تا Run ویندوز اجرا شود.

 

۲- سپس دستور sysdm.cpl را در کادر وارد کرده و سپس.بر روی OK کلیک کنید.

 

کلید های ترکیبی, ویندوز 10

تنظیمات پنچره های ویندوز 10

 

۳- در پنجره باز شده به سربرگ Advanced مراجعه کنید.

 

۴- اکنون از بخش Performance بر روی Settings کلیک کنید.

 

سایه اطراف پنجره, سیستم عامل ویندوز

 

۵-  در مرحله آخر، گزینه Show shadows under windows.را پیدا کنید و تیک آن را بردارید.

 

ویندوز ۱۰, سیستم عامل ویندوز

ترفندهای ویندوز 10

 

۶- برای اعمال شدن تنظیمات بر روی OK کلیک کنید.

 

پس از انجام مراحل بالا، سایه ها از اطراف پنجره های ویندوز حذف خواهند شد.
همچنین برای بازگرداندن به حالت اولیه کافیه تیک گزینه Show shadows under windows را بزنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()